Örebro: Sjuksköterska till Västerpark, nyöppnat vård- och omsorgboende

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sjuksköterska till Västerpark, nyöppnat vård- och omsorgboende i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du vara med och starta upp ett nytt boende, och bidra till en verksamhet som präglas av hög måluppfyllelse och kvalitet? Då är det dig vi söker, varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som sjuksköterska hos oss på Västerpark kommer du ingår i ett team av bl.a. sjuksköterskor, arbetsterapeut, undersköterskor och chef. Tillsammans förväntas vi arbeta med ett stort engagemang för verksamhetens bästa med hyresgästen i centrum. Du som sjuksköterska förväntas också ha ett nära samarbetar med läkare samt andra vård- och omsorgsboenden på kvällar och helger.

Som sjuksköterska på Västerpark kommer du vara omvårdnadsansvarig för hyresgäster på demens- och somatisk avdelning och bidrar till en trygghetsskapande, identitetsstödjande och meningsfull tillvaro för hyresgästerna. 

Västerpark är i uppstart och vi söker dig som vill vara med och starta ett helt nytt boende, där delaktighet och inflytande från alla professioner är av vikt. I Örebro kommun strävar vi alltid efter att utveckla vår verksamhet och vi ser gärna att du har intresse av att delta i utvecklingsprocesser.  

Hos oss på Västerpark kommer du få arbeta i en miljö där din kunskap och ditt engagemang kommer tas tillvara!

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• beslutar, genomför och följer upp omvårdnadsåtgärder
• ansvarar för handledning och utbildning i omvårdnad
• instruerar och delegerar hälso- och sjukvårds uppgifter till omvårdnadspersonalen
• har kontakter med och ger stöd till anhöriga
• dokumenterar i olika kvalitetsregister och verksamhetssystem
• deltar och driver en ständig förbättring och utveckling av vår verksamhet 

Kompetenskrav

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort, manuell växellåda

För att klara av uppdraget behöver du ha en god datorvana och förmåga att digitalt dokumentera det arbetet kräver. Som person har du lätt för att samarbeta och kommunicera med andra människor. Du har en förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och förmedlar budskap på ett pedagogiskt sätt. Som sjuksköterska är du trygg och stabil i din yrkesroll och du planerar och organiserar ditt arbete på ett strukturerat sätt. Vidare ser vi också att du har en god initiativförmåga, vill delta i utvecklingen av verksamheten och ser möjligheter i förändringar. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med de boende och övrig personal samt skriftlig dokumentera det som verksamheten kräver. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av arbete som sjuksköterska
• erfarenhet av att arbeta med inriktning demens
• geriatrikutbildning
• utbildning inom palliativ vård
• kunskap och erfarenhet av verksamhetssystem såsom Treserva, Pascal, Senior Alert, Svenska palliativregistret, BPSD-registret

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 15 augusti, alt. enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstiden: Dag och kväll

Om arbetsplatsen
Västerpark är ett vård- och omsorgsboende som planeras öppna 1 sep. 2022. Västerpark har 80 hyreslägenheter fördelat på fyra våningsplan och boendet är placerat centralt på Väster, ca 2 km från Örebro centralstation. På Västerpark förväntas alla medarbetare bidra till att våra hyresgäster erbjuds en meningsfull vardag på sina villkor och i teamarbete ska vi sträva efter hög måluppfyllelse utifrån verksamhetsspecifika lagar, riktlinjer och beslut.

Besök gärna vår karriärsida för sjuksköterskor på orebro.se/jobb.

Övrig information 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 juli, förlängd annonsering. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Sjuksköterska, äldreomsorg och -vård/geriatrik

Nedan visas andra jobb i Örebro som Sjuksköterska, äldreomsorg och -vård/geriatrik.

Få det bästa av allt som sjuksköterska med oss på PersonalExpressen!

Läs mer Maj 4
Hjärtligt välkommen till hos oss på PersonalExpressen - vi erbjuder det bästa av allt!
Hej och hjärtligt välkommen till oss på PersonalExpressen - vad roligt att du hittat till oss!
Vi erbjuder dig som vill arbeta som sjuksköterska inom sjukvården eller omsorgen med oss ett synnerligen personligt och genuint bemötande utöver det vanliga. Vi är kort och gott Sveriges mest omtänksamma arbetsgivare för sjuksköterskor och du kommer att känna skillnaden direkt från första kontakten med oss!
Fast anställning med högre lön och mer semester!
Nu erbjuder vi dig som sjuksköterska fast anställning hos oss då vi anser att du ska kunna behålla samma anställningstrygghet som du har idag på en kommun, region eller privat vårdgivare men ändå få den högre lön som vi kan erbjuda dig som bemanningssjuksköterska - som anställd hos oss på PersonalExpressen får du alltså både äta kakan och behålla den! Samtidigt erbjuder vi alla våra sjuksköterskor sex veckors betald semester per år. Detta är några av de delar som gör oss till en helt unikt bra arbetsgivare i vårdsverige!
Vi erbjuder både stor trygghet och stora möjligheter!
Vi samarbetar med en lång rad regioner, kommuner och privata vårdgivare runtomkring i hela landet och kan därmed alltid erbjuda dig varierande typer av uppdrag oavsett vilken kärnkompetens du har eller vilka erfarenheter du har sedan tidigare. Vi älskar även att hjälpa dig som sjuksköterska att vidareutvecklas genom att låta dig prova på nya typer av uppdrag, arbetsplatser eller avdelningar som du kanske länge haft en ambition om att du vill prova på! Genom detta är vi inte bara trygghetens arbetsgivare utan också möjligheternas!
Vi hjälper dig med boende!
Om du tillfälligt behöver flytta till en ny ort för att jobba på ett bemanningsuppdrag bekostar vi givetvis alltid ett fint boende åt dig på plats under uppdragstiden! Har du dessutom långsiktiga ambitioner om att flytta till en specifik stad permanent, t.ex. Stockholm, kan vi genom vårt breda kontaktnät av fastighetsägare runtomkring i landet hjälpa dig med de kontakter du behöver för att få en ny permanentbostad. På PersonalExpressen älskar vi kort och gott extra mycket dig som är redo för något nytt och spännande i livet och vi finns med dig vid din sida hela vägen från start till mål!
Alltid ett långsiktigt perspektiv med PersonalExpressen!
På PersonalExpressen arbetar vi alltid långsiktigt med våra sjuksköterskor. Vi förstår att det enda sättet till att få behålla vår fina personal över tid är att vi är exceptionellt bra i vår arbetsgivarservice! Detta samtidigt som vi hela tiden ser till att utvecklas tillsammans med dig som vår sjuksköterska utifrån den värdefulla feedback du ger oss!
Kan du börja arbeta direkt hos oss är det givetvis positivt men vi jobbar alltid utifrån ett långsiktigt perspektiv. Därmed har vi tålamod att invänta både uppsägningstid och annat som kan vara viktigt för dig för att tajmingen ska bli helt rätt kring när du börjar hos oss!
Hjärtligt välkommen att skicka in din ansökan till oss redan idag!
Skicka in din ansökan till oss redan idag så återkommer vi inom kort för ett inledande samtal där vi får möjligheten att lära känna varandra lite närmare!
___________________________________________________________________


Mer om oss på PersonalExpressen...
PersonalExpressen är ett starkt värdedrivet företag och vi är därmed noga med att de sjuksköterskor vi anställer också möter våra förväntningar gällande humanistiska grundvärderingar, god arbetsmoral samt en hög grad av individuellt ansvarstagande. Det förväntar sig våra kunder av oss och det förväntar vi oss av våra sjuksköterskor. Tillbaka får du som börjar arbeta hos oss alltid ett varmt, pålitligt och personligt bemötande där vi från PersonalExpressens sida gör allt vi kan för att du som sjuksköterska ska trivas och känna att just dina personliga önskemål och behov står i centrum!
När du blir anställd som sjuksköterska på PersonalExpressen får du en egen personlig kontaktperson som lär känna dig väl och som alltid kommer att finnas tillhands för dig, dina önskemål och din personliga utveckling. Vi har kort och gott förstått att nyckeln till all framgång ligger i att du som vår sjuksköterska får en central roll i korta och snabba beslutsprocesser - där du själv i stor utsträckning ges möjlighet att påverka och bestämma över din egen arbetssituation!
På PersonalExpressen är vår uttalade målsättning att du som börjar arbeta tillsammans med oss ska trivas så pass bra att du är stolt över din arbetsgivare och gladeligen rekommenderar oss till andra - många av våra anställda sjuksköterskor idag har kommit in den vägen på rekommendation och vi hoppas att vi ska kunna få dig att trivas precis lika bra som våra andra medarbetare!
Med det utgångsläget i vårt arbete anser vi oss vara ödmjuka, lösningsorienterade och genuint trevliga att vara i kontakt med - när vi pratar om kvalitet inom vår organisation vill vi att det ska vara mer än ett ord - vi vill att det ska vara en upplevelse!

Ansök nu

Sjuksköterska till Berggården, extrapersonal och semestervikarier

Läs mer Apr 6
Söker du extrajobb eller sommarvikariat? Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som sjuksköterska hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten

I rollen som sjuksköterska kommer du att tillhöra äldreboendet Berggården och arbeta tillsammans med trevliga och serviceinriktade kollegor som varje dag gör sitt yttersta för att leverera ett bra resultat.

Som sjuksköterska kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser
- hantera dokumentation och avvikelser
- vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter
- handleda omvårdnadspersonal

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: extra vid behov, dagtid måndag - fredag. Semestervikariat 100% under vecka 25-32.
Lön:enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:enligt överenskommelse

Vem är du?
Vi söker dig som är prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. ?Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.

För denna tjänst krävs det att du:
- är legitimerad sjuksköterska
- har kunskap att dokumentera i journalsystem 

Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst
- har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom
- har erfarenhet av dokumentationsarbete
Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda.
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-05-08. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer och kompetensbaserade intervjuer. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Minette Svensson på minette.svensson@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - ansvar, glädje och engagemang. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
Läs mer på www.humana.se

Ansök nu

Sjuksköterska kväll och helg

Läs mer Mar 3
Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb samtidigt som du arbetar för att dagligen ge människor ett bra liv? Vill du dessutom få möjlighet att utvecklas på ett företag som har engagemang, glädje och ansvar som ledord? Då har du möjligheten att söka jobbet som sjuksköterska hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.

Om tjänsten
Som sjuksköterska hos oss på Humana kommer du ansvara för att omvårdnadsåtgärder planeras, genomförs, följs upp och utvärderas utifrån den enskilde individens behov, samt i samverkan med övriga personalgrupper. Du kommer vid speciella behov även att utbilda och handleda omvårdnadspersonal.

I rollen som sjuksköterska kommer du att tillhöra äldreboendet Berggården och arbeta tillsammans med trevliga och serviceinriktade kollegor som varje dag gör sitt yttersta för att leverera ett bra resultat.

Som sjuksköterska hos oss på Humana kommer du huvudsakligen att arbeta med:
- utföra självständiga bedömningar, medicinska behandlingar och omvårdnadsinsatser
- hantera dokumentation och avvikelser
- vara med vid inflyttning av nya kunder och ansvara för delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: kvällar och helger
Lön:enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:enligt överenskommelse

Vem är du?
För denna tjänst krävs det att du är legitimerad sjuksköterska, gärna med erfarenhet från äldreomsorg.Vi söker dig som är prestigelös, lösningsorienterad, organiserad och ansvarsfull. ?Du har ett positivt synsätt och trivs med att arbeta i en snabbrörlig och dynamisk miljö. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga.

För denna tjänst krävs det att du:
- är legitimerad sjuksköterska
- har kunskap att dokumentera i journalsystem 

Det är även meriterande om du:
- har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg eller hemtjänst
- har erfarenhet av att arbeta med personer med demenssjukdom
- har erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi
- har erfarenhet av dokumentationsarbete
Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda.
Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2022-03-31. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer och kompetensbaserade intervjuer. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Minette Svensson på minette.svensson@humana.se
Välkommen med din ansökan!
Att jobba på Humana
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - ansvar, glädje och engagemang. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete.
Läs mer på www.humana.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Timvik Handledare i daglig verksamhet med erfarenhet av utmanande beteende

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Jun 15
Söker du daglig variation i arbetet och tycker om att möta personer med olika funktionsnedsättningar? Vi söker nu 1-3 timvikarier med titel handledare till dagliga verksamhet enhet 1-5!

Om tjänsten
Vi söker timvikarier daglig verksamhet med inriktning stöd och struktur och där utmanande beteenden förekommer som behöver bemötas på ett tryggt och strukturerat vis. Du arbetar med vuxna personer som har olika funktionsnedsättningar, fysiskt, psykiskt, intellektuellt och/eller neuropsykiatriska diagnoser. Att arbeta som handledare innebär att du kommer stödja och handleda deltagarna pedagogiskt och praktiskt i deras sysselsättning och i andra aktiviteter och grundar sig på deltagarnas förutsättningar, intressen och individuella behov. Det krävs stor lyhördhet och kunskap om kommunikation för att kunna tolka deltagarens egen vilja och alltid agera lågaffektivt. Vi arbetar med VISA (Visuellt, individuellt, strukturerat arbetssätt), Delaktighetsmodellen och AKK (Alternativ kompletterande kommunikation). Det är viktigt att ha ett gott samarbete med företrädare, boendepersonal, anhöriga samt andra personer som är viktiga i samverkan kring individen.

Du arbetar som timvikarie och lägger tillgänglighet i systemet Medvind. Därefter bokas du ut av administrativ personal. Inskolning sker på verksamheter inför arbete i verksamheter med utmanande beteende. Daglig verksamhet arbetar enligt Lagen om valfrihet vilket gör att deltagare väljer att byta, avsluta, ändra sin dagligverksamhet med kort varsel vilket innebär att vi kan behöva flytta personalresurser efter behov.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• arbeta enligt Individens Behov i Centrum (IBIC) och arbetar efter deltagarnas genomförandeplan
• delta i planering, organisering och genomförande av arbetsuppgifterna tillsammans med deltagarna i gruppen
• arbeta utifrån ett strukturerat och rehabiliterande arbetssätt som skall gynna deltagarens utveckling
• hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov
• utföra omvårdnadsarbete såsom t.ex. hygien, påklädning, förflyttning och hjälp vid måltider
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård och delegation såsom medicinska och habiliterande insatser samt läkemedelshantering
• dokumentera och arbeta i kommunens verksamhetssystem

Kompetenskrav

• omvårdnadsutbildning på gymnasienivå alternativt barn- och fritidsprogrammet med inriktning socialt arbete
• erfarenhet av arbete med utmanande beteende och lågaffektivt bemötande
• erfarenhet av att använda tecken som stöd och bildkommunikation (AKK)
• B-körkort och körvana av manuellt växlad bil
• kunna cykla  

Som handledare är du trygg och stabil som person. Du har förmåga att möta servicemottagarna på ett professionellt sätt genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Vidare har du en positiv människosyn med stor respekt för varje människas individuella behov men kan även sätta gränser. Du ska i rollen som handledare vara flexibel, och kunna ställa om fort till ändrade förutsättningar. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med servicemottagaren och övrig personal samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datavana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet LSS och gärna Daglig verksamhet 
• stor förmåga/erfarenhet av att tryggt möta deltagare med utmanande beteende

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timvikariat

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1-5

Arbetstiden: dag/kväll/helg

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Om arbetsplatsen
Daglig verksamhet har 55 verksamheter på 35 adresser. I daglig verksamhet arbetar ca 150 handledare. Daglig verksamhet bedrivs dagtid och är öppet 08-16. Vi har idag 55 verksamheter och finns på 36 adresser. Insatsen daglig verksamhet syftar till att skapa meningsfull sysselsättning åt personer tillhörande personkrets 1 och 2 enligt LSS. Personerna som får beviljat insats daglig verksamhet har diagnos på utvecklingsstörning, autism eller förvärvad hjärnskada. Personerna kallas deltagare i verksamhet.

Läs mer om hur det är att jobba inom förvaltningen för sociala insatser på orebro.se/jobb.

Förvaltningen för sociala insatser i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Förlängd annonsering

Sista ansökningsdag är 15 augusti. Urval och intervjue sker löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Specialpedagog till Adolfsbergsskolan F-6

Specialpedagog
Läs mer Jun 14
Förlängd annonsering!

Vill du vara med och utveckla vår elevhälsa? Vi söker dig som vill arbeta strukturerat för att utveckla vår verksamhet ytterligare. På skolan finns fler specialpedagoger, och tillsammans arbetar vi i ett F-9 perspektiv för att utveckla skolans elevhälsa!

Om tjänsten
Vi söker nu en ny specialpedagog som vill vara med och utveckla verksamheten och driva våra processer framåt! Tjänsten är förlagd på Adolfsbergsskolans F-6-verksamhet, men sker i nära samarbete med övriga elevhälsan på skolan. På skolan finns även en KSU-grupp och för rätt person med intresse så finns möjlighet att vara delaktig i denna grupps arbete! I nära samarbete med rektorer, skolsköterska, kurator, övriga specialpedagoger och speciallärare ansvarar du för skolans fortsatta utveckling. Du handleder pedagoger i specialpedagogiska frågor, bygger förtroendefulla relationer med personal, elever och vårdnadshavare samt samordnar insatser som behövs för att våra elever ska få optimala förutsättningar för att utvecklas. Åtgärdsprogram, extra anpassningar och organisatoriska frågor står ständigt i fokus för ditt arbete. Du kommer att ingå i skolans elevhälsoteam som representeras av specialpedagoger, skolläkare, skolsköterska, kurator samt psykolog.

Som specialpedagog har du goda kunskaper om elevers utveckling och lärande samt kan se individens behov på organisations-, grupp-, och individnivå. Du har förmåga att leda och coacha andra yrkesgrupper runt eleven. Du ska även kunna genomföra pedagogiska utredningar, utforma åtgärdsprogram, följa upp samt utvärdera insatta åtgärder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• arbeta främjande och förebyggande samt följa upp och utvärdera insatta åtgärder tillsammans med berörda
• genomföra pedagogiska utredningar om behov av särskilt stöd
• att tillsammans med skolledning, elevhälsoteam och skolans övriga personal arbeta för en tillgänglig lärmiljö för eleverna
• ansvara för att vara en kvalificerad samtalspartner samt handleda lärare och skolpersonal och initiera rätt insatser i samverkan med andra yrkesgrupper utifrån elevers behov
• självständigt leda och stödja utvecklingen av det pedagogiska arbetet för att möta behoven hos alla elever

Kompetenskrav

• lärarlegitimation med behörighet att undervisa i grundskola
• specialpedagogexamen

Vi söker dig som kan arbeta självständig och strukturerat. Du skapar och upprätthåller förtroendefulla och professionella relationer. Du är kommunikativ och har god förmåga att se varje individs utvecklingspotential. Vi vill att du har goda kunskaper om elevers utveckling och lärande samt kan se individens behov på organisations-, grupp-, och individnivå. Du har förmåga att leda och coacha andra yrkesgrupper runt eleven. Som specialpedagog ska du kunna genomföra pedagogiska utredningar, utforma åtgärdsprogram, följa upp samt utvärdera insatta åtgärder. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av att arbeta med elever i behov av särskilt stöd
• erfarenhet av arbete med elever med autism
• erfarenhet av undervisning i årskurs 1-6
• erfarenhet av att handleda lärare

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 11 augusti 2022 eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Adolfsbergsskolan ligger i stadsdelen Adolfsberg i de södra delarna av Örebro. Skolan besår av tre parallellklasser från förskoleklass upp till nionde klass. På skolan går det ca 450 elever.

Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare!

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 augusti.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Enhetschef till Karlslundsgården

Äldreomsorgschef
Läs mer Jul 1
Vård och omsorg i Örebro kommun har ansvar för service, vård och omsorg till människor i ordinärt- och vårdboende. Vi söker nu dig som vill ha möjlighet att utveckla framtidens vårdboende.

Om tjänsten

Vi erbjuder ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare. Som chef i vår verksamhet erhåller du kontinuerlig kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av enheten med medborgaren i fokus. 

Som enhetschef på Karlslundsgården verkställer du politiska beslut och driver verksamheten med god kvalitet inom givna ekonomiska ramar. Verksamheten ska drivas utifrån målsättningen ökat brukarinflytande och ha tydligt fokus på ekonomi, kvalitet och effektivitet.  

Verksamheten utgår från den boendes individuella behov och anpassar vården och omsorgen därefter.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter 


• du har personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• du driver, utvecklar och följer upp verksamheten mot uppsatta mål
• du leder, stöttar och kompetensutvecklar underställda medarbetare
• du arbetar utifrån en helhetssyn och fattar självständiga beslut inom verksamhetsområdet
• du förväntas ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området och samverkar med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• du utvecklar verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus?????

Kompetenskrav 


• högskole-/universitetsutbildning om minst 180hp inom social- eller hälsovetenskaplig inriktning, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• ledarerfarenhet
• erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat
• goda datakunskaper

Det är viktigt att du är resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande 


• chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• kunskaper i arbetsrätt och socialtjänstlagen
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Treserva, Personec, Medvind och Raindance eller liknande
• ledarskapsutbildning
• kunskap i teckenspråk
• kunskap och intresse av välfärdsteknik

Omfattning och tillträde

Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: snarast enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen

Karlundsgården är ett vård- och omsorgsboende som erbjuder totalt 72 platser. En av enheterna är teckenspråkig. På Karlslundsgården arbetar man i ett delat ledarskap vilket innebär att du ingår i ett nära samarbete med en chefskollega.

Karlslundsgården har en teknikprofil och använder sig av modern välfärdsteknik för att bidra till ökad trygghet och självständighet för hyresgästerna. Exempel på teknik är sensorgolv, VR-teknik och att det är ett nyckelfritt boende. Det finns även en öppenhet för att testa hur ny välfärdsteknik ytterligare kan stärka stödet till våra hyresgäster, i samarbete med bland annat Örebro universitetet testas helt ny teknik i testmiljöer i boendet.

Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida under orebro.se/jobb.

Ansökan

Sista ansökningsdag är 31 juli.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Ett roligt och spännande jobb som personlig assistent!

Personlig assistent
Läs mer Jun 29
Ett roligt och spännande jobb som personlig assistent!
Om du är en positiv, pigg och påhittig person så är det kanske just dig vi letar efter!
Vi söker en assistent/en kompis som tycker om att vara tillsammans med oss och vår familj. Vi är syskon, som båda har diagnosen autism och utvecklingsstörning.
Det viktigaste är att du har personlig lämplighet för det här jobbet och att personkemin stämmer tillsammans med oss och vår familj.
Du kommer aldrig att arbeta ensam, vi har alltid dubbelassistans.
Det finns djur i familjen.
Om tjänsten: 100% schemalagd arbetstid. Dag, kväll, natt. Vi söker även deltidsanställda assistenter, som kan arbeta dag, kväll eller natt. Du kommer att vara anställd av Örebro kommun i form av en s.k PAN-anställning.

Ansök nu

Sjuksköterska till Södermalmshemmet

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Jul 1
Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga och stöttande team som har högt i tak och nära till skratt! Vill vara med och utveckla Hälso- och sjukvård och omvårdnad för våra boende? Har du liksom vi kvalitetstänk och tycker om att arbeta i team, samt att få arbeta på ett strukturerat sätt med HSL-processer? Då är Södermalmshemmet arbetsplatsen för dig!

Om tjänsten
Som sjuksköterska hos oss på Södermalmshemmet kommer du ingå i ett team av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, undersköterskor och enhetschefer. Tillsammans förväntas vi arbeta med ett stort engagemang för verksamhetens bästa med hyresgästen i centrum. All personal tar ett gemensamt ansvar för att arbetet håller god kvalitet och att vi följer de riktlinjer och beslut som följer med uppdraget.

Vi skräddarsyr din inskolning utifrån dina tidigare erfarenheter och önskemål. Under kvällar och helger ingår vi i ett HSL samarbete i område Öster, vilket möjliggör färre kvällar och helger på schemat.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• besluta, genomföra och följa upp omvårdnadsåtgärder och medicinska åtgärder
• arbeta utifrån Örebro kommuns HSL-processer samt övriga riktlinjer och rutiner
• handleda och kompetensutveckla omvårdnadspersonal i vårdnära arbete 
• ansvara för att delegera i läkemedelshantering samt ge instruktioner till omvårdnadspersonal
• ha kontakt med och ge stöd till anhöriga
• dokumentera i olika kvalitetsregister och verksamhetssystem
• delta och driva en ständig förbättring och utveckling av vår verksamhet

Kompetenskrav

• legitimerad sjuksköterska
• B-körkort
• god datorvana

Som sjuksköterska är du lyhörd, tydlig i din kommunikation och har lätt att samarbeta med andra. Vi ser även att du är självgående, trygg och säker i din yrkesroll och kan hantera oförutsedda händelser i vardagen. Du är även kvalitetsmedveten, och ser det som en självklarhet att bidra till utveckling av verksamheten. Du har även ett sinne för ordning och struktur. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande 

• erfarenhet av kommunal äldrevård
• erfarenhet av demensvård
• vana att arbeta med digitala dokumentationssystem och kvalitetsregister

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2-3

Arbetstid: dag, kväll och helg

Om arbetsplatsen 
Södermalmshemmet är beläget i Södercity alldeles intill citykärnan och är det största vård- och omsorgsboendet i Örebro kommun med 108 platser fördelat på 12 grupper. Tio avdelningar för personer med demenssjukdom och två avdelningar för personer med somatisk sjukdom. Här arbetar yrkeskategorierna omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, enhetschefer och administratörer i nära samarbete med anhöriga och boende. Vår ambition är att ge alla boende hos oss en trygg och meningsfull tillvaro där vi utgår från den boendes individuella behov och anpassar vård och omsorg utifrån våra boendes individuella behov.

Här kan du läsa mer om Södermalmshemmet.

Övrig information 
Besök gärna vår karriärsida för sjuksköterskor på orebro.se/jobb.

Första intervju kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 juli.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Enhetschef till Askenäs vård- och omsorgsboende

Äldreomsorgschef
Läs mer Jun 15
Söker du efter ett arbete som ger dig personlig utveckling och möjlighet att bidra till en bättre vardag för andra människor? Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter till vårt hemtrevliga vård- och omsorgsboende Askenäs.  

Om tjänsten
Som enhetschef på Askenäs ansvarar du för verksamheten med personal- och arbetsmiljöansvar för omvårdnadspersonal, arbetsterapeut, sjuksköterskor och administrativ assistent. Som enhetschef genomför du och följer upp politiska beslut och driver verksamheten med god kvalitet inom givna ekonomiska ramar. Verksamheten ska drivas utifrån målsättningen ökat boendeinflytande och ha tydligt fokus på kvalitet, effektivitet och ekonomi. Underställd enhetschef är omvårdnadspersonal, sjuksköterskor och arbetsterapeut. Enhetschefen ska driva verksamheten så att medarbetare känner sig delaktiga och engagerade. I rollen ingår också att bidra till en god samverkan mellan olika grupper inom den egna enheten men också utanför med andra.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• bedriva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• arbeta utifrån en helhetssyn och fatta beslut inom verksamhetsområdet
• ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus

Kompetenskrav

• akademisk examen om minst 180 hp inom hälsovetenskap eller socialt arbete, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• tidigare chefserfarenhet med personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• kompetens och erfarenhet av kvalitets- och förbättringsarbete
• goda datakunskaper
• goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift 

Det är viktigt att du är strukturerad, resultatorienterad och initiativtagande med ett strategiskt och brett perspektiv på frågorna. Som ledare är du kommunikativ med förmåga att uppmuntra och inspirera. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. En förutsättning är att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. 

Övrigt meriterande

• erfarenhet av ledande befattning inom vård- och omsorgsboende
• ledarskapsutbildning
• intresse för att använda och implementera digitala verktyg inom ramen för uppdraget
• kunskaper i arbetsrätt, hälso- och sjukvårdslagen, socialtjänstlagen
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Treserva, Personec, Medvind och Raindance eller liknande
• schemaläggning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: Heltid

Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Askenäs är ett vård- och omsorgsboende som för närvarande ger vård och omsorg till 24 hyresgäster. Boendet har två inriktningar i form av en somatisk grupp samt en grupp med inriktning demensvård. Verksamheten är belägen i Odensbacken, cirka tre mil öster om Örebro. Det finns goda bussförbindelser från Örebro.
Målet för verksamheten är att den enskilde ska känna sig delaktig och få sina individuella vård- och omsorgsbehov tillgodosedda i en trygg och säker miljö.    Lokalerna delas med andra verksamheter vilket kräver god samarbetsförmåga och samverkan med övriga enhetschefer. 

Boendet genomgår i dagsläget en omfattande ombyggnation av befintliga lokaler samt tillbyggnad av nya lokaler. Även utemiljön förnyas och formas så att den underlättar för utevistelse, vilket ska bidra till stor glädje när det är klart. Våren 2024 är det tänkt att ombyggnationen ska vara klar och då ska Askenäs ge vård och omsorg till 36 hyresgäster. 

Du kommer att ingå i område Östers ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och ytterligare 13 enhetschefer. 

Läs mer om hur det är att jobba som chef i Örebro kommun på vår chefssida under orebro.se/jobb.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 24 juli.

Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu