Örebro: Säljsupport till Fortum i Kumla

Hitta ansökningsinfo om jobbet Säljsupport till Fortum i Kumla i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-23 // Varaktighet: Heltid

Världen förändras, energi förändras, och det gör Fortum också. Vi behöver din expertis för att skapa en renare morgondag och vi erbjuder just nu en karriär­möj­lig­het inom säljstöd! Med ömsesidigt förtroende, en tro på människors förmåga och genom att se till att alla mår bra kan vi nå ännu bättre resultat. Sök idag och få möjligheten till ett arbete där du faktiskt bidrar på riktigt!

OM TJÄNSTEN
Fortum Recycling and Waste erbjuder tjänster inom miljövård och materialeffektivitet i Norden. Vårt mål är att spara på naturresurser och främja en cirkulär ekonomi. Vi förbättrar material- och energieffektiviteten för våra kunder genom att erbjuda lösningar för återanvändning, återvinning, avfallshantering och slutdeponering samt tjänster för marksanering och miljöbyggnation. Fortum Recycling and Waste Solutions har nästan 650 medarbetare i Sverige, Finland, Danmark och Norge.

ARBETSUPPGIFTER
Fortum Recycling and Waste söker nu en Teknisk Säljsupport (Sales Representative) för affärsområdet Material Recycling Center med placering i Kumla. Som Teknisk Säljsupport, Commercial Services kommer du att ingå i det kommersiella teamet och ha en nyckelroll som bidrar till den övergripande framgången för Fortum Recycling & Waste. Du kommer att vara en viktig länk mellan Commercial och Supply Chain Management samt andra funktioner i organisationen såsom Planering och Produktion.

I denna tjänst kommer du att stödja säljteamet och andra avdelningar i kundförfrågningar som är relaterade till material, behandlingsmetoder och prissättning. Du kommer alltså ha en viktig del i relationen mellan kunder, säljare och övriga avdelningar på Fortum. Utöver detta kommer du även att:


* Vara ansvarig för kundportföljhantering inklusive upprättande av material kontrakt, implementering av prisrevideringar i affärssystem, sammanställning av statistikrapporter etc.
* Övervaka upphandlingar och bidra i anbud och prisförhandlingar samt stödja den kommersiella prissättningsstrategin.
* Interagera och samordna tvärfunktionellt i organisationen samt med kunder och externa intressenter.
* Du kommer att delta och bidra i både interna och externa möten relaterade till kunddrivna aktiviteter.
* Säkra högt ställda kvalitets- och servicestandarder i alla kontakter som ger kundvärde.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av material och avfallshantering från bygg, mark och anläggningsentreprenad.
- Har erfarenhet av industri, och gärna från schaktning och saneringsuppdrag.
- Har kunskap i att utvärdera materialanalyser och säkerställa behandlingsmetod för jordmassor och andra material utifrån gällande regelverk och tillstånd.

Vidare är det starkt meriterande om du har en akademisk utbildning, med fördel inom kemi, miljö eller annan teknisk relevant inriktning. Du behöver även kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska.

Som person är du empatisk och kundorienterad med en hög servicenivå och lösningsskapande färdigheter. Du är driven, självgående och motiveras av att hitta nya kundlösningar. För att lyckas i rollen behöver du även ha en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kumla
* I samband med anställning kommer även en nyanställningsundersökning att göras.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Fortum är ett europeiskt energiföretag med verksamhet i mer än 40 länder. Vi förser våra kunder med el, gas, värme och kyla samt smarta lösningar för att förbättra resurseffektiviteten. Vi vill involvera våra kunder och samhället i omställningen till en renare värld. Tillsammans med vårt dotterbolag Uniper är vi den tredje största producenten av CO2-fri el i Europa. Med ca 20?000 anställda och en gemensam omsättning på 69 miljarder euro har vi storleken, kompetensen och resurserna att driva energiomställningen framåt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Säljassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Säljassistent.

Juniorsäljare

Läs mer Dec 17
Är du vår nya juniorsäljare?
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus – och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och kunder får du ett omväxlande arbete där det finns möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Är du vår nya juniorsäljare?
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi hjälper företag och organisationer att få bättre kontroll över sin digitala information och lyckas med sin digitalisering. På så sätt kan vi bidra till en enklare vardag på ett tryggt och säkert sätt.
Rollen som juniorsäljare på MicroData
Som juniorsäljare på MicroData ger vi dig möjligheten att utveckla dina färdigheter inom sälj i en spännande och växande IT-bransch. Du knyter nya kundkontakter samt återkopplar till befintliga kunder via telefon och mejl. I din roll som juniorsäljare arbetar du nära säljteamet och stöttar dem i olika arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar ni proaktivt med att bygga långsiktiga kundrelationer.
Det finns goda möjligheter att vidareutvecklas i sin roll och på sikt få arbeta hos oss på heltid inom sälj.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbetning av och kontakt med nya och befintliga kunder
Uppföljning av deltagare från våra evenemang
Stötta säljarna i säljprocessen
Uppsökande av nya prospekts

Vem är du?
Vi söker dig som stimuleras av utmaningen i försäljning, att analysera kundens behov och att skapa nya relationer. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har en vilja att utvecklas med företaget. För att trivas med arbetet ska du ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och fokuserad på att nå dina mål. Vi ser gärna att du har ett intresse för IT och förståelse för branschen. Har du erfarenhet av försäljning av digitala tjänster eller liknande är det meriterande, men inget krav. Slutligen tror vi att du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Behärskar Office paketet
Ett intresse för IT och driv inom försäljning
Goda kunskaper i svenska både tal och skrift

Mediterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet av säljande roller
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Erfarenhet från IT-branschen
B-körkort

Ansök nu

Juniorsäljare

Läs mer Jan 3
Är du vår nya juniorsäljare?
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus – och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och kunder får du ett omväxlande arbete där det finns möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Är du vår nya juniorsäljare?
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi hjälper företag och organisationer att få bättre kontroll över sin digitala information och lyckas med sin digitalisering. På så sätt kan vi bidra till en enklare vardag på ett tryggt och säkert sätt.
Rollen som juniorsäljare på MicroData
Som juniorsäljare på MicroData ger vi dig möjligheten att utveckla dina färdigheter inom sälj i en spännande och växande IT-bransch. Du knyter nya kundkontakter samt återkopplar till befintliga kunder via telefon och mejl. I din roll som juniorsäljare arbetar du nära säljteamet och stöttar dem i olika arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar ni proaktivt med att bygga långsiktiga kundrelationer.
Det finns goda möjligheter att vidareutvecklas i sin roll och på sikt få arbeta hos oss på heltid inom sälj.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbetning av och kontakt med nya och befintliga kunder
Uppföljning av deltagare från våra evenemang
Stötta säljarna i säljprocessen
Uppsökande av nya prospekts

Vem är du?
Vi söker dig som stimuleras av utmaningen i försäljning, att analysera kundens behov och att skapa nya relationer. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har en vilja att utvecklas med företaget. För att trivas med arbetet ska du ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och fokuserad på att nå dina mål. Vi ser gärna att du har ett intresse för IT och förståelse för branschen. Har du erfarenhet av försäljning av digitala tjänster eller liknande är det meriterande, men inget krav. Slutligen tror vi att du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Behärskar Office paketet
Ett intresse för IT och driv inom försäljning
Goda kunskaper i svenska både tal och skrift

Mediterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet av säljande roller
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Erfarenhet från IT-branschen
B-körkort

Ansök nu

Juniorsäljare

Läs mer Dec 7
Är du vår nya juniorsäljare?
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus – och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och kunder får du ett omväxlande arbete där det finns möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Är du vår nya juniorsäljare?
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi hjälper företag och organisationer att få bättre kontroll över sin digitala information och lyckas med sin digitalisering. På så sätt kan vi bidra till en enklare vardag på ett tryggt och säkert sätt.
Rollen som juniorsäljare på MicroData
Som juniorsäljare på MicroData ger vi dig möjligheten att utveckla dina färdigheter inom sälj i en spännande och växande IT-bransch. Du knyter nya kundkontakter samt återkopplar till befintliga kunder via telefon och mejl. I din roll som juniorsäljare arbetar du nära säljteamet och stöttar dem i olika arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar ni proaktivt med att bygga långsiktiga kundrelationer.
Det finns goda möjligheter att vidareutvecklas i sin roll och på sikt få arbeta hos oss på heltid inom sälj.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbetning av och kontakt med nya och befintliga kunder
Uppföljning av deltagare från våra evenemang
Stötta säljarna i säljprocessen
Uppsökande av nya prospekts

Vem är du?
Vi söker dig som stimuleras av utmaningen i försäljning, att analysera kundens behov och att skapa nya relationer. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har en vilja att utvecklas med företaget. För att trivas med arbetet ska du ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och fokuserad på att nå dina mål. Vi ser gärna att du har ett intresse för IT och förståelse för branschen. Har du erfarenhet av försäljning av digitala tjänster eller liknande är det meriterande, men inget krav. Slutligen tror vi att du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Behärskar Office paketet
Ett intresse för IT och driv inom försäljning
Goda kunskaper i svenska både tal och skrift

Mediterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet av säljande roller
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Erfarenhet från IT-branschen
B-körkort

Ansök nu

Vi söker Säljkoordinator till utvecklande konsultuppdrag i Örebro!

Läs mer Sep 20
Är du en lyhörd person med starkt kundfokus och tidigare erfarenhet inom offert- och orderhantering? Är du dessutom tillgänglig omgående och redo för nästa utmaning? Då bör du se hit! Just nu söker vi en Säljkoordinator för konsultuppdrag hos vår kund i Örebro! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att till en början pågå under en månad, men med möjlighet till längre än så. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Rollen som Säljkoordinator är varierande och utvecklande. Dina främsta ansvarsområden kommer innefatta:
• Daglig kontakt med kunder, säljare och agenter globalt
• Reservdels-offerering och handläggning/registrering av kundorder
• Fakturering och utfärdande av exportdokument
• Kundreskontrabevakning och betalningsuppföljning

Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Säljkoordinator söker vi dig med avklarad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som ovan. Du har flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Vidare tror vi att du har god systemvana och det anses meriterande
Som person är du strukturerad, serviceinriktad och flexibel med förmåga att anpassa dig till olika situationer för att nå bästa möjliga kundservice. Du är positiv, social och nyfiken med en vilja och ett driv att alltid göra ditt bästa. För att trivas i rollen är det även viktigt att du är stresstålig och har lätt för att samarbeta med andra.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Academic Work Sweden AB .

Erfaren supporttekniker till EMBA

Automationsingenjör, maskin
Läs mer Jul 2
Nytt
Har du rest mycket i jobbet och känner att du vill ha en fast och stabil arbetsplats? Är du kunnig inom PLC och elektronik och känner att du vill jobba i en supportroll där du har nära kontakt med kunder? Perfekt! Då är du den vi söker, in med din ansökan idag!

OM TJÄNSTEN
EMBA utvecklar, tillverkar och marknadsför maskiner för den globala wellpappindustrin. Som supporttekniker på EMBA kommer du att koppla upp dig digitalt mot EMBAs maskiner ute hos kunder över hela världen. När kunder stöter på problem så är ditt arbete att felsöka, uppgradera och hitta lösningar på kundens problem.

Du erbjuds

Som medarbetare på Emba Machinery kommer du till ett bolag med familjär stämning, korta beslutsvägar och där du har stora möjligheter att vara med och påverka den fortsatta framgången. Du får en central och självständig roll där dina idéer välkomnas och där du även blir ett viktigt bollplank till vår utvecklingsavdelning.

ARBETSUPPGIFTER
- Du kopplar upp dig mot våra maskiner över hela världen
- Supportar kunder i deras ärenden
- Felsöker och löser kunders problem

I den här rollen krävs de att du har "hands on" och är tålmodig och lyhörd.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå
- Har goda kunskaper i elektronik och PLC-system
- Är van vid att installera, felsöka eller serva komplexa maskiner
- Du behärskar såväl svenska som engelska både i tal och skrift då EMBA arbetar med kunder över hela världen.

Kompetenskrav:


* Uthållig
* Serviceinriktad
* Problemlösande
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Maj
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro
* Du kommer att arbeta tvåskift: 07.00 - 16.30 och 16.00 - 22.00. När du har det senare skiftet kan du arbeta hemifrån om du önskar.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Då detta är en rekrytering kommer du att bli anställd av EMBA.

INFORMATION OM FÖRETAGET
EMBA develops, manufactures and markets machines for the global corrugated board industry. Based on the patented Ultima™ technology platform, our machines combine outstanding productivity, flexibility and material efficiency. Through continuous R&D and after-sales support, EMBA delivers reliable, high-quality solutions for our customers. Our company culture is built on high ethical standards, customer value and respect for every individual. www.emba.com

Ansök nu

Markavtalsberedare till etablerad kund i Västmanland/Närke!

Bredbandsinstallatör
Läs mer Jul 1
Bor du i Västmanland/Närke och har B-körkort? Är du dessutom en social person som trivs med flera kontaktytor samtidigt som du gillar att ha frihet under ansvar? Då kan du vara personen vi söker! Vi ser gärna att du har erfarenhet eller kunskap inom fibernät, elberedning eller markentreprenad men det är inget krav. Välkommen med din ansökan idag - vi tillämpar löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Vår kund fortsätter att bygga ut fibernät till Sveriges hushåll. De har nu en hel del fiberprojekt i Västmanland med omnejd där vi nu söker en Markavtalsberedare med lokal förankring för att stärka upp markavtalsorganisationen. Markavtalsberedaren är den resurs som säkrar så att de får in de markavtal som krävs för att kunna bygga fibernätet utifrån utförd projektering.

Du erbjuds


* Meriterande erfarenhet av arbete inom fiber och beredning.
* En social roll med flera kontaktytor, samtidigt som du får arbeta självständigt.
* Möjligheten att arbeta hos en etablerad storkund.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen ingår det att kontakta markägare såväl över telefon som genom fysiska möten. Ditt arbete leds övergripande av Markavtalsledaren i regionen och du skall ständigt rapportera framsteg samt eventuella problem som uppstår. Det dagliga arbetet skall du själv planera så att det blir så effektivt som möjligt. Utöver rapportering och samarbete med Markavtalsledaren så kommer du jobba nära ansvarig projektör i projektet och vissa fall byggledaren.

Mer konkret kommer du att:


* Ansvara för att kontakta markägare.
* Utföra löpande rapportering.
* Utföra en planering över det dagliga arbetet med effektivitet som fokus.
* Ha ett tätt samarbete med markavtalsledaren, ansvarig projektör och byggledare.


VI SÖKER DIG SOM
- Har som minst en gymnasieexamen.
- Har lokal förankring i Västmanland/Närke.
- Har B-körkort.
- Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift.

Vi anser det meriterande, men inget krav att du har:


* Kunskaper om Fibernät/Elberedning/Markentreprenad


Som person är du:


* Kommunikativ och relationsskapande
* Noggrann
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: 1 augusti.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid (40h/vecka) där du blir anställd hos oss på Academic Work och jobbar på uppdrag för kunden, fram till 31 december 2022.
* Placering: Örebro.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Går du vidare i rekryteringsprocessen kommer du få information om slutkunden.

Ansök nu

Consultant Manager till Academic Work, Örebro

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Jul 1
We make people grow! Våra Consultant Managers har ett stort intresse för andra människor och drivs av att skapa goda relationer till kunder, kandidater, konsulter och kollegor. Du kommer att rekrytera konsulter till Academic Works kunder och vara deras närmsta chef. Här får du möjligheten att växa tillsammans med oss på Academic Work – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN
Så här beskriver en av våra Consultant Managers sin roll:

"Det bästa med mitt jobb är kombinationen av arbetsuppgifter och kollegor. Jag arbetar nära kandidater, konsulter och kunder varje dag. Att vara en karriärpartner ger mig inspiration och möjlighet att se konsulters utveckling på nära håll. Motivation och energi hämtar jag från mina kollegor, kulturen på Academic Work handlar för mig mycket om att lyfta kollegor och att glädjas med varandras prestationer!"

Ditt team och ansvarsområde

I rollen som Consultant Manager kommer du att tillhöra ett team som arbetar mycket men inte enbart med affärsområdet IT eller Teknik. Teamen arbetar med kunder, konsulter och kandidater inom sin specifika bransch. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

Din teamledare arbetar också som Consultant Manager med egna kunder och konsulter. Vi har valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Consultant Manager har en tydlig utvecklingsplan på årsbasis för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Career Steps och programmet följs upp löpande av din chef.

ARBETSUPPGIFTER
- Rekrytering: Kravprofil, annons, urval, intervju, presentation till kund och anställningsprocess
- Skapa kundrelationer: Bygga upp och underhålla affärsmässig relation till dina kunder
- Personalansvar för konsulter: Uppföljning av trivsel, utveckling, arbetsmiljö, utveckla ditt ledarskap, arbetsrätt etc.

VI SÖKER DIG SOM
… har följande kompetenser:


* Resultatinriktad
* Uthållig
* Personlig mognad
* Affärsmässig
* Flexibel


Vad tar du med dig i rollen som Consultant Manager?


* Relevant akademisk utbildning inom personalvetenskap/HR, beteendevetenskap, service management eller liknande
* Arbetslivserfarenhet av servicerelaterat arbete och kundkontakt
* Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
* Körkort B


Vad är önskvärd erfarenhet?


* Erfarenhet av bemannings- eller rekryteringsbranschen
* Erfarenhet av ett säljinriktat arbete


Vår kultur #weareacademicwork


* HR och rekrytering hos oss
* Vår kultur & våra värderingar
* Vår mission – We make people grow
* Instagram@academicwork
* Facebook


Dina förmåner



We reward ambition. Det betyder att i din roll som Consultant Manager kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Career Steps. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid, tillsvidare med inledande provanställning
* Placering: Fridhemnsgatan 2, Örebro
* Lön: Månadslön med en fast del samt en rörlig provisionsdel utan tak
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under ”mina sidor” på din profil.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på work@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart.

Ansök nu

Junior webbutvecklare till marknadsledande företaget Infobric Fleet!

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Jul 1
Är du i början av din karriär inom IT och letar efter en karriärs utvecklande arbetsgivare? Då är Infobric Fleet rätt för dig. Vi söker dig som vill bli en del av Infobric's utvecklingsteam och arbeta som utvecklare. Hos Infrobic är utvecklingsmöjligheterna stora så detta är en perfekt möjlighet för dig som är i början av din karriär.

OM TJÄNSTEN
Nu får du chansen att arbeta på ett marknadsledande SaaS-företag som skapar enkla lösningar på svåra problem. Infobric utvecklar Saas-tjänster på webb- och mobilplattformar med syfte att förenkla deras kunders ägande och hantering av fordon, maskiner, utrustning och verktyg. Detta gör Infobric genom att erbjuda funktioner som körjournaler, verktygsspårning, kostnadsuppföljning, planering, uppföljning av service och underhåll, säkerhet samt mycket annat som annars utgör stora utmaningar för kunden att administrera. Infobric arbetar också för att vara kundens källa till att bli mer datadrivna genom att erbjuda flertalet analyser om fordons användning.

Du kommer ingå i ett utvecklingsteam där kulturen är öppen och familjär. På Infobric finns det medarbetare med olika bakgrunder och det är något som dem värderar högt. Som utvecklare kommer du att ställas inför problem och tillsammans med ditt team kommer du att lösa dem. Att lösa problem och hitta förbättringar kommer vara en naturlig del i din vardag. Vi letar efter dig som har ett intresse för IT och utveckling och du får gärna hålla på med hobbyprojekt på din fritid. Som person önskar vi att du är nyfiken, driven och engagerad och att du vågar ta eget ansvar när du har blivit bekväm i din arbetsroll. På Infobric finns det goda utvecklingsmöjligheter inom din arbetsroll men även inom företaget.

ARBETSUPPGIFTER
Infobric Fleet utvecklar Saas-tjänster på webb- och mobilplattformar med syfte att förenkla våra kunders ägande och hantering av fordon, maskiner, utrustning och verktyg. Dem arbetar också för att vara deras kunders källa till att bli mer datadrivna, genom att erbjuda flertalet analyser om fordons användning. Du kommer att arbeta i en agil-process i en Microsoft-miljö, med C#, .Net och med -server. Som utvecklare kommer du att arbeta med förvaltning, analysering, supporta, felsöka och problemlösa och ditt arbete kommer både ske i team och på egen hand.

VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom datavetenskap, systemvetenskap eller liknande utbildning från universitet, högskola eller yrkeshögskola
- Kan kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande om du har:


* Haft ett relevant ex-jobb
* Hobbyprojekt inom IT att visa upp
* Erfarenhet av systemutveckling från tidigare anställning, sommarjobb, praktik eller liknande


Ditt intresse för IT och utveckling bör framkomma i din ansökan då vi söker dig som identifierar dig själv som en utvecklare!



Som person är du:


* Samarbetsvillig
* Flexibel
* Problemlösande
* Engagerad




Övrig information


* Start: september 2022
* Omfattning: heltid, vardagar kl 8-17 med flex
* Placering: önskvärt på huvudkontoret i Arboga. Det finns även kontorsplatser på Creative House i Örebro som kan nyttjas några dagar i veckan.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Ansök nu

Kundansvarig nätverkstekniker till Ricoh IT partner

Nätverksadministratör
Läs mer Jun 29
Tänker du ibland att ditt jobb är "ok" och att du saknar det där lilla extra? Arbetsuppgifter är oftast likadana som nätverkstekniker men samhörigheten och teamkänslan är något som skapas av människorna runtom. På Ricoh IT partner är DU viktig. Du får alla möjligheter i världen att utvecklas bara du själv vill. Att du dessutom har riktigt kul ihop med dina härliga kollegor på jobbet kommer bara att vara ett plus. Så om du haft den där tanken på att byta jobb så är det nu du ska söka!

OM TJÄNSTEN
I rollen som kundansvarig IT-konsult på Ricoh kommer du att jobba klientnära med att ta hand om IT-miljön ute hos kunder. Arbetet handlar till stor del om att agera rådgivande och stöttande samt att optimera kundens användning och upplevelse av IT-tjänster. Du har den huvudsakliga kontakten med de kunder som du är ansvarig för och jobbar med systemförvaltning, säkerhet, konfiguration och kundanpassningar ute hos kunden.

ARBETSUPPGIFTER
- Genomföra behovsanalyser, utvecklingsarbeten samt att ge förslag på förändringar av IT-miljön.
- Förbereda och leverera produkter till kunden samt installera, koppla upp och migrera in klienter.
- Hjälpa kunden att utveckla IT-system, att nyttja systemen smartare samt instruera och utbilda kundens personal inom olika program och IT-system vid behov.

Kunderna finns huvudsakligen inom Örebro län, men resor kan även förekomma till andra orter. Arbete sker såväl ute hos kund som på Ricohs huvudkontor på Aspholmen i Örebro. Du kommer att bli en del av ett kompetent team av IT-konsulter som gärna delar med sig av sin kunskap.

VI SÖKER DIG SOM
- Har någon form av IT-utbildning
- 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande jobb
- Talar flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Har B-körkort

Du gillar att jobba med IT-miljön ute hos kunder. Vi ser gärna att du har generalistkompetens inom IT-området samt kompetens inom ett eller flera av följande områden:


* Microsoft 365 suite & cloud security services
* Kommunikationstjänster (SharePoint Online och Teams)
* Active Directory
* Nätverkstjänster
* Virtualisering, Storage och Backup (VMware vSphere, Veeam)


För att passa in hos Ricoh It Partner bör du vara:


* Relationsskapande
* Problemlösande
* Kommunikativ
* Ansvarstagande


Övrig information


* Start: Enligt Överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ricoh IT partner

Ansök nu

Student? Kvällsjobb på lager erbjuds!

Lagerplanerare
Läs mer Jun 23
ITS Logistikpartner söker nu nya medarbetare som är redo att bli en del av ett härligt gäng med stark team anda. Detta är möjligheten för dig som vill tjäna lite extra pengar mellan allt tentaplugg! Har du inte truckkort? Ingen fara, det löser vi! Skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
På lagret hos ITS i Hallsberg jobbar omkring 30 framtida kollegor till dig. De alla jobbar för att vara en mångsidig logistikpartner för sina kunder, samtidigt som de har himla kul tillsammans! Detta är en möjlighet för dig som vill ha ett flexibelt extrajobb vid sidan av plugget under hela din studietid. Arbetet är förlagt kvällstider måndag till torsdag och du kommer att bli en del av ett litet och familjärt kvälls-team hos ITS som är en del av Academic Work's studentpool. Du och dina kollegor i studentpoolen förväntas tillsammans stötta upp vid arbetstoppar och frånvaro av ordinarie personal. Dina kollegor i studentpoolen är studenter precis som dig och arbetar deltid hos ITS!

#

Du erbjuds


* Ett flexibelt och välbetalt extrajobb som enkelt går att kombinera med dina studier.
* Värdefull erfarenhet av truckkörning och lagerhållning.
* Möjligheten att bli en del av ett härligt gäng med god stämning.


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I din roll kommer du att köra skjutstativtruck och ansvara för att plocka- samt packa dina egna ordrar. Detta är ett arbete som till största del genomförs individuellt men tillsammans med teamet ansvarar ni gemensamt för att lagrets ordrar ska plockas, packas och skickas i tid! Därav är du alltid en del av ett team och ordinarie personal kommer alltid att finnas på plats som du kan vända dig mot, och på den här arbetsplatsen är frågor mer än välkomna!

Under dina första arbetspass kommer du att få gå bredvid en handledare som introducerar dig till rollen innan du är redo för att köra igång på egen hand!

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50% på högskola eller universitet och har minst 1,5 år kvar av dina studier. Registreringsintyg behöver kunna uppvisas.
- Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
- Är beredd på att arbeta fysiskt med kroppen då det kan förekomma en del tunga lyft i arbetet.
- Är tillgänglig för att jobba minst 2 pass i veckan under terminerna och mer under ledigheter och klämdagar såsom jul- och sommarperioder.
- Kan uppvisa utdrag ur belastningsregistret, vi ber dig därför redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via följande länk.

Det är meriterande om du:


* Har truckkort.
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta på lager.


Övrig information


* Start: Vecka 33.
* Omfattning: Deltid, 2 pass i veckan mellan måndag till torsdag.
* Arbetstider: 16-24.
* Placering: Hallsberg.
* Övrigt: För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret som en del av rekryteringsprocessen.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
ITS Logistikpartner grundades år 1985 och var då ett enmansbolag som ägnade sig åt att göra tulldeklarationer åt kunds räkning. Med åren har de utvecklats till en fullserviceaktör och erbjuder idag helhetslösningar inom logistik. De är idag cirka 100 anställda, varav cirka 50 anställda i Åsbro som jobbar inom lager, montering & ompackning, distribution, dokumentation, godshantering och tullservice.

Ansök nu