Örebro: IT-infrastrukturspecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-infrastrukturspecialist i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-29 // Varaktighet: Heltid

Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss. Vill du bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Du kommer arbeta på Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen som ansvarar för Örebro kommuns IT-infrastruktur. Vi är ett tjugotal medarbetare och bland våra tjänster finns applikationsdrift, server- och nätverksdrift samt integrationer. Du kommer ingå i datacenterteamet och vara en ledande person när det gäller att leverera och realisera kommunens behov inom IT-infrastrukturområdet, både i egna datacenter samt i molnplattformar.

Tack vare din erfarenhet och kompetens kommer du även ansvara för några av de centrala plattformskomponenterna samt vara ett stöd till applikationsdrift vid behov utifrån den gemensamma teknikplattformen. I rollen som IT-infrastrukturspecialist är du den som proaktivt identifierar och påtalar förbättringsområden inom den tekniska plattformen. Du kommer ge stöd till projekt, uppdrag samt andra förändringsinitiativ. Örebro kommun arbetar för att vara en modern arbetsgivare och därmed erbjuder vi även möjligheten till att jobba på distans.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• installera, uppgradera samt driftsätta eller avveckla hårdvara i datacentret
• drifta och utveckla den tekniska infrastrukturen inom bl.a. följande områden: Lagring, Virtualisering, Backup, Databaser
• incident-, problem- och förändringshantering
• medverka i projekt eller uppdrag

Kompetenskrav

• akademisk utbildning, gärna med IT-riktning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 3 års erfarenhet av att arbeta med datacenter infrastruktur inom stora IT-organisationer
• goda kunskaper i serverhårdvara, lagring, backup och virtualisering
• goda kunskaper inom VMware, Windows Server och MS
• goda kunskaper inom molntjänster (Azure)
• goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift   

I din roll som IT-Infrastrukturspecialist är det viktigt att du lyssnar, kommunicerar och samarbetar bra med dina kollegor. Du har en teknisk förståelse och arbetar bra med komplexa frågor, bryter ner och löser problem. För att trivas i rollen har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt samt har en god dokumentationsförmåga. Vi söker dig som är nyfiken, vill lära dig nya saker och bidrar till ett gott arbetsklimat, för oss är det viktigt att ha roligt på jobbet!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av Linux
• goda kunskaper inom Oracle, Postgre, MariaDB, My eller Apache
• erfarenhet av teknisk projektledning
• goda kunskaper inom Open Source
• erfarenhet av DevOps
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av PM3

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?????

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 13 oktober.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som IT-strateg

Nedan visas andra jobb i Örebro som IT-strateg.

Informationssäkerhetsstrateg

Läs mer Apr 16
Vill du vara med och förbättra vardagen för Örebros invånare, företagare och medarbetare? Är du en lagspelare som gärna vill bidra till en framgångsrik och säker digital förflyttning av kommunens service? Välkommen med din ansökan!

Vi har de senaste åren satsat på och gjort framsteg i säkerhetsarbetet, och för att fortsätta denna utveckling söker vi nu en informationssäkerhetsstrateg som kan driva och samordna det övergripande informationssäkerhetsarbetet inom Örebro kommun. En viktig pusselbit i Örebro kommuns digitala transformation och för att möjliggöra en säker utveckling.

Om tjänsten 
Som informationssäkerhetsstrateg leder, utvecklar och samordnar du det systematiska och riskbaserade informationssäkerhetsarbetet, enligt etablerade standarder och på ett ändamålsenligt sätt. Du tar fram och vidareutvecklar styrdokument, processer och metoder för informationssäkerhet. Du säkerställer att ledningssystem och rutiner för informationssäkerhet kontinuerligt övervakas och följs upp, och att det utifrån det ges förslag på lämpliga åtgärder.

I arbetet ingår ett omfattande internt samarbete liksom extern samverkan med andra myndigheter och organisationer. Som strateg bidrar du i hög grad till samordningen och vidareutvecklingen av den kommunala informationssäkerhetsorganisationen, exempelvis för frågor som utbildning, stöd och rådgivning. Nära samarbete krävs därför med en mängd olika roller inom exempelvis IT-säkerhet, dataskydd, informationsförvaltning, digitalisering och utveckling m fl.

Exempel på arbetsuppgifter:

• leda, samordna och följa upp arbetet med informationssäkerhet i kommunen
• utforma, implementera, förvalta och följa upp efterlevnaden av olika styrdokument
• stödja verksamheter i informationssäkerhetsfrågor
• verka för kunskapshöjande insatser och upprätthållande av informationssäkerhetsmedvetande
• leda och vidareutveckla Örebro kommuns forum och nätverk inom informationssäkerhetsområdet
• omvärldsbevaka och, som kommunens samlande representant och kontakt, samverka externt med myndigheter och intresseorganisationer, som exempelvis Länsstyrelsen, MSB, SKR och andra kommuner
• samverka internt i kommunen med till exempel informationssäkerhetsspecialister, dataskyddsombud, it-säkerhetssamordnare och förvaltningarnas informationssäkerhetssamordnare
• omhänderta nya lagkrav och se till att dessa, och redan befintliga, omsätts i praktiken och efterlevs

Om arbetsplatsen
Som informationssäkerhetsstrateg tillhör du Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen.
Avdelningen har det övergripande ansvaret att leda och samordna kommunens digitala utveckling och transformation. Avdelningen ansvarar också för att säkra en effektiv, tillförlitlig och säker informationsförsörjning samt en hållbar arkitektur för kommunens informationshantering. 

Tjänsten är placerad på enheten Strategi, arkitektur och transformation som är en av avdelningens fem enheter. De övriga enheterna är: Uppdragsledning, Service och support, Utveckling samt IT-drift.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer 
Som informationssäkerhetsstrateg har du en hög strategisk förmåga där du utgår från helhetsbilden, planerar för framtiden och agerar för att skapa säker utveckling och innovation. Vidare är du en pragmatisk, strukturerad och utåtriktad som person och har lätt att samarbeta med andra. Du är en god och pedagogisk kommunikatör med förmåga att omsätta teori till praktik. Att samverka över gränser är för dig naturligt och du involverar och engagerar andra efter behov. Du är lyhörd mot verksamheterna samt har förståelse för olika perspektiv och synsätt. Du är duktig på att vårda relationer, både internt som externt och har en förmåga att skapa delaktighet och samsyn.

För att lyckas som informationssäkerhetsstrateg har du förståelse för hur offentlig verksamhet bedrivs och för den politiska organisationens processer. Du har ett starkt driv och en stor förmåga att självständigt ta ansvar för att planera och genomföra ditt arbete för att nå uppsatta mål. Att verka inom givna ramar och hitta balanserade lösningar utifrån regelverk och helhetsperspektiv är något som du behärskar mycket väl. Du har lätt för att möta förändringar i krav och förutsättningar.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget alternativt gedigen arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat informationssäkerhetsarbete
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska

Meriterande:

• god kännedom om ISO-27001 och andra regelverk inom informationssäkerhet
• certifiering inom informationssäkerhet t ex CISM eller CISSP
• arbetat i en politiskt styrd verksamhet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Tjänsten är säkerhetsklassad. Registerkontroll och säkerhetssamtal kommer därför att ske, och godkända resultat är en förutsättning för anställning. Säkerhetsklassningen kräver svenskt medborgarskap.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 30 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Global Integration Development Team Lead

Läs mer Nov 16
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries.

Join Epiroc as an Integration Development Team Lead and be part of our global success story!
At Epiroc IT, we are committed to providing the technology behind the innovation and the tools empowering collaboration within Epiroc. Our mission is to operate and develop solutions and services that enable the organization's growth and profitability. The function operates on a global level to ensure that the organization has the tools needed to be successful.
Join our team and experience a unique and exciting atmosphere that values and rewards hard work and will provide plenty of opportunities for self-growth. Although our team is spread around the world, we work closely together and believe that differences make us stronger and are the key to successfully working on the global delivery of Enterprise Integration.
Are you our new colleague? 
Your mission
As a Global Integration Development Team Lead, you will be responsible for one of our development teams, providing technical guidance and mentorship, ensuring alignment with integration standards and fostering a culture of innovation. At the same time, you will be part of the integration architecture lead group with the responsibility to set our architectural templates and way of working, determine and supervise overall standards, guidelines, best practices, approved integration techniques and approaches. You will also be creating integration architectural designs working with our business demands.
We work in an agile environment, and you will collaborate closely with the business and development teams to be able to establish and validate integration design requirements, as well as align the integration architecture. By delivering excellence, you will be an ambassador of integration practices and standards throughout the organization.
Your expertise will be vital in ensuring seamless interoperability, scalability, and efficiency across our solutions, while contributing to the overall architecture vision.
Other Key Responsibilities:
* Develop and lead the integration architecture strategy, ensuring alignment with business goals and technological advancements.
* Design and oversee the implementation of API frameworks, data pipelines, and middleware systems to facilitate smooth communication between applications.
* Evaluate and select integration tools, platforms, and technologies that best suit the organization's needs.
* Identify potential risks and bottlenecks in the integration process and devise mitigation strategies.
* Stay current with industry trends and emerging technologies to continuously enhance the integration architecture.
* Collaborate with other architects and technical leaders to contribute to the overall technology roadmap and drive continuous improvement.

Your profile
You are a seasoned integrator with a background in software development and experience with integration architecture at a senior level. You have current knowledge of industry trends, technology, codes and regulations and the ability to look at the big picture, bring fresh perspective and consider the wider factors and long-term implications of decisions. 
You have experience as a leader and possess great interpersonal and communication skills that reflect your desire for collaboration. As the role is conducted with responsibility and flexibility, you should be pro-active, well organized, and able to operate independently in line with guidelines. As a person you are open-minded and enjoy taking on new challenges. Your analytical acumen and administrative proficiency will be assets you rely on daily.
Required Qualifications:
* University degree in relevant fields or similar competence developed through working experience.
* Proven experience (10+ years) in enterprise-level integration architecture, with a track record of successful integration projects.
* Excellent understanding of IT and integration technical components and processes, both on cloud and on premises.
* Deep understanding of various integration patterns, RESTful APIs, microservices architecture, etc.
* Familiarity with integration platforms (Azure Integration Services, IBM, Dell Boomi, etc.).

Location and travel
This position can be located in Stockholm or Örebro, Sweden. Occasional travel will be needed. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply. 

Application and contact information
Send your application including CV and personal letter via our recruitment system as soon as possible but no later than 10th of November 2023. We review applications continuously.

For more information about this opportunity, please contact recruiting manager Patrik Söderlund, Global Integration Product Manager IT, patrik.soderlund@epiroc.com. For questions regarding the recruitment process, please contact: Recruitment specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Manager Infrastructure

Läs mer Nov 8
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join us
Would you like to work with highly skilled and motivated colleagues who will challenge you to think innovatively and help you grow professionally and personally? If so, this could be your next exciting opportunity!
Your Mission
Epiroc IT's mission is to ensure Epiroc's success by providing the right IT solutions, platforms, and services. As our Manager of Infrastructure, your mission is to be an active driver in our tech transformation. You will provide strategic leadership to ensure the reliability, performance, and scalability of Epiroc's IT infrastructure. This includes future-proofing our ability to meet continuously changing business needs.
Job description
Our Infrastructure team comprises three key areas: Network Operations & Delivery, Hosting, and Desktop Management, led by approximately 80 experienced specialists. Operating across global time zones, we support Epiroc's vital processes in 340 locations.
We are committed to modernizing and enhancing our IT infrastructure to meet Epiroc's rapid growth. Our core principles include:
* Reliability and Availability: Ensuring uninterrupted IT service availability for efficient work and added customer value.
* Scalability and Adaptability: Maintaining a flexible and scalable IT infrastructure to meet current and future business needs.
* Security and Compliance: Safeguarding Epiroc's data by adhering to industry standards and regulations in collaboration with the IT Security team.
* Innovation and Efficiency: Cultivating a culture of innovation and efficiency through new technologies and streamlined processes.
* Service Excellence: Delivering exceptional service and support with a customer-centric focus and a commitment to continuous improvement.

 As our Infrastructure Manager, you will lead a high-performing IT team, develop a forward-thinking infrastructure strategy, manage disaster recovery and business continuity, optimize resource allocation, and promote innovation. You'll represent Epiroc IT and Infrastructure in councils and steering committees, actively participating in the Epiroc IT Management team. This role operates in a global context, fostering a multicultural and intercultural working environment.
Your Profile
You have a bachelor's degree in Information Technology, Computer Science, or a related field and are proficient in written and spoken English. Knowledge of other languages is considered an advantage. We are looking for candidates with proven experience in IT infrastructure management, with at least 6 years in a leadership role. Strong knowledge of network architecture, server administration, and storage solutions is essential. Proficiency in cloud technologies and virtualization (e.g., AWS, Azure, VMware) is expected, and experience with the cloud journey of another large global company is a significant plus.
This role requires extensive collaboration, both internally and externally, making good interpersonal and communication skills a prerequisite for success. You should be a natural leader, committed to coaching and nurturing people's growth. Being structured and organized are also key skills needed for this role.
Location and Travel
This position is preferably located in Örebro, Stockholm, Prague, or Johannesburg. Occasional travel may be required for this role. In case a candidate from a different country applies and is successful, local terms and conditions will apply.
Application and Contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. We encourage you to apply as soon as possible by creating an account in our recruitment system. The last day to apply for this position is November 27, 2023.
For questions about the position, please contact Märta Laurin, Vice President Epiroc IT, at marta.laurin@epiroc.com.
For questions about the recruitment process, please contact Helena Fiedler, Recruitment Specialist, at helena.fiedler@external.epiroc.com."

Ansök nu

IT Security Specialist

Läs mer Nov 8
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

IT Security Specialist

We are seeking a dedicated and experienced individual to join our team as an IT Security Specialist. In this role, you will act as a specialist and advisor in the field of cybersecurity, working closely with various teams to enhance our organization's security posture and protect against cyber threats.

Mission
You will be a Member of IT Security Operations team, monitor and respond to diverse cyber threats, driving strategies to prevent, mitigate, and minimize negative business impact.

Designing, implementing, and maintaining security solutions.

Engage with internal departments and external partners to ensure compliance with security requirements.

Develop and implement cybersecurity strategies to safeguard our information assets and systems.

Stay updated on cybersecurity trends, threats, and vulnerabilities, integrating security into all aspects of our operations.

Conduct regular risk assessments, identify security risks, and develop mitigation strategies.

Manage relationships with external security vendors and efficiently handle a suite of IT security tools.

Investigate and prevent suspicious activities, providing proactive IT security services to the organization.

Assist in security assessments of systems and solutions.

Contribute to long-term key cybersecurity initiatives.

Your profile
To be a good fit for this position we believe you have a genuine interest in Cyber security. You have experience of working within the cyber security domain.
You have knowledge of Cybersecurity Operations, authentication and authorization mechanisms, ethical hacking, incident response, cloud security, and application security.
You're familiar with most common operating systems.
.
Communication is your strong suit, with excellent interpersonal, written, and verbal skills in English.
You are curious, independent, and structured. You should possess a supportive attitude, be social, and excel at building relationships with colleagues

Location and travel
This role is based in Sweden and we expect you to travel twice per month for team meet-ups in Örebro and Stockholm. 

Application and contacts
Please send your application, including CV and personal letter, by creating an account in our recruitment system as soon as possible but no later than 22nd November. We review applications on a rolling basis. Please note that, due to the current regulations, we will only consider applications received through our system and not via email or social media.
For questions about the hiring process, please contact recruiting recruiter specialist Dana Galova, dana.galova@epiroc.com

For questions about the role, please contact hiring manager Murat Ucan, IT Security Operations Manager murat.ucan@epiroc.com 

Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!

In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

•    Global career opportunities
•    Epiroc University, for your own competence development
•    Community involvement
•    Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.

A hybrid workplace 
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions

Ansök nu

Global Integration Development Team Lead

Läs mer Okt 13
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries.

Join Epiroc as an Integration Development Team Lead and be part of our global success story!
At Epiroc IT, we are committed to providing the technology behind the innovation and the tools empowering collaboration within Epiroc. Our mission is to operate and develop solutions and services that enable the organization's growth and profitability. The function operates on a global level to ensure that the organization has the tools needed to be successful.
Join our team and experience a unique and exciting atmosphere that values and rewards hard work and will provide plenty of opportunities for self-growth. Although our team is spread around the world, we work closely together and believe that differences make us stronger and are the key to successfully working on the global delivery of Enterprise Integration.
Are you our new colleague? 
Your mission
As a Global Integration Development Team Lead, you will be responsible for one of our development teams, providing technical guidance and mentorship, ensuring alignment with integration standards and fostering a culture of innovation. At the same time, you will be part of the integration architecture lead group with the responsibility to set our architectural templates and way of working, determine and supervise overall standards, guidelines, best practices, approved integration techniques and approaches. You will also be creating integration architectural designs working with our business demands.
We work in an agile environment, and you will collaborate closely with the business and development teams to be able to establish and validate integration design requirements, as well as align the integration architecture. By delivering excellence, you will be an ambassador of integration practices and standards throughout the organization.
Your expertise will be vital in ensuring seamless interoperability, scalability, and efficiency across our solutions, while contributing to the overall architecture vision.
Other Key Responsibilities:
* Develop and lead the integration architecture strategy, ensuring alignment with business goals and technological advancements.
* Design and oversee the implementation of API frameworks, data pipelines, and middleware systems to facilitate smooth communication between applications.
* Evaluate and select integration tools, platforms, and technologies that best suit the organization's needs.
* Identify potential risks and bottlenecks in the integration process and devise mitigation strategies.
* Stay current with industry trends and emerging technologies to continuously enhance the integration architecture.
* Collaborate with other architects and technical leaders to contribute to the overall technology roadmap and drive continuous improvement.

Your profile
You are a seasoned integrator with a background in software development and experience with integration architecture at a senior level. You have current knowledge of industry trends, technology, codes and regulations and the ability to look at the big picture, bring fresh perspective and consider the wider factors and long-term implications of decisions. 
You have experience as a leader and possess great interpersonal and communication skills that reflect your desire for collaboration. As the role is conducted with responsibility and flexibility, you should be pro-active, well organized, and able to operate independently in line with guidelines. As a person you are open-minded and enjoy taking on new challenges. Your analytical acumen and administrative proficiency will be assets you rely on daily.
Required Qualifications:
* University degree in relevant fields or similar competence developed through working experience.
* Proven experience (10+ years) in enterprise-level integration architecture, with a track record of successful integration projects.
* Excellent understanding of IT and integration technical components and processes, both on cloud and on premises.
* Deep understanding of various integration patterns, RESTful APIs, microservices architecture, etc.
* Familiarity with integration platforms (Azure Integration Services, IBM, Dell Boomi, etc.).

Location and travel
This position can be located in Stockholm or Örebro, Sweden. Occasional travel will be needed. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply. 

Application and contact information
Send your application including CV and personal letter via our recruitment system as soon as possible but no later than 10th of November 2023. We review applications continuously.

For more information about this opportunity, please contact recruiting manager Patrik Söderlund, Global Integration Product Manager IT, patrik.soderlund@epiroc.com. For questions regarding the recruitment process, please contact: Recruitment specialist Zuzana Kalivodova, zuzana.kalivodova@epiroc.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Timvikarier till stödboenden inom Individ- och familjeomsorgen (IFO)

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Apr 10
Du har nu möjligheten att söka ett spännande, kreativt och stimulerande arbete hos oss på Socialförvaltningen! Är du intresserad av timvikariat under framförallt kväll och helg samt lite ströjobb på sommaren vid behov? Då är du varmt välkommen att söka dig till oss som behandlingsassistent.


Om tjänsten

Nu söker vi engagerade timvikarier som vill arbeta kvällar och helger till våra verksamheter. Som behandlingsassistent på våra boenden arbetar du i härliga och kompetenta team med andra behandlingsassistenter, gruppledare och kuratorer. Vi arbetar med psykosocialt stöd till vuxna personer med beroendeproblematik. Syftet med våra verksamheter är att erbjuda ett tillfälligt stödboende tills klienten uppnått målet för ett annat boende. Uppdraget går bland annat ut på att genomföra motiverande samtal och att genom social träning och stöd uppmuntra till en aktiv fritid i trygga och hälsosamma miljöer. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.


Exempel på arbetsuppgifter:

• skriva minnesanteckningar i dokumentationssystemet Procapita
• planera, delta och genomföra aktiviteter tillsammans med de boende
• delta i de vardagliga sysslor som finns på boendet t.ex. flytt, städ m.m.
• genomföra strukturerade psykosociala stödsamtal/motiverande samtal
• arbeta med social träning, stöd och uppmuntran till en aktiv fritid i drogfria miljöer 
• aktivt stödja och uppmuntra de som bor på stödboendet att påbörja/fullfölja ett planeringsarbete i syfte att finna varaktiga lösningar för ett självständigt boende
• ha kontakt med uppdragsgivare och andra aktörer/vårdgivare

Om arbetsplatsen
Våra stödboenden är en del av området eget utförande inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) på Socialförvaltningen. Våra boenden är Hjorten, Gnistan och Växthuset och Växthuset Sture. Målgruppen på Hjorten och Gnistans stödboende består av män och kvinnor över 21 år med en dokumenterad missbruks-/beroendeproblematik som inte kan erhålla en egen bostad på den ordinarie bostadsmarknaden. Utöver dessa stödstödboenden finns även tre andra verksamheter på Hjorten, bland annat ett härbärge för kvinnor samt några nyktra utredningsplatser som vi kallar Hjortronet. På Gnistan finns dessutom ett härbärge för män. Växthuset och Växthuset Sture vänder sig till bostadslösa vuxna personer med en dokumenterad missbruks-/beroendeproblematik som tagit beslut att leva nyktert och drogfritt.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är du trygg i dig själv och är lyhörd i kontakten med andra. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att hantera konflikter på ett konstruktivt sätt och kan sätta gränser. Du är engagerad i ditt arbete och är flexibel i ditt arbetssätt. Du är vidare en lugn och stabil person med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Eftersom vi arbetar nära och stöttade i människors hem är det av stor vikt att inte förlora din professionella integritet. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera både i tal och skrift. Då arbetet även innefattar dokumentation krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• B-körkort manuellt 

Meriterande:

• utbildad behandlingsassistent, tvåårig folkhögskola alternativt YH-utbildning
• praktiskt dokumenterad yrkeserfarenhet av socialt arbete inom stöd och behandling avseende missbruk och beroende 
• praktisk erfarenhet av behandlingsassistentarbete på stödboende
• dokumenterad erfarenhet inom psykiatrin
• dokumenterad erfarenhet inom LSS
• praktisk erfarenhet av behandlingsassistentarbete på stödboende 
• dokumentationsvana i Procapita eller annat likvärdigt dokumentationsverktyg
• dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med personer i utsatthet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov

Tillträde: enligt överenskommelse

Arbetstid: timbehovet finns mestadels kväll och helg, ibland på dagtid 


Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Är du utbildad behandlingsassistent eller liknande så ber vi dig bifoga intyg på denna utbildning i din ansökan med. 

Sista ansökningsdag är 10 maj 2024. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Sommar- och timvikarier till hemvården och vård- och omsorgsboenden 2024

Vårdbiträde
Läs mer Dec 22
Vill du ha ett omväxlande, roligt och meningsfullt arbete som får dig att växa som person? Hos oss får du lära dig att ta ansvar och ett flexibelt bemötande.
Varmt välkommen till vård och omsorg!
Vi letar efter fantastiska kollegor som vill jobba i team med våra engagerade medarbetare inom vård och omsorg. Vi söker dig som vill jobba redan nu men även i sommar. Som anställd hos oss blir du en trygg punkt och kan varje dag göra skillnad i vardagen för någon annan. Passa på att säkra ditt sommarjobb redan nu!

Om tjänsten
Vi erbjuder sommar- och timjobb antingen inom hemvård, dagverksamhet eller på vård- och omsorgsboende. Din arbetstid är dag/kväll/helg alternativt vaken natt (längre erfarenhet inom vård och omsorg krävs för att arbeta natt). Vi söker vikarier till:


• vård- och omsorgsboende (kognitiv svikt, somatisk, rehabilitering)
• hemvård
• landsbygden (Odensbacken, Vintrosa samt Glanshammar)
• natt på vård- och omsorgsboende och i hemvården
• dagverksamhet

Du kan via din ansökan i denna annons ange vart du helst vill arbeta av våra verksamheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• ge personlig omvårdnad (t.ex. dusch, toalettbesök, mat mm.) utifrån individuella behov
• utföra hälso- och sjukvårdsinsatser
• utföra hushålls- och serviceinsatser t.ex. städ, inköp och tvätt
• arbeta i olika digitala system med exempelvis dokumentation

Kompetenskrav

• fyllt 18 år vid anställningens start
• pågående eller avslutade gymnasiestudier
• du behärskar det svenska språket på ett sätt som gör att du kan kommunicera med kunder/hyresgäster samt övrig personal
• du kan skriftligt dokumentera det som verksamheten och arbetet kräver
• god datorvana 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du har ett gott bemötande och har lätt för att ta egna initiativ samt samarbeta med andra. Du är en trygg och pålitlig person som kan hålla många bollar i luften och har ett genuint intresse av att arbeta med människor.

Övrigt meriterande

• omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete inom vård och omsorg
• B-körkort (och gärna tillgång till egen bil)
• erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva, Medvind och TES
• om du studerar till omvårdnadsrelaterade yrken

Om arbetsplatsen
Läs mer om hur det är att arbeta i Örebro kommun och inom vård och omsorg  Sommarjobb - Jobba i Örebro kommun (orebro.se)

Omfattning
Timanställning, möjlighet till schema (procent kan variera) under sommarperioden finns.

Som timvikarie bokas du via ett personalsystem där du själv kan påverka när och hur mycket du vill jobba.

Övrig information
Innan du erbjuds anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp ett registerutdrag ur belastningsregistret. Mer information kommer vid eventuell intervjuinbjudan.

Urval och anställning sker löpande, så vänta inte med din ansökan.

Intervjuer kommer att ske digitalt via Microsoft Teams.

Ansökan
Vi tar endast emot ansökningar via denna annons, skicka din ansökan genom att klicka på ”Ansök” på denna sida.

Vi vill att du bifogar personligt brev, CV, relevanta intyg och betyg (exempelvis undersköterskeintyg) i din ansökan.

Det är mycket viktigt att du har ett uppdaterat CV där all din tidigare arbetslivserfarenhet framkommer! 

Har du frågor? Kontakta oss via mail på rekrytering.vo@orebro.se

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Testledare till utvecklingsenheten

Testledare/QA lead
Läs mer Apr 17
Nytt
Vill du vara med och förbättra vardagen för Örebros invånare, företagare och medarbetare?
Är du en lagspelare som gärna vill bidra till en framgångsrik utveckling av Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningens tjänster till våra verksamheter inom kommunen?
Då kan den här tjänsten vara något för dig – välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Som testledare hos oss kommer du arbeta i olika projekt och uppdrag. Du ansvarar för att planera och organisera testprocessen vid upphandling av digitala lösningar och system, samt stöttar vid behov i våra egenutvecklingsuppdrag. Du skapar även teststrategier och testplaner och instruerar övriga testresurser i metoder vid testarbete, med syfte att verifiera att upphandlade lösningar/system samt egenutvecklade lösningar fungerar som avsett och uppfyller specificerade krav. 

Exempel på arbetsuppgifter:

• ta fram testplaner, testfall m.m. i projekt och uppdrag, samt är behjälplig vid kravarbete inför upphandlingar för att utforma testbara krav
• genomföra tester och säkerställa genomförandet av test i olika steg, såsom systemtest, integrationstest och testautomatisering
• analysera, sammanställa, dokumentera och kommunicera testresultat till berörda intressenter 
• ge metodstöd inom testhantering avseende både funktionella och icke-funktionella tester till övriga projektdeltagare och användarrepresentanter
• koordinera testning av olika delar i den upphandlade tjänsten/systemet och hantera rapportering av eventuella fel och brister till leverantör för åtgärd
• arbeta nära tillsammans med kravledare och berörd verksamhet i uppdrag/projekt

Om arbetsplatsen
I den här rollen kommer du tillhöra utvecklingsenheten på Informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen som har det övergripande ansvaret för att leda och samordna kommunens digitaliseringsutveckling och digitala transformation. Avdelningen är uppdelad i fem enheter och har drygt 100 medarbetare: enheten för uppdragsledning, service och support, utvecklingsenheten, IT-drift samt enheten för strategi, arkitektur och transformation. 

Vår enhet har i uppdrag att utveckla, anpassa och integrera digitala lösningar för kommunens alla verksamheter. Dina kollegor på utvecklingsenheten har roller som kravledare, produktägare, IT-arkitekt, systemutvecklare och systemförvaltare.

Vi är ett engagerat och positivt team som på sikt kommer att flytta in i nya och fräscha lokaler vid Örnsro i Örebro. Det finns goda möjligheter till distansarbete på deltid.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som testledare ser vi att du engagerar och motiverar andra för att effektiv nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.

Du har förmågan att arbeta bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. För att trivas i rollen behöver du arbeta bra med andra människor. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk examen om minst 180 hp inom Systemvetenskap, Datateknik eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 3 års arbetslivserfarenhet som testledare och testanalytiker
• erfarenhet av arbete med test i komplexa systemmiljöer och/eller större organisationer
• erfarenhet som testledare vid upphandlingar av standardsystem
• erfarenhet av test i en agil mjukvaruutvecklingsmiljö

Meriterande:

• erfarenhet av automatiserade tester
• erfarenhet av säkerhetstester
• erfarenhet av prestandatester
• certifiering t ex ISTQB

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del i urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Handledare till Daglig verksamhet Tamarinden

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Apr 15
Vill du arbeta som handledare och vara med i uppstarten och utvecklingen av enheten Tamarinden? Söker du daglig variation i arbetet och tycker om att möta personer med olika funktionsnedsättningar? Sök då denna tjänst hos oss!

Om tjänsten

Här finns möjligheter för dig som vill arbeta i en verksamhet med inriktning stöd och struktur och där utmanande beteenden behöver bemötas på ett tryggt och strukturerat vis. Du kommer arbeta med vuxna personer som har olika funktionsnedsättningar, fysiskt, psykiskt, intellektuellt och/eller neuropsykiatriska. vi jobbar efter IBIC och AKK (Alternativ kompletterande kommunikation). Det krävs stor lyhördhet och kunskap om kommunikation för att kunna tolka deltagarens egen vilja och alltid agera lågaffektivt.

Tjänsten innebär att du kommer stödja och handleda deltagarna pedagogiskt och praktiskt i deras sysselsättning och i andra aktiviteter. I arbetet ingår även att planera och strukturera olika arbetsuppgifter med utgångspunkt från individens unika förutsättningar som bland annat tydliggörs i genomförandeplanen. Du planerar och utvecklar sysselsättningen tillsammans med deltagarna, ensam eller tillsammans med kollegor.

Du kommer även att utföra omvårdnad utifrån deltagarens behov.

Du har en hemmahörande placering i Tamarinden men vid lite deltagarnärvaro kan du bli utlånad till andra verksamheter inom dagligverksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, organisera och genomföra arbetsuppgifterna tillsammans med deltagarna i gruppen   
• hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov
• upprätta tillsammans med deltagarna en genomförandeplan som följs upp årligen
• utföra omvårdnadsarbete såsom t.ex. hygien, påklädning etc.
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård      
• utföra arbetsuppgifter utifrån delegation såsom medicinska och habiliterande insatser samt läkemedelshantering              
• dokumentera och arbeta i verksamhetssystem.

Om arbetsplatsen
Tamarinden kommer startas upp i Sörbyängen. Verksamheten kommer att finnas i ett nybyggt hus med fina lokaler som utgörs av sex rum med egna toaletter och ett gemensamt utrymme. Som personal kommer du att stödja och handleda en deltagare åt gången ("en på en") men att närvarande personal arbetar med rotation gällande vem man stöder.  

Insatsen daglig verksamhet syftar till att skapa meningsfull sysselsättning åt personer tillhörande personkrets 1 och 2 enligt LSS. I daglig verksamhet arbetar ca 150 handledare. Vi har idag 55 verksamheter och finns på 36 adresser.

Daglig verksamhet arbetar enligt Lagen om valfrihet vilket gör att deltagare väljer att byta, avsluta, ändra sin dagligverksamhet med kort varsel vilket innebär att vi kan behöva flytta personalresurser efter behov.  

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som handledare är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är en god lagspelare och relaterar dig lyhört och smidigt till andra i din omgivning. Du är kontrollerad och kan fokusera på rätt saker i stressituationer. Vidare har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har god förståelse för hur människors olika förutsättningar och är anpassningsbar till mottagaren. Du är en person som kommer med förslag och kan förverkliga dessa i praktiken. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med deltagaren och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• Undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet LSS, minst 2 år.
• dokumenterad erfarenhet av utåtagerande beteende och lågaffektivt bemötande
• erfarenhet av AKK (alternativ kompletterande kommunikation)
• erfarenhet av att använda tecken som stöd
• b-körkort med behörighet för manuell växellåda och körvana av manuellt växlad bil
• kunna cykla

Meriterande:

• kunskaper i teckenspråk
• erfarenhet av omvårdnad

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: oktober/november 2024

Antal tjänster: 5-7

Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Arbetsterapeut till Jeremiasgården

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 16
Är du en legitimerad arbetsterapeut som vill vara med och arbeta för att varje individ ska ha ett så självständigt och delaktigt liv som möjligt? Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete på Jeremiasgården. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
Som arbetsterapeut hos oss på Jeremiasgården har du en viktig roll i att stödja människor, som har eller löper risk för väsentliga begränsningar i sin fysiska, psykiska och/eller social funktion, i att uppnå ett självständigt och meningsfullt liv. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt vilket innebär att du arbetar målinriktat i vård- och omsorgsteam men framför allt i partnerskap med våra hyresgäster som använder våra tjänster och är i behov av vår kunskap. Som arbetsterapeut hos oss arbetar du i samarbete med sjuksköterskor, omvårdnadspersonal och enhetschef.

Genom att balansera teamarbete med självständigt arbete kan du bäst stödja hyresgästerna där ditt arbete som arbetsterapeut är avgörande för att hjälpa människor att återfå sin självständighet och livskvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för hela rehabiliteringsprocessen - planera, genomföra och följa upp
• genomföra bedömningar och sätta upp vårdplaner
• handleda, utbilda och instruera personal i ett rehabiliterande förhållningssätt
• vara drivande i arbetet med individuella och gemensamma aktiviteter
• ha kontakt och ge stöd till anhöriga och närstående
• dokumentera i olika verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära vård- och omsorgsboende som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter. Vårt boende är populärt bland de äldre, och det tycker vi så klart är kul! Mycket beror det nog på att vi anordnar aktiviteter för våra hyresgäster, allt från bingokvällar till spa.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som arbetsterapeut är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att självständigt driva ditt eget arbete framåt genom att planera och prioritera. Då du har mycket kontakt med patienter, anhöriga och personal krävs det att du har lätt för att samarbeta med andra samt är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. För att trivas i rollen har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. 

Då arbetet innefattar dokumentation i kvalitetssystem och verksamhetssystem krävs god datorvana. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal samt digitalt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad arbetsterapeut

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som arbetsterapeut inom vård- och omsorg
• fördjupad utbildning inom demens alternativt geriatrik
• kunskap och erfarenhet av verksamhetssystem (exempelvis Treserva, LifeCare, Pascal och Senior Alert)
• B-körkort för manuell växellåda

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Arbetstider: dagtid

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 maj.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Lärare till Adolfsbergsskolan 7-9

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 16
Vi söker dig som har lärarlegitimation i naturorienterande ämnena fysik, kemi och biologi, men även teknik. Du blir en viktig del i både arbetslag och ämnesgrupp.  Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa de bästa förutsättningarna för våra elever.

Om tjänsten
Som lärare hos oss är du mentor i en klass tillsammans med en kollega och tar ansvar för elevernas skolsituation. Du är en del av arbetslaget och deltar aktivt i konferenser och det gemensamma arbetet i laget. I din ämnesgrupp ger och får du stöd samt utvecklas tillsammans med de kollegor som du delar ämne med. Ditt lugn, din flexibilitet och tydlighet är naturliga redskap för att stötta eleverna för att nå ökad måluppfyllelse.

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, dokumentera, genomföra och utvärdera undervisning i årskurserna 7-9
• använda metoder och arbetssätt som leder till ökad måluppfyllelse
• stödja elevers sociala utveckling utifrån deras specifika behov av stöd
• dialog med vårdnadshavare
• nära samarbete med mentorskollega, arbetslaget, ämnesgrupp
• tillsammans med skolans personal delta i övrigt arbete på skolan

Om arbetsplatsen
Adolfsbergsskolan är belägen i Adolfsberg och är en grundskola och anpassad grundskola åk F-9 med ca 1000 elever. Adolfsbergsskolan är en skola där tryggheten för eleverna sätts först och vi arbetar ständigt för att skapa trygghet, studiero och struktur för eleverna så att de ska trivas och lyckas i skolan.

För mer information om Adolfsbergsskolan kan du besöka vår hemsida http://www.orebro.se/adolfsbergsskolan
Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare!

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att arbeta i team runt elever. Som person är du engagerad, stabil, lugn och trygg. Du har lätt att skapa kontakter, är positiv och en tydlig ledare i klassrummet. Du tycker om att ta initiativ och vill utveckla din undervisning. Du har inga problem med att spegla dig själv för att utveckla ditt arbete.

Krav:

• lärarlegitimation i ämnena fysik, kemi, biologi och teknik

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av arbete inom grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 maj. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu