Örebro: IT-Support medarbetare sökes i Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-Support medarbetare sökes i Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-03 // Varaktighet: Heltid

Har du ett stort intresse för IT och drivs av att kunna ge god service till andra i ditt jobb?
Perfekt, då är det dig vi söker! Skicka in din ansökan redan idag.


Dina arbetsuppgifter
Som supportmedarbetare hos vår samarbetspartner kommer du att ingå i ett team där du i det dagliga arbetet med god service hjälper kunder att lösa deras IT-utmaningar.

Teamet har sitt kontor precis i utkanten av centrum, då vår kund hanterar känslig information som är säkerhetsklassad, kommer man att behöva göra ett utdrag ur belastningsregistret.

Exempel på arbetsuppgifter:
- Redigera behörigheter i Active Directory.
- Scripta och förbereda systemuppdateringar.
- Återställa och tilldela lösenord.
- Hjälpa medarbetare med felsökningar, konfigureringar och installationer av sin IT-utrustning.

Vår kund arbetar med stora komplexa kunder vilket bidrar till att tjänsten är tekniskt utmanande och det kräver grundläggande kunskaper samt ett stort teknikintresse. Vid start kommer du få en god introduktion.


Om företaget
Vår kund är ett av Nordens största IT företag med kontor runt om i Sverige. De har sitt huvudkontor i Finland och sysselsätter cirka 24 000 medarbetare världen över. Deras kunder är verksamma inom både den offentliga sektorn samt inom privata näringslivet. Företaget har en djup teknisk och affärsmässig insikt och en drivande kraft för kunders förnyelse och innovation.

Skallkrav:
- Tekniskt intresserad
- Behärska engelska och svenska väl i tal och skrift

Meriterande:
- Gymnasial IT/ datautbildning eller en eftergymnasial IT utbildning
- Varit i kontakt med Active directory
- Arbetserfarenhet från Servicedesk eller teknisk support
- MS Office Suite
- Citrix
- MS Exchange och Office 365
- Kompetens inom windows server, nätverk, linux och ITIL

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har fingertoppskänsla för god service och är ansvarsfull. Du tycker det är kul att prata i telefon och brinner för att utvecklas inom IT.
För att trivas i denna tjänst är du en glad och lyhörd person som snabbt kan sätta dig in i kundens problem. Vidare är du som person kommunikativ och har ett stort engagemang i ditt arbete. Du är inte rädd för att prova dig fram och är ödmjuk till att lära dig nya system.


Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.

Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.


Villkor:
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse
Start: Enligt överenskommelse
Ort : Örebro

Urval sker löpande så missa inte chansen! Skicka in din ansökan redan idag!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker

Nedan visas andra jobb i Örebro som Helpdesktekniker/Supporttekniker.

IT Tekniker till Örebro

Läs mer Jan 25
Som IT Tekniker ger man IT-support i second line till företagets slutanvändare och arbetar med installationer av teknik i olika uppdrag. Det är ett varierande arbete som kräver att man är flexibel. Arbetet innebär också support och reparation av datorer, skrivare, mobiltelefoni, fast telefoni, radio och nätverkskommunikation.

Som IT Tekniker ska du ha en positiv inställning till människor och arbete, samt förmåga att vara engagerad, effektiv, tillgänglig och pålitlig. I arbetet är det av stor vikt att du ser god service som en självklarhet och har ordningssinne samt arbetar på ett strukturerat och effektivt sätt. Du ska tycka om att lära dig nya saker och en vilja att gärna dela med dig av vad du kan till andra. Det är viktigt att du tycker om att lösa problem då det är en del av det dagliga arbetet och har förmågan att se möjligheter.

Krav på kompetens:

-
Minst 2 års aktuell arbetslivserfarenhet (under de senaste 3 åren) av arbete som IT Tekniker/onsite

- Goda kunskaper gällande PC

- Goda kunskaper gällande skrivare

- Goda kunskaper gällande kringutrustning

- Goda kunskaper gällande nätverkskommunikationsutrustning

- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska

- B-körkort (med vana att köra bil)

Meriterande:

- Kunskap om kommunikationsradiosystem, gärna Rakel, samt kringutrustning för kommunikationsradio

- Vana vid att hantera ärendehanteringssystem, gärna Remedy ARS

- Kunskap om telefoni/mobiltelefoni, MxOne samt audio- och videoutrustning

- Kunskap om Active Directory (AD)

Start: Omgående start eller max 1 månads uppsägningstid. Uppdraget är på heltid.

Placeringsort: Örebro

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Ansök nu

Onsitetekniker till statlig myndighet

Läs mer Apr 2
Nu söker vi en onsitetekniker till ett uppdrag på en statlig myndighet i Örebro. Du kommer att arbeta på plats med ett team där ni tillsammans supporterar personal med sina IT-ärenden.
 
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling, där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär hos oss!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som onsitetekniker på ett utbildningscenter där du i första hand kommer att stötta personalutbildare med hårdvaruutrustning och AV-utrustning i utbildningssalarna.

Din profil och kvalifikationen
Du har grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt på plats. Du trivs med att kombinera både tekniken och kontakt med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare.

Som person är du social, utåtriktad och känner dig bekväm i din roll som onsitetekniker. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som onsite-tekniker
- Körkort
Meriterande:
- Arbetslivserfarenhet inom statlig myndighet
Vad vi erbjuder
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Centric är ett IT-företag med 400 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Peter Larsen
+46734159362
Peter.Larsen@centric.eu

Ansök nu

Extra jobba som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Dec 1
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Vi önskar även att du har egen bil!

Ansök nu

Teknisk support - Örebro

Läs mer Apr 9
TechBuddy är en startup som grundades 2016 och är sedan 2021 en del av The Buddy Company. Idag är företaget rikstäckande i Sverige och har även expanderat till Spanien. Sedan start har företaget fått med sig stora partners så som: Telia, Microsoft, Kjell & Company, Tele2 med många fler.
Tack vare digitaliseringen använder människor sig allt mer av ny teknik för att få en fungerande vardag. I samband med detta har det uppstått allt större ”teknikklyftor” där delar av samhället står utanför den tekniska utvecklingen. Som TechBuddy hjälper du människor att få ordning på sin teknik genom hembesök. Det som är självklart för just dig kanske kan göra en annan människas vardag bättre. Med din tekniska expertis och passion att vilja hjälpa andra kan du som TechBuddy förbättra människors vardag och även få betalt för det!
Vårt engagemang för våra TechBuddys är stort och vi ser alltid till att de är uppdaterade om dagens nya teknik och utbildade enda ut till fingerspetsarna. Allt för att kunna vägleda kunden i rätt riktning!


Är du den släkt och vänner vänder sig till när tekniken strular?
Vill du jobba med teknik och samtidigt hjälpa människor?
Då skulle du passa perfekt som TechBuddy!


Är du...
- Intresserad av teknik?
- Social och utåtriktad?
- Räds inte av nya utmaningar?
- Drivs du av att hjälpa andra?
- Flexibel & målinriktad?


Vi söker dig som älskar teknik och har en bred teknisk kompetens. Du älskar nya prylar och produkter och har koll på smartphones, wifi och datorer. Du är en teknikentusiast och har förmågan för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt. Du är inte är rädd för att prova nya saker.


Som vår TechBuddy bör du:
- Vara kommunikativ, aktiv och engagerad i vårt digitala community.
- Ha grundläggande förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar till uppdragen.
- Vara intresserad att arbeta 50%.
- Ha viljan att hjälpa, inspirera och engagera andra människor.
- Är flytande i svenska, både i tal och skrift.
- B-körkort är ett krav.


Rekrytering sker löpande då vi expanderar i snabb takt.
I rollen som TechBuddy får du chansen att arbeta självständigt, du har möjlighet att ta uppdrag i ditt närområde såväl som i hela Sverige och även internationellt. Som vår TechBuddy får du ett stort engagerat team bakom dig genom vår ”digitala community”.
Arbetet sker genom hembesök, i form av varierande uppdrag, vilket gör att du får möjligheten att utvecklas och bredda din kompetens med tiden. Vi hoppas du är engagerad och vill utvecklas med oss i vårt digitala community.


Våra uppdrag består främst av:
- Installation av routers
- Felsökning och installering av skrivare samt hemdatorer, exempelvis PC och Mac
- Uppdatering och formatering av smartphones så som Android och IOS
- Installation av tv/box
- Många fler spännande och roliga uppdrag!


Så om du vill följa med oss på denna spännande resa där vårt mål är att omdefiniera dagens It- support.
Bör du inte tveka att skicka in den ansökan redan idag!


Läs mer om oss här: https://www.techbuddy.se/our-story

Ansök nu

Extra jobb som Hemtekniker i Örebro med omnejd

Läs mer Okt 17
Är du student på Universitet/högskola och har stort intresse för tekniker och IT? Då ska du söka jobb som Hemtekniker hos oss! Vi söker flera studenter för extra jobb hos oss!

Som Hemtekniker hos Smartify blir ditt uppdrag att hjälpa privatpersoner och företag med att få ordning på sin digitala teknik.

Installation, konfigurering och felsökning av smart teknik i privata hem samt på företag inom teknikområden:

- Datorer och kringutrustning

- Felsökning av IT-utrustning i hemmet

- Nätverk och nätverksutrustning

- Aktivering och konfigurering av bredbandstjänster i hushåll, exempelvis routers, Wi-Fi-nät, TV-utrustning och bredbandstelefoni.

Vad söker vi hos dig?

- Som person är du social och tycker om att träffa nya människor.

- Du är serviceinriktad, lösningsorienterad och gillar att arbeta självständigt och med eget ansvar.

- Du har en bred teknisk kompetens, är en sann teknik-entusiast, praktiskt lagd och älskar att lära dig nya saker.

- Du har lätt för att sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt.

- Har du även utbildning inom data/IT/nätverk eller dylikt är detta meriterande.

Vad kan vi erbjuda dig?

Som hemtekniker hos Smartify är du med och arbetar för att göra Sverige smartare genom att göra den senaste digitala utvecklingen tillgänglig för alla. Du får tillgång till olika hjälpmedel för att kunna ta emot och rapportera dina uppdrag på ett effektivt sätt, direkt ute på fältet.

Vi ser också till att du har tillgång till hjälpmedel såsom verktyg, arbetskläder och instrument. Innan du som Smartify-tekniker ger dig ut på fältet genomgår du en intern utbildning, där du får lära dig vad du behöver. Flera utbildningstillfällen kommer ske löpande, för att främja en kunskapsutveckling.

Vi erbjuder ett självständigt, varierande och utvecklande jobb, som inleds med en provanställning på sex månader. Tjänsten är en deltidsanställning och går perfekt att kombinera med studier. Timmarna är framför allt förlagda på kvällar och helger.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Framtidens rekryterare i Örebro

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 15
Vi ska bli fler och söker nu dig som vill bli en del av ett team där teamwork, engagemang och gemenskap står i fokus! Teamet på kontoret i Örebro är ett duktigt, positivt, hjälpsamt och härligt gäng, som du vill vara en del av.

Vill du arbeta i en varierad miljö där du får möjligheten att bredda din portfölj och bidra till kvalitativa rekryteringar? Då ser vi fram emot din ansökan!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare hos oss på Framtiden får du vara med och hjälpa andra personer att hitta sitt drömjobb eller sin nästa kollega. Vi vill att alla ska få känna "Äntligen måndag!" när de går till jobbet. Du kommer att ha en varierad vardag där du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsmöte, annonsering och search till intervjuer och avtalsskrivning.

I rollen ingår rådgivning till våra kunder, kandidater och konsulter för att säkerhetsställa en professionell rekryteringsprocess och en bra arbetsplats. Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som älskar att jobba mot uppsatta mål och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du gillar att få strukturera upp och driva egna processer samt att arbeta med frihet under ansvar. Det är samtidigt viktigt för dig att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet! Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

För att du ska lyckas och trivas i rollen som rekryterare ser vi att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Det är ett extra plus om du även har:
• Erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning
• Tekniska grundkunskaper

OM FRAMTIDEN
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt alltid vill utvecklas tillsammans. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess kommer bestå av följande steg:
1. CV-granskning
2. Kortare telefonintervju
3. Personlighets- och logiktest
4. Kompetensbaserad intervju
5. Intervju med rekryterande chef
6. Referenstagning

VILLKOR
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Ort: Örebro

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljare med fast månadslön + provision utan tak!

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 8
Söker du en stimulerande utmaning inom försäljning? Vi letar efter en passionerad innesäljare till ett växande företag i Örebro! Här erbjuds du en fast lön tillsammans med en generös provision, kontinuerlig intern utbildning och en dynamisk arbetsmiljö där din drivkraft belönas. Välkommen med din ansökan!

Om Rollen:
I rollen som innesäljare tar du dig an utmaningen att erbjuda energilösningar till både privatpersoner och företag via telefon. Ditt fokus ligger på att sälja elavtal och skapa värdefulla relationer.

Du kommer att samarbeta med ett av de ledande elbolagen i Sverige och fokusera på att nå både nya och befintliga kunder inom den privata marknaden samt företag.

Din anställning börjar med en säljutbildning innan du börjar bearbeta kunder per telefon. Du får även fortlöpande utbildningar under din anställning.

Arbetsuppgifterna inkluderar:
•Dagliga möten för att utvärdera resultat och vidareutveckling
•Aktivt säljande av elavtal till privatpersoner eller företag
•Orderregistrering i system efter varje försäljning
Din profil:
Vi söker dig med en passion för försäljning och en naturlig förmåga att hantera olika kundprofiler. Du trivs med att kommunicera via telefon och tar dig an utmaningar med en positiv inställning. För att blomstra i denna roll behöver du vara ambitiös, ha en stark arbetsmoral samt en vilja att ständigt utvecklas.

Din personliga mognad och ansvarstagande är nyckelelement för framgång. Flytande svenska är ett krav och tidigare erfarenhet av försäljning ses som meriterande.

Du Erbjuds:
•Fast lön + provision utan tak vilket innebär en förmånlig belöning för varje mål du når
•Intern utbildning i olika steg och daglig coaching
•En dynamisk arbetsmiljö där din drivkraft belönas
•Tävlingar
•En god sammanhållning och stämning i gruppen
Om arbetsplatsen:
Comera AB är en erfaren aktör på den svenska telemarketingmarknaden som arbetar med att skapa effektiva och lönsamma affärer för sina uppdragsgivare. Det som skiljer företaget från det traditionella callcentret är främst kvalitét och resultat. De skapar tillväxt och mervärde för sina uppdragsgivare, genom att alltid tänka innovativt och leverera maximala resultat med en kvalitet i världsklass.

Du kommer att tillhöra ett varierat team med olika bakgrunder och åldrar mellan 25 och 45 år. Arbetsveckan sträcker sig över fem dagar med gemensamma arbetstider för att främja teamandan och samarbetet.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos företaget.

Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placering: Örebro
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till JMS Vattenrening AB i Örebro!

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Vi söker en noggrann och självgående ekonomiassistent till JMS Vattenrening AB i Örebro. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i företagets ekonomihantering, med fokus på löpande redovisning och bokslutsarbete. Välkommen med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en central del av företagets ekonomiteam och arbeta nära ekonomiansvarig. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar löpande redovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra samt fakturafrågor.

Dina arbetsuppgifter:
•Utföra löpande redovisning
•Hantera kund- och leverantörsreskontra
•Besvara frågor kopplade till ekonomi
Din profil:
Vi söker dig som är noggrann, organiserad och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av ekonomiarbete och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.

Krav:
•Ekonomiutbildning alternativt pågående studier inom ekonomi
•Erfarenhet av Excel
•Erfarenhet av löpande redovisning
•Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
•Erfarenhet av affärssystemet Pyramid

Om arbetsplatsen:
JMS Vattenrening AB är ledande inom vattenreningslösningar för hushåll och samfälligheter. Företaget erbjuder en helhetslösning från införsäljning till eftermarknadsarbete och service. Med en historia som sträcker sig tillbaka till början av 90-talet, värdesätter företaget långsiktiga relationer både med sina medarbetare och kunder.

Arbetsplatsen är belägen i Örebro och du kommer att arbeta i en dynamisk och professionell miljö där kvalitet och kundfokus är i fokus.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med bemanning och rekrytering för att göra skillnad i människors liv. Genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollegor gör vi skillnad. Vi finns på flera orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos JMS Vattenrening.

Villkor:
Omfattning: Deltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Innesäljare sökes till JMS Vattenrening i Örebro!

Innesäljare
Läs mer Mar 19
Vi söker en engagerad och serviceinriktad innesäljare till JMS Vattenrening i Örebro. Som innesäljare kommer du att spela en avgörande roll i verksamheten, med fokus på att erbjuda och sälja service till befintliga kunder. Välkommen med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som innesäljare kommer du att ha en central position där du främst arbetar med att erbjuda och sälja service till befintliga kunder. Du kommer att ansvara för att hantera kundärenden, följa upp service och säkerställa hög kundnöjdhet genom att arbeta mot uppsatta mål.

Dina arbetsuppgifter:
•Ta emot inkommande samtal och hantera kundärenden
•Försäljning av service till befintliga kunder
•Koordinera teknikernas arbete och boka in jobb
•Följa upp service och säkerställa kundnöjdhet
•Hantera butiksbesök och försäljning av förbrukningsmaterial
Din profil:
Vi söker dig som är serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att hantera kundärenden på ett professionellt sätt. Erfarenhet av servicearbete och försäljning är meriterande för rollen.

Krav:
•Svenska i tal och skrift
Meriterande:
•Erfarenhet av servicearbete och försäljning
•Tidigare erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål
•Körkort B
Om arbetsplatsen:
JMS Vattenrening är experter inom vattenreningslösningar till hushåll och samfälligheter. Man erbjuder ett helhetskoncept med allt från införsäljning, behovsanalys, offertering till installation och eftermarknadsarbete/service.

Företaget har funnits i branschen sedan början på 90-talet och främjar långsiktighet både för medarbetare och kunder. Det är viktigt att upprätthålla nöjda, motiverade medarbetare samtidigt som man ser av allra största vikt till kvalité och lösningsfokus mot kunder.

Företaget finns på 20-talet olika orter runt om i Sverige och för denna tjänst kommer du att utgå ifrån kontoret i Örebro.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, med målet att göra skillnad i människors liv. Genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega gör vi skillnad, vilket är vår specialitet. Vi finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos JMS Vattenrening.

Villkor:
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Nu söker vi en kundfokuserad lageransvarig till Örebro!

Reservdelschef
Läs mer Mar 21
Är du en person som brinner för kundservice, struktur och dessutom har ett tekniskt intresse? Vill du axla en bred och ansvarsfylld roll på ett starkt växande företag med placeringsort i Örebro?
Då är detta tjänsten för dig!

Om rollen
Som lageransvarig hos vår samarbetskund kommer du att axla en bred, rolig och ansvarsfylld roll. Du kommer att vara direkt ansvarig över lagret i Örebro där du genom kontinuerligt kvalitetsarbete ser till att ha ett jämt flöde av reservdelar och produkter hemma för att kunna tillgodose kunder med snabb och effektiv support. Du kommer att arbeta mycket med lagersaldon, vilket innefattar såväl inventering som beställning av produkter. Du kommer också ansvara över logistik i samband med försäljning av reservdelar, där beställningar kommer in via såväl samtal, mejl och fysiska besök. Utöver detta är du också lokalansvarig och ser till att upprätthålla en god kvalité och standard på den lokal ni nyttjar.

Din profil
För att lyckas i rollen som lager/reservdelsansvarig ser vi till dig som tycker om att arbeta strukturerad och med varan från just lagerhållning. Viktigt att hela tiden ha ett fungerande flöde av produkter för att skapa mervärde och lönsamhet hos kunder genom att snabbt kunna svara upp på dem beställningar som efterfrågas. Som anställd i denna roll ser vi också att du tycker det är kul med försäljning och den kommunikativa del som följer då du blir direktkontakten till många av företagets kunder i regionen.

Skallkrav för tjänsten:
Arbetslivserfarenhet inom lager/logistik
Körkort B
Behärska svenska och engelska på en god nivå i tal och skrift

Meriterande
Ha ett mekaniskt/tekniskt intresse för att kunna lära dig om produkterna
Erfarenhet av Microsoft Dynamics Navision (affärssystem)
Arbetslivserfarenhet som lageransvarig/reservdelsansvarig

Om kundföretaget
Kundföretaget som vi samarbetar med i denna rekrytering är ledande specialister inom styrd borrning och med över 50 års branscherfarenhet är dem en tung spelare i branschen. Dem har kontor i flera länder runt om i Europa, så som Sverige, Danmark, Norge, Polen och Ukraina. Dem agerar generalagenter till bland annat DitchWitch, Hammerhead, Trencor och massa fler företag.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollegor. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst hjälper vi enbart kundföretaget med rekryteringsprocessen och anställningen kommer ske direkt hos vår samarbetskund.

Rekryteringsprocess
Annonsering och CV urval
Telefonintervjuer
Intervju
Referenstagning
Slutmöte med samarbetskund

Villkor
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%. Måndag-fredag
Arbetstider: 07–16 (med viss flexibilitet)
Anställningsort: Örebro
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior processingenjör till Talangprogram i Karlskoga!

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 6
Är du lika entusiastisk som vi över talangprogrammet på Chematur engineering? Är du passionerad när det gäller att driva gränserna för innovation inom kemiteknik? Trivs du med att omvandla idéer till effektiva, skalbara processer? Chematur Engineering söker en talangfull junior processingenjör att gå med i vårt dynamiska team!

TALANGPROGRAM

Talangprogrammet med Chematur Engineering syftar till att ge dig, en nyligen examinerad, en bra start på din karriär. Programmet kommer att pågå i ett år, där du kommer att ha möjlighet att kombinera spännande projekt med utbildning så att du kan växa som person och utveckla dina tekniska färdigheter. Du kommer att delta i programmet tillsammans med flera andra personer och därigenom kunna bygga ett internt nätverk. Programmet är utformat för att ge dig både färdighetsutveckling och en gemenskap med andra som är i samma fas. Du kommer att ges möjlighet att utveckla både teknisk kunskap och mjuka färdigheter (t.ex. självledarskap). Programmet kommer också att inkludera gemensamma aktiviteter och digitala fikapauser med de andra deltagarna samt en möjlighet att utbyta erfarenheter med mer erfarna kollegor inom företaget.

DITT ARBETE

Du kommer att vara en del av en grupp ingenjörer på ett litet men starkt företag. Chematur Engineering får en förfrågan från ett företag som vill bygga en kemisk fabrik utifrån teknologier som företaget kan tillhandahålla. Ditt team är ansvarigt för att leverera all teknisk dokumentation till kunden för att bygga, driftsätta och köra fabriken. I projekten är du involverad hela vägen från början till uppstart av fabriken. Projekten innehåller nära samarbete med övriga teknikdiscipliner, så det är viktigt att vara öppen och lyhörd.

Som Processingenjör på Chematur Engineering kommer du att jobba med:

•Mass- och värmebalans för hela processer
•Processteknisk design av ingående utrustning
•Processbeskrivningar och manualer
•Riskanalys av framtagna processer
•Medverka vid montage/uppstart av våra anläggningar

Krav:

-Kandidat- eller masterexamen inom kemiteknik med inriktning mot process/apparatteknik.
-Engelska

Bra att ha:

-Svenska
-Flexibilitet för utlandsresor i tjänsten.
-Erfarenhet av anläggningsdesign inom processindustrin

DIN PROFIL

Vi vill träffa dig som är mycket självgående. Du kommer att få ett fantastiskt introduktionsprogram med allt stöd du behöver, där ingen dag är den andra lik. Du behöver vara flexibel och trivas med att vara engagerad i alla faser av ett projekt. Var inte rädd för att ställa frågor, detta visar oss din nyfikenhet och dela gärna med dig av din moderna kunskap inom området. Kommunikation är framgång och vi ser fram emot att lära oss mer av dig!

OM CHEMATUR ENGINEERING

Chematur Engineering är ett globalt teknik- och ingenjörsföretag som projekterar kemianläggningar baserade på egna teknologier till kunder över hela världen. Företaget är känt för sin expertis inom design och konstruktion av processanläggningar, särskilt inom områden som nitrering, hydrering och fosgenering. Tillsammans med teknologier för förnybara kemikalier utgör det basen i produktportföljen. Kundkretsen är global med tonvikt i Asien. Huvudkontoret ligger i Karlskoga där du kommer att träffa 33 anställda med en blandning av ingenjörer och administrativ personal.

OM FRAMTIDEN

Framtiden är ett rekryteringsföretag som arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialiserade på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns i 7 städer i Sverige och i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt att vara anställd hos oss på Framtiden och sedan gå vidare och bli anställd direkt av kundföretaget.

REKRYTERINGSPROCESSEN

•Intervju med Framtiden
•Intervju med kund

VILLKOR

Startdatum: Flexibelt
Stad: Karlskoga
Arbetstid: Heltid, kontorstid

Ansök nu för att ge dig ut på en spännande resa inom processteknik med Chematur Engineering!

Ansök nu