Örebro: Field Manager inom telekombranschen

Hitta ansökningsinfo om jobbet Field Manager inom telekombranschen i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Övergången till 5G är här och samhällets digitalisering ställer höga krav på förbättringar inom telekommunikationsbranschen. Nu söker vi dig med erfarenhet inom telekombranschen som vill ta nästa steg i karriären som Field Manager på ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som trivs i en roll med mycket ansvar där du kommer att arbeta som teamleader med installationer och felsökning inom telekombranschen.

Om rollen:
I rollen som Field Manager kommer du att ansvara för ett eller flera mindre team samt vara ansvarig för att planera och genomföra installationer av utrustning från Ericsson. Du kommer att agera stöd i tekniska frågor som uppstår i projekt samt granska fotodokumentation på avslutat jobb som skickas till kunden.

Du kommer att vara ca 20% på plats på kontoret i Örebro och 80% ute på fält.

Du kommer att ingå i ett team av erfarna tekniker och projektledare för att säkerställa att kundernas projekt blir avslutade enligt tid och budget. Du styr och planerar ditt arbete självständigt men vissa resor kan innefatta att du behöver sova borta i tjänsten.

Din profil:
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av mast/telekombranschen, du behöver ha arbetat i branschen de senaste 5 åren samt ha tidigare erfarenhet av felsökning.
Vi söker dig som som är nyfiken, lösningsorienterad och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med kunder och teammedlemmar. Vidare ser vi att du har en god problemlösningsförmåga och är analytisk som person.

Krav:
•Minst 2 års erfarenhet av mast/telekombranschen
•B-körkort
•Tidigare erfarenhet av felsökning
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
•Hög Höjd utbildning
•Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med utrustning från Ericsson eller Cisco
•Tekniskt intresse
•Erfarenhet av programmering av telekomutrustning
•Erfarenhet av elinstallationer
Om arbetsplatsen:
På kontoret i Örebro arbetar seniora masttekniker, projektörer och nätverkstekniker med hög servicenivå. Ett stort fokus ligger på telekomindustrin och arbetet kan bland annat handla om mobil telekommunikation, fiber, LAN, installationer och planeringsuppdrag.

Kunderna finns över hela Sverige och man kommer att ingå i ett mindre team om 4 andra Field Managers som utgår ifrån Örebro och Västerås. Företaget har ett starkt fokus på kvalitet och kundnöjdhet och arbetar hårt för att säkerställa att kundernas projekt genomförs på ett professionellt och effektivt sätt.

Dem erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att utvecklas inom din roll och ta ansvar för dina projekt.

Om Framtiden AB:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro/Resande
Arbetstider: Kontorstider med flex
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Manager

Nedan visas andra jobb i Örebro som Manager.

Field Manager inom telekombranschen!

Läs mer Jan 23
Övergången till 5G är här och samhällets digitalisering ställer höga krav på förbättringar inom telekommunikationsbranschen. Nu söker vi dig med erfarenhet inom telekombranschen som vill ta nästa steg i karriären som Field Manager på ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som trivs i en roll med mycket ansvar där du kommer att arbeta som teamleader med installationer och felsökning inom telekombranschen.

Om rollen:
I rollen som Field Manager kommer du att ansvara för ett eller flera mindre team samt vara ansvarig för att planera och genomföra installationer av utrustning från Ericsson. Du kommer att agera stöd i tekniska frågor som uppstår i projekt samt granska fotodokumentation på avslutat jobb som skickas till kunden.

Du kommer att vara ca 20% på plats på kontoret i Örebro och 80% ute på fält.

Du kommer att ingå i ett team av erfarna tekniker och projektledare för att säkerställa att kundernas projekt blir avslutade enligt tid och budget. Du styr och planerar ditt arbete självständigt men vissa resor kan innefatta att du behöver sova borta i tjänsten.

Din profil:
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av mast/telekombranschen, du behöver ha arbetat i branschen de senaste 5 åren samt ha tidigare erfarenhet av felsökning.
Vi söker dig som som är nyfiken, lösningsorienterad och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med kunder och teammedlemmar. Vidare ser vi att du har en god problemlösningsförmåga och är analytisk som person.

Krav:
•Minst 2 års erfarenhet av mast/telekombranschen
•B-körkort
•Tidigare erfarenhet av felsökning
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
•Hög Höjd utbildning
•Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med utrustning från Ericsson eller Cisco
•Tekniskt intresse
•Erfarenhet av programmering av telekomutrustning
•Erfarenhet av elinstallationer
Om arbetsplatsen:
På kontoret i Örebro arbetar seniora masttekniker, projektörer och nätverkstekniker med hög servicenivå. Ett stort fokus ligger på telekomindustrin och arbetet kan bland annat handla om mobil telekommunikation, fiber, LAN, installationer och planeringsuppdrag.

Kunderna finns över hela Sverige och man kommer att ingå i ett mindre team om 4 andra Field Managers som utgår ifrån Örebro och Västerås. Företaget har ett starkt fokus på kvalitet och kundnöjdhet och arbetar hårt för att säkerställa att kundernas projekt genomförs på ett professionellt och effektivt sätt.

Dem erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att utvecklas inom din roll och ta ansvar för dina projekt.

Om Framtiden AB:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro/Resande
Arbetstider: Kontorstider med flex
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande.

Ansök nu

Technical Product Manager Battery, Epiroc Electrification

Läs mer Jan 20
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join or team

Do you want to join us on our journey to change the industry?

Epiroc is a leading productivity partner for the mining and infrastructure industries. With cutting-edge technology, Epiroc also develops and assembles one of the world`s most advanced battery systems. Our vision is to simplify the transition to a safe and carbon-free mining and infrastructure industry by daring to think new. 

As a Technical Product Manager Battery, you will be a part of our Rocvolt Team. We see ourselves as a start-up company within Epiroc but are at the same time supported by our many great colleagues within the company - we have the best of both worlds!

We believe that work should be fun, challenging and rewarding, but also have a strong meaning and purpose. We are changing how our industry is powered and we want to be a part of the solution to combat climate change by developing new and improved products and services!

We are a fairly small team who are accelerating the business and therefore look for colleagues that thoroughly enjoy this entrepreneurial challenge, can hit the ground running and are eager to learn. You will get to be a part of a core strategic initiative and get exposure to many parts of the company and our business.

Your mission

As a Technical Product Manager at Epiroc Electrification, you will be a part of the entire value chain, from design to production. You will be working on new development projects but also with existing products where focus will be on small and effective improvements. Typically, the work is on projects where design, commonality and documentation are core areas to manage. Internal cross-functional contacts are essential as well as external contacts with suppliers and customers. The work covers concept development and realization, documentation, drawings and product specifications, managing the products from cradle to grave. Technical project management is also required.

Skills and knowledge

We are now looking for a Technical Product Manager for our battery system who wants to work at the forefront of technology and to join us in changing how the global industry is powered. In order to succeed in this role we believe you have a strong background in mechanical or electrical engineering, dare to think new, are well organized and thrive in being the spider in the web. You have a University degree in a relevant area or other highly qualified engineering background. You have some years of professional experience within mechanical- and/or electrical systems and are used to bringing ideas from an initial concept to serial production, creating technical documentation and verifying technical solutions.

To enjoy the work you are self-propelled, responsible and your work is effectively planned to meet deadlines. You have a structured and analytical approach, and enjoy combining theory and practice. Furthermore, you have good interpersonal skills, enjoy teamwork and a collaborative, agile environment where communication is key. Since your work includes many local and global contacts it is required that you are fluent in English (verbal and written). Swedish language, experience with CAD design tools and experience on PLM systems are also meritorious.

Location and other

This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel is required.
In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.

Application and contacts

In this recruitment process, we review applications continuously. We welcome your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is 13.2.2023

For more information contact:

Recruiting manager Mikael Eriksson: mikael.eriksson@epiroc.com or Recruitment specialist Zuzana Kalivodova: zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Global Service Training Manager

Läs mer Dec 28
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join us

Are you looking for a role with global exposure? Are you interested in education, training, and service operations as well as in process development and working together with different stakeholders? Then this might be your next role!
We are looking for an open-minded and result-driven person who wants to lead our global service training team on the way to shaping operational excellence for generations to come.
You will be a part of our Parts & Services Division organization and the global service operations team.

Your mission

As a Global Service Training Manager, your mission will be to drive an international team that is focused on providing and organizing excellent training courses in regard to service operations. You will be also responsible for the setup of new training programs in this segment together with HR. In this function, you will work closely with the whole organization especially HR, the indirect sales team and marketing.
Specific tasks include ensuring the capability and knowledge in the service organization globally and development of new training courses based on global standards and in projects.
Role reports to Global Operations Manager.

Your profile

To succeed in this role, we believe you are a team player with great organizational and communication skills. Knowledge in the area of training and education development is also needed.
You are communicative, efficient, and highly motivated person and have a track record of delivering results in a fast-paced work environment. You have experience in facilitation across all levels and functions and an ability to influence business teams.
As this a global role, fluency in English (spoken and written) is necessary.

Life at Epiroc

By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  
* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.


Location and travel

The location for this role is preferably Örebro, Sweden, but other locations in the proximity of Epiroc offices may be considered. Occasional travel would be required in this role.
The role can be performed in a hybrid way. It is a way of working that offers flexibility and allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The exact split between on-site and remote work is up to further agreement.

Application and contact information

In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is 2023-01-23.
For questions about the position please contact the hiring manager: Christel Fuellenbach, Global Service Operations Manager, christel.fuellenbach@epiroc.com?
For questions about the recruitment process or application please contact: Recruitment specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Dec 23
Företagsbeskrivning
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning och är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer.
Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri.
Hos oss på AFRY erbjuds ett brett utbud av förmåner så som friskvård, företagshälsovård, försäkringar, bilavtal, föräldraledighetstillägg, tjänstepension, AFRY-stugor, uppfinnarersättning samt rabatter från en mängd olika kända varumärken, på resor, hotell m.m.
Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future.


Jobbeskrivning
Vill du arbeta med morgondagens produkter med hållbarhet i fokus? Då ska du läsa vidare! Tjänsten som Projektledare kan beskrivas som att du står med ena foten i tekniken och den andra i ledarskap. Produkt- och produktionsutveckling kommer vara fokusområdet för rollen, spännande utmaningar och möjligheter finns i rollen som konsult.
Som Projektledare hos oss får du möjlighet att driva medelstora och/eller stora projekt hos våra kunder inom telekom-, fordons-, försvars-, tillverknings- och gruvindustrin.
Du kommer att arbeta med intressanta teknikprojekt där du får helhetsansvar för planering, budget, resurssäkring i projektet, styrgruppspresentationer och projektleverans hos våra kunder. Du kommer att få möjlighet att arbeta med olika typer av projekt från konceptstudie, förstudie, industrialiseringsprojekt, investeringsprojekt till leverans av färdig produkt. I större projekt kommer du ansvara för flera delprojekt och samarbeta med delprojektledare.


Kravspecifikation
För att lyckas i rollen ser vi dig som har en relevant akademisk utbildning och har hunnit agera projektledare eller motsvarande i några projekt. Som person är du ambitiös, gillar att leda team mot gemensamma mål och är kommunikativ. Du gillar att anta nya utmaningar, har lätt för att knyta kontakter med nya människor och vet hur du ska agera för att få med dig teamet. Du har förmågan att skapa entusiasm, engagemang och framgång hos dina projektmedlemmar och du brinner för lagarbete.
Meriterande är om du har arbetat med agila metoder/processer och/eller är certifierad inom projektledning.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift och B-körkort är ett krav eftersom resor till kunder runt om i regionen kan förekomma.


Ytterligare information
Har du frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef, Jonas Ahl, jonas.ahl@afry.com
Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner, Madeleine Engström, madeleine.engstrom@afry.com
I den här rekryteringsprocessen går vi genom ansökningar löpande. Sista ansökningsdag, 31 januari.
Varmt välkommen med din ansökan!
AFRY is committed to creating an inclusive & diverse environment and we are actively looking for qualified candidates irrespective of gender, gender identity, sexual orientation, ethnicity, religion, disability, or age. You will be part of a global and diverse company where our differences are our strengths. Join us to accelerate the transition towards a sustainable society.

Ansök nu

Group Manager Process Automation and System Integration

Läs mer Dec 23
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Do you want to join us on a journey to create a better tomorrow, for people and the planet? We have a strong ambition to move the limits and shape the future in order to assure the success of our customers. Do you share this belief and want to build this team spirit together with us for the best of Epiroc as a group? Then you might be our Group Manager Process Automation and System Integration.

Join our team

As an Group Manager Process Automation and System Integration at our Surface Division you will lead a team responsible for the development of cutting-edge technology for our products manufactured here. You will be helping to craft our strategic direction as well as fulfilling the divisional plan. If you Dare to Think New and are interested in leading an agile team, this position is for you.

Within Epiroc our fundamental belief is that the only way to reach our target is through diverse thinking, inclusive culture and to have a “Better Together” state of mind. This is an inspiring and high-performing environment and a great place for you to grow and develop yourself and your team. You will play an important role in cross-functional teams, securing successful collaboration between different functions and parts of the Epiroc organization.

Your mission

Your mission as the Group Manager Process Automation and System Integration in Örebro is to help create and execute the strategic plan 2030 as related to your group and accomplish the tasks associated to this plan in time and cost-efficient manner. You will assure that the annual plans, KPI's for your group are met, and in case of deviations, proactive actions are taken to address corresponding cost. 

The overall long-term target for the SRD Eyra R&D Automation organization is to create and maintain the most innovative and strongest product portfolio in the industry, to defend and strengthen the Automation technology leading position towards our vision to be the system integrator in the industry.

You will be responsible for establishing a group with access to proper resources with respect to competence and number of people, within the scope of process automation and system integration to support the projects within the project portfolio, the planned product maintenance (CPI) and planned basic development activities.

You will report to Vice President Engineering – Automation and also be a member of Örebro R&D local management team. 

Your profile

For this position, we believe that you have a Bachelor or Master of Science degree within the field of Technology, or similar knowledge gained through work experience. You have extensive knowledge and experience in R&D management and with software for heavy machinery. Experience working with agile project models is considered an advantage.

You are a change agent, who is always looking for new ways to work and a skilled leader with the ability to lead and collaborate cross-functionally, with knowledge in change management.

You have a “Better Together” mindset with a fundamental belief that we, by building a diverse team, with the right competence and learning culture, knowledge and abilities can move mountains! You lead by showing the way and your biggest reward is to see the team as they continuously improve and outperform their present selves.

As our corporate language is English, strong English communication skills both verbal and written are required. Basic communication skills in Swedish are beneficial, but not required.

Location and travel

This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel may occur, based on business needs. The position allows a balance between office and home office while maintaining strong visibility in the reporting organization.

In case a candidate from a different Home Country applies and is successful, then Local Terms and Conditions will apply. 

Application and contacts

In this recruitment process, we review applications continuously and we may close the process before the last application day. Welcome with your application as soon as possible, but no later than the 23rd of January 2023.

For questions about the position please contact recruiting manager: Tim Ledbetter, VP Engineering – Automation, tim.ledbetter@epiroc.com 
For questions about the process please contact Recruitment Specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Field Manager inom telekombranschen!

Manager
Läs mer Jan 23
Övergången till 5G är här och samhällets digitalisering ställer höga krav på förbättringar inom telekommunikationsbranschen. Nu söker vi dig med erfarenhet inom telekombranschen som vill ta nästa steg i karriären som Field Manager på ett spännande företag med goda utvecklingsmöjligheter? Vi söker dig som trivs i en roll med mycket ansvar där du kommer att arbeta som teamleader med installationer och felsökning inom telekombranschen.

Om rollen:
I rollen som Field Manager kommer du att ansvara för ett eller flera mindre team samt vara ansvarig för att planera och genomföra installationer av utrustning från Ericsson. Du kommer att agera stöd i tekniska frågor som uppstår i projekt samt granska fotodokumentation på avslutat jobb som skickas till kunden.

Du kommer att vara ca 20% på plats på kontoret i Örebro och 80% ute på fält.

Du kommer att ingå i ett team av erfarna tekniker och projektledare för att säkerställa att kundernas projekt blir avslutade enligt tid och budget. Du styr och planerar ditt arbete självständigt men vissa resor kan innefatta att du behöver sova borta i tjänsten.

Din profil:
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av mast/telekombranschen, du behöver ha arbetat i branschen de senaste 5 åren samt ha tidigare erfarenhet av felsökning.
Vi söker dig som som är nyfiken, lösningsorienterad och har god förmåga att samarbeta och kommunicera med kunder och teammedlemmar. Vidare ser vi att du har en god problemlösningsförmåga och är analytisk som person.

Krav:
•Minst 2 års erfarenhet av mast/telekombranschen
•B-körkort
•Tidigare erfarenhet av felsökning
•Svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
•Hög Höjd utbildning
•Tidigare erfarenhet av att ha arbetat med utrustning från Ericsson eller Cisco
•Tekniskt intresse
•Erfarenhet av programmering av telekomutrustning
•Erfarenhet av elinstallationer
Om arbetsplatsen:
På kontoret i Örebro arbetar seniora masttekniker, projektörer och nätverkstekniker med hög servicenivå. Ett stort fokus ligger på telekomindustrin och arbetet kan bland annat handla om mobil telekommunikation, fiber, LAN, installationer och planeringsuppdrag.

Kunderna finns över hela Sverige och man kommer att ingå i ett mindre team om 4 andra Field Managers som utgår ifrån Örebro och Västerås. Företaget har ett starkt fokus på kvalitet och kundnöjdhet och arbetar hårt för att säkerställa att kundernas projekt genomförs på ett professionellt och effektivt sätt.

Dem erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att utvecklas inom din roll och ta ansvar för dina projekt.

Om Framtiden AB:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro/Resande
Arbetstider: Kontorstider med flex
Omfattning: Heltid
Urval sker löpande.

Ansök nu

Tekniker sökes till badhus i Örebro!

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Jan 23
Tekniker för arbete på badhus!
Söker du en roll med en varierad vardag samt stort ansvar som du delar med härliga kollegor?
Vill du göra detta på en arbetsplats som vill skapa fantastiska uppleverser för sina gäster?
Då borde du söka tjänsten nedanför!

Om tjänsten.
Som fastighetstekniker hos vår samarbetspartner kommer du att spela en viktig roll i den dagliga driften för deras pool och campingområden.
Du kommer att ansvara för säkerheten på anläggningen genom vattenreningsprocesser och fastighetsautomationer, samt utföra säkerhetskontroller och rätta till felanmälningar som kommer in från personal och kunder.

För att hjälpa dig lyckas i rollen, kommer du att få en lång introduktion tillsammans med dina kollegor, där ni tillsammans följer upp och ser till att du känner dig trygg och redo för att på sikt ta ett större ansvar för det du är bra på.
Du kommer tillsammans med dina kunniga kollegor att arbeta enligt ett femveckorsschema med varierande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Eftersom vår samarbetspartner har ansvar för flera badhus i Örebro, krävs det körkort för att kunna ta sig fram till samtliga anläggningar.

Vem vi söker till tjänsten.
För att lyckas i rollen söker vi en tekniker som är trygg med en varierad vardag, där problemen kan vara både komplexa och enklare. Men oavsett vilka felärenden man ska hantera under sin arbetsdag, ser vi att du gör det med engagemang, god servicekänsla för att ge deras gäster ett bemötande och en service i världsklass.

Skallkrav.
Mekanisk eller teknisk förståelse.
Exempelvis utbildning eller yrkeserfarenhet kopplat till fastighetsteknik, el, VVS, mekaniker eller liknande.
Körkort.
Svenska obehindrat i tal och skrift.

Meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom fastighetsteknik.
Yrkeserfarenhet inom fastighetsteknik.

Om företaget.
Vår sammerbetspartner erbjuder en mängd olika aktiviteter och attraktioner för besökare i alla åldrar.

Utöver vattenrutschbanor och simbassänger, erbjuds även gym, spa och en camping av hög klass.

Utöver deras huvudanläggning kommer man även att ansvara för vattenprocesserna på andra simhallar i Örebro, men man kommer att utgå från kontoret som ligger vud äventyrsbadet.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Örebro
Arbetstider: 7-16 samt beredskap/helg var femte vecka
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Systemingenjör för medicinska IT-lösningar!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jan 20
Söker du en karriär inom medicinsk IT där du kan bidra till förbättrad vård runtom i världen?
Då är detta tjänsten för dig!

Om rollen.
Vår samarbetspartner erbjuder dig chansen att arbeta med ett härligt team av engagerade kollegor utsprida i världen, med ett gemensamt mål att skapa ett tryggare och friskare samhälle.
Som systemingenjör kommer du att arbeta i leveransprojekt mot våra kunder i Skandinavien.

Du kommer att samarbete ett team bestående av andra systemingenjörer, projektledare och applikationsspecialister för att planera och utföra olika kundprojekt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att installera, konfigurera och uppgradera medicinska IT-lösningar, arbeta med komplexa databaser, virtuella servrar, molnlösningar och integrationer mellan olika vårdsystem, samt ha mycket kundkontakt.

Som nyexaminerad kommer du att få rätt start med stöd från både kompetenta kollegor och en mentor som hjälper dig att navigera i din nya roll. Tillsammans med din mentor och närmsta chef kommer ni gemensamt ta fram en tydlig strategi för att sätta dig i en position för att lyckas.

Arbetsmiljön är positiv och sammanhållen med en stark gemenskap och en god stämning. Förutom att ha roligt på jobbet, är alla engagerade i att göra ett bra jobb och bidra till förbättrad vård runtom i världen.

Vi söker.
För att kvalificera för denna tjänst kräver vi en avslutad master- eller kandidatutbildning inom en relevant fält med goda betyg.
Du bör ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, och vara en duktig problemlösare.

Skallkrav
•Högskole- eller civilingenjörsexamen, med goda betyg.
•Svenska och engelska obehindrat.
•Ett stort tekniskt intresse

Meriterande
•Erfarenhet eller kompetens för IT,kopplat till Microsoft miljöer.
•Erfarenhet eller kompetens för Databashantering, Virtualisering, samt Windows Server.

Om företaget.
Som systemingenjör kommer du tillhöra en organisation där man värdesätter innovation, kvalitet och kundfokus.
Företaget är en ledande aktör inom medicinsk IT och erbjuder sina kunder världsledande lösningar och tjänster.

Företaget lägger stor vikt på både attityd och förmåga, där man strävar efter att "Anställa för attityd och förmåga och träna för kompetens".
Detta innebär att personlighet och potential är viktigare än nuvarande kunskapsnivå eller tidigare erfarenheter.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår samarbetspartner

Villkor
Start: Enligt överenskommelse, men snarast möjligt
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Kontor i Örebro, men resor kan förekomma

Ansök nu

Försäljningsingenjör sökes!

Maskinkonstruktör
Läs mer Dec 21
Sporras du av möjligheten att få använda dina tekniska kompetenser och intressen i en roll med fokusering på rådgivning och försäljning?
Då är detta tjänsten för er!

Vår samarbetspartner står inför en tillväxtfas och vill därför stärka upp sitt team här i Örebro. Vi söker just nu en försäljningsingenjör, som vill bidra och växa in i rollen som en framtida nyckelspelare och affärsutvecklare.

Vad vi erbjuder

Du kommer att ingå i ett starkt team av blandade kompetenser, som kommer att hjälpa dig att utvecklas in i rollen. Ambitionen för denna tjänst är att du ska få rätt förutsättningar för att kunna bli helt självgående och självständig på sikt, det innebär att man behöver en stark drivkraft och en vilja att ta ett personligt ansvar för sin egen arbetsinsats och kompetensutveckling.

För att ge dig rätt förutsättningar kommer du att få handledarskap och interna utbildningar, för att ge dig en trygghet i att kunna konsultera kunderna i era produkter och tjänster, samt bygga nya och förvalta befintliga kundrelationer som vår samarbetspartner har idag.

Du kommer att få en ansvarstagande roll där du kommer att agera operativt likväl strategiskt med hur du kommer att lägga upp dina arbetsveckor. Rollen är väldigt varierande och utvecklande, men du kommer att ha ansvar och delaktighet i hela försäljningscykeln, med att ta fram och presentera industriella lösningar, bland annat industriväxlar och växellådor.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter i denna rollen är:
•Prospektering av nya samt befintliga kunder
•Utföra kundbesök med produktpresentationer
•Marknadsanalyser
•Priskalkyleringar och förhandlingar
Du kommer att utgå från kontoret i Örebro, men då era kunder finns även på andra orter så kommer du att ha kontinuerliga tjänsteresor och även en stor mängd övernattningar.

Vad vi söker

Vi ser att du har en teknisk eftergymnasial utbildning och finner ett intresse för rådgivning och tekniskförsäljning. Vi tror att du värdesätter ”frihet under ansvar” och tror att långsiktiga kundrelationer är mer givande än att dra in snabba affärer. Vi tror att du har ett intresse för att förstå industrier och har ett intresse i att vidareutveckla dina kompetenser till expertis.

Då rollen innebär mycket resor och kunderna finns runtom i Mellansverige, bör du trivas i en roll utan en fast arbetsplats. Där du värdesätter kundernas miljö för att förstå deras behov och hur du kan presentera den bästa lösningen för dem.

Skallkrav:
•En eftergymnasial utbildning mot maskin, mekanik eller el.
•Du talar och skriver obehindrat i både engelska och svenska.
•B-körkort

Meriterande:
•Erfarenhet av försäljning
•Erfarenhet från tillverkningsindustrin
•God vana av att arbeta i affärssystem
Om företaget

Vi kommer att berätta mer om företaget vi rekryterar vid intervju tillfälle.

Vår samarbetspartner är en idag ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin och har varit verksamma i 70 år.

Under denna resa har de gått från att vara ett lokalt svensk bolag till att etablera en väldigt stark position i Skandinavien, mycket tack vara sin starka fokus på att leverera produkter av hög kvalitet och bedriva en lokal produktion.

Sedan 2010 har man ingått i en större internationella koncern och erbjuder idag sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien genom dotterbolag och genom sitt huvudkontor i Helsingborg.

Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter.

Om Framtiden AB

Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos vår samarbetspartner

Villkor

Start: Enligt överenskommelse, men snarast möjligt
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, varierande arbetstider
Ort: Kontor i Örebro men resor och övernattningar förekommer i tjänsten i hela landet.

Ansök nu

Vill du utvecklas i rollen som supporttekniker?

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Dec 15
Har du ett stort intresse för IT och drivs av att kunna ge god service till andra i ditt jobb?
Perfekt, då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag.

Dina arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare hos vår samarbetspartner kommer du att ingå i ett team där du i det dagliga arbetet med god service hjälper kunder att lösa deras tekniska IT-utmaningar.

Teamet har sitt kontor precis i utkanten av centrum, då vår kund hanterar känslig information som är säkerhetsklassad, kommer man att behöva göra ett utdrag ur belastningsregistret.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Hjälpa medarbetare med felsökningar, konfigureringar och installationer av sin IT-utrustning.
- Redigera och administrera behörigheter i Active Directory.
- Återställa och tilldela lösenord.
- Scripta och förbereda systemuppdateringar.

Vår kund arbetar med stora komplexa kunder vilket bidrar till att tjänsten är tekniskt utmanande och det kräver grundläggande kunskaper samt ett stort teknikintresse. Vid start kommer du få en god introduktion.

Om företaget
Vår kund är ett av Nordens största IT företag med kontor runt om i Sverige. De har sitt huvudkontor i Finland och sysselsätter cirka 24 000 medarbetare världen över. Deras kunder är verksamma inom både den offentliga sektorn samt inom privata näringslivet. Företaget har en djup teknisk och affärsmässig insikt och en drivande kraft för kunders förnyelse och innovation.

Skallkrav:
- Tekniskt intresserad
- Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift

Meriterande:
- Gymnasial IT/ datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning
- Varit i kontakt med Active directory
- Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support
- MS Office Suite
- Citrix
- MS Exchange och Office 365
- Kompetens inom windows server, nätverk, linux och ITIL

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT.
För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Villkor:
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Sista ansökningsdatum: 29/12

Urval sker löpande så missa inte chansen! Skicka in din ansökan redan idag!

Ansök nu

Vi söker en el-konstruktör i Örebro!

Konstruktör, el-tele
Läs mer Jan 2
Just nu söker vi efter en el-konstruktör till vår samarbetspartner här i Örebro, där man är i behov av att få en till lagspelare efter sommaren. Om du vill komma in i en miljö där man värdesätter samarbete och högt i tak så kan detta vara något för dig. Du kommer att få en inledning med mentorskap för att man vill ge dig rätt förutsättningar att få bli självständig. Om detta låter rätt för dig, då har vi den perfekta tjänsten för dig!

DINA ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen som el-konstruktör kommer du primärt att arbeta i MagiCad, för att ta fram bland annat planritningar och el-scheman, för kraft-, belysning- och telesystem.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en senior kollega, som även kommer att agera som din mentor under uppstarten. Ni kommer tillsammans att arbeta i projekt av varierande storlek, vanligt förekommande projekt i detta team är projektering av flerbostadshus, förskolor och kontor.
Era arbetsuppgifter kommer att gå hand i hand med varandra och ambitionen är att hjälpa dig att snabbt bli självständig i rollen. I samband med att du blir mer insatt i företagets verksamhet och trygg i dina arbetsuppgifter, kommer du även att få ett större ansvarstagande för din egen roll.

OM FÖRETAGET
Vår samarbetspartner är ett ledande konsultföretag med fokus på byggnader och allt runtomkring. Visionen har sedan starten varit väldigt tydlig: förnya samhället genom innovativa och hållbara lösningar.
På den här avdelningen i företaget arbetar man med el/tele-projektering och uppdraget är att ta fram underlag och lösningar vid ny? och ombyggnation för alla typer av fastigheter. De har stor erfarenhet av kommersiella och offentliga lokaler, industri, sjukhus, vårdcentraler, laboratorier, bostäder, idrottsanläggningar, skolor, köpcentra och butiker.
På kontoret i Örebro har man två kollegor som arbetar med dessa frågor idag, runt om i landet finns fler erfarna kollegor som man samarbetar med i olika projekt.

DIN PROFIL
För att du ska trivas i denna roll, kommer du att behöva ha en ansvarstagande inställning, där du vill vara en bidragande medlem i teamet. Vi tror att du beskriver dig själv som prestigelös, både i aspekten av att du vill utvecklas vidare i din roll samt att du vill vara en stark stöttepelare för dina kollegor.

En utbildning inom el och att du har en bakgrund kopplat till el eller telesystem, där du har arbetat praktiskt behövs för att du ska ha den övergripande förståelsen som är nödvändig i denna roll.
Du behöver förstå hur en ritning skall vara uppbyggd. MagiCad är något du har arbetat med och extra värdefullt är om du även har koll på Revit. Resor i tjänsten kan förekomma, vilket innebär att B-körkort är ett krav.

KOMPETENSKRAV
Utbildning inom el och tele samt arbetat något år som t.ex. elektriker.
Kunskaper i MagicCad.
Tala svenska samt engelska obehindrat.
Körkort B
Om oss

Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor

Startdatum: Augusti alternativt enligt överenskommelse
Placeringsort: Örebro
Omfattning: Heltid, 100 %
Lön: Enligt överenskommelse
Urval sker löpande! Ser fram emot din ansökan!

Ansök nu