Örebro: Erfaren controller till Constructor

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren controller till Constructor i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-08 // Varaktighet: Heltid

Nu söker Constructor en controller som har erfarenhet av producerande verksamhet. Välkommen med din ansökan!

Vill du jobba hos en ledande leverantör av förvarings- och lagringslösningar ? Drivs du av att analysera produktionskostnader och vill jobba verksamhetsnära? Då kan detta långa uppdrag som controller hos Constructor vara helt rätt för dig! Detta är ett interimsuppdrag där du väljer vilket kontor du ska jobba på i kombination med hybridarbete.

Ditt anställningserbjudande

Constructor söker efter dig som vill jobba med kvalificerade controller uppgifter för ett års långt uppdrag. Här får du jobba hos en ledande leverantör av förvarings- och lagringslösningar, i nära samarbete med företagets ledning. Du väljer själv sysselsättningsgrad mellan 70-100% och arbetet sker på valfritt kontor. Hybridarbete tillämpas på respektive kontor. 

Dina arbetsuppgifter

• Uppföljning av tillverknings- och prisdifferenser
• Arbete med standardprissättning och att underhålla detta i affärssystemet
• Budget- och prognosarbete
• Månatlig rapportering till koncern och resultatuppföljning
• Ta fram ad-hoc analyser och underlag vid behov
• Ansvar för löpande redovisning, så som avstämning av konton samt ansvar för revisioner och upprättande av årsredovisning
• Månads och årsbokslut

Värt att veta

Detta är ett interimsuppdrag som sträcker sig fram till 1 augusti, 2023. Sysselsättningsgraden är flexibel mellan 70-100%. Bolaget har en generös arbetsmiljö och hybridarbete tillämpas 1-2 dagar per vecka, oavsett vilket kontor du arbetar på. Rollen innebär att du i första hand kommer stöttaska stötta ett av Constructors dotterbolag vars produktionsanläggningar ligger i Fellingsbro och Karlskoga. Du väljer dock själv arbetsplats - Fellingsbro, Karlskoga eller från HK i Göteborg.

Våra förväntningar

För att trivas i rollen bör du ha en god ekonomisk och bokförings förståelse och ha förmågan att dyka ned i detaljer utan att för den skull tappa helhetsperspektivet. Du ska ha erfarenhet av controller rollen sedan några år tillbaka och ha en bra förmåga att snabbt kunna sätta dig in i företagets produktionsverksamhet och dess olika utgifter. Du är en fena på att analysera och strukturera din vardag och har en bra kunskap inom redovisning samt månadsbokslut.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos vår kund. Vi sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänligen sök via vårt ansökningsformulär då vi inte tar emot ansökningar via email. Du söker enkelt med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan live via hemsidan. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Controller

Nedan visas andra jobb i Örebro som Controller.

Controller Epiroc IT

Läs mer Apr 8
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Join our team at Epiroc IT in an exciting position, driving change and innovation in our Technology & Innovation organization. In this role you'll be focusing on the financial aspects of Epiroc IT, playing an integral part of our global IT management team, driving proactive business control and efficiency within the organization.

Your mission
As Controller, you will oversee financial data analysis and interpretation for Epiroc IT, guiding managers and employees towards cost efficiency, and executing projects to enhance departmental efficiency. Collaborating with internal stakeholders, you'll establish pricing models for IT services.

You will ensure timely and accurate reporting, forecasting, and consolidation, providing proactive finance support to stakeholders. Overseeing cost distribution processes, you'll drive continuous improvement through standardization, digitalization, and process enhancements. Your responsibilities will also include implementing and maintaining internal controls, participating in audits, and monitoring operational KPIs to measure efficiency and benefits.

In this role, you'll prioritize Safety, Health, Environment, and Quality (SHEQ) in all we do, supporting the development and implementation of the Epiroc IT strategy. Serving as a role model and ambassador for company values, you'll foster professional growth through coaching and support, actively contributing to the Epiroc IT organization's success.

Your profile
We seek a dynamic individual with a university degree in finance, accounting, or a related field, and 5-7 years of experience in multinational organizations. Solid leadership and change management skills are essential, along with effective communication abilities for complex topics with a strong command of English. Proficiency in financial analysis and working with integrated ERP-system, Excel, Outlook, and PowerPoint is necessary. Experience with internal controls, audits, and process improvements is highly desirable.

You should possess a controller's mindset, taking ownership of responsibilities and demonstrating strong leadership abilities, including coaching and feedback skills. Building relationships, delivering clear guidance, and challenging the organization when necessary are vital traits. Our company culture emphasizes driving innovation and continuous improvement, which will also be valued in this role.

Location
This position is located in Örebro, Sweden. In case a candidate from a different country applies and is successful, Swedish local terms and conditions will apply.


Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation, and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment, and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!

In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:  

* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus.


A hybrid workplace
Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions.

Application and contact information
Apply for this position by creating an account in our recruitment system.

For questions about the position or recruitment process please contact:
Maria Stedfeldt, VP Controlling and Finance, maria.stedfeldt@epiroc.com
Ellinor Ekelöf, Recruitment specialist, ellinor.ekelof@epiroc.com

Please note that due to regulations, we cannot handle applications received through email. We have already made our choices regarding advertising channels and consulting providers, and kindly request not to be contacted regarding such inquiries.

Ansök nu

Controller till Ekonomi och Administration vid ÖBO

Läs mer Apr 10
Är du en lyhörd och handlingskraftig person som uppskattar ett omväxlande arbete där du kan utvecklas? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag. 

Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Och det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro. 

Nu söker vi en proaktiv, driven och lösningsorienterad controller till vår ekonomifunktion! 
 
Din roll 
Som controller på ÖBO kommer du att stödja chefer med planering och uppföljning av verksamhet. Du stöttar chefer med att omsätta strategier till verksamhet och bidrar med stöd i hela årsprocessen kring ekonomi- och verksamhetsstyrning. Du förväntas sätta dig in i verksamhetens utmaningar och omsätta det i proaktivt controllerstöd genom att identifiera förbättringsområden. 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter: 


• Budget och prognosarbete 
• Stöd till chefer genom analys och underlag för styrning av verksamhet.  
• Du arbetar tvärfunktionellt med andra roller och enheter inom företaget. 
• Arbete i controllerteamet med hela bolagets ekonomi- och verksamhetsstyrning,  
bland annat analys, målstyrning, nyckeltal, effektivitet. 
• Delta i utvecklingen av interna processer 
• Viss redovisning ingår i rollen. 

Du ingår i bolagets controllerteam som består av fem controllers och en teamledare.  Controllerteamet svarar för stöd i och utveckling av bolagets ekonomi-, verksamhetsstyrning och kvalitetsledning. Du rapporterar till koncernens ekonomichef men leds i det dagliga arbetet av teamledare för controllerteamet. Controllerteamet jobbar i nära samarbete med redovisningsteamet som består av en teamledare och 4 redovisningshandläggare.  
 
Du som person 
Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga, är en problemlösare och trivs med att arbeta i team. Du är analytiskt med god förmåga att se arbetsmomenten i sitt större sammanhang och prioriterar ditt arbete utifrån ett helhetsperspektiv. Du är trygg, prestigelös och känner dig bekväm med att be om stöd. Du trivs med att arbeta med effektiva metoder och uppskattar ett omväxlande och stimulerande arbete där du har möjlighet att utvecklas och växa.  
 
Du tycker om att vara en del av en kultur där olikheter får ta plats och där det är högt i tak. Vi på ÖBO bryr oss om vem du är, därför lägger vi stor vikt vid personlighet. 
 
ÖBO arbetar utifrån en värdegrund som utgörs av människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet. Viktiga frågor för oss – och vi hoppas att du känner detsamma. 

Dina kvalifikationer 


• Du har en högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi. 
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat controllerarbete. 
• God digital kompetens i främst Office, med fokus på Excel och gärna PowerBI. 

Meriterande 


• Erfarenhet av att ha jobbat med både ekonomi- och verksamhetsstyrning. 
• Erfarenhet av kvalitetsledningsarbete. 
• Erfarenhet av fastighetsekonomi. 
• Erfarenhet av att ha jobbat med något av följande, framtagande av nyckeltal, effektkartläggning, portföljstyrning, avtalscontrolling. 

Anställningsform 
Tillsvidare. Heltid. Med start enligt överenskommelse. 
 
Intresserad? Hör av dig! 

Oliver Hagvall, Chef för Ekonomi & Administration, 019-19 42 10 
Peter Gustavsson, facklig representant för Visio, 019-19 43 73  
 
Vi behöver din ansökan senast 2024-04-24. Varmt välkommen! 

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett allmännyttigt bostadsbolag som verkar i Örebro. I mer än 75 år har vi arbetat för att utveckla Örebro till en levande, trygg och trivsam stad – att bo och leva i. Vi gör det genom att hyra ut och förvalta närmare 23?000 bostäder och över 1?000 kommersiella lokaler. Och genom att bygga om och bygga nytt. Men vi är så mycket mer än en hyresvärd och ett bostadsbolag. Vi bryr oss – om våra hyresgäster, våra medarbetare och om världen omkring oss. Läs mer om hur det är att arbeta hos oss på https://www.obo.se/om-obo/jobba-pa-obo/

Ansök nu

Senior Controller inom offentlig sektor

Läs mer Apr 9
Vi söker nu en erfaren och driven Senior Controller för ett spännande uppdrag inom offentlig sektor som konsult. Som Senior Controller kommer du att inneha en nyckelroll i den ekonomiska funktionen genom att leda och delta i viktiga ekonomiska processer och beslutsfattande. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Detta är en unik chans för dig som vill utvecklas i din karriär och vara en del av ett framgångsrikt team som arbetar för samhällets bästa.




Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Genomförande av budget- och prognosarbete
Rapportering och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektörer, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och beredning av underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på tre (3) personer i arbetet mot förvaltning





Exempel på arbetsuppgifter:
Att agera föredragande gentemot nämnd
Ansvar för ekonomistyrning och resursfördelning
Genomföra ekonomiska utredningar och analyser
Delta i viss redovisning

Krav för rollen som Senior Controller:
Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef
Personlig lämplighet med noggrannhet och ansvarskänsla
Förmåga att fatta självständiga beslut inom verksamhetsområdet
Snabb inlärningsförmåga och stark analytisk förmåga
God kännedom om gällande regelverk och lagstiftning inom ekonomiområdet
Utvecklad samarbetsförmåga och förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer
Strukturerad med god social kompetens
Erfarenhet av att påverka och leda för att främja god ekonomi, effektivitet och hållbar utveckling
Färdighet att kommunicera och presentera klara budskap inför större grupper
Trygghet i att arbeta i digitala system, särskilt Excel

Meriterande för rollen:
Erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
Tidigare arbete inom offentlig sektor
Erfarenhet av arbete i en processorienterad verksamhet
Kunskap om ekonomisystemen Raindance och Microsoft 365

Ansökan:

Om du är intresserad av att ta steget mot en spännande karriär som Senior Controller inom Offentlig Sektor så ser vi fram emot ditt CV snarast möjligt. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.

Urval sker löpande, så tveka inte med att skicka in din ansökan med CV samt där du svarar på varfö

Ansök nu

Senior controller

Läs mer Apr 5
Nu söker vi för ett uppdrag i Örebro en senior controller.
Om uppdraget
Till ekonomiavdelning på Örebro kommun söker vi nu en interim senior controller. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj. Arbetet utföres till största del på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.

Uppdraget består av:
Budget och prognosarbete
Rapporter och redovisning i nära samarbete med förvaltningsdirektör, verksamhetschefer och enhetschefer
Omvärldsbevakning och bereda underlag
Arbetsledning av ett ekonomiteam på 3 personer i arbetet mot förvaltning

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Föredragande mot nämnd
Ekonomistyrning och resursfördelning
Budget och prognosarbete
Ekonomiska utredningar och analyser
Viss redovisning


Dina kvalifikationer

Högskoleexamen inom ekonomi eller motsvarande som UM bedömer som likvärdig
5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef


Meriterande

Det är meriterande om du har:
erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation
erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet
erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet
erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Raindance och Microsoft 365


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 240415
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 50000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Interim Senior Controller till Örebro

Läs mer Apr 10
Nu söker vi en senior controller för ett längre uppdrag i Örebro.

Till vår kunds ekonomiavdelning söker vi nu en interim senior controller. Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj/juni.

Ditt anställningserbjudande

Vi söker dig som vill arbeta som underkonsult och som är tillgänglig omgående.

Våra kunder är främst medelstora och stora företag som verkar i en rad olika branscher. Hos oss får du en perfekt möjlighet att få in en fot på ett intressant företag eller bredda din erfarenhet.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

Ekonomistyrning och resursfördelning
Budget och prognosarbete
Ekonomiska utredningar och analyser

Värt att veta

Uppdraget är på heltid i 6 månader med start i maj/juni med möjlighet till förlängning. Arbetet utföres till största del på plats, men viss möjlighet till distansarbete finns.

Våra förväntningar

Vi söker dig med en högskole-examen inom ekonomi eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig. Du bör ha 5-10 års dokumenterad erfarenhet som controller eller ekonomichef.

Det är meriterande med erfarenhet av controllerarbete i en politiskt styrd organisation och arbete inom offentlig verksamhet. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att jobba i en processorienterad verksamhet och erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och Microsoft 365.

Intresserad?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Tng Group AB .

Tech Lead inom .NET / C# till Dormy Golf i Örebro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 17
Drivs du av teknik och gillar du golf? Som Tech Lead inom .NET / C# hos Dormy i Örebro får du chansen att kombinera dessa två!

Nu har du en fantastisk möjlighet att söka en spännande roll som Tech Lead inom .NET / C# till oss på Dormy. Här kommer du få stora möjligheter att påverka den digitala delen av organisationen framåt, samt få stora möjligheter att påverka din roll. Du kommer jobba både operativt i koden och strategiskt ut mot organisationen och ha en stor frihet tillsammans med ditt team att testa nya tekniker och nya vägar framåt. Gillar du att driva förändring, vara innovativ och utmana gamla tanke- och tillvägagångssätt. Då har du kommit rätt. Gillar du eller är du också nyfiken på golf. Då har du kommit riktigt rätt!

Vi erbjuder dig

• En varm och öppen kultur, som samtidigt är entreprenörsdriven med en ständig strävan att ligga i framkant.
• Vara en del av ett tryggt och expansivt bolag som är marknadsledande i Norden och som växer i Europa.
• Bra förmåner i form av exempelvis kollektivavtal, friskvårdsbidrag och mycket bra personalrabatter.
• En flexibel arbetsgivare som värnar om ditt välmående och har förståelse för ditt livspussel och sätter stor tilltro att du själv kan ta ansvar.

Det här gör du hos oss

• Definiera och kommunicera den tekniska visionen för produkten eller projektet.
• Stöd det tekniska teamet genom att erbjuda teknisk vägledning, mentorstöd och expertis.
• Agerar som en teknisk expert inom teamet och hjälper till att lösa komplexa tekniska problem och utmaningar.
• Arbetar nära produktägaren, Scrum Master och andra intressenter för att förstå och tolka krav och behov från en teknisk synvinkel.
• Driver och stöder kontinuerlig teknisk förbättring inom teamet genom att introducera nya teknologier, verktyg och metoder som kan förbättra produktens kvalitet, prestanda och underhållbarhet.

Ditt team och arbetsplats

Du kommer sitta i bolagets hjärta i form av ett modernt huvudkontor med centrallager, varuhus och restaurang. Vid vårt huvudkontor jobbar funktionerna IT, ekonomi, HR, inköp, kundservice och marknad. IT avdelningen består i dag av sex personer varav två utvecklare, en IT-koordinator och tre IT support, där planen är att IT ska växa framåt.

Du kommer att jobba hybrid, där du får möjlighet att jobba både på plats och remote.

Mer om dig

Vi söker dig som är en erfaren utvecklare inom .NET / C# och som antingen är redo att ta steget mot en mer strategisk/ledande roll, alternativt att du har erfarenhet av det sen innan. Du kommer fortsatt vara operativ som utvecklare vilket vi ser ett stort värde i att du har god kunskap inom tekniker som C#, ASP.NET MVC, NET Core, Entity framework, javascript/jQuery samt .

Som person söker vi dig som vill ha förståelse för helheten och som trivs med att ta mentorsrollen och inspirera inom det digitala området. Du får gärna också vara driven och vilja nå resultat, samtidigt som du gillar att utmana och testar nya vägar framåt. Golfen kommer vara en stor del av din vardag så om du gillar sporten så är det något som kommer göra dina dagar ännu roligare!

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Electronics Engineer till Örebro län

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 15
Arbeta med högteknologiska kunder inom försvarsindustrin och utveckla elektroniska produkter och system via Combitech i Örebro!

Combitech grundades 2006 av Saab och vi har sedan dess bidragit till ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Vi befinner oss just nu i en expansiv tillväxtfas och söker fler skickliga medarbetare. Till Örebrokontoret söker vi just nu en elektronikingenjör / Electronics Engineer. En roll för dig som vill jobba med spännande kunder och projekt inom försvarsindustrin. Som konsult hos Combitech erbjuds du kompetensutveckling, utbilda internt inom ditt expertområde och en fast månadslön, oavsett hur din beläggning ser ut. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Hos Combitech hittar du alltid utmanande uppdrag, du får möjlighet att träffa många människor och inte minst jobba med spännande kundföretag och teknikprojekt. Utöver en stabil arbetsgivare har du också en trivsam arbetsmiljö med förmånliga villkor och generöst friskvårdsbidrag.

Combitech prioriterar kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder alla sina anställda två veckors utbildningar två gånger per år genom Combitech GROW. Utöver dessa veckor har du som anställd möjlighet att fördjupa dina kunskaper och färdigheter inom relevanta områden parallellt med ditt uppdrag. Kanske vill du fördjupa dig inom programmering eller inbyggda system.

Dina arbetsuppgifter

• Konstruera analog och digital elektronik 
• Optimera kretsar för prestanda och tillförlitlighet.
• Utför tester och valideringsprocesser för att säkerställa att elektroniska produkter och system uppfyller specifikationer och prestandakrav.
• Analysera data och testresultat, hantera problemlösningsprocessen inom ditt område.
• Tolka och bryta ned krav till åtgärdspunkter och agera på dem.

Värt att veta

Du blir en del av Örebro teamet som består av ett 60-tal medarbetare och underkonsulter inom teknikområdet. På kontoret har vi kompetenser inom bland annat elektronik, mekanik, mjukvaruutveckling, produktionsteknologi och  hydraulik. Teamet leds av tre konsultchefer som rapporterar till enhetschefen för Örebro/Karlskoga. 

I rollen finns möjlighet till hybridarbete beroende på fas i projekten.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen som elektronikingenjör hos oss förväntar vi oss att du har:

• Erfarenhet av analog och digital elektronik
• Arbetat några år som elektronikingenjör.
• Kompetens i svenska och engelska både i tal och skrift. 

Meriterande är:

• Erfarenhet av Mentor Graphics / Siemens EDA verktyg för elektronikkonstruktion och simulering.
• Erfarenhet av hårdvarunära programmering (C/C++).

Som person ser vi att du är:

• Initiativtagande och bidrar till utveckling såväl hos kund som internt. Du drivs av ett kontinuerligt lärande.
• Strukturerad och arbetar på ett systematiskt sätt.
• Kvalitetsmedveten och säkerställer att ditt arbete uppfyller höga standard. 
• Kommunikativ varpå du kan kommunicera med personer på olika nivåer samt förstå kundernas behov.
• Samarbetsvillig och trivs att interagera med kollegor i verksamheterna.

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Produktionsplanerare till tillverkande företag

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 10
Vi söker dig med erfarenhet från produktion inom tillverkande industri för konsultuppdrag i Karlskoga

Vi letar efter någon med god analytisk förmåga som drivs av att arbeta brett. Erfarenhet är inte avgörande, men din potential och engagemang är det. Detta är ett uppdrag som konsult för ett tillverkningsföretag i Karlskoga.I rollen som produktionsplanerare kommer du att stödja och optimera kundens produktionsverksamhet och leveranssäkerhet. Uppdraget sträcker sig över minst 6 månader och det finns mycket goda möjligheter till överrekrytering hos kunden. Vi vill starta så snart som möjligt.Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som snabbt kan sätta sig in i kundens behov och göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter

• Utveckla och implementera effektiva produktionsplaner för att möta företagets mål samt med inriktning på underhållsbehov.
• Analysera och optimera produktionsflödet för att maximera effektiviteten.
• Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv produktionskedja.
• Hantera och lösa produktionsrelaterade utmaningar i realtid.
• Samarbeta med produktions- och underhållsteamen för att säkerställa korrekt planering och genomförande av underhållsåtgärder.
• Föreslå förbättringar och förebygga potentiella avbrott.

Värt att veta

Uppdraget är på minst 6 månader med mycket goda möjligheter till överrekrytering hos kunden och är placerat på kundens kontor i Karlskoga. 

Våra förväntningar

Du har:

• Erfarenhet av produktion, gärna inom planering.
• Förståelse för produktionsteknik.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person är du:

• Kommunikationsfärdigheter för att samarbeta med olika team och avdelningar.
• Stark analytisk förmåga och förmåga att förstå sambanden mellan olika delar av vår produktions- och underhållsverksamhet
• En förmåga att arbeta strukturerat men också agilt vid produktionsrelaterade utmaningar i realtid.

Intresserad?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Säljkoordinator till expansiva Cyklos

Innesäljare
Läs mer Mar 21
VIll du arbeta i en bred roll där du koordinerar och stöttar affären? Cyklos söker en Säljkoordinator!

Erfarenhet av att koordinera och supportera inom ett teknisk bolag? Motiveras du av att arbeta brett där din förmågan att strukturera och prioritera samt ge god service blir viktig? Vill du dessutom bidra till både folkhälsa och att minska klimatpåverkan? Bra! Expansiva Cyklos växer och söker en säljkoordinator / Sales Coordinator. Du blir en viktig nyckelperson som bidrar till att driva affärer och bolagets fortsatta tillväxt framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

I det framtida samhället kommer de fortsatta behoven av cykelställ, cykeltak, cykelgarage och cykelservicestationer både öka och förändras i takt med cykelns utveckling. Cyklos är en av de ledande svenska leverantörerna inom mikromobilitet och andra produkter för offentlig cykelmiljö med egentillverkade produkter. En cykelparkering från Cyklos löser ett praktiskt problem - var cyklisten på ett säkert och tryggt sätt kan parkera sin cykel.

I rollen som säljkoordinator kommer du stödja säljarnas måluppfyllelse och förväntas också fortsätta bidra till en positiv och framåtriktad säljkultur. Du kommer till en varierande roll där ingen dag är den andra lik där du också samarbetar med marknad och inköpsavdelningen som är relaterat till affärs- och produktfrågor. Du kommer även ansvara för rapportering av säljstatistik, registervård och säljadministration i CRM-systemet.

Dina arbetsuppgifter

• Samarbeta med och supporta utesälj för att uppnå OKR:s och säljmål.
• Telefon-/Digital bearbetning och försäljning mot både nya och befintliga kunder.
• Ta emot, värdera, sortera och fördela inkommande Leads vidare till rätt säljare.
• Hantera och säkerställa genomförande av affärsmöjligheter, offerter och orderläggning.
• Svara kunder på inkommande produktfrågor och förfrågningar.
• Hålla säljarna uppdaterade på affärsmöjligheternas status och nyckeltal.

Värt att veta

Huvudkontoret är i Mariefred och produktion sker i Katrineholm. Din placering kommer vara tillsammans med sälj och teknikfunktionen på kontoret i Örebro, som idag består av 2 - 3 säljare samt en Technical Product Manager.

Du kommer till ett engagerat team där man gärna tränar tillsammans på lunchen och tar sig an gemensamma träningsutmaningar. Cyklos har en familjär företagskultur som är under stark tillväxt, där nytänkade och framåtanda välkomnas. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom liknande roller. Vi lägger stor vikt vid personlighet och värdesätter att du har en hög servicegrad och sätter kunder och affären i centrum. Du trivs med att samarbeta och kommunicera med både interna och externa kontaktytor. Du är noggrann och strukturerad och har ett gott sinne för affärer, förstår kundens behov och arbetar aktivt med omvärldsbevakning och håller dig uppdaterad inom branschområdet. Du har god datavana och är van att arbeta i affärs- och CRM system. Har du en teknisk förståelse varpå du kan läsa montering och enklare ritningar är det meriterande för tjänsten. 

Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är även ett stort plus om du behärskar finska i skrift och tal då Cyklos verkar på den finska marknaden. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Account Manager till expansiva Cyklos

Account manager
Läs mer Mar 21
Jobba som säljare ( Account Manager ) inom klimatsmart framtidsbransch och bidra till folkhälsan hos expansiva Cyklos i Örebro!

Är du en relationsskapande Säljare / Account Manager med ett passionerat driv för att uppnå resultat? Har du dessutom erfarenhet av teknisk försäljning samt vill bidra till både folkhälsa och att minska klimatpåverkan? Bra! Tillväxtbolaget Cyklos söker en entusiastisk och självgående säljare med god affärs- och systemförståelse.I rollen som Account Manager får du en avgörande del i att etablera och upprätthålla starka kundrelationer, samtidigt som du fokuserar på att öka försäljningsvolymen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I det framtida samhället kommer de fortsatta behoven av cykelställ, cykeltak, cykelgarage och cykelservicestationer både öka och förändras i takt med cykelns utveckling. Cyklos är en av de ledande svenska leverantörerna inom mikromobilitet och andra produkter för offentlig cykelmiljö med egentillverkade produkter. En cykelparkering från Cyklos löser ett praktiskt problem - var cyklisten på ett säkert och tryggt sätt kan parkera sin cykel.

I rollen som Account Manager vid Cyklos kommer du att arbeta med försäljning mot befintliga och nya kunder i Sverige. Detta innebär att du kommer att genomföra kundmöten över hela landet, presentera Cyklos produkter och förhandla om avtal. Du kommer även representera företaget fysiskt på mässor och event samt ha en aktiv och central roll vid företagets digitala närvaro.

Dina arbetsuppgifter

Dina framtida arbetsuppgifter är att:

• Aktivt söka efter och ta kontakt med potentiella kunder för att öka Cyklos kundbas.
• Agera på inkommande leads, vilket innebär att du följer upp intresseanmälningar och förfrågningar från befintliga och potentiella kunder fysikt och digitalt.
• Samarbeta med säljkoordinator för att säkerställa en smidig försäljningsprocess.
• Ansvara för att följa upp och hantera kundrelationer, samt att uppdatera CRM-system med relevant information om kunder och prospekt.
• Hålla i webbinarium och närvara på mässor.
• Arbeta aktivt och taktiskt med upphandlingar.

Värt att veta

Din placering kommer vara tillsammans med sälj och tekniskfunktion på kontoret i Örebro som idag består av 2 - 3 säljare samt en Technical Product Manager. Huvudkontoret är i Mariefred och produktion sker i Katrineholm.

Du kommer till ett engagerat team där man gärna tränar tillsammans på lunchen och tar sig an gemensamma träningsutmaningar. Cyklos har en familjär företagskultur som är under stark tillväxt, där nytänkade och framåtanda välkomnas.

I rollen ingår resande och du förväntas träffa kunder majoriteten av din vecka. Resterande dagar är du på kontoret i Örebro för att samarbeta med dina kollegor. Man tillämpar hybridarbete på kontoret i den mån det passar verksamheten.

Våra förväntningar

Vi söker dig som är en självgående och uthållig person som trivs med ett agilt arbetssätt. Du har hög affärsförståelse och erfarenhet av att arbeta med försäljning. Kanske har du tidigare arbetat som Customer relations manager (CRM) eller utesäljare inom B2B försäljning vid ett tekniskt bolag?

Vi ser gärna att du har en god teknisk förståelse samt god förståelse för offentliga affärer. Bygga relationer är en naturlig del av din personlighet. Du är resultatinriktad och motiveras av att nå uppsatta mål. För rollen krävs att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Redovisningsassistent till W-Invest Fastigheter

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 19
Vi söker en noggrann ekonom med erfarenhet av redovisning till ett stabilt och lönsamt familjeföretag i Örebro

Trivs du att arbeta i en bred roll inom redovisning där du har ett stort eget ansvar? Vill du utvecklas i din yrkesroll och har lätt för att samarbeta med andra? Bra! Då kan du vara den redovisningsassistent vi söker för rekrytering till W-Invest Fastigheter i Örebro. Tjänsten innebär deltid 75% och önskad start är preliminärt 1/9.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som redovisningsassistent har du varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att utvecklas i din roll.

Dina arbetsuppgifter

• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Avstämningar
• Löpande bokföring
• Upprättande av momsdeklaration
• Enklare månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Diverse övrig administration

Värt att veta

På ekonomiavdelningen har du redovisningschef och en ekonomiassistent som närmsta kollegor. Kontoret finns i trevliga lokaler på Aspholmen.

Våra förväntningar

Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt gärna praktisk erfarenhet av redovisning. Du är van användare av Excel och sätter dig snabbt in i nya IT-system. Du har mycket goda kunskaper i svenska men kan även kommunicera på engelska.

Som person tar du ett stort eget ansvar och har ett systematiskt arbetssätt. Vidare så är du analytisk och har ett intresse för att utvecklas i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta med andra och håller deadlines.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu