Örebro: Är du Canon Business Centers nya Distriktssäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Är du Canon Business Centers nya Distriktssäljare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du tävlingsinriktad och har en vilja utöver det vanliga? Är du nyfiken, orädd och brinner för kickarna inom försäljning? Då kan du vara vår nya distriktssäljare hos Canon Business Center i Örebro!

Canon är världens största skrivartillverkare och marknadsledare på copyprinters. Canon Business Center finns på 30 platser runt om i landet. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av dokument- och utskriftslösningar.

Vi söker en målmedveten säljare som vill ta nästa steg i sin säljkarriär. Du erbjuds en tjänst där du får ansvara för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avslut och uppföljning. Ditt primära fokus är att sälja in helhetslösningar inom copy/print med både installation, service och underhåll. Distriktet du kommer arbeta inom är Örebro Län och Arboga Kommun.

Inledningsvis är tjänsten främst fokuserad på nya kunder. Du får givetvis möjlighet att bygga vidare på de affärer du skapar och det är bara du själv som sätter gränser för hur långt du vill nå. Du kommer vara en del i ett säljteam där alla spelare har en viktig position. Du arbetar efter egen budget och rapporterar till försäljningschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som säljare är att:

• Aktivt bearbeta nya kunder per telefon/Linkedin/andra tillvägagångsätt
• Boka möten och träffa potentiella kunder
• Ta fram offerter/underlag
• Aktivitetsfrämjande möten med kunderna

Personprofil
Här får du som har erfarenhet av företagsförsäljning sedan tidigare möjlighet att komma till ett företag med ett starkt varumärke. Vi söker dig som vet att du är en toppsäljare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande med tidigare säljerfarenhet och teknisk bakgrund men rätt vilja och inställning väger tyngre. Du är lösningsfokuserad och ser en härlig utmaning med att kontakta kunder och driva processen framåt.

Stämmer du in på följande:

• Du är social, nyfiken och orädd
• Du har en vinnarmentalitet utöver det vanliga
• Du siktar alltid på att krossa dina mål
• Du älskar kickarna inom försäljning

...så kan du vara rätt person för att växa tillsammans med vår samarbetspartner och vi ser fram emot din ansökan!


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro


Företagspresentation
Canon Business Center är den del av Canon som arbetar närmast kunden. Vårt kontor ligger på Aspholmen i Örebro och vi har varit representerade i Länets kommuner sedan 40 år tillbaka. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av IT-produkter inom dokument och utskriftslösningar som på olika sätt utvecklar våra kunders informations- och dokumentflöden. Canon Business Center är en franchisekedja som finns på över 30 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i söder och vi är marknadsledande inom våra viktigaste produktområden. Inom kedjan arbetar idag 500 personer. Läs mer på canonbusinesscenter.se och canon.se.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är ansvariga för rekryteringsprocessen och vi hänvisar därför eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Utesäljare.

Säljare i Världsklass sökes!

Läs mer Mar 1
Nordic Takvård AB expandera och söker därför en säljare i världsklass i Närke.

Är du en vinnarskalle som älskar att stå i centrum? Brinner du för utveckling och karriärmöjligheter? Eller är du helt enkelt bara ute efter en ny utmaning? Välkommen att skicka in din ansökan till oss!

Vi söker nu dig som vill ställas inför en utmaning där du får lära dig och utvecklas inom försäljning och kundbemötande. Självklart erbjuds du även utbildning och upplärning, vi satsar på dig och din utvecklingspotential.

Dina arbetsuppgifter
Din roll som takvårdssäljare hos oss innebär att du tillsammans med ditt team tar kontakten med nya kunder i Närke med placeringsort Örebro. Det innebär att du kommer ansvara för att boka och genomföra kundbesök där du gör takinspektioner och tillsammans med kunden går igenom våra tjänster och produkter samt deras specifika behov och intressen. Du är med och bidrar till att familjer får ett tryggare och säkrare tak!

Personliga egenskaper
I den här rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt engagemang. Detta tillsammans med coachningen du får dagligen av din närmsta chef är de viktigaste förutsättningarna för att lyckas som säljare på Nordic Takvård AB. För att passa in i vårt team väntas du vara en pålitlig lagspelare. Vi vill gärna ge dig möjligheten att arbeta under frihet med stort eget ansvar. Är detta något du har erfarenhet av sedan tidigare ser vi givetvis det som meriterande.

Kvalifikationer

- Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift
- Du har någon form av erfarenhet av direktförsäljning till privatmarknaden.
- Du behärskar Office programmen.
- Du har B-körkort.


Vad kan Nordic Takvård AB erbjuda dig?

Hos oss på Nordic Takvård AB finns stora utvecklings- och karriärmöjligheter. I anställningen ingår att du får gå vår sälj- & produktutbildning. Dessutom kommer du tillsammans din chef och kollegor gemensamt arbeta för att du ska utvecklas och växa in i din roll som takvårdssäljare. Vi står för arbetstelefon, arbetsdator/padda, arbetskläder samt förmånsbil. Anställningsstart Omgående.

Övrigt

Vid en eventuell anställning så skall drogtest samt utdrag ur polisregistret lämnas.

Ansökan

Har du några som helst frågor så är du välkommen att kontakta vår säljchef Niclas Rhodin på telefonnummer: 0730-59 23 42, eller maila honom på niclas.rhodin@nordictakvard.se

Sista ansökningsdag: 2022-03-15. Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Teknisk Key Account Säljare

Läs mer Jun 20
För oss på Iscar Sverige är det viktigt att öka våra kunders produktivitet och lönsamhet och det gör vi med våra produkter och tjänster! Vill du vara med och förverkliga detta? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi dig som vill arbeta med försäljning hos oss på Iscar Sverige AB.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Key Account säljare kommer du bli tilldelad ett antal nyckelkunder och din uppgift blir att förvalta och utveckla dessa. Som säljare hos oss blir du en samarbetspartner för våra kunder. Du lär känna kunderna genom en hög personlig närvaro och utöver försäljningen av produkterna fungerar du även som deras bollplank när det gäller utveckling och förbättring av produktionen. Du skräddarsyr lösningar för dina kunder och presenterar nyheter på ett engagerande och professionellt sätt. Du vårdar befintliga kundrelationer samt skapar och utvecklar nya.
Till din hjälp har du ett bra säljstödssystem samt kontakt med Säljchef, teknikavdelning, andra säljare i organisationen samt övrig personal på huvudkontoret i Uppsala.
Vi erbjuder dig en mångsidig och kreativ roll i ett företag med uttalat expansiva mål. Iscar är ett av de främsta globala företagen inom försäljning och utveckling av produkter för skärande bearbetning och du får jobba med de bästa i branschen! Hos oss är kompetens, kundfokus och personlig utveckling högt prioriterade.
Om dig
Du har flera års erfarenhet från maskin- eller verktygsbranschen och en hög kompetens inom skärande bearbetning, gärna inom olika industrier. Du har en teknisk utbildning i grunden, som lägst på gymnasienivå. Erfarenhet av konsultativ försäljning till verkstadsindustrin ser vi som starkt meriterande. Du har en god datorvana, känner dig trygg i Officepaketet. Har du erfarenhet från CRM/Säljstödsprogram ser vi det som ett plus. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som kan bygga långsiktiga och affärsmässiga relationer. Du vet att det är en förutsättning för att lyckas med försäljningen. Tekniska problemlösningar, att sälja in ny teknik och nya produkter ser du som roliga utmaningar i ditt dagliga arbete. Som person är du resultatorienterad, kreativ, strategisk och strukturerad. Självklart är du en lagspelare som ser nyttan av att alla bidrar och levererar tillsammans.
Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Du utgår antingen från lokalt kontor eller jobbar hemifrån. Vi är flexibla när det gäller placeringsort men ser att du bor i eller med närhet till Västmanlandslän, t.ex. i Köping, Västerås, Kungsör, Eskilstuna, Lindesberg eller Örebro.
På grund av semesterperioder har vi en längre ansökningsperiod men vi kommer hantera ansökningar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Eventuella frågor besvaras av Hannes Strache på 070-2440468 eller via mail HannesS@iscar.se.
Krav
Flera års erfarenhet från maskin- eller verktygsbranschen
Hög kompetens inom skärande bearbetning
Teknisk utbildning i grunden, som lägst på gymnasienivå
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av konsultativ försäljning till verkstadsindustrin
Erfarenhet från CRM/Säljstödsprogram



Om arbetsgivaren - Iscar Sverige AB
Iscar Sverige AB är ett av 40-talet dotterbolag i den internationella koncernen IMC som är ett av de världsledande företagen inom utveckling, tillverkning och försäljning av verktyg för skärande bearbetning. Iscar Sverige verkar på den svenska marknaden, dels med försäljning av verktyg, dels i projekt kring olika typer av produktionsförbättring tillsammans med sina kunder. Kunderna finns framför allt inom industriell tillverkning. I bolaget arbetar idag ett drygt 40-tal medarbetare, varav 14 är placerade vid huvudkontoret i Uppsala. Omsättningen 2021 var drygt 250 miljoner kronor.

Ansök nu

Är du Canon Business Centers nya Distriktssäljare?

Läs mer Jun 23
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du tävlingsinriktad och har en vilja utöver det vanliga? Är du nyfiken, orädd och brinner för kickarna inom försäljning? Då kan du vara vår nya distriktssäljare hos Canon Business Center i Örebro!

Canon är världens största skrivartillverkare och marknadsledare på copyprinters. Canon Business Center finns på 30 platser runt om i landet. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av dokument- och utskriftslösningar.

Vi söker en målmedveten säljare som vill ta nästa steg i sin säljkarriär. Du erbjuds en tjänst där du får ansvara för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avslut och uppföljning. Ditt primära fokus är att sälja in helhetslösningar inom copy/print med både installation, service och underhåll. Distriktet du kommer arbeta inom är Örebro Län och Arboga Kommun.

Inledningsvis är tjänsten främst fokuserad på nya kunder. Du får givetvis möjlighet att bygga vidare på de affärer du skapar och det är bara du själv som sätter gränser för hur långt du vill nå. Du kommer vara en del i ett säljteam där alla spelare har en viktig position. Du arbetar efter egen budget och rapporterar till försäljningschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som säljare är att:

• Aktivt bearbeta nya kunder per telefon/Linkedin/andra tillvägagångsätt
• Boka möten och träffa potentiella kunder
• Ta fram offerter/underlag
• Aktivitetsfrämjande möten med kunderna

Personprofil
Här får du som har erfarenhet av företagsförsäljning sedan tidigare möjlighet att komma till ett företag med ett starkt varumärke. Vi söker dig som vet att du är en toppsäljare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande med tidigare säljerfarenhet och teknisk bakgrund men rätt vilja och inställning väger tyngre. Du är lösningsfokuserad och ser en härlig utmaning med att kontakta kunder och driva processen framåt.

Stämmer du in på följande:

• Du är social, nyfiken och orädd
• Du har en vinnarmentalitet utöver det vanliga
• Du siktar alltid på att krossa dina mål
• Du älskar kickarna inom försäljning

...så kan du vara rätt person för att växa tillsammans med vår samarbetspartner och vi ser fram emot din ansökan!


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro


Företagspresentation
Canon Business Center är den del av Canon som arbetar närmast kunden. Vårt kontor ligger på Aspholmen i Örebro och vi har varit representerade i Länets kommuner sedan 40 år tillbaka. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av IT-produkter inom dokument och utskriftslösningar som på olika sätt utvecklar våra kunders informations- och dokumentflöden. Canon Business Center är en franchisekedja som finns på över 30 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i söder och vi är marknadsledande inom våra viktigaste produktområden. Inom kedjan arbetar idag 500 personer. Läs mer på canonbusinesscenter.se och canon.se.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är ansvariga för rekryteringsprocessen och vi hänvisar därför eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Junior Säljare

Läs mer Jun 22
AB Benzlers är en ledande producent och leverantör av transmissionsutrustning för industrin. Produktprogrammet omfattar olika typer av växlar, motorer och domkrafter. Benzlers har en 75-årig kompetens inom detta område och har en stark position i Norden, tack vare dess höga kvalitet och lokal produktion. Benzlers marknadsför sina produkter och tjänster i Norden, Benelux, Tyskland och Italien.
Är Du vår framtida stjärnsäljare på vårt säljkontor i Örebro.
Arbetsuppgifter:
Är du nyutexaminerad från en teknisk utbildning inom el eller maskin och ser din framtid inom försäljning så erbjuder vi ett spännande och utvecklande arbete i ett internationellt företag.
Som Teknisk Säljare på Benzlers kommer du att efter internutbildning och med stöd ansvara för försäljning och marknadskommunikation inom ditt segment och arbetsområde som är Sverige. Tjänsten kommer att utvecklas mot såväl operativ som strategisk försäljning innehållande marknadsanalyser, kundbesök, mässor, kommersiell och teknisk kommunikationen, utfärda offerter, göra priskalkyleringar, genomföra förhandlingar och upprätta avtal mm. Arbetet innebär en hel del tjänsteresor med övernattningar per år.
Du kommer att bli en nyckelperson för att utveckla Benzlers försäljning tillsammans med kollegor i Örebro och Helsingborg.
Kvalifikationer:
Du kan vara nyutexaminerad från en teknisk utbildning inom el eller maskin. Har Du någon erfarenhet från kommersiellt arbete är det en merit. Du skall ha goda kunskaper i engelska och svenska, både tal och skrift.
Besök gärna vår hemsida: www.benzlers.com .

Ansök nu

Säljare till Schur Pack Sweden AB

Läs mer Jul 1
Vårt uppdrag
Nu rekryterar vi en säljare till Schur Pack Sweden AB med fabriker i Kumla och Jönköping. Här ges du möjlighet att arbeta i en flexibel roll med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer till ett stabilt bolag med korta beslutsvägar och anläggningar med modern teknologi som ligger i framkant inom sin bransch.

Arbetsuppgifter
I rollen som säljare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att arbeta med befintlig kundbas samt att bearbeta nya kunder. Du ansvarar för upplägg, offert och avtal. Tonvikten i rollen kommer vara att bygga upp relationer och nätverk för att bidra till Schur Packs tillväxtresa. I rollen kommer du arbeta självständigt och styr dina egna processer. Resor är en stor del av tjänsten, mestadels i Sverige men även inom Norden.

Säljteamet består av fyra säljare och en försäljningschef som du har nära dialog med samt veckovisa avstämningar. Du har även löpande kontakt med övriga kollegor inom exempelvis konstruktion, produktionsledning och ekonomi.

Din profil
Vi söker dig med erfarenhet från försäljning samt dig som har god förståelse för försäljningsprocessen. Du har även erfarenhet av kundbemötande. Vidare har du en administrativ ådra och trivs med att arbeta strukturerat. Resultat- och utveckling är viktigt för dig och du kommer gärna med idéer och förslag på nya arbetssätt.

För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett gott tålamod då säljprocessen kan vara lång. Du är lyhörd, ödmjuk och kommunikativ för att kunna skapa bästa möjliga relation till kunderna.

Krav för tjänsten är körkort. Önskvärt är goda kunskaper i Officepaketet och främst Excel där bland annat upphandlingar administreras. Du har goda kunskaper i engelska, tal och skrift.

Övrig information
I denna rekrytering samarbetar vi med Nercia. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är 2017-XX-XX. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult XXX XXX på 07XX- XX XX XX

Om kundföretaget
Schur Pack är en familjeägd dansk koncern som erbjuder helhetslösningar för förpackningar till bland annat livsmedelsindustrin. Företaget har ca 850 anställda vid 15 verksamheter i Danmark, Sverige, Tyskland, Frankrike, USA och Australien. I Sverige finns koncernen representerad i Kumla och Jönköping som är en del av division Carton Packaging.

Om Nercia
Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Performiq AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Performiq AB .

Operativ Controller till Four FM

Kvalitetskoordinator
Läs mer Jun 22
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Four FM är på framfart och söker nu en Operativ Controller för att säkra upp vårt kvalitetsarbete. Här trivs du som vill ha ett arbete som präglas av högt arbetstempo i en resultatorienterad miljö. Vill du komma till ett team med tajt samarbete, sök då tjänsten som Operativ Controller redan idag!

TJÄNSTEBESKRIVNING OCH ERBJUDANDE

I tjänsten som Operativ Controller kommer du ha ett operativt ansvar för kvalitetsuppföljning. Du kommer att följa upp och analysera Four FM´s kvalitetsarbete i hela Norden. Dina arbetsuppgifter innefattar att följa upp hur Four FM levererar kvalitet till kunderna genom SLA och KPI uppföljning samt stödja organisationen i kvalitetsuppfyllnad. Du kommer att arbeta i en internationell miljö där du rapporterar till HSEQ-Manager.

Du kommer exempelvis att arbeta med att:

• Rapportering, statistik, analyser och förbättringar av arbetssätt i syfte att leverera rätt kvalitet
• Övervaka och analysera interna operativa KPI:s och kundspecifika kvalitetskrav
• Utveckla, implementera och följa upp processerna i ledningssystemet
• Genomföra och delta i interna och externa kvalitetsinspektioner, bedömningar och revisioner
• Vara ett stöd för chefer och medarbetare gällande kvalitetsprocesser, framtagande av handlingsplaner
• Säkerställa leverans av interna mätningar både kvalitativt och kvantitativt
• Driva och stödja process kring ständig förbättring
• Planera och genomföra interna utbildningsprogram relaterade till kvalitet

Tjänsten passar dig som är den perfekta kombinationen mellan entreprenörsådran med en stark dragning till fyrkantighet och har modet och viljan att vara drivmotorn internt för att skapa ett kvalitetsarbete i världsklass.

PERSONPROFIL

Vi ser att du som söker är en person som har en exceptionell struktur och organiseringsförmåga. Du är noggrann och effektiv. Vidare har du även ett driv till att alltid föra processerna framåt genom att agera proaktivt både i kontakten med kunderna och genom att interagera med interna personalen. Detta kräver i sin tur att du som person har en hög kommunikativ förmåga samt att du är mycket självständig i ditt arbete.

Vi söker dig som har relevant utbildning och arbetslivserfarenhet från kvalitetsuppföljning. Krav med eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har god datavana och goda kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

ÖVRIGT

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro eller Stockholm

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

OM FOUR FM

Vi övertygade om att de bästa resultaten skapas i en trygg och öppen arbetsmiljö där vi stöttar och litar på varandra. Vi värdesätter ett nära samarbete mellan medarbetare och ledning och prioriterar möjligheter att utväxla erfarenheter och kunskap såväl som skratt. Four FM erbjuder schysta arbetsvillkor och arbetar för att främja en god balans mellan arbete och familjeliv.

Våra kärnvärden är öppenhet, enkelhet och ansvar och detta genomsyrar allt vi gör. Vi vet att när människor erbjuds frihet i kombination med ansvar och stöttning kan de utmana sig själva och leverera resultat långt över det förväntade.
Hos oss kan du växa och utvecklas i din roll, eller axla nya utmaningar inom bolaget, första steget är att ansöka!

Läs mer på vår hemsida: http://fourfm.com/sv


Sökord: kvalitet, kvalité, riskanalys, riskhantering, iso, kvalitetsuppföljning, revision, uppföljning

Ansök nu

Är du Canon Business Centers nya Distriktssäljare?

Utesäljare
Läs mer Jun 23
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du tävlingsinriktad och har en vilja utöver det vanliga? Är du nyfiken, orädd och brinner för kickarna inom försäljning? Då kan du vara vår nya distriktssäljare hos Canon Business Center i Örebro!

Canon är världens största skrivartillverkare och marknadsledare på copyprinters. Canon Business Center finns på 30 platser runt om i landet. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av dokument- och utskriftslösningar.

Vi söker en målmedveten säljare som vill ta nästa steg i sin säljkarriär. Du erbjuds en tjänst där du får ansvara för hela försäljningsprocessen från första kontakt till avslut och uppföljning. Ditt primära fokus är att sälja in helhetslösningar inom copy/print med både installation, service och underhåll. Distriktet du kommer arbeta inom är Örebro Län och Arboga Kommun.

Inledningsvis är tjänsten främst fokuserad på nya kunder. Du får givetvis möjlighet att bygga vidare på de affärer du skapar och det är bara du själv som sätter gränser för hur långt du vill nå. Du kommer vara en del i ett säljteam där alla spelare har en viktig position. Du arbetar efter egen budget och rapporterar till försäljningschef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som säljare är att:

• Aktivt bearbeta nya kunder per telefon/Linkedin/andra tillvägagångsätt
• Boka möten och träffa potentiella kunder
• Ta fram offerter/underlag
• Aktivitetsfrämjande möten med kunderna

Personprofil
Här får du som har erfarenhet av företagsförsäljning sedan tidigare möjlighet att komma till ett företag med ett starkt varumärke. Vi söker dig som vet att du är en toppsäljare ut i fingerspetsarna. Det är meriterande med tidigare säljerfarenhet och teknisk bakgrund men rätt vilja och inställning väger tyngre. Du är lösningsfokuserad och ser en härlig utmaning med att kontakta kunder och driva processen framåt.

Stämmer du in på följande:

• Du är social, nyfiken och orädd
• Du har en vinnarmentalitet utöver det vanliga
• Du siktar alltid på att krossa dina mål
• Du älskar kickarna inom försäljning

...så kan du vara rätt person för att växa tillsammans med vår samarbetspartner och vi ser fram emot din ansökan!


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro


Företagspresentation
Canon Business Center är den del av Canon som arbetar närmast kunden. Vårt kontor ligger på Aspholmen i Örebro och vi har varit representerade i Länets kommuner sedan 40 år tillbaka. Vi arbetar med försäljning, service och support av Canons breda program av IT-produkter inom dokument och utskriftslösningar som på olika sätt utvecklar våra kunders informations- och dokumentflöden. Canon Business Center är en franchisekedja som finns på över 30 platser i landet, från Luleå i norr till Malmö i söder och vi är marknadsledande inom våra viktigaste produktområden. Inom kedjan arbetar idag 500 personer. Läs mer på canonbusinesscenter.se och canon.se.

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är ansvariga för rekryteringsprocessen och vi hänvisar därför eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Administrativ Säljsupport i Örebro

Orderadministratör
Läs mer Jul 1
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du strukturerad, har erfarenhet av administrativt arbete och har lätt för att skapa kontakt och underhålla relationer? Trivs du samtidigt en roll där du får arbeta lösningsorienterat i ett periodvis högt tempo? Då kan du vara precis den vi letar efter till vår samarbetspartners Säljsupport i Örebro!

BESKRIVNING AV ARBETSUPPGIFTER

PerformIQ söker för kunds räkning en person som vill arbeta administrativt i deras Säljsupport. I denna roll har du ansvar för att uppdatering och inläsning av inkommande kundavtal och prislistor sker på ett korrekt sätt. Detta görs delvis med hjälp av Excel. Rollen inkluderar kontakt med såväl säljare som leverantörer, men även stora delar av den interna organisationen. Du har ditt team och dina kollegor bredvid dig men mycket av arbetet sker självständigt.

I rollen kommer du till exempel att:
• Hantera inkommande kundavtal och prislistor effektivt och korrekt utifrån företagets riktlinjer
• Ha kontakt med säljare, leverantörer och övriga delar av den interna organisationen vid behov

Personprofil
Vi söker dig som vill jobba med administration och service. Det är högst meriterande om du har arbetat med administration, ordermottagning eller liknande arbetsuppgifter tidigare, samt om du har gymnasiekompetens med inriktning ekonomi/administration. Vidare ser vi att du som söker är initiativtagande, stresstålig och driven. Du är även en person som har ett öga för vad som ska göras, är noggrann och har en problemlösande inställning. Du har god vana av att arbeta i Excel.

För att lyckas i rollen ser vi att du har:
• Mycket god kommunikationsförmåga i både svenska och engelska i tal och skrift
• Erfarenhet av att jobba i Excel
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örebro

Om PerformIQ
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Alfred Domberg på 073-353 75 07. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Hammarel AB söker ny montör

Montör, el- och teleutrustning
Läs mer Maj 25
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven person som har lätt för att förstå tekniska sammanhang? Är du också lösningsorienterad och trivs i en varierande roll? Då kan du vara precis den vi söker till tjänsten som montör hos Hammarel i Örebro!

Tjänstebeskrivning

Som montör hos Hammarel arbetar du med att montera lågspänningsställverk utefter kundbeställningar. Detta görs manuellt där du skruvar och monterar för hand samt med hjälp av lättare verktyg. Produkterna du arbetar med är skräddarsydda efter kundens specifika behov vilket innebär en stor variation i arbetet.

Du arbetar i ett team med flera andra montörer i verkstaden men du har själv ansvar för din egen insats. Du erbjuds ett utmanande och omväxlande arbete med goda utvecklingsmöjligheter.

Personprofil
Vi söker dig som är händig och har ett intresse för mekanik eller allmänna hantverkarsysslor. Har du tidigare erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter, eller utbildning inom dessa ämnen är det meriterande, men inget krav. Det är viktigt att du trivs med varierande uppgifter av olika teknisk svårighetsgrad och din goda problemlösningsförmåga är därför av stor vikt.

Som person ser vi att du är driven, ansvarstagande och nyfiken. Du trivs med att samarbeta med andra samtidigt som du har lätt för att arbeta självgående och har ett öga för vad som behöver göras. Det är viktigt att du är initiativtagande och att du gärna kommer med förslag på lösningar när det efterfrågas. Du talar, läser och skriver obehindrat på svenska då det bland annat förekommer lättare ritningsläsning.

Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid, måndag-fredag
Plats: Örebro

Företagspresentation
Tack vare vår höga kvalitet, geografiskt strategiska placering och breda kompetens levererar vi på Hammarel AB våra produkter och entreprenader till några av Sveriges ledande företag.

Vår positiva utveckling är ett resultat av flexibilitet, kunskap och kvalitet. Vi ställer höga krav på våra produkter, då det kommer till allt från personsäkerhet till dimensionering.

Våra lösningar i form av lågspänningsställverk och elkraftentreprenader erbjuder många valmöjligheter för våra kunder. Vi är ett fristående företag, vilket gör det möjligt för oss att handplocka rätt komponenter från ledande tillverkare. Vi utformar sedan våra produkter utifrån kundens önskemål och behov.

Hammarel AB är placerat lättillgängligt i Örebro. Den egna fastigheten rymmer verkstad och kontor med 30 medarbetare. Bolaget omsätter ca 75 miljoner årligen. Hammarel AB har högsta kreditvärdighet. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hammarel.se.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. För mer information, besök www.performiq.se.

Uppdraget ingår i vår konsultverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ med stor möjlighet tillsvidareanställning direkt hos kund. Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Alfred Domberg på mejl; alfred.domberg@performiq.se. Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.


Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fysiskt lagerarbete på kvällstid

Lagerarbetare
Läs mer Jun 14
Tjänstebeskrivning & erbjudande
PerformIQ söker för kunds räkning arbetsvilliga personer som vill hitta ett fysiskt kvällsjobb. Du har en annan huvudsaklig sysselsättning, exempelvis studier eller är kontrakterad hos en idrottsförening, men du känner att du ändå vill och hinner leverera hårt på arbetet. Detta är en perfekt möjlighet för dig som vill ha ett regelbundet kvällsjobb att kombinera med din andra sysselsättning!

Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att innefatta plock och pack inom lagerverksamhet. Rollen innefattar även sortering av inkommande paket i ett högt tempo.

Personprofil
Vi letar efter dig som trivs bra med att jobba i ett högt tempo i ett fysiskt krävande arbete då det förekommer tunga lyft Det är av största vikt att du både är effektiv och noggrann. Du förstår vikten av att jobba tillsammans i ett team, att hjälpas åt och se till att godset du hanterar hinner med leveranserna i god tid. Det är meriterande om du har tidigare lagererfarenhet eller annan liknande erfarenhet.

Vidare ser vi att du:
• Har B-körkort och tillgång till bil då arbetsplatsen ligger utanför stan
• Har en annan huvudsaklig sysselsättning så som studier eller annat deltidsjobb


Övrigt
Start: Omgående
Arbetstider: Måndag - fredag kl. 16-22 (+varannan söndag kl. 17-02)
Anställningsform: Behovsanställning
Ort: Örebro

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av PerformIQ, men arbeta ute hos vår kund. För rätt person finns goda möjligheter för överrekrytering till kund.

Välkommen med din ansökan! PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Konsultchef Alfred Domberg på alfred.domberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

HR-konsult till vår samarbetspartner

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Jul 1
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vår samarbetspartner letar efter en ny stjärna för en punktinsats. Du som är driven, energifylld och en riktig do:er. Har du tidigare arbetat inom HR och har goda erfarenheter av att arbeta självständigt? Då kan tjänsten som HR-konsult till vår kund vara rätt för just dig!

TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE

I tjänsten som HR-konsult kommer du arbeta med frågor som rör organisationen, personal, arbetsrätt och förhandlingar. Dina ansvarsområden innefattar breda uppgifter inom HR. Tjänsten passar dig som vill komma till ett omväxlande arbete där du får vara med och stötta under en fartfylld period. Det är meriterande om du har erfarenhet av norsk och svensk arbetsrätt, verksamhetsövergångar och förhandlingar.

Som HR-konsult kommer dina ansvarsområden bestå av:

• Rekrytering
• Policys och processer
• Arbetsrätt
• Arbetsrättsfrågor

PERSONPROFIL

Vi tror att du som söker denna tjänst är duktig på att se vad som behövs göras och är självgående. Du har arbetat med ovan nämnda arbetsuppgifter och trivs med en tillvaro av ständiga förändringar och nya utmaningar. Vidare är du en lagkapten med stark egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära verksamheten.

För det här jobbet behöver du ha några års erfarenhet inom HR.

Du är också en tydlig kommunikatör i både tal och skrift. Det som kommer att vara avgörande om du är rätt person är din vilja, inställning och ditt engagemang.

ÖVRIGT

Start: Omgående/augusti
Omfattning: Heltid från augusti till november 2022

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Camilla Aurell på camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: hr, hr-ansvarig, hr-manager, personalledning

Ansök nu