Örebro: ekonomichef

Hitta ansökningsinfo om jobbet ekonomichef i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2023-01-02 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Är du en förtroendeingivande och engagerad ledare som vill vara med i vår förnyelseresa inom Regionservice? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Vi söker nu dig som vill arbeta som ekonomichef för förvaltningen Regionservice inom Region Örebro län.
Våra medarbetare är vår styrka som ger oss möjlighet att utveckla vår verksamhet genom samarbete, utveckling och professionalism. Vi välkomnar dig som tillsammans med oss vill nå vår vision, Tillsammans skapar vi ett bättre liv!
 
Regionservice arbetar med service till Region Örebro läns verksamheter. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och expertis inom bland annat IT, fastighet, kost, städ, logistik, vårdnära service, medicinsk teknik, support, upphandling, arkivering och administration. Vi har också ett strategiskt ansvar för utveckling av våra verksamheter. Våra cirka 1000 medarbetare är vår stora tillgång för att göra ett gott arbete med kundens fokus. Vi drivs av ett stort engagemang för helhetssyn, samverkan och utveckling av arbetsmetoder. 

 I rollen som ekonomichef för förvaltningen Regionservice har du en mycket central roll där du leder ett team om fyra medarbetare. Som ekonomichef har du ansvar för att leda, driva och utveckla förvaltningens ekonomi- och ekonomiplaneringsarbete.
Du rapporterar till vår förvaltningschef inom Regionservice, och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. I ledningsgruppen bidrar du med kunskap och kompetens ur ett ekonomiskt perspektiv, samtidigt som du stöttar dina kollegor inom deras områden för att tillsammans utveckla och driva förvaltningen framåt.
 
I ditt team, med fyra ekonomer, arbetar du med ett nära och engagerat ledarskap, och är en aktiv och coachande ledare i att utveckla och motivera dina medarbetare och bidra till ett gott klimat i gruppen.
Du har en strategisk roll, och leder genom att delegera ansvar och har förtroende för dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår mål och resultat och bidrar till ständiga förbättringar i verksamheten. 

 Arbetsinnehållet i tjänsten omfattar en bredd av ekonomifrågor som innebär att du representerar och samverkar både inom och utom förvaltningen, exempelvis i forum med regionens övriga verksamheter för att bidra till utvecklingen av ekonomiområdet inom hela Region Örebro län. Du kommer också föredra ekonomi på nämnden samt stötta politiken i deras behov.

Ansvarsområden
Du har ansvar för att leda, driva och utveckla förvaltningens ekonomi- och verksamhetsplaneringsarbete.
Du rapporterar till förvaltningschefen inom Regionservice
Du ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du bidrar med kunskap och kompetens ur ett ekonomiskt perspektiv
Du ansvarar för att stötta dina kollegor inom deras områden för att tillsammans utveckla och driva förvaltningen framåt
Du arbetar med ett nära och engagerat ledarskap, och är en aktiv och coachande ledare i att utveckla och motivera dina medarbetare och bidra till ett gott klimat i gruppen
Rollen är strategisk och du leder genom att delegera ansvar och ha förtroende för dina medarbetare så att ni tillsammans uppnår mål och resultat och bidrar till ständiga förbättringar i verksamheten




Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som ekonomichef hos oss, ser vi att du har:
en akademisk utbildning inom ekonomi, eller motsvarande utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig, du har i grunden en bred ekonomikunskap och god förståelse för olika processer inom området
Du har arbetat med ekonomi i minst fem år, kanske i en roll som controller, ekonom eller ekonomichef och har ett genuint intresse av att leda människor
Vi ser att det kan vara en fördel av att ha erfarenhet från offentlig förvaltning eller politiskt styrd organisation för att ha en förståelse för våra processer 
Har du dokumenterad ledarskapsbakgrund är även detta meriterande och något som ger dig en bra grund att stå på i rollen som ekonomichef hos oss på Regionservice
Som ledare är du förtroendeingivande, samarbetsorienterad och engagerad. Du leder genom andra och har ett strategiskt perspektiv 
Kommunikation och dialog är viktigt för dig i ditt ledarskap, och du skapar engagemang och är trygg och prestigelös i ditt förhållningssätt 
Du representerar både inom och utom förvaltningen för att bidra till utvecklingen av ekonomiområdet inom hela Region Örebro län
Du kommer att föredra ekonomi på nämnden samt stötta politiken i deras behov
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet 

Ansökan skall innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg examensbevis med mera skall lämnas vid en eventuell intervju.

Om företaget
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomichef.

Copy of Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med place...

Läs mer Mar 29
Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm

Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm
På uppdrag av vår kund söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Bolaget har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Bolaget ingår i en koncern med en omsättning på 1 mdkr.
Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för bolagets framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös med en stark analytisk förmåga för att identifiera möjligheter och effektivisera kundens verksamhet. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet.
Huvudkontoret är beläget i Stockholm med kontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. Resor till övriga kontor förväntas.
Ansvarsområden:
Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter
Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning
Finansiell analys och rådgivning
Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser
Nära bollplank till VD
Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning
Personalansvar för 4 medarbetare, på två kontor
Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt

Kvalifikationer och egenskaper:
Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll.
För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt.
Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Ekonomichef till SVAB!

Läs mer Mar 22
Har du erfarenhet av redovisning samt ekonomiska analyser och letar efter din nästa utmaning? Vill du dessutom arbeta på ett öppet och familjärt bolag som präglas av samarbete och prestigelöshet? Då är det dig vi söker till tjänsten som ekonomichef till expansiva SVAB!

OM TJÄNSTEN
SVAB är ett innovativt företag med stark tillväxt både i Sverige och internationellt. Dem specialiserar sig inom utveckling, tillverkning och försäljning av komponenter och styrsystem till arbetsfordon. Bolagets vision är att vara marknadsledande inom området och dem arbetar för att öka arbetseffektiviteten för grävmaskiner och göra livet enklare för operatörerna. SVAB utvecklar därför sina funktioner och produkter i nära samarbete med världsledande tillverkare av både maskiner och redskap. Idag arbetar 63 anställda på SVAB och företaget omsätter drygt 150 mkr årligen. SVAB är en del av koncernen Terratech med systerbolagen Steelwrist och Sjörring. Bolaget är under en spännande tillväxtresa och har i början av 2024 utökat sin produktionskapacitet genom nybyggnation och inflytt i helt nya lokaler.

Nu söker vi dig som vill vara med på SVAB:s fortsatta tillväxtresa i rollen som ekonomichef. Här blir du del av en framåtlutat organisation med fokus på tillväxt och utveckling. Beslutsvägarna är korta och här samarbetar man på ett öppet och prestigelöst sätt, både i ekonomiteamet och i ledningsgruppen. Som ekonomichef kommer du att arbeta både strategiskt och operativt i hela ekonomiprocessen samtidigt som du har personalansvar för en till två medarbetare i teamet. Du kommer ha det övergripande ansvaret för redovisningen på bolaget och även arbeta med analys och resultatuppföljning. Vidare har du en nyckelroll på bolaget och är en del av ledningsgruppen och det strategiska arbetet. Som ekonomichef arbetar du nära bolagets VD Fredrik.

Du erbjuds
- En utvecklande roll på ett familjärt bolag med hög gemenskap
- En roll där du får leda samt utveckla ekonomiavdelningen och redovisningsfunktionen samt analysarbetet inom bolaget framåt
- Möjlighet att träna på arbetsplatsens fina och välutrustade gym
- Friskvårdstimme på torsdagar där gemensamma träningsaktiviteter anordnas
- Möjlighet till förmånscykel



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring och redovisning
* Månads -och årsbokslut samt årsredovisning
* Ekonomiska analyser och rapportering till VD samt moderbolag
* Budgetarbete
* Likviditetsplanering
* Moms -och arbetsgivardeklarationer
* Kontoavstämnigar
* Viss löneadministration
* Bevakning och leverantörs -och kundreskontra
* Utbetalningar
* Personalansvar för ett litet team


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Tidigare har arbetat som redovisningsekonom och har erfarenhet av årsbokslut
- Har erfarenhet av ekonomiska analyser/controller
- Har goda kunskaper i Excel och office paketet
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation i företaget främst sker på dessa språk

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet som ekonomiansvarig eller ekonomichef
- Tidigare erfarenhet från tillverkande industri och har förståelse för b.la. lagerförädling och förädlingsvärde
- Erfarenhet av löneadministration
- Erfarenhet av affärssystemet Monitor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Analytisk

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Anställningsform: Heltid, Tillsvidare med inledande provanställning
* Omfattning: Heltid, 8-17, möjligheter till flex
* Placering: Helt nya ljusa och fina lokaler i Åsbro


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SVAB är ett innovativt företag med stark tillväxt både i Sverige och internationellt. Dem specialiserar sig inom utveckling, tillverkning och försäljning av komponenter och styrsystem till arbetsfordon. Bolagets vision är att vara marknadsledande inom området och dem arbetar för att öka arbetseffektiviteten för grävmaskiner och göra livet enklare för operatörerna. SVAB utvecklar därför sina funktioner och produkter i nära samarbete med världsledande tillverkare av både maskiner och redskap. Idag arbetar 63 anställda på SVAB och företaget omsätter drygt 150 mkr årligen. SVAB är en del av koncernen Terratech med systerbolagen Steelwrist och Sjörring. Bolaget är under en spännande tillväxtresa och har i början av 2024 utökat sin produktionskapacitet genom nybyggnation inflytt i helt nya lokaler.

Ansök nu

Lönechef med passion för utveckling!

Läs mer Apr 11
Team Olivia är en av de ledande privata vård- och omsorgskoncernerna i Norden. Affärsområde Personlig Assistans är ett affärsområde i tillväxt och vi letar nu efter dig som vill ta chansen att arbeta i en affärskritisk position för att vara med på vår resa.


Om tjänsten
Som lönechef verkar du i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Tjänsten utgår från kontor i Örebro och löneteamet ansvarar för cirka 3 500 löner för fem dotterbolag. Du har en strategiskt viktig roll i arbetet med analys av lönedata och insikter som kan påverka företagets långsiktiga planer och beslut. Du kommer samarbeta med ekonomer, controllers, HR och ledningsgrupper inom affärsområdet.

Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. Detta är en affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi som bolag ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
? Ledarskap: leda löneteamets medarbetare i Örebro och Boden och säkerställa att teamet har den kompetens som krävs för att kunna tillhandahålla expertis och service på hög nivå
? Utveckling: kontinuerligt förbättra processer och verktyg för lönearbetet samt aktivt bidra till digitaliseringsprojekt, samt samordna implementation av nya system och processförändringar
? Lag- och avtalsefterlevnad: övervaka förändringar i lag- och kollektivavtalsbestämmelser som påverkar ersättningar
? Löne- och förmånsstrukturer: säkerställa att lönepolicys och förmåner är förenliga med företagets övergripande mål
? Lönekartläggning: genomförande av lönekartläggning, liksom samordning av processen kring lönerevision
? Rapportering: skapa rapporter och analyser för att stödja beslutsfattande inom HR och företagsledning, samt ge rekommendationer för effektivisering som syftar till en hållbar ekonomisk utveckling


Vem är du?
Du motiveras av att i din roll som Lönechef vara med och driva utveckling av lönefunktionen inom affärsområdet. Din förmåga att analysera arbetet, identifiera förbättringsområden och driva på de förändringar som krävs leder oss till framgång. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativt skicklig och motiveras av att vara ett tryggt affärsstöd för våra chefer. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att det i ditt uppdrag är av högsta betydelse att du kan agera rådgivare till dem som inte har lönefrågor som sin kärnkompetens. Att vara en engagerad samarbetspartner och utveckla lösningar både strategiskt och operativt är självklart för dig.

Vår ideala kandidat är en erfaren ledare som leder teamet till resultat, får medarbetare att växa i sina roller och överträffar förväntningar på god service. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla branschen.

Krav

? Relevant utbildning inom löneadministration eller motsvarande erfarenhet
? Flerårig erfarenhet av att leda team inom lön, gärna på distans
? Mycket goda kunskaper inom lagstiftning kopplat till lön
? Erfarenhet av att driva förändringsarbete
? Mycket goda kunskaper i Excel
? Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande

? Erfarenhet av Hogia
? Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter.
? Branscherfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas tillsammans med oss.


Sista ansökningsdag är 24 april 2024 . Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Låter tjänsten intressant?
Denna rekrytering utförs i samarbete med Poolia. Välkommen med din ansökan via Poolia.se. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Christian Martinsson via christian.martinsson@poolia.se eller 072 - 201 51 29.

Ansök nu

Kvalificerad ekonom med goda kunskaper i Raindance

Läs mer Mar 18
Kvalificerad ekonom
- med goda kunskaper i Raindance

Vi söker nu en kvalificerad ekonom med goda kunskaper i Raindance - för kunds räkning.


Det är en förstärkning till ekonomiteamet under ca ett års tid, med start omgående. Vi vill att du är väl förtrogen med att bygga upp ett ekonomisystem från grunden, eftersom Raindance är nytt i organisationen.

Vi söker dig som är en engagerad, kommunikativ och strukturerad och som känner stort eget ansvar. I rollen som Ekonom är du ansvarig för redovisning, bokslut och administration likväl som budgetarbete och uppföljningar.

Du kommer vara en av ett mindre ekonomiteam och bidra med att driva ekonomiarbetet framåt med hög kvalitét. Du kommer att vara ett stöd till ekonomichefen och vara ansvarig under ekonomichefens frånvaro.

Vi behöver dig som kan bygga om mallar, sätta upp anläggningsregistret, bygga om redovisningen i sin helhet eftersom ekonomisystemet är nyligen implementerat.

För att du ska klara den här rollen med dess utmaningar tror vi att du med fördel är en självgående person som är väl förtrogen i ekonomi i ett kommunalt förbund. Du vet säkert att i ett kommunalförbund föreligger en del speciella redovisningsregler.

Du är drivande i ekonomiavdelningens arbete med allt utifrån ekonomiska planer och utredningar. Du är även delaktig i arbete med att skapa styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. Du arbetar också med analyser av lönsamheten samt upprättar deklarationer och hanterar skattefrågor.



Arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsat till
* Redovisning, månadsbokslut, rapportering inkl kvalitetssäkring samt årsbokslut och deklarationer
* Säkerställa att skatter repporteras och betalas i tid samt att leverantörer betalas i tid
* Vara en backup på alla roller inom ekonomiavdelningen
* Utveckla, upprätta och följa upp interna processer
* Bevakning och implementering av nya redovisningsregler
* Säkerställa likviditetsplanering inklusive effektiva och snabba rutiner för kundreskontra och kravhantering

Profilbeskrivning
* Minst 5 års erfarenhet av arbete inom redovisning
* Erfarenhet att " se" hela ekonomiprocessen för att förenkla ekonomiadministrationen med hög effektivitet
* Gedigen erfarenhet av månads- och årsbokslut, årsredovisningar och skatter
* God verbal och skriftlig förmåga på svenska
* Goda kunskaper inom IT, digitala verktyg och intresse för ny teknologi

Som person är du kvalitetsmedveten, metodisk och välstrukturerad. Du känner ett starkt engageman för ditt arbete och har god förmåga att driva arbetet framåt tillsammans med teamet. Du är prestigelös och håller alltid deadlines. Du är dessutom nyfiken, analytisk, pedagogisk och snabb.

För att passa in i organisationen bör du ha en stor social ådra, tycka om att stötta och peppa övriga kollegor - där "laget går före jaget".

Raindance vill vi gärna att du kan, annars motsvarande kunskaper i annat större redovisningssystem.

Intressant?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Best Bemanning & Rekrytering och rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på telefon 070-618 06 75.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 2/4 2024. Urval och intervjuer kommer att kunna ske under ansökningsperioden, så vänta inte!

Ansök nu

Chef Kreditgruppen

Läs mer Mar 13
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Kommuninvest är en ledande finansiell institution i Sverige, dedikerad till att finansiera kommuner och regioner för ett hållbart och välfungerande samhälle. Vår verksamhet utmärker sig genom att erbjuda kostnadseffektiv och stabil finansiering samt långsiktig analys och expertis inom hållbar finansförvaltning. Nu söker vi en chef till vår kreditgrupp som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång!

Ditt uppdrag

Utlånings- och rådgivningsavdelningen på Kommuninvest består av kreditgruppen, rådgivningsgruppen och utlåningsgruppen. Som chef för kreditgruppen kommer du att leda och utveckla teamet med fokus på att förvalta och utveckla kreditanalysverksamheten inom avdelningen. Denna analys omfattar både utlåningen och motparter på upplåningssidan. Du kommer att vara en viktig del av avdelningen genom att bidra till strategisk och operativ planering samt utveckling av vår verksamhet. Du rapporterar primärt till utlånings- och rådgivningschefen och har personal-, budget- och verksamhetsansvar.
Ansvarsområden




Styrning, ledning och utveckling av kreditgruppens arbete

Optimering av kreditprocessen

Fastställande och kontinuerlig utveckling av bolagets kreditprövningsmodell

Ansvar för kreditanalyser och rapportering

Identifiering, kontroll och uppföljning, inklusive hantering inom riskramverk, för risker i utlånings- och rådgivningsverksamheten samt gällande motparter inom upplåningen






Kvalifikationer


Akademisk examen inom ekonomi/finans (alt annat område som har relevans för tjänsten) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Minst 5 års kvalificerat arbete inom kreditanalys på ett kreditinstitut eller annan verksamhet inom finanssektorn

Kunskaper inom kommunal ekonomi, finansmarknad, kreditgivning och kreditprövning är meriterande

Starkt strategiskt och analytiskt tänkande

Goda kunskaper i svenska och engelska



Färdigheter och egenskaper

Denna position kräver inte bara en stark analytisk förmåga och en förmåga att hantera komplexa problem, utan också goda ledaregenskaper. Din förmåga att strategiskt tänka, se helheten och proaktivt agera kommer att vara viktig. Vi värdesätter också starka kommunikationsfärdigheter och förmågan att bygga relationer på alla nivåer. Din flexibilitet och anpassningsförmåga till föränderliga marknadsförhållanden kommer att bidra till vår fortsatta framgång. I denna roll förväntas du vara en motiverande ledare som kan engagera och inspirera ditt team, samtidigt som du behåller en öppen och samarbetsinriktad arbetskultur.
Vad vi erbjuder

Anslut dig till ett företag som är djupt engagerad i att bidra till en bättre ekonomisk framtid för kommuner och regioner. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, konkurrenskraftiga villkor och möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Förutsättningar och ansökan

Tillträde och start så snart som möjligt. Placeringsort är Örebro med hög närvaro på kontoret och viss möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Kan detta vara något för dig? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna position. Sista ansökningsdag är 31/3.

Välkommen med din ansökan till Kommuninvest – tillsammans gör vi skillnad för en hållbar framtid!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Randstad AB .

underkonsult till randstad risesmart i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 22
Blev du Coach för mysiga morgonmöten eller spännande titlar? Inte vi heller!

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor stöttning i val av nytt jobb eller studier, eller fortsättning på den karriär de har. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos och tillsammans med våra kunder. Vi gjorde det för att vi vill hjälpa organisationer, team och chefer att bli en ännu bättre version av sig själva.

Randstad RiseSmart stödjer organisationer och individer att se nya möjligheter, utvecklas och genomföra förändringar. Vi skräddarsyr projekt, program och workshops på grupp- och individnivå för våra kunder. Vi stödjer ledning, HR och chefer vid verksamhetsförändringar, att rätt kompetens stannar kvar i verksamheten och att förändringarna går så smidigt som möjligt. Vi hjälper medarbetare att utvecklas och planera sin karriär samt stöttar varje individs behov och mål.

Nu söker vi erfarna omställningscoacher som vill arbeta som underkonsulter med jobbcoachning runt om i Örebro län.

Som coach hos Randstad RiseSmart coachar och möter du individer främst inom vårt tjänsteområde; omställning. Du arbetar med hela processen från att kartlägga kompetens, motivation och utmaningar, till att sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål för hur en individ skall nå en lösning som de är nöjda med. Kort sagt får du ett mångfacetterat uppdrag med stort ansvar, där den ena dagen sällan är den andra lik.

vem är du och vad har du gjort tidigare?

- Till de här uppdragen söker vi dig som har minst sju års arbetslivserfarenhet och minst tre års dokumenterad erfarenhet av en liknande roll med fokus på individuell jobbcoaching och/eller team- och ledarutveckling motsvarande heltid.

- Du har avslutad universitets- eller högskoleutbildning inom arbetsliv, organisation och personalarbete, studie-och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut-eller socionomutbildning alternativt en utbildning i jobbcoachning.

- Personliga egenskaper vi värdesätter är ett målinriktat, drivande och positivt förhållningssätt i både med- och motgång. Vi tror dessutom att du har god självkännedom och är trygg i dig själv och din kunskap, kunskap som du gärna delar med dig av.

- Vi ser också att du är uthållig, resultatinriktad och modig.

- Det är viktigt att du har en god kunskap om den lokala arbetsmarknaden samt goda kunskaper och utvecklade nätverk med olika företag i området.

- Du skall också ha god kunskap och erfarenhet av andra system i samhället som kan vara relevanta för individer i omställning, exempelvis arbetslöshetsförsäkringen, olika former av vuxenutbildning, studiestöd etc.

- Digitalisering präglar i hög grad vårt dagliga arbete därför är du digitalt och tekniskt mogen, och känner dig hemma med att både arbeta och tänka digitalt.

Då tjänsten omfattar visst resande så är körkort ett krav samt tillgång till egen bil.

Som underkonsult kommer du att arbeta i varierande omfattning under begränsad tid, omfattning styrs av efterfrågan och vi ser därför att du har någon annan typ av sysselsättning vid sidan av uppdraget hos oss.

Du kommer att utgå från det Randstadkontor som finns närmast dig men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner
Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten. Vänligen observera att vi gör ett löpande urval i denna process, skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt givet det.

Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och bakgrundskontroller. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Anneli Giocondi, via: anneli.giocondi@randstadrisesmart.se

Vi ser mycket fram emot din ansökan!

Ansök nu

sommarjobb parkeringsvärd, Lekeberg

Limousineförare
Läs mer Apr 17
Nytt
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter ett sommarjobb? Då har vi på Randstad AB det perfekta sommarjobbet för dig! Vi söker just nu parkeringsvärdar till Lanna badgruva och Lekens badplats. Som parkeringsvärd kommer du vara ansiktet utåt för badets besökare. Du kommer arbeta i ett engagerat och kundfokuserat team där målet är att ge besökarna en fantastisk upplevelse och leverera service i världsklass. Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.

Ansvarsområden
Dina arbetsuppgifter kommer innebära att ge besökarna rätt information samt att säkerställa ordning och struktur på parkeringsytorna runt om badet. För många besökare kommer du att vara det första och sista intrycket på besöket, vilket understryker vikten av att hela tiden ge god service.


Arbetstider är flexibla, du kommer att få möjlighet att arbeta både dag, kväll -och helgpass. Arbetspassen kommer att variera men vara mellan cirka kl. 10.00 - 18.00. Timanställning vid behov är under perioden 1 juni 2024 tom 31 augusti 2024

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs med att arbeta utomhus eller har tidigare erfarenhet av liknande arbete. Vi söker dig som är en van lagspelare och som tar stort ansvar. Vi ser även att du kan arbeta strukturerat och är flexibel.


•Du har en annan sysselsättning om minst 50%..


•Har du tidigare erfarenhet inom serviceyrket och har ett personligt intresse av mässor och konferenser kommer du snabbt att komma in i din nya roll.


•Har du goda språkkunskaper i svenska och engelska är det meriterande då vi tror du kommer få stor nytta av dina språkkunskaper.


•Meriterande är också om du har körkort och erfarenhet av logistikplanering.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Elkonstruktör till Svensk Fordonsladdning

Civilingenjör, elkraft
Läs mer Apr 9
Arbetsbeskrivning
För att vi ska kunna fortsätta vår roliga och spännande tillväxtresa mot en grönare framtid och samtidigt göra våra kunder lika nöjda behöver vi på Svensk Fordonsladdning rekrytera en Elkonstruktör. I den här tjänsten finns stora möjligheter att få vara med och forma den. Vi är ett team som alltid strävar efter att göra varandra bättre och nå nya målsättningar tillsammans. Låter detta intressant? Tveka inte då att skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Urval och ansökningar hanteras löpande.


Din profil
Dina erfarenheter, egenskaper och ditt engagemang är det absolut viktigaste för oss. Du har god samarbetsförmåga samt en naturlig fallenhet för att skapa trygga och förtroendefulla relationer i mötet med människor. Tjänsten innebär en perfekt mix av både samarbete och självständigt arbete. Förutom ovan nämna styrkor ser vi framför oss att dina sociala kompetenser blir viktiga då du kommer ha kontaktytor både inom och utanför organisationen. Din samlade erfarenhet kommer också göra att du kan fungera som stöd och specialist inom bolaget. Hos oss finns möjligheten att följa projektens gång från idé till driftsatt anläggning och projekten sker både inhouse på våra kontor samt ute hos kunder.

Ansvarsområden
Som elkonstruktör hos oss kommer ditt fokus vara att:
Konstruera elanläggningar, främst för elfordonsladdning.
Arbeta med kabeldimensionering, design av inre förbindningar, skåpdesign, layout, apparater samt maskinsäkerhet.
Uppdragen drivs antingen på plats hos våra kunder eller inhouse i våra egna lokaler. Idag finns vi i Rättvik och Örebro.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Teknisk utbildning på högskolenivå alternativt från yrkeshögskola.
Minst 10 års erfarenhet av arbete som elkonstruktör.
Goda kunskaper i något/några av CAD-verktygen; Auto-CAD, Eplan, Elprocad och Elmaster samt goda kunskaper i Office-paketet.
Meriterande men kunskaper i ett av de traditionella beräkningsprogram för ledningsdimensionering El-vis, Netkoll eller Febdok.
Har du erfarenhet av maskinsäkerhet är det meriterande.
B-körkort, vi ser även att du är bekväm med att resa i tjänsten.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du:
En genuin lagspelare med förmågan att kunna ta emot och ge återkoppling samt bidra till en bra stämning på arbetsplatsen.
Driven och har hög ansvarskänsla för laget och kundleveransen.
Lyhörd och nyfiken och kan snabbt ta till dig ny kunskap och lär gärna av dina kollegor.


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu

Projektledare

Projektledare, IT
Läs mer Apr 3
Arbetsbeskrivning
Jobbar du i elbranschen och vill ta klivet över till att bli projektledare? Eller har du erfarenhet av att arbeta som projektledare inom en närliggande bransch så som infrastruktur, bygg eller fibernät och vill arbeta i en av framtidens hetaste branscher? Då bör du läsa vidare! Elfordonsbranschen växer och det kan knappast ha undgått någon att det finns både utmaningar och framtidsplaner för att stärka och säkra infrastrukturen.
Hos Svensk Fordonsladdning blir du bidragande till att stärka den framtida infrastrukturen genom att arbeta med utbyggnaden av ladd-infrastruktur. Som projektledare hos Svensk Fordonsladdning har du stor frihet under ansvar, i en bransch med goda framtidsutsikter!
Information om uppdraget
Hos Svensk Fordonsladdning finns en entreprenöriell anda som genomsyrar hela företaget. Här har alla i bolaget, från ledning till fälttekniker, tidigare erfarenhet av arbete som ingår i kärnverksamheten, som bland annat distributionselektriker, markberedning, el-projektör, med mera. Hos Svensk Fordonsladdning är det korta beslutsvägar vilket gör det lätt att hänga med i svängarna och anpassar sig snabbt och enkelt till den föränderliga bransch som bolaget är verksamt inom.
Svensk Fordonsladdning har sitt ursprung och huvudkontor i Rättvik och till följd av sin starka tillväxt söker de nu ytterligare en projektledare till något av våra nya kontor i landet. Du erbjuds en spännande, växande och högst aktuell bransch där du är med och bidrar till framtiden.
På Svensk Fordonsladdning AB ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi följande:
Förmånsbil
Kollektivavtal
Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
Försäkringar
Marknadsmässig lön
Karriär och utveckling

I denna rekrytering samarbetar Fordonsladdning med Randstad. För mer information kontakta rekryteringskonsult Jeanette Walters jeanette.walters@randstad.se eller Hanna Wide hanna.wide@randstad.se.

Ansvarsområden
Här arbetar du som Projektledare med helhetsansvar för de projekt du driver. Projekten är inom ladd-infrastrukturområdet och du blir ansvarig för att projektet levereras i tid och håller den kvalitet som efterfrågas.
Du kommer i rollen att:
Ansvara för budget genom att säkerställa att projektet håller sig inom ramarna för budgeten.
Sätta upp och säkerställa att tidsplaner följs. Det gör du genom möten med entreprenörer, byggledare och andra parter som ingår i projektet för att säkerställa att projektet blir klart inom de uppsatta tidsramarna.
Säkerställa att kvalitetsstandarder efterföljs av entreprenörer, byggledare och andra parter som arbetar med projektet, för att projektet ska håller den kvalitet som förväntas.


Kvalifikationer
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med el och vill ta klivet in i en projektledarroll alternativt har du erfarenhet av att projektleda inom ett relevant område så som väg, bygg, infrastruktur, fibernät eller liknande.
Har goda datorvanor.
Talar och skriver obehindrat på svenska då det är språket du arbetar med i tjänsten.
Har körkort för personbil.

Det är meriterande om du har en utbildning inom el eller elkraft då det är inom det området som Svensk Fordonsladdning är verksamma inom och det området som du kommer att arbeta i som projektledare.
Som person är du:
Uthållig
Strukturerad
Flexibel
Serviceinriktad
Ansvarstagande


Om företaget

Svensk Fordonsladdning AB
Svensk Fordonsladdning är en ledande leverantör av helhetslösningar inom DC-laddning och energilagring över hela landet. Vi är specialister inom fordonsladdning och energilagring som levererar högkvalitativa anläggningar som är hållbara över lång tid. Vår vision är att erbjuda högkvalitativa helhetslösningar inom fordonsladdning och energilagring för att främja övergången från fossila bränslen till eldrift och utvecklingen av den svenska laddinfrastrukturen.

Ansök nu

junior tulladministratör, örebro

Administratör/Administrativ assistent
Läs mer Mar 11
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ditt första administrativa jobb där du kan lära och utvecklas? Är du en person som trivs med att arbeta på kontor och använda datorn som ditt främsta arbetsredskap? Är du noggrann, strukturerad och redo att arbeta effektivt? Då kan vi ha det perfekta jobbet för dig!


Randstad söker nu juniora administratörer ansluta till vårt team hos Postnord i Örebro, som är beläget i Pilängen. Detta är ett uppdrag som startar snarast och sträcker sig 6 månader framåt, med goda chanser till förlängning. Anställningen är schemalagd på dagtid, måndag till fredag, från 07:30 till 16:00, och motsvarar 100% av en heltidsanställning. Denna tjänst har en månadslön på 22-23 000:-


Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!


Som administratör hos Randstad blir du en del av vårt team och arbetar nära någon av våra kunder. Du får samma fördelar hos Randstad som du kan förvänta dig från andra arbetsgivare, inklusive kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatter på träningskort. Utöver detta öppnar vi upp möjligheter för din karriärutveckling. Du kommer att få möjlighet att utforska olika företagskulturer och branscher, vilket kommer att bidra till att utveckla din kompetens och berika ditt CV. Tjänsten kan innebära många möten och därför är det värdefullt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Om du är en driven person som är van att arbeta självständigt, och letar efter en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya nätverk, kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som tulladministratör arbetar du i första hand med att administrera ärenden i system för att överföra information för vidare behandling. Du kommer på sikt att arbeta med att lämna import- och exportdeklarationer för kundens räkning samt granska och registrera fakturor i det interna systemet. Utbildning kommer att ske på plats och byggas på efterhand för att öka kompetensen och utveckla arbetsuppgifterna. 

Kvalifikationer
För den här tjänsten behöver du ha fullständig gymnasieutbildning. Det är viktigt att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men också i team för att uppnå de gemensamma målen och leverera hög kvalité mot kunderna. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, fler språk är meriterande. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana samt noggrannhet i jobbet som utförs. Som person ser vi att du är driven och strukturerad i ditt arbetssätt samt välkomnar problemlösning.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 


För att lyckas i rollen som administratör bör du ha: 


Vara tillgänglig snarast
 Körkort och tillgång till bil
 Fullständig gymnasieutbildning.
 Uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. 
 Ha en god datorvana då rollen kräver att man jobbar mot ett visst mål/hastighet i sina ärenden. 


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Ekonomiassistent, Kopparberg

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 5
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en engagerad och noggrann ekonomiassistent. Som ekonomiassistent kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa noggrannheten och effektiviteten i kundens ekonomiska processer med arbetsuppgifter som fakturering, bokföring, kassahantering, avstämningar mm. Detta är ett konsultuppdrag på deltid, 50-75%, med start omgående. Arbetsplatsen ligger i Kopparberg.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna innefattar ansvar för korrekt bokföring och hantering av transaktioner, redovisning av kontanter samt avstämningar. Vidare ingår hantering av fakturor, regelbundna avstämningar för ekonomisk överblick, intern fakturering för kostnadsfördelning samt utlämning och hantering av nycklar i enlighet med säkerhets- och accessregler.

Kvalifikationer
Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet.
Minst ett års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration.
God kunskap inom bokföring.
Noggrannhet och förmåga att arbeta strukturerat och självständigt.
God kommunikationsförmåga.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu