Örebro: Teamleader

Hitta ansökningsinfo om jobbet Teamleader i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Om oss

Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Vi tycker att det ska vara okrångligt att handla på nätet och erbjuder därför våra kunder ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Vår resa startade i Stockholm 2015 och har redan tagit oss runt Norden, Nederländerna & detta är bara början!
På Instabox är du välkommen för den du är, så länge du motiveras av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi har en passion för innovation och älskar när våra anställda känner detsamma. Fler och fler kunder och samarbetspartners ser värdet i vår okrångliga lösning. Det gör att vi växer mycket snabbt. Därför är vi på jakt efter bra chaufförer och det är där du kommer in i bilden!

Om jobbet

Som Team Leader kommer du att rapportera till vår site manager i Örebro. Du kommer att ha personalansvar för våra kurirer. Detta innebär att du kommer att ha medarbetarsamtal samt uppföljning av allt från KPI:er, frånvaro, effektivisering, leverans och rutter etc. Kort och gott allt som kan säkerställa att våra kurirer kan utföra ett bra jobb.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:

- Personalansvar för våra kurier samt kompetensutveckling och medarbetarsamtal - Översyn och utveckling.

- Stöd till kurirer under pågående körningar

- Stöd till övriga funktioner som verksamheten kräver

- Schemaläggning och bemanningsplanering av kurirer i Örebro



Jobbet är på heltid och rollen kommer att ha ett roterande schema och vi ser att du är tillgänglig både kvällar och helger då vi har verksamhet alla dagar mellan kl. 07-24.

Om dig som söker

Detta är en extremt viktig roll för oss med ansvar över det mest betydelsefulla vi har här på Instabox, våra medarbetare. Med bakgrund av detta så letar vi efter någon som har erfarenhet av att leda andra och agera som ett föredöme för såväl andra ledare som medarbetare i stort. Med det sagt så kommer ditt viktigaste verktyg vara din förmåga att handskas med och leda andra människor. När vi ringer till dina referenser så kommer de att berätta för oss om din förmåga att lösa konflikter och skapa win-win resultat. De kommer poängtera att du är den typen av person människor har lätt att vända sig till när de stöter på problem i arbetet och hur du alltid ser till att finnas tillgänglig om någon behöver hjälp. De kommer också berätta om din förmåga att ta beslut och skapa klarhet och struktur i en miljö som ständigt förändras.

Krav

- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

- B-körkort

- Du har flera år av dokumenterad ledarerfarenhet med personalansvar och arbetsmiljöansvar.





Vi erbjuder dig

Vi kan lova dig att du kommer få möjligheten till personlig utveckling på Instabox. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer väldigt mycket vilket gör att rätt personer kan erbjudas andra utvecklingsmöjligheter snabbt. Vår resa är en del av målet, därför är det av största vikt att vi gör den fantastisk, tillsammans.
Som anställd hos oss erbjuder vi även dig såklart en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag efter 6 månader samt pension för dig som är 25+ via FORA, men mer om det tar vi i ett senare skede….

Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Arbetsledare, lager

Nedan visas andra jobb i Örebro som Arbetsledare, lager.

Arbetsledare till kund i Örebro

Läs mer Maj 4
Dina Arbetsuppgifter och profil

Vi söker nu en arbetsledare för skiftgång till lager i Örebro. Som arbetsledare är din uppgift att leda arbetet med den dagliga produktionen i lagerverksamheten och bidra till att ditt team når uppsatta mål. I rollen rapporterar du till ansvarig Konsultchef som du har ett nära samarbete med. Du kommer se till att medarbetarna följer uppsatta rutiner och policys och hjälper dem i deras utveckling för att nå sin fulla potential. I många personalrelaterade frågeställningar tar medarbetaren en första kontakt med dig som arbetsledare. Här är du en viktigt lagspelare i medarbetarens vardag och för att dem ska få rätt stöd och fortsätta utvecklas. Du är delaktig i att bygga en inkluderande kultur på arbetsplatsen som skapar trivsel och trygghet bland medarbetarna.

Du som person
Vi tror att du är en nyfiken person som vill fortsätta utvecklas i din ledarroll. Som ledare du är en trygg och ödmjuk person som har lätt för att kommunicera med ledare, medarbetare och andra samarbetspartners. Du trivs i en miljö som präglas av utveckling och förbättringar där du får energi av att kunna påverka verksamheten och se medarbetarna växa. Din känsla för att skapa goda relationer gör att man får ett bra bemötande av dig, oavsett ärende. Som person tror vi att du gillar att ha struktur och ordning på din arbetsplats.

Kravprofil
- Meriterande med tidigare erfarenhet från en ledande roll med personalansvar
- Gedigen erfarenhet från logistik eller produktionsverksamhet
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Flytande svenska i både tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
- Tillträdesdag enligt överenskommelse
- Kunna arbeta skiftgång


Låter detta som din nästa utmaning?
På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person.

Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.

Ansök nu

Skiftledare Dagtid Terminal Örebro

Läs mer Feb 24
About us

At Budbee we are obsessed with fueling e-commerce growth with sustainability in mind. We offer groundbreaking last-mile solutions for the e-commerce industry, and even though it's pretty advanced stuff, it is all about having the right people on board!

Since we are growing incredibly fast with new markets or products being added pretty much every month we are not looking for the average Joe. The right people for us are people who love change and challenges and at the same time have an inner drive to get things done. By joining us in this journey you are also becoming a part of the Budbee family.

Budbee is today backed by the prestigious investors Kinnevik, H&M, AMF and Stena Sessan to name a few. We perform millions of home deliveries per year, operating in Sweden, Netherlands, Finland and Denmark.

Everyone has heard about tech or even fintech or medtech... join us and be a part of the latest and greatest which we call Logtech!

Om rollen

Vi söker skiftledare dagtid till vår terminal i Örebro. I vår terminal inkommer paket under tidig morgon som skall sorteras och utlevereras samma kväll i Örebro och närliggande städer.

Som skiftledare på Budbee har du en viktig roll i att säkerställa att verksamheten fortskrider utan hinder genom att noggrant se till så att gods kommer in och ut ur terminalen enligt tidtabell. Rollen inkluderar ansvar för personalen under skiftet och du förväntas ta ett stort ansvar för terminalen som helhet men även personalens trivsel.

Som person är du punktlig, noggrann och sprider en positiv stämning omkring dig. Du är en naturlig problemlösare och som sporras av utmaningar. Förståelse för deadlines och plötsliga avvikelser i arbetet är en del av arbetsvardagen, därför lägger vi stort värde vid flexibilitet. Budbee erbjuder alla medarbetare att växa inom företaget så för rätt person finns det inget tak på hur långt du kan klättra hos oss.

Arbetet sker i huvudsak på dagtid måndag-fredag, morgonskiftet kan variera från 04:30-13:30 och 06:00-15:00. Under vår högsäsong runt black week och jul kan det vara att terminalen behöver ha öppet under vissa helger. Vi ser därför gärna att du är flexibel och har förståelse för att arbetstiderna kan variera något.

Vi kommer att lägga stor vikt på ledaregenskaper och förmågan att motivera och utveckla personal.

Krav:

- Goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt Excel

- Goda datakunskaper

- Erfarenhet av liknande ledarroll och goda ledaregenskaper

- Goda kommunikationsegenskaper

- Språkkrav är svenska och engelska, i både skrift och tal.

- B-körkort

Meriterande: Truckkort.

Objektiva utvärderingsmetoder

Vi på Budbee tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi assessment metoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss att identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen. Därav kan du som ansöker till denna roll förvänta sig att tester kommer att skickas till dig inom kort efter att du lämnat in din ansökan för denna roll.

Denna rekryteringsprocess består av personlighets- och logiska tester via Alva Labs och en bakgrundskontroll via Verifiera som sammanställer tidigare offentligt brottsregister. Bakgrundskontrollen består av offentlig information som hanteras konfidentiellt. Detta är obligatoriskt för alla rekryteringsprocesser hos Budbee i Sverige

Ansök nu

Operativ Chef till Lidls centrallager Örebro

Läs mer Jun 13
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa, Asien och Nordamerika. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 200 butiker runt om i Sverige. Vi har tre centrallager i landet och nu söker vi en Operativ Chef med placering i Örebro!


Din roll
I rollen som Operativ Chef har du starkt fokus på ledarskap. Dina viktigaste uppdrag är att motivera och inspirera avdelningens medarbetare till att växa och utvecklas samt att omsätta och optimera våra lager- och logistikprocesser.
Du ansvarar för den operativa driften inom ditt område, vilket innebär att leda, fördela och följa upp de dagliga arbetsuppgifterna utifrån företagets fastställda mål. Uppföljningen blir ett verktyg för dig att vidareutveckla verksamheten då du med denna som grund drar slutsatser, fattar beslut och ger dina medarbetare kontinuerlig feedback.
I din vardag ingår även att:
• Arbeta med personalplanering, rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Hålla utvecklingssamtal och kompetensutveckla dina medarbetare
• Säkerställa en god arbetsmiljö
• Arbeta med nyckeltal

Din profil
Vi söker dig som:
har en avslutad gymnasieutbildning samt någon form av akademiska studier på universitet eller högskola. Det är meriterande om du har en högskole- eller universitetsexamen, framför allt som civilekonom eller civilingenjör.
har erfarenhet av någon form av ledarskap samt intresse för att utveckla detta.
har minst ett års tidigare arbetslivserfarenhet inom handel och/eller logistik.
har en god datorvana och har lätt för att arbeta med olika system.
kommunicerar väl på svenska och engelska, i både tal och skrift.

För oss är det mycket meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet. Du känner dig
trygg med att motivera och inspirera samt har ett intresse för människor. Du är noggrann,
strukturerad och har lätt för att arbeta i team. Din kommunikativa förmåga gör att du har
lätt för att få människor att lyssna och för dig är det en självklarhet att skapa delaktighet
genom att informera. Du är trygg i att ge positiv såväl som konstruktiv feedback till dina medarbetare.
Som person är du även ansvarstagande och har en god initiativ- och
prioriteringsförmåga. Vi tror också att du motiveras av att ständigt utmana dig själv och nå uppsatta mål.
Din starka drivkraft och ständiga vilja att utveckla människor och verksamhet kommer
bidra till framgång i denna roll! Vi är en arbetsgivare som förespråkar mångfald och jämställdhet på våra arbetsplatser. Därför är det viktigt för oss att hitta en person som kompletterar och utvecklar vårt nuvarande team.
För tjänsten krävs att du innehar B-körkort. Truckkort A och B är meriterande. Då lagret är öppet alla veckans dagar kommer både dag, kväll och helgarbete att förekomma.

Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Bland våra förmåner hittar du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via förmånsportalen Benify. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör även en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.

Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet såhär:
o Gå in via länken ”ansök nu”
o Fyll i formuläret
o Bifoga CV samt personligt brev
Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 26 juni 2022.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss på Lidl
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja. Ta chansen att arbeta för en Top Employer 2022 certifierad arbetsgivare.

Ansök nu

Driftchef till Orkla Confectionery & Snacks

Läs mer Jun 7
Vi söker en 3PL Manager till Orkla Confectionery & Snacks där möjlighet att arbeta på distans ett antal dagar per vecka finns.

För rollen som driftchef till Orkla Confectionery & Snacks letar vi efter dig som är driven, innovativ och utvecklingsfokuserad. Här blir du ansvarig för drift och utveckling av Orkla Confectionery & Snacks Sveriges sju externa lager. Som 3PL Manager får du en bred roll där du hanterar både taktiska och strategiska frågor, så väl som den dagliga operativa verksamheten som berör externlagren. Placeringsort för rollen är främst i Filipstad eller Solna, men möjligheten att arbeta på distans ett antal dagar per vecka finns. Vi välkomnar dig till ett lönsamt och växande bolag med stort utvecklingsfokus och prestigelös kultur. Vi ser fram emot din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Orkla Confectionery & Snacks är ett marknadsledande företag med fantastiska varumärken. Kulturen präglas av ett högt engagemang och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas.

Värdeorden hos Orkla är: Modig, pålitlig och inspirerande, vilka bidrar till att utmana och leverera mot affärsmålen. Orkla erbjuder dig ett utvecklande arbete i en stimulerande miljö med goda karriärmöjligheter inom hela Orkla-koncernen.

Dina arbetsuppgifter

I din roll som driftchef kommer du huvudsakligen arbeta med att: 

• Agera som den primära kontaktpersonen i driftsfrågor mot alla 3PL. 
• Ansvara för uppföljning och kontroll av tompallsflöden till och från 3PL lagren.
• Leda driftsmöten med alla 3PL och externa lager.
• Leda driftsmöten med OCSS planning och customer service för att identifiera förbättringsbehov mot 3PL- aktörerna. 
• Hantera dagliga avstämningar av saldolistor för att säkerställa absolut synkronisering mellan 3PL-system och SAP/IM.
• Koordinera transporter mellan produktionssiter och 3PL/externa lager.
• Kontakta speditörer, t.ex om outbound leveranser inte fungerar tillfredställande. 
• Kontakta 3PL-motparten och / eller Orkla IT för att reda ut eventuella saldoavvikelser. 
• Arbeta med förbättringar utifrån listan med extrakostnader som redovisas månadsvis. 

Värt att veta

I rollen som 3PL Manager kommer du att tillhöra Customer Supply and Logistics. Vidare kommer du att rapportera till Manager Logistics, som finns i Filipstad. 

Våra förväntningar

För rollen letar vi efter dig som är innovativ och lösningsorienterad. Du har även förmåga att ta balanserade beslut under tidspress. Du kan arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra, och du har ett flexibelt förhållningssätt. Du är även kommunikativ, analytisk och noggrann.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi också att du har en relevant utbildning med inriktning logistik, produktion eller ekonomi. Du har även flerårig erfarenhet inom lager, logistik, inköp eller planering.

Vidare har du erfarenhet av lager- och ERP-system, gärna SAP. Vi ser också att du har erfarenhet från att förhandla och samarbeta med leverantörer, samt att du är bra på att utveckla och förbättra arbetsprocesser.

Då du kommer ha kontakt med flera nationaliteter behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av LEAN, och om du kan danska.

Då rollen innebär en del resor krävs det att du har körkort.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Instabox Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Instabox Group AB .

Budbilsförare deltid

Distributionsförare
Läs mer Apr 8
Om oss

Instabox är ett tech/logistik företag som vill förändra branschen för en smartare och fossilfri framtid. Vi tycker att det ska vara okrångligt att handla på nätet och erbjuder därför våra kunder ett snabbt och smidigt leveransalternativ, allt för att göra vardagen enklare. Vår resa startade i Stockholm 2015 och har redan tagit oss runt Norden, Nederländerna & detta är bara början!

På Instabox är du välkommen för den du är, så länge du motiveras av att ständigt utmana marknaden tillsammans med oss. Vi har en passion för innovation och älskar när våra anställda känner detsamma. Fler och fler kunder och samarbetspartners ser värdet i vår okrångliga lösning. Det gör att vi växer mycket snabbt. Därför är vi på jakt efter bra chaufförer och det är där du kommer in i bilden!

Om jobbet

Vi har kommit till den punkten då vi växt så pass mycket att vi behöver utöka vårt team i hjärtat av vår verksamhet - produktionen. Låt oss därför presentera rollen som budbilschaufför med B-körkort! Att arbeta som budbilschaufför hos oss innebär mer än att du är bra på att köra bil. Vi söker dig som också tycker om att ge bra service.

Jobbet är på deltid och arbetstiderna kommer att variera mellan 07-23 efter ett rullande schema veckans alla dagar. Du kommer att utgå från vår hubb i Örebro där du kör och levererar paket till våra skåp som står i vårt distrikt vilket sträcker sig från Askersund till Strängnäs.

Om dig som söker

För att lyckas i den här rollen bör du vara en person som älskar service eftersom du kommer att komma i kontakt med våra kunder. Hos oss trivs du om du triggas av en arbetsmiljö i ständig rörelse och med snabba förändringar. Vi söker dig som gillar att jobba efter uppsatta deadlines för att säkerställa att våra paket kommer fram till rätt plats på rätt tid. Du är pålitlig, noggrann ut i fingerspetsarna och personen som löser problem på ett okrångligt sätt.

Hos oss är teamwork väldigt viktigt för att vi ska fortsätta utmana, så ser vi väldigt gärna att du drivs och motiveras mycket av att samarbeta. Sist men inte minst är du såklart taggad på att vara med och skapa Sveriges okrångligaste fraktalternativ!

Krav

- Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet från serviceyrken

- B-körkort



Meriterande

- C/CE -körkort

- Idrottsbakgrund, helst lagsport

- Tekniskt intresse



Övrigt

Som en del av vårt arbete med att skapa en trygg arbetsplats genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Vi använder bakgrundskontroller från SRI. Här kan du läsa mer om hur en bakgrundskontroll går till: Vanliga frågor och svar om bakgrundskontroller (https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/).

Vi erbjuder dig

Vi kan lova dig att du kommer få möjligheten till personlig utveckling på Instabox. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Vår verksamhet växer väldigt mycket vilket gör att rätt personer kan erbjudas andra utvecklingsmöjligheter snabbt. Vår resa är en del av målet, därför är det av största vikt att vi gör den fantastisk, tillsammans.

Som anställd hos oss erbjuder vi även dig såklart en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag efter 6 månader samt pension för dig som är 25+ via FORA, men mer om det tar vi i ett senare skede….

Välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu