Örebro: Områdeschef till Lernia Matchning Värmland/Örebro

Hitta ansökningsinfo om jobbet Områdeschef till Lernia Matchning Värmland/Örebro i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-23 // Varaktighet: Heltid

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Områdeschef till Lernia Division Matchning i Värmland/Örebro

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Nu söker vi en driven ledare som vill vara med på Lernia Matchnings fortsatta tillväxtresa

Om tjänsten

I rollen som Områdeschef på Lernia Matchning i Värmland/Örebro är ditt huvudsakliga uppdrag att leda, kvalitetssäkra och vidareutveckla en effektiv, affärsmässig och värderingsstyrd verksamhet. Du ansvarar för att driva vår tillväxt- och etableringsresa framåt mot reformeringen av Arbetsförmedlingen och det snabbväxande matchningssegmentet, och säkerställer att vi har en hög kvalitet i vår leverans.

En av dina allra viktigaste uppgifter är att leda din medarbetargrupp mot huvudmålsättningen i matchningsuppdraget; Att deltagare som tar del av Lernias tjänster ska komma till arbete eller studier på kortast möjliga tid. Som Områdeschef lever du Lernias värderingar och utvecklar verksamhetens affärsmässighet, för att skapa ett starkt ansvarstagande i affären hos alla medarbetare.

Ditt ansvar innefattar även att bygga upp nya och förstärka befintliga nätverk med företag och branscher för att säkerställa en hög och uppdaterad kunskap om den regionala och nationella arbetsmarknaden. Som Områdeschef är du uppdaterad kring ny kunskap om den lokala arbetsmarknaden. Du håller dig också uppdaterad gällande lagstiftning och forskning kopplat till affärsområdet Matchning.

Som Områdeschef har du vidare ansvar för personal, budget och resultat för ditt område. Du kommer att arbeta i ett nära samarbete med Regionchef. Du är också huvudansvarig för det systematiska arbetsmiljöarbetet inom området och genom det verka för en god fysisk och psykisk arbetsmiljö i förenlighet med gällande lagstiftning samt Lernias värderingar och policys. Det är också Områdeschefens ansvar att arbeta proaktivt för att attrahera och rekrytera efterfrågad kompetens i samverkan med rekryterare och Regionchef.

Tjänsten innebär även samverkan för att infrastrukturen fungerar gällande av lokaler, möblemang, städ, IT samt övriga inköp.

Vem söker vi?

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Vi söker en ledare som ser affärsmöjligheter och skapar goda relationer med både kunder och medarbetare. Som person är du en lagspelare med ett starkt driv framåt med fokus på att utveckla affären.

Du blir en nyckelperson i arbetet med att strukturera och organisera för att Lernia ska vara en ledande leverantör på marknaden både sett till volym och kvalitet. Genom att erbjuda tjänster som svarar mot arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov bidrar vi till att skapa ett mer inkluderande arbetsliv, till nytta för individen, företaget och samhället.

Det är viktigt att du är bekväm i din ledarroll och drivs av att utveckla och effektivisera arbetet samtidigt som du skapar trivsel och motivation. Du måste också förstå din roll som förebild i ett kunskapsföretag och agera enligt Lernias värderingar.

Krav och kvalifikationer

• Relevant högskoleutbildning inom exempelvis ekonomi, ledning, personal
• Erfarenhet av personalledning, budget- och resultatansvar
• Erfarenhet av affärsdriven tjänsteverksamhet, förändring- och utvecklingsarbete
• Kunskap om svenska näringslivet/arbetsmarknaden
• Kunskap om arbetsrätt och arbetsmiljö
• Digital mognad
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Körkort B är en förutsättning då resor i tjänsten förekommer
• Erfarenhet från liknande uppdrag, bemanning och/eller omställning är meriterande

Om anställningen

• Placeringsort: Örebro eller Karlstad
• Tjänstgöringsgrad: Heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan och information

Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef Arben Tulla, arben.tulla@lernia.se eller på tel: 0722-541830.

Välkommen med din ansökan! OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Affärsområdeschef.

Örebro: Junior Regionchef till KFC

Läs mer Mar 17
KFC Junior Regionchef Mellan Sverige

Vi ser gärna kvinnliga juniora sökanden till denna tjänsten, då vi strävar efter en mera jämställd fördelning bland våra chefer. Vill du ta nästa steg i din karriär och tillhöra ett segment som växer med 7-20 % varje månad. Månadslön 45 000 plus tjänstebil. Har du arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel och vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja.

Älskar du att leda människor och se dem växa? Har du förmågan att få medarbetare att förstå vem de är och ta fram sina bästa egenskaper? Att vägleda dem att förstå vilka ansvar de har och att använda sina mandat för att nå verksamhetens resultat och skapa en positiv arbetsmiljö? Att få dem att utmana sig själva och dig och att få de vilja göra karriär hos oss. Precis som du fast du har kommit en bit längre. Det är en sådan Regionchef vi söker.


Ditt uppdrag är att få restaurangcheferna i region mellan sverige i nuläget fyra restauranger (snart sju) från Göteborg till Örebro att blomma ut och göra dig umbärlig. De ska leda sina enheter, våra KFC restauranger, med kraft och klokskap. De ska få sina medarbetare att växa i sina roller så att våra kunder varje gång ska få sin bästa matupplevelser. Och så att medarbetarna hittar sin egen karriärväg, helst inom vårt varumärke.

Vi söker dig som har arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel. som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja. Vi befinner oss i en fas där du ska vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vi är ett modernt företag som arbetar i positiv anda och som tror på ett starkt lag med hjärtat på rätta stället. Vill du ha kul på jobbet och är du en av våra nya ledare som vill vara med och coacha våra restaurangchefer till elitnivå?


Arbetsbeskrivning

Ditt ansvarsområde är att både strategiskt och operativt stötta restaurangcheferna i att driva restaurangerna. I rollen som Regionchef är du coach och kunskapsresurs för restaurangcheferna inom områden såsom ekonomi, affärsutveckling, kvalitetssäkring av lagar, regler och rutiner. Du har även en central roll som projektledare vid öppning av nya restauranger. Du samarbetar nära restaurangcheferna, övriga regionchefer samt driftchefen i Sverige, vilken du även rapporterar till.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Säkerställa smakupplevelsen och att optimera gästupplevelsen
* Coacha och stötta restaurangcheferna inom hela området för restaurangdrift
* Utbilda i ledarskap
* Upprätta och följa upp budget, försäljnings- och volymmål
* Skapa och följa upp handlingsplaner för effektivisering, försäljning och utveckling tillsammans med 
   restaurangcheferna
* Uppföljning av att lagkrav, regler och rutiner följs (arbetsmiljö och hälsa, livsmedelshygien, arbetsrätt, miljö etc)
* Hantera nyetableringar och själv arbeta i restaurangerna vid enstaka tillfällen
* Rekrytering av restaurangchefer
* Delta i olika typer av utvecklingsgrupper

Vem du är

Vi söker dig som kan visa att du fått människor att växa och ta ansvar. Självklart har du ett stort matintresse och älskar kyckling! Du har minst gymnasieexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastfood, där du har genomgått internutbildning inkluderande ekonomi, drift, lager, service, matsäkerhet mm. Du har god kunskap i ekonomistyrning och för branschen gällande lagstiftning såsom arbetsmiljö, livsmedelshygien, avtal mm. Det krävs att du har god kunskap i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal. Du är en van datoranvändare av samtliga program i Office och du har även erfarenhet av att ha arbetat i olika IT-system. Du har B-körkort.

Som person är du bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och van att tala inför grupper, för att skapa engagemang och delaktighet mot gemensamma mål. Du har dokumenterat god samarbetsförmåga med intresse och vilja att stötta andra. I din natur ligger att vara lojal och tålmodigt arbeta i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer. Med hjälp av din positiva attityd har du även lätt för att se möjligheterna i förändringar.

Vi erbjuder dig att

* Arbeta med ledare och i ett proffsteam med stor erfarenhet inom fastfood
* Leda öppna och ambitiösa restaurangchefer som vill utvecklas skapa gästupplevelser och positiva  
   arbetsmiljöer
* Vara med och bygga upp inom ett internationellt varumärke i Sverige
* Ha karriärmöjligheter inom varumärket både i Sverige och internationellt
* Ta plats i ledningsgruppen
* Gå utbildningar som gör dig kunnigare och attraktivare i ditt fortsatta arbetsliv
* Få en marknadsmässig lön med bonus

Övrigt

Rollen som Regionchef  inbegriper tre till fyra resdagar per vecka även helger. Den mesta tiden i din region och ibland till huvudkontoret i Stockholm. Vi tror att det är en fördel att du bor i Jönköping, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du känner igen dig i beskrivningen av rollen.



Om arbetsgivaren

Vill du jobba på en av världens största restaurangkedjor, med ca 24 000 restauranger i 115 länder?

KFC är en arbetsgivare som ger dig möjligheten att förverkliga din potential! Du lär dig kontinuerligt nya saker och är med och utvecklas tillsammans med företaget.

Ansök nu

Interim Contract Manager

Läs mer Feb 16
Vårt uppdrag
Är du en erfaren och engagerad Contract Manager som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker nu en kvalificerad Interim Contract Manager för en tillfällig period.

Om tjänsten
I rollen som Contract Manager samverkar du med produktionsnära chefer i organisationen. Tillsammans har ni i uppdrag att optimera kontrakt från start till slut. Projektet innehåller planering, genomförande, för- och efterkalkyl samt projektekonomi. Genom nära dialog med slutkund säkerställer du att din avdelning är rätt rustade för att kunna leverera tjänsterna enligt kontraktets krav och förväntningar.

Som ytterst ansvarig säkerställer du att personalen följer företagets riktlinjer, rutiner och policys. Du är en ambassadör gällande kultur och värderingar och har förmågan att coacha din organisation för att säkerställa kvalitet och resultat.


Din profil
Vi ser att du som söker har erfarenhet från jobb inom ett internationellt bolag och bekväm i kommunikation på svenska och engelska. Arbetet innefattar mycket kontakt med slutkunden varpå din förmåga att skapa och utveckla kundrelationer är avgörande.

För att lyckas i rollen behöver du:
- vara analytisk
- besitta bred ekonomisk kompetens
- ha förståelse för produktionsplanering
- kunskap inom supply chain

Övrig information
Tillträde: snarast enligt ök
Omfattning: 100%
Period: 6-12 månader

Arbetsplatsen kan vara på plats (förslagsvis Örebro) eller hybrid, beroende på överenskommelse. Resor i Sverige med övernattningar förekommer.

Vi ser fram emot att välkomna en engagerad Interim Contract Manager som kommer att bidra till framgång och tillväxt. Ta chansen att vara en del av vårt dedikerade team och forma framtiden tillsammans med vår kund!


Om Nercia
Nercia är en leverantör inom bemanning, rekrytering, interimsuppdrag och utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.

Ansök nu

Örebro: Junior Regionchef till KFC

Läs mer Jan 14
KFC Junior Regionchef Mellan Sverige

Vi ser gärna kvinnliga juniora sökanden till denna tjänsten, då vi strävar efter en mera jämställd fördelning bland våra chefer. Vill du ta nästa steg i din karriär och tillhöra ett segment som växer med 7-20 % varje månad. Månadslön 45 000 plus tjänstebil. Har du arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel och vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja.

Älskar du att leda människor och se dem växa? Har du förmågan att få medarbetare att förstå vem de är och ta fram sina bästa egenskaper? Att vägleda dem att förstå vilka ansvar de har och att använda sina mandat för att nå verksamhetens resultat och skapa en positiv arbetsmiljö? Att få dem att utmana sig själva och dig och att få de vilja göra karriär hos oss. Precis som du fast du har kommit en bit längre. Det är en sådan Regionchef vi söker.


Ditt uppdrag är att få restaurangcheferna i region mellan sverige i nuläget fyra restauranger (snart sju) från Göteborg till Örebro att blomma ut och göra dig umbärlig. De ska leda sina enheter, våra KFC restauranger, med kraft och klokskap. De ska få sina medarbetare att växa i sina roller så att våra kunder varje gång ska få sin bästa matupplevelser. Och så att medarbetarna hittar sin egen karriärväg, helst inom vårt varumärke.

Vi söker dig som har arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel. som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja. Vi befinner oss i en fas där du ska vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vi är ett modernt företag som arbetar i positiv anda och som tror på ett starkt lag med hjärtat på rätta stället. Vill du ha kul på jobbet och är du en av våra nya ledare som vill vara med och coacha våra restaurangchefer till elitnivå?


Arbetsbeskrivning

Ditt ansvarsområde är att både strategiskt och operativt stötta restaurangcheferna i att driva restaurangerna. I rollen som Regionchef är du coach och kunskapsresurs för restaurangcheferna inom områden såsom ekonomi, affärsutveckling, kvalitetssäkring av lagar, regler och rutiner. Du har även en central roll som projektledare vid öppning av nya restauranger. Du samarbetar nära restaurangcheferna, övriga regionchefer samt driftchefen i Sverige, vilken du även rapporterar till.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Säkerställa smakupplevelsen och att optimera gästupplevelsen
* Coacha och stötta restaurangcheferna inom hela området för restaurangdrift
* Utbilda i ledarskap
* Upprätta och följa upp budget, försäljnings- och volymmål
* Skapa och följa upp handlingsplaner för effektivisering, försäljning och utveckling tillsammans med 
   restaurangcheferna
* Uppföljning av att lagkrav, regler och rutiner följs (arbetsmiljö och hälsa, livsmedelshygien, arbetsrätt, miljö etc)
* Hantera nyetableringar och själv arbeta i restaurangerna vid enstaka tillfällen
* Rekrytering av restaurangchefer
* Delta i olika typer av utvecklingsgrupper

Vem du är

Vi söker dig som kan visa att du fått människor att växa och ta ansvar. Självklart har du ett stort matintresse och älskar kyckling! Du har minst gymnasieexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastfood, där du har genomgått internutbildning inkluderande ekonomi, drift, lager, service, matsäkerhet mm. Du har god kunskap i ekonomistyrning och för branschen gällande lagstiftning såsom arbetsmiljö, livsmedelshygien, avtal mm. Det krävs att du har god kunskap i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal. Du är en van datoranvändare av samtliga program i Office och du har även erfarenhet av att ha arbetat i olika IT-system. Du har B-körkort.

Som person är du bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och van att tala inför grupper, för att skapa engagemang och delaktighet mot gemensamma mål. Du har dokumenterat god samarbetsförmåga med intresse och vilja att stötta andra. I din natur ligger att vara lojal och tålmodigt arbeta i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer. Med hjälp av din positiva attityd har du även lätt för att se möjligheterna i förändringar.

Vi erbjuder dig att

* Arbeta med ledare och i ett proffsteam med stor erfarenhet inom fastfood
* Leda öppna och ambitiösa restaurangchefer som vill utvecklas skapa gästupplevelser och positiva  
   arbetsmiljöer
* Vara med och bygga upp inom ett internationellt varumärke i Sverige
* Ha karriärmöjligheter inom varumärket både i Sverige och internationellt
* Ta plats i ledningsgruppen
* Gå utbildningar som gör dig kunnigare och attraktivare i ditt fortsatta arbetsliv
* Få en marknadsmässig lön med bonus

Övrigt

Rollen som Regionchef  inbegriper tre till fyra resdagar per vecka även helger. Den mesta tiden i din region och ibland till huvudkontoret i Stockholm. Vi tror att det är en fördel att du bor i Jönköping, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du känner igen dig i beskrivningen av rollen.



Om arbetsgivaren

Vill du jobba på en av världens största restaurangkedjor, med ca 24 000 restauranger i 115 länder?

KFC är en arbetsgivare som ger dig möjligheten att förverkliga din potential! Du lär dig kontinuerligt nya saker och är med och utvecklas tillsammans med företaget.

Ansök nu

Örebro: Junior Regionchef till KFC

Läs mer Nov 19
KFC Junior Regionchef Mellan Sverige

Vi ser gärna kvinnliga juniora sökanden till denna tjänsten, då vi strävar efter en mera jämställd fördelning bland våra chefer. Vill du ta nästa steg i din karriär och tillhöra ett segment som växer med 7-20 % varje månad. Månadslön 45 000 plus tjänstebil. Har du arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel och vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja.

Älskar du att leda människor och se dem växa? Har du förmågan att få medarbetare att förstå vem de är och ta fram sina bästa egenskaper? Att vägleda dem att förstå vilka ansvar de har och att använda sina mandat för att nå verksamhetens resultat och skapa en positiv arbetsmiljö? Att få dem att utmana sig själva och dig och att få de vilja göra karriär hos oss. Precis som du fast du har kommit en bit längre. Det är en sådan Regionchef vi söker.


Ditt uppdrag är att få restaurangcheferna i region mellan sverige i nuläget fyra restauranger (snart sju) från Göteborg till Örebro att blomma ut och göra dig umbärlig. De ska leda sina enheter, våra KFC restauranger, med kraft och klokskap. De ska få sina medarbetare att växa i sina roller så att våra kunder varje gång ska få sin bästa matupplevelser. Och så att medarbetarna hittar sin egen karriärväg, helst inom vårt varumärke.

Vi söker dig som har arbetat som chef-, distrikts eller regionchef inom fastfood, retail eller livsmedel. som vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan mot att bli Sveriges mest omtyckta restaurangkedja. Vi befinner oss i en fas där du ska vara med och påverka verksamhetens utveckling. Vi är ett modernt företag som arbetar i positiv anda och som tror på ett starkt lag med hjärtat på rätta stället. Vill du ha kul på jobbet och är du en av våra nya ledare som vill vara med och coacha våra restaurangchefer till elitnivå?


Arbetsbeskrivning

Ditt ansvarsområde är att både strategiskt och operativt stötta restaurangcheferna i att driva restaurangerna. I rollen som Regionchef är du coach och kunskapsresurs för restaurangcheferna inom områden såsom ekonomi, affärsutveckling, kvalitetssäkring av lagar, regler och rutiner. Du har även en central roll som projektledare vid öppning av nya restauranger. Du samarbetar nära restaurangcheferna, övriga regionchefer samt driftchefen i Sverige, vilken du även rapporterar till.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Säkerställa smakupplevelsen och att optimera gästupplevelsen
* Coacha och stötta restaurangcheferna inom hela området för restaurangdrift
* Utbilda i ledarskap
* Upprätta och följa upp budget, försäljnings- och volymmål
* Skapa och följa upp handlingsplaner för effektivisering, försäljning och utveckling tillsammans med 
   restaurangcheferna
* Uppföljning av att lagkrav, regler och rutiner följs (arbetsmiljö och hälsa, livsmedelshygien, arbetsrätt, miljö etc)
* Hantera nyetableringar och själv arbeta i restaurangerna vid enstaka tillfällen
* Rekrytering av restaurangchefer
* Delta i olika typer av utvecklingsgrupper

Vem du är

Vi söker dig som kan visa att du fått människor att växa och ta ansvar. Självklart har du ett stort matintresse och älskar kyckling! Du har minst gymnasieexamen eller motsvarande. Du har erfarenhet av att ha arbetat inom fastfood, där du har genomgått internutbildning inkluderande ekonomi, drift, lager, service, matsäkerhet mm. Du har god kunskap i ekonomistyrning och för branschen gällande lagstiftning såsom arbetsmiljö, livsmedelshygien, avtal mm. Det krävs att du har god kunskap i svenska i tal och skrift samt i engelska i tal. Du är en van datoranvändare av samtliga program i Office och du har även erfarenhet av att ha arbetat i olika IT-system. Du har B-körkort.

Som person är du bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kommunikativ och van att tala inför grupper, för att skapa engagemang och delaktighet mot gemensamma mål. Du har dokumenterat god samarbetsförmåga med intresse och vilja att stötta andra. I din natur ligger att vara lojal och tålmodigt arbeta i enlighet med fattade beslut, mål, policys och riktlinjer. Med hjälp av din positiva attityd har du även lätt för att se möjligheterna i förändringar.

Vi erbjuder dig att

* Arbeta med ledare och i ett proffsteam med stor erfarenhet inom fastfood
* Leda öppna och ambitiösa restaurangchefer som vill utvecklas skapa gästupplevelser och positiva  
   arbetsmiljöer
* Vara med och bygga upp inom ett internationellt varumärke i Sverige
* Ha karriärmöjligheter inom varumärket både i Sverige och internationellt
* Ta plats i ledningsgruppen
* Gå utbildningar som gör dig kunnigare och attraktivare i ditt fortsatta arbetsliv
* Få en marknadsmässig lön med bonus

Övrigt

Rollen som Regionchef  inbegriper tre till fyra resdagar per vecka även helger. Den mesta tiden i din region och ibland till huvudkontoret i Stockholm. Vi tror att det är en fördel att du bor i Jönköping, men det är inte ett krav. Det viktigaste är att du känner igen dig i beskrivningen av rollen.



Om arbetsgivaren

Vill du jobba på en av världens största restaurangkedjor, med ca 24 000 restauranger i 115 länder?

KFC är en arbetsgivare som ger dig möjligheten att förverkliga din potential! Du lär dig kontinuerligt nya saker och är med och utvecklas tillsammans med företaget.

Ansök nu

Head of Field Service Management - Telia Field Operations

Läs mer Nov 24
Telia Field Operations
Är du teknikintresserad och vill vara en del av framtidens teletekniska uppdrag? Är du en driven och engagerad ledare?

Sök då  till oss och bli en viktig del i arbetet med att trygga driften av Sveriges fiber- och IP-nät

Om oss
Telia Field Operations är Telias egen teknikerverksamhet och vår primära uppgift är att säkerställa att Telias nationella säkerhetskunder ständigt är i drift, även i kris och beredskapstider.

Vi arbetar även med fiberbyggnation, omkopplingar, nätsäkerhetsarbete, metodutveckling, nätutredningar, migreringsarbete m.m. I vårt uppdrag ingår även  service, leverans och felavhjälpning av det fasta nätet.

Vi finns idag i 7 områden från norra till söder i Sverige. Vi är idag 55 medarbetare varav 40 är tekniker inom avdelningen Field Service Management.

Genom denna annons söker vi en driven ledare för Field Service Management.

Din nästa möjlighet
Nu söker vi dig som vill vara med på vår utvecklingsresa. Som ledare för Field Service Management har du personalansvar för våra regionala Teamledare. Du ingår i Ledningsgruppen som leds av Head of Telia Field Operations.

Vidare har du ett intäkts- och kostnadsansvar och säkerställer att avdelningen uppnår såväl debiteringsgrad och avverkning som kunders krav på service- och leveransprecision genom ett nära och stöttande ledarskap. Som ledare arbetar du aktivt för att utveckla avdelningen genom att medverka till kompetensutveckling, arbetsplanering, rekrytering av ny personal med mera.

Beskrivning/Arbetsuppgifter
- Att inom ansvarsområdet leda, följa upp och utveckla verksamheten i linje med gällande lagar, kundavtal och Telia Field Operations policys och riktlinjer.
- Säkerställa att definierade mål uppnås och verka för en kontinuerlig förbättring.
- Kontinuerlig uppföljning med Teamledare samt säkerställa att personal utvecklas på bästa sätt.
- Kontakt för externa och interna parter inom ansvarsområdet samt LG och övriga ledare inom TFO.
- Personalledning av Teamledare
- Verksamhetsutveckling för funktionen
- Kompetenssäkring (rekrytering, utbildning)
- Lönesättning/lönerevision
- Kostnads- och intäktsansvar
- Debiteringsgrad tekniker
- Intern beställarfunktion för inköp
- Brandskyddsansvar (BSA)
- Arbetsmiljö- och Miljöansvar
- Personaladministration
- Ansvarig för att de anställda inom Field Service Management har kompetens för och använder rätt IT-system
- Samordning av kompetensutveckling av tekniker
- Uppföljning av teknikeravverkning 

Vem är du?
Som person är du strukturerad, vetgirig, lösningsorienterad, prestigelös och flexibel. Du är van vid att arbeta med uppbyggnad och utveckling av operativa processer. Du har ett affärsmässigt tänk med fokus på lönsamhet och effektivitet och en vana att arbeta som kravställare inom IT-utveckling. Du har ett granskande förhållningssätt och är inte rädd för att ifrågasätta rådande läge och arbetssätt.


Du förväntas ta ett stort eget ansvar för att driva och utveckla arbetet framåt samt sprida och säkerställa att rutiner efterlevs.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Meriterande
-  Utveckling av operativa processer/flöden
- Arbete med affärsutveckling  

Krav
God datorvana (är van vid att arbeta i olika IT-system och Officepaketet (främst Excel)). En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en trygg och bra arbetsmiljö där det råder frihet under ansvar. Det är viktigt att du hittar en bra balans mellan arbetet och ditt privatliv, så att båda delarna bidrar till att du känner arbetsglädje och får en meningsfull fritid. Därför finns möjlighet till hemarbete (ca. 2 dagar i veckan) och vi tillämpar flexibla arbetstider. Vi kommer satsa på dig långsiktigt och vill att du ska utvecklas och växa med oss. Förutom de kollektivavtalade förmånerna erbjuder vi friskvård, personalrabatter samt ett brett nätverk av kollegor i branschen. Vi hjälper och stöttar varandra i alla lägen!

Intresserad
Sök tjänsten! Vi lovar att du kommer att börja en spännande resa hos oss samtidigt som du har mycket roligt på vägen. Du får arbeta i ett företag med stora ambitioner, högt till tak och engagerade kollegor.

Vi ser fram emot din ansökan! Urval sker fortlöpande.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Lernia AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Lernia AB .

Karriärcoach till Lernia Karriärväxling

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Feb 5
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, matchning och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Vi söker nu en karriärcoach till vårt team, med placering i Örebro!

Om Lernia Karriärväxling

Inom Lernia Karriärväxling skapar vi möjligheter för individer i arbetslivet genom att stötta medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla personal eller minska personal. Vi erbjuder tjänster inom omställning, outplacement, karriärvägledning, ledarutveckling och chefsstöd.

Vi befinner oss i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Nu söker vi efter en karriärcoach till Västerbotten. Vill du vara med på vår resa?

Vad blir dina arbetsuppgifter?

I rollen som karriärcoach arbetar du konsultativt med att coacha, stödja och vägleda personer i olika förändrings- och omställningsfrågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Tjänsten innebär att coacha de deltagare som du får ta hand om till ny sysselsättning. 85% av våra deltagare går i ny sysselsättning betydligt snabbare än maxtiden i programmet.

Vem söker vi?

Vi söker dig som är en erfaren coach. Du är van vid att coacha och stötta kollektivarbetare och tjänstemän. Det är en fördel om du också har erfarenhet av kompetenskartläggning och att coacha chefer.

Vi ser gärna att du har:

• Akademisk utbildning i minst 3 år inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi eller liknande.
• Coachutbildning och certifierad enligt ICF
• Minst sju års arbetslivserfarenhet samt har arbetat som coach i sammanlagt tre år under de senaste fem åren mot kollektivanställda såsom TSL.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Uppdragen förekommer i hela Västerbotten. Körkort och egen bil är ett krav.
• Meriterande är om du har någon licens inom personlighetstester

Vem söker vi?

För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Som person är du förtroendegivande och har en god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation, uppdragen innebär att du har kundkontakt och kan bygga relation och sälja in våra tjänster till nya kunder. God kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis Arbetsförmedlingen, A-kassan, AGB och CSN behövs i rollen. Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar.

Vad erbjuder vi?

Vi erbjuder marknadsmässiga löner, ett stimulerande arbete och möjlighet till vidareutveckling i en verksamhet som gör skillnad för företag och individer. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad!

Om anställningen

Placeringsort: Örebro, arbete förekommer på andra orter i Örebro län
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning el som underkonsult
Tjänstgöringsgrad: Heltid alt. deltid enligt överenskommelse.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan och information

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta Områdeschef Liise Dahlqvist, liise.dahlqvist@lernia.se .

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund.

OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Välkommen med din ansökan!

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Ansök nu

Säljare till Lernia Bemanning i Västmanland

Utesäljare
Läs mer Okt 20
Lernia utvecklar framtidens arbetskraft. Genom våra insatser inom utbildning, matchning, bemanning och rekrytering ser vi till att företag får den kompetens de behöver och att tiotusentals människor kommer i arbete. Det har varit vår uppgift i över hundra år.

Lernia omsatte 3,3 miljarder kronor 2022 och finns över hela landet. Vi utbildade och coachade 19 900 personer och förmedlade 11 500 bemanningskonsulter. 13 700 personer fick möjlighet till nytt jobb genom våra tjänster. Läs mer på lernia.se

Här får du själv utvecklas samtidigt som du ser andra växa genom sina nästa steg i arbetslivet. Vi är alla lika och unika och alla behövs. Det tror vi starkt på och det verkar vi för – tillsammans. Tillsammans utvecklar vi framtidens arbetskraft.

Är du en målmedveten person som aldrig ger upp förrän kunden är nöjd? Älskar du försäljning och vill vara med och utveckla spännande arbetsplatser i Sverige? Då har vi jobbet för dig.

Om rollen:

Vi fokuserar på att öka kundens produktivitet genom att erbjuda rätt personal vid rätt tidpunkt med rätt kompetens. Hos oss blir du en del av en modern arbetskultur där vi värdesätter resultat över arbetstider. Vi tror på frihet under ansvar och självledarskap.

Du blir en del av ett erfaret säljteam med expertis inom bemanning och rekrytering till svenska företag. Vi har en stark position på blue collar-sidan och gör just nu en stor satsning på tjänstemän.

Vem är du?

Vi letar efter en energifylld person som trivs med att sticka ut. Du är tålmodig och ger inte upp lätt. Du är alltid redo för nästa kundmöte och har erfarenhet av sälj inom medelstora till stora företag med goda resultat. Erfarenhet från bemanningsbranschen är absolut meriterande.

Vi värderar dina tidigare erfarenheter och resultat högre än formell utbildning. Vi tror att du trivs med lagspel och har ett kontaktnät inom våra fokusbranscher.

Vad vi erbjuder:

Lernia är ett stabilt företag med över 100 års erfarenhet. Du får en spännande och utvecklande tjänst där din ambition är gränsen för din framgång. Du har möjlighet att planera din tid och arbetssätt själv. Frihet under ansvar! Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning.

Ansökan:

Du söker tjänsten genom annonsen. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Intervjuer sker via video och det blir ett fysiskt möte med slutkandidaten innan anställning.

Information

Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Placeringsort: Gävle eller Västerås
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Kontaktuppgifter och ansökan

Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet och som konsultchef är det viktigt att kunna presentera ett budskap positivt, säljande och tydligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Adrian Runsten på adrian.runsten@lernia.se.

Vi ser fram emot din ansökan och kanske är det just DU som blir en del av Lernia-gänget!

Forma framtiden med oss!

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. 2022 fick 15 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia - tillsammans formar vi din framtid! Läs mer på lernia.se

Ansök nu

Konsultchef

Personalansvarig
Läs mer Mar 13
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en konsultchef till vårt kontor i Örebro! Hos oss arbetar du nära kund och beställare och är involverad i verksamhetens utveckling. Utöver personalansvaret för uthyrda konsulter kommer du att arbeta med rekryteringar samt förekommande administrativa uppgifter.

Vilka är vi? Vi är ett team med högt i tak och mycket humor eftersom vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi jobbar i en föränderlig miljö, ofta i ett högt tempo, vilket ställer krav på att du trivs med att inte alltid veta vad nästa dag innehåller. Vårt jobb är att bygga människor - människor bygger framtiden!

Formell kompetens

Krav

- B-körkort
- Erfarenhet av rekrytering samt personalansvar.

Meriterande

- Utbildning inom HR/personalvetare
- Vana av liknande arbeten

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som konsultchef hos oss motiveras du av ständiga förändringar och högt uppsatta mål. Du har lätt att se affärsmöjligheter och tycker om att, genom relationsbyggande, jobba med försäljning och service. Vidare har du har lätt till skratt och du är duktig på att kommunicera och genom det känner du dig trygg i att möta många olika typer av människor. Du är prestigelös, positiv och har ett brinnande engagemang för att jobba med människor. Du är med fördel en strukturerad person som sätter höga mål för dig själv gällande kvalitet i ditt arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Örebro

Tillträdesdag

Snarast

Information

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Johansson 072-254 15 16 susanne.johansson@lernia.se

Sista ansökningsdag är 31 mars, men vi kommer att göra urval löpande så tveka inte att skicka in din ansökan.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu

Jobbmatchare/handledare till Lernia i Örebro

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Jan 24
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Jobbmatchare/handledare till Lernia i Örebro

Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden!

Vi söker en Jobbmatchare/handledare till vår verksamhet inom Rusta och Matcha i Örebro.

Vad blir dina arbetsuppgifter?

Rusta och Matcha är en matchningstjänst och en del i arbetet med den fortsatta reformeringen av arbetsförmedlingen. Hos oss kommer du att vara en viktig del i att coacha och matcha vuxna ut till arbete eller hjälpa dem hitta vägen till arbete via studier. Vi skapar förutsättningar för arbetssökande att komma ut i arbetslivet och på så sätt bidra till samhället.

I rollen som Jobbmatchare/Handledare hos oss möter du både deltagare och företag och din uppgift blir att bygga broar för att få dem att mötas. Företagskontakter är en viktig del i matchningen för att få ut deltagare i arbete vilket innebär att vi söker dig som har eller vill skaffa ett brett kontaktnät, samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Våra deltagare efterfrågar både kvalitativ och effektiv vägledning som leder till arbete. Du kommer att jobba med deltagare både enskilt och i grupp genom individuella samtal, gruppaktiviteter och företagsbesök. Arbetet innebär även administration kopplat till uppdraget. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med kollegor från andra delar av Lernia inom både utbildning och bemanning för att på bästa sätt hitta rätt väg för varje deltagare.

Vem söker vi?

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du är affärsdriven och arbetar på egna initiativ mot uppsatta mål. Det är viktigt att du ser möjligheter, har god pedagogisk förmåga och gillar en omväxlande arbetsvardag.

Du har även förmåga och vilja att utveckla människor och tillämpa olika pedagogiska metoder. Tjänsten kräver att du har ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring där du ser varje individs unika förutsättningar.

Eftersom rollen innefattar aktiv dialog med deltagare, kollegor, chef och kund är det viktigt att du är kommunikativ och bra på att skapa goda relationer. Du är riktigt bra på att samarbeta och ser dig själv som en lagspelare där du möter både deltagares och kundens önskemål.

För att vara aktuell för tjänsten har du:

Minst 120 högskolepoäng (80 hp enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola inom till exempel organisation och personal, företagsekonomi, studie och yrkesvägledning, sociologi, beteendevetenskap, pedagogik, samhällsvetenskap eller statsvetenskap. Samt minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom de senaste 5 åren.

Alternativt

Eftergymnasial utbildning om minst 1 år. Samt minst 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom de senaste 5 åren, inom till exempel jobbcoachning, rekrytering, arbetsledning med personalansvar, studie och yrkesvägledning eller arbete med arbetslivs och arbetsmarknadsfrågor.

Utöver något av alternativen ovan ser vi även att du har:
- Sälj- eller rekryteringsbakgrund med ett stort företagsnätverk
- Körkort B och tillgång till egen bil
- God system- och datorvana
- Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper anses meriterande

Vad erbjuder vi?

Förutom en heltidsanställning, erbjuder vi marknadsmässiga löner och möjlighet till vidareutveckling. Vi arbetar aktivt med arbetsmiljöfrågor så att våra medarbetare fortsätter att trivas och utvecklas hos oss. Du får möjlighet att vara med och påverka där du gör skillnad!

Om anställningen

Placeringsort: Örebro, arbete kan även förekomma på närliggande orter
Anställningsform: Tillsvidare som inleds med 6 mån provanställning
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Ansökan och information

Urvalet sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, skicka därför gärna in din ansökan redan idag. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterare Moa Josefsson, moa.josefsson@lernia.se.

Som ett led i vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer att få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

En av våra grundläggande värderingar är lika och unika, vilket innebär att vi strävar efter mångfald i vår verksamhet. Därför ser vi gärna sökanden med olika bakgrund.

Välkommen med din ansökan!

OBS, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail, vänligen sök tjänsten via annonsen. Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se.

Besök oss gärna på www.lernia.se.

Ansök nu

Lernia söker utbildare inom bygg och anläggning i Örebro

Lärare i gymnasiet - yrkesämnen
Läs mer Okt 17
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Vill du vara med och göra skillnad för människor och företag, då har du chansen nu!
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är ca 6000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Vi söker nu en utbildare inom bygg och anläggning till Örebro. Vi söker dig som har ett genuint intresse för att utbilda människor och gedigen yrkeserfarenhet inom branschen.

Arbetsuppgifter
Du kommer att utbilda deltagare inom bygg på såväl grund- som avancerad nivå inom ramen för vår arbetsmarknadsutbildning. Utbildningens syfte är att ge deltagarna kunskaper inför arbete och anställning i branschen. Dina arbetsuppgifter består bland annat i att coacha och motivera deltagarna i deras personliga såväl som kunskapsmässiga utveckling. Du kommer tillsammans med dina kollegor att arbeta under stort ansvar med att planera, genomföra och följa upp utbildningar inom området.

Tjänsten innebär utbildning i både praktiska och teoretiska ämnen och du kommer att få träffa deltagare från många olika kulturer och faser i livet. På Lernia tycker vi att det är fantastiskt att alla människor är både lika och unika.

Din bakgrund
Du har en byggnadsteknisk bakgrund, gedigen yrkeserfarenhet och/eller har yrkesbevis för ett eller flera av följande områden:

• Träarbetare
• Betongarbetare
• Väg- och anläggning
• Plattsättare

Du har en god pedagogisk förmåga, genuint intresse för vuxnas lärande och erfarenhet av att utbilda andra. Lärarbehörighet är starkt meriterande.

Det är viktigt att du har god kännedom om arbetsmarknaden och har lätt för att skapa kontakter och bygga kontaktnät. Du bör ha ett stort engagemang kombinerat med en förmåga att se till helheten och en vilja att utveckla.

Du har god datorvana och är bekväm med tekniska hjälpmedel och digitala plattformar. Lernia erbjuder både närlärande och flexibel undervisning.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där rätt inställning är av avgörande betydelse. Du ska se möjligheter, ha mycket god pedagogisk förmåga och gillar när det händer mycket omkring dig. Vi söker dig som kan tänka i nya banor, är strukturerad och är ansvarstagande som person.

Vi ser gärna att du är utåtriktad, kreativ och lösningsfokuserad. Du ska kunna arbeta för att skapa trivsel och gemenskap och kommer att fungera som mentor för våra deltagare. Du trivs med att samarbeta men även att ta egna beslut samt skapa och vårda kundrelationer.

Då deltagarna har ett individuellt studieupplägg och varierande behov ska du kunna arbeta självständigt och med stor flexibilitet. Du som söker tjänsten ska ha ett starkt engagemang och intresse för människor i förändring och med varierande förutsättningar.

Anställning
Tillsvidareanställning på heltid med placering i Örebro. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll. Du kommer få ge ditt samtycke till detta innan bakgrundskontrollen genomförs.

Information
Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterare Anna Lundberg
mejl; anna.lundberg@lernia.se eller telefon; 072 254 32 83

Sista ansökningsdatum
2022-11-30
Rekryteringen sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så ansök redan idag.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Konsultchef

Personalansvarig
Läs mer Okt 10
Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

Lernia omsatte 2,9 miljarder kronor 2021 och finns över hela landet. Vi utbildade 19 000 personer och förmedlade 10 800 bemanningskonsulter. Vårt mål är minst 15 000 i jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på Lernia.se

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en konsultchef till vårt kontor i Örebro! Hos oss arbetar du nära kund och beställare och är involverad i verksamhetens utveckling. Utöver personalansvaret för uthyrda konsulter kommer du att arbeta med rekryteringar samt förekommande administrativa uppgifter.

Vilka är vi? Vi är ett team med högt i tak och mycket humor eftersom vi tycker det är viktigt att ha roligt på jobbet. Vi jobbar i en föränderlig miljö, ofta i ett högt tempo, vilket ställer krav på att du trivs med att inte alltid veta vad nästa dag innehåller. Vårt jobb är att bygga människor - människor bygger framtiden!

Formell kompetens

Krav

- B-körkort
- Erfarenhet av rekrytering samt personalansvar.

Meriterande

- Utbildning inom HR/personalvetare
- Vana av liknande arbeten

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen som konsultchef hos oss motiveras du av ständiga förändringar och högt uppsatta mål. Du har lätt att se affärsmöjligheter och tycker om att, genom relationsbyggande, jobba med försäljning och service. Vidare har du har lätt till skratt och du är duktig på att kommunicera och genom det känner du dig trygg i att möta många olika typer av människor. Du är prestigelös, positiv och har ett brinnande engagemang för att jobba med människor. Du är med fördel en strukturerad person som sätter höga mål för dig själv gällande kvalitet i ditt arbete.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Vikariat (jan-aug)/Heltid/Örebro

Tillträdesdag

December 2022 eller Januari 2023

Information

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Susanne Johansson 072-254 15 16 susanne.johansson@lernia.se

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Ansök nu