Örebro: Helpdeskmedarbetare sökes till kund i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Helpdeskmedarbetare sökes till kund i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-23 // Varaktighet: Heltid

Är du utbildad inom IT och har tidigare arbetslivserfarenhet från kvalificerat IT-arbete? Se då hit! Just nu söker vi dig som vill arbeta inom IT-teknikstöd på Ekeskolan och Birgittaskolan med placering i Örebro. Uppdraget är på heltid och förväntas starta i februari. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Uppdraget innebär att på plats supportera i användning av skolans IT-miljö. Rollen som helpdeskmedarbetare är under ett vikariat som varar under perioden 15/2 till och med 31/8 2023, med ett uppehåll på fyra veckor under juli månad. I rollen som IT-support/helpdeskmedarbetare får du stötta dina kollegors användning av IT-miljön genom att hantera inkomna ärenden med hög serviceanda. Under din introduktion kommer du ha stöd från en handledare på plats eller per telefon.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• se till att IT-utrustning fungerar
• tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
• administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
• instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Vem är du?
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet inom yrkeskategorin
• goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk)
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

Servicetekniker på Smartify - Örebro

Läs mer Jan 18
Har du ett genuint teknikintresse och brinner för att leverera bästa möjliga service? Är du den person som släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular? Vill du vara med i vårt arbete för att göra Sverige smartare? Då kan du vara Smartifys nya servicetekniker kring Örebro!

Som servicetekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik. Du tar dig runt i servicebil och genomför uppdrag i kunders hem och ute hos företag. Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete med möjlighet till utveckling och eget ansvar.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- datorer och kringutrustning

- nätverk och nätverksutrustning

- TV- och ljudanläggningar, inklusive bildoptimering samt montage på vägg

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni

- montering av kanalisation och kabeldragning för nya bredbandsuttag

- digitala lås & larm

- försäljning, installation och konfigurering av mjukvara och hårdvara



Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor. Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Ett intresse/fallenhet för hantverkararbeten underlättar, då en av många tjänster vi erbjuder är att montera TV på vägg och 5G-antenner.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Du har erfarenhet av konfigurering av hemelektronik, såsom routrar, skrivare, datorer, streamingboxar och ljudanläggningar.

- Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som i skrift.

- Du har ett manuellt B-körkort, då du tar dig runt med servicebil.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som servicetekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till bil samt hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande heltidsjobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Lön enligt överenskommelse och start för tjänsten är så snart som möjligt.

Känner du igen dig i beskrivningen? Då är du förmodligen helt rätt för oss, och vi för dig. Vi rekryterar löpande - så vänta inte med din ansökan!

Ansök nu

IT-supporttekniker till TietoEvry - Örebro

Läs mer Jan 9
Till vår kund TietoEvry söker vi nu IT-supporttekniker till Örebro.

Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Vi sitter placerade på Norrbackavägen i Örebro.

ARBETSUPPGIFTER:

Som supporttekniker så ingår du i ett team, där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

VI SÖKER DIG SOM:

Har erfarenhet av:

- Active Directory

- MS Office Suite

- MS Exchange och Office 365

- Windows 10

Att ha arbetat som supporttekniker eller kundtjänst är meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Trivs i en serviceroll och har ett brinnande IT-intresse.

Ansök nu

IT-Supporttekniker till Örebro!

Läs mer Nov 3
Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll. Företaget är ett ledande nordiskt digitalt tjänste- och programvaruföretag med lokal närvaro och global kapacitet. Deras nordiska värderingar och nordiska arv styr deras framgång.

Kort om rollen:

Som supporttekniker hos oss så ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.

Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen.

Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook.

Vi ser gärna att du har erfarenhet inom:

- Active Directory
- MS Office Suite
- MS Exchange och Office 365
- Windows 10


Om du tidigare har arbetat som supporttekniker eller kundservice är det meriterande. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Vi ser verkligen att du gillar ge service av världsklass och har ett brinnande IT-intresse.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt? Scrolla ner för att ansöka ?? ????

Ansök nu

Supporttekniker

Läs mer Jan 19
Vi söker nu ett flertal supporttekniker för uppdrag hos en av våra kunder i Örebro.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Din roll som supporttekniker är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser.

Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikation och IT-plattformar.  

Din profil och kvalifikationen
Vi letar nu efter dig som brinner för IT och teknik samt dessutom gillar kundservice. Du förstår vikten av en god kundrelation och kan samtidigt värdera företagets behov av effektivt och kvalitetssäkert arbete. Vi tror att du är en problemlösare av rang som gillar att jobba såväl självständigt som i team.

Arbetserfarenhet eller utbildning inom området är ett krav.

Som person är du flexibel, stresstålig och känner dig bekväm i din kontakt med människor. Noggrannhet och ansvarskännande är andra önskvärda egenskaper som krävs för arbetet. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.  

Du har erfarenhet av nedanstående områden:
- Windows Server/Klient
- AD och GPO
- Office 365 och Azure
- RDS och Citrix
- Övervakning
Meriterande:
- ITIL-baserat arbete i ITSM
- Nätverk (routrar, switchar samt klient VPN-lösningar)
- Powershell
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

IT-tekniker

Läs mer Jan 3
Söker du ett jobb där du får kombinera att arbeta med människan och tekniken? Trivs du med att arbeta i en bred roll där du agerar rådgivande för att optimera kundens användning av IT-tjänster? Då kan detta uppdrag hos en av våra kunder i Örebro vara något för dig!
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer ha en rådgivande roll med kundansvar. Du kommer dagligen arbeta med drift, säkerhet, konfiguration, administration och kundanpassningar ute hos kunden. Även incidenthantering, utvecklingsarbete samt förslag på förbättringar av IT-miljön ute hos kund ingår i arbetet.

Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för IT och teknik och en bred kunskap inom området. Vi ser gärna att du har arbetat några år som t.ex. onsite-tekniker med mycket kundkontakt.

Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att ge bra service och är noga med att ge kunden en bra kundupplevelse.

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Några års arbetslivserfarenhet inom relevant område
- Microsoft 365
- Active Directory
- Virtualisering, Storage och Backup
- Nätverkstjänster
- B-körkort
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, även om de har några år på nacken. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med närmare 400 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Poolia Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Poolia Sverige AB .

EXTRAJOBB SOM UTBILDARE INOM ARBETSRÄTT TILL PRESTO!

Personalutbildare
Läs mer Jan 16
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor, brinner för arbetsmiljö och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du eller har ett deltidsarbete eller av annan orsak har kompetens inom arbetsmiljö och vill vara med att bidra till stärkt arbetsmiljö hos företag? Då är detta uppdrag för dig!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig som sedan tidigare har en grundläggande kompetens och erfarenhet av att utbilda inom arbetsmiljö. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kunder.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Systematisk arbetsmiljö (SAM)
- Bättre arbetsmiljö
- Generell arbetsmiljö
- Både fysisk- och psykiskosocial arbetsmiljö

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning, allt material transporteras till kunden inför utbildningstillfället.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.

Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning inom arbetsmiljöområdet
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och det är meriterande om du har tillgång till egen bil

Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.
Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom HR i Örebro-regionen!

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jan 16
Vi söker ständigt efter olika profiler inom HR för kommande uppdrag runt om i Örebro-regionen! Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du upp möjligheten för varierande och utvecklande utmaningar i framtiden. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Observera att annonsen inte är kopplad till ett specifikt uppdrag utan är en intresseanmälan som möjliggör för oss att komma i kontakt med dig för att kunna matcha rätt kompetens till våra kommande uppdrag. Vi kommer därför att ta kontakt med dig om vi ser att din kompetens är aktuell för någon av våra uppdrag.

Om tjänsten
Uppdragen kan förekomma runt om i Örebro-regionen. Arbetsuppgifterna och ansvarsområdena styrs av våra kunders behov där varierande grad av erfarenhet och specialisering kan komma att efterfrågas. Det är därför av stor vikt att du är tydlig kring dina erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV. Exempel på vanligt förekommande ansvarsområden:
• Rekrytering
• Arbetsrätt
• Chefsstöd
• Personalsvar
• Employer Branding
• Arbetsmiljö
• Rehabilitering
• Lönehantering
• Administration


Vem är du?
Vi söker dig med en relevant högskole-/Universitetsutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor.
Antingen är du nyexaminerad eller besitter tidigare erfarenhet av brett alternativt specialiserat HRarbete. Viktigt är att du vill bygga vidare på din kompetens och skapa mer erfarenhet hos någon av
våra kunder. Du bör ha god kommunikativ förmåga, affärsmässigt förhållningssätt och en naturlig
känsla för service.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att
arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och
bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och
nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på
dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig
friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter.
Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt
företagshälsovård.

Ansök nu

EXTRAJOBB SOM EL-UTBILDARE TILL PRESTO!

Personalutbildare
Läs mer Jan 16
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor, brinner för säker elhantering och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du eller har ett deltidsarbete eller av annan orsak har kompetens i att utbilda inom el och vill vara med att bidra till en säker hantering av el hos företag? Då är detta uppdrag för dig!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig är godkänd och certifierad att utbilda inom el. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kunder.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:

- ESA/EBR
Godkänd lärare inom respektive område hos Energiföretagen.

- Praktisk elteknik
God förståelse för ellära, elektriska anläggningars konstruktion och utförande. Erfarenhet av elinstallationsarbete. Erfarenhet av utbildningsverksamhet är meriterande.

- Elinstallationsreglerna/KFID
Erfarenhet av elinstallationsarbete samt projektering av elanläggningar. Väl inläst på ELSÄK-FS och SS 436 40 00. Kompetens enligt auktorisation AL samt erfarenhet av utbildningsverksamhet är meriterande.

- Elsäkerhet vid arbete
Erfarenhet av arbete och vidtagande av säkerhetsåtgärder på elanläggningar. God kännedom om riskerna med strömgenomgång och ljusbåge. Väl inläst på SS-EN 50110-1 samt arbetsmiljöregelverk. Erfarenhet av utbildningsverksamhet är meriterande.
Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning, allt material transporteras till kunden inför utbildningstillfället.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.

Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Du ska vara godkänd att kunna genomföra utbildning ovan nämnda områden inom el
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och det är meriterande om du har tillgång till egen

Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.
Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

EXTRAJOBB SOM UTBILDARE FÖR MOTORSÅG TILL PRESTO!

Personalutbildare
Läs mer Jan 16
Om tjänsten
I denna tjänst får du som älskar att prata inför människor, brinner för säker motorsågshantering och utbilda andra en möjlighet att göra precis det! Kanske studerar du eller har ett deltidsarbete eller av annan orsak har kompetens inom motorsåg och vill vara med att bidra till stärkt arbetsmiljö hos företag? Då är detta uppdrag för dig!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi utlovar ett roligt och varierande uppdrag för dig är godkänd utbildare och examinator via Säker Skog. Du kommer med din kompetens och erfarenhet att hålla i själva utbildningen för Prestos kunder.

Vi söker främst dig som har kompetens inom nedan:
- Motorsågskörkort nivå A, Motorsågning
- Motorsågskörkort nivå B, Trädfällning, grund
- Motorsågskörkort nivå C, Trädfällning, avancerad
- Motorsågskörkort nivå S, Skadade träd
- Motorsågskörkort nivå D, Linjearbete
- Motorsågskörkort nivå E, Skylift (motorsågning från mobil arbetsplattform)
- Motorsågskörkort nivå EBYGG, Skylift (motorsågning från mobil arbetsplattform vid
- Motorsågskörkort nivå F, Räddningstjänst
- Röj såg nivå RA
- Röj såg nivå RB
- Röj såg nivå RT

Det är ett stort plus om du dessutom har egna övningsplatser för trädfällning.

Anställningen är en timanställning där vi gärna ser att du är tillgänglig för minst ett pass i veckan. Du fyller själv i när du är tillgänglig och blir sedan bokad av Prestos säljare i deras system.
Som konsult eller timanställd via oss på Poolia hos Presto Utbildning får du en onboarding i deras system och tillgång till de utbildningsmaterial som Presto tillhandahåller för varje utbildning, allt material transporteras till kunden inför utbildningstillfället.
Uppdragen är antingen i Prestos lokaler eller bokade konferenslokaler då de håller öppna utbildningar alternativt så är de förlagda ute hos kunden som har beställt företagsförlagd utbildning.

Vem är du?
Vi ser det som en självklarhet att du som utbildare har en hög kommunikativ och pedagogisk förmåga. Som person är du glad, positiv, öppen och ärlig. Du ska ha goda kunskaper i ämnesområdet och du älskar att lära ut dina kunskaper.

- För att vara aktuell för tjänsten måste du ha en annan huvudsakligsysselsättning, kanske studerar du eller arbetar minst 51% och hoppa på detta roliga uppdrag vid sidan om?
- Vi ser det som en tillgång om du har datorvana och tycker om att utbilda i digitala klassrum via Zoom/Teams eller liknande
- Du ska vara godkänd utbildare och examinator via Säker Skog
- Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har B-körkort och det är meriterande om du har tillgång till egen bil

Om verksamheten
Varje timme förändras förutsättningar för företag och verksamheter då olyckor sker eller brand bryter ut. Varje timme riskeras människors liv och hälsa. Varje timme förstör brand och olycka resurser och tillgångar och gör framtiden osäker.
Presto Utbildning är en del av Presto Brandsäkerhet som grundades 1959 och är Nordens ledande aktör inom brandsäkerhet, skydd och arbetsmiljö.
Med vår helhetssyn på brandskydd och säkerhet hjälper vi våra kunder att utifrån deras förutsättningar skapa värden som gör deras verksamheter tryggare och bättre. Varje år besöker vi 70 000 kunder, utbildar 80 000 deltagare och återvinner 100 000 brandsläckare vid vår anläggning i Katrineholm. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Systemutvecklare som gillar tekniken i framkant

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Dec 23
Välkommen till ett talangfullt team där du får chansen att arbeta med duktiga kollegor från olika länder och bakgrunder. Du erbjuds möjligheten att växa kunskapsmässigt och förbättra din problemlösnings- och utvecklingsförmåga ur olika perspektiv. Nyfiken? Läs gärna mer: https://plusius.io


Om tjänsten
Ditt nya jobb:
Inom teamet kommer du att lära dig något nytt och möta en ny utmaning varje dag och ha riktigt kul på resans gång. Plusius vision är att bli en av Sveriges Fintech Unicorns inom några års tid med din hjälp. - Up for it? Join the dream team!

Plusius i Örebro erbjuder finansiella tjänster – från initiering till mottagare med smarta delningslösningar som standardtjänst. Oavsett betalningens komplexitet underlättar Plusius utbetalningar till flera mottagare i realtid; samtidigt som det täcker det förbättrade KYC/AML-arbetet.

Plusius använder Agile metod för daglig utveckling och Scrum-teamet arbetar tillsammans med Product Owner, Arkitekt och QA, för att säkerställa att man kan tillhandahålla de bästa lösningarna med hög kvalitet till kunderna.

Utvecklarna äger processen:
Byggd för att enkelt kunna ändras i små modulära steg. Processen ägs av utvecklingsteamet och arkitekterna men byggs för produktägaren där man tillsammans bestämmer bäst väg framåt under tiden systemet tar form och nya krav ställs på dess funktionalitet.
Teknik Agnostiker, använd den bästa tekniken för den lösning som krävs är mottot.

Avancerade Teknologier: Fintech lösning med följande beståndsdelar Azure, Microservices, Kubernetes, CI/CD.

Anpassningsförmåga: Flera inkommande/utgående integrationer med en design som tillåter konfigurerbara plattformsprofiler och reskontrakonton gör den anpassningsbar till nästan alla affärscase.

Automatisering:
CI/CD med automatiserad distribution för utveckling och releaser.
Insamling/delning/nettning/utbetalning med full betalningsflödesautomatisering, gör den omedelbara betalningen möjlig.


Ditt ansvar:
• Givet ett projekt kan arbeta med arkitekter för att designa och implementera ett system som uppfyller kraven.
• Kan designa ett system som är enkelt att underhålla från kodbas till arkitektoniskt tillvägagångssätt.
• Dokumenttestning, fel-lösningar och övergripande mjukvaruutvecklingsprocess.
• Analyserar och löser fel i systemet.
• Testa, underhålla och uppgradera befintliga system, rekommendera mjukvaruförbättringar för att säkerställa stark funktionalitet och optimering
• Samarbetar effektivt med andra.


Vem är du?
Kvalifikationer och erfarenheter
• Erfarenhet och förmåga är viktigt, år av erfarenhet är sekundär.
• Påvisbar erfarenhet av .Net C#, LINQ och Entity Framework.
• Påvisbar erfarenhet av att bygga API:er inom .Net-ramverket.
• Erfarenhet av att skapa applikationer i molnet helst Azure.
• Erfarenhet av GIT och Azure DevOps.

• Erfarenhet av Docker och Kubernetes är meriterande.
• Erfarenhet av att skapa och underhålla Azure DevOps pipelines är en bonus.
• Erfarenhet av Fintech-produkter är meriterande.


Vi söker dig med god samarbetsförmåga och du ser dig som effektiv med tiden på arbetet. Du känner igen dig i att vara utmärkt kritisk, analytisk och ha en god problemlösningsförmåga.

Inte minst av allt, du vill vara i en miljö som har siktet framåt och viljan att lyckas tillsammans.



Om verksamheten
Läs gärna mer: https://plusius.io

Ansök nu