Örebro: Ekonomicontroller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomicontroller i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-11-07 // Varaktighet: Heltid

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi arbetar för att du ska hitta en balans mellan jobb och fritid. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

It har en central roll inom Transportstyrelsen och utgör ett viktigt stöd både strategiskt och operativt för all verksamhet. Avdelningen består av ca 350 medarbetare och arbetar med IT-styrning, strategisk planering, arkitektur, kravanalys, systemutveckling, förvaltning och drift av IT-system samt infrastruktur. Bland prioriterade uppdrag inom Transportstyrelsen de kommande åren ansvarar avdelningen för införandet av intern It-drift och är även djupt involverad i arbetet med utvecklande av ett nytt svenskt Vägtrafikregister. 

Vi söker nu en ekonomicontroller till enhet Ledningsstöd som består av åtta medarbetare. Enheten stödjer avdelningsledningen och har ansvar för avdelningens styr- och ledningsprocesser med bl.a. planering och uppföljning av ekonomi och verksamhet.

Du kommer att ingå i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med våra två controllers (ekonomi och verksamhet). Som ekonomicontroller är du en viktig och stödjande resurs till avdelningens chefer och verksamhet.

Dina framtida arbetsuppgifter


• arbeta både strategiskt och operativt inom avdelningen med bland annat budgetprocess, ekonomiska analyser, bokslut, uppföljning och ekonomistyrning
• samordna avdelningens ekonomiarbete tillsammans med vår andra ekonomicontroller
• arbeta i controllergruppen på avdelningen och samarbeta med controllers på övriga avdelningar inom myndigheten
• stödja avdelningens chefer och ledare i deras ekonomiska ansvar
• medverka i arbetet med att skapa och vidareutveckla rutiner för avdelningens ekonomiarbete
• medverka i arbetet med uppföljning och rapportering till avdelningsdirektören
• delta i avdelnings- och myndighetsövergripande projekt och utredningar.

Du måste ha


• en högskoleutbildning inom ekonomiområdet eller annan erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• flerårig aktuell erfarenhet av kvalificerat controllerarbete inom ekonomiområdet
• mycket goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel
• erfarenhet av ekonomisystem, exempelvis Agresso/UBW eller liknande 

Det är meriterande om du också har erfarenhet av


• statlig ekonomistyrning
• controllerarbete i en större organisation.

Vi vill att du


• är självständig och initiativtagande
• har god samarbetsförmåga
• har en god helhetssyn
• har analytisk förmåga
• är van att arbeta efter deadlines
• kan hantera ett periodvis högt tempo
• är strukturerad och noggrann
• är bra på att kommunicera
• är flexibel
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta enhetschef/stf. it-direktör Akmal Sarwar på
010-495 60 03 eller akmal.sarwar@transportstyrelsen.se.

Saco, Anneli Hjalmarsson och ST, Anna Malmborg nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 27 november 2022 märkt med referensnummer TSG 2022-10387. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare och finns i Örebro, Borlänge och Norrköping.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Controller

Nedan visas andra jobb i Örebro som Controller.

Controller Epiroc IT

Läs mer Apr 8
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join our team at Epiroc IT in an exciting position, driving change and innovation in our Technology & Innovation organization. In this role you'll be focusing on the financial aspects of Epiroc IT, playing an integral part of our global IT management team, driving proactive business control and efficiency within the organization.

Your mission
As Controller, you will oversee financial data analysis and interpretation for Epiroc IT, guiding managers and employees towards cost efficiency, and executing projects to enhance departmental efficiency. Collaborating with internal stakeholders, you'll establish pricing models for IT services.

You will ensure timely and accurate reporting, forecasting, and consolidation, providing proactive finance support to stakeholders. Overseeing cost distribution processes, you'll drive continuous improvement through standardization, digitalization, and process enhancements. Your responsibilities will also include implementing and maintaining internal controls, participating in audits, and monitoring operational KPIs to measure efficiency and benefits.

In this role, you'll prioritize Safety, Health, Environment, and Quality (SHEQ) in all we do, supporting the development and implementation of the Epiroc IT strategy. Serving as a role model and ambassador for company values, you'll foster professional growth through coaching and support, actively contributing to the Epiroc IT organization's success.

Your profile
We seek a dynamic individual with a university degree in finance, accounting, or a related field, and 5-7 years of experience in multinational organizations. Solid leadership and change management skills are essential, along with effective communication abilities for complex topics with a strong command of English. Proficiency in financial analysis and working with integrated ERP-system, Excel, Outlook, and PowerPoint is necessary. Experience with internal controls, audits, and process improvements is highly desirable.

You should possess a controller's mindset, taking ownership of responsibilities and demonstrating strong leadership abilities, including coaching and feedback skills. Building relationships, delivering clear guidance, and challenging the organization when necessary are vital traits. Our company culture emphasizes driving innovation and continuous improvement, which will also be valued in this role.

Location
This position is located in Örebro, Sweden. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.


Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!

In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.


A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contact information
Apply for this position by creating an account in our recruitment system.

For questions about the position or recruitment process please contact:
Maria Stedfeldt, VP Controlling and Finance, maria.stedfeldt@epiroc.com
Ellinor Ekelöf, Recruitment specialist, ellinor.ekelof@epiroc.com

Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Controller till Ekonomi och Administration vid ÖBO

Läs mer Apr 10
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. 

Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Nu söker vi en proaktiv, driven och lösningsorienterad controller till vår ekonomifunktion! 
 
Din roll 
Som controller på ÖBO kommer du att stödja chefer med planering och uppföljning av verksamhet. Du stöttar chefer med att omsätta strategier till verksamhet och bidrar med stöd i hela årsprocessen kring ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du förväntas sätta dig in i verksamhetens utmaningar och omsätta det i proaktivt controllerstöd genom att identifiera förbättringsområden. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter: 


• Budget och prognosarbete 
• Stöd till chefer genom analys och underlag för styrning av verksamhet.  
• Du arbetar tvärfunktionellt med andra roller och enheter inom företaget. 
• Arbete i controllerteamet med hela bolagets ekonomi- och verksamhetsstyrning,  
bland annat analys, målstyrning, nyckeltal, effektivitet. 
• Delta i utvecklingen av interna processer 
• Viss redovisning ingår i rollen. 

Du ingår i bolagets controllerteam som består av fem controllers och en teamledare.  Controllerteamet svarar för stöd i och utveckling av bolagets ekonomi-, verksamhetsstyrning och kvalitetsledning. Du rapporterar till koncernens ekonomichef men leds i det dagliga arbetet av teamledare för controllerteamet. Controllerteamet jobbar i nära samarbete med redovisningsteamet som består av en teamledare och 4 redovisningshandläggare.  
 
Du som person 
Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, är en problemlösare och trivs med att arbeta i team. Du är analytiskt med god förmåga att se arbetsmomenten i sitt större sammanhang och prioriterar ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du är trygg, prestigelös och känner dig bekväm med att be om stöd. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa.  
 
Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak. Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet. 
 
ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma. 

Dina kvalifikationer 


• Du har en högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi. 
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. 
• God digital kompetens i främst Office, med fokus på Excel och gärna PowerBI. 

Meriterande 


• Erfarenhet av att ha jobbat med både ekonomi- och verksamhetsstyrning. 
• Erfarenhet av kvalitetsledningsarbete. 
• Erfarenhet av fastighetsekonomi. 
• Erfarenhet av att ha jobbat med något av följande, framtagande av nyckeltal, effektkartläggning, portföljstyrning, avtalscontrolling. 

Anställningsform 
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. 
 
Intresserad? Hör av dig! 

Oliver Hagvall, Chef för Ekonomi & Administration, 019-19 42 10 
Peter Gustavsson, facklig representant för Visio, 019-19 43 73  
 
Vi behöver din ansökan senast 2024-04-24. Varmt välkommen! 

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Senior Controller inom offentlig sektor

Läs mer Apr 9
Vi söker nu en erfaren och driven Senior Controller för ett spännande uppdrag inom offentlig sektor som konsult. Som Senior Controller kommer du att inneha en nyckelroll i den ekonomiska funktionen genom att leda och delta i viktiga ekonomiska processer och beslutsfattande. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Detta är en unik chans för dig som vill utvecklas i din karriär och vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar för samhällets bästa.




Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Genomförande av budget- och prognosarbete
Rapportering och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektörer, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och beredning av underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på tre (3) personer i arbetet mot förvaltning





Exempel på arbetsuppgifter:
Att agera föredragande gentemot nämnd
Ansvar för ekonomistyrning och resursfördelning
Genomföra ekonomiska utredningar och analyser
Delta i viss redovisning

Krav för rollen som Senior Controller:
Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef
Personlig lämplighet med noggrannhet och ansvarskänsla
Förmåga att fatta självständiga beslut inom verksamhetsområdet
Snabb inlärningsförmåga och stark analytisk förmåga
God kännedom om gällande regelverk och lagstiftning inom ekonomiområdet
Utvecklad samarbetsförmåga och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer
Strukturerad med god social kompetens
Erfarenhet av att påverka och leda för att främja god ekonomi, effektivitet och hållbar utveckling
Färdighet att kommunicera och presentera klara budskap inför större grupper
Trygghet i att arbeta i digitala system, särskilt Excel

Meriterande för rollen:
Erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
Tidigare arbete inom offentlig sektor
Erfarenhet av arbete i en processorienterad verksamhet
Kunskap om ekonomisystemen Raindance och Microsoft 365

Ansökan:

Om du är intresserad av att ta steget mot en spännande karriär som Senior Controller inom Offentlig Sektor så ser vi fram emot ditt CV snarast möjligt. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Urval sker löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan med CV samt där du svarar på varfö

Ansök nu

Senior controller

Läs mer Apr 5
Nu söker vi för ett uppdrag i Örebro en senior controller.
Om uppdraget
Till ekonomiavdelning på Örebro kommun söker vi nu en interim senior controller. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj. Arbetet utföres till största del på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.

Uppdraget består av:
Budget och prognosarbete
Rapporter och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och bereda underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på 3 personer i arbetet mot förvaltning

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Föredragande mot nämnd
Ekonomistyrning och resursfördelning
Budget och prognosarbete
Ekonomiska utredningar och analyser
Viss redovisning


Dina kvalifikationer

Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som UM bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef


Meriterande

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet
erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Raindance och Microsoft 365


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240415
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 50000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Interim Senior Controller till Örebro

Läs mer Apr 10
Nu söker vi en senior controller för ett längre uppdrag i Örebro.

Till vår kunds ekonomiavdelning söker vi nu en interim senior controller. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj/juni.

Ditt anställningserbjudande

Vi söker dig som vill arbeta som underkonsult och som är tillgänglig omgående.

Våra kunder är främst medelstora och stora företag som verkar i en rad olika branscher. Hos oss får du en perfekt möjlighet att få in en fot på ett intressant företag eller bredda din erfarenhet.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Ekonomistyrning och resursfördelning
Budget och prognosarbete
Ekonomiska utredningar och analyser

Värt att veta

Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj/juni med möjlighet till förlängning. Arbetet utföres till största del på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.

Våra förväntningar

Vi söker dig med en högskole-examen inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha 5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef.

Det är meriterande med erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation och arbete inom offentlig verksamhet. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och Microsoft 365.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Transportstyrelsen

Nedan visas andra jobb i Örebro från Transportstyrelsen .

Sektionschef för Servicedesk - It

Driftchef, data
Läs mer Apr 22
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
It-avdelningen inom Transportstyrelsen växer!

Just nu pågår ett arbete att hämta hem myndighetens it-drift från en extern leverantör. Det är omfattande utvecklings- och förändringsarbete som innebär att bygga en driftsorganisation som har förmåga att långsiktigt, med effektivitet, kvalitet och stabilitet, säkra myndighetens kärnverksamhet.

Servicedesk är en sektion inom enheten för Infrastruktur och Drift på It-avdelningen som ansvarar för vara att vara en primär och central kontaktpunkt för myndighetens it-användare gällande support och hantering av it-ärenden. Ansvaret innebär också att förvalta och utveckla de verktyg som behövs för att vara en professionell Servicedesk.

Vi söker nu en sektionschef med erfarenhet av Servicedesk, support och ITIL-processer med en stark vilja och driv att utveckla en modern och effektiv it-drift!

Som sektionschef jobbar du i tätt samarbete med dina sektionschefskollegor och enhetschefen. Du kommer att ha personalansvar för dina medarbetare i teamet och vid behov även ansvara för konsulter.

Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din sektion och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.

Du kommer att
-  ansvara för ledning och utveckling av medarbetare
- arbeta med kompetensförsörjning inklusive rekrytering
- ansvara för verksamhetsplanering, kort och långsiktig
- arbeta med lednings- och styrgruppsarbete
- driva egna uppdrag/projekt. 

Du måste ha
- relevant akademisk utbildning inom t ex it eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- flerårig aktuell erfarenhet av att ha arbetat som chef inom IT med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
- erfarenhet av ITIL-processerna incident, problem och change
- erfarenhet av arbetsledning av en Servicedesk i en stor och komplex it-driftsorganisation
- erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete. 

Det är meriterande om du också har
- erfarenhet av att leda organisationer i komplexa it-miljöer
- erfarenhet att leda team som ansvarar för ITSM-system.

Vi vill att du
- är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad 
- är drivande och har en helhetssyn 
- är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt 
- är initiativrik och entusiasmerande 
- har god förmåga att fatta beslut 
- är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa 
- har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten 
- har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna 
- har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Pia Boström, 0703-14 68 66, pia.bostrom@se.experis.com eller Ann-Catrine Snis, 0703-77 59 69, ann-catrine.snis@se.experis.com. ST, Axel Frick och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. 

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1894. Vi behöver din ansökan senast den 10 maj 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Ansök nu

Sektionschef för Identitet och behörighet - It

Driftchef, data
Läs mer Apr 15
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
It-avdelningen inom Transportstyrelsen växer!

Just nu pågår ett arbete att hämta hem myndighetens it-drift från en extern leverantör. Det är omfattande utvecklings- och förändringsarbete som innebär att bygga en driftsorganisation som har förmåga att långsiktigt, med effektivitet, kvalitet och stabilitet, säkra myndighetens kärnverksamhet.

Identitet och behörighet är en sektion inom enheten för Infrastruktur och Drift på It-avdelningen. Sektionen ansvarar för tekniskt systemadministrativt gällande IAM. Ansvaret innebär förvaltnings- och utvecklingsarbete huvudsakligen inom Microsoft AD, Identity Management, PKI samt webb-baserade federerings- och autentiseringstjänster.

Vi söker nu en sektionschef med en stark vilja och driv att utveckla en modern och effektiv it-drift!

Som sektionschef jobbar du i tätt samarbete med dina sektionschefskollegor och enhetschefen. Du kommer att ha personalansvar för dina medarbetare i teamet och vid behov även ansvara för konsulter.

En viktig ledstjärna i uppdraget är att med god sakkunskap kunna leda i förändring och skapa bra samarbete med övriga funktioner inom enheten, avdelningen och övriga myndigheten. Tillsammans utvecklar vi en professionell It-verksamhet för att möta omvärldens krav digitalisering!

Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din sektion och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.

Du kommer att
- ansvara för ledning och utveckling av medarbetare
- arbeta med kompetensförsörjning inklusive rekrytering
- ansvara för verksamhetsplanering, kort och långsiktig
- arbeta med lednings- och styrgruppsarbete
- driva egna uppdrag/projekt. 

Du måste ha
- relevant akademisk utbildning inom t ex it eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- flerårig aktuell erfarenhet av att ha arbetat som chef inom it med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
- aktuell erfarenhet att leda organisationer med komplex it-infrastruktur
- aktuell kunskap om behörighetshantering och katalogtjänster
- aktuell erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete. 

Det är meriterande om du också har
- erfarenhet att leda team som ansvarar för katalogtjänster som exempelvis Active Directory i en stor och komplex it-driftsorganisation
- erfarenhet att leda team som ansvarar för behörighetshantering i en stor och komplex it-driftsorganisation
- erfarenhet av ramverk för att hantera digitala och elektroniska identiteter
- erfarenhet av system och andra källor som exempelvis script för automatisk identitets- och gruppetablering
- erfarenhet av integrering av innehållet i kataloger med HR-system och andra auktoritetskällor
- arbetat i verksamhet som kräver särskilda krav på informations-/it-säkerhet. 

Vi vill att du
- är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad 
- är drivande och har en helhetssyn 
- är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt 
- är initiativrik och entusiasmerande 
- har god förmåga att fatta beslut 
- är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa 
- har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten 
- har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna 
- har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Pia Boström, 0703-14 68 66, pia.bostrom@se.experis.com eller Anki Snis, 0703-77 59 69, anki.snis@se.experis.com. ST, Axel Frick och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. 

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1895. Vi behöver din ansökan senast den 3 maj 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Ansök nu

Enhetschef för Infrastruktur och drift - It

Driftchef, data
Läs mer Apr 9
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
It-avdelningen inom Transportstyrelsen växer!

Just nu pågår ett arbete att hämta hem myndighetens it-drift från extern leverantör. Det är ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete som innebär att utveckla en driftsorganisation som har förmåga att långsiktigt, med effektivitet, kvalitet och stabilitet, säkra myndighetens kärnverksamhet.

Enhetens ansvar är bl a att vara en primär och central kontaktpunkt för myndighetens it-användare gällande support och hantering av it-ärenden, säkerställa en grundläggande it-infrastruktur i form av datacenter, virtualiseringsplattform, lagringslösningar, backup, kommunikation och nätverk, disaster recovery och arkiveringslagring. Att tillhandahålla tjänster för den digitala arbetsplatsen ligger också inom enhetens uppdrag.

I dagsläget består enheten av 7 sektioner, uppdelade i Applikationsdrift, Infrastrukturdrift, Serverdrift, Servicedesk, Process och verksamhetsstöd, Identitet och behörighet och Digital arbetsplats. Det innebär att du kommer att leda 7 sektionschefer.

I uppdraget ingår förutom att fortsätta etableringen av drift- och infrastrukturleveransen, att tillsammans med avdelningens ledningsgrupp och sektionschefer, sätta en långsiktig strategi för den fortsatta utvecklingen av en effektiv och modern it-drift som möter verksamhetens behov. Utvecklingen av infrastruktur är i fokus då den utgör en viktig förutsättning för myndigheten att säkra grunduppdraget. Ett uttryckt mål för avdelningen är att säkerställa en sammanhållen it-leverans till kärnverksamheten.

En viktig del i arbetet är också att driva utvecklingsarbetet inom enheten i syfte att hela tiden säkra en effektiv, stabil drift med hög kvalitet.

Du ingår i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med 4 enhetschefer där det strategiska och taktiska ansvaret ligger i att leda och styra It-avdelningen mot Transportstyrelsen uppsatta mål. Du rapporterar till it-direktören.

Ditt ledarskap
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din enhet och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.

Du kommer att
- ansvara för planering, ledning och styrning av enhetens verksamhet
- leda och utveckla sektionschefer och medarbetare
- ansvara för strategisk utveckling av it-verksamheten inom Transportstyrelsen
- driva och leda verksamhetsutvecklingen av infrastruktur och drift samt den fortsatta etableringen av it-driftsleveransen
- ansvara för kompetens- och resursförsörjning för enheten såväl för sektionscheferna samt för enheten i stort
- ansvara för budgetarbete (budget, prognos och uppföljning) samt investeringskalkyler.

Du måste ha
- relevant akademisk utbildning inom it eller annan motsvarande kunskap/erfarenhet som vi bedömer likvärdig
- aktuell flerårig erfarenhet av att leda andra chefer
- aktuell flerårig erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar
- aktuell erfarenhet av att leda en drifts- och/eller infrastrukturverksamhet
- aktuell erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete med fokus på infrastruktur och drift
- kunskap om ITIL, IaaS och Paas koncept.

Det är meriterande om du också har
- erfarenhet av etablerade metoder/tekniker för en effektiv drift (container-teknik, scriptade miljöer dvs. ”infrastructure as code”, automatisering, virtualisering)
- erfarenhet av DevOps, DevSecOps
- erfarenhet av it-säkerhet och informationssäkerhet
- erfarenhet av arbete inom myndighet och/eller statlig förvaltning, t.ex. upphandlingserfarenhet enligt LoU.

Vi vill att du
- är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad
- är drivande och har en helhetssyn 
- är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt 
- är initiativrik och entusiasmerande 
- har god förmåga att fatta beslut 
- är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa 
- har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten 
- har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna 
- har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med ett chefsförordnande på fyra år, med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Pia Boström, 0703-14 68 66, pia.bostrom@se.experis.com eller Anki Snis, 0703-77 59 69, anki.snis@se.experis.com. ST, Cecilia Yttergren och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss. 

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1896. Vi behöver din ansökan senast den 30 april 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Ansök nu

Controller med inriktning redovisning

Accounting controller
Läs mer Mar 19
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Vi söker dig som är nyfiken, lösningsorienterad och ständigt på tå. Du kommer att arbeta som en av myndighetens specialister på redovisning och driva utveckling inom området. Du kommer ingå i Controllerenheten som utöver redovisning bland annat ansvarar för myndighetens ekonomistyrning, budget och verksamhetsplanering. Vi ansvarar även för den verksamhetsnära systemförvaltningen av Transportstyrelsens systemstöd inom ekonomi- och personalområdet.

Hos oss får du ett spännande, intressant och stimulerande jobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar. Det finns alltid möjlighet att utvecklas och du är aldrig ensam för vi vill ta tillvara vår gemensamma kunskap på bästa sätt. Vi tycker också att det är viktigt att du hittar en balans mellan jobb och fritid. Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

https://www.transportstyrelsen.se/sv/om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/

Du kommer att
- vara en av myndighetens specialister i redovisningsfrågor
- arbeta med och driva framtagande av årsredovisning
- arbeta med och driva bokslutsprocess samt finansiell rapportering
- delta i eller driva projekt/utvecklingsaktiviteter och utredningar
- arbeta med att kvalitetssäkra och utveckla myndighetens ekonomiska processer
- stötta verksamheten på olika sätt, exempelvis genom att informera, utbilda och ha en löpande dialog om förbättringsåtgärder. 

Du måste ha
- en ekonomisk utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
- arbetat med kvalificerat arbete inom redovisning det senaste året, samt ha flerårig erfarenhet av detta
- goda kunskaper i Microsoft Office-programmen Excel och Word
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift, vilket också inkluderar god förmåga att ta fram olika rapporter och underlag. 

Det är meriterande om du också har
- erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en statlig verksamhet
- erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet UBW (fd Agresso). 

Vi vill att du
- har lätt för att samarbeta och är van att jobba i team
- är utvecklingsorienterad, tar ansvar och har stark egen drivkraft
- är analytisk, strukturerad och har förmåga att se helheten
- har god pedagogisk förmåga
- är kommunikativ och lyhörd med förmåga att skapa goda relationer. 

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering I Norrköping eller Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Madeleine Jacobsen Möller, 010-495 41 35, mailto:madeleine.jacobsenmoller@transportstyrelsen.se ST, Cecilia Yttergren och Saco, Carola Sander nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1415. Vi behöver din ansökan senast den 9 april 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. I dina ansökningshandlingar behöver du beskriva på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen



Antal anställda:

Ca 2000.



Verksamhetsområden:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.



Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.



Huvudkontoret ligger i Norrköping.



http://www.transportstyrelsen.se/



Kort om avdelning Ekonomi



Avdelning Ekonomi stöder alla avdelningar i deras arbete med budget, planering och uppföljning av verksamheten, redovisning, inköp, lokalförsörjning och arbetsplatsservice. Vi finns i Borlänge, Norrköping, Örebro och Kista och har ca 55 medarbetare.

Ansök nu

Bli Transportstyrelsens nya Lagring- och backuptekniker!

Nätverkstekniker
Läs mer Mar 7
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön.

Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
"Vi jobbar mycket med att ha en kreativ och öppen arbetsplats. Det ska vara frihet under ansvar, och hög delaktighet" - så beskriver sektionschefen för Infrastrukturdrift sin sektion. 

Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring och söker nu en systemtekniker till vår infrastrukturdrift. Vi har ett helhetsansvar för IT infrastrukturen, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.

Du kommer att ingå i en grupp med ansvar för helheten för våra lagring och backupplattformar. Vi tar hand om både hårdvara och mjukvara hela vägen från design till drift och förvaltning. Vår miljö är komplex och bygger på mycket höga tillgänglighets – och säkerhetskrav vilket kräver att vi alla bidrar med våra expertkunskaper och är öppna för att lära av varandra.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans med andra och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltaget antal semesterdagar och lediga klämdagar.

https://transportstyrelsen.se/sv/Om-transportstyrelsen/jobba-hos-oss/

Du kommer att arbeta med
- NetApp Ontap
- NetApp SnapCenter
- Rubrik
- Ansible
- Containerplattform. 

Du måste ha
- akademisk examen med inriktning mot IT eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- arbetat i en liknande roll inom de senaste två åren, och ha minst tre års erfarenhet av rollen  
- erfarenhet av lagring och backup i komplexa systemlandskap inom de senaste två åren, och ha minst tre års erfarenhet av detta
- goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Det är meriterande om du också har
- goda kunskaper om virtualiseringsplattformar
- goda kunskaper inom nätverk
- kunskap om automatisering av IT-infrastruktur
- generell kompetens inom både Windows server och Linux.

Vi vill att du
- arbetar bra med andra människor samt relaterar till den på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och har ett prestigelöst förhållningssätt
- är självgående och tar ansvar för din uppgift,  du strukturerar själv ditt arbete, driver dina processer vidare och ser dokumentation som en självklarhet
- är vetgirig och är intresserad av att underhålla dina kunskaper och hålla dig ajoúr inom ditt område
- har ett högt säkerhetsmedvetande.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Mattias Löfroth, 010-495 54 32, mailto:mattias.lofroth@transportstyrelsen.se ST, Siv Nederman och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1234. Vi behöver din ansökan senast den 28 mars 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid utbildnings-/examensbevis samt tjänstgöringsintyg som styrker de kunskaper och erfarenheter som är relevanta för tjänsten uppvisas. 

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen



Antal anställda:

Ca 2000.



Verksamhetsområden:

Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.



Verksamhetsorter:

Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.



Huvudkontoret ligger i Norrköping.



http://www.transportstyrelsen.se/



Kort om avdelning It



Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare.



Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Ansök nu

Erfaren systemutvecklare med intresse för scrum

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Feb 26
Vi får samhället att fungera för människor på väg, på spår, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Om jobbet
Som systemutvecklare hos oss kommer du arbeta med både förvaltning och utveckling av våra it-stöd. Du kommer arbeta i ett engagerat team där medlemmarna arbetar tillsammans för att förvalta och utveckla stöd för komplex testdata. I arbetet ingår allt från systemutveckling, komplexa analyser samt samarbete med olika roller inom vår verksamhet för att tillhandahålla ett så bra testdatastöd som möjligt, det innebär t.ex. att samarbeta med ett stort antal testare och utvecklare för att samla in behovet av testdata och dess struktur.

För bästa transparens och samarbete inom myndigheten så arbetar vi enligt agila metoder.

Hos oss är du viktig
Gillar du att jobba tillsammans och vill du utvecklas i din yrkesroll? Hos oss kan du förvänta dig karriärsutveckling, ett förtroendefullt chefs- och medarbetarskap och ett hållbart arbetsliv. Vi är en trygg arbetsgivare som månar om din hälsa med tid för friskvård på arbetstid, flexibla arbetstider, väl tilltagna antal semesterdagar och lediga klämdagar.

Läs mer om hur det är att jobba på Transportstyrelsen

Du kommer att

• arbeta med förvaltning och utveckling av vår testdataplattform
• arbeta med att ta fram komplexa testdatastrukturer
• arbeta med automatiserad bygg och releasehantering
• utveckla i enlighet med myndighetens övergripande systemutvecklingsmetodik och riktlinjer
• arbeta i ett utvecklarteam med stöd av agilt arbetssätt.

Du måste ha

• relevant högskoleutbildning inom it eller motsvarande kunskap/erfarenhet förvärvad på annat sätt som vi bedömer likvärdig
• arbetat enligt agila arbetssätt, värderingar och principer
• arbetslivserfarenhet som systemutvecklare och scrum master
• aktuell erfarenhet av Visual Studio .Net C# och T-Sql
• aktuell erfarenhet av MS Server
• erfarenhet av Azure DevOps Server
• mycket goda kunskaper i svenska
• god kunskap i engelska för att kunna inhämta information.

Det är meriterande om du också har

• erfarenhet av avancerad felsökning
• erfarenhet av webbutveckling, gärna Blazer
• erfarenhet att hantera och analysera stora datamängder
• erfarenhet av systemintegrationer och RESTful API
• erfarenhet av komplex testdata.

Vi vill att du

• är positiv och trivs i en organisation präglad av samarbete, gemenskap, kunskap samt glädje,
• är ambitiös och nyfiken på att utveckla, förbättra och lära dig nya koncept, tekniker och arbetssätt avseende systemutveckling,
• är intresserad av att hitta effektiva lösningar på verksamhetens behov.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillsättning enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.

Som medarbetare hos oss finns möjlighet att arbeta på distans upp till tre dagar i veckan. Det är verksamhetens behov och karaktären på arbetsuppgifterna som avgör om och i vilken utsträckning det är möjligt. 

Vid frågor är du välkommen att kontakta sektionschef Andréas Byström, 010 – 495 47 20 andreas.bystrom@transportstyrelsen.se. 

ST, Siv Nederman och Saco-S, Benedicte Johansson nås via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Ansök
Ansök via vår webbplats och bifoga ditt CV samt ett personligt brev märkt med referensnummer TSG 2024-1047. Vi behöver din ansökan senast den 17 mars 2024. Har du skyddade personuppgifter, ska du skicka in din ansökan per post, kontakta rekryterande chef för information om hur du går tillväga. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem och kan komma att använda urvalstest.

Välkommen att bli vår nya kollega!

Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 2000.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 12 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Läs mer om Transportstyrelsen


Kort om avdelning It

Avdelning It består av fem enheter med tillhörande sektioner. Vi är cirka 300 medarbetare.

Vi stöder samtliga avdelningar inom Transportstyrelsen både strategiskt och operativt i it-frågor. Vi arbetar med arkitektur, systemutveckling, förvaltning och drift av it-system samt infrastruktur.

Ansök nu