Hitta ansökningsinfo om jobbet Helpdeskmedarbetare i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.
Om uppdraget
Vår kund, en myndighet i Örebro, har behov av att täcka upp för en medarbetare som är föräldraledig. Konsultuppdraget via oss på Bemannia har preliminärt startdatum 15/2 och det pågår sedan till 31/8 med ca fyra veckors semesteruppehåll i juli. Eftersom myndigheten är kopplad till skolverksamhet så behöver du kunna visa upp ett anmärkningsfritt belastningsregister från Polisen gällande arbete med barn i skolverksamhet.
Dina arbetsuppgifter
Du arbetar på plats med support gällande myndighetens användning av IT-miljö. Ärenden fördelas i ett verktyg och till din hjälp har du handledare som finns tillgänglig på plats och/eller via telefon.
Förekommande arbetsuppgifter i rollen som helpdeskmedarbetare:
- Se till att IT-utrustning fungerar
- Tillhandahålla servicestöd via t.ex. telefon, e-post och chat mot användare avseende hård- och mjukvara
- Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer)
- Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program
Dina kvalifikationer
-
Gymnasieutbildning
- Minst sex månader erfarenhet som helpdeskmedarbetare
- Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet
- Kunskaper i ärendehanteringssystem (exempelvis Easit BPS eller Artologik Helpdesk
- Kunskaper i MS Office
- Kommunicera obehindrat på svenska, i tal och skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2 februari 2023.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alice Karlsson, alice.karlsson@bemannia.se / 070 887 96 00.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.