Örebro: Strategisk och operativ kommunikatör till Kommunikationsenheten

Hitta ansökningsinfo om jobbet Strategisk och operativ kommunikatör till Kommunikationsenheten i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Kommunikationsenheten samordnar och driver utvecklingen av myndighetens interna och externa kommunikation. I vårt uppdrag ingår att bidra till ökad kännedomen om våra tjänster och stärka våra målgruppers förtroende för oss. Vi ger strategiskt och operativt stöd i myndighetens nationella projekt och processer. Vi ansvarar för strategier och riktlinjer inom området så att myndighetens gemensamma kommunikation är tydlig, sammanhållen och lättillgänglig. På enheten finns 27 medarbetare placerade på flera olika kontor i Sverige vilket innebär att vi i stor utsträckning använder digitala verktyg för arbete och möten på distans.

Placeringen av denna tjänst kommer i första hand vara vid vårt kontor i Örebro, alternativt i Stockholm eller Härnösand.

ARBETSUPPGIFTER
Nu söker Kommunikationsenheten en ny medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Du leder, driver och paketerar olika kommunikationsinsatser för olika kanaler. För dig är det en självklarhet att följa upp resultat och säkerställa att kommunikationsaktiviteterna levererar mot uppsatta mål.

Du ansvarar för att både självständigt och tillsammans med andra ta fram nytt innehåll i våra digitala kanaler med målgruppen i fokus. I uppdraget ingår även att se till att det redan befintliga innehållet är uppdaterat, begripligt, välstrukturerat och presenterat på ett lättillgängligt sätt.

Vi söker dig som har lätt för att samordna och stämma av information med såväl kollegor inom enheten, som kollegor på andra enheter, exempelvis faktagranskare.

Även om de flesta möten sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har examen från högskola eller universitet inom ett område som bedöms som relevant för rollen
- har minst nio månaders dokumenterad arbetslivserfarenhet från kommunikationsområdet
- har erfarenhet av att arbeta i tillsammans med andra i kommunikationsuppdrag
- uttrycker dig mycket väl i tal eller teckenspråk på svenska samt i skrift på svenska
- är en driven skribent med förmåga att anpassa innehåll och utformning till olika målgrupper
- har vana av innehållsproduktion för olika kanaler och målgrupper: text och bild samt enklare filmer
- har kunskap i webbpubliceringsverktyg
- har erfarenhet av att arbeta med sociala medier
- har vana att beställa från externa leverantörer

Det är meriterande om du har
- erfarenhet av att arbeta med kommunikation inom offentlig sektor
- erfarenhet av kommunikation inom skolverksamhet
- kunskap om specialskolan
- har erfarenhet av att leda digitala interna och externa möten

Personliga egenskaper
Du är självgående, har lätt för att samarbeta och tar egna initiativ. Du trivs i rollen som både operativ och strategisk kommunikatör. Du är engagerad, tillmötesgående och kvalitetsmedveten och får saker uträttade både snabbt och noggrant. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Rekryterande chef nås via e-post under hela sommaren och är åter i tjänst 8 augusti.

Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Informatör/Kommunikatör.

Vi söker dig som är en fena på kommunikation!

Läs mer Jun 16
Vill du arbeta med samhällsutveckling och framtidens infrastruktur på Trafikverket? Vi söker dig som vill utvecklas som Kommunikatör i en spännande verksamhet. 


Vi söker dig som är en fena på kommunikation!

Arbetsuppgifter

Som Kommunikatör på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige.
Trafikverket ansvarar för den långsiktiga infrastrukturplaneringen för vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart samt för byggande och drift av statliga vägar och järnvägar. Det vi gör har betydelse för människor och företag - varje dag och varje minut. Det ställer krav på en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt. Vi kommunikatörer ställs hela tiden inför nya utmaningar och möjligheter. Verksamheten inrymmer allt från operativa till strategiska frågor.
Om jobbet
Jobbet passar dig som vill arbeta i en komplex och mångfacetterad miljö med stort fokus på projektkommunikation. Du har en konsultativ roll där du skapar samsyn kring vikten av proaktiva och samordnade kommunikationsinsatser. Du arbetar operativt med att analysera, planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser till utpekade målgrupper externt såväl som internt. 
Några exempel på arbetsuppgifter är att:
Analysera, ta fram och genomföra olika kommunikationsaktiviteter för våra målgrupper.
Formulera budskap, mål och kommunikationsplaner samt ta fram, samordna och sprida innehåll i våra interna och externa digitala kanaler.
Vara rådgivande i kommunikationsfrågor åt projektledare för investerings- och underhållsprojekt.
Beställa kommunikationstjänster från "inhousebyrå" och upphandlad byrå.

Du kommer tillhöra vår regionala Kommunikationsavdelning Stockholm-Öst. Vi är 40 kommunikatörer på avdelningen - kommunikatörer, presskommunikatörer och kommunikationsansvariga - som alla jobbar med regionens kommunikationsuppdrag. Tillsammans ansvarar vi för att hålla samman den externa bilden av Trafikverket i regionen genom att kommunicera med utvalda målgrupper, koordinera budskap samt samordna externa kontakter och kommunikationsinsatser. Denna tjänst är en tillsvidareanställning för en kollega som fått ett nytt uppdrag på Trafikverket med tillträde så snart som möjligt.

Övrig information

I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
Intervjuerna är preliminärt planerade att hållas via Skype vecka 29.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan den finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Placeringsort är Örebro.

Kvalifikationer

Vem är du?
Som person ska du ha lätt för att samarbeta med andra, vara duktig på att skapa relationer och inge förtroende. Du har god pedagogisk förmåga och kan omsätta komplexa infrastrukturfrågor till enkel kommunikation. Du är trygg i din yrkesroll, du arbetar strukturerat och lösningsorienterat samtidigt som du vågar tänka nytt. Du har en stark egen drivkraft och kan självständigt analysera, prioritera och samordna kommunikationsinsatser ur ett helhetsperspektiv.
Vi söker dig som:
har högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap 180 hp eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
har erfarenhet av operativt kommunikationsarbete med samhällsbyggnadsfrågor i offentlig verksamhet
har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med digitala kanaler - både extern webb och sociala medier
har erfarenhet av att målgruppsanpassa innehåll via olika kanaler, digitala såväl som traditionella
har erfarenhet av att ha arbetat konsultativt i din roll som kommunikationsexpert gentemot andra yrkesgrupper
är en duktig skribent med god språkbehandling på svenska

Det är meriterande om du:
har erfarenhet av att arbeta strategiskt med olika typer av kommunikationsfrågor
har erfarenhet av att arbeta som copywriter och med kreativt skrivande
har erfarenhet av webbverktyget Episerver samt av att göra enklare filmer med mobilen.


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. 
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Det vi på Trafikverket gör har betydelse för människor och företag - varje dag, varje minut. Behovet av en aktiv, öppen, tydlig och lyhörd kommunikation, både externt och internt är stort. Vi har ansvar för hela kommunikationsprocessen, från de stora strategiska frågorna till den operativa vardagskommunikationen.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Utbildare

Läs mer Maj 29
Bokningsservice i Sverige AB är Sveriges ledande aktör för besöksbokning inom finansbranschen. Vi bokar uteslutande möten åt finansiella rådgivare.
Under årens lopp har vi utvecklat en utbildningstjänst som heter Pensionsinformation.
Vi söker nu en utbildare till den här tjänsten.
Du kommer utbilda privatkunder och egenföretagare om det svenska pensionssystemet. Alla våra utbildningar sker online. Du jobbar primärt hemifrån.
Den vi söker ska ha följande bakgrund samt egenskaper:
- Du måste ha erfarenhet Liv/Pensionsfrågor endera som rådgivare, utbildare eller kundtjänst medarbetare.
- Du måste vara tekniskt kunnig inom office paketet word , powerpoint, excel, mail samt webbsändningsverktyg.
- Du ska vara självgående och driven.
- Du bör vara allmänbildad och gilla att ta kontakt med folk.

Ansök nu

Vikariat för kommunikatör med grafisk inriktning

Läs mer Maj 20
Vill du vara med i en framtidsbransch där det du producerar har stor betydelse? Nu har du möjlighet att gå in som kommunikatör hos oss på Nordic Climate Group under cirka ett år, med möjlighet till förlängning!
Nordic Climate Group grundades 2021 och är Nordens ledande kylkoncern. Vår målsättning är att tillsammans vara en självklar förebild för hållbara klimatlösningar, där våra dotterbolag jobbar inom kyla, värme, energieffektivisering och service. På huvudkontoret är vi just nu 13 personer med olika placeringsorter, din placering blir hos ett av våra dotterbolag i Örebro.
Om tjänsten
Du är en del av marknadsföringsteamet som består av ytterligare två kollegor. Din uppgift är att tillsammans marknadsteamet sköta marknadsföringen för Nordic Climate Group samt ge support till de lokala dotterbolagen i Sverige. Du kommer administrera våra olika webbplattformar, skapa content till sociala medier, ta fram trycksaker internt och externt samt planera marknadsinsatser för att stärka varumärket Nordic Climate Group. Du ska ha en god förmåga att med hjälp av visuell kommunikation förstärka och förmedla budskap och innehåll.
Vår kommunikationsenhet fungerar som en inhousebyrå, där vi gör mycket själva men tar hjälp av externa leverantörer där det behövs. Hos oss får du möjlighet att arbeta brett med all typ av kommunikation, utvecklas i din yrkesroll och inte minst jobba i ett litet och sammansvetsat team med stor laganda. Vi har en spännande utvecklingsagenda där marknadsföring och kommunikation spelar en viktig roll.
Vi söker dig som:
har utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller likvärdigt
en van användare av Adobe InDesign och Illustrator samt Officepaketet
är initiativtagande, självgående och strukturerad med känsla för detaljer
uppskattar att arbeta i högt tempo där ingen dag är den andra lik och förmågan att driva parallella projekt är en självklarhet
är kreativ och har ett öga för form och färg, layout, typografi samt bild (stilla och rörligt)
tycker om att producera material av alla dess slag, allt ifrån webbsidor och banners till nyhetsbrev och presentationer
har bra koll på digital design och god förståelse för de digitala kanalerna och annonsering i sociala medier
god kunskap i engelska, tal och skrift
har nära till skratt och hitta på roliga saker tillsammans med dina kollegor



Det är meriterande om du:
både jobbat med extern och intern kommunikation
erfarenhet av B2B och B2C
erfarenhet av intranätverktyget Sharepoint
erfarenhet av GoogleAds

Det här kan du se fram emot hos oss:
möjligheten att vara med och forma framtiden för Nordens mest drivna kylkoncern
flexibla arbetstider
intressanta och utvecklingsmöjligheter
alltid roligt på jobbet

Det här är en tjänst där du som är relativt nyutbildad eller som har flera års erfarenhet av passion för kommunikation i alla dess former, har stora möjligheter att utvecklas.
Rollen är ett föräldravikariat på cirka 1 år, med stor chans till förlängning. Tjänsten är på heltid och din placeringsort är i Örebro. Tillträde i augusti 2022 eller enligt ÖK.
Sista ansökningsdagen är 15 juni, men vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Maila ditt CV, personliga brev och gärna en digital portfolio med exempel på arbeten du gjort, som exempel på annonser, foton med mer till karriar@nordicclimategroup.se


För mer information om tjänsten kontakta
Dalida Stehr Matiros
dalida.matiros@nordicclimategroup.se
0722307283

Ansök nu

Eventpersonal

Läs mer Maj 25
ÄR DU EN DOER OCH VILL JOBBA MED EVENT?
Är du laddad för en rolig sommar med mycket människor och skratt?
Luftlek Event söker dig som är engagerad och ansvarstagande! Positiv med en nu kör vi mentalitet!
Du kommer arbeta i grupp och självständigt med att bygga små och stora event! Uppdrag som att leverera och packa uthyrda produkter är en av många arbetsuppgifter!
Våra event består främst av barn och ungdomsevent men olika typer av företagsevent förekommer och våra produkter består främst av uppblåsbara produkter som hinderbanor och hoppborgar!
Meriterande med Körkort B och aktiv livsstil!
Anställningsform: Tidsbegränsad, deltid, timanställning.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Specialpedagogiska Skolmyndigheten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Specialpedagogiska Skolmyndigheten .

Speciallärare till Ekeskolan äldre årskurser

Speciallärare
Läs mer Jun 28
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker speciallärare att undervisa i årskurs 4-10 i specialskolans- och grundsärskolans kursplaner inriktning ämnen.
Söker du en spännande arbetsplats där det finns utrymme att vara med och påverka? Vill du också genom ditt stöd ge våra elever med synnedsättning eller blindhet, kombinerat med ytterligare funktionsnedsättningar möjlighet att nå sina mål? Då är du en av de lärare som vi behöver i vår verksamhet.

Vid Ekeskolan utgår all undervisning från specialskolans förordning och specialskolan och grundsärskolans kursplaner. Undervisning, miljö och kommunikation är anpassad efter varje elevs behov. Som speciallärare hos oss arbetar du med undervisning, pedagogisk kartläggning, dokumentation, anpassning av lärandemiljö, uppföljning och utvärdering.
Du kommer att vara undervisande klasslärare i en av våra klasser på Ekeskolan, med elever som läser efter grundsärskolans kursplan inriktning ämnesområden. I uppdraget ingår att vara mentor åt elever.

Arbetet hos oss kräver nära samverkan med elevassistenter, elevernas vårdnadshavare, övriga kollegor samt andra utomstående aktörer som är viktiga för elevernas hälsa och utveckling. Du kommer även att ha stöd av specialpedagog, IT-pedagog, kurator, psykolog, skolsköterska och fysioterapeut.


KVALIFIKATIONER
För att ansöka ska du ha
• Speciallärarlegitimation som ger behörighet att undervisa i olika ämnen inom specialskolan och grundsärskolan årskurs 4-10. Matematik och/eller svenska som huvudämne

Det är meriterande om du har:
• Speciallärarexamen med inriktning mot syn eller utvecklingsstörning
• Erfarenhet av att arbeta med elever med synnedsättning eller blindhet
• Kunskap inom NPF
• Kunskap om ICDP

Personliga egenskaper:
• God samarbetsförmåga, flexibel, lösningsfokuserad
• God kommunikativ förmåga

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Vik Teckenspråkstolk till Birgittaskolan i Örebro

Teckenspråkstolk/Dövblindtolk
Läs mer Maj 20
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Verksamhetsområde specialskola omfattar för närvarande drygt 600 medarbetare. Verksamhetsområdet omfattar myndighetens samtliga regionala och nationella specialskolor, tio stycken från Umeå till Lund. Utöver skolorna innehåller verksamhetsområdet även en skolstödsenhet, en skolutvecklingsenhet och en hälso- och sjukvårdsenhet.

Skolstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande ca 65 medarbetare. Skolstödsenheten ger verksamhetsområdet stöd i form av teckenspråkstolkning och hörselteknik, service i form av vaktmästeri, skolmåltider, lokalvård, lokaler samt skolnära administration.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder vi digitala plattformar för arbete och möten på distans.

Myndighetens vision är En likvärdig utbildning för alla och våra ledord är Vi är tillgängliga, Vi är nyfikna, Vi agerar. Delar du vår vision? Är Du teckenspråkstolk med hög kompetens? Är du trygg i din yrkesroll?
Du har nu möjlighet att vikariera som tolk på en arbetsplats som erbjuder stabilitet och trygghet där du ingår i myndighetens arbetslag av tolkar som gemensamt bidrar till tolkverksamhetens utveckling. Tjänsten kommer att tillsättas om ordinarie befattningshavare antas till sökt utbildning.

Vi söker en vikarierande teckenspråkstolk med placering på Birgittaskolan i Örebro. Birgittaskolan är en tvåspråkig specialskola i en teckenspråkig miljö där teckenspråk är det gemensamma språket bland både elever och personal. Vårt uppdrag är att ge döva elever och elever med hörselnedsättning utbildning motsvarande den som ges i grundskolan/grundsärskolan, enligt specialskolans läroplan. Birgittaskolan har ca 170 elever och är en mångkulturell skola med elever från fler olika länder och kulturer. Vi kommunicerar på svenskt teckenspråk samt talad och skriven svenska. Vi bedriver också teckenspråkskurser för hörande barn och ungdomar som har döva/hörselskadade föräldrar eller syskon.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet som teckenspråkstolk för Birgittaskolans verksamhet ingår tolkning till både elever och personal i olika situationer. För eleverna kan det vara lektioner, utvecklingssamtal, studiebesök och kulturella evenemang. Tolkning förekommer även på raster, i fritidshemsverksamheten, i elevrådsarbetet och vid gemensamma aktiviteter. För personal kan det gälla undervisning, möten, konferenser och fortbildning.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
Tolk- och översättarinstitutets föreskrivna tolkutbildning med godkänt resultat eller är auktoriserad av Kammarkollegiet.
Minst två års erfarenhet i närtid av arbete som teckenspråkstolk.
Utbildning och erfarenhet som dövblindtolk
Erfarenhet av att tolka i skolrelaterade situationer och i situationer med barn och ungdomar
Erfarenhet av ett pedagogiskt språkbruk

Det är meriterande om du har
Erfarenhet av administrativa stödsystem och digitala verktyg
Erfarenhet av tolkning på distans via digitala plattformar som tex Zoom.
Erfarenhet av tolkning av formellt språk

Personliga egenskaper
Vi önskar att du är trygg i din yrkesroll och vågar ta plats på ett respektfullt sätt. Vi lägger också stor vikt vid att du är serviceinriktad, lyhörd för verksamhetens behov, initiativrik och lösningsfokuserad samt har god förmåga att skapa goda samarbetsrelationer. Du kan behålla ett lugnt förhållningssätt även i stressiga situationer samt tycker om att jobba både självständigt och i team.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträdande enhetschef med personalansvar till IT-enheten

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Jun 23
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Vill du vara med och driva vårt arbete med hållbara och tillgängliga IT-lösningar framåt? Vi söker dig som är samverkande person som vill skapa nya möjligheter inom IT-området.

IT-enheten är en del av verksamhetsområde Stöd och styrning. I enhetens uppdrag ingår att såväl ge service och support till användarna i våran IT-miljö som att ansvara för drift och förvaltning av den. I uppdraget ingår även att tillsammans med verksamheten bidra till utveckling av olika systemlösningar. En stor del av driften för våra IT-lösningar sker från egen datahall. Enheten har ett trevligt och harmoniskt klimat med kompetenta medarbetare. Vi finns på flera orter i landet och är idag 24 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som biträdande enhetschef med ansvar för personal innebär att du har en ledande roll i myndighetens arbete inom IT-området. Då krav och behov i verksamheten växer samtidigt som IT-miljön blir mer omfattande söker vi nu en biträdande IT-chef. I din roll ingår nära samarbete med IT-samordnare och IT-chef för att leda och planera arbetet. Du stödjer IT-chefen i både strategiska och operativa frågor samt personalfrågor. Tjänsten är i första hand placerad i Örebro, alternativt på någon av de orter i landet där vi har verksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

- ansvara för myndighetens strategiska systemförvaltningsarbete och ansvara för förvaltningsmodellen.
- Ingå i olika interna forum och grupperingar och representera IT-enheten.
- Planera uppdrag och arbetsinsatser.
- Fördela resurser för uppdrag.
- Leda förändrings- och införandeprojekt.
- Ansvara för samverkan med leverantörer.
- Ansvara för avtalsförvaltning.
- Följa upp och ge förslag på indikatorer och nyckeltal.
- Leda och driva upphandlingar.
- Arbete med ekonomiskplanering och uppföljning.

Andra arbetsuppgifter inom enhetens kompetensområde kan förekomma då du ersätter enhetschefen vid enhetschefens frånvaro.

Även om de flesta möten sker digitalt så kommer tjänsten innebära en del resor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har en akademisk examen som arbetsgivaren finner relevant.
- har ledarerfarenhet med budget, verksamhet- och personalfrågor.
- har erfarenhet av att ta fram strategiska dokument för stödverksamhet.
- har minst fem års erfarenhet av systemförvaltningsarbete i större organisation.
- har arbetat inom statlig verksamhet med exempelvis upphandling.
- har erfarenhet av arbete som projektledare för större projekt.
- har mycket god kommunikativ förmåga.
- uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift.

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av informationssäkerhetsarbete.
- har erfarenhet av arbete i en skolverksamhet.
- har erfarenhet av tillgänglighetsfrågor för personer med funktionsnedsättning.
- har erfarenhet av kravhantering vid förändringsarbete.
- har arbetat inom SPSM:s verksamhet eller våra målgrupper.

Personliga egenskaper
- För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
- Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du har förmåga att prioritera.
- Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
- Har vana av att hantera många uppdrag och frågor parallellt då du kommer vara den person som verksamheten vänder sig till i vardagen.
- Du kan omsätta kreativa idéer till värdesättande lösningar
- Du har en god analytisk förmåga och när hela bilden inte finns drivs du av att skapa en förståelse för vad som behövs.
- Du har ett gediget intresse av att hjälpa andra och att ge service är naturligt för dig.

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.

Provanställning på sex månader tillämpas.
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Löneadministratör till Personalenheten med placering i Örebro

Löneadministratör
Läs mer Maj 25
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Personalenheten, som består av 16 medarbetare, är organiserad i en HR-grupp samt en lönegrupp och ingår i ett av myndighetens fyra verksamhetsområden, Verksamhetsområde Stöd och styrning. Enheten är en stödfunktion till myndighetens chefer. Inom HR-området arbetar vi både strategiskt och operativt med strategisk kompetensförsörjning, arbetsrätt och avtalstolkning, arbetsmiljö och likabehandling, rekrytering, statistik, dataanalys samt löneadministration.

Enhetens medarbetare finns placerade i Härnösand, Örebro samt Göteborg. Personalchef, biträdande personalchef samt verksamhetsansvarig lön sitter på kontoret i Örebro.

Vi söker nu en löneadministratör med placering i Örebro.


ARBETSUPPGIFTER
Som löneadministratör hos oss är du ett konsultativt stöd till våra chefer. Arbetet innebär i huvudsak att registrera och kontrollera lönehändelser i lönesystemet, stödja myndighetens lokala administratörer i frågor som gäller löneadministration samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter med koppling till löne- och personaladministration. I rollen som löneadministratör ingår du i lönegruppen där samarbete och avstämningar sker, verksamheten är uppdelad mellan löneadministratörerna där du har egna ansvarsområden.

Inom myndigheten utgår vi ifrån ett digitalt arbetssätt vilket innebär att vi i första hand använder verktyg som Zoom, Skype, mail och telefon. Även om merparten av arbetet sker digitalt kan tjänsten innebära resor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- Utbildning på gymnasienivå eller likvärdig utbildning.
- Tre års erfarenhet, under de senaste fem åren, av motsvarande arbetsuppgifter.
- En god kommunikativ förmåga där du uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift



Det är meriterande om du har:
- utbildning inom området lön- och personaladministration. - erfarenhet i lönesystemet UBW (Unit4)
- erfarenhet av statlig löneadministration

Personliga egenskaper
• Rollen som administratör innebär många olika typer av samarbeten, du måste därför vara samarbetsorienterad med förmåga att vara lyhörd, kunna engagera och driva framåt.
• Du trivs med att arbeta och agera självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Vi söker dig som är initiativtagande och lösningsorienterad med förmågan att möta förändrade förutsättningar och krav.
• Du är trygg, stabil och har god självinsikt.
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du ska vara öppen och driven i att utveckla arbetsmetoder och arbetsformer.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Administratör till personalenheten med placering i Örebro

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Maj 25
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig SPSM i ett spännande utvecklingsarbete för att nå vår vision: En likvärdig utbildning för alla. Vi vill att alla barn, elever och vuxna, oavsett funktionsförmåga, blir delaktiga i en tillgänglig och inkluderande lärmiljö i sin utbildning. Vi vill att de möter en framtidsorienterad och utmanande pedagogik. Vi vill att alla beslut som påverkar deras utbildning grundas på bästa tillgängliga kunskap. Och vi vill att alla deras rättigheter främjas, tillvaratas och tillämpas. Det är vår målbild.

Personalenheten, som består av 16 medarbetare, är organiserad i en HR-grupp samt en lönegrupp och ingår i ett av myndighetens fyra verksamhetsområden, Verksamhetsområde Stöd och styrning. Enheten är en stödfunktion till myndighetens chefer. Inom HR-området arbetar vi både strategiskt och operativt med strategisk kompetensförsörjning, arbetsrätt och avtalstolkning, arbetsmiljö och likabehandling, rekrytering, statistik, dataanalys samt löneadministration.

Enhetens medarbetare finns placerade i Härnösand, Örebro samt Göteborg. Personalchef, biträdande personalchef samt verksamhetsansvarig lön sitter på kontoret i Örebro.

Inom HR-gruppen finns en närstödsgrupp som arbetar med ett generellt nära chefsstöd och en strategigrupp som arbetar med strategiska uppdrag.

Vi söker nu en vikarierande administratör med placering i Örebro.


ARBETSUPPGIFTER
- Som administratör kommer du delvis arbeta med löneadministration och stödja lönegruppen i deras arbete.
- Du kommer vara en viktig del i enhetens arbete med att ta fram personalstatistik.
- Du kommer tillsammans med personalchefen delta i den myndighetsgemensamma samverkansgruppen där du kommer vara ansvarig för protokollskrivning samt hålla ihop och administrera alla underlag inför mötet.
- Du kommer arbeta med administration i samband med lönerevision.
- Övriga administrativa arbetsuppgifter inom ramen för personalområdet kan förekomma.

Inom myndigheten utgår vi ifrån ett digitalt arbetssätt vilket innebär att vi i första hand använder verktyg som Zoom, Skype, mail och telefon. Även om merparten av arbetet sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
- Har minst fem års administrativ erfarenhet som är relevant för uppdraget
- Har goda kunskaper i Excel.
- Har erfarenhet av att sammanställa och bearbeta data.
- Har en god kommunikativ förmåga där du uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift


Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet av arbete med administration inom statlig sektor
- Erfarenhet av arbete med löneadministration
- Erfarenhet av att ta fram statistik

Personliga egenskaper
• Eftersom rollen som administratör innebär många olika typer av samarbeten, söker vi dig som är samarbetsorienterad, initiativtagande och lösningsorienterad med förmågan att möta förändrade förutsättningar och krav.
• Du trivs med att arbeta och agera självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är trygg, stabil och har god självinsikt.
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser uppgifter på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu