Örebro: Regionansvarig säljare / Fordonsindustrin / Zetterbergs industri AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regionansvarig säljare / Fordonsindustrin / Zetterbergs industri AB i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-24 // Varaktighet: Heltid

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Zetterbergs industri AB.

Om företaget:

Zetterbergs är en ledande tillverkare i Norden av tippbara flak och dumprar samt fasta flak med hög kvalitet, snygg design och fokus på vikt. Verksamheten består av utveckling, produktion och marknadsföring av lastbilspåbyggnader med tyngdpunkt på anläggningssektorn. Försäljning sker genom egen säljorganisation i Sverige och genom distributörer i övriga Europa.
Zetterbergs är ett företag som kombinerar nytänkande med starka traditioner och uppmuntrar personlig utveckling där medarbetarna har ett stort inflytande i företagets fortsatta utveckling framåt.

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare till Zetterberg är du ensam ansvarig över region Västmanland, Örebro samt Värmlands län. Du har kontinuerlig kontakt med övriga säljare i andra regioner samt din chef som är belägen på kontoret i Östervåla, ni är varandra behjälpliga och stöttar när det behövs. Du arbetar aktivt med prospektering samt att nå ut till potentiella kunder genom telefon och fysiska möten. Redan från start arbetar du med att vårda de befintliga kunderna i regionen där det ställs höga krav på självgående aktivitet och engagemang.
Arbetet utgår från din hemvist men vid önskemål finns möjlighet till ett litet kontor i din region. Du mäts på aktivitet och siffror som individ men även i grupp och har tydligt uppsatta mål att arbeta mot.
Du ges en gedigen introduktion där ambitionen är att du ska få en förståelse för hela flödet, från utveckling, produktion till lager och försäljning.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Gymnasial examen, med fördel inom industri, teknik eller fordon
• Svenska obehindrat i tal och skrift
• Arbetslivserfarenhet av teknisk försäljning, meriterande med erfarenhet från fordonsindustrin och/eller tillverkningsindustrin
• God datorvana, meriterande med erfarenhet från affärssystemet Monitor
• B-körkort, meriterande med C- eller CE kort

Vidare söker vi dig med ett intresse för fordon och teknik samt viljan att utvecklas inom försäljning och relationer. Du tar egna initiativ till att utöka ditt nätverk av potentiella och befintliga kunder och bygger på ett genomtänkt sätt relationer. Du uppskattar frihet i din arbetsroll där du ges möjlighet att utveckla befintligt arbetssätt. I rollen som teknisk säljare på Zetterberg har du många olika kontaktytor och förstår vikten av god kommunikation. Slutligen har du ett stort ordförråd och är duktig på att uttrycka dig informativt och tydligt i tal såväl som skrift.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kontoret är beläget i Östervåla, strax utanför Uppsala men du utgår från din hemort i västerås- eller örebro-regionen med omnejd
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: säljare, fordon, industri, regionansvarig, AM, anläggning, fordonsindustri, anläggningssektorn, tillverkningsindustrin, teknik, lastbilschaufför, lastbil, försäljningsansvarig, Zetterberg, heltid, Västerås, Örebro, Västmanland, Värmland

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Utesäljare.

Field Marketing Säljare till solcellsföretag i Örebro

Läs mer Jan 26
Om oss ??
1KOMMA5° satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5° siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.??Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollen
Vi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.

Vi kommer ge dig:

-
Möjlighet att sälja våra innovativa produkter

- En fast lön och en attraktiv provisionsmodell

- En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter

- Kompentensutveckling inom försäljning

- Utbildning av våra produkter och branschen

- Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:

- Har tidigare erfarenhet av försäljning

- Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem

- Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid

- Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska

- Arbetat med CRM-system (meriterande)

- Har b-körkort

START: Enligt överenskommelse
PLATS: Örebro med omnejd
OMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagar
LÖN: Fast lön + provision
ARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16

1KOMMA5° strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Sommarjobb! Rädda liv som värvare för Röda Korset i Örebro !

Läs mer Feb 23
Vill du bli en del av vårt värvarteam i Örebro? Just nu söker Röda Korset engagerade människor till ett av de mest givande uppdragen som finns.

Om du vill utveckla dig inom humanitära frågor och kommunikationsteknik samtidigt som du bidrar till att rädda liv och ge hopp, så har du hamnat helt rätt!

Röda Korset är världens främsta katastroforganisation – och du kan vara med och göra en skillnad! Tillsammans med ditt värvarteam representerar du Röda Korset. Som värvare hos oss är din uppgift att värva månadsgivare och medlemmar till vår organisation. För att nå potentiella givare kommer du att arbeta dörr till dörr eller på gatorna i olika stadsdelar i Örebro län för att inspirera till regelbundet givande. Om du är skicklig på att engagera och övertyga människor, brinner för humanitära frågor och delar Röda Korsets värderingar, då är detta en möjlighet för dig.

Vi söker dig som:

• Trivs med att arbeta utomhus i alla väder
• Är öppen, social och positiv
• Vill utvecklas och är fokuserad på resultat
• Är öppen för möjligheten att resa till städer nära Örebro
• Brinner för humanitära frågor och delar Röda Korsets värderingar (Våra sju grundprinciper)
• Har fyllt 18 år
• Körkort är meriterande

Vi erbjuder dig:

• Världens största plus på CV:t
• Utbildning och arbetslivserfarenhet inom försäljning och kommunikation
• Fast timlön och trygga anställningsvillkor
• Möjlighet att få en grundlig inblick i Röda Korset och vårt arbete.
• En humanitär arbetsplats där ditt arbete gör skillnad för människor i utsatthet.
• En flexibel anställning
• Möjlighet att utvecklas inom en av världens största humanitära organisationer
• Första hjälpen-/HLR-utbildning
• Utbildning och stöd: Nödvändig utbildning och stöd kommer att tillhandahållas för att säkerställa att du kan utföra ditt arbete effektivt, var du än befinner dig.
• Ett flexibelt sommarjobb

Praktisk information:

• Anställningsform: Timlön, visstidsanställning för sommarjobb.
• Arbetsort: Örebro
• Omfattning: 4 - 5 dagar i veckan, utefter dina önskemål
• Önskad start: juni

Det är obligatoriskt att svara på frågorna och dessa väger tyngst när vi bestämmer vilka som går vidare till nästa steg i rekryteringsprocess . Du kan bifoga CV om du vill, men det är helt frivilligt.

Rekryteringen sker löpande så ansök så snart som möjligt, då jobben snabbt fylls upp!

Du kan göra skillnad dagligen genom ditt arbete både i Sverige och i resten av världen! Bli en del av världens största humanitära nätverk och ansök idag!

Ansök nu

Företagförsäljare

Läs mer Dec 8
I september 2023 öppnades dörrarna till Motonets första svenska varuhus i Sundsvall och nu är det dags att påbörja arbetet för det andra varuhuset i Sverige. Våren/sommaren 2024 planerar vi att öppna dörrarna till varuhuset i Örebro och vi söker nu efter dig som vill vara med på vägen!

Motonet är ett familjeägt företag med ursprung i Finland. Idag har vi 40 varuhus i Finland och 1 i Estland. Utöver våra fysiska varuhus har vi även e-handel på alla marknader. Totalt är vi över 2500 medarbetare runt om i verksamheten. Så vad gör vi? Vi har produkterna för den aktiva hemmafixaren med en bred produktkatalog som innehåller alltifrån fordonsreservdelar, det som behövs inom jakt- och friluftsliv till hem och trädgård. Vår styrka är en ovanligt stor bredd inom respektive produktkategori med välkända varumärken kombinerat med andra tjänster intill varuhuset, som exempelvis släputhyrning, snabbservicestation, bilverkstad och biltvätt. Tack vare detta tillför vi något speciellt och unikt till den svenska marknaden. Målsättningen är att öppna tre till fyra fysiska varuhus per år.

Vi söker nu dig som vill arbeta inom rollen som företagsförsäljare för vår B2B avdelning, Motonet PRO!

Rollen som företagsförsäljare

Motonet PRO är ett av de viktiga tillväxtprojekten och tjänsterna hos oss. Motonet PRO syftar till att vara en modern och kundorienterad partner för företagskunder. Med hjälp av ett omfattande varuhusnätverk och ett urval av över 150 000 produkter från välkända varumärken levererar Motonet PRO en helhetslösning till företagskunder. Målgruppen omfattar företag inom olika sektorer, till exempel bilverkstäder, återförsäljare av bilar och andra fordon, byggnation, renovering och ombyggnad, fastighetsunderhåll, VVS, elektroteknik, jord- samt skogsbruk.

Som företagsförsäljare kommer du att ansvara för kundtjänst och försäljningsarbete i flera kanaler, inklusive kontakt med befintliga och nya kunder. Arbetsdagarna innefattar också inmatning av beställningar i systemet, öppnande av företagskonton samt övervakning och samordning av beställningar som görs i onlinebutiken.



Hur ser en dag ut hos oss på Motonet?

- Service- och försäljningsarbete kopplat till företagskunder och kampanjförsäljning

- Administrera beställningar samt jobba kort- och långsiktigt för förbättrade resultat

- Administrera företagskonton och kundnätverk

- Kundbearbetning från kontoret samt uppsökande bearbetning av marknaden

- Övervakning och samordning av in och utgående beställningar

Vad söker vi i dig?
Vi söker dig som har erfarenhet av företagsförsäljning och vi ser gärna att du har ett intresse för försäljning av tekniska produkter, reservdelar eller liknande. Du är flytande i svenska i både tal och skrift samt har god förståelse för engelska i tal och skrift. Ett krav för tjänsten är att du har B-körkort. Som person har du ett kommersiellt och resultatinriktat tänkande, du är kommunikativt skicklig, självgående, strukturerad, noggrann och serviceinriktad.


Varför arbeta på Motonet? ????
Motonet är ett starkt samt välmående bolag som drivs av den familjeägda och nästan 60 år gamla koncernen Broman Group. Bolaget vill alltid utvecklas och ta sig framåt vilket storsatsningen i Sverige är ett kvitto på. Hos oss får du en unik möjlighet att bygga upp den svenska verksamheten samtidigt som det finns en stabil grund att stå på. I dagsläget finns fungerande supportfunktioner och interna utbildningar från den finska organisationen.

Motonet är kollektivavtalsanslutna genom Svensk Handel.

Rekryteringsprocessen
Låter detta intressant? Sista ansökningsdagen är den 7 januari 2024. Vi kommer att hantera ansökningar löpande och du kommer att bli kontaktad oavsett om du går vidare i processen eller inte. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta rekryteringsansvarig Anna Hermansson på anna.hermansson@motonet.se.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!



Vill du veta mer om Motonet? Titta på filmen nedan eller klicka dig in på våra karriärsidor: Jobba på Motonet - Motonet Sverige (https://karriar.motonet.se/)

Ansök nu

Utesäljare Batterilagret Örebro

Läs mer Apr 11
Säljare se hit!
Svenska Batterilagret AB söker Utesäljare för Örebro med omnejd. Utgångspunkt från Örebro.
Vi säljer och marknadsför batterier, laddare och tillbehör – helt enkelt allt från klocka till truck. Med affärsidén ”batterier från klocka till truck” har Batterilagret sedan starten för mer än 20 år sedan vuxit snabbt och stadigt och har idag en rikstäckande verksamhet som erbjuder marknadens bredaste sortiment av batterier och batterirelaterade tillbehör.
Kunskap, kvalité och konkurrensmässiga priser är ledstjärnor i vårt arbete. Ett nära samarbete direkt med ledande tillverkare borgar för att vi kan stå för vad vi lovar och att vi alltid kan erbjuda de bästa och senaste lösningarna till rätt priser.
Huvudkontor och centrallager ligger i Kungälv utanför Göteborg. Våra kunder är privatpersoner och industrikunder. Vi omsätter ca SEK 240 milj. och har höga tillväxtmål.
Som säljare på Svenska Batterilagret ansvarar du för att skapa långsiktiga affärer med våra befintliga kunder samtidigt som en stor del av ditt fokus kommer att ligga på att etablera nya relationer och ta in nya affärer genom ett professionellt kundbemötande.
Vi ser gärna att Du har erfarenhet av försäljning. Har du erfarenhet från båtbranschen eller fritidsbranschen är det en merit. Det är också meriterande men inget krav om du har erfarenhet om batterier och laddare. Produktkunskap får du från oss. Du är öppen och enkel person med ett intresse för att träffa och hjälpa kunder med tekniska lösningar.
Så här beskriver några medarbetare hur det är att jobba på Svenska Batterilagret:
”Jag valde Batterilagret för att vi har bra och starka varumärken och hållbara ambitioner.
Då jag har ett starkt driv och är målinriktad som person, såg jag mig själv passa in i denna roll.”
”Hjälpsamma och trevliga kollegor som finns över hela landet, de delar gärna med sig av sin kompetens inom området vi jobbar med. Om man gillar att ha frihet under ansvar är det här det perfekta jobbet!”

Ansök nu

Säljare

Läs mer Apr 10
Beläget i Örebro i Sverige tillhandahåller Cards and more sina produkter, tjänster, support och lösningar för den svenska marknaden. Företaget grundades i mars 2006 och är leverantör av ID-kortutskrifter, etikettlösningar med fokus på att tillhandahålla lösningar.

Cards and more förser kunder med kunskap, produkter och lösningar. Som en partner ger vi ett mervärde allt från råd före försäljning till installation och utbildning. Tony Garvill, VD på Cards and more, förklarar: "Vi anser att det är absolut nödvändigt att stödja kunden hela livscykeln för våra lösningar".

Dagens kunder letar efter en leverantör som kan erbjuda en komplett leverans.
Att hantera hela livscykeln är där Cards and more skiljer sig från konkurrenterna. För våra kunder är detta absolut en "no brainer".

Säljare
- och ett erbjudande om en möjlighet till ett eventuellt framtida partnerskap

Vi söker dig med erfarenhet av B2B-försäljning. Du älskar nya utmaningar och gillar högt tempo. Med den här tjänsten kommer du att lära dig nya saker varje dag - i en bransch som utvecklas snabbt.


Goda relationer med våra tillverkare ger oss tillgång till de senaste produkterna och högkvalitativa produktutbildningar. Detta ger dig möjligheten att utvecklas snabbt i din yrkesroll samt till personlig utveckling. Vi förespråkar ett aktivt träningsliv och erbjuder därmed de möjligheter du önskar.


Vårt arbete att aktivt leverera produkter och tjänster som minimerar påverkan på miljö och natur är vi stolta över.


Du kommer att arbeta nära vår VD Tony - och det är ni tillsammans som möter våra kunder. Både hos våra befintliga kunder likväl som försäljning till nya kunder. I ett mindre företag är det viktigt att vi jobbar åt samma håll.


Vi har god omsättning och växer i stabil takt. Är du personen med starkt driv och stort engagemang? Samt bra på att hitta möjligheter och lösningar till våra kunder som oftast kommer med "särskilda behov" och tycker om att sälja in kompletta lösningar efter kundens önskningar? I vår bransch är det oftast snabba ryck, det gäller att aktiv och uppskatta högt tempo.


För att du ska trivas hos oss och lyckas i rollen behöver du vara van att jobba in och utveckla relationer hos våra kunder, bemöta inköparna och inte minst ha ett tekniskt intresse för våra produkter. Du har kanske helt enkelt en entreprenörsådra i dig!


Kan du visa för oss att du har jobbat med att utveckla dina kunder på ett lönsamt med en långvarig relation, då kan du vara den vi söker. Besitter du IT-kunskaper och har erfarenhet från printbranschen - då ligger du bra till!


Dina kunder finns främst i Mälardalen, men även i Malmö, Göteborg, Stockholm och övriga Sverige. Du utgår från vårt kontor på Nastagatan i Örebro.


Låter det här som en roll för dig?
Eller har du några frågor? Hör av dig till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrtyering på telefon 070-618 0675.
Din CV och ditt personliga brev vill vi ha snarast, dock senast den 3/5.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Bravura Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Bravura Sverige AB .

Resande servicetekniker inom laser till TRUMPF

Underhållsmekaniker
Läs mer Apr 5
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos TRUMPF.

Om företaget:



TRUMPF Maskin AB grundades 1984 och är ett högteknologiskt företag som tillhandahåller verktygsmaskiner och plåtbearbetningsmaskiner av högsta kvalité och service till sina kunder. De tillhör den tyska och familjeägda koncernen TRUMPF GmbH, och som ett oberoende familjeföretag erbjuder de dig frihet och förtroende att förverkliga dina idéer i praktiken. Med dig ombord vill de driva på digitaliseringen av tillverkningsindustrin. Deras passion och kreativa drivkraft med egenutvecklad teknik säkerställer att de är en innovativ kraft – med närmare 18?000 anställda på över 70 platser över hela världen. Sverigekontoret är beläget i Alingsås och kunderna finns i Sverige och Norge. Idag arbetar runt 70 personer i den nordiska verksamheten. De värdesätter sina medarbetares kompetensutveckling högt och erbjuder konkurrenskraftiga villkor och attraktiva förmåner. TRUMPF agerar som marknadsledare i en växande marknad med stor tillväxt och goda framtidsutsikter! Läs gärna mer på deras hemsida här

Arbetsuppgifter:

I rollen som servicetekniker tillhör du ett team om 40 resande servicetekniker med support från inhousetekniker samt gruppchef. I rollen arbetar du ute på fält och är ansiktet utåt hos kund, där du ansvarar för förebyggande underhåll, reparation och installationer av någon av TRUMPFs olika teknologier inom laser- hos kund. Dina reparations- och serviceuppdrag är oftast kortare ärenden på några dagar och vid installationer är du delaktig i projekt som ligger mellan 2-7 veckor. Du arbetar med mekanik, elektronik, installation av mjukvara och binder samman system. Du utgår hemifrån och eftersom det är en resande tjänst erbjuds du tjänstebil, alternativt förmånsbil.

Din introduktion börjar med en gedigen utbildning, dels med en kollega ute på fält, samt med företagets introduktionsutbildningar i Tyskland, Österrike eller Schweiz tillsammans med teknikerkollegor från hela världen. TRUMPF erbjuder dig en långsiktig och löpande teknisk kompetensutveckling och du kommer genom utökade arbetsuppgifter och utbildningar ta dig an alltmer komplicerade uppdrag på ett självständigt sätt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna eftergymnasial utbildning inom relevant område såsom el, mekanik eller automation
• 2 års erfarenhet av tekniskt arbete inom mekanik, automation eller hydraulik
• Du har erfarenhet av att tolka elschema (teoretiskt från skola räcker)
• Meriterande med tidigare erfarenhet inom svets- och plåtbearbetning som operatör/underhållstekniker
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
• B-körkort

Du som söker är en person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du ser värdet av att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Då du förstår vikten av struktur och ordning i ditt arbete är du metodisk, systematisk och planerar uppgifterna innan du sätter igång. I rollen som servicetekniker pratar du med många kunder dagligen och du tar gärna första steget till ett samtal. Du har god kommunikativ förmåga, är bekväm med andra människor och känner dig avslappnad i sociala situationer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Gärna Örebro, Katrineholm, Jönköping eller Lidköping med omnejd, eftersom tjänsten är resande så utgår du hemifrån
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklare till Sigma Technology Embedded Consulting

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Jan 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sigma Technology Embedded Consulting.

Om företaget:

Sigma Technology Embedded Consulting är specialister på utvecklingen av inbyggda system och mjukvarulösningar. De erbjuder sina tjänster inom en mängd olika branscher, inklusive fordon, försvar, FinTech och robotik, med ett tydligt mål att leverera tekniska lösningar av absolut högsta kvalitet. De har ett team av engagerade ingenjörer som innehar olika nyckelroller, såsom utvecklare, testare, systemingenjörer, projektledare och DevOps-ingenjörer, för att nämna några. Denna mångfald av kompetenser gör det möjligt för Sigma Technology Embedded Consulting att effektivt möta sina kunders behov och leverera helhetslösningar.

Sigma Technology Embedded Consulting är väl positionerade för att assistera företag genom hela produktcykeln. Detta innebär att de kan erbjuda stöd från idéfasen, under utvecklingen och fram till marknadsintroduktionen av produkter, samt ge efterproduktionssupport.

Sigma Technology Embedded Consulting har ett starkt engagemang för sina konsulter. De tror på att skapa en stöttande och samarbetsinriktad arbetsmiljö där individer kan växa och trivas. Denna inriktning är kärnan i deras företagskultur, som grundar sig på delade värderingar, en passion för teknik och en strävan efter excellens.

Läs mer om Sigma Technology Embedded Consulting här: https://sigmatechnology.com/companies/sigma-technology-embedded-consulting/

Arbetsuppgifter:

I rollen som Utvecklare kommer du att vara ansvarig för att skapa och underhålla mjukvarulösningar med fokus på att möta tekniska behov. Det innebär att du kommer att designa och utveckla programvara med hjälp av relevanta programmeringsspråk och tekniker. Du kommer att samarbeta tätt med ditt team för att definiera tekniska krav och mål.

Din arbetsdag kommer att involvera felsökning och optimering av kod för att säkerställa hög prestanda och pålitlighet. Detta inkluderar även deltagande i kodgranskningar för att upprätthålla hög kvalitet och standarder i utvecklingsprocessen. Vidare kommer du att arbeta med att implementera nya funktioner och förbättringar i befintliga system.

I den här positionen har du möjligheten att arbeta med olika projekt och utnyttja din förmåga att programmera och hantera komplexa tekniska frågor. Det är en dynamisk och utvecklande roll som ger dig möjlighet att utnyttja din tekniska expertis och bidra till att skapa högkvalitativa tekniska lösningar för deras kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Civilingenjörsutbildning eller högskoleutbildning inom relevant område
• Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att programmera i C, C++, Python eller Matlab/Simulink
• Meriterande om du har erfarenhet utav Java

Vi söker dig med ett stort intresse för teknik och programmering. Du är nyfiken och drivs av att lära dig nya saker och utvecklas i din roll. Du bidrar gärna med idéer och förslag på förbättring och effektivisering, samt tycker om att hitta lösningar till de problem du möter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Örebro/Eskilstuna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till innovativa BioCell Analytica

Account manager
Läs mer Dec 4
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BioCell Analytica.

Om företaget:

BioCell Analytica är en forskningsbaserad startup som erbjuder en ny innovativ analystjänst för att upptäcka hälso- och miljöfarliga kemiska föroreningar i miljön. Bolaget grundades 2019 och är baserat i Uppsala, med både kontor och laboratorium. Den stora styrkan med deras effektbaserade metoder är att de kan upptäcka såväl kända som okända miljöföroreningar liksom blandningseffekter. Bland deras kunder finns några av Sveriges största dricksvattenproducenter och avloppsreningsverk, teknikkonsulter och teknikleverantörer.

BioCell Analytica söker nu en eller flera säljare, för att introducera och sprida användandet av dessa analysmetoder i Sverige och på de nordeuropeiska marknaderna. I rollen som säljare arbetar du med stor frihet under ansvar och utgår hemifrån men med möjlighet att åka in till kontoret.

Som en del av BioCell Analyticas team får du:
• Möjligheten att vara med och göra dricksvattnet säkrare och miljön renare
• Arbeta inom en forskningsnära verksamhet och ständigt utveckla din kunskap
• Samarbeta med kunniga och stöttande kollegor
• Flexibilitet i arbetsformer, arbetstider och arbetsplats

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare på BioCell Analytica är ditt huvudansvar att sälja innovativa analyser för att säkerställa att deras kunder upprätthåller hög vattenkvalitet. Du kommer att vara aktiv i prospekteringen av nya kunder. Detta inkluderar att planera och genomföra webbinarier riktade mot olika kundsegment, annonsering på plattformar som LinkedIn, nyhetsbrev och liknande metoder för att nå ut till potentiella kunder. Omvärldsbevakning och att sammanställa kontaktuppgifter är också en del av det praktiska arbetet. Ditt arbetsområde sträcker sig över hela Sverige, och du kommer att utforska och undersöka utländska marknader som Storbritannien, Finland, Tyskland, Frankrike, Danmark och Norge. Du får tillfälle att kartlägga och bearbeta nya marknader, vilket kan innebära resor till dessa länder. Ditt arbete kommer att involvera samarbete med lokala organisationer för att hitta samarbetspartners och kunder.

• Sälja innovativa analyser
• Introducera och marknadsföra analysmetoder på nordeuropeiska marknader
• Proaktivt prospektera och hitta nya kunder, inklusive att arrangera webbinarier och använda digital annonsering
• Rikta din försäljning mot beslutsfattare inom VA-branschen
• Delta i webbinarier, konferenser och på mässor
• Utforska och expandera på utländska marknader

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet inom B2B-försäljning och affärsutveckling. Meriterande med erfarenhet från ett företag i startup- eller scaleup-fasen
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot kunder i den offentliga sektorn
• Meriterande med erfarenhet av försäljning på andra nordeuropeiska marknader än den svenska
• Intresse för miljö och naturvetenskap. Meriterande med erfarenhet inom läkemedel, tech, laboratoriumanalyser eller vatten- och miljöbranschen
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i finska, tyska eller franska

För att lyckas i rollen som säljare hos BioCell Analytica trivs du i en forskningsnära arbetsmiljö och tycker det är spännande att jobba inom vatten- och miljöbranschen. Du är självgående och räds inte att ta egna initiativ för att hitta nya affärsmöjligheter och tillvägagångssätt. Vidare är du prestigelös samt flexibel och trivs i en dynamisk miljö. Till sist är du lyhörd och relationsbyggande och har en förmåga att lyssna in kundernas behov och anpassa din försäljning efter olika förutsättningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen, med möjlighet att ta dig till Uppsala minst 1 gång/vecka
Lön: Fast grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare till innovativa BioCell Analytica

Account manager
Läs mer Okt 30
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos BioCell Analytica.

Om företaget:

BioCell Analytica är en forskningsbaserad startup som erbjuder en ny innovativ analystjänst för att upptäcka hälso- och miljöfarliga kemiska föroreningar i miljön. Bolaget grundades 2019 och är baserat i Uppsala, med både kontor och laboratorium. Den stora styrkan med deras effektbaserade metoder är att de kan upptäcka såväl kända som okända miljöföroreningar liksom blandningseffekter. Bland deras kunder finns några av Sveriges största dricksvattenproducenter och avloppsreningsverk, teknikkonsulter och teknikleverantörer.

BioCell Analytica söker nu en eller flera säljare, för att introducera och sprida användandet av dessa analysmetoder i Sverige och på de nordeuropeiska marknaderna. I rollen som säljare arbetar du med stor frihet under ansvar och utgår hemifrån men med möjlighet att åka in till kontoret.

Som en del av BioCell Analyticas team får du:
• Möjligheten att vara med och göra dricksvattnet säkrare och miljön renare
• Arbeta inom en forskningsnära verksamhet och ständigt utveckla din kunskap
• Samarbeta med kunniga och stöttande kollegor
• Flexibilitet i arbetsformer, arbetstider och arbetsplats

Arbetsuppgifter:

I rollen som säljare på BioCell Analytica är ditt huvudansvar att sälja innovativa analyser för att säkerställa att deras kunder upprätthåller hög vattenkvalitet. Du kommer att vara aktiv i prospekteringen av nya kunder. Detta inkluderar att planera och genomföra webbinarier riktade mot olika kundsegment, annonsering på plattformar som LinkedIn, nyhetsbrev och liknande metoder för att nå ut till potentiella kunder. Omvärldsbevakning och att sammanställa kontaktuppgifter är också en del av det praktiska arbetet. Ditt arbetsområde sträcker sig över hela Sverige, och du kommer att utforska och undersöka utländska marknader som Storbritannien, Finland, Tyskland, Frankrike, Danmark och Norge. Du får tillfälle att kartlägga och bearbeta nya marknader, vilket kan innebära resor till dessa länder. Ditt arbete kommer att involvera samarbete med lokala organisationer för att hitta samarbetspartners och kunder.

• Sälja innovativa analyser
• Introducera och marknadsföra analysmetoder på nordeuropeiska marknader
• Proaktivt prospektera och hitta nya kunder, inklusive att arrangera webbinarier och använda digital annonsering
• Rikta din försäljning mot beslutsfattare inom VA-branschen
• Delta i webbinarier, konferenser och på mässor
• Utforska och expandera på utländska marknader

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet inom B2B-försäljning och affärsutveckling. Meriterande med erfarenhet från ett företag i startup- eller scaleup-fasen
• Meriterande med erfarenhet av försäljning mot kunder i den offentliga sektorn
• Meriterande med erfarenhet av försäljning på andra nordeuropeiska marknader än den svenska
• Intresse för miljö och naturvetenskap. Meriterande med erfarenhet inom vatten- och miljöbranschen
• Flytande i svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande med kunskaper i finska, tyska eller franska

För att lyckas i rollen som säljare hos BioCell Analytica trivs du i en forskningsnära arbetsmiljö och tycker det är spännande att jobba inom vatten- och miljöbranschen. Du är självgående och räds inte att ta egna initiativ för att hitta nya affärsmöjligheter och tillvägagångssätt. Vidare är du prestigelös samt flexibel och trivs i en dynamisk miljö. Till sist är du lyhörd och relationsbyggande och har en förmåga att lyssna in kundernas behov och anpassa din försäljning efter olika förutsättningar.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Mälardalen, med möjlighet att ta dig till Uppsala minst 1 gång/vecka
Lön: Fast grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utvecklare till Sigma Technology Embedded Consulting

Mjukvaruutvecklare
Läs mer Okt 19
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Sigma Technology Embedded Consulting.

Om företaget:

Sigma Technology Embedded Consulting är specialister på utvecklingen av inbyggda system och mjukvarulösningar. De erbjuder sina tjänster inom en mängd olika branscher, inklusive fordon, försvar, FinTech och robotik, med ett tydligt mål att leverera tekniska lösningar av absolut högsta kvalitet. De har ett team av engagerade ingenjörer som innehar olika nyckelroller, såsom utvecklare, testare, systemingenjörer, projektledare och DevOps-ingenjörer, för att nämna några. Denna mångfald av kompetenser gör det möjligt för Sigma Technology Embedded Consulting att effektivt möta sina kunders behov och leverera helhetslösningar.

Sigma Technology Embedded Consulting är väl positionerade för att assistera företag genom hela produktcykeln. Detta innebär att de kan erbjuda stöd från idéfasen, under utvecklingen och fram till marknadsintroduktionen av produkter, samt ge efterproduktionssupport.

Sigma Technology Embedded Consulting har ett starkt engagemang för sina konsulter. De tror på att skapa en stöttande och samarbetsinriktad arbetsmiljö där individer kan växa och trivas. Denna inriktning är kärnan i deras företagskultur, som grundar sig på delade värderingar, en passion för teknik och en strävan efter excellens.

Läs mer om Sigma Technology Embedded Consulting här: https://sigmatechnology.com/companies/sigma-technology-embedded-consulting/

Arbetsuppgifter:

I rollen som Utvecklare kommer du att vara ansvarig för att skapa och underhålla mjukvarulösningar med fokus på att möta tekniska behov. Det innebär att du kommer att designa och utveckla programvara med hjälp av relevanta programmeringsspråk och tekniker. Du kommer att samarbeta tätt med ditt team för att definiera tekniska krav och mål.

Din arbetsdag kommer att involvera felsökning och optimering av kod för att säkerställa hög prestanda och pålitlighet. Detta inkluderar även deltagande i kodgranskningar för att upprätthålla hög kvalitet och standarder i utvecklingsprocessen. Vidare kommer du att arbeta med att implementera nya funktioner och förbättringar i befintliga system.

I den här positionen har du möjligheten att arbeta med olika projekt och utnyttja din förmåga att programmera och hantera komplexa tekniska frågor. Det är en dynamisk och utvecklande roll som ger dig möjlighet att utnyttja din tekniska expertis och bidra till att skapa högkvalitativa tekniska lösningar för deras kunder.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Civilingenjörsutbildning eller högskoleutbildning inom relevant område
• Minst 2 års relevant arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av att programmera i C, C++, Python eller Matlab/Simulink
• Meriterande om du har erfarenhet utav Java

Vi söker dig med ett stort intresse för teknik och programmering. Du är nyfiken och drivs av att lära dig nya saker och utvecklas i din roll. Du bidrar gärna med idéer och förslag på förbättring och effektivisering, samt tycker om att hitta lösningar till de problem du möter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Örebro/Eskilstuna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Distrikssäljare / Regionsansvarig säljare

Account manager
Läs mer Okt 25
Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Lundaman Instrument.

Om företaget:

Lundaman Instrument är en av Sveriges främsta leverantörer av hjullastarvågar till lastmaskiner och truckar. I över 30 år har dom erbjudit en av marknadens mest lättanvända produkter och pålitliga lastvågar, med den bästa tillhörande servicen. Lundaman Instrument är med sitt totalkoncept: försäljning, rådgivning, installation, utbildning, service, specialanpassning, uppdatering samt förbättring av produkter och programvaror en helhetsleverantör!

Deras fokus har alltid varit att användaren ska stå i centrum för hur produkter skapas och används. Idag har dom gått från att ha en våg till flera olika, samt har en databaslöning för sina kunder. Produkterna erbjuder kunden en bred lösning med allt från att se vad som lastats ut på arbetsplatsen till integreringar mot affärssystem samt andra kundanpassade funktioner. Lundamans produkter är svenskutvecklade och – producerade, både hård- och mjukvaran.

Lundaman Instrument befinner sig just nu i en kraftig tillväxtfas. Vi söker därför en person som vill bidra och vara med på en spännande resa för att utvecklas och växa tillsammans med Lundaman Instrument.

Arbetsuppgifter:

Som säljare arbetar du kontinuerligt med att utveckla och vårda befintliga kundrelationer, en stor del av din tid lägger du också på prospektering och nykundsbearbetning. Utifrån kundens identifierade behov och med hjälp av din produktkunskap presenterar du innovativa lösningar.

Det är en självständig roll där du äger hela försäljningsprocessen, allt från prospektering av nya kunder och återförsäljare, till att teckna avtal och stänga affärer. Du älskar att vara ute på vägarna och anser att affärer görs bäst ute hos kund, för att maximera din tid bokar du exempelvis in kundmöten på väg upp eller ner från andra möten. Du ansvarar för att säkerställa nöjda kunder och utvecklar din kundportfölj utifrån individuella mål och aktivitetsplaner.
Här erbjuds du en säljroll med goda möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med Lundamans.

• Kundbesök och bearbetning av såväl nya som befintliga kunder och återförsäljare
• Bygga och bevara goda kundrelationer
• Identifiering av möjligheter och behov
• Försäljning och teknisk rådgivning kring produktval, hård- och mjukvara
• Dokumentering gällande affärer och kundmöten

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom försäljning
• B-körkort
• Tekniskt intresse är meriterande
• Goda kunskaper i Svenska, muntligt och skriftligt
• Meriterande med erfarenhet av uppsökande försäljning

Du sätter alltid kunden i fokus och lägger ner tid på att skapa god kontakt med dem. Du anstränger dig för att leverera lösningar genom att jobba rådgivande i kontakten med kunderna, och du ser alltid till att göra det lilla extra. Du är en social person som är duktig på att bygga långsiktiga relationer och har lätt för att skaffa nya kontakter. Vidare tar du ofta egna initiativ till att utöka ditt nätverk och bygger på ett genomtänkt sätt nya relationer. Som person är du nyfiken och du motiveras av att sätta igång och driva projekt framåt. Du är den som ser till att saker blir gjorda och är inte rädd för att ta egna initiativ för att nå dit du vill. Som person har du en stark tävlingsinstinkt och en stor drivkraft för dig är att vinna. Viljan att vinna tar du vara på i ditt arbete genom att ständigt jobba mot att göra nya affärer. Vidare värdesätter du lojalitet hos både dig själv och hos andra och känner ett långsiktigt engagemang till företaget du jobbar på.

Övrig information:

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Ospecificerat
Lön: Enligt överenskommelse


Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu