Örebro: Junior webbutvecklare till marknadsledande företaget Infobric Fleet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior webbutvecklare till marknadsledande företaget Infobric Fleet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-01 // Varaktighet: Heltid

Är du i början av din karriär inom IT och letar efter en karriärs utvecklande arbetsgivare? Då är Infobric Fleet rätt för dig. Vi söker dig som vill bli en del av Infobric's utvecklingsteam och arbeta som utvecklare. Hos Infrobic är utvecklingsmöjligheterna stora så detta är en perfekt möjlighet för dig som är i början av din karriär.

OM TJÄNSTEN
Nu får du chansen att arbeta på ett marknadsledande SaaS-företag som skapar enkla lösningar på svåra problem. Infobric utvecklar Saas-tjänster på webb- och mobilplattformar med syfte att förenkla deras kunders ägande och hantering av fordon, maskiner, utrustning och verktyg. Detta gör Infobric genom att erbjuda funktioner som körjournaler, verktygsspårning, kostnadsuppföljning, planering, uppföljning av service och underhåll, säkerhet samt mycket annat som annars utgör stora utmaningar för kunden att administrera. Infobric arbetar också för att vara kundens källa till att bli mer datadrivna genom att erbjuda flertalet analyser om fordons användning.

Du kommer ingå i ett utvecklingsteam där kulturen är öppen och familjär. På Infobric finns det medarbetare med olika bakgrunder och det är något som dem värderar högt. Som utvecklare kommer du att ställas inför problem och tillsammans med ditt team kommer du att lösa dem. Att lösa problem och hitta förbättringar kommer vara en naturlig del i din vardag. Vi letar efter dig som har ett intresse för IT och utveckling och du får gärna hålla på med hobbyprojekt på din fritid. Som person önskar vi att du är nyfiken, driven och engagerad och att du vågar ta eget ansvar när du har blivit bekväm i din arbetsroll. På Infobric finns det goda utvecklingsmöjligheter inom din arbetsroll men även inom företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Infobric Fleet utvecklar Saas-tjänster på webb- och mobilplattformar med syfte att förenkla våra kunders ägande och hantering av fordon, maskiner, utrustning och verktyg. Dem arbetar också för att vara deras kunders källa till att bli mer datadrivna, genom att erbjuda flertalet analyser om fordons användning. Du kommer att arbeta i en agil-process i en Microsoft-miljö, med C#, .Net och med -server. Som utvecklare kommer du att arbeta med förvaltning, analysering, supporta, felsöka och problemlösa och ditt arbete kommer både ske i team och på egen hand.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom datavetenskap, systemvetenskap eller liknande utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande om du har:


* Haft ett relevant ex-jobb
* Hobbyprojekt inom IT att visa upp
* Erfarenhet av systemutveckling från tidigare anställning, sommarjobb, praktik eller liknande


Ditt intresse för IT och utveckling bör framkomma i din ansökan då vi söker dig som identifierar dig själv som en utvecklare!



Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Problemlösande
* Engagerad




Övrig information


* Start: september 2022
* Omfattning: heltid, vardagar kl 8-17 med flex
* Placering: önskvärt på huvudkontoret i Arboga. Det finns även kontorsplatser på Creative House i Örebro som kan nyttjas några dagar i veckan.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Övriga ekonomer

Nedan visas andra jobb i Örebro som Övriga ekonomer.

Bästa Utvecklare i Örebro

Läs mer Jun 16
Är du systemutvecklare på jakt efter nytt jobb? Vi på Experis behöver nu utöka vårt team med flera kompetenta kollegor och letar efter dig som uppskattar att få vara med och ta fram nya tekniska lösningar. Som utvecklare på Experis kommer du att arbeta med att utveckla för framtiden. Det finns möjligheter till anpassning av tjänsterna beroende på dina intresseområden och kompetens.

Om tjänsten
Du kommer jobba som konsult med en av våra största kunder. Det innebär en chans för dig att komma in på ett av regionens största företag och utvecklas i teknikutvecklingens frontlinje.

Som utvecklare kommer du att ha stor frihet i ditt dagliga arbete så länge du levererar enligt uppsatta mål och deadlines. Du kommer att jobba i miljöer som Windows, IOS och Microsoft. Det dagliga arbetet går huvudsakligen ut på att medverka i utvecklingskedjan på olika sätt. Du kommer bland annat att utveckla avancerade system, utveckla och underhålla funktionalitet i systemen och optimera system och flöden.

Är du rätt person för jobbet?
Det här jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring där ingen dag är den andra lik. Vi söker efter dig som drivs av att hitta lösningar på komplexa problem, är samarbetsvillig och resultatorienterad. Du har ett strukturerat och systematiskt tillvägagångssätt som innebär att du planerar i god tid och sätter upp tydliga prioriteringar. Teamwork är självklart för dig och du bidrar till bra samarbete och bra känsla i din arbetsgrupp. Vidare är du intresserad av att lära dig nya områden och har ett genuint intresse för tekniska utmaningar.
Vi söker dig som:
* teknisk högskoleutbildning med inriktning mot mjukvara
* tidigare erfarenhet av systemutveckling
* har goda kunskaper i både engelska och svenska i såväl tal som skrift

Det är även meriterande om du:
* Har erfarenhet av C/C++ eller Python

Vi ser gärna att du har erfarenhet av agilt arbete och god generell förståelse för systemutveckling, programmering och utveckling.

Om Experis
Experis är ett ledande, globalt konsultbolag inom IT/Tech med över 600 konsulter på uppdrag i Sverige och 22 000 konsulter runt om i världen. Via Experis får du tillgång till en stor variation av spännande uppdrag hos våra intressanta kunder inom både privat och offentlig sektor. Du kan anta uppdrag genom ditt eget bolag eller som tillsvidareanställd konsult. På Experis blir du en i teamet och får tillgång till ett brett nätverk av kollegor inom ditt kompetensområde.

På Experis får du en personlig konsultchef och kontinuerlig kompetensutveckling så att du kan hålla dig ajour med ny teknik. Via vår AI-drivna plattform Experis Career Accelerator får du till exempel tillgång till över 4500 IT-utbildningar och certifieringar.

Experis, som är en del av ManpowerGroup, har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.

Sök tjänsten idag!
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Martin liljeholm via e-post: martin.liljeholm@se.experis.com. Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

MLOps/Data engineer med touch av Data scientist till Örebro!

Läs mer Maj 20
Vilka är vi på B3 Commit? Vi är inget vanligt konsultbolag. Vi är specialister inom systemutveckling, AI och projektledning. Engagemang och ödmjukhet är våra ledord. Hela vår affärsidé bygger på två saker; jobbar man med det man tycker är roligast så blir man mycket bättre, och får man dessutom vara sig själv under tiden så blir man ännu lite bättre. Mår man bra så presterar man bra är vår grundtes. Vi är ett bolag med hög teknikhöjd och mycket hjärta. Vi rankades nyligen som en av de bästa arbetsplatserna i Europa enligt GPTW (https://lnkd.in/d_Q4P9r). Och så gillar vi att fika.

Vem söker vi? Vi tror att du, liksom vi, älskar det du gör, tycker om frihet under ansvar och är bekväm i en konsultroll med flera olika kontaktytor. Du har ett härligt driv och vill leverera kvalitet!

Som person är du ansvarstagande och en problemlösare. Vi värdesätter handlingskraft och ser gärna att du tar initiativ till förbättringar i stort och smått. Du behöver kunna svenska och engelska.

Humor, glädje och värme har en framträdande roll på vårt företag. Vi sätter laget före jaget och stöttar varandra, så det är viktigt för oss att du är en teamspelare som gärna delar med dig av din kunskap och erfarenheter!

Du är van att jobba i agila team. Som teamspelare är du ödmjuk, prestigelös och delar gärna med dig av dina erfarenheter och insikter till resten av teamet.

I rollen som MLOps/Data engineer/Data scientist får du gärna ha några års erfarenhet av:

- DevOps
- Pipelines
- MLOps, machine learning
- Data factory / data warehouse
-
- Python, Pandas, Scikit learn, Keras/tensorflow
- Feature Engineering
- Supervised/unsupervised learning
- Model Selection
- Microsoft Azure

Det är även meriterande om du har erfarenhet av Linux.

Vi levererar brett Vi på B3 Commit sätter verksamheternas behov i första rummet och ser teknik som en enabler för att nå de uppsatta målen. Vi samarbetar med ett brett urval av kunder, och erbjuder våra medarbetare stor variation av såväl externa resursuppdrag som interna åtaganden inom bland annat e-handel, digitalisering av tjänster, processutveckling, integrationer och app-utveckling.

Våra kunder verkar i ett stort antal branscher från industri till detaljhandel, distribution och hälsa. Gemensamt för våra åtagandeprojekt är att vi alltid väljer en agil approach och att vi jobbar med Microsoft-Azure.

Välkommen till en av Sveriges bästa arbetsplatser På B3 Commit satsar vi stenhårt på att bygga en stark och positiv kultur och gör mycket för att alla ska trivas och ha roligt på jobbet! Det innebär allt från att erbjuda utvecklande och omväxlande uppdrag till att ordna gemensamma aktiviteter, aw:s, resor, luncher med mycket mera. Vi tror på frihet och balans i livet och att medarbetare som mår bra presterar bättre. Därför har vi en attraktiv ersättningsmodell med stor egen frihet gällande bland annat kompetensutveckling, semester, utrustning och andra förmåner.

Nu vill vi ha dig som kollega!

Hör av dig redan idag!

Ansök nu

Systemutvecklare

Läs mer Apr 29
Vi har massor med roliga jobb framför oss och behöver fler bra människor som vill komma och jobba med oss. Nu söker vi systemutvecklare till våra systemutvecklingsteam i Örebro.

Vill du jobba som utvecklare hos oss i ett inhouseteam? Ha möjlighet att utveckla även ute hos kund? Vill du ha möjlighet att styra din egen kompetensutveckling? Vill du styra över din tid och över varifrån du jobbar? Se då hit! På Nethouse har vi många systemutvecklingsleveranser, flera utvecklingsteam med både bred och djup kompetens och vi behöver bli fler!



Vi erbjuder dig en riktigt bra arbetsmiljö med härlig framåtanda. Här jobbar vi tillsammans i våra effektiva team och här äter vi gärna brownbaglunch tillsammans eller spelar rundpingis på fikarasten. Du kommer att ingå i ett team med engagerade och erfarna konsulter med djup kompetens. Här kan du trivas och utvecklas utifrån dina intressen och styrkor.

Vi jobbar aktivt och evidensbaserat för att utveckla våra teams och teammedlemmars välmående, effektivitet och leveranser. Här värdesätter vi alla, oavsett kompetensområden och erfarenhet.



Vi är ett varmt, engagerat och professionellt gäng med mycket på gång. Vår kultur och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi arbetar med kunden i fokus.

Vem är du?

Du har några års erfarenhet av att arbeta med utveckling i .Net, C# och Server och är van att jobba i agila projekt. Du har en akademisk utbildning inom området, såsom dataingenjör eller systemvetare, eller motsvarande kompetens. Du har troligen jobbat med utveckling för webb, i Azure och gärna med .Net Core. Har du dessutom kunskap om och erfarenhet av Machine Learning, AI eller RPA eller helt enkelt bara är intresserad av områdena, så ser vi det som en stor fördel.

Du är en prestigelös lagspelare som gärna tar dig an nya utmaningar. Du är en god lyssnare med stor förmåga att kommunicera och att dela med dig av dina erfarenheter.



Vi tror att du

- Har jobbat några år med utveckling inom .Net
- Har god kännedom om aktuella front-end-tekniker som Angular, React etc
- Drivs av att ge kunden den för ändamålet bästa lösningen
- Tycker det är kul att få vara med och sätta din personliga prägel på hur du själv, teamet och företaget ska utvecklas
- Uppskattar att jobba i ett inhouse-uppdrag, men ser också positivt på möjligheten att komma ut till kund ibland


Hos oss är du aldrig ensam, vi jobbar tillsammans.

Intresserad?

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!



Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Christoffer Johansson på 070-914 66 33 eller christoffer.johansson@nethouse.se



Inför anställning hos oss genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Om Nethouse

Nethouse är ett IT-konsultbolag som utvecklar och tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera.

Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter.

Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer.

Vi har funnits sedan 1998 och är idag 130 medarbetare i Örebro, Borlänge och Linköping.

Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering.

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Ansök nu

SYSTEMUTVECKLARE

Läs mer Maj 16
SYSTEMUTVECKLARE
Nexer är en vidareutveckling från Sigma IT. Vi satsar på att vara framtidens techbolag med målet att stärka positionen som en långsiktig strategisk partner inom digital transformation.

Vårt löfte till våra kunder är att vi i samverkan med dem gör världen till en bättre plats, en liten bit i taget. Samt att vi hjälper dem få en mer sund och välmående verksamhet.

Vårt löfte till våra medarbetare är att de får vara med och hjälpa världen att bli en bättre plats, och att de aldrig kommer sluta utvecklas.

Hur uppfyller vi då våra löften? Jo, det gör vi bland annat genom sättet vi organiserar oss och sätter vi hjälper vår omvärld på. Vi söker lösningen på komplexa och svåra problem. Det gör vi på följande sätt:


• I tvärfunktionella team i långsiktigt partnerskap med våra kunder. I dessa team jobbar vi strategiskt, taktiskt och operativt. Teamen jobbar agilt och har stor autonomi.
• Genom vårt paketerade erbjudande Resolve så skapar vi oss snabbt en överblick och hittar kundens rotproblem. Här tar vi vår utgångspunkt i Systems Thinking, och hittar sådant som kunden inte ens visste om att de behövde hjälp med. Därefter så föreslår vi en lösning och erbjuder så klart gärna också ett tvärfunktionellt leveransteam som är med på den långsiktiga förändringsresan.
• Genom att vi har en organisation driven av våra löften, som sätter människan i fokus och som skapar förutsättningar för att var och en ska våga utvecklas och ta ansvar. Våra arbetssätt ser till att vi löser komplexa problem i tvärfunktionella team, så väl i våra leveranser, som vid sälj, kommunikation och marknadsföring, lärande, rekrytering etc.

 

Om rollen

Som systemutvecklare hos oss ingår du i något av våra leveransteam som jobbar mot en eller flera kunder i olika branscher. Ett leveransteam består av konsulter med olika kompetenser som kompletterar varandra i arbetet för våra kunder. I vårt affärsområde på Nexer i Örebro jobbar vi alla inhouse och vi värderar samarbete högt. Hos oss har du stor flexibilitet i hur du lägger upp din arbetsdag, både vad gäller när och varifrån du vill jobba. Att utveckla vår kunskap, lära ut till andra och lära av varandra är naturligt för oss och vi jobbar ständigt med att hitta flexibla och hållbara lösningar för lärande. Hos oss kan du utvecklas vidare inom ditt valda teknikområde eller hitta en ny passion inom ett annat.

Vem är du?

Vi söker dig som vill utveckla morgondagens system. Det innebär att du har ett intresse för avancerad systemutveckling och att du gärna tillsammans med andra diskuterar vilken som är den bästa lösningen innan du börjar koda. För att passa i rollen stämmer du in på några av dessa punkter.


• Genomförd utbildning som systemvetare eller dataingenjör, alternativt yrkeshögskola men då gärna tillsammans med någon annan erfarenhet inom program & systemutveckling.
• Några års erfarenhet som utvecklare inom .NET, Java eller andra likvärdiga tekniker.
• Erfarenhet av React, Angular, Vue eller andra frontendramverk.
• Erfarenhet av arbete med kravinsamling och arkitektur
• Erfarenhet av någon molnplattform t.ex. Azure eller AWS.
• Erfarenhet som utbildare, mentor eller handledare inom IT-området.

Nexer som arbetsgivare

Hos oss på Nexer behöver du inte begränsas av en roll eller ett ansvarsområde utan har alltid stora möjligheter att påverka. Hos oss är beslutsvägarna korta och du kan ofta gå från goda idéer till genomförande under en och samma arbetsdag. Vi samlas under ledordet Promising Future och jobbar för att skapa en bättre morgondag för oss själva, våra kollegor och världen i stort.

Vad erbjuder Nexer?


• Generöst frisvårdsbidrag
• Kompetensutveckling via Nexer Academy
• Inspirationsföreläsningar
• Sociala aktiviteter
• Certifieringsbonusar
• Pensionsförmån ITP

 

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan här nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, men har du frågor om tjänsten eller Nexer, hör av dig till David Thorzén på david.thorzen@nexergroup.com. Vi tar löpande emot ansökningar, så vänta inte med att söka!

Ansök nu

IT utvecklare

Läs mer Aug 9
Tillsammans klär vi Sveriges vardagshjältar.


Textilia erbjuder smarta, miljövänliga och kostnadseffektiva textilservicelösningar för kvalitetsmedvetna kunder inom vård och omsorgssektorn.

Det betyder att vi varje dag tvättar och levererar över 100 ton arbetskläder och textilier över hela landet och får många hårt arbetande människor att känna yrkesstolthet och värdighet mitt i en tuff verklighet.

Vi är ca 650 anställda, vi finns på åtta orter i Sverige och omsätter cirka 600 mkr per år.




Nu söker vi dig som vill vara med på vår fortsatta resa och utveckla Textilia med hjälp av IT.

Vi är idag ett team på sex personer som utvecklar och tar hand om IT-system och infrastruktur och behöver nu förstärka gruppen med fler utvecklare.

Som IT-utvecklare på Textilia kommer du delta i eller leda olika verksamhetsutvecklingsprojekt där du omsätter verksamhetens behov till nya systemlösningar, anpassar befintliga system, hjälper till att ta fram beslutstöd och rapporter för analys med mera.

De närmaste åren har vi flera spännande projekt på gång inom Textilia varav flera har stort beroende av IT och utveckling. 

Vem är du?

Du är en person med flera års bred erfarenhet inom IT och systemutveckling. Det är en fördel om du har jobbat med IT inom processindustri och då kommit i kontakt med flera olika delar av verksamheten.

De kunskaper och erfarenheter som vi ser att du bör ha är:

- Utveckling i .NET (C#/VB.NET)
- -databaser och T--utveckling, främst Microsoft Server
- Webbutveckling med hjälp av REST

Med fördel har du även dessa kunskaper och erfarenheter:

- Erfarenhet från processindustrin
- Utveckling mot molnbaserad teknologi (Azure/AWS/GCP)
- BI-lösningar i Server (SSRS, SSIS) och Power BI

Du är en person med ett tekniskt intresse och nyfikenhet med en vilja och engagemang att lära dig mer. Dels inom teknik men framför allt inom Textilias verksamhet och dess processer.

Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper till andra. Du räds inte nya utmaningar samtidigt som du inte har några problem mekd att ta dig an våra befintliga system och processer.

Placering på vårt huvudkontor i Örebro.

Resor förekommer till våra fabriker runtom i Sverige.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Rekryterings och annonsbolag undanbes att höra av sig.

 

VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE


På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Studenter med truckkort till deltidsjobb på lager

Lagerarbetare
Läs mer Aug 11
Vi fyller nu på vår studentpool hos Elektroskandias lager i Örebro! Här är den perfekta möjligheten till ett flexibelt extrajobb för dig som är student och har truckkort A1-A4 samt B1-B4. Denna tjänst är på deltid, där du får möjlighet att planera vilka dagar i veckan som du jobbar. Behovet är omgående - sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Works studentpool på Elektroskandia gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema! I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter, precis som dig.

Du erbjuds


* Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna.
* På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
På Elektroskandia stöttar våra konsulter upp på lagrets olika avdelningar, där arbetsuppgifter varierar beroende på vart i lagret man arbetar. Arbetsuppgifterna på dessa avdelningar innefattar bland annat orderplockning med truck, att överföra kabel på trummor och plock vid band. Arbetet är fysiskt och kräver att du trivs med att jobba med kroppen i ett högt tempo. Du kommer att läras upp på en avdelning i första hand men på sikt finns chans att utvecklas vidare på lagrets övriga delar.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst två fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har truckkort med behörighet A1-A4 och B1-B4. Detta behöver tydligt framgå i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia.

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14 och 14.50-21. Viktigt att du är flexibel och har möjlighet att arbeta båda dessa arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir minst 10 h per vecka.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Augusti / September, i samband med terminsstart
* Omfattning: Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Första veckorna i september ska man kunna jobba 3 pass i veckan, mellan 10-19. Du blir del av poolen vid sidan om dina studier och vår förhoppning är att du ska trivas och vara kvar till examen!
* Placering: Örebro/Lindvallsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elektroskandia önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Student? Här har du möjlighet till truckkort och deltidstjänst

Lagerarbetare
Läs mer Aug 11
Vi fyller nu på vår studentpool hos Elektroskandias lager i Örebro! För dig med driv och ambition erbjuder vi truckkortsutbildning samt en anställning med uppdrag hos ett av Örebros största lager! Här får du med rätt attityd möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema! I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter, precis som dig.

#

Du erbjuds


* Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna.
* På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:


* Truckkörning
* Orderplock
* Lastning och lossning


På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14 och 14.50-21. Viktigt att du är flexibel och har möjlighet att arbeta båda dessa arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir minst 10 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst två fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


#

Övrig information

Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia.


* Start: Aug/sep
* Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort.
* Omfattning: Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Du blir del av poolen vid sidan om dina studier och vår förhoppning är att du ska trivas och vara kvar till examen!
* Arbetstid: arbetstiden förlagd mellan 06-21, vardagar
* Placering: Örebro/Lindvallsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Injusterare till Bravida

Servicetekniker, maskin
Läs mer Aug 11
Vill du jobba i ett företag på framfart och som dessutom sätter värde på yrkesstolthet? Bravida växer och förutom nya fräscha lokaler på Aspholmen väntar också nya spännande möjligheter! Vill du fortsätta din utveckling i karriären och axla rollen som Bravidas nya injusterare? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Bravida i Örebro är en stor arbetsgivare med avdelningar inom vs, el och ventilation. Till ventilationsavdelningen söker Bravida nu en injusterare. Som injusterare hos Bravida kommer du att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt företagets krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer.

Ventilationsavdelningen omfattar även områdena automation, kyla samt energi och tillsammans är de ett stabilt gäng på 35 medarbetare. Stämningen är öppen och vänlig vilket bidrar till kunskapsutbyte mellan kollegorna. Filialchef Magnus säger att personalen är företagets viktigaste verktyg och han är därför mån om en tät dialog med sina medarbetare. Allt för att säkerställa att medarbetarna trivs och att man utvecklas i rätt riktning. Ett kvitto på att vidareutveckling inom Bravida är möjlig är att divisionschefen såväl som VDn båda började sin resa inom företaget på helt andra poster än där de är idag.

På Bravida står nöjda kunder i fokus likväl som arbetsglädje och ett arbete utfört med högsta kvalitet. Så om du letar efter nästa utmaning i karriären och sätter värde på gott samarbete, rättvist ledarskap och att få utföra ditt jobb som det yrkesproffs du är - då är Bravida din nästa arbetsplats!

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta i ett företag som är störst i Norden inom sin bransch
* Att vara en del av ett företag på framfart där inga drömmar är för stora


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som injusterare på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag och ingen dag är den andra lik. I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt Bravidas olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:


* Driftsättning av ventilationssystem
* Injusteringar av luftflöden i ventilationsanläggningar
* Service av ventilationssystem i fastigheter och anläggningar
* Daglig kontakt med kunder


Resor inom tjänsten kan förekomma ett par gånger om året.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetsliverfarenhet från att ha jobbat med injusteringar
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:


* OVK-behörighet samt erfarenhet av detta


Som person är du:


* Orädd
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bravida fyller 100 år! Nedan kan du se mer om resan de gjort. Läs också gärna mer om Bravida och hur de presenterar sig här.

Ansök nu

Arbetsmiljöspecialist till Orica

Miljöingenjör
Läs mer Aug 6
Brinner du för arbetsmiljöfrågor och vill arbeta på ett företag som är världsledande inom sin bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs mer och sök redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Orica är världens största leverantör av kommersiella sprängämnen och innovativa sprängsystem till gruv-, stenbrott-, olje-, gas- och byggmarknaderna. De är också en ledande leverantör av natriumcyanid för guldutvinning och en specialiserad leverantör av marktjänster inom gruv-och tunnelbrytning. Orica har en mångsidig arbetsstyrka som består av cirka 13 000 anställda och entreprenörer som servar kunder i mer än 100 länder. Deras syfte är att göra sina kunder framgångsrika, varje dag, över hela världen.

Till Orica söker vi nu en Specialist SHES (Safety, Health, Environment & Security) för ett 12 månaders vikariat till produktionsanläggningen i Gyttorp, strax utanför Nora. Rollen är en del av det lokala SHES teamet i Gyttorp men är även en del av ett större team i Europa. Rollen rapporterar till Manager – SHES EMEA & MFG som också är baserad i Gyttorp.

Som specialist förväntas du bedriva ett aktivt arbete inom kontinuerliga förbättringar av arbetsplatsens hälso-, säkerhets- och miljöfrågor genom att tillämpa Oricas SHES Management System och i enlighet med legala och lagstadgade krav. Vi hoppas att du som söker denna roll kommer driva frågorna med stort engagemang, ansvar och ägandeskap med strävan att förbättra hälsa och säkerhet för Oricas personal.

Du erbjuds


* Möjlighet till kunskapsutbyte internationellt mellan andra arbetsmiljöspecialister inom koncernen
* Stort eget ansvar och en möjlighet att förvärva värdefulla erfarenheter från att arbeta inom tung industri


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som arbetsmiljöspecialist (SHES Specialist) på Orica är varierande men innebär i huvudsak att:


* Hantera efterlevnad av regulatoriska krav relaterade till hälsa och säkerhet
* Implementera program för att driva efterlevnaden av Oricas koncernpolicy för säkerhet, hälsa och miljö och tillämpliga koncernstandarder/procedurer
* Leda och/eller granska utredningar av potentiella och faktiska överträdelser av legala och lagstadgade krav
* Hantera och administrera Oricas informationshanterings- och rapporteringssystem (Enablon) rörande SHES
* Bevaka säkerhets- och hälsoutredningar samt säkerställa att handlingsplaner slutförs i tid


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning som miljöingenjör alternativt arbetsmiljöingenjör eller annan bakgrund som vi bedömmer likvärdig
- Besitter erfarenhet av regelverk för säkerhet och hälsa, riskhantering och säkerhetssystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift då båda språken förekommer dagligen i arbetet

Det är mycket meriterande om du har operativ erfarenhet inom området, gärna från tillverkningsmiljö eller liknande tung industri.

Observera att arbetsplatsen ligger i Gyttorp, kollektivförbindelser finns men tillgång till egen bil är en fördel.

Som person är du:


* Kommunikativ
* Service-minded
* Orädd


För att lyckas i rollen krävs det också att du är nyfiken och har ett kreativt tankesätt och är beredd är utmana status quo.

Övrig information


* Start: 1 oktober
* Omfattning: Heltid, tjänsten är ett vikariat på 12 månader där det för rätt person kan finnas chans till förlängning
* Placering: Gyttorp


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Staffing and Recruitment Assistant till Örebro

HR-assistent
Läs mer Aug 4
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen som Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
Då flera av teamets nuvarande Staffing & Recruitment Assistants avslutar sina studier till hösten, och går vidare i karriären, söker vi nu deras ersättare.

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra ett team på kontoret i Örebro. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din teamledare arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom human resources, beteendevetenskap, ekonomi, service management, teknik eller IT och tar examen tidigast julen 2023
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vidare har du som söker följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram
* Facebook


We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Så snart som möjligt

Omfattning: Deltid, cirka två dagar i veckan

Placering: Örebro

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent sökes till deltidsuppdrag!

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 3
Här får du som studerar ekonomi möjlighet att kickstarta din karriär i en spännande bransch. På Örebro Airport kommer du att vara inblandad i en stor variation av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. När dina kollegor har semester kommer du sedan äga ansvaret över dessa arbetsuppgifter. Vill du lära dig mer om flygbranschen samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll som ekonom är detta den perfekta tjänsten för dig! Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
På kontoret på Örebro Airport arbetar idag åtta av dina framtida kollegor. Här råder det god familjär stämning i en internationell bransch med många kontaktytor.

Som ekonomiassistent är det stor variation på arbetsuppgifterna och introduktionen kommer att utformas utifrån dina förutsättningar och tidigare erfarenhet. Din närmsta chef Daniel beskrivs av andra som pedagogisk och en person som sprider glädje och energi på arbetet. Han tror på learning by doing som bästa arbetssätt och finns där för dig när du har frågor kring arbetet. Allt eftersom att du blir bekväm i dina arbetsuppgifter kommer ditt arbetsområde och din kompetens att utvecklas. Detta för att du ska bli en stark resurs och en nyckelspelare för Örebro Airport.



Du erbjuds


* En varierande ekonomiroll inom flygbranschen!
* En dedikerad konsultchef som finns tillgänglig för vägledning och coachning i ditt arbetsliv.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Nedan följer ett axplock av dina ekonomirelaterade arbetsuppgifter, utöver dessa kan även andra administrativa arbetsuppgifter uppkomma.


* Löpande bokföring
* Intern och extern fakturahantering
* Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
* Månadsavstämningar


Under sommarmånaderna kan för den som är intresserad även andra arbetsuppgifter relaterat till Örebro Airports resehantering förekomma.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på högskola eller universitet och har läst minst 2 terminer.
- Har minst 1,5 år kvar av din utbildning.
- Har mycket goda kunskaper i svenska- och engelska, både tal och skrift. Detta då svenska och engelska används i både intern och extern kontakt dagligen.
- Körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av annat administrativt arbete.

Som person är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Självgående




Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Deltid ca 2-4 dagar i månaden samt sommarvikariat
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu