Örebro: Consultant Manager till Academic Work, Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Consultant Manager till Academic Work, Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-07-01 // Varaktighet: Heltid

We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Consultant Managers sin roll:

"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar mycket men inte enbart med affärsområdet IT eller Teknik. Teamen arbetar med kunder, konsulter och kandidater inom sin specifika bransch. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
- Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
- Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.

VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:


* Resultatinriktad
* Uthållig
* Personlig mognad
* Affärsmässig
* Flexibel


Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?


* Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
* Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
* Körkort B


Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av ett säljinriktat arbete


Vår kultur #weareacademicwork


* HR och rekrytering hos oss
* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


Dina förmåner



We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Fridhemnsgatan 2, Örebro
* Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-specialist/HR-adviser.

HR-generalist till Telia Field Operations sökes!

Läs mer Jul 12
Har du erfarenhet av en HR-roll och vill ta nästa steg i din karriär? Hos Telia Field Operations erbjuds du nu möjligheten att få bli deras HR-generalist med inriktning arbetsmiljö/miljö. Sök tjänsten redan idag, urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Pa? Telia Field Operations arbetar ca 50 personer varav ett 40-tal a?r teletekniker som arbetar i fa?lt nationellt. Telia Field Operations arbetar pa? uppdrag av Telia med service och felavhja?lpning av det fasta telena?tet gentemot privatkunder, myndigheter och fo?retag. Dem arbetar a?ven med fiberbyggnation, na?tsa?kerhetsarbete, fa?ltanalyser, metodutveckling, na?tutredningar, migreringsarbete m.m. Verksamheten finns idag i hela Sverige, uppdelat pa? fem teknikerteam: O?rebro, Trollha?ttan, Sundsvall, Stockholm och Kalmar. Huvudkontoret ligger centralt bela?get i O?rebro da?r 9 medarbetare a?r placerade.

Här erbjuds du en trygg och bra arbetsmiljo? da?r det ra?der frihet under ansvar. Mo?jligheterna till hemarbete a?r stora och Telia Field Operations tilla?mpar flexibla arbetstider. Det a?r viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, sa? att ba?da delarna bidrar till att du ka?nner arbetsgla?dje och fa?r en meningsfull fritid. Ambitionen a?r att bygga en kultur som pra?glas av flexibilitet, o?ppenhet och ett stort ma?tt av eget personligt ansvar, sa? att arbetet utfo?rs pa? ba?sta mo?jliga sa?tt antingen sja?lvsta?ndigt eller i team. Vi hja?lper och sto?ttar varandra i alla la?gen!

Vi so?ker nu åt Telia Field Operations räkning en HR-generalist med erfarenhet inom HR, arbetsmiljo? och miljo? som vill vara med och utveckla deras verksamhet inom omra?det. Du kommer att inga? i enheten Verksamhetssto?d som arbetar med administrativt och operativt sto?d till verksamheten inom olika omra?den. Enheten besta?r av en HR-generalist (vakant), resursplanerare, projektledare, administrato?r och en ledare/ekonom.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-generalist kommer du ha en varierad vardag da?r du arbetar med personal- och rekryteringsfra?gor och a?r ett sto?d till ba?de chefer och o?vriga medarbetare. Du ansvarar fo?r arbetet med medarbetarunderso?kning och sto?ttar cheferna i utvecklingen av sina medarbetare och team genom performance management. Du a?r a?ven ett viktigt bollplank och sto?d i arbetet med lo?nerevision, policys, rehab-a?renden och organisationsutveckling.

Som HR-generalist hos Telia Field Operations har du a?ven en viktig roll i arbetsmiljo?- och miljo?fra?gor da?r du arbetar fo?r att skapa den ba?sta ta?nkbara arbetsmiljo?n fo?r medarbetarna och samtidigt leder arbetet fo?r att na? Telias ”Zero CO2-ma?l” a?r 2030. Det inneba?r bland annat att sja?lvsta?ndigt eller tillsammans med chef/ projektledare utfo?ra riskanalyser, uppra?tta a?tga?rdsplaner, info?ra nya arbetsrutiner och kontinuerligt ha?lla HMS-guiden uppdaterad utifra?n krav i avtal, lagar och fo?reskrifter. Hos Telia Field Operations inneba?r det exempelvis utredningar och riskanalyser inom bygg- och anla?ggningsarbete, ergonomi, kemikalier och miljo?farliga a?mnen. Du har a?ven en aktiv roll i skyddsronder och riskbedo?mningar samt fo?ljer upp statistik inom miljo? och ha?llbarhet; sjukfra?nvaro; tillbud och olycksfall m.m. Du fo?rva?ntas ta ett stort eget ansvar fo?r att driva och utveckla arbetet frama?t samt sprida och sa?kersta?lla att rutiner efterlevs.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom PA eller liknande
- Erfarenhet av och ett intresse fo?r arbetsmiljo?-/miljo?arbete, HR och rekrytering
- Goda kunskaper i svenska da? det a?r mycket informationsinha?mtning fra?n lagtexter och fo?reskrifter
- God PC-vana och goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande om du har:


* Tidigare erfarenhet av arbete med lagar och fo?reskrifter inom arbetsmiljo? och miljo?


Som person a?r du sja?lvga?ende, prestigelo?s, strukturerad, o?dmjuk med ett stort engagemang och vilja att utvecklas. Du bo?r ha god samarbetsfo?rma?ga och vara lyho?rd mot kollegor i verksamheten. Da? rollen a?r relativt ny hos Telia Field Operations beho?ver det finnas en sja?lvga?ende och uppfinningsrik a?dra i dig fo?r att medverka till att forma rollen.

#

Övrig information


* Start: omgående med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: heltid, anställningen kommer börja med provanställning
* Placering: centrala Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Recruitment Specialist temp 12 months

Läs mer Jul 5
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Recruitment Specialist temp 12 months
Join us!
We are now looking for a Recruitment Specialist to join our Talent Acquisition Team in Örebro for a temporary assignment for 12 months. Do you have a steady track record working with professional recruitment processes? Are you passionate about the candidate experience? Then this could be your next challenge! 
The Talent Acquisition Team in the Regional Center of Excellence HR Nordics is located in Örebro and Prague and work with employer branding, recruitment and onboarding. We are a committed team with the mission to ensure we attract the right people in line with our business strategy and core values. Your responsibilities, in collaboration with the team, managers and HR, will be:  Running the recruitment process all the way from needs to onboarding
* Support and advice hiring managers
* Create adverts and advertise in relevant job portals, channels and social media
* Interview, verify references and compare qualifications
* Secure an amazing candidate experience
* Prepare job offers according to the established salary ranges and benefits close to HR and managers
* Develop the core recruitment process and ways of working to attract talent  

Life at Epiroc
By joining our team, you can expect an atmosphere of creativity, innovation and workplace diversity. You will be part of a group of skilled, committed, and helpful colleagues who all take pride in the Talent Acquisition process and live by our core values: Collaboration, Commitment and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities! Life at Epiroc can include the possibility for a hybrid workplace. It is a way of working that offers flexibility and participation allowing for a better balance between work and private life, which also promotes well-being. The hybrid workplace is an opportunity if work allows, based on your role, responsibilities, and individual conditions. 
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that makes us a little extra proud to work at Epiroc:   
* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus  

Are you our candidate?
You are committed to find the best candidates to become part of Epiroc. Apart from enjoying all aspects of collaboration, you are enthusiastic about recruitment trends and candidate experience. You are a team player that enjoy sharing knowledge and experiences with your colleagues. You have a university degree in Human Resources, Business administration or similar.
You should have 3-5 years of experience working with recruitment, running the process end to end and experience from roles in the industry, engineering, IT-business and/or managerial positions. You have experience from HR systems that supports the process and your daily work.
It is meritorious if you have experience from working in a global organization and have experience from assessment tool and feedback. You have excellent communication skills both verbally and written in Swedish and English. 
Application and contacts
Welcome with your application, last day to apply for this position is August 7th 2022For questions about the position please contact Talent Acquisition and Learning & Development Manager, Ann-Sofie Pihl 076-697 69 54 ann-sofie.pihl@epiroc.com or hr.recruitment@epiroc.com

Ansök nu

HR-specialist, vikariat 9 månader

Läs mer Jul 11
SiS LVM-hem Runnagården i Örebro tar emot kvinnor med ett allvarligt missbruk av alkohol, narkotika, läkemedel eller blandmissbruk. I vårt behandlingsarbete lägger vi stort fokus på att stärka kvinnorna och motivera dem att förändra sina liv. Vi arbetar med evidensbaserade metoder.

ARBETSUPPGIFTER
Som HR-generalist på Runnagården arbetar Du brett inom HR-området. Du stöttar institutionen, dess chefer och medarbetare, i alla frågor som berör personal och HR. Du arbetar med arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, bemannings- och rekryteringsarbete, ansvarar för timvikarier, avtalsfrågor, schemaläggning m m. HR-funktionen på institutionen kräver en hög tillgänglighet och god kvalitet.

Du kommer att vara en del av Runnagårdens stab men kommer vara ensam HR i nära samarbete med personal- och löneassistent.

KVALIFIKATIONER
Akademisk grundexamen om minst 180hp med inriktning på personal. Flerårig erfarenhet från tidigare HR-arbete. För arbetet krävs att Du har en god samarbetsförmåga och kan arbeta med flera frågor samtidigt. Du är både administrativt driven och har en god kommunikationsförmåga. Du trivs med en nära kontakt med verksamheten och vill arbeta både operativt och strategiskt i samarbete med andra. Det krävs även god initiativförmåga och att kunna arbeta självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande.

Ansök nu

HR-handläggare

Läs mer Jun 20
Västra militärregionen ansvarar för att stödja hemvärnsförbanden i Örebro län, Värmlands län, Västra Götalands län och Hallands län, med resurser för utbildning och administration. Örebro- Värmlandsgruppen (ÖVG) är en del av Västra militärregionen.

Om befattningen
Örebro-Värmlandsgruppens uppgift är att utveckla och vidmakthålla 2st hemvärnsbataljoner, samt stödja de frivilliga försvarsorganisationerna inom Örebro och Värmlands län. Örebro-Värmlandsgruppens söker HR-handläggare för tillsvidareanställning i Örebro med huvuduppgift att svara för personaltjänsten, vilket innebär att stödja hemvärnsbataljonernamed personaladministration avseende organisation, ekonomiersättningar mm.

Vem söker vi?
Du är prestigelös och hjälpsam samt har en vilja till att lära dig nya saker.
För att trivas som HR-handläggare är det viktigt att du har en god administrativ förmåga och tycker om att arbeta i datormiljö, kunna prata och samverka med andra och kunna leda tillsammans med den andra HR-handläggaren på Örebro-Värmlandsgruppen handläggningen av personaltjänsten för hemvärnsbataljonerna.

Tjänsten är en allmän visstidsanställning på högst 24 månader.

Under denna anställning kommer du blir en av tre HR-handläggare på Örebro-Värmlandsgruppen.

Du är ansvarstagande, initiativrik och har ett sinne som präglas av ordning och reda. En del av våra uppgifter beordras med kort varsel så du behöver vara flexibel. Ibland löser du uppgifter ensam och ibland i grupp, det är därför viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra såväl som att du kan arbeta självständigt. Tjänsten kräver att du har god fysisk uthållighet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna kommer att bedrivas inom personalområdet med personalen i fokus avseende stödet till Hemvärnsbataljonerna.


• Handlägga personalfrågorna för Hemvärnsbataljonerna i samverkan med den andra personalhandläggaren.
• Delta i organisationshantering på Hemvärnsbataljonerna.
• Hantera personaluppgifterna i datormiljön, i system PRIO.
• Stödja hemvärnsbataljonerna avseende ekonomiska ersättningar i system PRIO.
• Löser i övrigt förekommande uppgifter på enheten och inom stödsektionen.

Befattningen innebär periodvis kvälls- och helgtjänstgöringar.

Befattningen innebär ca 85% kontorsarbete och 15% med tjänst ute vid hemvärnets övningar och möten.

Kvalifikationer


• Svensk medborgare
• Utbildning lägst gymnasienivå.
• God datorvana (Office-paketet, Outlook).
• God administrativ förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.
• B-körkort.

Meriterande


• Förtrogen med Hemvärnet och de frivilliga försvarsorganisationerna.
• Arbetat i system PRIO/ SAP.
• Högskoleutb inom humaniora/ samhällsvetenskap

Personliga egenskaper


• Du har en hög arbetskapacitet.
• God förmåga att arbeta i grupp och självständigt.
• Utåtriktad och strukturerad.
• God förmåga att kommunicera, i såväl tal som skrift.
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Civil befattning enligt Försvarsmaktens avtal för allmän visstidsanställning (ALVA) 24 månader.
Arbetsort: Örebro, ev flytt till Kristinehamn kommer att ske inom de närmaste åren.
Projektanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Hantering efter att ansökningstiden har gått ut kommer att genomföras från vecka 33 efter semesterperioden

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Fv, Gert Malmkvist C Logsektionen Örebro-Värmlandsgruppen, gert.malmkvist@mil.se      

Fackliga representanter
SEKO: Lola Ahlgren
OFR/S: Helena Astanius
OFR/O: Göran Hjert
Samtliga nås via växeln: 0505451000


Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Västra militärregionens område omfattar de fyra länen Halland, Västra Götaland, Värmland och Örebro. Vi utbildar krigsförband samt leder och samordnar territoriell verksamhet över hela hotskalan. Stabens och hemvärnsförbandens höga tillgänglighet samt vår totalförsvarssamverkan med det civila försvaret skapar förutsättningar för insatser med övriga Försvarsmakten, hög funktionalitet och säkerhet i regionen.
Läs gärna mer på https://www.forsvarsmakten.se/mrv

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands.
Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Studenter med truckkort till deltidsjobb på lager

Lagerarbetare
Läs mer Aug 11
Vi fyller nu på vår studentpool hos Elektroskandias lager i Örebro! Här är den perfekta möjligheten till ett flexibelt extrajobb för dig som är student och har truckkort A1-A4 samt B1-B4. Denna tjänst är på deltid, där du får möjlighet att planera vilka dagar i veckan som du jobbar. Behovet är omgående - sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Works studentpool på Elektroskandia gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema! I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter, precis som dig.

Du erbjuds


* Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna.
* På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
På Elektroskandia stöttar våra konsulter upp på lagrets olika avdelningar, där arbetsuppgifter varierar beroende på vart i lagret man arbetar. Arbetsuppgifterna på dessa avdelningar innefattar bland annat orderplockning med truck, att överföra kabel på trummor och plock vid band. Arbetet är fysiskt och kräver att du trivs med att jobba med kroppen i ett högt tempo. Du kommer att läras upp på en avdelning i första hand men på sikt finns chans att utvecklas vidare på lagrets övriga delar.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst två fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har truckkort med behörighet A1-A4 och B1-B4. Detta behöver tydligt framgå i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia.

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14 och 14.50-21. Viktigt att du är flexibel och har möjlighet att arbeta båda dessa arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir minst 10 h per vecka.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Övrig information


* Start: Augusti / September, i samband med terminsstart
* Omfattning: Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Första veckorna i september ska man kunna jobba 3 pass i veckan, mellan 10-19. Du blir del av poolen vid sidan om dina studier och vår förhoppning är att du ska trivas och vara kvar till examen!
* Placering: Örebro/Lindvallsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elektroskandia önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Student? Här har du möjlighet till truckkort och deltidstjänst

Lagerarbetare
Läs mer Aug 11
Vi fyller nu på vår studentpool hos Elektroskandias lager i Örebro! För dig med driv och ambition erbjuder vi truckkortsutbildning samt en anställning med uppdrag hos ett av Örebros största lager! Här får du med rätt attityd möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager. Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema! I studentpoolen kommer du att ha ca 20 kollegor som alla är studenter, precis som dig.

#

Du erbjuds


* Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna.
* På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

ARBETSUPPGIFTER
Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:


* Truckkörning
* Orderplock
* Lastning och lossning


På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14 och 14.50-21. Viktigt att du är flexibel och har möjlighet att arbeta båda dessa arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir minst 10 h per vecka.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst två fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

Som person är du:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


#

Övrig information

Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia.


* Start: Aug/sep
* Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort.
* Omfattning: Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Du blir del av poolen vid sidan om dina studier och vår förhoppning är att du ska trivas och vara kvar till examen!
* Arbetstid: arbetstiden förlagd mellan 06-21, vardagar
* Placering: Örebro/Lindvallsgatan
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Injusterare till Bravida

Servicetekniker, maskin
Läs mer Aug 11
Vill du jobba i ett företag på framfart och som dessutom sätter värde på yrkesstolthet? Bravida växer och förutom nya fräscha lokaler på Aspholmen väntar också nya spännande möjligheter! Vill du fortsätta din utveckling i karriären och axla rollen som Bravidas nya injusterare? Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Bravida i Örebro är en stor arbetsgivare med avdelningar inom vs, el och ventilation. Till ventilationsavdelningen söker Bravida nu en injusterare. Som injusterare hos Bravida kommer du att vara ansvarig för att utföra varje uppdrag enligt företagets krav på kvalitet och säkerhet. Arbetet innebär både teknisk problemlösning och mycket kontakt med beställare, konsulter, kontrollanter och leverantörer.

Ventilationsavdelningen omfattar även områdena automation, kyla samt energi och tillsammans är de ett stabilt gäng på 35 medarbetare. Stämningen är öppen och vänlig vilket bidrar till kunskapsutbyte mellan kollegorna. Filialchef Magnus säger att personalen är företagets viktigaste verktyg och han är därför mån om en tät dialog med sina medarbetare. Allt för att säkerställa att medarbetarna trivs och att man utvecklas i rätt riktning. Ett kvitto på att vidareutveckling inom Bravida är möjlig är att divisionschefen såväl som VDn båda började sin resa inom företaget på helt andra poster än där de är idag.

På Bravida står nöjda kunder i fokus likväl som arbetsglädje och ett arbete utfört med högsta kvalitet. Så om du letar efter nästa utmaning i karriären och sätter värde på gott samarbete, rättvist ledarskap och att få utföra ditt jobb som det yrkesproffs du är - då är Bravida din nästa arbetsplats!

Du erbjuds


* Möjlighet att arbeta i ett företag som är störst i Norden inom sin bransch
* Att vara en del av ett företag på framfart där inga drömmar är för stora


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som injusterare på Bravida arbetar du självständigt i många olika typer av serviceuppdrag och ingen dag är den andra lik. I jobbet kommer du att planera, samordna och utföra service åt Bravidas olika kunder. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:


* Driftsättning av ventilationssystem
* Injusteringar av luftflöden i ventilationsanläggningar
* Service av ventilationssystem i fastigheter och anläggningar
* Daglig kontakt med kunder


Resor inom tjänsten kan förekomma ett par gånger om året.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetsliverfarenhet från att ha jobbat med injusteringar
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har:


* OVK-behörighet samt erfarenhet av detta


Som person är du:


* Orädd
* Serviceinriktad
* Samarbetsvillig


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Bravida fyller 100 år! Nedan kan du se mer om resan de gjort. Läs också gärna mer om Bravida och hur de presenterar sig här.

Ansök nu

Arbetsmiljöspecialist till Orica

Miljöingenjör
Läs mer Aug 6
Brinner du för arbetsmiljöfrågor och vill arbeta på ett företag som är världsledande inom sin bransch? Då kan detta vara tjänsten för dig! Läs mer och sök redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Orica är världens största leverantör av kommersiella sprängämnen och innovativa sprängsystem till gruv-, stenbrott-, olje-, gas- och byggmarknaderna. De är också en ledande leverantör av natriumcyanid för guldutvinning och en specialiserad leverantör av marktjänster inom gruv-och tunnelbrytning. Orica har en mångsidig arbetsstyrka som består av cirka 13 000 anställda och entreprenörer som servar kunder i mer än 100 länder. Deras syfte är att göra sina kunder framgångsrika, varje dag, över hela världen.

Till Orica söker vi nu en Specialist SHES (Safety, Health, Environment & Security) för ett 12 månaders vikariat till produktionsanläggningen i Gyttorp, strax utanför Nora. Rollen är en del av det lokala SHES teamet i Gyttorp men är även en del av ett större team i Europa. Rollen rapporterar till Manager – SHES EMEA & MFG som också är baserad i Gyttorp.

Som specialist förväntas du bedriva ett aktivt arbete inom kontinuerliga förbättringar av arbetsplatsens hälso-, säkerhets- och miljöfrågor genom att tillämpa Oricas SHES Management System och i enlighet med legala och lagstadgade krav. Vi hoppas att du som söker denna roll kommer driva frågorna med stort engagemang, ansvar och ägandeskap med strävan att förbättra hälsa och säkerhet för Oricas personal.

Du erbjuds


* Möjlighet till kunskapsutbyte internationellt mellan andra arbetsmiljöspecialister inom koncernen
* Stort eget ansvar och en möjlighet att förvärva värdefulla erfarenheter från att arbeta inom tung industri


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter som arbetsmiljöspecialist (SHES Specialist) på Orica är varierande men innebär i huvudsak att:


* Hantera efterlevnad av regulatoriska krav relaterade till hälsa och säkerhet
* Implementera program för att driva efterlevnaden av Oricas koncernpolicy för säkerhet, hälsa och miljö och tillämpliga koncernstandarder/procedurer
* Leda och/eller granska utredningar av potentiella och faktiska överträdelser av legala och lagstadgade krav
* Hantera och administrera Oricas informationshanterings- och rapporteringssystem (Enablon) rörande SHES
* Bevaka säkerhets- och hälsoutredningar samt säkerställa att handlingsplaner slutförs i tid


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning som miljöingenjör alternativt arbetsmiljöingenjör eller annan bakgrund som vi bedömmer likvärdig
- Besitter erfarenhet av regelverk för säkerhet och hälsa, riskhantering och säkerhetssystem
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift då båda språken förekommer dagligen i arbetet

Det är mycket meriterande om du har operativ erfarenhet inom området, gärna från tillverkningsmiljö eller liknande tung industri.

Observera att arbetsplatsen ligger i Gyttorp, kollektivförbindelser finns men tillgång till egen bil är en fördel.

Som person är du:


* Kommunikativ
* Service-minded
* Orädd


För att lyckas i rollen krävs det också att du är nyfiken och har ett kreativt tankesätt och är beredd är utmana status quo.

Övrig information


* Start: 1 oktober
* Omfattning: Heltid, tjänsten är ett vikariat på 12 månader där det för rätt person kan finnas chans till förlängning
* Placering: Gyttorp


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Ansök nu

Staffing and Recruitment Assistant till Örebro

HR-assistent
Läs mer Aug 4
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen som Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN
Då flera av teamets nuvarande Staffing & Recruitment Assistants avslutar sina studier till hösten, och går vidare i karriären, söker vi nu deras ersättare.

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra ett team på kontoret i Örebro. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din teamledare arbetar som Consultant Manager. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
- Administration: Hjälpa till med bland annat lönehantering och arbetsgivarintyg.
- Training program: En strukturerad plan där du tar dig an mer och mer avancerade arbetsuppgifter. Det gör att du succesivt skaffar dig mer kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom human resources, beteendevetenskap, ekonomi, service management, teknik eller IT och tar examen tidigast julen 2023
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken

Vidare har du som söker följande kompetenser:


* Strukturerad
* Ansvarstagande
* Flexibel
* Orädd
* Självgående


Vår kultur #weareacademicwork


* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram
* Facebook


We reward ambition. Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

Övrig information

Start: Så snart som möjligt

Omfattning: Deltid, cirka två dagar i veckan

Placering: Örebro

Sök tjänsten genom att klicka på skicka ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart. För fjärde året i rad vann vi 2020 kategorin bästa service- och tjänsteföretag i Brilliants tävling Powered by People. Academic Work har med andra ord högst medarbetarengagemang av alla företag i branschen!

Ansök nu

Studerande ekonomiassistent sökes till deltidsuppdrag!

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 3
Här får du som studerar ekonomi möjlighet att kickstarta din karriär i en spännande bransch. På Örebro Airport kommer du att vara inblandad i en stor variation av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. När dina kollegor har semester kommer du sedan äga ansvaret över dessa arbetsuppgifter. Vill du lära dig mer om flygbranschen samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll som ekonom är detta den perfekta tjänsten för dig! Sök tjänsten redan idag, då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
På kontoret på Örebro Airport arbetar idag åtta av dina framtida kollegor. Här råder det god familjär stämning i en internationell bransch med många kontaktytor.

Som ekonomiassistent är det stor variation på arbetsuppgifterna och introduktionen kommer att utformas utifrån dina förutsättningar och tidigare erfarenhet. Din närmsta chef Daniel beskrivs av andra som pedagogisk och en person som sprider glädje och energi på arbetet. Han tror på learning by doing som bästa arbetssätt och finns där för dig när du har frågor kring arbetet. Allt eftersom att du blir bekväm i dina arbetsuppgifter kommer ditt arbetsområde och din kompetens att utvecklas. Detta för att du ska bli en stark resurs och en nyckelspelare för Örebro Airport.



Du erbjuds


* En varierande ekonomiroll inom flygbranschen!
* En dedikerad konsultchef som finns tillgänglig för vägledning och coachning i ditt arbetsliv.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Nedan följer ett axplock av dina ekonomirelaterade arbetsuppgifter, utöver dessa kan även andra administrativa arbetsuppgifter uppkomma.


* Löpande bokföring
* Intern och extern fakturahantering
* Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
* Månadsavstämningar


Under sommarmånaderna kan för den som är intresserad även andra arbetsuppgifter relaterat till Örebro Airports resehantering förekomma.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar ekonomi på högskola eller universitet och har läst minst 2 terminer.
- Har minst 1,5 år kvar av din utbildning.
- Har mycket goda kunskaper i svenska- och engelska, både tal och skrift. Detta då svenska och engelska används i både intern och extern kontakt dagligen.
- Körkort och tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av annat administrativt arbete.

Som person är du:


* Noggrann
* Ansvarstagande
* Självgående




Övrig information


* Start: September
* Omfattning: Deltid ca 2-4 dagar i månaden samt sommarvikariat
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu