Örebro: Undersköterskor sökes till Cleverex Omsorg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Undersköterskor sökes till Cleverex Omsorg i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-30 // Varaktighet: Heltid

Cleverex Omsorg finns till för dig som vill bo kvar hemma men som är i behov av extra stöd i vardagen. Vi erbjuder en trygg och personlig hemtjänst anpassad efter dina behov och önskemål, så att du kan bo kvar hemma så länge som möjligt.

Med en helhetssyn och öppenhet formar vi vårt dagliga arbete i förhållande till våra kunder. Vår utgångspunkt är alltid ett gott bemötande. Med vårt samhällsengagemang och vilja att utveckla kvalitén på hemtjänsten strävar vi efter att bli Sveriges bästa leverantör av hemtjänst.
Vi har 14 års erfaren kompetens. Idag är vi 80 anställda och 85% av medarbetare är utbildade undersköterskor.
Vi har bred språkkunskap förutom svenska såsom kurdiska, bosniska syrianska, assyriska, arabiska, persiska, dari och armeniska.

Vi på Cleverex Omsorg söker just nu personal till vår ständigt växande fantastiska verksamhet inom hemtjänst!

Cleverex omsorg är ett av företagen som godkänts av Örebro kommun för att utföra privat hemtjänst.

KRAV för tjänsten:

* Du behöver vara färdigutbildad undersköterska, läst vård och omsorgsprogrammet eller vårdbiträde utbildning.

B-körkort är ett krav

Pratar du fler än ett språk är det ett plus.
Svenska är dock ett krav att tala för att ansöka denna tjänst.

Tjänsterna som ligger ute just nu är olika tjänstgöringsgrad,
både deltid och heltid med stora möjligheter till fasta tjänster
om allt går som förväntat och du trivs med ditt jobb.

Skicka gärna in din ansökan och berätta lite kort om dig själv och svara gärna på vilka språk du talar, vart du bor, om du har körkort,
och givetvis din tidigare arbetserfarenhet. Det är viktigt att du som söker är färdigutbildad och har intyg på detta.

Notering: Vi söker endast personal som är villiga att arbeta kvar långsiktigt, d.v.s. minst 6 månader och som strävar efter att få en heltidstjänst.

Hoppas vi ses snart, lycka till!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende

Nedan visas andra jobb i Örebro som Undersköterska, hemtjänst och äldreboende.

Undersköterska Sirishof 70-90%

Läs mer Nov 21
Vill du vara med och göra skillnad inom äldreomsorgen? Vi söker nu en undersköterskor till ett av våra vårdboenden.

Om tjänsten:
Norlandia Care erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom bland annat äldreomsorg. Med fokus på kundens förutsättningar, behov och önskemål utvecklar och realiserar vi dagens och framtidens tjänster med ett professionellt ledarskap och ett innovativt arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter:
Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg samt säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den äldre i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att ge brukarna en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med brukaren i genomförandeplanen.

Detta omfattar bland annat:

- Personlig omvårdnad och omsorg.

- Att tillvarata brukarens egna resurser.

- Aktivering och social samvaro med brukarna samt utevistelse.

- Tillreda och servera måltider.

- Tvätt av kläder och städ i brukares lägenhet.

- Dokumentation enligt SoL.

- Medicindelegering.

- Samarbeta med sjuksköterska (vid t.ex. såromläggning)

Kvalifikationer

- Vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande samt arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg.

- Kunskap om den nationella värdegrunden för äldreomsorgen.

- Goda kunskaper inom dokumentation.

- God datavana.

- Du hanterar svenska flytande både i tal och skrift.

Personliga egenskaper

- Humanistisk människosyn.

- Flexibel och ansvarstagande.

- Ödmjuk, prestigelös och lyhörd.

- God samarbetsförmåga.

- Lätt för att skapa förtroende.

- Vill göra skillnad för andra människor.

Vi erbjuder dig kompetensutveckling, handledning för att styrkas i ansvarsområden och i din egen yrkesroll. Vår ordinarie personal erbjuds bland annat friskvårdsbidrag. Vi arbetar systematiskt för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje. Vi har kollektivavtal.

Om Norlandia Care: Norlandia Care erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom bland annat äldreomsorg, hemtjänst och patienthotell.

Övrig information:

- Omfattning: deltid

- Lön: Individuell lönesättning.

- Tillträde: Enligt överenskommelse

Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Undersköterska Sirishof 50%

Läs mer Nov 21
Vill du vara med och göra skillnad inom äldreomsorgen? Vi söker nu en undersköterskor till ett av våra vårdboenden.

Om tjänsten:
Norlandia Care erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom bland annat äldreomsorg. Med fokus på kundens förutsättningar, behov och önskemål utvecklar och realiserar vi dagens och framtidens tjänster med ett professionellt ledarskap och ett innovativt arbetssätt.

Dina arbetsuppgifter:
Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg samt säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den äldre i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska/vårdbiträde ansvarar du för att ge brukarna en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med brukaren i genomförandeplanen.

Detta omfattar bland annat:

- Personlig omvårdnad och omsorg.

- Att tillvarata brukarens egna resurser.

- Aktivering och social samvaro med brukarna samt utevistelse.

- Tillreda och servera måltider.

- Tvätt av kläder och städ i brukares lägenhet.

- Dokumentation enligt SoL.

- Medicindelegering.

- Samarbeta med sjuksköterska (vid t.ex. såromläggning)

Kvalifikationer

- Vård- och omsorgsprogrammet eller motsvarande samt arbetslivserfarenhet inom äldreomsorg.

- Kunskap om den nationella värdegrunden för äldreomsorgen.

- Goda kunskaper inom dokumentation.

- God datavana.

- Du hanterar svenska flytande både i tal och skrift.

Personliga egenskaper

- Humanistisk människosyn.

- Flexibel och ansvarstagande.

- Ödmjuk, prestigelös och lyhörd.

- God samarbetsförmåga.

- Lätt för att skapa förtroende.

- Vill göra skillnad för andra människor.

Vi erbjuder dig kompetensutveckling, handledning för att styrkas i ansvarsområden och i din egen yrkesroll. Vår ordinarie personal erbjuds bland annat friskvårdsbidrag. Vi arbetar systematiskt för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje. Vi har kollektivavtal.

Om Norlandia Care: Norlandia Care erbjuder individanpassade och kvalitativa tjänster inom bland annat äldreomsorg, hemtjänst och patienthotell.

Övrig information:

- Omfattning: deltid

- Lön: Individuell lönesättning.

- Tillträde: Enligt överenskommelse

Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Är du pensionär – bli jobbonär hos oss!

Läs mer Mar 14
Är du pensionär som söker en flexibel tjänst där just din kompetens kommer till användning? 

Vill du få möjlighet till lite extra inkomst? 

Välkommen till ett tim- och sommarvikariat inom Funktionsstöd och Vård och omsorg! 

Vi erbjuder sommarvikariat inom verksamheterna 


• Boende med särskild service (BMSS) vuxna LSS  
• Korttidsvistelse för barn/unga och vuxna, korttidstillsyn (ungdomsfritids) för ungdomar samt bostad med särskild service för barn och ungdomar 
• Daglig verksamhet för LSS 
• Boende med särskild service och boendestöd enligt SoL samt arbetsverksamhet inom Socialpsykiatrin 
• Personlig assistans  
• Vård- och omsorgsboende 
• Hemvård 
• Dagverksamhet 

Omfattning och tillträde 

Anställningsform: timanställning vid behov, och/eller sommarvikariat under perioden 1 juni - 31 augusti 2024 

Tillträde: enligt överenskommelse  

Lön: Vi erbjuder 20% högre lön för dig som arbetar 60-100 procent på schema och har utbildning och erfarenhet från vård och omsorg eller funktionsstöds verksamhet 

Arbetstid 

Dag/kväll/vaken natt/sovande jour/helg 

Kompetenskrav 

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom Vård och omsorg eller Funktionsstöd 

Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift 

Övrigt meriterande  

Gymnasieutbildning: Vård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. 

Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemen Treserva, Medvind och TES 

B-körkort, kunna cykla, kunskaper i teckenspråk 

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterskor till Rynningeviken, vikariat

Läs mer Apr 12
Är du en undersköterska med ett genuint intresse för äldrevård? På grund av studieledigheter söker vi nu en till två vikarier som vill bli en del av vårt engagerade team. Välkommen med din ansökan till oss på Rynningeviken!

Om tjänsten
Som undersköterska hos oss på Rynningeviken blir du en del av ett engagerat och utvecklingsinriktat team där vi samarbetar kring våra hyresgästers vård och omsorg. Du kommer arbeta på en somatisk avdelning med 18 hyresgäster, där du är kontaktperson för två till tre av våra hyresgäster. Du arbetar i nära samverkan med sjuksköterska, arbetsterapeut, enhetschef och anhöriga. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande förhållningssätt med syfte att stimulera till en aktiv och meningsfull vardag för våra hyresgäster. 

På Rynningeviken är vi stolta över vår goda teamsamverkan mellan alla yrkeskategorier, vilket gynnar våra hyresgäster och skapar närhet, trygghet och kvalitet. Rynningeviken består av tre avdelningar med kloka, engagerade och erfarna medarbetare som trivs med sitt arbete och brinner för god vård och omsorg. Därför tror vi att det är viktigt att du som söker ser det som en självklarhet att arbeta med engagemang, empati och glädje. 

Hos oss har vi stort fokus på rehabilitering, delaktighet och god arbetsmiljö - och hoppas att du vill vara en del av det!

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, utföra och utvärdera service-, omvårdnads-, hälso- och sjukvårdsinsatser tillsammans med den enskilde och anhöriga, i enlighet med Vård- och omsorgs värdegrund och värdighetsgarantier
• skapa förtroendefulla relationer med den enskilde och anhöriga, och som kontaktperson ansvara för den individuella vård- och omsorgsprocessen
• utföra arbetsuppgifter enligt Hälso- och sjukvårdslagen utifrån delegation och instruktion såsom medicinska, rehabiliterande och habiliterande insatser samt läkemedelshantering
• använda de digitala verksamhetssystem som verksamheten kräver och dokumentera i enlighet med lagar, riktlinjer och rutiner

Om arbetsplatsen
Rynningeviken är ett somatiskt vård- och omsorgsboende som ligger vackert beläget i närhet till naturreservatet Rynningeviken. Våra fina utemiljöer och aktiviteter är uppskattade av oss som jobbar här och våra hyresgäster. Här har vi 54 platser fördelat på tre våningsplan. 

Vår ambition är att vara ett av Örebros ledande vård- och omsorgsboenden och vi arbetar därför ständigt med att utveckla och förbättra vår verksamhet och vårt arbetssätt. 

Läs gärna mer om Rynningeviken på orebro.se/rynningeviken!

Kvalifikationer
Som undersköterska har du ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra hyresgäster. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera och arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)

Meriterande:

• erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg
• erfarenhet av att skriva genomförandeplaner 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: vikariat

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse t.o.m. 31 december 2024

Antal tjänster:1-2. Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. 

Arbetstid: schemalagd dag/kväll och varannan helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb/socialtarbete.

Första intervju sker digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Undersköterska till Backagården

Läs mer Apr 8
Slår ditt hjärta för vård och omsorg? Är du en driven person som vill göra skillnad? Varmt välkommen med din ansökan till oss på Backagården!

Om tjänsten
Till våra avdelningar för kognitiv svikt söker vi nu två undersköterskor som vill arbeta tillsammans med oss på Backagården. Vårt boende är en intraprenad vilket innebär att man behöver ha ett helhetsperspektiv och se hela huset som sin arbetsplats. Det innebär att vid behov behöver man vara på en annan avdelning för att säkerställa bemanningen och patientsäkerheten. Vi jobbar i team som består av omvårdnadspersonal, sjuksköterska och arbetsterapeut. Målsättningen är att utifrån våra hyresgäster tillgodose förväntningar avseende trygg vård och omsorg, inflytande och gott bemötande.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ge personlig omvårdnad och service
• arbeta med kontaktmannaskap
• arbeta utifrån individens behov i centrum (IBIC)
• ha kontakt med anhöriga för information och stöd
• dokumentera och rapportera i verksamhetssystem och kvalitetsregister utifrån lagar, rutiner och riktlinjer
• vara delaktig i förbättrings- och kvalitetsarbetet på Backagården
• ingå i team med sjuksköterska och arbetsterapeut samt övriga yrkeskategorier internt och externt 

Om arbetsplatsen
Backagården är ett av Örebro kommuns vård- och omsorgsboenden.

Backagården ligger i det expansiva Ladugårdsängen. Här finns 36 lägenheter fördelade på fyra avdelningar där en avdelning har inriktning somatik och de andra inriktningen kognitiv svikt. 

Vi är en intraprenad vilket innebär att vi har större befogenheter att styra över den egna verksamheten men också ett större ansvar för resultatet av verksamheten. Vår verksamhetsidé bygger på utförande av en trygg och individuell vård och omsorg med utgångspunkt från Örebro kommuns värdegrund. Värdegrunden beskriver ett gemensamt förhållningssätt mellan dig och mötet med den äldre.

Läs mer om vår verksamhet här: Backagården - orebro.se

Kvalifikationer
Vi ser att du har ett starkt engagemang för människor och en positiv grundsyn. Du är trygg, förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen och visar omtanke mot våra kunder. Att vara professionell i din yrkesroll och ansvarstagande gentemot dina arbetsuppgifter ser du som en självklarhet. Du är bra på att kommunicera, arbeta med andra och ger alltid ett gott bemötande. Dessutom har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med hyresgäster och övrig personal, samt dokumentera det som verksamheten kräver. Då arbetet innefattar digital dokumentation i verksamhetssystem krävs god datorvana. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• bevis om skyddad yrkestitel, alternativt omfattas av övergångsreglerna (tillsvidareanställd undersköterska den 1 juli 2023)
• erfarenhet av arbete med vård av personer med kognitiv svikt 

Meriterande:

• erfarenhet av att arbeta i dokumentations- och verksamhetssystem 

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Arbetstid: schemalagd dag/kväll och helg 

Övrig information
Från och med den 1 juli 2023 är undersköterska en skyddad yrkestitel. Det innebär att du kommer att behöva ett bevis från Socialstyrelsen för att få anställning som undersköterska. I väntan på ditt bevis är det möjligt att få anställning som vårdbiträde. Hade du en tillsvidareanställning som undersköterska den 1 juli 2023 får du dock fortsätta använda titeln.

Om du blir aktuell för tjänsten och saknar vårdutbildning kommer utbildning att ingå som en del i anställningen. Mer information om detta ges under rekryteringsprocessen.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Cleverex Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Cleverex Sverige AB .

Fönsterputsare/ Window Cleaner

Fönsterputsare
Läs mer Jan 6
Cleverex Omsorg finns till för dig som vill bo kvar hemma men som är i behov av extra stöd i vardagen. Vi erbjuder en trygg och personlig hemtjänst anpassad efter dina behov och önskemål, så att du kan bo kvar hemma så länge som möjligt.

Med en helhetssyn och öppenhet formar vi vårt dagliga arbete i förhållande till våra kunder. Vår utgångspunkt är alltid ett gott bemötande. Med vårt samhällsengagemang och vilja att utveckla kvalitén på hemtjänsten strävar vi efter att bli Sveriges bästa leverantör av hemtjänst.
Vi har 14 års erfaren kompetens. Idag är vi 80 anställda och 85% av medarbetare är utbildade undersköterskor.
Vi har bred språkkunskap förutom svenska såsom kurdiska, bosniska syrianska, assyriska, arabiska, persiska, dari och armeniska.

Vi på Cleverex Omsorg söker nya kollegor som vill jobba hos oss som fönsterputsare.

Du kommer att jobba som fönsterputsare hos våra kunder i Örebro kommun.
Vi vill att du skall vara flexibel och att du kan arbeta mellan 09:00- 19:00 måndag – fredag.
Vi letar efter dig som:

Är noggrann och punktlig

Gillar att jobba självständigt och gärna ha erfarenhet av fönsterputs.
Engagerad, glad och trevlig.
Pratar svenska eller engelska.
Gillar att "göra det lilla extra"
Gärna körkort och bil.
Stämmer detta in på dig så tveka inte att söka jobbet redan idag!

Ansök nu

Personlig assistent sökes 13-årig pojke

Personlig assistent
Läs mer Jan 3
På uppdragsgivarens begäran söker vi en personlig assistent till en 13-årig pojke i Örebro. Pojken har autism och behöver stöd med flera moment i vardagen, bland annat med att aktiveras utanför hemmet.
Vi söker en person som helhjärtat vill arbeta med barn som har autism.


Vi söker dig som vill ha ett deltids-/extrajobb.
Som person ska du vara tillgänglig, hjälpsam och brinna för ditt yrke. Det är viktigt att du är seriös och tar jobbet på allvar.
Lek och träning är centrala delar i arbetet. Det är även viktigt att du som assistent tar initiativ, är flexibel, glad och positiv och hittar på roliga saker med pojken. Du ska klara av att både vara bestämd men samtidigt lyhörd mot pojken. Som person är du driven och fartfylld.
Utbildning/Erfarenhet:
Kunskaper om autism och förståelse för hur funktionsnedsättningen kan yttra sig är viktigt.


Som person är du ansvarstagande och har ett respektfullt bemötande. Du är tydlig i ditt kroppsspråk, lugn och uthållig. Du har god samarbetsförmåga, ett reflekterande förhållningssätt och är öppen för förändringar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du är noggrann, uppmärksam och vid behov agerar du snabbt.
Du har god självkännedom och insikt i vad arbetet innebär.
Med tanke på arbetet och kundens låga ålder, är det väldigt viktigt att du har tålamod och inte vill stressa dig in i situationer utan har en god förståelse och visar empati för kunden.
Körkort är ett krav.
Låter det här intressant?
Tveka inte att sända in din ansökan! Skriv ett personligt brev och berätta mer om dig själv samt skicka med ditt cv. OBS! Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret, LSS.


Tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt person. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Personlig assistent sökes 12-årig pojke

Personlig assistent
Läs mer Jan 3
På uppdragsgivarens begäran söker vi en personlig assistent till en 12-årig pojke i Örebro. Pojken har autism och behöver stöd med flera moment i vardagen, bland annat med att aktiveras utanför hemmet.

Vi söker en person som helhjärtat vill arbeta med barn som har autism.

Vi söker dig som vill ha ett deltids-/extrajobb.
Som person ska du vara tillgänglig, hjälpsam och brinna för ditt yrke. Det är viktigt att du är seriös och tar jobbet på allvar.

Lek och träning är centrala delar i arbetet. Det är även viktigt att du som assistent tar initiativ, är flexibel, glad och positiv och hittar på roliga saker med pojken. Du ska klara av att både vara bestämd men samtidigt lyhörd mot pojken. Som person är du driven och fartfylld.

Utbildning/Erfarenhet:

Kunskaper om autism och förståelse för hur funktionsnedsättningen kan yttra sig är viktigt.

Som person är du ansvarstagande och har ett respektfullt bemötande. Du är tydlig i ditt kroppsspråk, lugn och uthållig. Du har god samarbetsförmåga, ett reflekterande förhållningssätt och är öppen för förändringar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du är noggrann, uppmärksam och vid behov agerar du snabbt.
Du har god självkännedom och insikt i vad arbetet innebär.
Med tanke på arbetet och kundens låga ålder, är det väldigt viktigt att du har tålamod och inte vill stressa dig in i situationer utan har en god förståelse och visar empati för kunden.

Körkort är ett krav.

Låter det här intressant?
Tveka inte att sända in din ansökan! Skriv ett personligt brev och berätta mer om dig själv samt skicka med ditt cv. OBS! Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret, LSS.

Tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt person. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Cleverex söker nu en handledare till projekt Rusta och Matcha i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Dec 20
Vi är ett utbildnings och matchningsföretag med stort hjärta som arbetar utifrån visionen Alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Tyngdpunkten i vår verksamhet ligger på coachning, utbildning, etablering och matchning – alltid med hög kvalitet och resultat i fokus. På Cleverex jobbförmedling brinner vi för att hjälpa människor ut i arbetslivet, vi sätter alltid den unika individen i fokus för att hitta rätt väg till arbete. Vårt team av engagerande jobbcoacher har stor erfarenhet och kunskap inom arbetsmarknadsfrågor, via våra tjänster Stöd och matchning och Rusta och matcha hjälper vi människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden och företag att hitta rätt medarbetare.

Cleverex Jobbförmedling är ett utbildnings och matchningsföretag som hjälper människor att snabbt komma ut på arbetsmarknaden.

Formell kompetens
För att arbeta som handledare i tjänsten behöver du uppfylla de formella behörighetskraven enligt alternativ 1 eller alternativ 2 nedan.

Alternativ 1

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom något av följande områden:

• Arbetsliv
• Organisation och personalarbete
• Studie- och yrkesvägledning
• Företagsekonomi
• Psykologi
• Beteendevetenskap
• Arbetsterapeututbildning
• Socionomutbildning
• Samhällsvetenskap
• Pedagogik

För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 ska utbildningens huvudinriktning vara någon av de uppräknade ämnesinriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade utbildningsområdena.

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.
Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen
som handledare i tjänsten.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten ska ha erhållits under de senaste fem 5 åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten.

Du kommunicerar väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god datavana.

Vidare anser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med Stöd och Matchning eller inom bemanning och rekryteringsbranschen.

Din profil
Servicekänsla och lyhördhet kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor. Din förmåga att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer är stor. Du bör ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt och verkligen brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier. Som person är du förtroendeingivande och affärsmässig. Vi är måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

Information

Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Ansök nu

Personlig assistent sökes 12-årig pojke

Personlig assistent
Läs mer Nov 30
På uppdragsgivarens begäran söker vi en personlig assistent till en 12-årig pojke i Örebro. Pojken har autism och behöver stöd med flera moment i vardagen, bland annat med att aktiveras utanför hemmet.

Vi söker en person som helhjärtat vill arbeta med barn som har autism.

Vi söker dig som vill ha ett deltids-/extrajobb.
Som person ska du vara tillgänglig, hjälpsam och brinna för ditt yrke. Det är viktigt att du är seriös och tar jobbet på allvar.

Lek och träning är centrala delar i arbetet. Det är även viktigt att du som assistent tar initiativ, är flexibel, glad och positiv och hittar på roliga saker med pojken. Du ska klara av att både vara bestämd men samtidigt lyhörd mot pojken. Som person är du driven och fartfylld.

Utbildning/Erfarenhet:

Kunskaper om autism och förståelse för hur funktionsnedsättningen kan yttra sig är viktigt.

Som person är du ansvarstagande och har ett respektfullt bemötande. Du är tydlig i ditt kroppsspråk, lugn och uthållig. Du har god samarbetsförmåga, ett reflekterande förhållningssätt och är öppen för förändringar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du är noggrann, uppmärksam och vid behov agerar du snabbt.
Du har god självkännedom och insikt i vad arbetet innebär.
Med tanke på arbetet och kundens låga ålder, är det väldigt viktigt att du har tålamod och inte vill stressa dig in i situationer utan har en god förståelse och visar empati för kunden.

Körkort är ett krav.

Låter det här intressant?
Tveka inte att sända in din ansökan! Skriv ett personligt brev och berätta mer om dig själv samt skicka med ditt cv. OBS! Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret, LSS.

Tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt person. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Personlig assistent sökes 12-årig pojke

Personlig assistent
Läs mer Okt 9
2u Assistans motto är ”Vi vill och kan bli bättre”, något vi tillsammans med våra kunder och medarbetare arbetar mot dagligen. En viktig del i detta arbete är en god kontakt mellan administrativ personal, de personliga assistenterna och våra kunder där snabb och kvalitativ service är grunden. Som medarbetare hos oss omfattas du bland annat av kollektivavtal och har alltid rätt till friskvårdsbidrag.

På uppdragsgivarens begäran söker vi en personlig assistent till en 12-årig pojke i Örebro. Pojken har autism och behöver stöd med flera moment i vardagen, bland annat med att aktiveras utanför hemmet. 

Vi söker en person som helhjärtat vill arbeta med barn som har autism.


Vi söker dig som vill ha ett deltids-/extrajobb. 
Som person ska du vara tillgänglig, hjälpsam och brinna för ditt yrke. Det är viktigt att du är seriös och tar jobbet på allvar.

Lek och träning är centrala delar i arbetet. Det är även viktigt att du som assistent tar initiativ, är flexibel, glad och positiv och hittar på roliga saker med pojken. Du ska klara av att både vara bestämd men samtidigt lyhörd mot pojken. Som person är du driven och fartfylld.

Utbildning/Erfarenhet:

Kunskaper om autism och förståelse för hur funktionsnedsättningen kan yttra sig är viktigt.


Som person är du ansvarstagande och har ett respektfullt bemötande. Du är tydlig i ditt kroppsspråk, lugn och uthållig. Du har god samarbetsförmåga, ett reflekterande förhållningssätt och är öppen för förändringar.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du är noggrann, uppmärksam och vid behov agerar du snabbt. 
Du har god självkännedom och insikt i vad arbetet innebär. 
Med tanke på arbetet och kundens låga ålder, är det väldigt viktigt att du har tålamod och inte vill stressa dig in i situationer utan har en god förståelse och visar empati för kunden.

Körkort är ett krav.

Låter det här intressant? 
Tveka inte att sända in din ansökan! Skriv ett personligt brev och berätta mer om dig själv samt skicka med ditt cv.  OBS! Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret, LSS.


Tjänsten tillsätts så fort vi hittat rätt person. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu