Örebro: Erfaren supporttekniker till EMBA

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren supporttekniker till EMBA i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-02 // Varaktighet: Heltid

Har du rest mycket i jobbet och känner att du vill ha en fast och stabil arbetsplats? Är du kunnig inom PLC och elektronik och känner att du vill jobba i en supportroll där du har nära kontakt med kunder? Perfekt! Då är du den vi söker, in med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
EMBA utvecklar, tillverkar och marknadsför maskiner för den globala wellpappindustrin. Som supporttekniker på EMBA kommer du att koppla upp dig digitalt mot EMBAs maskiner ute hos kunder över hela världen. När kunder stöter på problem så är ditt arbete att felsöka, uppgradera och hitta lösningar på kundens problem.

Du erbjuds

Som medarbetare på Emba Machinery kommer du till ett bolag med familjär stämning, korta beslutsvägar och där du har stora möjligheter att vara med och påverka den fortsatta framgången. Du får en central och självständig roll där dina idéer välkomnas och där du även blir ett viktigt bollplank till vår utvecklingsavdelning.

ARBETSUPPGIFTER
- Du kopplar upp dig mot våra maskiner över hela världen
- Supportar kunder i deras ärenden
- Felsöker och löser kunders problem

I den här rollen krävs de att du har "hands on" och är tålmodig och lyhörd.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå
- Har goda kunskaper i elektronik och PLC-system
- Är van vid att installera, felsöka eller serva komplexa maskiner
- Du behärskar såväl svenska som engelska både i tal och skrift då EMBA arbetar med kunder över hela världen.

Kompetenskrav:


* Uthållig
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Maj
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro
* Du kommer att arbeta tvåskift: 07.00 - 16.30 och 16.00 - 22.00. När du har det senare skiftet kan du arbeta hemifrån om du önskar.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Då detta är en rekrytering kommer du att bli anställd av EMBA.

INFORMATION OM FÖRETAGET
EMBA develops, manufactures and markets machines for the global corrugated board industry. Based on the patented Ultima™ technology platform, our machines combine outstanding productivity, flexibility and material efficiency. Through continuous R&D and after-sales support, EMBA delivers reliable, high-quality solutions for our customers. Our company culture is built on high ethical standards, customer value and respect for every individual. www.emba.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Automationsingenjör, maskin

Nedan visas andra jobb i Örebro som Automationsingenjör, maskin.

Automationstekniker till Orica sökes!

Läs mer Mar 8
Arbetar du i rollen som automationstekniker idag och är redo för en ny utmaning? Vill du dessutom jobba i ett globalt företag som är världsledande inom sin bransch? Ta då vara på chansen att bli en del av Oricas underhållsteam i rollen som automationstekniker! Varmt välkommen med din ansökan, löpande urval sker.

Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Oricas räkning en automationstekniker. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Orica.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Oricas önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Du erbjuds
• Att arbeta i ett globalt företag med lokal förankring
• En nyckelroll i Oricas arbete att automatisera och optimera produktionsprocesser

Arbetsuppgifter
I rollen som automationstekniker hos Orica utgår du från verksamheten i Gyttorp. Du ansvarar över att utveckla och implementera lösningar för att effektivisera och förbättra Oricas befintliga arbetsprocesser. Rollen innebär ett nära samarbete med dina kollegor i underhållsteamet, samt produktionsteamet för att identifiera och implementera bästa praxis inom Oricas verksamhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innefatta:
• Att säkerställa att underhållsaktiviteter på Oricas utrustning och system utförs i enlighet med lagstadgade krav och policys
• Hantering av eventuella systemfel om/när de uppstår
• Identifiera och implementera förbättringsåtgärder för ökad effektivitet, säkerhet och produktivitet

Vi söker dig som:
har arbetat i rollen som automationstekniker eller har liknande arbetslivserfarenhet. Vidare har du B-körkort och en god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska. Beredskap ingår även i tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som automationstekniker hos Orica. Arbetet innebär många dialoger internt och därför ser vi att du är en lagspelare med god samarbetsförmåga och social kompetens. Du har en god förmåga att strukturera upp ditt arbete och driva ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Vidare är du lösningsorienterad och innovativ. Du arbetar aktivt för att driva förändring och förbättring i dina projekt.

START: Omgående
OMFATTNING: Heltid
STAD: Gyttorp
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Mia Haaster

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

#orica, #automation, #automationstekniker

Ansök nu

Automationsingenjör

Läs mer Dec 13
Nu önskar vi oss fler seniora automationsingenjörer till våra automations-team i Borlänge, Karlstad och Örebro. Vi jobbar med spännande projekt inom den växande industribranschen, och önskar oss fler trevliga kollegor som är redo att vara kompetensstöd åt våra partners; vill ha omtänksamma arbetskamrater; ha kul på jobbet samt önskar lära sig mer och växa med uppgiften. På Rejlers har vi siktet inställt på att bli branschens mest lärande organisation -#HomeOfTheLearningMinds. Hos oss har du möjlighet att fortbilda dig och utveckla dina färdigheter. Låter det som ditt nya jobb? Då ska du läsa vidare! ????



ABOUT THE JOB
Som erfaren automationsingenjör har du en ledande teknisk konsultroll där du ansvarar för din egen och i många fall hela projektets leverans inom automationsområdet till kund. Du blir en del av ett kompetent team som arbetar med automationsprojekt hela vägen från behovsanalys, konceptutveckling, konstruktion och programmering till driftsättning. Tillsammans med våra kunder skapar vi optimala lösningar för just deras verksamhet och behov.

Att dela med sig av kunskap och erfarenheter ser vi som en självklarhet, det är därför viktigt att du trivs i en lärande miljö. Erfarna automationsingenjörer har även möjlighet att agera mentorer för våra juniora förmågor ????



WHO ARE YOU?

Projekten och uppdragen du arbetar i varierar i såväl komplexitet som storlek, därför värderar vi dina personliga egenskaper högt och vi ser gärna att nyfikenhet, prestigelöshet och flexibilitet är några av dina. Du är en utpräglad lagspelare som gärna samarbetar i team, men som också har förmåga att ta egna initiativ och inte räds för att ta ansvar. Precis som vi, hoppas vi att du också tycker att det är viktigt att vi har roligt tillsammans på jobbet!

För att lyckas i rollen har du:

- Relevant utbildning alternativt likvärdig kompetens från tidigare erfarenheter

- Gedigen arbetslivserfarenhet inom industriautomation

- Du känner hemma med programmering inom PLC, HMI och SCADA/DCS-system

- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om du dessutom har erfarenhet av elkonstruktion, konsultrollen eller kunskap i 800xA, drar vi lite extra på smilbanden när vi läser din ansökan!????

WHAT YOU GET
I regionen har vi har många strängar på vår lyra, förutom el-och automation jobbar vi nämligen också med mekanikkonstruktion, projektledning och process- och anläggning, för att nämna några. Hos oss får du en dynamisk och utmanande roll där du får arbeta med spännande projekt och intressanta kunder.

Vi erbjuder en rolig och stimulerande arbetsplats i ett bolag med stor framtidstro och högt i tak. Vi är ett sammansvetsat gäng som har roligt och utvecklas tillsammans! #funatwork

Vi hoppas att just du vill bli vår nya kollega! ????



???? Under julledigheten kan återkopplingen komma att dröja längre än vanligt, vi hör av oss till dig igen så snart vi är tillbaka!

Läs mer om din rekryteringsresa och våra olika steg i processen --> här! (https://career.rejlers.se/)
Vi granskar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

HOME

Våra medarbetare är grunden till vår framgång och utveckling. Hos oss ska varje medarbetare känna sig betydelsefull, uppmärksammad och delaktig.

LEARNING

Våra medarbetares kunskap och erfarenhet helt avgörande för vår framgång och förmåga att utveckla morgondagens hållbara samhälle. Lärandet är med oss hela tiden i allt vi gör - hos oss är man under ständig utveckling!

MINDS

Med en nyfiken inställning som uppmuntrar och inspirerar till nytänkande, vågar vi utmana både oss själva och vår omgivning. Vi har ett starkt fokus på ett uppmuntrande, tillitsfullt och kommunikativt ledarskap. Lika viktigt är medarbetarskapet där vi alla har ett eget ansvar för lärande och ständig utveckling.

Läs mer om vår kultur här: OUR WAY

Ansök nu

Automation engineer for a traineeprogram in Karlskoga!

Läs mer Dec 22
Are you as thrilled as us about trainee program? Are you passionate about pushing the boundaries of innovation in chemical engineering? Do you thrive on transforming ideas into efficient, scalable processes? Chematur Engineering is seeking a talented junior Automation engineer to join our dynamic team!

TALENT PROGRAM

The Talent Program with Chematur engineering aims to give you, a recent graduate, a good start in your career. The program will last for one year, where you will have the opportunity to combine exciting projects with education so that you can grow as a person and develop your technical skills. You will attend the program together with people from other locations and thus be able to build a network internally. The program is therefore designed to give you both skill development and a community with others who are in the same phase.

You will be given the opportunity to develop both your hard skills (e.g., technical knowledge) and soft skills (e.g., self-leadership). The program will also include joint activities and digital coffee breaks with the other participants as well as an opportunity to exchange experiences with more senior colleagues within the company.

YOUR WORK

You will be part of a group of engineers at a small but strong company. Chematur Engineering receives a request from a company that wants to manufacture something chemical. Your team is responsible for delivering all technical documentation to the customer for the factory to function. As an automation engineer at Chematur, you will play a pivotal role in designing, implementing, and optimizing automation solutions within our chemical processing plants. In some projects, you are involved all the way from start to finish. A great deal of collaboration is included between colleagues, so it is important that you have an openness and responsiveness.

As a Automation engineer at Chematur, you'll have the opportunity to:

-Design, develop, and implement electrical control systems for automation in chemical processing plants.
-Collaborate with multidisciplinary teams to integrate automation solutions into existing processes or new projects.
-Conduct feasibility studies, risk assessments, and troubleshooting of electrical systems.
-Develop and maintain documentation related to electrical designs, specifications, and protocols.
-Ensure compliance with industry standards, safety regulations, and best practices.
-Provide technical support and guidance during installation, commissioning, and maintenance phases.

Requirements:

-Bachelor's or Master's degree in Electrical engineering, Automation or Chemical Engineering with processautomation.
-English

Nice to have:

-Swedish
-Flexible with travelling for maximum 6 weeks/year mostly to Asia.
-Experience of SIS system
-MATLAB

YOUR PROFILE

We want to meet you who is very self-driven. You will get a great introduction program where you will get all the support you need but no day is like another, and you need to be flexible with that and enjoy being involved in all stages in projects. Don’t be scared to ask questions, this shows us your curiosity and please share with us of your modern knowledge within the field. Communication is success and we are excited to learn more from you!

ABOUT CHEMATUR ENGINEERING

Chematur Engineering is a global technology and engineering company that specializes in providing sustainable solutions in the fields of chemistry, renewable energy, and environmental technologies. They are known for their expertise in designing and constructing chemical plants, particularly in areas such as biodiesel, renewable chemicals, and specialty chemicals. The customers are global but mostly in Asia.
Headoffice is in Karlskoga and there you will meet 33 employees with a mix of engineers and admin.

ABOUT FRAMTIDEN
Framtiden is a recruitment company working with both staffing and recruitment, we want to make a difference in people’s lives. We make difference by helping people finding the right job and the right colleague. We are specialized in recruiting the right talents to the right company. Framtiden is located in 7 cities in Sweden and in Oslo.

For this position, you will initially be employed by us at Framtiden and then move on and be employed directly by the client company.

RECRUITMENT PROCESS
?
•Interview with Framtiden
•Interview with customer
•Lunch with team

TERMS

Start date: Flexible
City: Karlskoga
Work hours: Full-time, office hours

Apply now to embark on an exciting journey in process engineering with Chematur Engineering!

Ansök nu

Gruppchef Automation - Underhåll till Billerud Frövi

Läs mer Dec 19
Vårt uppdrag
Förpackningsindustrin är inne i en transformation från plast till alternativa förpackningsmaterial såsom högkvalitativa pappersprodukter.

För att kunna leverera morgondagens hållbara förpackningar och fortsätta utvecklas inom strategiska områden behöver nu Billerud rekrytera en Gruppchef Automation-underhåll.

Vill du vara med och bygga ett underhåll i världsklass och drivs av att få utveckla, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara rollen för dig!




Om tjänsten
I rollen som gruppchef kommer du att leda och koordinera den dagliga driften, planera bemanning och resursbehov. Du kommer också att samordna olika underhållsinsatser internt som externt i form av förebyggande och avhjälpande underhåll.

Som gruppchef är du en viktig del i att driva och utveckla underhållet och en central del av rollen innebär att arbeta med ständiga förbättringar.

I rollen har du personalansvar för ett tiotal medarbetare verksamma inom automation och el. Tillsammans arbetar ni i en stimulerande och utvecklande miljö, där säkerhet alltid är högsta prioritet och där er insats är central för verksamhetens gemensamma resultat.

Du kommer ha ett nära samarbete med sektionschef Automation samt övriga gruppchefer inom underhåll samt andra viktiga stabsfunktioner inom underhållsorganisationen.




Din profil
Vi söker dig med kompetens inom automation och el, som har minst gymnasial utbildning, gärna inom industriellt underhåll. Vi ser gärna vidare att du har tidigare erfarenhet från arbetsledande befattning och erfarenhet av underhåll inom processindustri.

Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal såväl som skrift. Så även god IT-vana.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du är driven, engagerad och organiserad. Du trivs i en roll där du får möjlighet att driva kontinuerliga förbättringar samt utveckla verksamhet och medarbetare. Du skapar engagemang och samarbete som resulterar i en gemensam strävan mot uppsatta mål.

Av stor vikt är också att du delar Billeruds värderingar och känner igen dig i dess värdeord:

• Sätt kunden i fokus
• Våga prova nytt
• Driv förändring
• Värna om varandra




Övrig information
Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning.
Urval sker löpande så registrera din ansökan snarast.

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vid behov av tillfälligt boende på grund av flytt för tjänsten kan Billerud ombesörja boende för en första tid.
Bor du inte redan i Örebroregionen så vill vi gärna berätta varför det är ett smart drag att flytta hit.
www.thesmartmove.se

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, emma.landelius@nercia.se, 076-8050058.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om kundföretaget
Billerud Frövi är en del av Billerud AB, ett svenskt pappers- och förpackningsföretag som är specialiserat på högkvalitativa förpackningslösningar för olika branscher och industrier.

Dess produktionsanläggning i Frövi/Rockhammar, ett par mil norr om Örebro, är en världsledande tillverkare av förpackningskartong och vätskekartong avsedda för användare med mycket höga krav på effektiva, kreativa och funktionella förpackningslösningar.

I Rockhammar produceras oblekt och blekt CTMP (kemitermomekanisk massa) för leverans i balad form till Frövi. Vätskekartongen används bland annat till förpackningar för mjölk, juice, yoghurt och andra flytande livsmedel. Förpackningskartongen används till högklassiga förpackningar för till exempel parfym, choklad, elektronik, exklusiva drycker, torra och frysta livsmedel. I Frövi/Rockhammar finns även ett utvecklingscenter och laboratorium med expertiskunskap inom förpackningsoptimering, trycksupport och konverteringssupport.



Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Kundfokuserad Field Service Commissioning Engineer till KUKA

Läs mer Nov 22
Har du en passion för teknik och erfarenhet eller utbildning inom automation, mekatronik eller elinstallation? Vill du ha en arbetsgivare som inte bara värderar din kompetensutveckling, utan också stöttar dig i att uppnå dina karriärsmål? Se då hit!

KUKA är ett globalt automationsföretag med en omsättning på cirka 3,9 miljarder euro och cirka 15 000 anställda. Företaget har sitt huvudkontor i Augsburg, Tyskland. Som en av världens ledande leverantörer av intelligenta automationsrobotlösningar erbjuder KUKA kunderna allt de behöver på marknader som fordon, elektronik, metall & plast, konsumentvaror, e-handel/detaljhandel och hälsovård.

OM TJÄNSTEN:

Som Commissioning Engineer är ditt huvudsakliga uppdrag att utföra felsökning på KUKA’s robotsystem ute hos kund samt driftsättning av robotsystemet och modifiering av robotprogram. I förlängningen kan det även ingå att utföra utbildning på robotsystem inför kund på KUKA's utbildningsanläggningar. Kunduppdragen är av varierande karaktär och längd och en sak är säker, ingen vecka blir den andra lik. Tillsammans med ditt team, som är passionerat och dedikerat till att uppfylla kundens behov, kommer du att arbeta hårt för att leverera högkvalitativ service och support.

Du arbetar självständigt med en servicebil samt de reservdelar och verktyg du kan tänkas behöva. Du ansvarar för dokumentation och rapporterar avslutade uppdrag för att kunden skall känna sig trygg under hela processen. Transparent kommunikation på en hög teknisk nivå är avgörande för att säkerställa ett smidigt arbete och hög kvalitet på resultatet. Som Commissioning Engineer ansvarar du för ärenden i hela Sverige, men främst södra halvan. Övernattning några gånger i veckan är därmed att förvänta.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Felsökning och åtgärdande av tekniska problem relaterade till installation och drift av robotsystem
• Installation och igångsättning av industrirobotar och automatiseringssystem hos kund
• Modifiering av befintliga robotprogram på kundutrustning
• Upprätthålla noggrann dokumentation och rapportera om fälttjänstaktiviteter
• Upprätthålla en hög nivå av kundnöjdhet genom att leverera högkvalitativ service och support

DU ERBJUDS:

• Marknadsmässiga löner
• Friskvårdsbidrag
• Individuell utvecklingsplan
• Årlig hälsokontroll
• Sociala aktiviteter inom företaget
• Arbetstidsförkortning
• Flexibel arbetstid
• Kollektivavtal (Teknikeravtalet)

Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på StudentConsulting sköter rekryteringsprocessen och du får en anställning på KUKA. Tjänsten är på heltid och du kommer utgå från KUKAS kontor i Göteborg. Bor du på annan ort går det bra att utgå hemifrån. Tjänsten förväntas starta omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom mekatronik, el, maskinteknik eller automation alternativt har arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig. För att lyckas i tjänsten som Commissioning Engineer ser vi att du har ett par års erfarenhet av service och/eller installation av maskin, robot eller fordon. Är du även van vid att arbeta på resande fot, är detta meriterande. Eftersom du kommer att kommunicera med både svensktalande och icke-svensktalande personer är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska flytande.

Viktigt för tjänsten är:

• Att du har en utbildning och/eller arbetslivserfarenhet som kan bedömas likvärdig inom El/Mekatronik/Automation
• Att du innehar B-körkort och är öppen för att resa och övernatta i tjänsten
• Att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Att du är en samarbetsvillig person som sätter kunden och dennes behov i fokus

Passar ovan på dig? Sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Ekonom sökes till kund i Örebro!

Redovisningsekonom
Läs mer Apr 20
Nytt
Som redovisningsekonom hos vår kund i Örebro kommer du få arbeta med bokföring & bokslut mot bostadsrättsföreningar inom fastighet. Ta chansen & bygg på din kompetens inom ekonomi med en meriterande erfarenhet. Vi arbetar med löpande urval, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vår kund är en totalentreprenör inom fastigheter & du välkomnas här till en familjär arbetsplats med respekt för allas lika värde. Vi söker nu dig med erfarenhet av att arbeta inom såväl bokföring som bokslut. Vi tror att du som söker trivs i en roll med stort & spännande ansvar och som kommer från en bakgrund som redovisningsekonom sedan tidigare. Detta är chansen för dig som finner stor motivation i att arbeta med stora delar av hela ekonomiprocessen!

Detta är inledningsvis ett uppdrag som sträcker sig till och med slutet av september men för rätt person finns det goda chanser till förlängning!

VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar det svenska språket i tal & skrift då det krävs för arbetsuppgifterna.
- Har erfarenhet av att arbeta med bokföring & bokslut.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Teknikintresserad och vill utvecklas inom CNC? Wenmec i Laxå söker dig!

CNC-operatör/FMS-operatör
Läs mer Apr 8
Kommer du direkt från ett teknikinriktat program på gymnasiet eller besitter praktisk erfarenhet inom teknik? Wenmec i Laxå söker en junior talang som är redo att kickstarta karriären som CNC-operatör. Välkommen med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Wenmec i Laxå tillverkar detaljer (dvs komponenter) åt sina världsledande kunder inom industrin. Som CNC-operatör ser du till att tillverkningen sker med mycket hög noggrannhet och kvalitet. Du ansvarar för att starta tillverkningsprocessen av detaljerna med de rätta verktygen och noggrant kontrollera att tillverkningen följer instruktioner och ritningar. Du kommer att arbeta med svarvning, fräsning och slipning av detaljer i olika material som t.ex. stål, koppar och aluminium. För att du ska känna dig trygg i rollen kommer du få en gedigen introduktion i arbetsuppgifter och maskiner där det kan ta upp till mellan 6-12 månader att bli fullärd inom en maskin innan du går vidare och lär dig nästa.

Du erbjuds
- Fokus på lärande och utveckling genom en gedigen introduktion med tilldelad handledare.
- Utbildningar som ger goda utvecklingsmöjligheter att växa inom befintlig roll eller inom företaget.
- Bli en del av ett team som har fokus på samarbete och som stöttar varandra i det dagliga arbetet i produktionen.
- Ett stort fokus på välmående och friskvård med t.ex. gemensamma promenader varje onsdag.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ställa in och förbereda CNC-maskiner för tillverkning genom att montera och justera verktyg och kontrollera maskinens inställningar.
* Utföra svarvning eller fräsning för att forma och bearbeta råmaterial till färdiga detaljer.
* Läsa av ritningar och instruktioner för att säkerställa att komponenter levereras enligt specifikationerna.


VI SÖKER DIG SOM
- Har ett stort intresse för teknik, mekanik eller industri, samt har en ambition och vilja att bli CNC-operatör.
- Har minst en gymnasieutbildning med teknikinriktning, som t.ex. industriteknik, fordonsutbildning eller liknande som kan anses likvärdigt, alternativt att du har arbetserfarenhet/praktiskt erfarenhet av att arbeta inom teknik.
- Talar och skriver svenska obehindrat
- Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med CNC-maskiner, inom fräs och svarv. Det är också positivt om du har en eftergymnasial utbildning med CNC-inriktning.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Det här är ett konsultuppdrag på 6 månader med ambitionen att bli överrekryterad, förutsatt att samarbetet fungerat bra.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Wenmec tillverkar detaljer till avancerade produktioner till en rad spännande kunder inom industrin. Hos Wenmec får du möjlighet att arbeta med komplexa uppgifter, samtidigt som du kan lita på stöttning och handledning från dina kollegor. Wenmec investerar i sina medarbetare genom utbildningar och många av företagets nuvarande chefer började sin karriär på produktionen vilket visar på de goda utvecklingsmöjligheter som finns för den som är intresserad och driven. Läs mer om Wenmec här

Ansök nu

Elkraftsingenjör till One Nordic i Örebro!

Civilingenjör, kvalitet, elkraft
Läs mer Apr 19
Nytt
Vill du bidra med din kraft för att bygga Sveriges hållbara energisamhälle? Har du dessutom ett tekniskt intresse och förståelse av elnätets funktion? One Nordic söker nu deras nästa elkraftsingenjör som vill ha ett utmanande arbete i ett professionellt och hjälpsamt team där du får nyttja dina teknikkunskaper till max. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en av Sveriges ledande leverantörer av tekniska konsulttjänster, entreprenader och service inom energi- och industrisektorn. Tillsammans med deras kunder planerar och utformar de framtidens hållbara energisamhälle. Kort och gott kan man säga att de ser till att elen når både hushållen och industrin. Nu och i framtiden.

Som One Nordics nästa elkraftingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kommer ingå i ett hjälpsamt team av sju personer och tillsammans hitta lösningar för kunder i både stora och små investeringsprojekt. Din vetgirighet och initiativförmåga kommer vara till stor hjälp i arbetet där du bland annat kommer delta i anbudsarbete och kalkylering av hög- och lågspänningsanläggningar, konstruktionsarbete och hjälpa projekten med kravställning, integration och idriftsättning.

Kika in klippet nedan där One Nordic berättar lite om deras uppdrag i den spännande elbranschen



Du erbjuds
- Stor frihet under ansvar i en stimulerande arbetsmiljö
- Stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt tillsammans med branschkunniga kollegor

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Nätberäkningar, projektering samt korslutningsberäkningar på kundanläggningar.
* Reläskyddsinställningar inför idrifttagning av nätstationer.
* Förfrågningsunderlag offerter till tillverkare av nätstationer, transformatorer och ställverk.
* Delta i felsökning och åtgärda fel.


VI SÖKER DIG SOM
- Innehar en ingenjörsexamen inom elkraft, automation och/eller reglerteknik. Du kan även ha samlat på dig likvärdig kunskap från tidigare erfarenheter
- Har tidigare yrkeserfarenhet inom elbranschen
- Talar och skriver obehindrat på svenska då språket förekommer i det dagliga arbetet
- Innehar B-körtkort

Det anses meriterande om du har erfarenhet av provning och idrifttagning av nätstationer, felsökningar av styr- och reglersystem, IT system, projektering/idrifttagning av transformatorstationer samt fullständig elbehörighet.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Samarbetsinriktad
- Innovativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Övrigt: Inför anställning kommer du att genomgå en bakgrundskontroll samt hälso- och drogkontroll.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om One Nordic och hur de bygger framtidens hållbara energisamhälle HÄR!

Ansök nu

Technical Trainer till JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 11
Hos JOSAM väntar en utvecklande och social roll för dig som har erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon. Här blir du en del av både ett litet lokalt kontor med hög sammanhållning och en global koncern med över 40.000 anställda!

OM TJÄNSTEN

JOSAM är ett världsledande varumärke som numera ingår i den amerikanska Snap-on-koncernen. På plats i Örebro finns ca 25 kollegor i olika roller inom produktutveckling, sälj, order, utbildning, verkstad, service & support. Här kommer du till en familjär arbetsplats med hög teknisk kunskap och låg personalomsättning.

I rollen som Technical Trainer kommer du, tillsammans med din kollega Henrik, driva och utveckla produktutbildningar för koncernens produkter inom tung fordonsindustri. Det innefattar allt ifrån planering och skapande av kursmaterial till praktisk genomförande av utbildningar. Du arbetar mot en global marknad och kommer hålla utbildningar för distributörer och slutanvändare som använder produkterna ute i verkstadsmiljöer. De produkter du kommer att instruera och utbilda inom är främst produkter och lösningar för ramrikt, hjulinställning, induktionsvärmare samt skadehantering, för att säkerställa att fordonen är korrekt justerade och i gott skick. Du kommer att arbeta mot flera kunder, där dem största är Scania, Mercedes och Volvo. Läs gärna mer om utbildningarna i denna länk.

Du erbjuds
- En roll med stor frihet under ansvar
- Tjänsteresor globalt
- En anställning i en internationell koncern med många utvecklingsmöjligheter
- Möjligheten att bli en del av ett härligt team med god stämning

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Planering och genomförande av utbildning för produktanvändning
* Delta i utvecklings- och lanseringsprojekt
* Vara behjälplig vid monteringen av produkterna ute hos kund
* Interna samarbeten med kollegor, så som säljare och tekniker


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av reparation, underhåll och service av tyngre fordon
- Har goda kunskaper i engelska, detta då utbildningarna globalt sker på detta språk
- Är social och trivs i en roll med mycket kontakt med människor
- Har goda kunskaper i Office paketet
- Har körkort B

Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av användning av koncernens produkter
- Tidigare erfarenhet av undervisning
- Goda kunskaper i svenska, eller andra globala språk
- Körkort C samt D

Tjänsten innefattar resor globalt vilket kräver en personlig situation som tillåter resor, resorna inkluderar ofta övernattningar.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Övrig information
- Start: Enligt överenskommelse
- Anställningsform: Tillsvidareanställning
- Omfattning: Heltid, kontorstid
- Placering: Maskingatan 5 i Örebro, resor i tjänsten kommer att uppgå till ungefär 50%

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®
JOSAM, en del av Snap-on Incorporated, är baserade i Örebro och har framgångsrikt utvecklat riktsystem sedan 1972 och hjulinställningssystem sedan 1974, med fokus på hastighet, precision och användarvänlighet. Deras hjulinställningssystem används globalt och bidrar till minskad bränsleförbrukning och däckslitage, vilket förbättrar fordonets säkerhet och komfort. Med inriktning på OEM-verkstäder, oberoende verkstäder, fordonsflottägare och däckverkstäder strävar JOSAM® efter att förbättra verkstädernas lönsamhet och kundnöjdhet.

JOSAM®riktningsutrustning möjliggör effektiv och högkvalitativ reparation av fordonets ram och chassi, vilket ger en betydande ekonomisk fördel jämfört med komponentutbyte. Utbildning är en central fokus, där användare erbjuds de senaste metoderna inom hjulinställning och riktning. Utbildningen erbjuds även till servicepersonal och skadevärderingsmän. Strävande efter att vara den globala ledaren inom verkstadslösningar för tunga fordon, hjulinställning, reparation och underhåll, använder JOSAM® sin omfattande kunskap inom koncept, teknik och informationsteknologi.

Ansök nu

Technical Trainer for JOSAM!

Bilplåtslagare/Bilskade- och karosserireparatör
Läs mer Apr 15
Do you have experience in repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles? Then this role could be your next career step. In this role, you'll be part of a familiar local office while also joining a global corporation with over 40,000 employees!

OM TJÄNSTEN
JOSAM is a world-leading brand and a part of the American Snap-on group. Located in Örebro, approximately 25 colleagues work in various roles within product development, sales, orders, training, workshops, service, and support. Here, you'll find yourself in a familiar workplace with high technical expertise and low staff turnover.

As a Technical Trainer, you will, together with your colleague Henrik, lead and develop product training for the group's products within the heavy vehicle industry. This includes everything from planning and creating course materials to practical training implementation. You will work towards a global market and conduct training for distributors and end-users who are using the products in workshop environments. The products you will instruct and educate on primarily include products and solutions for frame alignment, wheel alignment, induction heaters, and damage management, to ensure that vehicles are correctly adjusted and in good condition. You will work with several clients, with the largest being Scania, Mercedes, and Volvo. Please read more about the training in this link.

You are offered:
- A role with significant freedom within responsibility
- Global business trips
- Employment in an international group with many development opportunities
- The opportunity to be part of a great team with a good atmosphere

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Planning and conducting product usage training
* Participation in development and launch projects
* Assisting in the installation of products at customer sites
* Internal collaborations with colleagues, such as sales representatives and technicians


VI SÖKER DIG SOM
- Has previous experience in the repair, maintenance, and servicing of heavy vehicles
- Has good English skills, as training globally is conducted in this language
- Is social and enjoys a role with a lot of contact with people
- Has good knowledge of the Office package
- Has a driver's license B

It is meritorious if you have
- Previous experience in using the group's products
- Previous experience in teaching
- Good knowledge of Swedish and other global languages
- Driver's license C and D

The position involves global travel, which requires a personal situation that allows for travel, with trips often including overnight stays.

To succeed in the role, your personal skills are:
- Cooperative
- Self-sufficient
- Problem solver
- Adaptable

Additional information:
- Start: According to agreement
- Employment type: Permanent employment
- Scope: Full time, office hours
- Location: Maskingatan 5 in Örebro, with approximately 50% of work involving travel

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

INFORMATION OM FÖRETAGET
JOSAM®, a part of Snap-on Incorporated, is based in Örebro and has successfully developed alignment systems since 1972 and wheel alignment systems since 1974, with a focus on speed, precision, and user-friendliness. Their wheel alignment systems are used globally, contributing to reduced fuel consumption and tire wear, thus improving vehicle safety and comfort. Focusing on OEM workshops, independent workshops, vehicle fleet owners, and tire workshops, JOSAM® strives to improve workshop profitability and customer satisfaction.

JOSAM® alignment equipment enables efficient and high-quality repair of vehicle frames and chassis, providing a significant economic advantage compared to component replacement. Training is a central focus, offering users the latest methods in wheel alignment and alignment. Training is also offered to service personnel and damage assessors. Striving to be the global leader in workshop solutions for heavy vehicles, wheel alignment, repair, and maintenance, JOSAM® utilizes its extensive knowledge in concepts, technology, and information technology.

Ansök nu

Sommajobba som administratör hos Oppboga Bruk!

Orderadministratör
Läs mer Apr 15
Är du serviceinriktad och trivs med varierande uppgifter? Då skulle du passa utmärkt som administratör hos Oppboga Bruk. Här får du goda chanser att ta egna initiativ och utvecklas. Vi arbetar med löpande urval så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Oppoga Bruk är ett mindre internationellt företag som tillverkar kartong av hög kvalité i flera olika tjocklekar. På fabriken skapas förpackningar för bland annat exklusiva livsmedel, drycker och reklamskyltar. Hos Obbboga Bruk välkomnas du till en innovativ verksamhet med stort fokus på hållbarhet. På kontoret i Fellingsbro sitter åtta medarbetare och du kommer att ingå ett team om tre personer. Du förväntas avlasta ordinarie personal under sommarperioden, men kommer alltid att ha kollegor på plats.

Rollen som administratör på Oppboga Bruk är bred och du kommer få ta dig an en rad olika uppgifter. Att registrera och kontrollera ordrar för leverantörer och kunder i olika länder utgör en stor del av ditt dagliga arbete. Utöver orderhantering innebär rollen även kundtjänstarbete, där ger du svar på frågor om till exempel produkter, priser, reklamationer och leveranstider. I arbetet kan det även tillkomma övriga administrativa uppgifter som exempelvis produktionsplanering, dokumentation och statistikhantering. Detta är en bred roll vilket kräver att du som person är flexibel, problemlösande och tillmötesgående.

Du erbjuds
- En utvecklande roll på ett internationellt tillverkande företag
- Varierade dagliga uppgifter
- En stöttande konsultchef och karriärpartner på Academic Work

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Registrera ordrar och leveranser
* Reklamationshantering
* Kundtjänstarbete
* Övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av serviceinriktat arbete och kundkontakt
- Har god datorvana
- Är tillgänglig för arbete på heltid hela den aktuella sommarperioden, dvs. v. 23 - 35
- Kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska, då båda språken används i det dagliga arbetet
- Har B-körkort och tillgång till bil, eller en annan tydlig plan för hur du tar dig till och från arbetet (kollektivtrafiken är begränsad)

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom kundtjänst
- Har ett intresse för B2B-försäljning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Problemlösande
- Anpassningsbar

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Oppboga Bruk och deras verksamhet HÄR.

Ansök nu