Örebro: Helpdeskmedarbetare i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Helpdeskmedarbetare i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-13 // Varaktighet: Heltid

Om uppdraget

Vår kund, en myndighet i Örebro, har behov av att täcka upp för en medarbetare som är föräldraledig. Konsultuppdraget via oss på Bemannia har preliminärt startdatum 15/2 och det pågår sedan till 31/8 med ca fyra veckors semesteruppehåll i juli. Eftersom myndigheten är kopplad till skolverksamhet så behöver du kunna visa upp ett anmärkningsfritt belastningsregister från Polisen gällande arbete med barn i skolverksamhet.

Dina arbetsuppgifter

Du arbetar på plats med support gällande myndighetens användning av IT-miljö. Ärenden fördelas i ett verktyg och till din hjälp har du handledare som finns tillgänglig på plats och/eller via telefon.

Förekommande arbetsuppgifter i rollen som helpdeskmedarbetare:

- Se till att IT-utrustning fungerar

- Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara

- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)

- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program

Dina kvalifikationer

-
Gymnasieutbildning

- Minst sex månader erfarenhet som helpdeskmedarbetare

- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet

- Kunskaper i ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk

- Kunskaper i MS Office

- Kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2 februari 2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

IT-supporttekniker servicedesk till Samhall Örebro

Läs mer Mar 5
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och utveckla vår helt nya servicedesk!

Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i att utveckla vår nyetablerade och egna servicedesk!

Vi erbjuder dig

I den här rollen får du jobba med andra erfarna IT-supertekniker. Du får påverka ramar och arbetssätt för vår nya servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa.

Det här gör du hos oss

Servicedesken är Samhalls single point of contact det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Vi ansvarar för IT-arbetsplatsen inom Samhall, och vill nu förstärka vår förmåga att hantera konfiguration, logistik och support av plattor, mobiltelefoner och terminaler som våra medarbetare använder i våra uppdrag hos våra kunder. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter framför allt bestå av att:

• Ge användarstöd via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
• Konfigurera och distribuera viss hårdvara inom IT-arbetsplatsen

Ditt team och arbetsplats

Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på sex IT - supporttekniker. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger på Aspholmen i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst två dagar på kontoret per vecka. Servicedesks öppettider är vardagar mellan klockan 7–16.

Mer om dig

Du har ett tekniskt intresse och en relevant eftergymnasial utbildning. Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Du är vidare noggrann och tar dig an uppgifter systematiskt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av supportarbete, antingen från en Servicedesk, NOC, driftavdelning eller liknande. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Provanställning tillämpas.

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

IT-tekniker sökes!

Läs mer Feb 13
Har du ett starkt intresse för teknik och att ge den bästa tänkbara servicen? Här är tjänsten för dig som är kommunikativ och gillar problemlösning. Som It-tekniker hos vår kund blir du en viktig funktion i en verksamhet full av utveckling och spännande utmaningar. Tjänsten passar dig som drivs av att stötta andra personer i IT-tekniska frågor. Skicka in din ansökan redan idag!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för vår kunds räkning en IT-tekniker. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund under 6 månaders med chans till förlängning. Vår kund är ett globalt ledande bolag på marknaden inom fyrhjuls- och elektrifierade drivsystem och lösningar. De designar, utvecklar och tillverkar ett omfattande utbud av drivlinjeteknologier för majoriteten av världens biltillverkare.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se

Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker är ditt främsta uppdrag att stötta användare med företagets teknik. Du kommer att svara på användarincidenter, felsöka och diagnostisera problem samt identifiera lösningar med exempelvis IT-utrustning och applikationer. Du kommer även att arbeta med förbättringsarbete och administration i form av att uppdatera system och dokument samt optimera företagets teknik.

Andra arbetsuppgifter inkluderar att:

• Ge stöttning i företagsprojekt
• Arbeta med klient- och kundhantering

Vi söker dig som
Har kunskaper inom IT-support, detta genom relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet. Vidare har du förmågan att ge användarsupport på ett pedagogiskt vis. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund. Du har god samarbetsförmåga, är initiativtagande, nyfiken och självgående. Du innehar även en problemlösande attityd som genomsyrar ditt arbete.

START: Omgående
OMFATTNING: 6 månader med chans till förlängning.
STAD: Köping
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: linn.ostin@pn.se

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Bemannia Kontor AB .

Ekonomiadministratör i Örebro

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 7
Social, driven och kommunikativ konsult sökes till ett uppdrag inom ekonomiadministration. Sök tjänsten idag!

Om uppdraget

För detta konsultuppdrag söker vi en ekonomiadministratör som finns tillgänglig omgående. Uppdraget är preliminärt på fem månader och avser en heltidstjänst. Det finns utrymme för distansarbete efter upplärningsperioden någon dag i veckan.

Du kommer tillhöra ett team som består av fyra andra medarbetare som ansvarar för fakturering och abonnemangsfrågor. Kunden är en samhällsviktig funktion och är verksam inom vatten och avlopp.

Dina arbetsuppgifter

Vi söker dig som är serviceinriktad och som har bra administrativ förmåga. Du kommer att arbeta med kundservice inom ekonomiska frågor och du kommer att arbeta kundorienterat.

Under uppdraget kommer du exempelvis att arbeta med:

- hantering av inbetalningar, återbetalningar, viss kravhantering och bokföring/avstämning

- digital fakturahantering, såsom autogiro och elektroniska fakturor

- fakturering av vatten-avlopp och avfallsavgifter

- besvara kunder på faktura- och abonnemangsfrågor som inkommer via telefon och mejl

- flytt/ägarbyte av abonnemang

Dina kvalifikationer

- Gymnasial utbildning inom ekonomi alternativt eftergymnasial utbildning inom ekonomi, tex YH-utbildning

- Erfarenhet av liknande ekonomiarbete

- God kunskap och erfarenhet av Microsoft Excel

Som medarbetare på denna avdelning blir du ansiktet ut mot örebroarna och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är noggrann och strukturerad och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Du har lätt för att samarbeta och kundfokus är en självklarhet för dig.

Meriterande

- Kunskap och erfarenhet av verksamhetssystemet EDP Future

- Kunskap och erfarenhet av ekonomisystemet Raindance

- Erfarenhet av att arbeta inom VA området

- Erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig sektor

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 mars

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, sanna.perjons@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Upphandlingskonsult till Statistiska Centralbyrån(SCB)

Upphandlare
Läs mer Feb 16
Nu söker vi en erfaren upphandlingskonsult som har kompetens inom offentlig upphandling och LOU till ett långt uppdrag på 24 månader.

Om uppdraget

Uppdraget är konsultuppdrag via Bemannia på deltid med start från maj eller juni och pågår i 24 månader med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara placerad på kontoret i Örebro och stor del av uppdraget kan genomföras på distans. Arbete på Solnas kontor kan förekomma.

SCB:s främsta uppgift är att förse användare och kunder med statistik för beslutsfattande, debatt och forskning. Det gör SCB i huvudsak på uppdrag av regeringen och olika myndigheter. SCB har även kunder i det privata näringslivet och bland forskare. SCB finns i både Örebro (huvudkontor) och Solna och har cirka 1100 medarbetare.

Du kommer att arbeta med följande arbetsuppgifter:

- Stödja SCB i olika frågor kopplat till inköp och upphandlingar

- Delta SCB i olika frågor kopplat till inköp och upphandlingar

- Delta i interna arbetet med rutinbeskrivningar, mallar m.m

- Analys och bedömningar av marknads-leverantörsförhållanden

- Upprätthållande av befintliga leverantörskontakter och uppsökande av nya leverantörer

- Hantering av offerter/anbud, avtal och urval av leverantörer

- Göra självständiga direktupphandlingar och inköp

- Göra självständiga upphandlingar

- Göra självständiga avrop från statliga ramavtal

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi eller likvärdig utbildning

- Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, YH-utbildning som upphandlare/inköpare eller likvärdig utbildning samt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete

- Goda kunskaper inom LOU

- Hög generalistkompetens och mycket hög kompetens inom offentlig upphandling och insikt i senaste nyheterna inom området

- Erfarenhet av självständigt och avancerade upphandlingar exempelvis komplexa upphandlingar och rådgivning inom offentlig upphandling

- Erfarenhet av att arbeta med upphandlings verktyg som Mercell Tendsign

- Goda kunskaper i MS Office

- Svenska flytande i såväl tal som skrift

- Du ska som konsult ha utfört minst (12) annonserade upphandlingar (även avrop från inköpscentraler) enligt LOU under de senaste tre (3) åren

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24-03-05.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Extrajobb som internservicemedarbetare i Örebro

Kontorsreceptionist
Läs mer Feb 19
Är du en driven och händig stjärna som brinner för kundservice? Är du ute efter ett extrajobb och tycker att en ombytlig tjänst som innehåller både administration och service låter spännande? Tveka inte att skicka in en ansökan!

Om uppdraget

Vi söker extrapersonal för en behovsanställning som internservicemedarbetare till vår kund i Örebro. Som vikarie kommer du ersätta ordinarie personal som är frånvarande på grund av sjukdom eller ledighet. Vi bokar in arbetspass både akut samma morgon och dagen innan samt för arbetspass längre fram.

För att arbeta som vikarie i vår bemanningspool krävs att du kan arbeta minst två vardagar per vecka. Det krävs att du har möjlighet att ta arbetspass med kort varsel samt är flexibel och kommunikativ.

Anställningsformen är en behovsanställning då du arbetar endast vid behov. Omfattningen kan öka under sommar -och julledighet.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att stötta verksamheten och arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter för internservicemedarbetare inom arbetsplatsservice.
Det är många varierande arbetsuppgifter så det är viktigt att du är serviceinriktad och självgående för att passa i rollen.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:

- Släppa in besökare i byggnaden och finnas behjälplig för dem.

- Ta emot leveranser och sköta posthantering.

- Se till att receptionen, matsalen och sammanträdesrummen är presentabla samt assistera inför besök av större grupper/events.

- Reparation och byte av trasiga föremål.

- Felanmälningar.

- Diverse småfix och bidra till allmän trivsel.

Dina kvalifikationer

- Goda kunskaper i Officepaketets programvaror.

- Uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt ha grundläggande kunskaper i engelska.

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som internservicemedarbetare.

- Finnas tillgänglig för arbete minst 2 vardagar i veckan.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23 februari.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Extrajobb som internservicemedarbetare i Örebro

Kontorsreceptionist
Läs mer Jan 10
Är du en driven och händig stjärna som brinner för kundservice? Är du ute efter ett extrajobb och tycker att en ombytlig tjänst som innehåller både administration och service låter spännande? Tveka inte att skicka in en ansökan!

Om uppdraget

Vi söker extrapersonal för en behovsanställning som internservicemedarbetare till vår kund i Örebro. Som vikarie kommer du ersätta ordinarie personal som är frånvarande på grund av sjukdom eller ledighet. Vi bokar in arbetspass både akut samma morgon och dagen innan samt för arbetspass längre fram.

För att arbeta som vikarie i vår bemanningspool krävs att du kan arbeta minst två vardagar per vecka. Det krävs att du har möjlighet att ta arbetspass med kort varsel samt är flexibel och kommunikativ.

Anställningsformen är en behovsanställning då du arbetar endast vid behov. Omfattningen kan öka under sommar -och julledighet.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att stötta verksamheten och arbeta med sedvanliga arbetsuppgifter för internservicemedarbetare inom arbetsplatsservice.
Det är många varierande arbetsuppgifter så det är viktigt att du är serviceinriktad och självgående för att passa i rollen.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:

- Släppa in besökare i byggnaden och finnas behjälplig för dem.

- Ta emot leveranser och sköta posthantering.

- Se till att receptionen, matsalen och sammanträdesrummen är presentabla samt assistera inför besök av större grupper/events.

- Reparation och byte av trasiga föremål.

- Felanmälningar.

- Diverse småfix och bidra till allmän trivsel.

Dina kvalifikationer

- Goda kunskaper i Officepaketets programvaror.

- Uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska samt ha grundläggande kunskaper i engelska.

- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som internservicemedarbetare.

- Finnas tillgänglig för arbete minst 2 vardagar i veckan.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 31 januari.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till vikarie@bemannia.se alternativt 08-122 00 450 under kontorstid.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Enhetschef till Digitaliserings och informationsavdelningen på Örebro ko...

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 18
Nu söker vi för kunds räkning en Enhetschef till informations och digitaliserings avdelningen för ett uppdrag med start i början av mars till årsskiftet 2024/2025.

Om uppdraget

Uppdraget är ett konsultuppdrag med start i början av mars tom årsskiftet 2024/2025 med möjlighet till förlängning. uppdraget är på 100% och det kommer finnas möjlighet till distansarbete till viss del.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen finns placerad inom Kommunledningsförvaltningen och har till uppdrag att med innovation och nytänkande förse samtliga kommunala verksamheter med ett centralt stöd i det gemensamma arbetet att säkerställa kraftfulla digitala verktyg och lösningar.
Avdelningen har det övergripande ansvaret att leda och samordna kommunens digitaliseringsutveckling och digitala transformation med utgångspunkt i ökat värdeskapande. I detta ingår också att utveckla och främja kommunens innovationsförmåga.

Dina arbetsuppgifter

Som enhetschef har du verksamhets-, personal- och budgetansvar för enheten. I rollen ingår att leda, stödja och kompetensutveckla underställda medarbetare. Du kommer att vara en del av avdelningen ledningsgrupp och förväntas delta aktivt i dess arbete.

Dina kvalifikationer

För att vara kvalificerad för rollen ser vi att du har följande erfarenheter och kompetenser:

- Relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens/erfarenhet

- Dokumenterad chefserfarenhet med personal-ekonomi- och verksamhetsansvar i en IT eller digitalseringsorganisation

- Erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat

- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation

- Kunskap/erfarenhet av pm3 som styr-och samverkansmodell

- Certifierad förvaltningsledare utifrån pm3

Vi ser att du som person är initiativtagande, driver ditt arbete framåt på ett transparant, strukturerat och organiserat sätt. Du har en helhetssyn och förstår din roll i helheten. Du är tydlig och har lätt för att kommunicera både muntligt och skriftligt. Din samarbetsförmåga är mycket god och du månar om att utveckla din verksamhet samt personal.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24-01-29.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe . anna.radhe@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Administratör i Örebro

Administrativ assistent
Läs mer Aug 1
Intresserad av arbete som administratör inom den offentliga sektorn?
Läs gärna mer här och ansök vid intresse

Om uppdraget

Nu söker en kvalificerad administratör som är intresserad av att arbete inom den offentliga sektorn. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar den 1 september och pågår fram till 31 december med goda möjligheter till förlängning.
Omfattningen för detta uppdrag ligger på 100% (40h/vecka) och du kommer arbeta under kontorstid med flex.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som administratör kommer du stötta verksamheten och chefer vid genomgång av hyressystem och införande av nya funktioner. Du kommer även bistå med hjälp i övriga administrativa uppdrag.
Arbetsuppgifter som förekommer:

- arbete i hyressystem

- förmåga att se kopplingar, kunna föra egna resonemang och slutsatser utifrån den data som idag finns i systemet och därmed identifiera behov av kompletteringar

- självständigt arbeta med att analysera data i såväl fysiska som digitala dokument - och att föra in data i angivna fält i systemet

- utreda felaktigheter

Dina kvalifikationer

- erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter

- arbetslivserfarenhet som administratör i minst 1 år

- van att arbeta i olika system och trivas med datorn som arbetsredskap

- goda kunskaper i MS Office eller likvärdiga program

Meriterande

- Kunnig inom ekonomi

- kunnig inom avtalshantering

- erfarenhet av Pythagoras eller annat hyressystem

För att du ska kunna utföra ditt arbete på bästa möjliga sätt så ser vi gärna att du är
serviceinriktad och har förmågan att planera det egna arbetet. Arbetssätt präglat av ordningssinne och noggrannhet. Som assistent/administratör krävs en god förmåga att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Ha god samarbetsförmåga, lätt för att skapa förtroende och bygga relationer.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på, Roy.Hoang@bemannia.se

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu