Örebro: Träarbetare och byggservicesnickare - NA Bygg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Träarbetare och byggservicesnickare - NA Bygg i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-22 // Varaktighet: Heltid

Vill du också jobba med stora spännande projekt tillsammans med härliga och duktiga kollegor? Nu söker vi flera träarbetare och byggservicesnickare till vår verksamhet. Vi välkomnar både dig med lång erfarenhet från branschen men också dig som inte hunnit jobba så länge. Hos NA Bygg är alla medarbetare lika viktiga och vi driver tillsammans projekten mot ständiga förbättringar!
Vi arbetar med en bredd av projekt och genomför nybyggnad, ombyggnad och tillbyggnad av bostäder, industrier och lokaler. Med andra ord har vi en bra kunskapsnivå för alla projekttyper.
Som medarbetare hos oss kommer du att få röra dig mellan våra olika projekt i Örebro län, både större och mindre. Till exempel är vi stolta över att nyligen ha uppfört Örebros finaste kontorshus i trä som certifieras Miljöbyggnad Guld med tillägg NollCO2.
Vill du läsa mer om vilka projekt vi jobbar med just nu? https://nabygg.se/om-oss/aktuella-projekt/
Vi erbjuder dig en trygg anställning med mycket eget ansvar. Hos oss är det viktigt att alla får vara delaktiga och känna att de bidrar. Det leder även till ett ökat engagemang vilket vi tror är helt avgörande för att lyckas.
Om dig
Vi ser att du som söker har yrkesbevis och erfarenhet från yrket. Det viktigaste för oss är inte hur lång erfarenhet du har utan att du har rätt vilja och ett engagemang. B-körkort är ett krav.
Vi förstår att en nöjd kund är en förutsättning för fortsatt samarbete. Självklart delar du det synsättet med oss och är serviceinriktad som person. Du är engagerad, driven och trivs när du får arbeta såväl självständigt som i grupp.
Övrigt
Tjänsten är på heltid och inleds med en provanställning.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Jerry Zetterlund på 0703745571.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 14 augusti men intervjuer sker löpande så tjänsterna kan komma att tillsättas innan dess.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Krav
Yrkesbevis
Erfarenhet från yrket
B-körkort

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Träarbetare/Snickare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Träarbetare/Snickare.

Snickare med yrkesbevis

Läs mer Apr 4
Välkommen till Jobzone, ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag!

Affärsområdet Bygg och Anläggning i Jönköping har fått ett uppdrag att hjälpa och rekrytera ett antal nya medarbetare till ett av de mest framgångsrika byggföretag i regionen. Kunden jobbar inom såväl nyproduktion, ombyggnation, renoveringar som byggservice.

Vem söker vi?

För denna rekrytering söker vi träarbetare med yrkesbevis. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i kombination med din yrkeskunskap. Du som söker är självständig snickare med bred kompetens inom yrket. Projekten varierar i längd och omfattning. Det är därför viktigt att du är van vid att bedriva jobbet självständigt både i små och stora arbetslag samt att du trivs med omväxlande miljöer och arbetsuppgifter. Du är en ansvarsfull och positiv person som bidrar till bra stämning och gruppdynamik. Du är mån om att utföra ditt arbete på bästa möjliga sätt där din och dina kollegors säkerhet står i centrum.

Krav:

- Yrkesbevis
- Körkort och tillgång till egen bil
- Behärskar svenska & engelska i tal och i skrift
- Minst 2 referenser

Meriterande:

- Branschkurser såsom: Liftutbildning, Säkra lyft, Fallskyddsutbildning m m.

Tillsättning:

Projektet startar i slutet på april

Om Jobzone:

Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.

Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Ansök nu

Snickare Örebro

Läs mer Jun 27
Är du snickare med minst tre års erfarenhet, självgående, kommunicerar på svenska eller engelska och kan göra allt som rör träarbete (form, stommar, stomkomplettering, gipsa, sätta reglar, tak, golv osv) då är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag via vår hemsida eller mejla ditt CV till: jobb@expanderamera.se
Nu söker vi till uppdrag i Örebro att jobba hos våran kund.
Har du några frågor så tveka inte kontakta oss på 08-53034378. Vi pratar även på polska och ryska.

Ansök nu

Träarbetare/Snickare 2 st

Läs mer Jun 27
Snickarutbildning


Minst 2-4 års erfarenhet med kunskap bredare än nyproduktion.


B-körkort


självgående då ska du kunna arbeta självständigt med problemlösning, läsa ritningar, kundkontakt, u.e kontakt, planera hela arbetet med en röd tråd.
Meriterande:
kunskap inom:
gips/ tak/kök
betong/mur/puts
Våra projekt är allt ifrån nybyggnation, tillbyggnation, renovering, kök, badrum, takarbeten, uterum i äldre stil, altaner, pooldäck, staket etc.
Med andra ord bör du vara flexibel, klara av att arbeta ute året runt, kunna arbeta både självständigt och i grupp, klara av ett högt tempo.
Är du den vi söker
Vi anställer omgående, heltid, provanställning som övergår till tillsvidareanställning om vi trivs med varandra.


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Snickare för arbete med gipsning i Örebro

Läs mer Jun 15
Till ombyggnationen av en kommersiell fastighet i Örebro behöver vi nu anställa flertalet nya Snickare med uppstart under juni månad. Uppdraget förväntas hålla på i minst sex månader, med möjlig förlängning.

Som Snickare kommer du arbeta med traditionella invändiga arbetsuppgifter, och du kommer främst att arbeta med gipsning av väggar. 

Kvalifikationer:
*Du har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet som Snickare
*Du har tidigare god erfarenhet av gipsning
*Du pratar svenska eller engelska (t ex polska och engelska)

Det är mycket meriterande om du har körkort, men inget krav.

Vi erbjuder:
*Lön efter avtal
*Reseersättning
*Kompetenta och trevliga kollegor
*Stora utvecklingsmöjligheter
 
Arbetsort:
Örebro

Uppstart:
juni 2022

Omfattning:
Heltid, cirka sex månader, med möjlig förlängning

Ansökningsfrist:
Snarast


Om du känner igen dig i arbetsbeskrivningen ovan vill vi gärna komma i kontakt med dig så snart som möjligt!

Vi intervjuar och rekryterar löpande för denna tjänst.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Ls Jobbet AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Ls Jobbet AB .

KMA-samordnare

Kvalitetssamordnare
Läs mer Jul 1
Vi på HMB Construction AB söker nu en duktig KMA-samordnare. Letar du efter ett arbete där du får vara kreativ och ha en central roll i arbetet med kvalité, miljö och arbetsmiljöfrågor? Vill du vara med på vår spännande resa att utveckla vår verksamhet? Då kan tjänsten vara helt rätt för dig!
Om tjänsten
Som KMA-samordnare hos HMB har du ett kreativt och fritt arbete. Du har en central roll i verksamheten och arbetar självständigt i nära samarbete med HR-avdelningen. Då vi har påbörjat arbetet med att ISO-certifiera oss inom miljö, arbetsmiljö och kvalité så kommer du självklart även ha en viktig roll i det fortsatta arbetet med det. Utöver det ansvarar du för bland annat:
Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen.
Ge verksamheten förutsättningar för att uppfylla lagkrav inom KMA och då särskilt miljökrav och arbetsmiljökrav.
Planera, genomföra och följa upp interna KMA-revisioner.
Ge stöd åt verksamheten både centralt och lokalt.
Ta fram KMA-utbildningar tillsammans med HR-avdelningen.
Kommunicera KMA-arbetet externt och ansvar för hållbarhetsredovisning m.m.
Driva arbetet inom KMA-området för att nå uppsatta mål.

Tjänsten innebär en del resande och besök hos avdelningar och projekt runt Mälardalen.
Vem är du?
Du har minst ett par års erfarenhet som KMA-samordnare och det är en fördel om du har byggteknisk bakgrund. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift. Då vi delvis har utländska leverantörer krävs att du även kan kommunicera på engelska. Självklart är du van vid datorn som ditt dagliga arbetsredskap och du har B-körkort.
Som person är du trygg och stabil med förmåga att på ett flexibelt och kreativt sätt utveckla vår organisation efter satta mål. Du är strukturerad och kan självständigt styra ditt arbete. Som KMA-samordnare hos oss har du många interna och externa kontakter och håller ibland presentationer, vilket gör att du behöver ha en god förmåga att samarbeta och förmedla budskap på ett tydligt och självsäkert sätt. Det är även viktigt att du har en välutvecklad skriftlig kommunikativ förmåga då du kommer att skriva formella texter och rapportera in statistik i olika digitala miljöer.
Vilka är vi?
Vi är 330 arbetskamrater där alla får möjlighet att bli delägare. Att vara ett medarbetarägt företag skapar trygghet, vi vill ha roligt och må bra medan vi arbetar - därför vill vi ha en rimlig tillväxt med bibehållen kvalitet i leveransen och bibehållen god stämning på arbetsplatserna. Vi skapar struktur och ordning utan att bli fyrkantiga. Alla får och vågar framföra åsikter och idéer och goda förslag fångas upp och genomförs. Vi vill vara ett modernt företag med ett modernt ledarskap, därför har vi under de senaste åren satsat på att utveckla vårt ledarskap.
Visst har vi också utvecklingsområden och det är därför vi trivs - det finns alltid något nytt att förbättra när allt är möjligt!
Övrig information
Placeringsort: Flexibel, du kommer att utgå från något av våra kontor i Falun, Uppsala, Västerås, Örebro, Eskilstuna, Stockholm eller Gävle. Resande mellan kontoren kommer att förekomma.
Din ansökan vill vi ha senast 2022-08-31, urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Eventuella frågor besvaras av Peter Vongheer 070-2881263, peter.vongheer@hmbcon.com.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Ett par års erfarenhet inom KMA-frågor
God svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Byggtekniskt kunnande genom antingen utbildning eller yrkeserfarenhet



Om arbetsgivaren - HMB Construction AB
HMB Construction är ett av Sveriges stora byggföretag - här kombinerar vi det större företagets strukturer med det mindre företagets korta beslutsvägar och familjära stämning. Det är ingen slump att våra ledord är Allt är möjligt! Som framåtsträvande, medarbetarägt företag har vi skapat gott rykte både som en kvalitativ leverantör och en god arbetsgivare. Vårt huvudkontor finns i Falun och vi har lokal närvaro genom våra platskontor i Örebro, Gävle, Uppsala, Stockholm, Västerås och Eskilstuna. Totalt är vi drygt 330 kollegor som tillsammans skapar allt från nyproducerade bostäder till äventyrsbad, skolor och äldreboenden.

Ansök nu

Upphandlare, entreprenad- och tjänsteupphandlingar

Upphandlare
Läs mer Jun 16
Vi på Futurum Fastigheter behöver nu förstärka vårt team med en Upphandlare. Har du tidigare upphandlat entreprenader inom byggnads-, anläggnings- och installationsarbeten och vill arbeta i ett bolag med långsiktigt fastighetsägaransvar? Vill du även bidra till en god skolmiljö för Örebros barn och ungdomar? Då kan rollen som upphandlare på Futurum vara ditt nästa och bästa steg i karriären!
Om tjänsten
Som upphandlare hos oss blir du spindeln i nätet när vi ska göra de bästa affärerna i syfte att uppnå vår vision – Miljöer värdiga våra barn. Du kommer att driva och genomföra upphandlingarna tillsammans med vår övriga kompetenta organisation, där tonvikten ligger på entreprenad- och tjänsteupphandlingar enligt LOU. Din roll blir att leda detta arbete från start till mål genom samarbete med aktuell kravställargrupp, därmed säkerställa att aktuella lagar efterföljs.
På Futurum strävar vi alltid efter att arbeta med ständiga förbättringar och fortlöpande med utveckling av befintliga utvärderingsmodeller och arbetsrutiner.
Du kommer bland annat att arbeta med:
att genomföra upphandlingar såsom ramavtal avseende bland annat konsulttjänster och entreprenader samt genomföra objektsupphandlingar av större investeringsprojekt
följa upp avtal och avtalstrohet
vara organisationens stöd under kontraktens livslängd
genomföra förnyade konkurrensutsättningar
stödja internt vid framtagande av förfrågningsunderlag
utvärdera inkommande anbud samt upprätta beslutsunderlag och kontrakt
informera och utbilda internt om regler och tillämpning inom ditt kompetensområde
utforma inköpsstrategier

Vår viktigaste tillgång är våra medarbetare och därför arbetar vi aktivt för att skapa ett balanserat arbetsklimat. Det finns en stark gemenskap med ett nära ledarskap där medarbetarna trivs och får utrymme att växa.
Är det här du?
För att du ska bli framgångsrik i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av inköp eller upphandling av konsulter och entreprenörer, gärna inom bygg- och fastighetsbranschen. Du har goda kunskaper inom AB, ABT och ABK samt kunskap inom LOU och LUF.
Vi ser att du har en akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för det här uppdraget relevant område. Det kan exempelvis vara juridik, ekonomi eller teknik alternativt annan utbildning som tillsammans med din arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig. Du har en god svenska i såväl tal som skrift. Vi använder oss av TendSign upphandlingsverktyg så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet från det.
Som person är du strukturerad, noggrann och nyfiken. Du har ett stort intresse och förståelse för hur verksamhet och inköpsprocess samspelar för att uppnå bästa resultat. Du trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra samt har en förmåga att kunna projektleda kollegor mot ett mål. Dessutom är du analytisk, drivande och tycker om att arbeta i ett högt tempo med eget ansvar.
I rollen krävs också att du har lätt att anpassa dig till nya situationer, att du kan prioritera och ibland omprioritera ditt arbete på ett bra sätt, samt att du slutför dina uppdrag inom angiven tidsram.
Annat viktigt att veta
Du kan komma att arbeta med känslig information och därför kommer en bakgrundskontroll att genomföras.
Välkommen med din ansökan senast 25 augusti. Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Visst låter det här som en spännande och viktig tjänst? Har du frågor om rollen är du välkommen att höra av dig till Fastighetschef Louis Georgis på telefon 070-020 28 25. Har du frågor kring anställningen och dess villkor är du välkommen att höra av dig till vår Personalchef Jeanette Hellnemo via mail jeanette.hellnemo@futurumfastigheter.se
Krav
Akademisk examen eller eftergymnasial utbildning inom ett för det här uppdraget relevant område
Flerårig erfarenhet av inköp eller upphandling av konsulter och entreprenörer
God svenska i tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av inköp eller upphandling inom bygg- och fastighetsbranschen
Erfarenhet från upphandlingsverktyget TendSign

Ansök nu

Säljare – Växtodling & Lantbruk, region norr - TIMAC AGRO

Växtodlingsrådgivare/Växtodlingskonsulent
Läs mer Jun 17
Det går bra för oss på TIMAC AGRO och vi befinner oss i en expansiv och spännande fas där vi växer och behöver rekrytera flera nya säljare över hela landet! Har du erfarenhet från den gröna näringen och vill arbeta med försäljning och rådgivning? Är du sugen på en ny utmaning som innebär att vara med och stärka vår marknadsposition? Då kan du vara den vi söker!
Om oss
I snart 60 år har TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt. TIMAC AGROs uppdrag i Sverige är att tillhandahålla innovativa produkter som genererar en högre skörd och därmed utvecklar svenskt lantbruk. Vi ska vara det bästa agroföretaget när det gäller biostimulering och växtnäring i Sverige. Vi delar alla samma vision – Att driva jordbruket framåt på ett hållbart sätt, samtidigt som miljön respekteras.
Grundforskningen kring biostimulans har gjorts på universitet runtom i världen sedan 1930-talet och därför vet man att vissa naturliga substanser fungerar för olika syften. Produktutveckling och kommersialisering av vetenskapligt framtagna patent är en av Rouillerkoncernens grundstenar. De färdiga produkterna har testats i mängder av försök runtom i Europa och sedan 2017 även i Sverige.
Om rollen
Som säljare på TIMAC AGRO har du en viktig roll i företaget och i den resa som lantbrukssverige nu gör. Inom ditt säljområde arbetar du med såväl nya som befintliga kunder och på egen hand bokar och genomför du besök hos lantbrukare. På TIMAC AGRO säljer vi inte bara produkter utan vi fokuserar på rådgivning och hur våra produkter kan hjälpa lantbrukare att maximera sin ekonomiska avkastning. Rådgivning till våra kunder blir därför en naturlig del av ditt arbete. Du arbetar tätt med lantbrukare kring hela deras växtodling och du har även kontakt med lokala aktörer och affärspartners i branschen.
Vi erbjuder dig en flexibel tjänst med mycket frihet och eget ansvar. I ryggen har vi en stor multimiljardkoncern som engagerar sig i den svenska marknaden och som ger trygghet, vilket öppnar för stora möjligheter till både en nationell såväl som internationell karriär. Då tjänsten innebär resor dagligen i ditt säljområde kommer du att få tjänstebil.
Du säljer produkter som är unika på den svenska marknaden och som nyanställd får du en gedigen utbildning och självklart fortsatt stöd för att nå framgång i din roll - hos oss hjälps vi åt för att uppnå företagets mål! Vi arbetar dessutom löpande med personlig utveckling inom försäljning. I vår organisation finns gott om säljstöd, både i form av erfarna kollegor, rutiner, mallar, säljstödssystem, säljcoachning och administration. Det finns alltid någon tillgänglig för att bolla svåra frågor ett telefonsamtal bort!
”Som fältsäljare på Timac arbetar du med att utveckla lantbruket i Sverige. Förståelse för lantbrukarens vardag, rådgivning, relationer och att få se hur våra produkter förbättrar skörden med uppföljning är så kul!
Jag planerar själv min dag, sätter upp mål och har kul på vägen” //Ronny
Kvalifikationer
Antingen har du flera års praktisk lantbrukserfarenhet, annan yrkeserfarenhet inom den gröna näringen eller eftergymnasial examen som exempelvis agronom, lantmästare, hortonom eller agrotekniker tillsammans med relevant yrkeserfarenhet. Det är viktigt med förståelse för kundgruppen lantbrukare och deras drivkrafter, därför är det meriterande om du tidigare arbetat med försäljning inom denna bransch eller med lantbrukare som kundgrupp. B-körkort och mycket god svenska är krav för tjänsten.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang för lantbruk och goda affärer! Som person är du driven, ambitiös och har en stark vilja att lyckas. Då tjänsten innebär mycket självständigt arbete är du ansvarstagande, strukturerad och har en god administrativ förmåga.
Du är utåtriktad och duktig på att skapa och upprätthålla relationer. I dialogen med dina kunder är du rådgivande, relationsskapande och inger förtroende.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.
Du utgår från hemmakontor och besöker kunder inom region norr vilket inkluderar Uppsala län, Västmanlands län, Örebro län och Värmlands län. Du kommer att bli tilldelad ett distrikt beroende på vart i regionen du bor och det finns flera säljare i regionen.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Agne Johansson, Regionchef och Försäljningsansvarig Öst/Norr på 0720-50 99 69.
Vi hanterar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande så observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Antingen utbildning eller erfarenhet från lantbruk/gröna näringen
B-körkort
Mycket god svenska

Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning inom branschen eller lantbrukare som kundgrupp



Om arbetsgivaren - TIMAC AGRO
TIMAC AGRO, ett dotterbolag till Groupe Roullier, verkar inom affärsområdena biostimulering, växtnäring och fodertillskott. I snart 60 år har TIMAC AGRO bedrivit ett innovativt koncept för att erbjuda växtodlings- och animalieproducenter tillskott som förbättrar etablering, tillväxt och lönsamhet på ett miljövänligt sätt.

Ansök nu

Teknisk Key Account Säljare

Utesäljare
Läs mer Jun 20
För oss på Iscar Sverige är det viktigt att öka våra kunders produktivitet och lönsamhet och det gör vi med våra produkter och tjänster! Vill du vara med och förverkliga detta? Då har vi jobbet för dig! Nu söker vi dig som vill arbeta med försäljning hos oss på Iscar Sverige AB.
Arbetsuppgifter:
I rollen som Key Account säljare kommer du bli tilldelad ett antal nyckelkunder och din uppgift blir att förvalta och utveckla dessa. Som säljare hos oss blir du en samarbetspartner för våra kunder. Du lär känna kunderna genom en hög personlig närvaro och utöver försäljningen av produkterna fungerar du även som deras bollplank när det gäller utveckling och förbättring av produktionen. Du skräddarsyr lösningar för dina kunder och presenterar nyheter på ett engagerande och professionellt sätt. Du vårdar befintliga kundrelationer samt skapar och utvecklar nya.
Till din hjälp har du ett bra säljstödssystem samt kontakt med Säljchef, teknikavdelning, andra säljare i organisationen samt övrig personal på huvudkontoret i Uppsala.
Vi erbjuder dig en mångsidig och kreativ roll i ett företag med uttalat expansiva mål. Iscar är ett av de främsta globala företagen inom försäljning och utveckling av produkter för skärande bearbetning och du får jobba med de bästa i branschen! Hos oss är kompetens, kundfokus och personlig utveckling högt prioriterade.
Om dig
Du har flera års erfarenhet från maskin- eller verktygsbranschen och en hög kompetens inom skärande bearbetning, gärna inom olika industrier. Du har en teknisk utbildning i grunden, som lägst på gymnasienivå. Erfarenhet av konsultativ försäljning till verkstadsindustrin ser vi som starkt meriterande. Du har en god datorvana, känner dig trygg i Officepaketet. Har du erfarenhet från CRM/Säljstödsprogram ser vi det som ett plus. B-körkort är ett krav.
Vi söker dig som kan bygga långsiktiga och affärsmässiga relationer. Du vet att det är en förutsättning för att lyckas med försäljningen. Tekniska problemlösningar, att sälja in ny teknik och nya produkter ser du som roliga utmaningar i ditt dagliga arbete. Som person är du resultatorienterad, kreativ, strategisk och strukturerad. Självklart är du en lagspelare som ser nyttan av att alla bidrar och levererar tillsammans.
Övrig information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Du utgår antingen från lokalt kontor eller jobbar hemifrån. Vi är flexibla när det gäller placeringsort men ser att du bor i eller med närhet till Västmanlandslän, t.ex. i Köping, Västerås, Kungsör, Eskilstuna, Lindesberg eller Örebro.
På grund av semesterperioder har vi en längre ansökningsperiod men vi kommer hantera ansökningar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Eventuella frågor besvaras av Hannes Strache på 070-2440468 eller via mail HannesS@iscar.se.
Krav
Flera års erfarenhet från maskin- eller verktygsbranschen
Hög kompetens inom skärande bearbetning
Teknisk utbildning i grunden, som lägst på gymnasienivå
God datorvana
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av konsultativ försäljning till verkstadsindustrin
Erfarenhet från CRM/Säljstödsprogram



Om arbetsgivaren - Iscar Sverige AB
Iscar Sverige AB är ett av 40-talet dotterbolag i den internationella koncernen IMC som är ett av de världsledande företagen inom utveckling, tillverkning och försäljning av verktyg för skärande bearbetning. Iscar Sverige verkar på den svenska marknaden, dels med försäljning av verktyg, dels i projekt kring olika typer av produktionsförbättring tillsammans med sina kunder. Kunderna finns framför allt inom industriell tillverkning. I bolaget arbetar idag ett drygt 40-tal medarbetare, varav 14 är placerade vid huvudkontoret i Uppsala. Omsättningen 2021 var drygt 250 miljoner kronor.

Ansök nu

Projektingenjör till Örebro - HMB Construction AB

Projekteringsingenjör, bygg och anläggning
Läs mer Maj 20
Vi på HMB har medarbetare som trivs och jobbar länge, vi har en bra orderingång och ser mycket positivt på framtiden. Nu finns möjligheten att bli en del av vårt framgångsrika team! Vi söker nu en duktig Projektingenjör till våra pågående och kommande projekt i Örebro. Vill du vara med på vår spännande resa att utveckla verksamheten i Örebro? Då kan tjänsten vara helt rätt för dig!
Om tjänsten
Som Projektingenjör hos oss på HMB har du en bred och varierande roll då du ingår i vår projektorganisation från tidigt skede till färdigställd byggnad. Du arbetar nära och är ett viktigt stöd till platschef, projektledare och övrig organisation under hela byggtiden.
I rollen ingår bland annat att göra inköp och upphandlingar av underentreprenörer samt framtagande av budget och kalkyler. Du arbetar även med tids- och kostnadsstyrning genom hela projektet.
Vem är du?
Du som söker har ett byggtekniskt kunnande. Du kan vara högskoleutbildad eller ha arbetat dig fram den praktiska vägen - vad som är viktigt är ditt engagemang och kunnande, inte hur du skaffat det. B-körkort är ett krav. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll. Om du har erfarenhet av kalkylering och tidsplanering eller upphandlingar och inköp så ser vi även det som ett plus.
Som person är du trygg och stabil och har en god förmåga att fatta tydliga beslut. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt samt en god samarbetsförmåga. För att trivas hos oss är du nyfiken och har en vilja att utvecklas.
Vilka är vi?
Vi är 330 arbetskamrater där alla får möjlighet att bli delägare. Att vara ett medarbetarägt företag skapar trygghet, vi vill ha roligt och må bra medan vi arbetar - därför vill vi ha en rimlig tillväxt med bibehållen kvalitet i leveransen och bibehållen god stämning på arbetsplatserna. Vi skapar struktur och ordning utan att bli fyrkantiga. Alla får och vågar framföra åsikter och idéer och goda förslag fångas upp och genomförs. Vi vill vara ett modernt företag med ett modernt ledarskap, därför har vi under de senaste åren satsat på att utveckla vårt ledarskap.
Visst har vi också utvecklingsområden och det är därför vi trivs - det finns alltid något nytt att förbättra när allt är möjligt!
Övrig information
Ansökningar kommer att behandlas löpande men vi ser gärna att din ansökan kommer till oss senast 10 juli 2022. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Du får gärna kontakta Robert Davidsson 070-288 03 92, robert.davidsson@hmbcon.com om du vill veta mer om tjänsten och om HMB i Örebro.
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Byggtekniskt kunnande genom utbildning eller yrkeserfarenhet
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i liknande roll
Erfarenhet av kalkylering och tidsplanering
Erfarenhet av upphandlingar och inköp



Om arbetsgivaren - HMB Construction AB
HMB Construction är ett av Sveriges stora byggföretag - här kombinerar vi det större företagets strukturer med det mindre företagets korta beslutsvägar och familjära stämning. Det är ingen slump att våra ledord är Allt är möjligt! Som framåtsträvande, medarbetarägt företag har vi skapat gott rykte både som en kvalitativ leverantör och en god arbetsgivare. Vårt huvudkontor finns i Falun och vi har lokal närvaro genom våra platskontor i Örebro, Gävle, Uppsala, Stockholm, Västerås och Eskilstuna. Totalt är vi drygt 330 kollegor som tillsammans skapar allt från nyproducerade bostäder till äventyrsbad, skolor och äldreboenden.

Ansök nu