Örebro: Boendekoordinator / uthyrare Housing Office

Hitta ansökningsinfo om jobbet Boendekoordinator / uthyrare Housing Office i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 600 anställda 15 000 studenter. Örebro universitet bedriver utbildning och forskning i en öppen miljö och har drygt 120 000 m2 lokaler med sin centrala del vid Campus Örebro men också verksamheter vid Campus Grythyttan och Campus USÖ.


Campusavdelningen vid Örebro universitet har som huvudsakligt uppdrag att erbjuda studenter, personal och universitetets olika verksamheter stöd och service inom områden som lokalvård, vaktmästeri och tryckeri- och reproservice mm. Campusavdelningen ansvarar också för lokalplanering och säkerhetsfrågor.

Campusservice är en av tre enheter vid campusavdelningen. Enheten ansvarar bland annat för vaktmästeri, tryckeri- och reproservice, post, transport, service samt Housing Office. Housing Office ansvarar för bostadsuthyrning till utbytesstudenter, internationella mastersstudenter och gästforskare. Då verksamheten expanderar behöver vi nu rekrytera en ny medarbetare till Housing Office.

Arbetsuppgifter
Som boendekoordinator vid Housing Office erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete. Du kommer att ansvara för att administrera, samordna och planera boende till universitetets internationella studenter och gästforskare. I arbetsuppgifterna ingår hantering av hyresavtal, nycklar, städbesiktningar mm. Inköp av möbler och annan utrustning ingår också i arbetsuppgifterna då universitetet hyr ut möblerade bostäder. Vår ambition på Housing Office är att alltid arbeta nära och ge våra hyresgäster bra service. I jobbet ingår även kontakt med universitetets olika hyresvärdar, hantering av felanmälan etc.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med medarbetare vid campusavdelningen men det är också viktigt att du etablerar en god kontakt med universitetets övriga verksamheter.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av bostadsuthyrning och har goda kunskaper i regelverk kring bostadsuthyrning. Du behöver vara driven, serviceminded och lösningsfokuserad. Du ska också vilja arbeta för ständig förbättring, det betyder att du ska vara engagerad i utvecklingsarbete avseende verksamheten. Du förväntas även delta i och bidra till avdelningens digitaliseringsarbete.

Gymnasieutbildning är ett krav och vi ser gärna att du har en akademisk utbildning.

Grunden för att lyckas är ditt personliga engagemang vad gäller kommunikation med hyresgästerna som förutsätter ett stort hjärta men också tålamod, integritet, stresstålighet, tydlighet, social mognad och kompetens.

Goda kunskaper i engelska, tal och skrift, är ett absolut krav. B-körkort är också ett krav.

Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Jämlikhet
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.

Information
Anställningen är en tillsvidareanställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse.

Örebro universitet kan komma att tillämpa provanställning. Individuell lönesättning tillämpas.

För mer information är du välkommen att ta kontakt med Paula Björkman, campuschef, paula.bjorkman@oru.se.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök" (observera att denna funktion inte fungerar i mobil eller surfplattor).

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Personligt brev
• CV
• Kopior av relevanta betyg/intyg

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-08-28 Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Uthyrare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Uthyrare.

Vikarierande Uthyrare till Örebro

Läs mer Maj 10
Är du en driven person som har tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen? Har du dessutom siktet inställt på att komma till en arbetsplats med engagerade kollegor? Då kan du vara den vi söker till rollen som uthyrare i Örebro.

Victoriahem utvecklar attraktiva bostadsområden i landets tillväxtregioner. Många av våra hus byggdes under miljonprogrammet, och genom att investera i och utveckla hela stadsdelar skapar vi riktigt bra platser att bo på. Vi tar hand om drygt 39 000 familjers hem i 31 kommuner, från Uppsala i norr till Trelleborg i söder. Och vi växer.

Vi som arbetar i våra fastigheter samlas på områdeskontoret och går igenom de uppgifter som finns för dagen. Vi som jobbar här har olika roller såsom fastighetstekniker, förvaltare, uthyrare och områdeschef.

Om tjänsten

Det här är jobbet för dig som gillar att skapa relationer, hitta lösningar och skapa resultat. Som person är du ansvarstagande och initiativrik. Du har lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt och har en mycket god kommunikativ förmåga. I rollen är det viktigt att du brinner för ordning och reda samt att du har förmåga att prioritera. Du kommer ha daglig kontakt med hyresgäster och arbeta aktivt med att bistå med stöd och administrativ hjälp på kontoret.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:

- Arbeta med annonsering av lediga lägenheter
- Förbesiktningar
- Boka in och genomföra visningar
- Hjälpa till med in- och utlämning av samtliga nycklar/passagebrickor samt upprätthålla nyckelregister
- Kontakt med befintliga hyresgäster och leverantörer
- Ta emot och hantera synpunkter från hyresgäster
- Bemanna områdeskontoret vid gällande öppettider
- Bistå teamet med administrativa uppgifter
- Tillsammans med övriga i teamet bidra till att utveckla bostadsområdet på flera nivåer


Din profil

Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, alternativt minst gymnasieutbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom fastighetsmarknaden. Du har tidigare erfarenhet av försäljning, kundtjänst eller likvärdigt. För att trivas i rollen behöver du vara samarbetsorienterad och bra på att bygga relationer med såväl kollegor som hyresgäster. Du är resultatorienterad och arbetar på ett strukturerat sätt för uppnå mål och goda resultat.

Vi ser att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal och skrift. Du behöver ha goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel. B-körkort är ett krav för denna tjänst.



Vi erbjuder

Victoriahem är ett bolag med korta beslutsvägar där frihet under ansvar gäller. Du kommer att få en självständig roll där du kan bidra med din kompetens och ambition till bolaget. Vi kommer utmana och stötta dig i din utveckling och ser gärna att du vill vara med och utvecklas som individ tillsammans med oss som bolag.

Övrig information

- Startdatum: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Visstid till 2022-12-31
- Placering: Örebro
- Bakgrundskontroll på slutkandidat är en del av rekryteringsprocessen


Ansökan

Vi tillämpar löpande urval så annonsen kan komma att stängas ner om vi gått över till intervjufasen. Om du har frågor kring tjänsten så är du välkommen att kontakta områdeschef Pierre Lundberg på pierre.lundberg@victoriahem.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb inom Uthyrningsenheten

Läs mer Jan 24
Är du en omtänksam person som trivs med att ta egna initiativ? Och vill du till en arbetsplats där du får vara med och bidra till något större? Då har du kommit helt rätt. ÖBO är inte som andra företag.

Vi försöker alltid att vara tillgängliga och vi bryr oss verkligen om våra hyresgäster och världen omkring oss. Det som gör oss speciella är att vi är Örebros enda allmännyttiga bostadsbolag. Det gör att vi kan tänka långsiktigt och utveckla nya lösningar tillsammans med de som hyr av oss och andra i omvärlden. Vi tar helt enkelt ett djupare samhällsansvar och vår ambition är att vara med och utveckla Örebro i många år framöver. Tillsammans skapar vi ett levande Örebro.



Vi söker dig som idag studerar på universitet och har några år kvar på dina studier och som redan nu vet att du vill sommarjobba på uthyrningen inom ÖBO de kommande två­-tre åren. Däremellan tror vi att vi av och till kan erbjuda dig att jobba extra runt helger såsom påsk, jul och nyår samt eventuellt vid övriga behov/arbetstoppar.

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att till stor del kunna besvara uthyrningsfrågor samt hjälpa våra kunder att hitta rätt bostad och parkeringsplats i ett webbaserat uthyrningssystem. Telefonkontakter samt besök ingår till stor del i arbetsuppgifterna. 

Vem söker vi?
Det är viktigt att du tycker om att arbeta med service, kundbemötande och har förmåga att hitta lösningar utifrån kundens behov. Vi tror att du som söker har stor social kompetens och trivs med att arbeta i grupp. Meriterande är om du läser vid universitet samt kan tala flera språk.

Det är även ett plus om du har lokal kännedom, eftersom det underlättar i arbetet med uthyrningen av våra bostäder.

För mer information är du välkommen att ringa till Karin Blaxmo, chef Uthyrningsenheten, 019-19 42 00. Facklig företrädare för Vision är Sten-Inge Dellevåg, nås via växel 019-19 42 00. Urval sker löpande. Sista dag för ansökan är den 31 mars 2022. Den lägger du in via Ansök-knappen nedan.



ÖrebroBostäder arbetar aktivt med att vara en attraktiv arbetsgivare. Våra medarbetare tycker att vi är en trygg arbetsgivare, att våra arbeten kännetecknas av ansvar, frihet och variation och att vi har goda utvecklingsmöjligheter och bra arbetskamrater. Läs gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida www.obo.se.

ÖrebroBostäder AB tillämpar kompetensbaserad rekrytering och utgår från våra värdegrunder - människors lika värde, miljöansvar, samhällsansvar och öppenhet.

ÖBO (ÖrebroBostäder) är ett av Sveriges största allmännyttigt bostadsföretag som ägs av Örebro kommun och har närmare 23 000 lägenheter och över 1 000 kommersiella lokaler. Vill du veta mer om oss och vad vi gör? Besök obo.se

Ansök nu

Uthyrare till Arento Örebro

Läs mer Sep 7
Arento AB förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggning- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning, till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Som en del i Sveviakoncernen kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Nu växer vi och söker därför en uthyrare till vårt kundcenter i Örebro.

Tjänsten: Som uthyrare på Arento har du en självständig och omväxlande roll där du inte bara kommer att hyra ut fordon, maskiner och utrustning utan även ansvara för fakturering och uppföljning av uthyrning- och nyttjandegrad på maskiner inom ditt ansvarsområde. Vidare är det din uppgift att fastställa underhåll- och reparationsbehov på maskiner och utrustning, samt ansvara för att beställa besiktningar. I rollen som uthyrare har du många kontaktytor både internt och externt och du jobbar både med befintliga kunder och med att aktivt kontakta nya potentiella kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning och är placerad på vårt kundcenter i Örebro.

Vem är du? Förutom utbildning på lägst gymnasienivå ser vi gärna att du har ett stort intresse för våra produkter och viljan att lära. Har du erfarenhet av uthyrning är det meriterande, men framför allt söker vi dig som har kundservice i blodet och gillar teamkänslan på arbetsplatsen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi söker dig som ställer höga krav på att arbetet håller hög kvalitet och på att uppfylla kundens förväntningar. Du skapar goda relationer och bygger nätverk - både med kunder och kollegor och du gillar att göra intryck och påverka andra människor. Du är noggrann och organiserad i ditt sätt att arbeta.

Du har B-körkort, datorvana och behärskar svenska i tal och skrift.

Vad vi erbjuder: Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och eget ansvar i ett härligt team bestående av Fredrik, Lennie, Jonas och Gabriel. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda.

Hos oss blir du snabbt en i gänget. Samarbete ligger i vårt DNA och vi drar prestigelöst nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar - länge. Med stor kunskap om säkerhet, hantering, skötsel och underhåll finns här alltid någon att fråga. Vi vill vara en arbetsplats för alla. Det är tillsammans vi skapar framgång! Varje kundcenter driver egna frågor och med våra korta beslutsvägar är det lätt att göra sin röst hörd.

Ansökan och information Välkommen med din ansökan senast den 22 september. Vi kommer höra av oss när ansökningstiden har gått ut. Ytterligare upplysningar lämnas av Kundcenterchef Fredrik Nylén på tel. 019-165070 eller HR Business Partner Sandra Stadelmann på tel: 08-7642319. Våra fackliga företrädare når du via vår växel på tel. 08-4041000.

När du ansöker behöver du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att vi inte kommer att läsa några personliga brev. Arento arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att säkerställa att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Säljande uthyrare till Arento i Örebro

Läs mer Jun 17
Arento AB är en maskinuthyrare som förser bygg- och entreprenadföretag runt om i Sverige med anläggning- och byggmaskiner. I vårt erbjudande ryms allt från uthyrning av maskiner, fordon och utrustning till fullservice vid etableringar och vägavstängningar. Erfarenhet och service i kombination med förstklassigt sortiment gör det enkelt, tryggt och lönsamt att hyra av oss. Vi har kundcenter från Luleå i norr till Malmö i söder. Som en del i Sveviakoncernen kombinerar vi det lilla företagets gemenskap och lagkänsla med storföretagets stabilitet. Vi har långsiktiga och personliga relationer med våra kunder. Hos oss får du vara betydelsefull i andras vardag.

Är du en driftig och engagerad person som sporras av att ge service och skapa relationer? Gillar du maskiner och fordon? I så fall hoppas vi att du söker jobbet som säljande uthyrare hos Arento i Örebro.

Ditt uppdrag som säljande uthyrare:

Som säljande uthyrare hos Arento erbjuds du en självständig och omväxlande roll där du jobbar som uthyrare med ett stort säljfokus. Du ansvarar för kartläggning av marknaden, att hitta nya kunder, genomföra kundmöten, löpande kundbearbetning - för att slutligen teckna uthyrningsavtal med framför allt bygg- och anläggningsföretag. Du är kontaktperson gentemot kunden och ansvarig för fakturering och uppföljning av uthyrnings- och nyttjandegrad på maskiner inom ditt ansvarsområde. Vidare är det din uppgift att fastställa underhålls- och reparationsbehov på maskiner och utrustning samt ansvara för att beställa besiktningar. I rollen som säljande uthyrare har du många kontaktytor både internt och externt.

Vem är du?

Förutom utbildning på lägst gymnasienivå ser vi gärna att du har kännedom om bygg- och anläggningsbranschen. Har du erfarenhet av uthyrning är det meriterande, men framför allt vill vi att du brinner för kundservice och försäljning. B-körkort, datorvana och goda kunskaper i svenska i tal och skrift är krav i denna roll.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser. Vi söker dig som ställer höga krav på att arbetet håller hög kvalitet och på att uppfylla kundens förväntningar. Du skapar goda relationer och bygger nätverk - både med kunder och kollegor och du gillar att göra intryck och påverka andra människor. Du har en administrativ ådra och är organiserad i ditt sätt att arbeta.

Vad vi erbjuder:

Ett utvecklande och stimulerande arbete med variation och eget ansvar i ett härligt team bestående av Fredrik, Lennie och Jonas. Arento är ett bolag i en expansiv fas med ett tydligt mål och med en ledning som ständigt strävar framåt i positiv anda. Hos oss blir du snabbt en i gänget. Vi gillar att samarbeta och dra nytta av varandras styrkor. Arentos medarbetare trivs och stannar kvar - länge. Tillsammans skapar vi framgång och vi vill vara en arbetsplats för alla. Våra korta beslutsvägar gör det lätt att påverka och göra sin röst hörd.

Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Arbetstiderna är 7.00-16.00 och vi tillämpar individuell lönesättning.

Ansökan och information

Välkommen med din ansökan senast den 20 juni. Återkoppling sker när ansökningstiden har gått ut. Ytterligare upplysningar lämnas av Kundcenterchef Fredrik Nylén på tel. 019-165070. Våra fackliga företrädare når du via vår växel på tel. 08- 4041000.

När du ansöker får du svara på några urvalsfrågor, vilket gör att vi inte vill ha något personligt brev. Arento arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens för att säkerställa att vi är en arbetsplats för alla.

Vi har tagit ställning till annonsering, vilket gör att vi inte önskar säljsamtal för ytterligare frågor kring annonsering, rekrytering eller bemanning.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro Universitet

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro Universitet .

Universitetslektor i idrottsvetenskap

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jun 28
Vi söker en universitetslektor i idrottsvetenskap, med inriktning sport management för tillsvidareanställning vid Institutionen för hälsovetenskaper.

Ämnesområde
Ämnesområdet för anställningen är idrottsvetenskap

Bakgrund
Örebro universitet befinner sig i en expansiv fas vad gäller såväl utbildning som forskning, och vid universitetet finns en lång tradition av utbildning och forskning inom idrottsområdet. Vid institutionen för hälsovetenskaper, enheten för idrott, ges idag följande utbildningar: programmet Sport management, Tränarprogrammet, Ämneslärarprogrammet (inriktning idrott och hälsa) samt mastersprogrammet Idrott med inriktning fysiologi och medicin. Som ett av tre lärosäten i landet bedriver vi sedan 2001 forskarutbildning i idrottsvetenskap och har för närvarande 11 doktorander antagna.

Forskningen är organiserad i en gemensam forskningsmiljö RISPA (Research in Sport Science and Physical Activity) och för samhällsvetenskaplig forskning i forskningsgruppen ReShape (Research in Sport Health and Physical Education) som har en rad externt finansierade projekt. Sport managementforskningen bedrivs av forskningsgruppen Sustainable Sport Management.

De senaste åren har vi arbetat med att utveckla ett nytt sport managementprogram som fokuserar på hållbarhet, praktisk tillämpning av kunskaper genom casemetodik och verksamhetsförlagd utbildning samt internationalisering. Vår vision för programmet är att utbilda personer som planerar, organiserar, leder och utvecklar hållbar, inkluderande, etisk och framgångsrik idrott på alla nivåer, inom organisationer och föreningar, myndigheter och företag. Programmet startade hösten 2021 och vi söker nu en person som känner stort engagemang för att vara med och bidra till programmet och dess fortsatta utveckling.

Arbetsuppgifter
Som universitetslektor ägnar du din arbetstid åt både undervisning på samtliga nivåer och forskning, samt därtill hörande samverkan. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning, forskning och samverkan även utvecklingsarbete, administration och kompetensutveckling. Undervisningen omfattar dessutom handledning, examination, kursutveckling, planering och utvärdering. 

Undervisning kommer främst att ske inom Sport managementprogrammet, men det kan även förekomma undervisning inom enhetens andra program och kurser, såväl på grund- som på avancerad nivå. Du förväntas särskilt undervisa om den svenska idrottskontexten, projektledning, ledarskap samt i kurser i vetenskaplig metod och självständigt arbete där handledning och examination av uppsatser utgör en central arbetsuppgift. Du förväntas även ha ansvar för kurser inom dessa områden. Eftersom hållbarhet genomsyrar hela programmet förväntas du integrera hållbarhetsperspektivet i din undervisning. Du förväntas undervisa på både svenska och engelska.

Du förväntas även bidra till forskningen om hållbar sport management.

Behörighet
Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen inom för anställningen relevant ämnesområde eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen.

Ett generellt behörighetskrav för anställning som lärare är genomförd högskolepedagogisk utbildning motsvarande minst 10 veckor. Kompetens motsvarande högskolepedagogisk utbildning kan prövas och bedömas vara behörighetsgrundande. En lärare som vid anställningstillfället saknar högskolepedagogisk utbildning eller motsvarande kompetens ska senast inom två år efter att anställningen tillträtts ha genomfört utbildningen.

Bedömningsgrunder
Läs om bedömningsgrunder och annonsen i sin helhet på vår karriärsida: https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare från och med 1 januari 2023. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Elodie Ponsot (enhetschef) 019-30 10 94, e-post: elodie.ponsot@oru.se eller Susanna Geidne (tillförordnad programansvarig Sport management), 019-30 21 76, e-post: susanna.geidne@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten.

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer)
• Vetenskaplig portfölj
• Publikationslista
• Relevanta vetenskapliga publikationer (högst tio arbeten och i fulltextformat)
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.
Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida:  https://www.oru.se/jobba-hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/

Sista ansökningsdag är 15 september 2022. Välkommen med din ansökan!

Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. Har du vetenskapliga publikationer som inte kan bifogas elektroniskt direkt i ansökan får du, när sakkunniga är utsedda, instruktion om hur denna eventuella komplettering kan göras.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Senior lecturer in Sport Science

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jun 28
We are looking for a senior lecturer in Sport Science, with a specialisation in Sport Management for a permanent position at the School of Medicine and Health science.

Subject area
The subject area for this position is sport science

Background
Örebro University is in an expansive phase in terms of both education and research, and the university has a long tradition of education and research in the field of sport.

At the Division of Sport Science, School of Health Sciences, the following programmes are currently given: the programme Sport management, the Sports Science and Coaching Programme, the Teacher Programme (specialization in sport and health) and the Master's Programme in Sports Physiology and Medicine. As one of three higher education institutions in the country, we have been pursuing postgraduate education in sports science since 2001 and currently have 11 doctoral students admitted.

The research in Sport Science is organized in a joint research environment RISPA (Research in Sport Science and Physical Activity) and, for social science research, in the research group ReShape (Research in Sport Health and Physical Education) which several externally funded projects. Sport management research is conducted by the research group Sustainable Sport Management.

In recent years, we have worked to develop a new sports management program that focuses on sustainability, practical application of knowledge through case methodology and internship training, as well as internationalization. Our vision for the programme is to educate individuals who plan, organize, lead and develop sustainable, inclusive, ethical and successful sport at all levels, within organizations and associations, authorities and businesses. The program started in the fall of 2021 and we are now looking for a person who feels great commitment to be involved and contribute to the program and its continued development.

Duties and responsibilities
To read the full ad please visit our career site: https://www.oru.se/english/working-at-orebro-university/jobs-and-vacancies/

Qualifications
Those qualified for appointment as a senior lecturer are applicants who have demonstrated teaching expertise and been awarded a doctoral degree in a subject matter relevant for the position or has the corresponding research competence or some other professional expertise that is of value in view of the subject matter of the position and the duties that it will involve.

A general eligibility criterion for teaching staff at Örebro University is that they have completed courses on teaching and learning in higher education corresponding to 10 weeks. Knowledge and skills equivalent to such courses may also be assessed to establish whether these provide eligibility. A teacher who at the time of appointment lacks such training or the equivalent competence, must complete the required courses no later than within two years of taking up the position.

Assessment criteria
To read the full ad please visit our career site: https://www.oru.se/english/working-at-orebro-university/jobs-and-vacancies/

Information
This is a permanent full-time position, 100 %, with a preferred start date January 1, 2023. At Örebro University, salary depends on the successful candidate’s qualifications and experience, and positions announced are, where appropriate, subject to a trial period.

For more information about the position, contact Elodie Ponsot (enhetschef) 4619-30 10 94, e-post: elodie.ponsot@oru.se or Susanna Geidne (tillförordnad programansvarig Sport management), 4619-30 21 76, e-post: susanna.geidne@oru.se.

At Örebro University, we expect each member of staff to be open to development and change, take responsibility for their work and performance, demonstrate a keen interest in collaboration and contribute to development, as well as to show respect for others by adopting a constructive and professional approach.

Örebro University actively pursues equal opportunities and gender equality as well as a work environment characterised by openness, trust and respect. We value the qualities that diversity adds to our operations.

Application
Apply for the position via Örebro University’s website. Click the button “Apply” to begin the application procedure.

For the application to be complete, the following electronic documents must be included:


• Covering letter, outlining how you believe you can contribute to the continued development of Örebro University
• CV with a relevant description of your overall qualifications and experience
• Teaching portfolio (as instructed in Örebro University’s guidelines)
• Research portfolio
• Publication list
• Relevant scientific publications (maximum of 10 and in full-text format)
• Copies of relevant course/degree certificates and references verifying eligibility and criteria met

Only documents written in Swedish, English, Norwegian or Danish can be reviewed.
More information for applicants can be found on our career site: https://www.oru.se/english/working-at-orebro-university/jobs-and-vacancies/applicants-and-external-experts/

The application deadline is September 15, 2022. We look forward to receiving your application!

After the application deadline, no supplements can be made electronically. If you have scientific publications that cannot be attached electronically to the application, you will, once the external experts have been appointed, receive instructions on how the missing publications can be submitted.

We decline any contact with advertisers or recruitment agencies in the recruitment process.

As directed by the National Archives of Sweden (Riksarkivet), we are required to deposit one file copy of the application documents, excluding publications, for a period of two years after the appointment decision has gained legal force.


We decline any contact with advertisers or recruitment agencies in the recruitment process.

As directed by the National Archives of Sweden (Riksarkivet), we are required to deposit one file copy of the application documents, excluding publications, for a period of two years after the appointment decision has gained legal force.

Ansök nu

Professor i rättsvetenskap inriktning straffrätt

Professor
Läs mer Jun 30
Vi söker en professor i rättsvetenskap med inriktning straffrätt för tillsvidareanställning vid Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete.

Ämnesområde
Ämnesområdet för anställningen är rättsvetenskap.

Bakgrund
Vid Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete (JPS) erbjuds utbildning på grundnivå och på avancerad nivå inom rättsvetenskap, psykologi, kriminologi, och socialt arbete.

Inom ämnet rättsvetenskap vid Örebro universitet ges utbildning inom juristprogrammet om 270 högskolepoäng samt rättsvetarprogrammet med internationell och digital inriktning om 180 högskolepoäng. Kurser ges även inom andra ämnen och program samt som fristående kurser.

Forskningen bedrivs bland annat inom områdena allmän rättslära, arbetsrätt, civilrätt, EU-rätt, folkrätt, allmän och speciell förvaltningsrätt, immaterialrätt, konstitutionell rätt, processrätt, rättshistoria, rättsteori, skatterätt och straffrätt. För närvarande finns fyra professorer i rättsvetenskap. Vi söker nu en professor med inriktning mot straffrätt.

Arbetsuppgifter
Som professor förväntas du ta en aktivt ledande roll i ämnet. Du ägnar dig huvudsakligen åt forskning och utbildning på forskarnivå, men också åt utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Det ingår också i arbetsuppgifterna att aktivt verka för att externa forskningsmedel tillförs ämnet, ta ett övergripande ansvar för forskningsverksamheten inom ämnet samt medverka i och bidra till ämnets nationella och internationella utveckling. Som professor förväntas du informera om och samverka kring din egen och ämnets verksamhet. I anställningen ingår även administrativa arbetsuppgifter.

Du förutsätts även stå till förfogande för ledningsuppdrag och administrativa uppdrag vid universitetet. Genom närvaro och engagemang förväntas du ta ett särskilt ansvar för att stödja en kollegial och inkluderande kultur i verksamheten.

Undervisningen utgörs huvudsakligen av undervisning på svenska i svensk straffrätt på juristprogrammet. Undervisning och handledning inom andra rättsvetenskapliga ämnesinriktningar förekommer.

Behörighet och Bedömningsgrunder
För att läsa annonsen i dess helhet besök vår hemsida oru.se/ledigajobb

 

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av ämnesansvarig Eleonor Kristoffersson 0739-

471859, e-post: eleonor.kristoffersson@oru.se eller enhetschef Laura Ervo, 019-30 21 35, e-post: laura.ervo@oru.se

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring tar ansvar för både helheten och sin egen arbetsinsats, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Örebro universitet har som mål att förbättra könsfördelningen bland professorer och uppmuntrar särskilt kvinnliga kandidater att söka.

Ansökan
Du söker anställningen via Örebro universitets hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer)
• Vetenskaplig portfölj
• Publikationslista
• Relevanta vetenskapliga publikationer (högst tio arbeten i fulltextformat)
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba- hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/

Sista ansökningsdag är 2022-09-01. Välkommen med din ansökan!

Efter sista ansökningsdag kan du inte lämna några kompletteringar elektroniskt. Har du vetenskapliga publikationer som inte kan bifogas elektroniskt direkt i ansökan får du, när sakkunniga är utsedda, instruktion om hur denna eventuella komplettering kan göras.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras en omgång ansökningshandlingar, exklusive publikationer, i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Professor i sociologi

Professor
Läs mer Jun 29
Vi söker en professor i sociologi för tillsvidareanställning vid Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS).

Ämnesområde
Ämnesområdet för anställningen är sociologi.

Bakgrund
Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap (HumUS) erbjuder utbildning på grund- och avancerad nivå inom ett brett spektrum av ämnen och områden, både i form av fristående kurser och program. Vid HumUS bedrivs även forskning och forskarutbildning.

Institutionen präglas av samarbete över ämnesgränserna och en vilja att kontinuerligt utveckla både utbildning och forskning.

Forskningen i sociologiämnet bedrivs huvudsakligen inom två områden: Miljösociologi och Arbete, familj och nära relationer. Sociologiämnet ansvarar för tre program: Personalvetarprogrammet och kandidat- och magisterprogram i Samhällsanalys, samt bedriver utbildning på forskarnivå.

Arbetsuppgifter
Som professor förväntas du ta en aktivt ledande roll i ämnet. Du ägnar dig huvudsakligen åt forskning och utbildning på forskarnivå, men också åt utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Det ingår också i arbetsuppgifterna att aktivt verka för att externa forskningsmedel tillförs ämnet, att ta ett övergripande ansvar för forskningsverksamheten inom ämnet samt medverka i och bidra till ämnets nationella och internationella utveckling. Som professor förväntas du informera om och samverka kring din egen och ämnets verksamhet. I anställningen ingår även administrativa arbetsuppgifter.

Du förutsätts även stå till förfogande för ledningsuppdrag och administrativa uppdrag vid universitetet. Genom närvaro och engagemang förväntas du ta ett särskilt ansvar för att stödja en kollegial och inkluderande kultur i verksamheten.

Som professor i sociologiämnet har du ett särskilt ansvar, tillsammans med övriga professorer i sociologi, för att leda och utveckla ämnets forskningsverksamhet. I anställningen ingår ansvar för utbildningskvalitet på alla nivåer. Hög närvaro på arbetsplatsen är viktigt.

Behörighet och Bedömningsgrunder
 

För att läsa annonsen i dess helhet besök vår hemsida: oru.se/ledigajobb

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av ämnesansvarig Jenny Alsarve 019-30 13 99, e- post: jenny.alsarve@oru.se eller prefekt Greger Andersson, 019-30 14 94, e-post: greger.andersson@oru.se.

Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för både helheten och sin egen arbetsinsats, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.

Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. För närvarande har sociologiämnet två manliga professorer och en kvinnlig professor. Örebro universitet har som mål att förbättra könsfördelningen bland professorer och uppmuntrar särskilt kvinnliga kandidater att söka.

Ansökan
Du söker anställningen via Örebro universitets hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Pedagogisk portfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer)
• Vetenskaplig portfölj
• Publikationslista
• Relevanta vetenskapliga publikationer (högst tio arbeten i fulltextformat)
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas.

Mer information för dig som sökande hittar du på vår Lediga-jobb-sida: https://www.oru.se/jobba- hos-oss/lediga-jobb/information-for-dig-som-sokande-och-sakkunnig/

Sista ansökningsdag är 2022-09-01. Välkommen med din ansökan!

Efter sista ansökningsdag kan du inte lämna några kompletteringar elektroniskt. Har du vetenskapliga publikationer som inte kan bifogas elektroniskt direkt i ansökan får du, när sakkunniga är utsedda, instruktion om hur denna eventuella komplettering kan göras.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar, exklusive publikationer, i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Universitetslektor i statistik till Handelshögskolan

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jun 10
Vi söker en universitetslektor i statistik för tillsvidareanställning vid Handelshögskolan.

Bakgrund
Handelshögskolan är värd för statistikämnet vid Örebro universitet och bedriver utbildning i statistik på grundnivå, avancerad nivå och inom forskarutbildning. Förutom kandidatprogrammet i statistik ges kurser inom civilekonomprogrammet och flera samhällsvetenskapliga utbildningar samt inom vård-, naturvetenskapliga och tekniska utbildningar. På avancerad nivå ges ett tvåårigt masterprogram i statistik som tilldelats utmärkelsen European Master in Official Statistics (EMOS) av Eurostat. Masterprogrammet innehåller också en inriktning mot ekonometri eller data science. Ämnet ger också kurser inom ramen för masterprogrammen i nationalekonomi och finansiell ekonomi.

Inom ämnesgruppen bedrivs forskning främst med inriktning mot ekonometri, tidsserieanalys, Bayesiansk statistik samt surveymetodik och statistikproduktion. Forskningen bedrivs i nära anknytning till tillämpningsämnen, särskilt samarbeten med SCB och nationalekonomiämnet kan nämnas.

Arbetsuppgifter
Anställningen som lektor inkluderar ett tidsbegränsat uppdrag som enhetschef vid enheten för Statistik med en omfattning om 50%. Normalt innehas ett chefsuppdrag i 3 år med möjlighet till förlängning.

En universitetslektor förutsätts ägna sin tid åt både utbildning på samtliga nivåer och forskning, samt därtill hörande samverkan. I arbetsuppgifterna ingår förutom undervisning, forskning och samverkan även utvecklingsarbete, administration, och kompetensutveckling. Undervisningen omfattar dessutom handledning, examination, kursutveckling, planering och utvärdering. 

En enhetschef på Handelshögskolan ska biträda prefekten i dennes arbete samt samverka med andra enhetschefer. Du förväntas bidra till verksamheten och tillgodose hela universitetets utveckling. För våra enhetschefer finns olika stödfunktioner, dels inom institutionen i form av institutionsledning, ämnes- och programansvariga. Men även centralt stöd inom universitet i form av ledarskapsutbildning och personal- och ekonomifunktioner.

I ditt uppdrag som enhetschef hos oss i statistik på Handelshögskolan ingår det att;


• Utifrån prefektens direktiv ansvara för verksamhetens kvalitet, personal och ekonomi.
• Ansvara för planering och bemanning av verksamhetens undervisande personal.
• Aktivt delta i rekryteringsärenden inom verksamheten.
• Genomföra PU-samtal och lönesamtal med verksamhetens medarbetare
• Ansvara för det systematiska arbetsmiljöarbetet inom verksamheten enligt uppgiftsfördelning.
• Leda och kalla till ämnes/verksamhetsmöten eller motsvarande
• Verka för en miljö som präglas av jämställdhet och lika villkor.
• Samverka med programansvarig(a) och ämnesansvarig(a) när det gäller frågor om ämnets utveckling, pedagogik och kvalitet.

Behörighet
Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen inom ämnesområdet eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen.

Ett generellt behörighetskrav för tills vidareanställning som lärare är genomgången högskolepedagogisk utbildning motsvarande 10 veckor. Kompetens motsvarande högskolepedagogisk utbildning kan prövas och bedömas vara behörighetsgrundande.

Bedömningsgrunder
Läs hela annonsen på Örebro universitets hemsida.

Information
Anställningen är 100 %, tillsvidare. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning och i förekommande fall provanställning.

Närmare upplysningar om anställningen lämnas av Tf Enhetschef Sune Karlsson, tel. 019-30 12 57, Sune.Karlsson@oru.se eller Prefekt Erik Löfmarck, tel. 019-301029, erik.lofmarck@oru.se

Ansökan
Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök".

En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:


• Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling
• CV med relevant beskrivning av samlad kompetens
• Pedagogisk meritportfölj (enligt Örebro universitets riktlinjer)
• Vetenskaplig meritportfölj
• Kopior av relevanta betyg/intyg som styrker behörighet och krav
• Relevanta vetenskapliga publikationer (högst tio arbeten och i fulltextformat)

Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.

Sista ansökningsdag är 2022-08-31. Välkommen med din ansökan!

Efter sista ansökningsdag kan inga kompletteringar göras elektroniskt. Har du vetenskapliga publikationer som inte kan bifogas elektroniskt direkt i ansökan får du, när sakkunniga är utsedda, instruktion om hur denna eventuella komplettering kan göras.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft.

Ansök nu

Senior lecturer in statistics

Universitets- och högskolelektor
Läs mer Jun 22
We are looking for a senior lecturer in statistics for a permanent position at Örebro University School of Business.

Background
Örebro University School of Business is host to the department of statistics at Örebro University and offers courses and study programmes in statistics at the bachelor’s, master’s and doctoral levels. In addition to the Bachelor’s Programme in Statistics, courses are offered on the Programme for Business and Economics, on several social science programmes, as well as on programmes within healthcare, natural sciences and engineering. At the master’s level, a two-year study programme in statistics, which has been awarded ‘European Master in Official Statistics’ (EMOS) by Eurostat, is also offered. The master’s programme offers specialisation towards econometrics or data science. The department also offers courses on the Master’s Programme in Economics and Econometrics, and the Master’s Programme in Finance.

Within the department, research is mainly conducted with a focus on econometrics, time series analysis, Bayesian statistics, as well as survey methodology and statistics production. Research is undertaken with close links to applied fields, including collaborations with Statistics Sweden and the department of economics at the university.

Duties and responsibilities
This appointment as senior lecturer is combined with a fixed-term appointment as head of the division for statistics. The role as head of division is part-time, corresponding to 50% of full-time working hours. Normally, an appointment as head of division is for a term of 3 years with a possibility for extension.

At Örebro University, a senior lecturer is expected to spend their working hours on teaching at all levels, research, and any associated public engagement activities. In addition to education, research and collaboration, duties and responsibilities include development work, administration and continuing professional development. Moreover, teaching encompasses supervision, examination, course development, planning and evaluation.

As head of division at the School of Business, you are expected to assist the head of school and to work together with other heads of division. You are expected to contribute to the operations and cater for developments within the university as a whole. In undertaking their duties and responsibilities, our heads of division are assisted by various support functions. Within the school, these include the school management team, heads of subject and programme coordinators. At a central administrative level, the support available includes leadership training as well as HR and finance support.

Your role as head of division for statistics entails:


• being responsible, based on directives given by the head of school, for the quality, staff and finance of the division,
• being responsible for planning and overseeing staffing among the division’s teaching staff,
• actively participating in recruitment matters within the division,
• conducting reviews of employee performance and salaries with the members of staff within the division,
• being responsible for systematic work environment management within the division in accordance with the distribution of responsibilities that apply,
• leading and sending out invitations to department/divisional meetings or similar,
• promoting an environment defined by gender equality and equal opportunities, and
• collaborating with programme coordinator(s) and head(s) of subject on matters such as the development, pedagogy and quality of the subject.

Qualifications
Those qualified for appointment as a senior lecturer are applicants who have demonstrated teaching expertise and been awarded a doctoral degree in the subject matter or have the corresponding research competence or some other professional expertise that is of value in view of the subject matter of the position and the duties that it will involve.

A general eligibility criterion for teaching staff at Örebro University is that they have completed courses on teaching and learning in higher education corresponding to 10 weeks. Knowledge and skills equivalent to such courses may also be assessed to establish whether these provide eligibility.

Assessment criteria
See the full advertisement on our website.

Information
This is a permanent full-time position. At Örebro University, salary depends on the successful candidate’s qualifications and experience, and positions announced are, where appropriate, subject to a trial period.

For more information about the position, contact acting Head of Division Sune Karlsson, tel. +46 19 30 12 57, email: Sune.Karlsson@oru.se, or Head of School , Erik Löfmark +46 19 30 10 29, email: erik.lofmarck@oru.se.

Application
The application is made online. Click the button “Apply” to begin the application procedure.

For the application to be complete, the following electronic documents must be included:


• Covering letter, outlining how you believe you can contribute to the continued development of Örebro University
• CV with a relevant description of your overall qualifications and experience
• Teaching portfolio (as instructed in Örebro University’s guidelines)
• Research portfolio
• Copies of relevant course/degree certificates and references verifying eligibility and criteria met
• Relevant scientific publications (maximum of 10 and in full-text format)

Only documents written in Swedish, English, Norwegian and Danish can be reviewed.

The application deadline is 2022-08-31. We look forward to receiving your application!

After the application deadline, no supplements can be made electronically. If you have scientific publications that cannot be attached electronically to the application, you will, once the external experts have been appointed, receive instructions on how the missing publications can be submitted.

We decline any contact with advertisers or recruitment agencies in the recruitment process.

As directed by the National Archives of Sweden (Riksarkivet), we are required to deposit one file copy of the application documents, excluding publications, for a period of two years after the appointment decision has gained legal force.

Ansök nu