Örebro: Junior underhållsingenjör elektronik | Jefferson Wells | Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior underhållsingenjör elektronik | Jefferson Wells | Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-26 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som har ett stort intresse och erfarenhet av elektronik? Har du dessutom en ingenjörsexamen och är i början av karriären? Då kan vi ha nästa utmaning för dig! Just nu söker vi på Jefferson Wells en underhållsingenjör till vår kund som är en välkänd aktör inom försvarsindustrin i Arboga mellan Örebro och Eskilstuna. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: Omgående.
Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag.
Ort: Arboga, utanför Örebro.



Om uppdraget:

I rollen som underhållsingenjör kommer du tillsammans med ditt team ansvara för underhåll av elektronikapparaterna i de produkter som tillverkas. Underhåll sker på olika nivåer, allt från att man använder underleverantörer till att felsöka och byta enskilda komponenter på kretskort. Detta innebär att underhållsresurserna har olika komplexitet. Arbetet spänner över flera olika teknikområden som analog-, digital-, mjukvara, mikrovågsteknik och mätteknik.

Du kommer exempelvis arbeta med:

* Utveckling och support av underhållsresurser kring specifika apparater vilket innefattar både hårdvara och mjukvara.
* Teknisk support till kunder, slutanvändare och andra enheter inom företaget.
* Arbete i projekt som kan innefatta uppföljningar och ekonomi.
* Dokumentation av utfört arbete för nå upp till krav enligt relevanta regelverk.
* Felsökning och förbättringsarbete.



Vem är du:

För att lyckas i denna roll så behöver du vara nyfiken, positiv och ha ett brinnande teknikintresse. Du tycker om att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Det krävs dessutom att du är strukturerad och kan dokumentera utfört arbete.

För att passa i rollen krävs dessutom att du har:

* Ingenjörsexamen eller liknande erfarenhet.
* God kunskap inom elektronik.
* Svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Det är meriterande om du erfarenhet av underhåll av flygplanselektronik, kunskap inom programmering, mätteknik eller hantering av mätinstrument. Erfarenhet av projektarbete/projektledning eller material och planeringssystem är också meriterande för rollen.

Ansökan:

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Lovisa Karlsson på lovisa.karlsson@jeffersonwells.se.



Om Jefferson Wells:

Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Civilingenjör, drift och underhåll, elkraft

Nedan visas andra jobb i Örebro som Civilingenjör, drift och underhåll, elkraft.

Projektledare till Siemens Örebro

Läs mer Dec 3
Vi söker en Projektledare inom Fastighetsautomation
Siemens är på resa mot framtiden – Create a better #TomorrowWithUs.

Vi söker nu en talang inom projektledning. Rollen har sitt huvudfokus mot fastighetsautomation men uppdragen kan skifta, och omfatta våra andra discipliner, beroende av organisationens och din personliga utveckling. Söker du ett utvecklande arbete inom projektledning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att söka till oss på Siemens!

Utmaningen
Beroende på storlek och komplexitet i projekten får du den stöttning du behöver från exempelvis tekniker, elkonstruktör med flera. I rollen ingår att leda, fördela, genomföra och följa upp samt värna om Siemens och våra kunders respektive intressen. Det krävs med andra ord både en förmåga att arbeta självständigt och i grupp.

I ditt dagliga arbete som projektledare har du ett övergripande ansvar och befogenheter att besluta i tekniska och ekonomiska frågor. I rollen kommer du att hantera kontrakt, resurser, leveransen, tids-, kostnads-, kvalitets-, risk- och möjlighetshantering. Inköp och logistik är en del av uppdraget men den viktigaste delen är kommunikation och samarbete både internt och externt. 

För att vara framgångsrik i rollen behövs:
Teknisk examen, till exempel maskiningenjör, elektroteknik, ekonomiingenjör, samt erfarenhet av projektledning med motsvarande projektledningscertifiering. Du har en god teknisk förståelse inom automation och fastighetsteknik och det är ett plus om du har hög kompetens inom Styr- och reglerteknik. Vi tror att du tidigare haft resultatansvar och arbetat med merförsäljning utifrån ett värdeskapande kundperspektiv. Du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska.

I rollen ingår att:
* Starta, driva och leda parallella projekt där du ansvarar för tids- och resursplanering
* Leda och stödja projektgruppen och samordna samarbetspartners i projektet
* Säkra att projektens budget och ekonomiska plan efterföljs
* Delta i byggmöten och samordningsmöten i respektive projekt
* Föra en kontinuerlig dialog och skapa goda relationer med kunder
* Delta i besiktningar tillsammans med slutkund
* Ansvara för att se över, köpa in och förhandla med befintliga och nya leverantörer

Vad kan Siemens erbjuda dig?
Vi erbjuder en fast anställning från start, din placeringsort är Örebro och tjänstebil ingår. Vidareutbildning är en viktig del för våra medarbetare och självklart har vi friskvårdbidrag och arbetstidsförkortning. På Siemens tror vi att hybridarbete skapar en flexibel arbetsmiljö som ger förutsättningar för balans mellan arbete och privatliv. Du får chansen att arbeta med de mest spännande projekten som finns i den här branschen. Vi kan erbjuda en palett från toppmoderna sjukhus, till datacenter och högteknologiska tillverkningsanläggningar och tätt tillsammans med dina kompetenta kollegor har ni ett mål i sikte – En bättre och mer hållbar framtid.

Tveka inte - ansök idag! Sista ansökningsdag är 31 december. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Ansök nu

Servicetekniker inom Fastighetsautomation, Siemens Örebro

Läs mer Dec 3
Vi söker en Servicetekniker inom fastighetsautomation till vårt kontor i Örebro.

Låt ditt tekniska intresse bidra till en hållbar värld! Create a better #TomorrowWithUs.

Vill du bidra till säkra och energieffektiva lösningar för fastigheter och arbeta i ett team med målsättningen att leverera högkvalitativa produkter och tjänster? Vi på Siemens Smart Infrastructure kombinerar den fysiska och digitala världen för energisystem, byggnader och industrier. Har du redan den spetskompetens som behövs eller är du en ny talang med viljan och drivet att bli vår framtida expert på Fastighetsautomation? Sök till oss på Siemens!

Utmaningen

I rollen som servicetekniker inom fastighetsautomation arbetar du ute hos våra kunder med förebyggande underhåll, driftsättning, felsökning, provning och programmering av Siemens system. Dagarna är varierande och du har möjlighet att själv planera ditt arbete. Till din hjälp har du ett väl uppbyggt nätverk av kollegor som ger dig den support och stöttning som du behöver. Som ny hos oss välkomnas du med ett introduktionsprogram av utbildningar, en handledare som ger dig vägledning och trevliga kollegor.?

Du kommer bli expert på våra system när det gäller både uppdateringar och rådgivning till kund om vad vi kan erbjuda för att utveckla deras anläggningar med de nya tekniska lösningarna. Du kommer vara en viktig del i vårt team, där du tillsammans med andra tekniker, projektledare, säljare och support utvecklar och underhåller våra kundrelationer.

Vem söker vi?

För att trivas i rollen är du en person som?gillar att ta eget ansvar. Du trivs med kundkontakt och att skapa långsiktiga arbetsrelationer. Du känner ett genuint intresse för att leverera en god service och att hjälpa kunder att utvecklas inom den senaste tekniken. Du har god förmåga att planera och prioritera. Du vill bidra till ett bra arbetsklimat där ni i teamet hjälper och stöttar varandra.

Vem är du / Meriterande erfarenheter

* Du gillar teknik och har en bakgrund inom el, gärna med inriktning inom teleteknik/el, automation eller styr- och reglersystem.
* Du har erfarenhet av att arbeta med teknik inom fastighetsautomation eller VVS men du kan också komma direkt från en avslutad utbildning.
* Har du en bakgrund inom industriell automation, IT- och nätverk eller PLC-programmering är du också av intresse för oss.
* Körkort och ett svenskt medborgarskap behövs i tjänsten likaså att du kan kommunicera på svenska och engelska.

Om du inte uppfyller allt ovan, men en del, uppmuntrar vi dig att söka tjänsten ändå. Låt oss tillsammans ta reda på om vi passar ihop! Viktigast är ditt tekniska intresse, ett praktiskt handlag och din inställning att sätta kunden först. Ett sinne för att strukturera upp din arbetsdag och en nyfikenhet på digitaliseringens möjligheter.

Vad erbjuder vi?

På Siemens gör vi varje dag skillnad för oss själva, våra kunder och vår planet. Vi erbjuder en flexibel arbetsplats med hög grad av frihet och ansvar över din vardag. Flexibiliteten ger våra medarbetare möjlighet att skapa en bra balans mellan arbete och privatliv. Självklart finns förmåner såsom friskvårdspaket, arbetstidsförkortning och tjänstebil.

Ansök idag! Sista ansökningsdag är 31 december. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Monica Lorich på e-postadress monica.lorich@siemens.com. För information om rekryteringsprocessen kontakta Rekryterare Erik Ekholm på e-postadress erik.ekholm@siemens.com. För kontakt med facklig representant mejla facket.se@siemens.com. Då vi arbetar inom säkerhetsbranschen begär vi utdrag från Rikspolisstyrelsens misstanke- och belastningsregister.

Om oss

Siemens erbjuder spännande utmaningar och karriärmöjligheter i ett innovativt, globalt företag i framkant av grön teknik. Vår arbetsmiljö är öppen, inspirerande och internationell och vi ger stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. På Siemens finns en uttalad och väl etablerad policy som stödjer mångfald på arbetsplatsen. Vi ser mångfald som en tillgång vilken ger möjligheter till nya perspektiv. Hållbarhet är en integrerad del av vår verksamhet och vi har högt ställda mål och ambitioner. Våra teknologier och lösningar bidrar till att våra kunder kan nå deras hållbarhetsmål och ställa om sina verksamheter mot en mer hållbar framtid. Läs mer på siemens.se

Välkommen med din ansökan!

#LI-HYBRID

Ansök nu

Projektledare till Siemens Örebro

Läs mer Aug 27
Vi söker en Projektledare inom Fastighetsautomation

Siemens är på resa mot framtiden – var med och representera ett bolag som lever och andas ”responsible, excellent and innovative”.

Vi söker nu en multitalang inom projektledning. Rollen har sitt huvudfokus mot fastighetsautomation men uppdragen kan variera och omfatta våra andra discipliner såsom brand och säkerhet. Söker du ett utvecklande arbete inom projektledning och är redo att ta nästa steg i din karriär? Välkommen att söka till oss på Siemens!

Utmaningen
Beroende på storlek och komplexitet i projekten får du den stöttning du behöver från exempelvis tekniker, elkonstruktör med flera. I rollen ingår att leda, fördela, genomföra och följa upp samt värna om Siemens och våra kunders respektive intressen. Det krävs med andra ord både en förmåga att arbeta självständigt och i grupp.

I ditt dagliga arbete som projektledare har du ett övergripande ansvar och befogenheter att besluta i tekniska och ekonomiska frågor. I rollen kommer du att hantera kontrakt, resurser, leveransen, tids-, kostnads-, kvalitets-, risk- och möjlighetshantering. Inköp och logistik är en del av uppdraget men den viktigaste delen är kommunikation och samarbete både internt och externt. 

För att vara framgångsrik i rollen behövs:
Teknisk examen, till exempel maskiningenjör, elektroteknik, ekonomiingenjör, samt erfarenhet av projektledning med motsvarande projektledningscertifiering. Du har en god teknisk förståelse inom automation och fastighetsteknik och det är ett plus om du har hög kompetens inom Styr- och reglerteknik. Vi tror att du tidigare haft resultatansvar och arbetat med merförsäljning utifrån ett värdeskapande kundperspektiv. Du har körkort och goda kunskaper i svenska och engelska.

I rollen ingår att:
* Starta, driva och leda parallella projekt där du ansvarar för tids- och resursplanering
* Leda och stödja projektgruppen och samordna samarbetspartners i projektet
* Säkra att projektens budget och ekonomiska plan efterföljs
* Delta i byggmöten och samordningsmöten i respektive projekt
* Föra en kontinuerlig dialog och skapa goda relationer med kunder
* Delta i besiktningar tillsammans med slutkund
* Ansvara för att se över, köpa in och förhandla med befintliga och nya leverantörer

Vad kan Siemens erbjuda dig?
Vi erbjuder en fast anställning från start, din placeringsort är Örebro och tjänstebil ingår. Vidareutbildning är en viktig del för våra medarbetare och självklart har vi friskvårdbidrag och arbetstidsförkortning. På Siemens tror vi att hybridarbete skapar en flexibel arbetsmiljö som ger förutsättningar för balans mellan arbete och privatliv. Du får chansen att arbeta med de mest spännande projekten som finns i den här branschen. Vi kan erbjuda en palett från toppmoderna sjukhus, till datacenter och högteknologiska tillverkningsanläggningar och tätt tillsammans med dina kompetenta kollegor har ni ett mål i sikte – En bättre och mer hållbar framtid.

Tveka inte - ansök idag!  För frågor om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Monica Lorich, monica.lorich@siemens.com. För frågor om rekryteringsprocessen, vänliga kontakta Talent Acquis...

Ansök nu

Verksamhetsledare till ONE Nordic

Läs mer Jan 10
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energisektorn. Med vår rikstäckande organisation och lokala kännedom tar vi ansvar och levererar högklassiga tjänster och lösningar till energiproducenter, energidistributörer och energianvändare. Vi har marknadens bästa kompetens för att utveckla, bygga, modernisera, optimera och underhålla kundernas anläggningar. Vi arbetar bland annat med de största aktörerna i branschen och tillsammans utvecklar vi högteknologiska och hållbara energisystem. ONE Nordic har idag ca 1 000 medarbetare i Sverige. Huvudkontoret ligger i Malmö.

Vi växer och därför söker vi nu en affärsmässig, driven och strukturerad verksamhetsledare till vår serviceverksamhet i Karlstad med uppdraget att tillsammans med avdelningschef, projektledare och övriga kollegor på avdelningen ta verksamheten till nästa nivå.

Ditt uppdrag
Verksamhetsledare är en ny spännande roll i organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att driva och utveckla verksamheten i Värmland i ett nära samarbete tillsammans med avdelningschef. Du är medlem i ledningsgruppen där du bidrar till utveckling, struktur och till att driva affärsverksamheten framåt. Ditt sinne för ekonomi och detaljer kommer att vara en viktig framgångsfaktor i denna tjänst. I denna roll har du inte personalansvar men likväl en stor möjlighet att vara med och driva och påverka verksamhetens resultat. Du kommer att vara placerad vid vårt kontor i Örebro.

Vem är du?
Du har en eftergymnasial utbildning mot entreprenad, industri, bygg och anläggning eller annat relevant område som i vissa fall kan kompenseras av längre yrkeserfarenhet. Särskilt meriterande är om du har jobbat inom el- och energisektorn.
Som person är du bra på att driva ditt egna arbete och drivs av att få ta stort eget ansvar. Du har passion för affären och har ett affärsmässigt tänk. Du är självgående och prestigelös samt tar för dig och har en vilja att utvecklas i din roll. Vidare ser vi att du är noggrann och detaljorienterad samtidigt som du har förmågan att ha ett helhetsperspektiv på det arbete du utför och tycker om att samarbeta.

Vad kan ONE Nordic erbjuda dig?
Var med och utveckla ONE Nordic-koncernen! Vi är en koncern med lång tradition och gedigen erfarenhet. Vi vill hela tiden utveckla oss och bli ännu bättre. För att nå dit behöver vi kompetenta medarbetare som är nyfikna och engagerade och vi är stolta över att ha skapat en arbetsplats som ger sina medarbetare möjlighet att utvecklas och växa. Vi erbjuder:

* Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
* Inspirerande och professionella kollegor inom ditt arbetsområde
* Attraktiva medarbetarförmåner
* Frihet under ansvar
* Stimulerande arbetsmiljö

Mer information om företaget hittar du på www.one-nordic.se

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar ONE Nordic med Experis. Du ansöker via experis.se med ditt CV och ett personligt brev. Skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt dock senast den 31 januari. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. För mer information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Christina Stenstrand tel. 054-221887 eller Katarina Glennert 054-221881.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Experis AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Experis AB .

Fullstack-utvecklare | Örebro | Experis

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Mar 26
Vill du arbeta som konsult och få möjligheten att utforska olika branscher och projekt samtidigt som du bidrar med din expertis och erfarenhet inom Fullstack-utveckling? Då väntar spännande möjligheter för dig hos oss, ansök idag och bli en del av vårt konsultteam!

Vi söker dig som är en erfaren fullstack-utvecklare med minst 5 års erfarenhet inom området. Som fullstack-utvecklare kommer du att arbeta med att utveckla högkvalitativa mjukvarulösningar. Med en gedigen erfarenhet som fullstack-utvecklare förväntas du ha en djup förståelse för både frontend- och backend-teknologier samt kunna arbeta med olika ramverk och verktyg. Din expertis kommer att vara avgörande för att bygga skalbara, säkra och robusta system som möter våra kunders behov och förväntningar.

Din profil

Utöver att du är tekniskt kunnig ser vi också att du besitter viktiga personliga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Som konsult hos oss är det viktigt att du ständigt strävar efter att utveckla din kompetens och är öppen för att lära dig nya verktyg samt tekniker.
Vi ser att du är en problemlösare som gillar utmaningar och har förmågan att hitta innovativa lösningar på komplexa problem. Du är en teamspelare som kan samarbeta för att nå gemensamma mål och tar ansvar för att driva projekt framåt.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av fullstackutveckling (Java, C# eller Python)
* Frontend-ramverk (Angular, React eller .Net)
* Databashantering (No eller )
* Cloud (Azure, AWS eller Google)
* Containerhantering (Docker eller Kubernetes)
* Utveckling av API:er
* Agila utvecklingsmetoder
* Kunskap om bästa praxis inom Objektorienterad programmering, designmönster och Clean Code-principer
* Versionshantering (Git eller SVN)
* Akademisk utbildning inom IT-området

Om Experis

Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?

På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Lovisa Åsgården på Lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

Fastighetstekniker

Fastighetstekniker/Drifttekniker, fastighet
Läs mer Mar 25
Vill du vara en del i att bygga ett starkare och växande Örebro? Sök då tjänsten som fastighetstekniker!

Vi på Jefferson Wells söker på uppdrag av Örebroporten Fastigheter AB just dig som vill arbeta som fastighetstekniker.
Örebroporten har idag Örebros mest mångfacetterade och intressanta fastighetsbestånd med hyresgäster inom många olika branscher. Vi har utöver det ett mycket spännande uppdrag inom kommunkoncernen då vi ansvarar för många av kommunens fastighetsutvecklingsprojekt och omställningsfastigheter. Vi tänker långsiktigt och hållbart. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer både hyresgäster och samhälle till nytta.
I rollen som fastighetstekniker är dina mål nöjda hyresgäster och att arbeta för att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner.

Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!

Om rollen
Som fastighetstekniker arbetar du utifrån fastslagna gränsdragningslistor. Tillsammans med kollegor i teamet går du igenom gränsdragningslistan för respektive byggnad. Du arbetar med arbetsorder som kommer dels från hyresgästen i form av felanmälningar, dels från kommersiell- resp. teknisk förvaltare, projektledare samt specialister. Skötsel, tillsyn och arbetsorder administreras i vårt fastighetssystem. Fastighetsbeståndet ronderas dels digitalt inom utvalda styr- och reglersystem samt fysiskt enligt upplagda rutiner. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av förebyggande arbete såsom skötsel av automatiska brandlarm resp. automatisk vattensprinkler, SBA samt skyddsronder. Du kommer även att ingå i vår driftberedskap.

Den vi söker
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och gärna yrkesutbildning t.ex Drift- och fastighetstekniker.
B-körkort är ett krav.
Det är meriterande med erfarenhet inom VVS/Rör och El.

För att lyckas som fastighetstekniker hos oss har du ett strukturerat arbetssätt med fokus på tid, kostnad, hållbarhet och kvalitet samt är van att prioritera och att fatta beslut. Du är handlingskraftig och trivs med att arbeta i team. Du är nyfiken och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått och ser digitalisering som en naturlig del i vardagen. Prestigelöshet och att dela med sig av sin kunskap och initiativförmåga är egenskaper vi värderar högt.

Örebroporten som arbetsgivare
Som medarbetare hos oss erbjuds du en unik möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Att få bidra till både samhällsnytta och affärsnytta och där du som medarbetare har mycket goda utvecklings-möjligheter i ett kreativt och framåtsiktande företag. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi har identifierat våra huvudprocesser så att rätt kompetens kommer in i rätt skeden.
Vi tänker på hela människan och det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder en god arbetsmiljö.



Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt utvecklingsbolag. Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för ett växande Örebro, genom att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner. Med samhällets bästa som vårt mål, och både bred och djup kompetens inom fastighetsutveckling, är vi stolta över att bygga ett starkare Örebro tillsammans med kommun och näringsliv.
Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 390 000 kvm. Marknadsvärdet på fastighetsbeståndet är 6 Mdkr. Omsättningen för 2023 var ca 470 Mnkr. Örebroporten erbjuder ett rikt utbud av lokaler till verksamheter med lokalisering i Örebro kommun. Vi har både gammalt och nytt i vårt bestånd. Bland våra senaste projekt kan nämnas Åbylunden 1 och Kexfabriken 2. Örebroporten har en väl sammansvetsad organisation med ca 49 medarbetare. Vår arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Läs mer på www.orebroporten.se.

Ansök nu

IT-Projektledare | Örebro | Experis

Projektledare, IT
Läs mer Mar 22
Har du gedigen erfarenhet av att projektleda komplexa IT-projekt och tillämpa agila metoder? Vi letar för närvarande efter en engagerad projektledare för kommande uppdrag i Örebro. Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Vi ser fram emot din ansökan!

Vi letar efter dig som är intresserad av att bli anställd som konsult hos oss på Experis. Som en erfaren IT-projektledare kommer du att ha en central roll i att leda och driva IT-projekt från start till mål.

Din profil
Vi letar efter dig som är en social person med ett genuint intresse av människor och vet hur man skapar bästa förutsättningar för team och organisationer att möta sina utmaningar. I arbetet kan du få arbeta med att planera och strukturera upp arbetet vid implementation av system, bryta ner övergripande mål samt strukturera och planera olika projekt samt se till att det levereras utifrån uppsatta förväntningar.

Vi tror att du har goda ledaregenskaper med erfarenhet av att ha budgetansvar, leda projekt som omfattar både verksamhet och tekniska lösningar. Vi tror därför att du är nyfiken och snabbt vill och kan fortsätta utvecklas genom att ta till dig ny teknologi och kunskap. Vi ser att du har erfarenhet och känner dig bekväm med att leda workshops, ha kontakt med leverantörer eller motsvarande, skriva rapporter och hålla muntliga presentationer.

I övrigt är du ansvarstagande, strukturerad och noggrann i ditt arbete, kommunicerar tydligt till olika målgrupper och har en naturlig förmåga att samarbeta.

För att lyckas i rollen förväntar vi att du har:

* Minst 4 års projektledarerfarenhet inom IT-området
* Har goda tekniska kunskaper och inom IT-arkitektur
* Kunskap och erfarenhet av agila metoder, tex Scrum eller Kanban
* Erfarenhet av budgetansvar i projekt
* Har akademisk utbildning inom IT eller motsvarande som anses relevant
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Det är meriterande om du har:

* Certifiering som projektledare enligt IPMA, PMI, PMP, PRINCE2, UGL, Scrum eller annan certifiering/erfarenhet som bedöms relavant

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger. Urval sker löpande så ett tips är att skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Lovisa Åsgården på lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu

Rekryterare till försvarsindustrin | Karlskoga

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Mar 11
Du kommer att vara anställd av Jefferson Wells men och jobba ute hos vår kund i Karlskoga.

Rekryteringsprocessen har startats, så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan till oss!

Motiveras du av att ge service i världsklass och av att få göra skillnad? Då kan vi ha rätt utmaning för dig! Just nu söker en rekryterare till en central rekryteringsavdelning inom försvarsindustrin i Karlskoga. Vi söker framför allt dig som är målinriktad och lösningsorienterad i din yrkesroll.

Om jobbet som rekryterare:

Vill du vara en del av ett team som värdesätter mångfald och främjar en öppen kultur präglad av respekt och acceptans? Som rekryterare hos vår uppdragsgivares centrala rekryteringsfunktion, kommer du att spela en nyckelroll i rekryteringsprocessen hos vår uppdragsgivare. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:



* Utveckling av kravprofiler
* Skrivande och publicering av jobbannonser
* Urval av kandidater
* Möten med rekryterande chefer
* Genomförande av intervjuer
* Personbedömning baserad på kapacitets- och personlighetstester
* Referenstagning



Din profil:

Vi söker dig med 1-3 års erfarenhet inom rekrytering. Du bör ha en utmärkt kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, både i tal och skrift. Meriterande är om du även är certifierad i Aons testverktyg.



Eftersom du kommer att arbeta i ett team av engagerade rekryterare, värderar vi din förmåga att bidra med positiv energi, flexibilitet och samarbetsvilja. Rollen kräver också självständigt arbete och stark beslutsförmåga då du kommer att driva rekryteringsprocesser på egen hand. Administrativa uppgifter är en naturlig del av arbetet, och vi förväntar oss att du hanterar dem strukturerat och noggrant.



Viktigast av allt är att du har ett öppet och accepterande förhållningssätt gentemot människor oavsett deras bakgrund eller erfarenhet. Vi tror att en öppen och inkluderande kultur är avgörande för vår framtida utveckling.



Denna befattning kan kräva att du genomgår och godkänns enligt gällande säkerhetsbestämmelser. Beroende på säkerhetskraven kan medborgarskap vara en faktor.



Vad du kommer att vara en del av:

Du kommer att ingå i ett team av erfarna rekryterare och vara en del av den centrala rekryteringsfunktionen, som ansvarar för alla interna och externa rekryteringar inom vår uppdragsgivare inom försvarsindustrin i Sverige. Du erbjuds en stimulerande arbetsmiljö med möjligheter till professionell utveckling och samarbete över olika orter i Sverige.



Om du är redo att anta denna spännande utmaning och vill vara en del av vår uppdragsgivares framgångssaga, ser vi fram emot din ansökan!



Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig?

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister inom ekonomi, HR, executive, inköp, logistik, marknad, försäljning och ingenjörsområdet. Vi är ett av få bolag som samarbetar med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område. Som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och utvecklas. Vi erbjuder en trygg anställning med allt vad det innebär: månadslön, kollektivavtal, försäkringar m.m. Läs mer om hur det är att vara konsult på Jefferson Wells: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells



Om vår kund

Kunden är ett expansivt, innovativt och världsledande företag som verkar inom försvarsindustrin. De arbetar huvudsakligen som ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Företaget har sitt säte i moderna lokaler i Karlskoga.



Intresserad?

För att söka tjänsten skapar du ett konto hos oss där du bifogar CV och personligt brev. Vid frågor kontaktar du Johanna Sjödahl via e-post: johanna.sjodahl@manpower.se eller telefonnummer: 054-221884.



Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Vi ser fram emot att höra från dig!



Övrigt

Placeringsort: Karlskoga Tillsättning: Omgående



Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett av Sveriges största konsultbolag av chefer och specialister inom ekonomi, executive, marknad & försäljning, inköp & logistik och ingenjörsområdet. Vi har den unika förmånen att samarbeta med företag, myndigheter och organisationer inom privat och offentlig sektor i hela Sverige. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område och som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Hos oss kan du både gå som tillsvidareanställd konsult på ett specifikt uppdrag eller som samarbetspartner med eget företag.

Ansök nu

Spännade uppdrag som Avdelningschef

Sektionschef, offentlig förvaltning
Läs mer Mar 21
Jefferson Wells, en framstående del av ManpowerGroup, söker nu en erfaren och engagerad Avdelningschef för Kvalitetsavdelning till en kund hos oss. I denna spännande konsulttjänst kommer du vara anställd hos oss på Jefferson Wells och aktivt delta i uppdraget som Avdelningschef hos vår kund. Uppdraget sträcker sig 12 månader med möjlighet till förlängning.

Tjänsten har en sysselsättningsgrad på 100% och är förlagt i Örebro, med möjlighet till viss grad av distansarbete.

Om Uppdraget:

I rollen som Avdelningschef för Kvalitetsavdelningen får du ansvar över fyra enheter: psykologenheten, enheten för flerspråkighet, utvecklingsenheten samt enheten för resursstöd. Du kommer att ha personalansvar för fyra enhetschefer som leder enheter med eget personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar. I nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och rektorer för förskola och grundskola ska avdelningschefen samordna förvaltningens systematiska kvalitetsarbete och stödprocesser samt säkerställa att de utgår från och stödjer prioriterade behov.

Du förväntas också säkerställa efterlevnad av lagar och styrdokument samt att leda och utveckla verksamheten så att nationella styrdokument, nämndernas och kommunens mål och visioner uppnås. Rollen är underställd förvaltningschef och du kommer att vara en del av förvaltningens ledningsgrupp och förväntas delta aktivt i och bidra till förvaltningens verksamhetsutveckling. I rollen arbetar du utifrån ett helhetsperspektiv där barn och elevers utveckling från förskola till årskurs 9 ständigt finns i fokus.

Exempel på Arbetsuppgifter:

* Verksamhets-, personal- och budgetansvar för avdelningen.
* Ledarskap, stöd och kompetensutveckling av enhetschefer och medarbetare.
* Aktivt deltagande i förvaltningens ledningsgrupp.
* Driva förändringsarbete och systematiskt kvalitetsarbete.
* Säkerställa efterlevnad av lagar och styrdokument.
* Representera förvaltningsledningen och samarbeta med olika aktörer.
* Kontinuerligt arbete med kvalitetsförbättring.

Kvalifikationskrav:

* Relevant akademisk examen eller motsvarande kompetens/erfarenhet.
* Flerårig erfarenhet som chef med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar inom förskola/grundskola.
* Dokumenterad erfarenhet av att leda chefer.
* Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation.
* Erfarenhet av att driva förändringsarbete och systematiskt kvalitetsarbete på olika nivåer inom kommunal verksamhet.
* God kännedom om nationella och kommunala styrdokument och lagstiftning inom skolväsendet.
* Erfarenhet och kunskap inom att leda och utveckla barn- och elevhälsa.

Personliga Egenskaper:

* Initiativtagande, driven och transparent i arbetsmetodik.
* Helhetssyn och god kommunikationsförmåga.
* Mycket god samarbetsförmåga och intresse för verksamhets- och personalutveckling.
* Tydlig kommunikation, både muntligt och skriftligt.

Meriterande:

Erfarenhet som interim chef i olika organisationer.

Kontakt:

Vid frågor, kontakta konsultchef Malin Löf via e-post: malin.lof@jeffersonwells.se

Ansök idag för att bli en del av vårt dynamiska och innovativa team! Löpande urval tillämpas. Klicka på "Ansök nu" för att söka tjänsten.

Ansök nu

Fullstack-utvecklare | Örebro | Experis

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Feb 22
Vill du arbeta som konsult och få möjligheten att utforska olika branscher och projekt samtidigt som du bidrar med din expertis och erfarenhet inom Fullstack-utveckling? Då väntar spännande möjligheter för dig hos oss, ansök idag och bli en del av vårt konsultteam!

Vi söker dig som är en erfaren fullstack-utvecklare med minst 5 års erfarenhet inom området. Som fullstack-utvecklare kommer du att arbeta med att utveckla högkvalitativa mjukvarulösningar.

Med en gedigen erfarenhet som fullstack-utvecklare förväntas du ha en djup förståelse för både frontend- och backend-teknologier samt kunna arbeta med olika ramverk och verktyg. Din expertis kommer att vara avgörande för att bygga skalbara, säkra och robusta system som möter våra kunders behov och förväntningar.

Din profil

Utöver att du är tekniskt kunnig ser vi också att du besitter viktiga personliga egenskaper för att trivas och lyckas i rollen. Som konsult hos oss är det viktigt att du ständigt strävar efter att utveckla din kompetens och är öppen för att lära dig nya verktyg samt tekniker.

Vi ser att du är en problemlösare som gillar utmaningar och har förmågan att hitta innovativa lösningar på komplexa problem. Du är en teamspelare som kan samarbeta för att nå gemensamma mål och tar ansvar för att driva projekt framåt.

För att du ska trivas i rollen ser vi att du har nedan erfarenhet:

* Minst 5 års erfarenhet av fullstackutveckling (Java, C# eller Python)
* Frontend-ramverk (Angular, React eller .Net)
* Databashantering (No eller )
* Cloud (Azure, AWS eller Google)
* Containerhantering (Docker eller Kubernetes)
* Utveckling av API:er
* Agila utvecklingsmetoder
* Kunskap om bästa praxis inom Objektorienterad programmering, designmönster och Clean Code-principer
* Versionshantering (Git eller SVN)
* Akademisk utbildning inom IT-området

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Vi på Experis är ett värderingsstyrt bolag, och allt vi gör genomsyras av våra värderingar People, Knowledge och Innovation.

People | Vi inkluderar och välkomnar alla oavsett roll, funktion eller ansvar. Vi värderar kompetens och har förtroende för att individen tar eget ansvar och levererar inom ramen för sin rollbeskrivning. Vi är prestigelösa och vårt arbetsklimat bygger på öppenhet och trygghet.

Knowledge | Vi har ett "growth mindset" och håller oss relevanta på marknaden genom att ständigt förflytta och höja vår egen kompetens, våra konsulters samt våra lösningar/erbjudanden.

Innovation | Vi vågar testa nytt och misslyckas. Det kräver mod. Vi har ett utifrån och in-fokus och arbetar hela tiden med värdeskapande aktiviteter för våra målgrupper.

Vad kan vi erbjuda dig?
På Experis är vi stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Förutom möjligheten att utveckla dina kunskaper ute på spännande uppdrag erbjuds du provanställning enligt kollektivavtal, marknadsmässig månadslön, reglerad semester och semestersättning, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkring, samt många andra förmåner - precis som det alltid ska vara.

Ansökan

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Lovisa Åsgården på Lovisa.asgarden@se.experis.com.

Ansök nu