Örebro: Handledare/Arbetskonsulent/Studievägledning

Hitta ansökningsinfo om jobbet Handledare/Arbetskonsulent/Studievägledning i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-12-22 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi två handledare/arbetskonsulenter/studievägledare till Fontänhuset i Örebro. Detta är en unik möjlighet att få arbeta inom en arbetsrehabiliterande verksamhet där fokus ligger på individens styrkor och färdigheter.
Stiftelsen Fontänhuset Örebro bedriver en arbetsinriktad och psykosocial rehabilitering enligt Fontänhusmodellens internationella riktlinjer. Vi vänder oss till människor som lever med och har erfarenhet av psykisk ohälsa. Det finns mer än 300 Fontänhus världen över där personer med psykisk ohälsa engagerar sig som medlemmar.
Grunden i Fontänhusmodellen är den arbetsinriktade dagen. Varje medlem bidrar med sina kunskaper och färdigheter och utgör en resurs för Fontänhuset.
Fontänhusmodellen bygger på frivillighet, det krävs inga beslut eller remisser från myndighet eller annan instans för att bli medlem. Alla, medlemmar som handledare, delar på ansvaret för verksamheten och arbetar tillsammans sida vid sida. De gemensamma arbetsuppgifterna omfattar bl.a. administrativt kontorsarbete, redaktionellt arbete, storkök, fastighet, ekonomi, marknadsföring, information, digital kommunikation och mycket mer. Den inkluderande miljön med meningsfulla arbetsuppgifter och ett salutogent förhållningssätt stärker individens återhämtning och ger rehabiliterande effekter.
En viktig del i Fontänhusets verksamhet är att stödja människor ut till arbete, studier eller annan sysselsättning. Vi erbjuder ett strukturerat stöd och support - VägarUt - till de medlemmar som önskar nå arbete. Inom VägarUt används förutom Fontänhusmodellen även SE (Supported Employment), IPS (Individual Placement and Support) metodik. Studieenheten på Fontänhuset erbjuder stöd och struktur i enlighet med SEd (Supported Education) till studenter. Här kan individen söka, genomföra och slutföra sina studier. Det kan handla om att få stöd i att bryta sin isolering, hitta motivation, strukturera studierna, få studiero och en hälsosam prestationsnivå. På Fontänhuset kan studenten varva sina studier med övrig verksamhet inom denarbetsinriktade dagen.
Vid sidan av den arbetsinriktade dagen erbjuds friskvård och sociala aktiviteter utanför arbetstid.
Arbetet som handledare är mångsidigt och varierat, i en arbetsmiljö som karaktäriseras av gemenskap, värme, hopp och mycket varierande aktiviteter. Till handledarnas ansvarsområden hör att engagera och motivera medlemmarna i det dagliga arbetet på Fontänhuset, att stödja medlemmarna i att uppnå sina individuella mål beträffande rehabilitering och återhämtning samt att arbeta med arbetsrehabilitering utifrån medlemmars yrkes- och studierelaterade mål. Arbetet inkluderar kontakt med socialtjänst, psykiatri och övriga myndigheter som medlemmarna är beroende av i det dagliga livet, samt arbetsgivare och utbildningsanordnare för medlemmars räkning.
Utöver erfarenhet av socialt arbete på individ- och/eller övergripande nivå ställer handledarrollen stora krav på lyhördhet, närvaro, flexibilitet, tålamod och respekt, samt förmåga till samarbete. Det professionella förhållningssättet på Fontänhuset förutsätter förmåga att utveckla ömsesidiga och stödjande relationer till Fontänhusets medlemmar.
Vi söker i första hand dig som har utbildning inom det beteendevetenskapliga fältet på högskolenivå (t.ex. socionom) och som kan komplettera vår nuvarande handledargrupp. Vi är i behov av att utöka och stärka VägarUt och studieenheten varför vi gärna ser att du har god kunskap och erfarenhet av företagskontakter, arbetscoachning och studievägledning. Goda IT-kunskaper är önskvärt.
Ordinarie arbetstid är måndag-fredag 8:30-16:00, men kommer även att omfatta vissa kvällar, veckoslut och högtider. Tjänsten är heltid (37,5 h/vecka) inkl. pedagogisk lunch.
Tjänst 1 - vikariat med anledning av föräldraledighet, tillträde tidigast 1 feb till 31 dec 2023 med möjlighet till förlängning.
Tjänst 2 - visstidsanställning med tillträde tidigast 1 feb 2023 till 31 dec 2023 under förutsättning att nödvändiga beslut om finansiering fattas.
Vi finns på sociala medier, Facebook (Stiftelsen Fontänhuset, Örebro), Instagram (Orebrofontanhus). LinkedIn (Stiftelsen Fontänhuset Örebro)
Följ oss även nationellt, www.sverigesfontanhus.se, LinkedIn (Sveriges Fontänhus Riksföbund)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Socionom

Nedan visas andra jobb i Örebro som Socionom.

Familjehemskonsulent i Örebro län med omnejd

Läs mer Apr 8
Arbetsbeskrivning
Som familjehemskonsulent kommer din främsta arbetsuppgift vara att utreda familjehem samt ge stöd och handledning till familjehemmen under placeringstiden. Du är delaktig i planering och genomförande av utbildning, föreläsningar och trivseldagar och deltar i uppföljningsmöten och samarbetsmöten relaterade till placeringarna.
I din roll som familjehemskonsulent kommer du tillhöra ett team där ni tillsammans är med och utvecklar verksamheten framåt.
Din tjänst innebär att du utgår från ditt hem och en stor del av ditt arbete innebär även resor där du kommer att besöka familjehemmen. Även resor till fysiska möten och handledning kommer att ingå i tjänsten.
Din roll är att arbeta i nära samarbete med familjehem och bidra till att skapa en positiv utveckling för barnen och deras familjer.
Vi ser gärna att du bor i Örebro län eller Västmanland


Matchar du profilen?
Du brinner för socialt arbete där din passion för att göra skillnad i människors liv är tydlig och inspirerande. Som person är du anpassningsbar och flexibel, alltid redo att möta förändringar och har en positiv inställning till utmaningar. Du är en mästare på att kommunicera i både tal och skrift och trivs med att skapa starka och givande relationer med uppdragsgivare, familjehem samt kollegor.
Som Familjehemskonsulent är det viktigt att kunna arbeta självständigt, planera, sätta upp mål och hålla tidsramar för att säkerställa och effektivisera dina arbetsprocesser. Rollen kräver ordning och reda, därav ser vi att du är noggrann och metodisk.
Utöver ovan är du en lyhörd och empatisk person som är bekväm med att erbjuda kontinuerligt stöd och rådgivning, där stort fokus ligger i att identifiera lämpliga familjer som kan ge den bästa omsorgen och stödet till barnet. Om du dessutom älskar att ta dig an nya utmaningar och finner det extra spännande att vara med från början i uppbyggnaden av en helt ny verksamhet, då är detta den perfekta tjänsten för dig.
Vi ser positivt på relevant vidareutbildning, särskilt om du har kunskaper i Kälvästenmetoden och är utbildad i socialstyrelsens material "Ett hem att växa i".
Förutom ovan egenskaper önskar vi följande kompetens och kunskap:
Du är utbildad Socionom eller har likvärdig högskoleexamen
Minst 2-4 års erfarenhet av att arbeta med familjehemsvård
Körkort B och tillgång till egen bil är ett krav.
Det är meriterande att du har handledarutbildning


Det här behöver du veta
Heltid, tillsvidare
Start omgående enligt överenskommelse
Bilresor förekommer mycket i tjänsten och du utgår ifrån ditt hem
Du har förtroendetid, vilket innebär att du planerar din egen arbetstid samtidigt som att det förväntas att du lägger viss arbetstid på kvällar och helger utifrån verksamhetens bästa
Vi vill ha din ansökan så fort som möjligt då ansökningar hanteras löpande


Kontaktuppgifter och ansökan
Ansöker gör du med CV och personligt brev.
Om du har frågor kring ansökan kan du kontakta
Mikaela Kellgren
Mikaela@forenadefamiljehem.se
Vi ser fram emot att lära känna dig!

Ansök nu

Familjehemskonsulent med passion

Läs mer Mar 31
Barn & Omsorg i Sverige AB är ett företag dedikerat till att skapa trygga och kärleksfulla hem för barn och unga i behov. Vi strävar efter att erbjuda en stabil och stöttande miljö där varje individ kan blomstra och utvecklas.
Ditt uppdrag:
Vi letar efter en engagerad Familjehemskonsulent för att fortsätta vår vision att erbjuda bästa möjliga omsorg för barn och unga. Rollen innebär en mångsidig uppgiftsmix inklusive rekrytering, utredning och matchning av lämpliga familjehem. Du kommer också att vara ansvarig för dokumentation, handledning och att fungera som en länk mellan familjehemmen och olika myndigheter och instanser. Dessutom kommer du att ha en viktig roll i att samordna både internt och externt kring placeringar.
Krav och kvalifikationer:
Vi söker en individ med en stark passion för socialt arbete och en socionomexamen eller motsvarande. Erfarenhet av arbete inom familjehemsvården är meriterande, och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rekrytering och handledning. Som person är du strukturerad, ansvarsfull och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du kan samarbeta effektivt med andra. En viktig del av rollen är att kunna prioritera och organisera arbetsuppgifterna utifrån verksamhetens behov. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter både i tal och skrift, och en hög grad av personlig mognad och empati är av stor vikt.
Ett giltigt körkort är ett krav för denna tjänst.
Arbetsplatsen är baserad i Örebro med en radie på 15 mil.
Vi erbjuder:
Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder en stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din roll. Hos oss blir du en del av ett dedikerat team som brinner för att göra skillnad i barns och ungas liv.
Ansökan och process:
Intervjuer kommer att genomföras löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För tjänsten krävs ett utdrag från misstanke- och belastningsregistret.
Välkommen med din ansökan och låt oss tillsammans skapa en ljusare framtid för barn och unga i behov av kärlek och trygghet!

Ansök nu

Vill du sommarjobba med vräkningsförebyggande arbete?

Läs mer Jan 16
Vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO tar ett stort samhällsansvar, med ambitionen att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Vår Hyresredovisning har behov av några sommarjobbare. För att söka hit så vill vi att du läser socionomprogrammet på universitetet eller liknande utbildning.

Din roll
En stor del av arbetet inom Hyresredovisning består av kravverksamhet med vräkningsförebyggande arbete. Det ingår många kontakter, främst per telefon och mejl, med kunder och andra samarbetspartners – både inom och utanför företaget. Arbetsuppgifterna innebär också avisering av hyror och avbetalningsplaner, registrering av autogiro, administration av in-och utbetalningar samt ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem Artvise.

Du som person och dina kvalifikationer
Du ska tycka om att arbeta självständigt, vara stresstålig och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Hög social kompetens, ansvarstagande för arbetsuppgifterna, noggrannhet och god samarbetsförmåga är viktiga egenskaper. I ditt arbete har du ett positivt och respektfullt bemötande där ditt fokus är att vara serviceinriktad. Vi förutsätter att du har goda datakunskaper i officepaketet samt god administrativ förmåga. Kunskaper i engelska och gärna andra språkkunskaper är meriterande. Att vara serviceinriktad, flexibel och ha ett trevligt sätt är naturligtvis ett krav.

Du tycker om att vara en del av en familjär kultur där olikheter får ta plats.

Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma.

Intresserad? Hör av dig!
Petra Östling, gruppchef Hyresredovisning, 019-19 42 36
Facklig företrädare för Vision är Peter Gustavsson, nås via växel 019-19 42 00.

Sista dag för ansökan är den 31 mars 2024. Urval sker löpande.

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Feb 27
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Socionom på Sveriges bästa och mest personliga bemanningsföretag!

Läs mer Feb 8
Hjärtligt välkommen att arbeta som socionom tillsammans med oss på PersonalExpressen!
Vi är Sveriges bästa, mest personliga och mest ambitiösa bemanningsföretag inom vård och omsorg! Nu söker vi dig som är socionom och vill arbeta tillsammans med oss som vår konsult!
Vi erbjuder en lång rad olika former av konsultuppdrag över hela Sverige med möjlighet till uppdragsgivare inom såväl privat som offentlig sektor. Vi hittar alltid något som vi tror kommer att passa just dig baserat på dina egna önskemål om din framtida yrkeskarriär. Behöver du flytta till en ny stad eller till ett nytt land för att kunna tacka ja till ett uppdrag betalar vi dessutom ett fint boende åt dig - hos oss ges du möjligheten att växa som människa i den riktning du själv önskar såväl professionellt som privat - vi ser till hela ditt liv!
Har du därmed önskemål eller drömmar om att flytta till en specifik stad, oavsett anledning, är vi precis den arbetsgivare du söker! Vi kommer att lyckas med att hitta både ett bra konsultuppdrag och en fin egen bostad åt dig oavsett om du önskar bo i Stockholm, Göteborg, Malmö, Skara eller Skellefteå. Vi är kort och gott möjligheternas arbetsgivare och har uppdrag i hela landet!
Arbeta på dina egna villkor med hög lön!
Oavsett var eller när du föredrar att arbeta så har vi bemanningsuppdrag med heltidsscheman att erbjuda dig. Genom oss får du dessutom tillgång till nordens bästa löneförhandlare som representerar dig och dina intressen. På så vis kan du alltid känna dig trygg med att vi förhandlar upp din lön och dina villkor till högsta möjliga nivåer inför varje enskild bemanningsuppdrag. På PersonalExpressen ser vi oss lika mycket som ditt fackförbund som vi ser oss som din arbetsgivare. Vi presterar alltid goda resultat i våra förhandlingar med våra kunder och möjliggör genom detta att din lön och dina villkor alltid blir de bästa möjliga för dig inför ett nytt uppdrag. Hos oss kan du alltid känna dig trygg med att vi som din arbetsgivare kämpar för dig och din långsiktiga löneutveckling - det tycker vi nämligen att du och alla andra socionomer är värda. Det är orättvist och tröttsamt att de fackförbund som oftast representerar människor som arbetar inom offentlig sektor är de fackförbud som förhandlar sämst löneutveckling över tid åt sina medlemmar. Här kommer du som börjar arbeta med oss både att se och att känna skillnaden hur det är att ha en arbetsgivare som värdesätter dig på riktigt. Vi står upp för våra socionomer!
Vi tror på att vara Sveriges bästa arbetsgivare för socionomer!
Vi tror på att ha Sveriges bästa socionomer anställda hos oss och samtidigt vara den bästa möjliga arbetsgivaren för var och en av dessa. Tycker du också att det är viktigt med en arbetsgivare som lyssnar till dig och förstår dig så har du kommit helt rätt hem till oss. Vi anstränger oss alltid det lilla extra och är stolta över att inte vara som alla andra. På PersonalExpressen förmedlar vi professionell, ambitiös och jordnära medarbetare utefter våra kunders behov och önskemål. Vi är noga med att de bemanningskonsulter vi presenterar för våra kunder matchar våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande.
PersonalExpressens ledning har över 20 års erfarenhet av att driva olika former av verksamheter med offentlig sektor som kund. Offentlig förvaltning ligger oss således mycket varmt om hjärtat. Vi tror att du kommer att trivas utmärkt tillsammans med oss då vi är mycket lojala med våra socionomer och alltid ser till att dina individuella behov och önskemål får stå i centrum hos oss!
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort med vad vi har att erbjuda just dig utifrån dina egna önskemål och förväntningar!
Vi ser fram emot ett långt och lyckosamt samarbete tillsammans med dig och kommer göra allt som står i vår makt för att vi ska bli den arbetsgivare för dig som du alltid hoppats på att du skulle hitta hem till!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Stift Fontänhuset Örebro

Nedan visas andra jobb i Örebro från Stift Fontänhuset Örebro .

Handledare/Arbetskonsulent vid Stiftelsen Fontänhuset i Örebro

Socionom
Läs mer Maj 28
Nu söker vi en handledare/arbetskonsulent till Fontänhuset i Örebro. Detta är en unik möjlighet att få arbeta inom en återhämtningsinriktad verksamhet där fokus ligger på individens styrkor och färdigheter.
Stiftelsen Fontänhuset Örebro bedriver en arbetsinriktad och psykosocial rehabilitering enligt Fontänhusmodellens internationella riktlinjer. Vi vänder oss till människor som lever med och har erfarenhet av psykisk ohälsa. Det finns mer än 300 Fontänhus världen över där personer med psykisk ohälsa engagerar sig som medlemmar.
Grunden i Fontänhusmodellen är den arbetsinriktade dagen. Varje medlem bidrar med sina kunskaper och färdigheter och utgör en resurs för Fontänhuset.
Fontänhusmodellen bygger på frivillighet, det krävs inga beslut eller remisser från myndighet eller annan instans för att bli medlem. Alla, medlemmar som handledare, delar på ansvaret för verksamheten och arbetar tillsammans sida vid sida. De gemensamma arbetsuppgifterna omfattar bl.a. administrativt kontorsarbete, redaktionellt arbete, storkök, fastighet, ekonomi, marknadsföring, information, digital kommunikation och mycket mer. Den inkluderande miljön med meningsfulla arbetsuppgifter och ett salutogent förhållningssätt stärker individens återhämtning och ger rehabiliterande effekter.
En viktig del i Fontänhusets verksamhet är att stödja människor ut till arbete, studier eller annan sysselsättning. Vi erbjuder ett strukturerat stöd och support - VägarUt - till de medlemmar som önskar. Inom VägarUt används förutom Fontänhusmodellen även metodik och verktyg från SE (Supported Employment), IPS (Individual Placement and Support) och SEd (Supported Education). Vid sidan av den arbetsinriktade dagen erbjuds friskvård och sociala aktiviteter utanför arbetstid.
Arbetet som handledare är mångsidigt och varierat, i en arbetsmiljö som karaktäriseras av gemenskap, värme, hopp och massor av aktivitet. Till handledarnas ansvarsområden hör att engagera medlemmarna i det dagliga arbetet på Fontänhuset, att stödja medlemmarna i att uppnå sina individuella mål beträffande rehabilitering och återhämtning samt att arbeta med arbetsrehabilitering utifrån medlemmars yrkes- och studierelaterade mål. Arbetet inkluderar kontakt med socialtjänst, psykiatri och övriga myndigheter som medlemmarna är beroende av i det dagliga livet, samt arbetsgivare och utbildningsanordnare för medlemmars räkning.
Utöver erfarenhet av socialt arbete på individ- och/eller övergripande nivå ställer handledarrollen stora krav på lyhördhet, närvaro, flexibilitet, tålamod och respekt, samt förmåga till samarbete. Det professionella förhållningssättet på Fontänhuset förutsätter förmåga att utveckla ömsesidiga, stödjande relationer till Fontänhusets medlemmar.
Vi söker i första hand dig som är socionom eller har en annan beteendevetenskaplig högskoleexamen och som kan främja verksamheten och komplettera vår nuvarande handledargrupp. Vi ser gärna att du har god kunskap och erfarenhet av företagskontakter och studievägledning samt goda IT-kunskaper.
Ordinarie arbetstid är måndag-fredag 8:30-16:00, men kommer även att omfatta vissa kvällar, veckoslut och högtider. Tjänsten är heltid (37,5 h/vecka) inkl. pedagogisk lunch. Tjänsten är i första hand ett vikariat till och med maj 2022 med tillträde i aug 2021.
Vi finns på sociala medier, Facebook (Stiftelsen Fontänhuset, Örebro), Instagram (Orebrofontanhus)
Följ oss även nationellt, www.sverigesfontanhus.se, LinkedIn (Sveriges Fontänhus Riksföbund)

Ansök nu