Örebro: Affärsmässig administratör till Henry Wiberg AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Affärsmässig administratör till Henry Wiberg AB i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi efter en affärsmässig, kommunikativ och nyfiken administratör. Anser du att struktur och flexibilitet beskriver hur ditt arbetssätt vanligtvis ser ut? Då kan detta vara tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Henry Wiberg AB är en av de ledande svenska tillverkarna av lister, paneler och andra hyvlade produkter av löv- och ädelträ. Företagets produkter levereras till träindustri och byggföretag samt lagerförs av byggvaruhandeln runt om i Sverige. Du kommer även i denna roll arbeta dedikerat mot deras systerbolag i Stockholm, Panel & List AB. Henry Wiberg är ett familjärt företag som är formbart och som vill framåt!

Du kommer ingå i ett litet men sammansvetsat team som består av företagets ekonom, säljare och VD. Du kommer även ha daglig kontakt med de 12 medarbetare som arbetar i produktionen. Vi tror att du är en person som helhjärtat vill kliva in i rollen och som vill vara med och bygga företaget på deras pågående tillväxtresa! För att lyckas i rollen ser vi att du är en kreativ person som har rätt inställning och vågar tänka utanför boxen.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Henry Wiberg AB.

Du erbjuds:


* Ett individuellt anpassat introduktionsprogram
* Förmåner så som friskvårdsbidrag och tjänstetelefon
* Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
* En formbar och flexibel roll där du själv får vara med och påverka samt ta egna initiativ
* Möjlighet till att arbeta delvis på distans


ARBETSUPPGIFTER
Rollen innebär bland annat att stödja verksamheten med administrativa uppgifter. En central del är även att arbeta med relationsförsäljning. För rätt person finns det möjligheter att själv vara med och utforma sina arbetsuppgifter.

Du kommer bland annat att:


* Hantera kontorsadministrationen, exempelvis fakturahantering, göra inköp, registrera inkommande ordrar och förfrågningar på telefon och email
* Adminstrera och underhålla webbshop samt underhåll av sociala medier
* Göra offerter och ge prisförslag till kunder


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Har tidigare arbetslivserfarenhet av administration och försäljning
- Har goda kunskaper inom Office-paketet
- Talar och skriver obehindrat på svenska

Det är meriterande om du:


* Har bakgrund inom byggmaterialhandeln, snickeri-/träindustrin eller byggbranschen, gärna inom adminstration och försäljning
* Har arbetat i affärssystemet Visma
* Har B-körkort då det underlättar att ta sig ut till arbetsplatsen som ligger 1,5 mil utanför Örebro


Under rekryteringsprocessen kommer du utvärderas på följande personliga egenskaper:


* Strukturerad
* Flexibel
* Affärsmässig
* Relationsskapande


Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Arbetstider: Kontorstider med flex samt möjlighet till att arbeta delvis på distans
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Henry Wiberg AB och deras verksamhet här: Wibergs (henrywiberg.se)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Samordnare

Läs mer Feb 14
Samordnare sökes för hemtjänstverksamhet


Inom vår hemtjänst har vi ett team av samordnare ansvariga för att planera medarbetarnas dag. Vi tar hjälp av Carefox som vårt primära planeringsverktyg.


Vi letar nu efter en ny kollega. Som samordnare blir du en central länk mellan vårdtagare, anhöriga, medarbetare, biståndshandläggare, sjuksköterskor, rehabpersonal, externa partners och enhetschefer.


Arbetsmiljö Våra samordnare har sina arbetsplatser på våra kontor på Landbotropsallen 7 i Örebro


Arbetsbeskrivning Som samordnare kommer du:



• Att sköta den dagliga planeringen i Carefox i samarbete med ansvariga enhetschefer och hemtjänstteam.
• Ha regelbunden kontakt med våra hemtjänstvårdtagare.
• Ansvara för bokning av timvikarier och schemaläggning.
• Hantera beställningar från biståndshandläggare och kommunicera med externa via Treserva.
• Rekrytera personal.
• Utföra andra relevanta administrativa uppgifter.
• Samarbeta nära med enhetschefer och andra medarbetare.


För närvarande är arbetstiden vardagar, men detta kan komma att ändras. Flexibilitet, initiativförmåga och en positiv inställning är avgörande egenskaper.


Krav och kvalifikationer



• Självständighet och förmåga att arbeta i team.
• Serviceorienterad, initiativrik och organiserad.
• God datorvana.
• Flytande svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från hemtjänst eller hemsjukvård.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Körkort och körvana.
• Personlig lämplighet värderas högt.


Anställningsinfo



• Heltidsanställning, dagtid måndag till fredag.
• Startdatum bestäms i samråd.
• Lön sätts individuellt.

Ansök nu

Planerare till hemtjänsverksamhet

Läs mer Mar 8
Cleverex omsorg AB arbetar med omvårdnad och serviceinsatser till äldre personer .

Vår utgångspunkt är alltid ett gott bemötande. Med vårt samhällsengagemang och vilja att utveckla kvalitén på hemtjänsten strävar vi efter att bli Sveriges bästa leverantör av hemtjänst.

Som planerare hos oss kommer du att ha ett helhetsperspektiv och ansvara för att skapa planering som tillgodoser både omsorgstagarens behov och verksamhetens effektivitet och kvalitet.

Vi erbjuder dig ett varierat och meningsfullt arbete där du har möjlighet att göra skillnad för våra omsorgstagare.

För att utföra de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du är bekväm med att föra samtal via telefon, eftersom du kommer att ha kontakt med omsorgstagare, anhöriga och personal löpande. Du kommer att vara en central länk i vår verksamhet. Du ska kunna arbeta kvällar och helger (jourtid) vid behov.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med ett datoriserad planeringssystem, Carefox, där du planerar ut beviljade insatser som hemtjänstpersonal utför hos brukare. Du kommer att ha ansvar i det brukarnära och dagliga arbetet genom daglig planering i Carefox -systemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med verksamhetschef, hemtjänstpersonal samt kontakt med brukare och anhöriga.

Du ansvarar för att planera utifrån uppsatta mål, exempelvis kontinuitet, kontaktmanskap, ekonomi och arbetsmiljö etc. Du ska också ta emot och planera in nya ärenden samt ansvara för att följa brukarärende och aktualisera förändringar av behov och insatser.

I dina arbetsuppgifter ingår också en viss dokumentation inom social dokumentation

Kvalifikationer

Du är van att använda dator då det kommer vara ditt huvudsakliga arbetsredskap. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap från verksamhetstödjande datasystem inom hemtjänstverksamhet som tex. Treserva, Tes.

Du har arbetat i Carefox planeringssystem tidigare.

Du har dokumenterad utbildning från en gymnasial utbildning, alternativ annan utbildning som är relevant.

Du kan arbeta från v.25-33 , sommaren 2024.

Som person är du noggrann, initiativrik, och ansvarstagande. Du har även god samarbetsförmåga och kan strukturera ditt arbetssätt. Du är flexibel och kan skapa förtroendefulla relationer och vill bidra med din positiva anda och entusiasm i arbetet. Du har en ekonomisk medvetenhet.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Om du dessutom har erfarenhet av omsorgsarbete eller en utbildning inom omvårdnad, ser vi det som en fördel.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.

Det är starkt meriterande om du kan tala arabiska .

Har du arbetat som samordnare/planerare eller likvärdig tjänst inom liknande verksamhet ser vi det som positivt.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

junior tulladministratör, örebro

Läs mer Mar 11
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ditt första administrativa jobb där du kan lära och utvecklas? Är du en person som trivs med att arbeta på kontor och använda datorn som ditt främsta arbetsredskap? Är du noggrann, strukturerad och redo att arbeta effektivt? Då kan vi ha det perfekta jobbet för dig!


Randstad söker nu juniora administratörer ansluta till vårt team hos Postnord i Örebro, som är beläget i Pilängen. Detta är ett uppdrag som startar snarast och sträcker sig 6 månader framåt, med goda chanser till förlängning. Anställningen är schemalagd på dagtid, måndag till fredag, från 07:30 till 16:00, och motsvarar 100% av en heltidsanställning. Denna tjänst har en månadslön på 22-23 000:-


Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!


Som administratör hos Randstad blir du en del av vårt team och arbetar nära någon av våra kunder. Du får samma fördelar hos Randstad som du kan förvänta dig från andra arbetsgivare, inklusive kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatter på träningskort. Utöver detta öppnar vi upp möjligheter för din karriärutveckling. Du kommer att få möjlighet att utforska olika företagskulturer och branscher, vilket kommer att bidra till att utveckla din kompetens och berika ditt CV. Tjänsten kan innebära många möten och därför är det värdefullt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Om du är en driven person som är van att arbeta självständigt, och letar efter en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya nätverk, kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Som tulladministratör arbetar du i första hand med att administrera ärenden i system för att överföra information för vidare behandling. Du kommer på sikt att arbeta med att lämna import- och exportdeklarationer för kundens räkning samt granska och registrera fakturor i det interna systemet. Utbildning kommer att ske på plats och byggas på efterhand för att öka kompetensen och utveckla arbetsuppgifterna. 

Kvalifikationer
För den här tjänsten behöver du ha fullständig gymnasieutbildning. Det är viktigt att du är ansvarstagande och kan arbeta självständigt men också i team för att uppnå de gemensamma målen och leverera hög kvalité mot kunderna. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift i både svenska och engelska, fler språk är meriterande. Vi ser gärna att du har mycket god datorvana samt noggrannhet i jobbet som utförs. Som person ser vi att du är driven och strukturerad i ditt arbetssätt samt välkomnar problemlösning.


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald 


För att lyckas i rollen som administratör bör du ha: 


Vara tillgänglig snarast
 Körkort och tillgång till bil
 Fullständig gymnasieutbildning.
 Uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska. 
 Ha en god datorvana då rollen kräver att man jobbar mot ett visst mål/hastighet i sina ärenden. 


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Administratör till Enheten för myndighet och administration

Läs mer Mar 27
Är du en serviceinriktad och strukturerad person som vill arbeta med att stödja och utveckla en viktig verksamhet? Då kan du vara den vi söker! 

Som administrativt ledningsstöd kommer du att vara en nyckelperson för verksamhetscheferna på gymnasie- och vuxenutbildningen och för dess ledningsgrupp.

Om tjänsten 
Välkommen till oss i rollen som administrativt ledningsstöd! Här kommer du att ansvara för att planera, boka och administrera möten, ta fram och sammanställa material, hantera dokument och information, samt vara behjälplig i IT-frågor och digitalisering av administrativa processer. Du kommer också att ha kontakt med interna och externa aktörer och bidra till en god kommunikation och samverkan.

Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en spännande verksamhet som gör skillnad för många människor. Du kommer att ingå i en engagerad och kompetent arbetsgrupp som arbetar med alltifrån utbildningsfrågor till gymnasieantagning och säkerhetsfrågor. Även om tjänsten är organiserad till en av förvaltningens stabsenheter så kommer du framför allt ha ett nära samarbete med verksamhetschefer och rektorer.

För att trivas i rollen som administrativt ledningsstöd uppskattar du att arbeta i högt tempo i en högpresterande arbetsgrupp. Du har även några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Om du känner dig lockad av denna utmaning, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Exempel på arbetsuppgifter:

• kommunikation och samordning: hantera korrespondens, mötesbokningar och samordning av möten för verksamhetscheferna
• dokumenthantering: ansvara för dokumenthantering, arkivering och uppdatering av relevanta handlingar 
• ekonomiadministration: ansvara för fakturahantering, beställningar och rapportering 
• personaladministration: assistera med personaladministration i relevanta system 
• projektstöd: delta i projekt och bistå med administrativt stöd 

Du kommer även samarbeta med lednings- och stabsfunktioner inom Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen och bidra med din specifika kompetens för att säkra en effektiv administration

Om arbetsplatsen
Du kommer tillhöra Enheten för myndighet och administration, en av de centrala stabsenheterna på gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen. Enheten består av 10 medarbetare som leds av en enhetschef. Vi finns idag på Ringgatan 32 men kommer flytta till Åbylunden 2 under hösten 2024.

På Gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltningen i Örebro kommun arbetar cirka 1400 personer för att förverkliga gymnasie-och arbetsmarknadsnämndens ansvarsområden. Förvaltningen arbetar med att erbjuda unga och vuxna att utbildning och för att människor ska nå egen försörjning.

I förvaltningens ansvarsområde ingår gymnasieskola och anpassad gymnasieskola, riksgymnasium för döva och hörselskadade, kommunal vuxenutbildning och svenska för invandrare, kommunala arbetsmarknadsinsatser, försörjningsstöd, Partnerskap Örebro samt lantmäteri.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen som administrativt ledningsstödär bör du vara trygg och stabil i dig själv och i din yrkesroll. Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Dessutom bistår du med denna kompetens i ditt stöd till andra. Du är van att arbeta självständigt och proaktivt, tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har god förmåga att driva arbetet framåt. Samtidigt som du trivs med att arbeta självständigt, trivs du även med att samarbeta med andra då rollen innebär kontaktytor med både interna och externa aktörer. Du har ett flexibelt förhållningssätt, är lyhörd och kommunikativ, och ser till att leverera en god service och ett kvalitativt stöd. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har också ett intresse för verksamhetens ansvarsområde och vill bidra till dess utveckling och kvalitet.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet, samt god förmåga att strukturerat hantera dokument och tidsplanering

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• adekvat gymnasieutbildning med inriktning inom administration, alt. YH-utbildning inom administration eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig
• flerårig erfarenhet som administrativt ledningsstöd, gärna inom utbildningssektorn 
• god förmåga att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska och engelska 
• erfarenhet av dokumenthantering och tidsplanering 
• grundläggande förståelse för ekonomiadministration 
• vana vid att använda kontorsprogram och digitala verktyg 

Meriterande:

• B-körkort (manuellt växlad bil)
• erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
• kunskaper om skolans styrkedja

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Administrativ samordnare Projektenheten

Läs mer Mar 25
Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare, varje dag.

Om tjänsten

Vi erbjuder nu en spännande möjlighet att arbeta självständigt som administrativ samordnare hos oss på Projektenheten. Du kommer vara med i enhetens ledningsgrupp tillsammans med enhetschef, gruppledare samt projektkoordinator. I denna roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för att ge support genom att sammanställa och förmedla kvalitativ information relaterad till projekt inom områden som gata, park, bro, gas, belysning och VA. Ditt arbete kommer att innebära många interaktioner med andra interna och externa samarbetsparter. Du kommer att hantera garantitider för enhetens avslutade projekt. Du blir också en viktig länk i kommunikationen med externa intressenter för projektledarna. 

Dina ansvarsområden kommer att inkludera att föra mötesprotokoll, utforma rutiner och processer samt genomföra vissa utredningar inom verksamhetsutveckling och digitalisering. Det är en varierad roll som kräver god kommunikationsförmåga och förmåga att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. 

ter parallellt.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge ett kvalificerat administrativt stöd och samordna de administrativa uppgifterna inom Projektenheten 
• samarbeta med kommunens kommunikationsavdelning och stödja projektledarna i deras kommunikationsansvar i pågående projekt 
• hitta metoder för att följa upp och analysera information samt självständigt genomföra utredningar 
• bidra till verksamhetsutveckling genom effektivisering och digitalisering av enhetens processer, exempelvis nya rutiner och arbetssätt 

Om arbetsplatsen
På Projektenheten arbetar idag 30 medarbetare med att ge stöd gällande Örebro kommuns utbyggnad och förnyelse av infrastruktur. Arbetet innebär många kontakter med bland annat medborgare, entreprenörer och beställare. Ett gott samarbete är något vi värdesätter mycket i vårt arbete. För att ligga i framkant har vi också ett fokus på lärande och digitalisering.?Din arbetsplats finns i moderna kontorslokaler i Citypassagen nära centralstationen, med goda möjligheter till distansarbete. 

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som person är du utåtriktad, kommunikativ och intresserad av infrastruktur. Du har god förmåga att planera och organisera ditt arbete självständigt. Du är flexibel, noggrann och har förmågan att skapa och bibehålla goda relationer. I ditt samarbete med andra har du ett prestigelöst förhållningssätt. Du samarbetar väl med personer i olika sammanhang och funktioner. Vidare behärskar du svenska språket på ett sätt som gör att du obehindrat och mycket väl kan kommunicera och dokumentera det som verksamheten kräver.? 

Vi lägger?stor vikt vid personlig lämplighet. 

Krav:

• godkänd högskoleutbildning inom relevant område exempelvis samhällsplanering och offentlig förvaltning
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av verksamhetsutveckling och digitalisering
• erfarenhet av att ta fram informativa, tydliga texter
• erfarenhet av liknande roll inom mark- och anläggningsbranschen

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: augusti 2024 eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester och/eller arbetsprov.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 8 april, urval och intervjuer sker efter annonsering.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Labbchef till Frökontrollen i Örebro

Laboratoriechef
Läs mer Mar 28
Nytt
Frökontrollen levererar snabba högkvalitativa analyser till lantbrukssektorn och skall vara förstahandsvalet för såväl utsädesproducenter som lantbrukare. För dig med ett intresse för lantbruk och labbmiljö finns här en unik möjlighet att anta rollen som Labbchef!

OM TJÄNSTEN

Frökontrollen är ett litet, växande företag, för närvarande med 14 anställda, med stort kundfokus och lyhördhet för deras kunders behov. Frökontrollen är just nu inne i en intensiv fas av utveckling. Organisationen är platt med korta beslutsvägar och ett nära samarbete mellan alla anställda - laboratoriepersonal, administration och VD.

Nu söker vi dig som har ett intresse för naturvetenskap, biologi och lantbruk lantbruk och vill komma till en arbetsplats där du får leda ett team i laboratoriemiljö.

Du erbjuds
- En unik möjlighet att lära dig mer inom livsmedelsförsörjning
- En trygg, stabil arbetsgivare som under de senaste åren vuxit med lönsamhet och fördubblat sin omsättning
- Kollektivavtal, friskvård och diverse aktiviteter såsom AW:s, sommar- och julfest

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Arbetsleda och utveckla teamet
* Ansvar för labbets vidare utveckling, rutiner och struktur
* Laborativt rutinarbete- inom utsädeskvalitet (upplärning sker på plats)
* Hantera service av utrustning


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av laborativt kvalitetsarbete eller arbete inom lantbruksindustrin
- Har ett intresse för naturvetenskap, växtbiologi och laborativt kvalitetsarbete

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbetsleda andra
- En utbildningsbakgrund inom naturvetenskap eller biologi
- Kunskap inom växtanatomi eller inom spannmåls-, utsädes- eller frökvalitet

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Kvalitetsmedveten
- Anpassningsbar
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Frökontrollen erbjuder en rad analystjänster åt lantbrukssektorn. Deras huvudverksamhet är analys och certifiering av utsäde, där de utför uppdrag åt såväl utsädesföretag som lantbruksföretag med hela Sverige som uppdragsområde. De utför även leveransanalyser av spannmål, oljeväxter och trindsäd.

Ansök nu

Ekonom sökes till Comfort koncernen!

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 28
Nytt
Här finns ditt nästa kliv i karriären inom ekonomi! Till Comfort koncernen söker vi dig som tidigare arbetat inom ekonomi och som nu vill bredda din kompetens genom att kliva in i en roll med ekonomiskt ansvar för två av koncernens dotterbolag. Välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Som ekonom i Comfort koncernen kommer du i din roll att ansvara för ekonomin till två av koncernens dotterbolag. Tillsammans med kompetenta kollegor inom koncernen kommer du att få ansvara för ca 60 miljoners omsättning för de två dotterbolag du ansvarar för. För dig som drivs av varierande och utvecklande arbetsuppgifter är inga skor för stora för att fyllas hos Comfort!

Hos Comfort kan du förvänta dig en varierande vardag! Du kommer att ha ett brett internt nätverk hos Comfort då du arbetar tätt med såväl VD:s, central ledning och installationspersonal ute hos dotterbolagen. Som ekonom får du arbeta med hela ekonomiska processen för de två bolag du ansvarar för vilket innebär att du erbjuds en roll med stor kompetensutveckling. Här kommer du med din erfarenhet inom ekonomi att bidra med struktur samtidigt som du får utlopp för din förhoppningsvis drivande och nyfikna sida!

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvara för månadsbokslut i dina två dotterbolag inom koncernen.
* Hantering av leverantörsfakturor.
* Hantering av lön och tidrapportering för dotterbolagens anställda.
* Redovisning för dotterbolagens pågående projekt.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av att arbeta med månadsbokslut och löpande redovisning.
- Har mycket god datorvana och kunskaper i Office-paketet, främst Excel.
- Har erfarenhet av att arbeta i något ekonomisystem.
- Kan tala och skriva obehindrat på svenska då det ingår i rollens arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Entré eller Visma.
- Erfarenhet av löne- och fakturahantering utöver din erfarenhet inom redovisning och månadsbokslut.
- Erfarenhet från installationsbranschen.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Comfort erbjuder helhetslösningar inom VVS, ventilation, plåt, kyla & el till sina kunder. Dina kollegor finns lokaliserade i närhet till era kunder från Västervik i söder till Örebro i norr. Läs gärna mer om Comfort här!

Ansök nu

Kontrollanläggningsingenjör sökes till ONE Nordic

Anläggningsingenjör, elkraft
Läs mer Mar 2
Föredrar du en roll som innebär frihet under ansvar? Är du strukturerad och gillar att lösa problem? Då är denna roll för dig! Vi söker just nu en kontrollanläggningsingenjör till ONE Nordic. Vi tillämpar löpande urval, ansök redan idag.

OM TJÄNSTEN
ONE Nordic är en ledande aktör i Sverige inom områden som teknisk konsultation, entreprenad och service inom energi- och industrisektorn. De samarbetar med sina kunder för att planera och utforma framtidens hållbara energi- och industriella infrastruktur. Med fokus på att säkerställa att elenergi når både hushåll och industri, arbetar de för att möta dagens och morgondagens behov.

Som kontrollanläggningsingenjör kommer du få möjlighet att arbeta i ett av Nordens ledande företag med utmanande och varierade arbetsuppgifter. Du kan arbeta med allt från reläskydd, konstruera i CAD, till att driftsätta anläggningar. One Nordic ansvarar över en rad olika anläggningar där du kommer stöta på en mängd olika utmaningar. För att trivas i rollen behöver du motiveras av att finna lösningar på komplexa problem och ha en analytisk förmåga.

Du erbjuds
- Att bli en del av en trygg organisation där dina initiativ och kreativitet värdesätts
- Goda utvecklingsmöjligheter
- En roll där du får mycket frihet under ansvar

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Underhållsprovning och konfiguration av reläskydd
* Funktionsprov av leverans vid driftsättning
* Felsökning/Felavhjälpning
* Fjärrkommunikationsutrustning och RTU


VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet som kontrollanläggninsingenjör eller liknande roll
- Är mycket bekväm med svenska i både tal och skrift
- Har gått minst en gymnasial elutbildning
- Har B-körtkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Självgående
- Nätverkande
- Problemlösande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Hemsida: One Nordic Startsida (one-nordic.se)

Vi levererar energieffektiva lösningar, i enlighet med EU:s klimat- och energimål för 2030. Vi hjälper våra kunder klara framtida krav på ökad kapacitet, optimering och driftsäkerhet. Vi bygger helt enkelt framtidens hållbara energisamhälle för nästa generation.

Ansök nu

Sourcing Support till världsledande företag!

Systemadministratör
Läs mer Mar 27
Vi söker dig som är en engagerad och positiv lagspelare som vill arbeta med inköpsfrågor på ett kraftfullt företag. Bli en del utav ett inköpsteam där vi värderar ditt intresse för ordning och reda samt att du gillar att arbeta med systemadministration.

OM TJÄNSTEN
Ta chansen och ta klivet in på detta världsledande företag som har en site i Örebro. Vi söker dig som vill bli deras Sourcing Support. Du kommer ansvarar du för att hålla deras inköpssystem uppdaterade med rätt information i nära samarbete med andra nyckelroller. I ditt arbete kommer du att hantera offertförfrågningar till leverantörer och verka som länken mellan produktion och inköp. Du kommer att vårda och uppdatera masterdata samt säkerställa att det finns angivna leverantörer för alla artiklar. Du har ansvar för att samla in information gällande hållbarhetsfrågor och leverantörsbedömningar. I rollen kommer du även att hantera fakturaspärrar samt assistera användare med systemfrågor.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning
- Arbetat i en liknande roll, exempelvis systemadministratör, inköpsassistent etc.
- Kan kommunicera flytande på svenska och engelska i tal och skrift
- Har mycket goda kunskaper i MS Office
- Har ett tekniskt intresse

Det är meriterande om du har
- Arbetat i systemet M3

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Resultatinriktad
- Kommunikativ

För att passa i rollen har du utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan effektivt förmedla information inom stora nätverk. Du är resultatorienterad och kännetecknas av noggrannhet och en vilja att förbättra. Flexibilitet är viktigt då arbetsprioriteringar kan ändras. Du har förmågan att agera proaktivt och självständigt.

Övrig information
- Start: juni 2024 - jan 2025
- Omfattning: heltid
- Arbetstider: kontorstider, mån - fre
- Placering: Örebro med möjlighet till hybrid arbetsplats
- Om du blir aktuell för tjänsten ska du kunna genomgå ett drogtest

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Processoperatörer till Adven!

Processoperatör, värmebehandling
Läs mer Mar 13
Söker du en ny utmaning och vill arbeta med morgondagens energi- och vattenlösningar hos en av Nordens största energileverantörer? Nu söker Adven processoperatörer till deras nystartade kontrollrum i Örebro. Är du en ansvarstagande person med förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt? Då kan det här vara tjänsten för dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Adven är ett internationellt snabbväxande företag som befinner sig mitt i energiomställningen, i en verklighet där alla måste tänka om och tänka nytt. I den här utvecklingen sitter Adven, som arbetar med energi och industriellt vatten, i förarsätet. För att möta utmaningarna som samhället har framför sig samarbetar Adven med kunder, kommuner och leverantörer. Adven erbjuder en utvecklingsinriktad och stöttande kultur, en bra arbetsmiljö och tydliga mål.

Under 2023 upprättade Adven ett kontrollrum i Örebro, med syfte att effektivisera processen och optimera produktionen. Succesivt kommer Advens anläggningar att kopplas upp mot kontrollrummet. Idag arbetar två processoperatörer samt en driftledare i kontrollrummet och vi söker nu resterande fyra processoperatörer till teamet. Du kommer in i ett tidigt skede av en nystartad satsning med möjlighet att påverka utformningen av funktionen framåt. Du får en viktig roll inom energisektorn hos en arbetsgivare som månar om sina anställda och erbjuder flertalet förmåner. För rätt person finns även goda möjligheter att avancera inom bolaget på sikt.

Som ny i rollen introduceras du av driftledaren och följer en individuell introduktionsplan utformad utifrån dig och din tidigare erfarenhet. Kontrollrummet är öppet dygnet runt och du kommer att arbeta skift, dag, kväll och natt samt ingå i beredskap. Initialt innebär tjänsten dock dagtidsarbete, vardagar, innan kontrollrummet är i fullskalig drift.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos Adven.

Du erbjuds
- Att bli del av ett internationellt snabbväxande företag där du utmanas med intressanta och varierande arbetsuppgifter och projekt
- Trygga anställningsvillkor med kollektivavtal
- Förmåner i form av bonus på årslönen, generöst friskvårdsbidrag samt arbetstidsförkortning för att nämna några

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Som processoperatör är du med och övervakar och styr tillverkningsprocesser och ditt arbete sker från ett kontrollrum
* Processövervakning och processtyrning
* Delta i utvecklingsprojekt gällande produktions- och kvalitetshöjande förändringsarbete
* Avvikelsehantering
* Operativt ansvar för att produktionen körs på ett optimalt och säkert sätt, enligt gällande produktions- och underhållsplan
* Ringa ut en beredskapsperson till berörd anläggning vid behov


VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare arbetat i en för tjänsten relevant roll, som t.ex. processoperatör eller drift- och underhållstekniker
- Har god dator- och systemvana och tidigare arbetat i en driftrelaterad IT-miljö
- Talar och skriver obehindrat på svenska, då språket används i det dagliga arbetet
- Goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift, då språket används i arbetet

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att hantera och köra fastbränslepannor, och för övrigt:
- Har en utbildning inom energi
- Är certifierad pannskötare

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Kvalitetsmedveten

Övrig information
- Start: September 2024
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Placering: Örebro, Aspholmen
- Arbetstider: Initialt vardagar 7-16, därefter skiftgång med beredskap

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Adven/Värmevärden är en ny energikoncern vars gemensamma resa för att bli en ledande aktör inom hållbara energilösningar påbörjades 2020. Tillsammans levererar deras 520 medarbetare fjärrvärme och geoenergi till flertalet olika fastighetstyper samt ånga, värme, kyla och relaterade infrastrukturlösningar till industrier. Med mer än 50 års erfarenhet inom energibranschen driver koncernen idag 350 anläggningar i Norden och Baltikum. Koncernen har en spännande tid framför sig och hoppas du är intresserad av att följa med. Ta reda på mer på www.adven.se.

Ansök nu

Studenter till långsiktigt lageruppdrag!

Lagerarbetare
Läs mer Feb 14
Nu fyller vi på vår studentpool hos Elektroskandias centrallager i Örebro. Här får du möjlighet att bygga din erfarenhet inom lager och samtidigt få utlopp för överskottsenergi och spring i benen under studietiden! För dig med driv och ambition erbjuder vi också truckkortsutbildning Vi jobbar med löpande urval, ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Elektroskandia är en av Sveriges ledande elteknik-grossister som marknadsför och säljer elmateriel och system inom kraft/automation, tele/data/säkerhet, belysning och industriförnödenheter. Elektroskandia är en del av Sonepar-koncernen – ett av de största elgrossistföretagen i världen. Koncernen har idag 44 000 anställda i 40 länder, spridda över fem kontinenter. Här i Örebro finns deras centrallager och logistikcenter där vi har förmånen att stötta upp med vår studentpool.

Academic Works studentpool på Elektroskandias lager gör det enkelt att kombinera studier med jobb. Du behöver vara tillgänglig för att arbeta minst två pass i veckan och du får själv välja vilka dagar utifrån ditt skolschema. I studentpoolen kommer du att ha ca 15 kollegor som alla är studenter precis som du.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier under terminerna
- På Academic Work erbjuder vi dig stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden.

Arbetsuppgifter

Som lagermedarbetare på hos Elektroskandia kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
- Truckkörning
- Orderplock
- Lastning och lossning

På detta uppdrag arbetar du vardagar och arbetstiden är förlagd mellan 06-14, 10-19 och 14.50-21. Det är viktigt att du är flexibel och under terminerna har möjlighet att arbeta samtliga arbetstider varierat över veckorna. Du förväntas vara tillgänglig för arbete minst 2 pass/vecka, vilket blir ca 8-16 h per vecka.

Under sommaren kan det finnas möjlighet att jobba heltid under vissa veckor.

VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på eftergymnasial nivå med minst tre fulla terminer kvar av dina studier. Detta ska framgå tydligt i din ansökan
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
- Arbetet kommer att vara mycket fysiskt, därför är det viktigt att du trivs med att arbeta med kroppen

Det är meriterande för tjänsten om du har tillgång till bil för att enkelt ta dig till och från arbetet. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat i liknande roller på lager eller terminal. Det är också positivt om du tidigare arbetat med hjälp av dator och affärssystem som verktyg i roller inom exempelvis logistik.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:


* Flexibel
* Ansvarstagande
* Strukturerad


Information:
- Start: Under april-maj
- Omfattning: Del- eller heltid under sommarveckorna v. 24-33. Ca 10-12 h per vecka under terminerna. Kravet är att intresseanmäla dig för två pass inför varje vecka
- Arbetstid: Arbetspass på 4-8 h förlagda på vardagar mellan 06-21
- Placering: Lindvallsgatan, Örebro
- Truckutbildning: Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, driv och ambition samt din motivering för att ta truckkort. Efter avtalsskrivning erbjuds du truckutbildning och därefter introduktion på Elektroskandia
- Övrig information: Under rekryteringsprocessen kommer en bakgrundskontroll och kreditupplysning genomföras enligt rutin på Elektroskandia

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer här om hur Elektroskandia är som arbetsplats!

Ansök nu