Örebro: Helpdeskmedarbetare sökes till kund i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Helpdeskmedarbetare sökes till kund i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad inom IT och har tidigare arbetslivserfarenhet från kvalificerat IT-arbete? Se då hit! Just nu söker vi dig som vill arbeta inom IT-teknikstöd på Ekeskolan och Birgittaskolan med placering i Örebro. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i februari. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Uppdraget innebär att på plats supportera i användning av skolans IT-miljö. Rollen som helpdeskmedarbetare är under ett vikariat som varar under perioden 15/2 till och med 31/8 2023, med ett uppehåll på fyra veckor under juli månad. I rollen som IT-support/helpdeskmedarbetare får du stötta dina kollegors användning av IT-miljön genom att hantera inkomna ärenden med hög serviceanda. Under din introduktion kommer du ha stöd från en handledare på plats eller per telefon.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• se till att IT-utrustning fungerar
• tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
• administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Vem är du?
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

IT-tekniker sökes!

Läs mer Feb 13
Har du ett starkt intresse för teknik och att ge den bästa tänkbara servicen? Här är tjänsten för dig som är kommunikativ och gillar problemlösning. Som It-tekniker hos vår kund blir du en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att stötta andra personer i IT-tekniska frågor. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månaders med chans till förlängning. Vår kund är ett globalt ledande bolag på marknaden inom fyrhjuls- och elektrifierade drivsystem och lösningar. De designar, utvecklar och tillverkar ett omfattande utbud av drivlinjeteknologier för majoriteten av världens biltillverkare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är ditt främsta uppdrag att stötta användare med företagets teknik. Du kommer att svara på användarincidenter, felsöka och diagnostisera problem samt identifiera lösningar med exempelvis IT-utrustning och applikationer. Du kommer även att arbeta med förbättringsarbete och administration i form av att uppdatera system och dokument samt optimera företagets teknik.

Andra arbetsuppgifter inkluderar att:

• Ge stöttning i företagsprojekt
• Arbeta med klient- och kundhantering

Vi söker dig som
Har kunskaper inom IT-support, detta genom relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vidare har du förmågan att ge användarsupport på ett pedagogiskt vis. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande, nyfiken och självgående. Du innehar även en problemlösande attityd som genomsyrar ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: 6 månader med chans till förlängning.
STAD: Köping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: linn.ostin@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

IT support

Läs mer Feb 13
Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.

Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.

Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.


Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.




Rollen innebär:
I dag består Textilias IT-team av tre utvecklare, två systemadministratörer och en nätverkstekniker.

I takt med att Textilia växer behöver vi nu utöka med en supporttekniker för att fortsatt kunna leverera bra stöd till vår verksamhet. Det är en varierande roll där man har kontakt med produktionsnära personal, tjänstemän och säljare. Det kan handla om att ändra ett lösenord, felsöka våra olika tjänster eller att lösa administrativa uppgifter i våra affärssystem.


Du kommer att:
•    Ingå i ett kunnigt team med djup kunskap om våra system
•    Ta emot, hantera och lösa dagliga problemställningar från våra användare
•    Hantera konton och behörigheter
•    I mån av tid också utbilda användare för att förekomma ärenden

Vem är du?
Du blir den första och ibland enda kontakten ut mot våra användare så vi ser framför oss att du är serviceinriktad och uppskattar att guida och hjälpa människor med att lösa deras problem. Vi söker dig som kan arbeta självständigt med eget engagemang och som känner sig stolt över att kunna bidra med lösningar, både nya och tidigare kända.

Vi vill att du:
•    Har slutfört utbildning på minst gymnasienivå med inriktning IT, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som Textilia bedömer likvärdig.
•    Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
•    Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.

Meriterande är kunskap och erfarenhet av , Office365, ärendehanteringssystem, kontohantering, administration av telefoner, skrivare och annan hårdvara, samt tidigare erfarenhet av IT-support.

Rekrytering sker löpande.

VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE


På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Poolia Sverige AB .

En chans att utveckla och utvecklas!

Verksamhetschef, hälso- och sjukvård
Läs mer Feb 19
Vill du leda den i Sverige mest centralt belägna kirurgklinik med akutuppdrag och akutmottagningar på tre sjukhus? Vill du vara med och påverka utvecklingen hos ett ungt universitetssjukhus med en stor och bred utbildnings- och forskningsverksamhet?

Det här är inte bara en tjänst – det är en möjlighet att vara med och forma framtiden för sjukvården i Region Örebro län. Med ett starkt stabstöd och en öppen, samarbetsinriktad kultur kommer du att få de verktyg du behöver för att lyckas. Dessutom erbjuds du möjligheten att delta i ledningsarbete på både regional och nationell nivå, vilket gör detta till en unik och stimulerande arbetsplats för den rätta kandidaten.

Om tjänsten
Som verksamhetschef för Kirurgiska kliniken har du ett stort mandat och det samlade ledningsansvaret för klinikens verksamhet, personal och ekonomi. Ditt uppdrag är att leda verksamheten mot de övergripande målen: en personcentrerad, jämlik och tillgänglig vård med hög kvalitet. Genom att optimera resurser och etablera effektiva vårdprocesser spelar du en nyckelroll i att säkerställa bästa möjliga vård för patienterna.

På kliniken finns ett starkt stabsstöd och du leder din egen ledningsgrupp som i nuläget består av biträdande verksamhetschef, läkarsektionschefer, omvårdnadschef, enhetschef, verksamhetscontroller, verksamhetsutvecklare, chefssekreterare samt administratör. Verksamhetsområdet består av cirka 400 engagerade medarbetare och du rapporterar till områdeschef för specialiserad vård.

Genom ditt deltagande i Område specialiserad vårds ledningsgrupp medverkar du och tar ansvar i områdets ledningsarbete. Du arbetar för att vidareutveckla den specialiserade vården och stärka universitetssjukvårdens ställning nationellt och internationellt.
Du som ledare kommer bland annat ha fokus på att driva och utveckla en samverkansinriktad ledningsgrupp och klinik med en öppen kultur som gynnar samarbetet både internt och externt. Ytterligare fokus är på att utveckla en välfungerande verksamhet som är en integrerad del i Region Örebro läns hälso- och sjukvård.

Tyngdpunkten på uppdraget är att få alla delar av länsverksamheten att utvecklas och fungera som en verksamhet, med subspecialiserade uppdrag på de olika orterna men med gemensamma övergripande mål gällande tillgänglighet, utbildning, patientsäkerhet och arbetsmiljö. Uppdraget kräver emellanåt rörlighet i länet för att synas, finnas på plats och delta i möten samt fatta beslut.

Vem är du?
Vi söker en passionerad och visionär ledare som vill vara med och forma framtidens vård. Du har förmåga och förståelse för samarbete och samverkan både inom kliniken och sjukhuset men även med andra aktörer för att skapa den bästa vården för patienten.

Du har akademisk examen inom vårdprofessionen och har chefs- och ledarerfarenhet inom hälso- och sjukvård. Meriterande är erfarenhet av att leda ledningsgrupper och specialistkompetens inom relevanta områden. Din förmåga att kommunicera och samarbeta är avgörande, liksom din förmåga att skapa och tydliggöra struktur i en komplex organisation. Det är meriterande om du är disputerad.

I rollen som verksamhetschef för Kirurgiska kliniken är det en fördel om du har en god självkännedom och personlig mognad. Du har ett tillitsbaserat och närvarande ledarskap med förmåga att samla och få folk med dig. Du tar ansvar för helheten och kan skapa och tydliggöra struktur i en komplex verksamhet. Du kan dra relevanta slutsatser för att sen omsätta dessa till verksamhetsnytta.

Om verksamheten
Kirurgkliniken är en läns- och universitetsklinik med engagerade, dedikerade och kunniga medarbetare inom alla yrkeskategorier. Läkarkollegiet består av en kärna med erfarna kirurger samt flera unga specialister med framåtanda och stor utvecklingspotential. Det finns några professorer, ett antal docenter samt ett flertal doktorander på kliniken. Med ett helhetsgrepp om länets samlade resurser samt det fördelaktiga geografiska läget finns stora möjligheter till att skapa framgång och att bidra till utvecklingen av den högspecialiserade vården inom svensk hälso- och sjukvård.

Kliniken har en operationsverksamhet med övergripande dygnet runt-verksamhet på Universitetssjukhuset Örebro. På länsdelssjukhusen i Karlskoga och Lindesberg har kliniken operationsutrymme. På samtliga tre sjukhus finns även vårdavdelning och mottagning. En samordnad och välutvecklad omvårdnadssektion möjliggör en bättre prioritering inom verksamhetschefsuppdraget.

Det finns ett övergripande beslut att fortsätta utveckla och etablera traumavården inom regionen. Utvecklingen för att sätta traumapatienten i fokus både gällande det primära omhändertagandet, den akuta vården men även rehabiliteringen finns planerna på ett traumacentrum som jobbar verksamhetsövergripande.

Ett av Region Örebro läns främsta uppdrag är att organisera och erbjuda hälso- och sjukvård. Alla länsinvånare har rätt att få vård efter var och ens behov och med god tillgänglighet, att få rätt behandling och ett gott bemötande. Region Örebro län förenar all hälso- och sjukvård, forskning och utbildning i en samlad hälso- och sjukvårdsförvaltning med en gemensam ledning.

Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Regionens vision är ”Tillsammans skapar vi ett bättre liv”. Visionen är utgångspunkten för all vår verksamhet och pekar ut riktningen för organisationen.


Denna rekrytering utförs av Poolia Executive Search AB, Pion Groups verksamhet för rekrytering av ledningspersoner och styrelser. Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform:
Tillsvidare, heltid med tidsbegränsat chefsförordnande på 4 år.

Fackliga företrädare:
Lars Edling, Läkarföreningen, lars.edling@regionorebrolan.se
Helena Nyrén, Vårdförbundet, helena.nyren@vardforbundet.se
Solveig Kiel Israelsson, Vision, solveig.kiel-israelsson@regionorebrolan.se
Anki Sjöström, Kommunal, ann-kristin.sjostrom@regionorebrolan.se
Sandra Caris, SACO sandra.caris@regionorebrolan.se

Ansök nu

Upphandlingskonsult till Statistiska centralbyrån i Örebro

Upphandlare
Läs mer Feb 16
Vi söker nu en upphandlingskonsult till ett spännande uppdrag på Statistiska centralbyråns huvudkontor i Örebro.
• uppdraget avser uppskattningsvis ca 1200 timmar/år baserat på tidigare års volymer.
• start för uppdraget planeras vara som tidigast 2024-05-01 och omfatta en period om 24 månader.

Om tjänsten
Uppdraget innebär att fungera som ett stöd åt SCB när behov uppstår vid upphandlingar och vid avrop från statliga ramavtal, som komplement till den egna upphandlingsverksamheten som i dagsläget består av två upphandlare och en inköpare. Stödet kan avse alla steg i upphandlingsprocessen, från behovsanalys till avtalstecknande. Stödet består av att du som upphandlingskonsult tas in för uppdrag och ställs till SCBs förfogande i syfte att driva hela eller delar av upphandlingsprocessen. Städet kan också bestå av korta konsultationer där handläggaren av en upphandling eller ett avrop vid SCB kan ringa eller skriva till dig och få svar på enklare frågor.

SCBs kontor i Örebro är huvudarbetsplatsen men arbete kan även komma att utföras i SCB:s kontor i Solna. Tjänsten kan utföras på distans om inte annat är överenskommet med SCB. Beroende på upphandlingens karaktär kan du komma att vara på plats i SCBs lokaler i Örebro eller Solna eller om upphandlingens arbetsgrupp så kräver. Distansarbete för SCB får inte utföras utanför Sveriges gränser.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I denna tjänst kan nedan beskrivna arbetsuppgifter förekomma;
• stödja SCB i olika frågor kopplat till inköp och upphandlingar
• delta i det interna arbetet med rutinbeskrivningar, mallar m.m.
• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• göra självständiga upphandlingar
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen så behöver du som söker uppfylla följande kompetenskrav:
• högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU
• hög generalistkompetens och mycket hög kompetens inom offentlig upphandling och insikt i senaste nyheterna inom området
• kan arbeta självständigt med avancerade upphandlingar exempelvis komplexa upphandlingar och rådgivning inom offentlig upphandling
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. Mercell TendSign
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Du ska även ha utfört minst tolv annonserade upphandlingar (även avrop från inköpscentraler) enligt LOU under de senaste tre åren.

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan via länken i annonsen! Urvalet sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Dreamwork. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Dreamwork av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Distriktsansvarig Säljare till Elkapsling AB

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Feb 9
Elkapsling AB, baserat i Ånge, är inte bara ett företag - det är en passionerad kraft som driver teknikutvecklingen framåt. De är en växande industrispelare, specialiserade på att utveckla, tillverka och marknadsföra skåp och kapslingar för att skydda elektrisk och elektronisk utrustning. Med 95 engagerade medarbetare och en stolt plats inom Lagercrantz-koncernen strävar de ständigt efter att leverera skräddarsydda lösningar för de mest krävande miljöerna.

Besök dem på www.elkapsling.se, eller www.lagercrantz.com, för att lära dig mer om deras passion och innovation.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I rollen som Distriktsansvarig Säljare ingår att, inom definierat geografiskt område/kundsegment samt med bas i företagets strategier och mål, aktivt driva försäljning och marknadsföring av företagets hela utbud av produkter och tjänster. Du kommer arbeta i region Mellansverige och du rapporterar till sälj-och marknadschef. Placeringsort kan vara valfri plats över hela distriktet.

Befattningen innefattar eget ansvar gällande planering och genomförande av erforderliga försäljnings- och marknadsaktiviteter för att nå uppsatta mål på distriktet och för företaget som helhet. Försäljningsarbetet innebär uppsökande försäljning samt byggande av nätverk och relationer riktad mot definierad marknad med kontakter mot slutkund, projektansvariga, entreprenörer, grossister och konsulter. Resor efter behov, bedömt ca 10–15 arbetsdagar per månad samt medverkan vid mässor och andra kundaktiviteter tillsammans med övriga teamet.

Vem är du?
Du som söker har minst en gymnasieutbildning och motsvarande erfarenhet inom relevant område. Vi letar efter dig som har förankring i behovs- och värdebaserad försäljning, med färdigheter som sträcker sig från grundläggande kunskap om ekonomiska nyckeltal till en djup förståelse för marknadsförutsättningar och affärslogik hos våra samarbetspartners.

Du besitter skicklighet i förhandling och arbete med nära kundkontakter och är en engagerad samt affärsinriktad person. Vidare har du stark datavana, motsvarande Office-paketet och kommunicerar flytande på svenska och engelska. Erfarenhet från industri-, telekom- eller grossistbranschen är meriterande.

Denna rekryteringsprocess hanteras av Poolia Sverige AB och Elkapsling önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Poolia.

Är du redo att anta utmaningen och bli en del av teamet? Skicka in din ansökan redan idag och ta steget mot en spännande och givande karriär. Tillsammans kan vi forma framtiden för Elkapsling och göra skillnad i den tekniska världen!

Ansök nu

Site Manager

Platschef, anläggning
Läs mer Jan 22
Är du en lösningsfokuserad relationsbyggare med viljan och förmågan att skapa motiverade team? Har du god erfarenhet av logistik och lager och vill du bidra till förbättring och utveckling av både processer, medarbetare och kunder? Trivs du i en internationell miljö och vill jobba i ett av världens ledande logistikföretag? Nu har du chansen! Sök tjänsten som DHL Supply Chains nya Site Manager i Örebro!

Vi söker nu Site Manager till DHL Supply Chain i Örebro

Om tjänsten
Rollen innebär ansvar för enhetens resultat, budget, personal, produktion och i stor utsträckning verkar du även direkt mot kund. Du får möjligheten att utveckla enheten, dess processer, personal och kvalitet både mot kunder och internt. Genom ett gediget och engagerat relationsbyggande når du resultat och respekt. Du leder den lokala ledningsgruppen och är delaktig i Sweden North ledningsgrupp och arbetar med nära stöd från Business Area Director i syfte att aktivt bidra till utvecklingen av hela områdets verksamhet.

Rollen innebär att utveckla befintliga uppdrag genom ett nära kundsamarbete samt försäljning av nya uppdrag. Verksamheten består av ca 10 kunder i olika storlekar och 60 medarbetare. Stort fokus ligger i att initiera, genomföra och följa upp samt vidta korrigerande åtgärder och ständiga förbättringar av verksamheten. Att agera för motiverade medarbetare och väl fungerande grupper samt skapa goda förutsättningar för gynnsamma relationer med interna och externa samarbetspartners ses som självklart för dig. Rollen förutsätter också att du är insatt i hälso- och säkerhetsfrämjande frågor.

Vem är du?
Vi söker dig med ett inspirerande driv och affärsmässighet, som har flerårig erfarenhet inom logistik och lager. Att implementera standarder, att arbeta strukturerat och att få alla att gå åt samma håll är utmaningar du motiveras av. Du har god erfarenhet och kunskap inom ledarskap, du är en trygg, lyhörd och beslutsam relationsbyggare. Vana av kommersiella kontakter är av stor vikt, vilket betyder att du behöver ha en stor förståelse för verksamheten och kopplingen till den totala lönsamheten.

Som person är du lösningsorienterad, resultatinriktad och affärsmässig och du förhåller dig positiv även i motgång.
Du är kommunikativ och tydlig och bekväm med att hantera kontakter på både svenska och engelska. Goda kunskaper inom systemstöd är nödvändiga, du kommer arbeta i Excel, office-paketet samt interna affärs- samt rapporteringssystem.
Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial utbildning inom logistik och/eller ekonomi tillsammans med gedigen arbetslivserfarenhet inom området. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om verksamheten
DHL kan erbjuda dig en internationell miljö med många kontakter där såväl personlig utveckling som aktivt ledarskap ligger högt på agendan. Vi satsar på ständiga förbättringar och därmed en utvecklande arbetsplats. Vi jobbar aktivt med faktorer som arbetsmiljö och medarbetarengagemang med utgångspunkt från vår globalt utförda medarbetarenkät. Tillsammans satsar vi på att bli förstahandsvalet för våra kunder, arbetstagare och investerare.

På DHL är det människorna som räknas. Därför har det alltid varit vårt mål att hitta och behålla de bästa medarbetarna världen över. Vi erbjuder utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling. Vi belönar och ger dig erkännande för hur du bidrar till vår verksamhet, och tillsammans är vi stolta över att få vara med och bygga hela världens logistikföretag. DHL Supply Chain är den ledande leverantören av kundanpassade logistiklösningar för industri- och konsumentprodukter och en del av Deutche Post DHL med ca 590 000 medarbetare globalt. Med hjälp av den senaste tekniken effektiviserar vi kundens flöden för att på så sätt optimera hela försörjningskedjan. Vårt fokus på branschspecifika logistiklösningar gör det möjligt för kunden att möta nya internationella och nationella strategiska utmaningar.

DHL Supply Chain tillämpar 6 månaders provanställning vid nyanställningar.

Välkommen med din ansökan redan idag, urval kommer att ske löpande.

I denna process samarbetar DHL Supply Chain med Poolia Örebro AB, har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla D Göranzon, Poolia, 070-090 62 49

Ansök nu

Redovisningsekonom till Digitala Ekonomihuset AB

Redovisningsekonom
Läs mer Jan 16
Här erbjuds en spännande tjänst på den mindre redovisningsbyrån med hög kompetens! Är du erfaren inom redovisningsområdet, har en god förståelse för koncernredovisning och IFRS regelverk och har arbetat med svenska och internationella bolag?

Då kan du vara rätt person för den här rollen!

Vi söker en Redovisningsekonom till Digitala Ekonomihuset AB

Om tjänsten
Här får du möjlighet att tillsammans med ett mindre team arbeta brett inom ekonomiområdet och du jobbar konsultativt mot både svenska och utländska bolag. Digitala Ekonomihuset AB erbjuder helhetslösningar inom redovisning och ekonomihantering och är en modern, digital och pålitlig redovisningsbyrå som kan tala flera olika språk. Vi behärskar svenska lagar och regler inom redovisning på lettiska och svenska. Vi är en SRF auktoriserad byrå.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Koncernredovisning
- Löpande bokföring och månadsavstämningar
- Bokslutsarbete
- Viss lönehantering
- Årsredovisning och inkomstdeklarationer
- Moms- och arbetsgivardeklarationer

Vem är du?
Vi tror att du har utbildning inom ekonomi från universitet eller högskola eller har annan utbildning som vi anser vara likvärdig. Sannolikt har du ett par års erfarenhet av att självständigt arbeta med liknande arbetsuppgifter med god kännedom om regelverk inom redovisning. Vi tror också att du har IT-vana och kan hantera flera system och miljöer samtidigt. IFRS konsolideringskunskaper är ett krav. Du pratar och skriver obehindrat på både svenska, engelska och/eller lettiska.

Som person är du:

• Mål- och resultatinriktad med god analytisk förmåga
• Engagerad och kommunikativ
• Van att driva dina uppdrag självständigt
• Villig och har vana att arbeta och kommunicera digitalt och på distans

Rollen förutsätter att du är en noggrann och ansvarstagande person som har lätt för att kommunicera och samarbeta. Du är genuint nyfiken på olika verksamheter och deras olika förutsättningar och fokusområden för att ge rådgivning på bästa sätt.
Vi tillämpar provanställning för denna tjänst.

Urvalet sker löpande under ansökningstiden. I denna process samarbetar vi med Poolia Örebro och frågor besvaras av rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, 070-090 62 49.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Digitala Ekonomihuset i Närke AB är en digital redovisningsbyrå i Örebro som erbjuder tjänster som löpande bokföring, löner och deklarationer, samt allt från enklare bokslut till årsredovisningar. Vi jobbar bara digitalt och med fasta priser. För mer information läs här: https://www.digitalaekonomihuset.se

Ansök nu

Erfaren upphandlare för uppdrag hos myndighet Örebro.

Upphandlare
Läs mer Jan 22
Nu söker vi dig som är erfaren upphandlare med erfarenhet av upphandling inom det offentliga.

Omfattning: 80-100%
Start : Omgående
Längd: 20240630, eventuellt längre.

Uppdraget kan skötas på distans, och det finns möjlighet att fakturera från eget bolag.


Om tjänsten
Berörd myndighet behöver förstärka sin upphandlingsenhet med en extra resurs.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att få jobba med myndighetens olika upphandlingar och det är meriterande om du har erfarenhet inom upphandling av lokaler.

• analys och bedömningar av marknads- och leverantörsförhållanden
• upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer
• ta fram och sammanställa statistik, samt uppdatering av olika register (exempelvis avtals- och
• kundregister)
• hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer
• göra självständiga direktupphandlingar och inköp
• göra självständiga upphandlingar
• göra självständiga avrop från statliga ramavtal



Vem är du?
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• goda kunskaper inom LOU/LUF
• erfarenhet från att arbeta med upphandlingsverktyg t.ex. TendSign, Mercell
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift


Om verksamheten
Låter detta som ett uppdrag för dig?
Då är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Ansök nu