Örebro: IT-support till Statistiska Centralbyrån

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-support till Statistiska Centralbyrån i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-17 // Varaktighet: Heltid

Här finns en guldchans för dig som vill jobba inom IT och som ser en av Sveriges stora myndigheter som din kommande arbetsplats! Som IT-supportmedarbetare hos SCB kommer du att arbeta med att bistå deras internt anställda med breda ärenden inom IT, såväl mjukvara som hårdvara. Skicka in en ansökan redan idag om du ser dig själv i en roll med teknisk bredd, mycket kommunikation och stora utvecklingsmöjligheter!

OM TJÄNSTEN
Hos SCB välkomnas du till en trygg arbetsplats med en fin gemenskap och bred kompetens bland dina kollegor! Du kommer i din roll att vara en del av ett team på 6 personer som tillsammans arbetar för att era interna medarbetare ska få en så bra upplevese av servicedesken som möjligt.

Som IT-supportmedarbetare mottar du ärenden genom både telefon, on site och genom SCB:s ärendehanteringssystem. Ärendena ni hanterar i teamet är väldigt varierande och det finns här goda möjligheter att bredda dina kunskaper inom IT.

#

Du erbjuds


* En trygg arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter
* En roll där du får ta tillvara på- och utveckla dina kunskaper inom IT
* Erfarenhet av att arbeta på en av Sveriges stora myndigheter


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du exempelvis att hantera ärenden så som att:


* Ta emot och registrera ärenden via telefon eller ärendehanteringssystem
* Hantering och felsökning av klientdatorer, konferensteknik, skrivare och mobiltelefoner
* Hantering av tjänstekort
* Felsökning och installation främst i Windowsmiljö
* On-site stöd ute hos användare


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet från IT/teknik antingen från utbildning eller annan arbetslivserfarenhet
- Kan behärska det svenska språket obehindrat i såväl tal som skrift
- Har en mycket god datorvana

Det är meriterande om du:


* Har erfarenhet av IT-support eller annan liknande tjänst sedan tidigare


Som person ser vi att du är en lagspelare med god kommunikationsförmåga för att kunna bemöta dina kollegors ärenden på bästa sätt. Vidare är du serviceinriktad och finner det roligt och utmanande att lösa problem.

#

Övrig information


* Start: Omgående 2023
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro
* Arbetstider: Kl.7 - 18, med en person som öppnar vid kl.7 och en person som stänger vid kl.18, mellan kl.8 - 16.30 är det full bemanning från teamet.
* Övrigt: För denna tjänst är det krav på säkerhetsklassning
* Om du uppfyller de grundläggande kraven för tjänsten innefattar det första steget av rekryteringsprocessen tester omfattande din personlighet och logiska förmåga. Dessa tester skickas till dig efter att du ansökt tjänsten och vi ser att du uppfyller tjänstens krav.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SCB:s främsta uppgift är att förse användare och kunder med statistik för beslutsfattande, debatt och forskning. Det gör dom i huvudsak på uppdrag av regeringen och olika myndigheter. De har även kunder i det privata näringslivet och bland forskare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

IT-supporttekniker servicedesk till Samhall Örebro

Läs mer Mar 5
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och utveckla vår helt nya servicedesk!

Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i att utveckla vår nyetablerade och egna servicedesk!

Vi erbjuder dig

I den här rollen får du jobba med andra erfarna IT-supertekniker. Du får påverka ramar och arbetssätt för vår nya servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa.

Det här gör du hos oss

Servicedesken är Samhalls single point of contact det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Vi ansvarar för IT-arbetsplatsen inom Samhall, och vill nu förstärka vår förmåga att hantera konfiguration, logistik och support av plattor, mobiltelefoner och terminaler som våra medarbetare använder i våra uppdrag hos våra kunder. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter framför allt bestå av att:

• Ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
• Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen

Ditt team och arbetsplats

Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på sex IT - supporttekniker. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger på Aspholmen i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst två dagar på kontoret per vecka. Servicedesks öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Mer om dig

Du har ett tekniskt intresse och en relevant eftergymnasial utbildning. Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Du är vidare noggrann och tar dig an uppgifter systematiskt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av supportarbete, antingen från en Servicedesk, NOC, driftavdelning eller liknande. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

IT-tekniker sökes!

Läs mer Feb 13
Har du ett starkt intresse för teknik och att ge den bästa tänkbara servicen? Här är tjänsten för dig som är kommunikativ och gillar problemlösning. Som It-tekniker hos vår kund blir du en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att stötta andra personer i IT-tekniska frågor. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månaders med chans till förlängning. Vår kund är ett globalt ledande bolag på marknaden inom fyrhjuls- och elektrifierade drivsystem och lösningar. De designar, utvecklar och tillverkar ett omfattande utbud av drivlinjeteknologier för majoriteten av världens biltillverkare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är ditt främsta uppdrag att stötta användare med företagets teknik. Du kommer att svara på användarincidenter, felsöka och diagnostisera problem samt identifiera lösningar med exempelvis IT-utrustning och applikationer. Du kommer även att arbeta med förbättringsarbete och administration i form av att uppdatera system och dokument samt optimera företagets teknik.

Andra arbetsuppgifter inkluderar att:

• Ge stöttning i företagsprojekt
• Arbeta med klient- och kundhantering

Vi söker dig som
Har kunskaper inom IT-support, detta genom relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vidare har du förmågan att ge användarsupport på ett pedagogiskt vis. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande, nyfiken och självgående. Du innehar även en problemlösande attityd som genomsyrar ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: 6 månader med chans till förlängning.
STAD: Köping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: linn.ostin@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Labbchef till Frökontrollen i Örebro

Laboratoriechef
Läs mer Mar 28
Nytt
Frökontrollen levererar snabba högkvalitativa analyser till lantbrukssektorn och skall vara förstahandsvalet för såväl utsädesproducenter som lantbrukare. För dig med ett intresse för lantbruk och labbmiljö finns här en unik möjlighet att anta rollen som Labbchef!

OM TJÄNSTEN

Frökontrollen är ett litet, växande företag, för närvarande med 14 anställda, med stort kundfokus och lyhördhet för deras kunders behov. Frökontrollen är just nu inne i en intensiv fas av utveckling. Organisationen är platt med korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan alla anställda - laboratoriepersonal, administration och VD.

Nu söker vi dig som har ett intresse för naturvetenskap, biologi och lantbruk lantbruk och vill komma till en arbetsplats där du får leda ett team i laboratoriemiljö.

Du erbjuds
- En unik möjlighet att lära dig mer inom livsmedelsförsörjning
- En trygg, stabil arbetsgivare som under de senaste åren vuxit med lönsamhet och fördubblat sin omsättning
- Kollektivavtal, friskvård och diverse aktiviteter såsom AW:s, sommar- och julfest

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbetsleda och utveckla teamet
* Ansvar för labbets vidare utveckling, rutiner och struktur
* Laborativt rutinarbete- inom utsädeskvalitet (upplärning sker på plats)
* Hantera service av utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av laborativt kvalitetsarbete eller arbete inom lantbruksindustrin
- Har ett intresse för naturvetenskap, växtbiologi och laborativt kvalitetsarbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbetsleda andra
- En utbildningsbakgrund inom naturvetenskap eller biologi
- Kunskap inom växtanatomi eller inom spannmåls-, utsädes- eller frökvalitet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Frökontrollen erbjuder en rad analystjänster åt lantbrukssektorn. Deras huvudverksamhet är analys och certifiering av utsäde, där de utför uppdrag åt såväl utsädesföretag som lantbruksföretag med hela Sverige som uppdragsområde. De utför även leveransanalyser av spannmål, oljeväxter och trindsäd.

Ansök nu

Ekonom sökes till Comfort koncernen!

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Nytt
Här finns ditt nästa kliv i karriären inom ekonomi! Till Comfort koncernen söker vi dig som tidigare arbetat inom ekonomi och som nu vill bredda din kompetens genom att kliva in i en roll med ekonomiskt ansvar för två av koncernens dotterbolag. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som ekonom i Comfort koncernen kommer du i din roll att ansvara för ekonomin till två av koncernens dotterbolag. Tillsammans med kompetenta kollegor inom koncernen kommer du att få ansvara för ca 60 miljoners omsättning för de två dotterbolag du ansvarar för. För dig som drivs av varierande och utvecklande arbetsuppgifter är inga skor för stora för att fyllas hos Comfort!

Hos Comfort kan du förvänta dig en varierande vardag! Du kommer att ha ett brett internt nätverk hos Comfort då du arbetar tätt med såväl VD:s, central ledning och installationspersonal ute hos dotterbolagen. Som ekonom får du arbeta med hela ekonomiska processen för de två bolag du ansvarar för vilket innebär att du erbjuds en roll med stor kompetensutveckling. Här kommer du med din erfarenhet inom ekonomi att bidra med struktur samtidigt som du får utlopp för din förhoppningsvis drivande och nyfikna sida!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för månadsbokslut i dina två dotterbolag inom koncernen.
* Hantering av leverantörsfakturor.
* Hantering av lön och tidrapportering för dotterbolagens anställda.
* Redovisning för dotterbolagens pågående projekt.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med månadsbokslut och löpande redovisning.
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet, främst Excel.
- Har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem.
- Kan tala och skriva obehindrat på svenska då det ingår i rollens arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Entré eller Visma.
- Erfarenhet av löne- och fakturahantering utöver din erfarenhet inom redovisning och månadsbokslut.
- Erfarenhet från installationsbranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Comfort erbjuder helhetslösningar inom VVS, ventilation, plåt, kyla & el till sina kunder. Dina kollegor finns lokaliserade i närhet till era kunder från Västervik i söder till Örebro i norr. Läs gärna mer om Comfort här!

Ansök nu

Kontrollanläggningsingenjör sökes till ONE Nordic

Anläggningsingenjör, elkraft
Läs mer Mar 2
Föredrar du en roll som innebär frihet under ansvar? Är du strukturerad och gillar att lösa problem? Då är denna roll för dig! Vi söker just nu en kontrollanläggningsingenjör till ONE Nordic. Vi tillämpar löpande urval, ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en ledande aktör i Sverige inom områden som teknisk konsultation, entreprenad och service inom energi- och industrisektorn. De samarbetar med sina kunder för att planera och utforma framtidens hållbara energi- och industriella infrastruktur. Med fokus på att säkerställa att elenergi når både hushåll och industri, arbetar de för att möta dagens och morgondagens behov.

Som kontrollanläggningsingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kan arbeta med allt från reläskydd, konstruera i CAD, till att driftsätta anläggningar. One Nordic ansvarar över en rad olika anläggningar där du kommer stöta på en mängd olika utmaningar. För att trivas i rollen behöver du motiveras av att finna lösningar på komplexa problem och ha en analytisk förmåga.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och kreativitet värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter
- En roll där du får mycket frihet under ansvar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Underhållsprovning och konfiguration av reläskydd
* Funktionsprov av leverans vid driftsättning
* Felsökning/Felavhjälpning
* Fjärrkommunikationsutrustning och RTU


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet som kontrollanläggninsingenjör eller liknande roll
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Har gått minst en gymnasial elutbildning
- Har B-körtkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hemsida: One Nordic Startsida (one-nordic.se)

Vi levererar energieffektiva lösningar, i enlighet med EU:s klimat- och energimål för 2030. Vi hjälper våra kunder klara framtida krav på ökad kapacitet, optimering och driftsäkerhet. Vi bygger helt enkelt framtidens hållbara energisamhälle för nästa generation.

Ansök nu

Sourcing Support till världsledande företag!

Systemadministratör
Läs mer Mar 27
Vi söker dig som är en engagerad och positiv lagspelare som vill arbeta med inköpsfrågor på ett kraftfullt företag. Bli en del utav ett inköpsteam där vi värderar ditt intresse för ordning och reda samt att du gillar att arbeta med systemadministration.

OM TJÄNSTEN
Ta chansen och ta klivet in på detta världsledande företag som har en site i Örebro. Vi söker dig som vill bli deras Sourcing Support. Du kommer ansvarar du för att hålla deras inköpssystem uppdaterade med rätt information i nära samarbete med andra nyckelroller. I ditt arbete kommer du att hantera offertförfrågningar till leverantörer och verka som länken mellan produktion och inköp. Du kommer att vårda och uppdatera masterdata samt säkerställa att det finns angivna leverantörer för alla artiklar. Du har ansvar för att samla in information gällande hållbarhetsfrågor och leverantörsbedömningar. I rollen kommer du även att hantera fakturaspärrar samt assistera användare med systemfrågor.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Arbetat i en liknande roll, exempelvis systemadministratör, inköpsassistent etc.
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper i MS Office
- Har ett tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Arbetat i systemet M3

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

För att passa i rollen har du utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan effektivt förmedla information inom stora nätverk. Du är resultatorienterad och kännetecknas av noggrannhet och en vilja att förbättra. Flexibilitet är viktigt då arbetsprioriteringar kan ändras. Du har förmågan att agera proaktivt och självständigt.

Övrig information
- Start: juni 2024 - jan 2025
- Omfattning: heltid
- Arbetstider: kontorstider, mån - fre
- Placering: Örebro med möjlighet till hybrid arbetsplats
- Om du blir aktuell för tjänsten ska du kunna genomgå ett drogtest

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Processoperatörer till Adven!

Processoperatör, värmebehandling
Läs mer Mar 13
Söker du en ny utmaning och vill arbeta med morgondagens energi- och vattenlösningar hos en av Nordens största energileverantörer? Nu söker Adven processoperatörer till deras nystartade kontrollrum i Örebro. Är du en ansvarstagande person med förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt? Då kan det här vara tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Adven är ett internationellt snabbväxande företag som befinner sig mitt i energiomställningen, i en verklighet där alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter Adven, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna som samhället har framför sig samarbetar Adven med kunder, kommuner och leverantörer. Adven erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål.

Under 2023 upprättade Adven ett kontrollrum i Örebro, med syfte att effektivisera processen och optimera produktionen. Succesivt kommer Advens anläggningar att kopplas upp mot kontrollrummet. Idag arbetar två processoperatörer samt en driftledare i kontrollrummet och vi söker nu resterande fyra processoperatörer till teamet. Du kommer in i ett tidigt skede av en nystartad satsning med möjlighet att påverka utformningen av funktionen framåt. Du får en viktig roll inom energisektorn hos en arbetsgivare som månar om sina anställda och erbjuder flertalet förmåner. För rätt person finns även goda möjligheter att avancera inom bolaget på sikt.

Som ny i rollen introduceras du av driftledaren och följer en individuell introduktionsplan utformad utifrån dig och din tidigare erfarenhet. Kontrollrummet är öppet dygnet runt och du kommer att arbeta skift, dag, kväll och natt samt ingå i beredskap. Initialt innebär tjänsten dock dagtidsarbete, vardagar, innan kontrollrummet är i fullskalig drift.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Adven.

Du erbjuds
- Att bli del av ett internationellt snabbväxande företag där du utmanas med intressanta och varierande arbetsuppgifter och projekt
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Förmåner i form av bonus på årslönen, generöst friskvårdsbidrag samt arbetstidsförkortning för att nämna några

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som processoperatör är du med och övervakar och styr tillverkningsprocesser och ditt arbete sker från ett kontrollrum
* Processövervakning och processtyrning
* Delta i utvecklingsprojekt gällande produktions- och kvalitetshöjande förändringsarbete
* Avvikelsehantering
* Operativt ansvar för att produktionen körs på ett optimalt och säkert sätt, enligt gällande produktions- och underhållsplan
* Ringa ut en beredskapsperson till berörd anläggning vid behov


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en för tjänsten relevant roll, som t.ex. processoperatör eller drift- och underhållstekniker
- Har god dator- och systemvana och tidigare arbetat i en driftrelaterad IT-miljö
- Talar och skriver obehindrat på svenska, då språket används i det dagliga arbetet
- Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift, då språket används i arbetet

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att hantera och köra fastbränslepannor, och för övrigt:
- Har en utbildning inom energi
- Är certifierad pannskötare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Övrig information
- Start: September 2024
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Örebro, Aspholmen
- Arbetstider: Initialt vardagar 7-16, därefter skiftgång med beredskap

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa för att bli en ledande aktör inom hållbara energilösningar påbörjades 2020. Tillsammans levererar deras 520 medarbetare fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag 350 anläggningar i Norden och Baltikum. Koncernen har en spännande tid framför sig och hoppas du är intresserad av att följa med. Ta reda på mer på www.adven.se.

Ansök nu

Studenter till långsiktigt lageruppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Feb 14
Nu fyller vi på vår studentpool hos Elektroskandias centrallager i Örebro. Här får du möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager och samtidigt få utlopp för överskottsenergi och spring i benen under studietiden! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter. Här i Örebro finns deras centrallager och logistikcenter där vi har förmånen att stötta upp med vår studentpool.

Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 15 kollegor som alla är studenter precis som du.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning
- Orderplock
- Lastning och lossning

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14, 10-19 och 14.50-21. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta samtliga arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 8-16 h per vecka.

Under sommaren kan det finnas möjlighet att jobba heltid under vissa veckor.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande för tjänsten om du har tillgång till bil för att enkelt ta dig till och från arbetet. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Information:
- Start: Under april-maj
- Omfattning: Del- eller heltid under sommarveckorna v. 24-33. Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Kravet är att intresseanmäla dig för två pass inför varje vecka
- Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan 06-21
- Placering: Lindvallsgatan, Örebro
- Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort. Efter avtalsskrivning erbjuds du truckutbildning och därefter introduktion på Elektroskandia
- Övrig information: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här om hur Elektroskandia är som arbetsplats!

Ansök nu