Örebro: HR-administratör på deltid till Adven sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-administratör på deltid till Adven sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-17 // Varaktighet: Deltid

Är du en driven student inom HR som är intresserad av en deltidstjänst där du kan få använda dina teoretiska kunskaper? Perfekt, klicka in på annonsen och läs vidare. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Adven är ett internationellt snabbväxande företag som befinner sig mitt i energiomställningen, i en verklighet där alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter Adven, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna samhället har framför sig, samarbetar Adven med kunder, kommuner och leverantörer. Adven erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål.

Vi söker dig som vill axla rollen som Advens HR-administratör på deltid. I rollen kommer du främst att arbeta med personaladministration och vi ser gärna att du har kunskap av arbetsrätt då du kommer ha nytta utav det i rollen. Som person önskar vi att du är självgående och initiativtagande och att du vågar komma med förslag på egna arbetsuppgifter som du ser behöver åtgärdas.

Du erbjuds


* Ett meriterande deltidsarbete som kommer ge dig värdefull kunskap i kombination med din universitetsutbildning
* En arbetsroll som passar dig som är initiativtagande och självgående


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Administrativa arbetsuppgifter, exempelvis förberedelser inför löneutbetalning
- Se över handlingsplaner och policys
- Arbete med- och uppdatering av personalhandbok
- Förbereda utbildningsmaterial
- Delta på mässor

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar till personalvetare och är på termin 4 och din studietakt är på minst 50%
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda datakunskaper

Som person är du:


* Självgående
* Initiativtagande
* Strukturerad


Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: deltid, ca 10 timmar per vecka. Under sommaren finns det möjlighet till heltidsarbete under en period.
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-assistent.

Är du vår nya HR-administratör?

Läs mer Nov 29
Suzuki Garphyttan söker nu en strukturerad och driven HR-administratör som vill arbeta i en organisation med korta beslutsvägar och med stor möjlighet att påverka.

Vi ser gärna att du har ett kreativt tankesätt och aktivt bidrar med innovativa idéer och förslag för att ständigt förbättra våra HR-processer.

Som HR administratör stödjer du HR-avdelningen i frågor som rör administration, koordinering, anställningsprocess, medarbetarlivscykeln, dokumentation, personalregister och arkivering. Du spelar en viktig roll för att säkerställa att våra rutiner, processer och riktlinjer är uppdaterade samt att vi följer och arbetar enligt dem på både lokal och global nivå. Du kommer även att vara en av redaktörerna för vårt intranät och ansvara för att hålla informationen där uppdaterad. Det finns goda utvecklingsmöjligheter i rollen som HR-administratör, vi ser gärna att du ta dig an olika uppdrag och arbetsuppgifter inom HR-området.

Vi tror att du kommer trivas i rollen om du är van att arbeta lösningsorienterat och strukturerat. Du har förmåga att samarbeta med alla typer av befattningar och har en stark känsla för service. Du har initiativförmåga och kan självständigt driva ditt eget arbete framåt. Flexibilitet och anpassningsförmåga är av stor vikt, särskilt med tanke på att arbetet till största del sker mot vår produktion där förändringar sker dagligen. Då arbetet består av känsliga och ofta sekretessbelagda uppgifter, ställs högsta krav på tystnadsplikt.

För att lyckas i denna roll ser vi att du är relativt nyutexaminerad personalvetare eller har liknande akademisk examen inom relevant område. Det kan också vara så att du inte har en personalvetenskaplig examen men att du har några års erfarenhet av administration inom HR-området. Du har god administrativ förmåga och goda kunskaper i Officepaketet, samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Det är viktigt för oss på HR-avdelningen att vi ger ett professionellt stöd men också att vi trivs och har roligt på jobbet.

Om oss

På Suzuki Garphyttan tillverkar vi avancerade produkter i stål för högpresterande applikationer. Vårt arbete bygger på hållbara produktionsmetoder, innovativ teknik och, inte minst, våra 100 år av erfarenhet. Våra innovativa produkter gör skillnad inom fordonsindustrin, medicinteknik, energisektorn och livsmedelsindustrin.

Vi har våra rötter i Garphyttan men är idag ett globalt företag och en del av det japanska Nippon Steel Corporation. Vi bedriver miljölicensierad tillverkning i Sverige, Storbritannien, USA, Mexiko och Kina. Vi har också ett försäljningskontor i Tyskland.

Våra värderingar Care, Dare, Share exemplifierar hur vi arbetar, tänker och beter oss mot varandra och våra kunder, och vi är djupt engagerade i vår vision - Together for A Better Tomorrow. Är du redo att bli en del av oss?

Din ansökan

För mer information om tjänsten och företaget ber vi dig kontakta Teamleader Rebecka Gising  rebecka.gising@sg-wire.com 073eller HR-chef Lina Eriksson-Wase, 070-270 7002 alt via mail lina.eriksson-wase@sg-wire.com.

Vi vill ha din ansökan via Varbi senast 12 december.

Ansök nu

Konsultchefsassistent till Professionals Nord Örebro

Läs mer Aug 24
Inledning

Professionals Nord Örebro växer och vi utökar nu vår assistentstyrka. Vill du få en ansvarsfull roll där du får chansen att arbeta med alla delar av rekrytering och samtidigt skaffa värdefull arbetslivserfarenhet? Vi erbjuder dig utbildningar, utmaningar och såklart kommer vi ha otroligt roligt på vägen! Missa inte chansen att bli en del av Sveriges snabbast växande Bemanning och Rekryteringsbolag.

Information om tjänsten

Professionals Nord arbetar med kompetensförsörjning i världsklass – vår strategi innebär skräddarsydda lösningar med avstamp i kundens behov och den lokala marknaden. Hos Professionals Nord är beslutsvägarna korta och möjligheten till att påverka, bidra och förändra är stor. Bolaget i sig har gjort en raketresa med mycket stor tillväxt och förväntas fortsätta växa än mer kommande år.

I tjänsten som konsultchefsassistent arbetar du ungefär två dagar i veckan utöver dina studier. Schema läggs veckovis och baseras på arbetsbelastning nästkommande vecka, samt möjlighet utifrån ditt studieschema.

Hos oss på PN kommer du få alla verktyg för att utvecklas och skapa dig en karriär inom rekrytering. Tuva Adrial på Örebrokontoret arbetar som konsultchefsassistent vid sidan av sina studier och beskriver rollen så här:
"Som konsultchefsassistent finns det många roliga och varierande arbetsuppgifter. Det absolut bästa med rollen är att jag får chans att lära mig nya saker hela tiden och i takt med detta växa i tjänsten. Att örebrokontoret har ett drömgäng till kollegor är också ett stort plus i kanten"

Under sommaren/julen förväntas du täcka upp och vikariera som konsultchef. Du kommer då att arbeta tillsammans med övriga assistenter för att sköta den dagliga verksamheten. På vårt Örebrokontor arbetar i dagsläget vår VD Per Blad, Leveranschef Lovisa Berglund, Säljchef Benny Kaya, Kundansvarig Peter Bengtsson, Konsultchef Emma Grundin och Mia Haaster samt Konsultchefsassistenterna Lea Skånberg och Tuva Adrial där samtliga har erfarenhet från branschen och ser nu fram emot att utöka teamet även ytterligare.

Arbetsuppgifter

Som konsultchefsassistent hjälper du leveransteamet i alla delar av rekryteringsprocessen. Utifrån kravprofil baserad på kundens behov arbetar du med annonsskrivning, urval bland ansökningar, telefonavstämning och referenstagningar. Du kommer att följa en utbildningsplan för att lära dig alla uppgifter och hela teamet stöttar dig längs vägen. När du känner dig trygg i uppgifterna kommer du få möjligheten att hålla egna intervjuer och på sikt egna uppdrag.

• Urval
• Telefonintervjuer
• Administration kring avtalsskrivningar och intervjuer
• Besvara frågor från kandidater via mail och telefon
• Tidrapportering

När du är klar med dina studier finns det goda möjligheter att fortsätta avancera in i en heltidstjänst på bolaget precis som många av våra tidigare assistentstjärnor.

Vi söker dig som

• Studerar en eftergymnasial utbildning och har minst ett 1,5-2 år kvar av dina studier.
• Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet där du har haft kundkontakt och fått använda din förmåga att ta initiativ och eget ansvar.
• Du har goda kunskaper i Officepaketet och mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

Dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos oss. Du bör vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du har förmågan att ta ansvar och följer upp det du åtagit dig. Det är viktigt att du trivs i nära samarbeten då du kommer arbeta nära kollegorna. Vi tror även att du har en arbetsglädje, är utåtriktad, peppad och sprider bra energi då vi värderar att ha roligt på jobbet.

START: Omgående enligt överenskommelse
OMFATTNING: Deltid, ca 2 dagar/vecka
URVAL: Sker löpande
Kontaktperson: Lovisa Berglund, Leveranschef, lovisa.berglund@pn.se

Urval sker löpande så var snabb in med din ansökan. Sök tjänsten genom att trycka på "sök jobbet". Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta mig på lovisa.berglund@pn.se

Ansök nu

HR-koordinator till stort byggföretag!

Läs mer Maj 10
Är du ute efter en utvecklande roll inom HR? Vill du jobba i en dynamisk och spännande bransch där du gör skillnad i samhällsbyggandet? Vi söker dig som är en fena på att planera och gillar att ta dig an nya utmaningar. Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vår kund arbetar med många spännande projekt såsom byggnation av bostäder, skolor, fabriksetableringar, fängelse och varierande storlekar på olika renoveringsprojekt. I nuläget har vår kund drygt 185 yrkesarbetare i Örebro och Västerås som ambulerar på de olika projekten.

Tjänsten är placerad i Örebro och du rapporterar till HR-chef som sitter på distans i regionen. Utöver det har man en handfull HR-kollegor runt om i Mellersta Sverige och tillgång till flera nätverk för att kunna bolla olika frågor. Du förväntas röra dig runt i Örebro och Västerås på arbetsplatser, därav är körkort ett krav.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-koordinator kommer du huvudsakligen att tillsammans med linjen planera och koordinera så att varje projekt har rätt bemanning i rätt tid. Utöver bemanningsplanering utför du även HR-uppgifter kopplat till vår kunds yrkesarbetare så som bl.a. rekrytering, introduktion, rehabilitering och utbildningsadministration.

Inom branschen jobbar man mycket med praktikanter och lärlingar så detta kommer även bli en del av ditt arbete. Exempelvis kommer du att delta i berörda gymnasieskolors programråd samt verka för att attrahera fler kvinnor till yrket. I ditt arbete samverkar du även löpande med fackliga förtroendevalda inom Byggnads.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Academic Work hjälper till med rekryteringsprocessen men du kommer anställas direkt hos vår kund.

VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i arbetet krävs god samarbets-, planerings- och kommunikationsförmåga då du behöver klara av att hantera många uppgifter samtidigt. Snabba förändringar och nya utmanande förutsättningar sker löpande vilket ställer krav på din lugna personlighet, lyhördhet och problemlösningsförmåga.

Det är meriterande om du har jobbat i några år som exempelvis konsultchef inom bemanningsbranschen och om du har kunskaper från byggbranschen. Du har helst även någon form av kompetens inom HR-området kopplat till ovan beskrivna uppgifter.

#

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Rekryteringsassistent till Academic Work i Örebro

Läs mer Mar 29
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Våra teamledare arbetar också operativt utöver sin roll som din närmsta chef. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Kommunikation, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Tidigare har erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Tycker om att jobba i team och har en god samarbetsförmåga

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar (samt heltid i perioder under jul och sommar)

Placering: Vårt kontor i Örebro

Rekryteringsansvarig: Pamina Lewald, Talent Acquisition Partner.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på pamina.lewald@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Rekryteringsassistent till Academic Work i Örebro

Läs mer Feb 28
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
I rollen som Rekryteringsassistent (Staffing & Recruitment Assistant) kommer du att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Våra teamledare arbetar också operativt utöver sin roll som din närmsta chef. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Kommunikation, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Tidigare har erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Tycker om att jobba i team och har en god samarbetsförmåga

We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Vi söker dig som har följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork

Vår kultur & våra värderingar

Vår mission – We make people grow

Instagram@academicwork

Facebook

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Deltid, ca 16 timmar per vecka, fördelat på hel-eller halvdagar (samt heltid i perioder under jul och sommar)

Placering: Vårt kontor i Örebro

Rekryteringsansvarig: Pamina Lewald, Talent Acquisition Partner.

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil. Efter att du skickat in din ansökan och kommit vidare i processen är det första steget i vår process att utföra två tester, ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma), vilka skickas till dig via mejl.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på pamina.lewald@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Teknikintresserad och vill utvecklas inom CNC? Wenmec i Laxå söker dig!

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Apr 8
Kommer du direkt från ett teknikinriktat program på gymnasiet eller besitter praktisk erfarenhet inom teknik? Wenmec i Laxå söker en junior talang som är redo att kickstarta karriären som CNC-operatör. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Wenmec i Laxå tillverkar detaljer (dvs komponenter) åt sina världsledande kunder inom industrin. Som CNC-operatör ser du till att tillverkningen sker med mycket hög noggrannhet och kvalitet. Du ansvarar för att starta tillverkningsprocessen av detaljerna med de rätta verktygen och noggrant kontrollera att tillverkningen följer instruktioner och ritningar. Du kommer att arbeta med svarvning, fräsning och slipning av detaljer i olika material som t.ex. stål, koppar och aluminium. För att du ska känna dig trygg i rollen kommer du få en gedigen introduktion i arbetsuppgifter och maskiner där det kan ta upp till mellan 6-12 månader att bli fullärd inom en maskin innan du går vidare och lär dig nästa.

Du erbjuds
- Fokus på lärande och utveckling genom en gedigen introduktion med tilldelad handledare.
- Utbildningar som ger goda utvecklingsmöjligheter att växa inom befintlig roll eller inom företaget.
- Bli en del av ett team som har fokus på samarbete och som stöttar varandra i det dagliga arbetet i produktionen.
- Ett stort fokus på välmående och friskvård med t.ex. gemensamma promenader varje onsdag.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ställa in och förbereda CNC-maskiner för tillverkning genom att montera och justera verktyg och kontrollera maskinens inställningar.
* Utföra svarvning eller fräsning för att forma och bearbeta råmaterial till färdiga detaljer.
* Läsa av ritningar och instruktioner för att säkerställa att komponenter levereras enligt specifikationerna.


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort intresse för teknik, mekanik eller industri, samt har en ambition och vilja att bli CNC-operatör.
- Har minst en gymnasieutbildning med teknikinriktning, som t.ex. industriteknik, fordonsutbildning eller liknande som kan anses likvärdigt, alternativt att du har arbetserfarenhet/praktiskt erfarenhet av att arbeta inom teknik.
- Talar och skriver svenska obehindrat
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med CNC-maskiner, inom fräs och svarv. Det är också positivt om du har en eftergymnasial utbildning med CNC-inriktning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att bli överrekryterad, förutsatt att samarbetet fungerat bra.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Wenmec tillverkar detaljer till avancerade produktioner till en rad spännande kunder inom industrin. Hos Wenmec får du möjlighet att arbeta med komplexa uppgifter, samtidigt som du kan lita på stöttning och handledning från dina kollegor. Wenmec investerar i sina medarbetare genom utbildningar och många av företagets nuvarande chefer började sin karriär på produktionen vilket visar på de goda utvecklingsmöjligheter som finns för den som är intresserad och driven. Läs mer om Wenmec här

Ansök nu

Elkraftsingenjör till One Nordic i Örebro!

Civilingenjör, kvalitet, elkraft
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du bidra med din kraft för att bygga Sveriges hållbara energisamhälle? Har du dessutom ett tekniskt intresse och förståelse av elnätets funktion? One Nordic söker nu deras nästa elkraftsingenjör som vill ha ett utmanande arbete i ett professionellt och hjälpsamt team där du får nyttja dina teknikkunskaper till max. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Tillsammans med deras kunder planerar och utformar de framtidens hållbara energisamhälle. Kort och gott kan man säga att de ser till att elen når både hushållen och industrin. Nu och i framtiden.

Som One Nordics nästa elkraftingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kommer ingå i ett hjälpsamt team av sju personer och tillsammans hitta lösningar för kunder i både stora och små investeringsprojekt. Din vetgirighet och initiativförmåga kommer vara till stor hjälp i arbetet där du bland annat kommer delta i anbudsarbete och kalkylering av hög- och lågspänningsanläggningar, konstruktionsarbete och hjälpa projekten med kravställning, integration och idriftsättning.

Kika in klippet nedan där One Nordic berättar lite om deras uppdrag i den spännande elbranschen



Du erbjuds
- Stor frihet under ansvar i en stimulerande arbetsmiljö
- Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med branschkunniga kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Nätberäkningar, projektering samt korslutningsberäkningar på kundanläggningar.
* Reläskyddsinställningar inför idrifttagning av nätstationer.
* Förfrågningsunderlag offerter till tillverkare av nätstationer, transformatorer och ställverk.
* Delta i felsökning och åtgärda fel.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en ingenjörsexamen inom elkraft, automation och/eller reglerteknik. Du kan även ha samlat på dig likvärdig kunskap från tidigare erfarenheter
- Har tidigare yrkeserfarenhet inom elbranschen
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket förekommer i det dagliga arbetet
- Innehar B-körtkort

Det anses meriterande om du har erfarenhet av provning och idrifttagning av nätstationer, felsökningar av styr- och reglersystem, IT system, projektering/idrifttagning av transformatorstationer samt fullständig elbehörighet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsinriktad
- Innovativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Övrigt: Inför anställning kommer du att genomgå en bakgrundskontroll samt hälso- och drogkontroll.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om One Nordic och hur de bygger framtidens hållbara energisamhälle HÄR!

Ansök nu

Technical Trainer till JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 11
Hos JOSAM väntar en utvecklande och social roll för dig som har erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon. Här blir du en del av både ett litet lokalt kontor med hög sammanhållning och en global koncern med över 40.000 anställda!

OM TJÄNSTEN

JOSAM är ett världsledande varumärke som numera ingår i den amerikanska Snap-on-koncernen. På plats i Örebro finns ca 25 kollegor i olika roller inom produktutveckling, sälj, order, utbildning, verkstad, service & support. Här kommer du till en familjär arbetsplats med hög teknisk kunskap och låg personalomsättning.

I rollen som Technical Trainer kommer du, tillsammans med din kollega Henrik, driva och utveckla produktutbildningar för koncernens produkter inom tung fordonsindustri. Det innefattar allt ifrån planering och skapande av kursmaterial till praktisk genomförande av utbildningar. Du arbetar mot en global marknad och kommer hålla utbildningar för distributörer och slutanvändare som använder produkterna ute i verkstadsmiljöer. De produkter du kommer att instruera och utbilda inom är främst produkter och lösningar för ramrikt, hjulinställning, induktionsvärmare samt skadehantering, för att säkerställa att fordonen är korrekt justerade och i gott skick. Du kommer att arbeta mot flera kunder, där dem största är Scania, Mercedes och Volvo. Läs gärna mer om utbildningarna i denna länk.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Tjänsteresor globalt
- En anställning i en internationell koncern med många utvecklingsmöjligheter
- Möjligheten att bli en del av ett härligt team med god stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planering och genomförande av utbildning för produktanvändning
* Delta i utvecklings- och lanseringsprojekt
* Vara behjälplig vid monteringen av produkterna ute hos kund
* Interna samarbeten med kollegor, så som säljare och tekniker


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon
- Har goda kunskaper i engelska, detta då utbildningarna globalt sker på detta språk
- Är social och trivs i en roll med mycket kontakt med människor
- Har goda kunskaper i Office paketet
- Har körkort B

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av användning av koncernens produkter
- Tidigare erfarenhet av undervisning
- Goda kunskaper i svenska, eller andra globala språk
- Körkort C samt D

Tjänsten innefattar resor globalt vilket kräver en personlig situation som tillåter resor, resorna inkluderar ofta övernattningar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Omfattning: Heltid, kontorstid
- Placering: Maskingatan 5 i Örebro, resor i tjänsten kommer att uppgå till ungefär 50%

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®
JOSAM, en del av Snap-on Incorporated, är baserade i Örebro och har framgångsrikt utvecklat riktsystem sedan 1972 och hjulinställningssystem sedan 1974, med fokus på hastighet, precision och användarvänlighet. Deras hjulinställningssystem används globalt och bidrar till minskad bränsleförbrukning och däckslitage, vilket förbättrar fordonets säkerhet och komfort. Med inriktning på OEM-verkstäder, oberoende verkstäder, fordonsflottägare och däckverkstäder strävar JOSAM® efter att förbättra verkstädernas lönsamhet och kundnöjdhet.

JOSAM®riktningsutrustning möjliggör effektiv och högkvalitativ reparation av fordonets ram och chassi, vilket ger en betydande ekonomisk fördel jämfört med komponentutbyte. Utbildning är en central fokus, där användare erbjuds de senaste metoderna inom hjulinställning och riktning. Utbildningen erbjuds även till servicepersonal och skadevärderingsmän. Strävande efter att vara den globala ledaren inom verkstadslösningar för tunga fordon, hjulinställning, reparation och underhåll, använder JOSAM® sin omfattande kunskap inom koncept, teknik och informationsteknologi.

Ansök nu

Technical Trainer for JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 15
Do you have experience in repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles? Then this role could be your next career step. In this role, you'll be part of a familiar local office while also joining a global corporation with over 40,000 employees!

OM TJÄNSTEN
JOSAM is a world-leading brand and a part of the American Snap-on group. Located in Örebro, approximately 25 colleagues work in various roles within product development, sales, orders, training, workshops, service, and support. Here, you'll find yourself in a familiar workplace with high technical expertise and low staff turnover.

As a Technical Trainer, you will, together with your colleague Henrik, lead and develop product training for the group's products within the heavy vehicle industry. This includes everything from planning and creating course materials to practical training implementation. You will work towards a global market and conduct training for distributors and end-users who are using the products in workshop environments. The products you will instruct and educate on primarily include products and solutions for frame alignment, wheel alignment, induction heaters, and damage management, to ensure that vehicles are correctly adjusted and in good condition. You will work with several clients, with the largest being Scania, Mercedes, and Volvo. Please read more about the training in this link.

You are offered:
- A role with significant freedom within responsibility
- Global business trips
- Employment in an international group with many development opportunities
- The opportunity to be part of a great team with a good atmosphere

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Planning and conducting product usage training
* Participation in development and launch projects
* Assisting in the installation of products at customer sites
* Internal collaborations with colleagues, such as sales representatives and technicians


VI SÖKER DIG SOM
- Has previous experience in the repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles
- Has good English skills, as training globally is conducted in this language
- Is social and enjoys a role with a lot of contact with people
- Has good knowledge of the Office package
- Has a driver's license B

It is meritorious if you have
- Previous experience in using the group's products
- Previous experience in teaching
- Good knowledge of Swedish and other global languages
- Driver's license C and D

The position involves global travel, which requires a personal situation that allows for travel, with trips often including overnight stays.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Cooperative
- Self-sufficient
- Problem solver
- Adaptable

Additional information:
- Start: According to agreement
- Employment type: Permanent employment
- Scope: Full time, office hours
- Location: Maskingatan 5 in Örebro, with approximately 50% of work involving travel

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®, a part of Snap-on Incorporated, is based in Örebro and has successfully developed alignment systems since 1972 and wheel alignment systems since 1974, with a focus on speed, precision, and user-friendliness. Their wheel alignment systems are used globally, contributing to reduced fuel consumption and tire wear, thus improving vehicle safety and comfort. Focusing on OEM workshops, independent workshops, vehicle fleet owners, and tire workshops, JOSAM® strives to improve workshop profitability and customer satisfaction.

JOSAM® alignment equipment enables efficient and high-quality repair of vehicle frames and chassis, providing a significant economic advantage compared to component replacement. Training is a central focus, offering users the latest methods in wheel alignment and alignment. Training is also offered to service personnel and damage assessors. Striving to be the global leader in workshop solutions for heavy vehicles, wheel alignment, repair, and maintenance, JOSAM® utilizes its extensive knowledge in concepts, technology, and information technology.

Ansök nu

Sommajobba som administratör hos Oppboga Bruk!

Orderadministratör
Läs mer Apr 15
Är du serviceinriktad och trivs med varierande uppgifter? Då skulle du passa utmärkt som administratör hos Oppboga Bruk. Här får du goda chanser att ta egna initiativ och utvecklas. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Oppoga Bruk är ett mindre internationellt företag som tillverkar kartong av hög kvalité i flera olika tjocklekar. På fabriken skapas förpackningar för bland annat exklusiva livsmedel, drycker och reklamskyltar. Hos Obbboga Bruk välkomnas du till en innovativ verksamhet med stort fokus på hållbarhet. På kontoret i Fellingsbro sitter åtta medarbetare och du kommer att ingå ett team om tre personer. Du förväntas avlasta ordinarie personal under sommarperioden, men kommer alltid att ha kollegor på plats.

Rollen som administratör på Oppboga Bruk är bred och du kommer få ta dig an en rad olika uppgifter. Att registrera och kontrollera ordrar för leverantörer och kunder i olika länder utgör en stor del av ditt dagliga arbete. Utöver orderhantering innebär rollen även kundtjänstarbete, där ger du svar på frågor om till exempel produkter, priser, reklamationer och leveranstider. I arbetet kan det även tillkomma övriga administrativa uppgifter som exempelvis produktionsplanering, dokumentation och statistikhantering. Detta är en bred roll vilket kräver att du som person är flexibel, problemlösande och tillmötesgående.

Du erbjuds
- En utvecklande roll på ett internationellt tillverkande företag
- Varierade dagliga uppgifter
- En stöttande konsultchef och karriärpartner på Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Registrera ordrar och leveranser
* Reklamationshantering
* Kundtjänstarbete
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete och kundkontakt
- Har god datorvana
- Är tillgänglig för arbete på heltid hela den aktuella sommarperioden, dvs. v. 23 - 35
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har B-körkort och tillgång till bil, eller en annan tydlig plan för hur du tar dig till och från arbetet (kollektivtrafiken är begränsad)

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom kundtjänst
- Har ett intresse för B2B-försäljning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Oppboga Bruk och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu

Sales Assistant till Academic Work i Örebro

Account manager
Läs mer Apr 12
???Är du Business Smart??En del har det. Andra har det inte. Att vara Sales Assistant på Academic Work handlar mycket om att vara business smart. Att kämpa lite mer än alla andra. Att ha ambitionen att alltid komma längre, lyckas lite bättre och aldrig vara helt nöjd. En strävan att alltid utvecklas och utmana sig själv, sätta höga personliga mål och koncentrera sig på att uppnå sina mål. Känner du igen dig??

OM TJÄNSTEN
Du kommer som?Sales?Assistant bli en viktig spelare i vår säljorganisation för att vi ska kunna fortsätta vår tillväxtresa.?Vi erbjuder dig med rätt utvecklingsfokus, driv och ambition möjligheten att jobba sida vid sida med våra Account Managers! Du kommer tillhöra vår interna?säljorganisation och arbeta med?att bidra till kontorets?utveckling och framgång. Rollen som?Sales?Assistant?innebär att stötta och underlätta för våra Account?Managers i sitt dagliga arbete?med?att söka upp och kontakta företag i behov av våra tjänster inom personaluthyrning och rekrytering.
?Det här är chansen för dig att få inblick i försäljningsaffären och samtidigt få?komma till en arbetsplats som andas vilja, målmedvetenhet och kämpaglöd.?Du kommer med din arbetsinsats att vara en viktig kugge?i vår säljorganisation i att?hitta nya affärsmöjligheter.
?
?Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

?Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att styras av din egen utvecklingsbenägenhet vilket på sikt kan innebära mer ansvar, exempelvis att följa med ut på kundmöte med våra Account Managers.
?
?Vid lyckat samarbete efter färdiga studier ser vi att du med fördel och fortsatt intresse tar dig an rollen som Account Manager hos oss på heltid! Du kan läsa mer om rollen här .

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Se till att hitta nya möjligheter till affärer genom att prospektera nya obearbetade kunder.?
* Kartlägga nya affärsmöjligheter genom att hitta obearbetade avdelningar hos våra nuvarande kunder
* Boka möten?
* Omvärldsbevakning av kunder?
* Övriga arbetsuppgifter som underlättar arbetet för våra Account Managers?


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar inom ekonomi, management, försäljning, affärsutveckling eller liknande med minst 1 år kvar av dina studier
- Är obehindrad i svenska och engelska, då båda språk används i arbetet
- Har intresse för försäljning
- B-körtkort, manuell

Det är meriterande om du har
- Dokumenterad erfarenhet av god prestation
- Tidigare erfarenhet av försäljning, med fördel B2B

Som person är du målfokuserad och tar själv initiativ till att hitta nya kontaktvägar och driva resultat. Du är orädd och ihärdig och ger inte upp i första taget. Det är viktigt att du är trygg i dig själv. Du tror på dig själv men är medveten om dina begränsningar, samtidigt som du visar ödmjukhet inför uppgiften och din kompetens. Först då är du öppen för feedback som du kan använda för att utvecklas och bygga långvariga relationer med kollegor inom säljorganisationen
- Självgående
- Nätverkande
- Affärsinriktad
- Resultatinriktad

?Till dig som vill lite mer. Välkommen till oss.?We reward?ambition!

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansvarig rekryterare: Sara Belicke; sara.belicke@academicwork.se

INFORMATION OM FÖRETAGET
?Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart och vi tror därför på att ha roligt på jobbet, sprida vår energi, nå imponerande resultat och sträva efter att utvecklas.
?
?För tredje året i rad vann vi 2019 kategorin https://www.academicwork.se/kontakt/press#/pressreleases/academic-work-baest-i-branschen-paa-medarbetarengagemang-2855888"> bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants
?tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen! Läs mer om vår https://www.academicwork.se/om-oss/var-kultur"> kultur och de https://www.academicwork.se/om-oss/karriar-hos-oss"> karriärvägar och möjligheter som finns hos oss. Vill du hänga med bakom kulisserna? Följ oss på Instagram!

??Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. https://academicwork.se/jobba-hos-oss">Klicka här! Varmt välkommen!?

Ansök nu