Örebro: HR-strateg till Örebro universitet

Hitta ansökningsinfo om jobbet HR-strateg till Örebro universitet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-13 // Varaktighet: Heltid

Nu söker vi en HR-strateg till Örebro universitet med fokus på kompetensförsörjning och ledarskap. Välkommen med din ansökan!

Har du erfarenhet av kvalificerat HR-arbete på strategisk nivå? Vill du dessutom vara med och bidra till en kunskapsbaserad samhällsutveckling där framstående forskning och utbildning med hög kvalitet står i fokus? Då är rollen som HR-strateg vid Örebro universitet något för dig!Som HR-strateg förväntas du arbeta strategiskt med kompetensförsörjning och chef- och ledarskapsfrågor. Du ansvarar för att projektleda, ta fram och driva igenom implementeringen av strategier inom området.Örebro universitet står för kunskap i, och utveckling av samhället. Örebro universitet bidrar med forskning som förändrar världen och utbildar studenter som är med och skapar Sveriges och världens framtid. Vill du vara med på deras resa?Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som HR-strateg vid Örebro universitet kommer du till en stimulerande och utvecklande miljö som är med och skapar framtiden inom internationell konkurrenskraftig forskning. Här erbjuds professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa!

Du ingår i personalavdelningens ledningsgrupp och rapporterar direkt till HR-chef. Du får en ledande roll i form av att du projektleder och driver arbete där du leder och fördelar arbetet och tillsammans med ditt team ansvarar du för att ni går i mål.

Dina arbetsuppgifter

Ditt uppdrag innebär bl.a. att du driver och utvecklar frågorna inom ditt område och ansvarar för att du tillsammans med verksamheten implementerar de strategier du arbetar fram. Du har många års erfarenhet inom strategisk HR och/eller i roller som chef och ledare.

Som HR-strateg kommer dina framtida arbetsuppgifter bl.a. att vara:

• ta fram kompetensförsörjningsprocess för lärosätet
• planera och vidareutveckla kompetensutvecklingsinsatser
• arbeta strategiskt med chef- och ledarförsörjning
• strategiskt arbeta med chefsutbildning och chefsutveckling
• leda utvecklingsarbete
• leda workshops
• samordna och ansvara för årliga analyser och uppföljning av HR-initiativ

Värt att veta

Som HR-strateg vid Örebro universitet blir du en del av en avdelning med stark teamkänsla som befinner sig på en utvecklingsresa. Du får arbeta tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning.

Våra förväntningar

Vi söker dig med en akademisk examen inom relevant område samt dig som har gedigen erfarenhet från kvalificerat HR-arbete på strategisk nivå.

Du har erfarenhet av verksamhetsutvecklingsfrågor samt förändrings- och förbättringsarbeten. Vi ser att du också har erfarenhet av strategiskt arbete med kompetensförsörjning samt att du arbetat med kvalificerad rekrytering av chefs- och ledarroller. Har du erfarenhet som chef och ledare från tidigare uppdrag ser vi det som spännande.

Som person tror vi att du har en god analytisk förmåga som möjliggör att du snabbt kan förstå och navigera inom nya områden och i nya miljöer.

Vi ser att du som person är strukturerad, lösningsorienterad och uthållig. För att lyckas i rollen är framgångsfaktorerna: målmedvetenhet och ett driv att nå resultat. Det krävs att du har ett gott självledarskap och förmåga att prioritera och uthålligt driva ditt arbete framåt.

Då du har många kontaktvägar internt ser vi att du har en god kommunikativ förmåga samt god förmåga att skapa förtroendefulla relationer samt är lyhörd.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Örebro som HR-specialist/HR-adviser.

HR Business Partner

Läs mer Apr 2
Vill du kunna göra skillnad genom ditt dagliga arbete? Som medarbetare på Ragn-Sells gör du det, oavsett roll inom företaget. Vårt arbete bidrar nämligen till ett bättre samhälle och en bättre miljö. Dessutom verkar vi inom en spännande framtidsbransch där vår gedigna historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill vi vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand.Har du några års erfarenhet från HR-yrket och är intresserad av en operativ roll där du ges möjlighet att jobba nära affären vet vi att denna tjänst kommer passa dig. Du ingår i ett team tillsammans med tre HR Business Partners, två HR-Specialister, en arbetsmiljöspecialist och HR-chef. Du rapporterar till HR-chefen i Ragn-Sells Recycling. Som grupp arbetar vi väldigt nära varandra och samarbetar i olika projekt och frågor. För oss är det viktigt att den som börjar i vårt team också är en teamplayer som oss. Vi arbetar även nära HR-kollegorna i vårt andra affärsområde, Treatment & Detox, och vår Utbildningskademi.  

Vad vi erbjuder dig


• Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
• En trevlig arbetsplats med kunniga kollegor
• Kompetensutvecklingsmöjligheter genom vår egen Akademi
• Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv

Arbetsuppgifter 

HR arbetar nära verksamheten och ansvarar för chefsstöd och HR-relaterade frågor. Ditt ansvarsområde blir att ta ett helhetsansvar för alla HR-relaterade frågor inom din tilldelade region i affärsområdet Recycling. Inom ditt område ansvarar du för fackliga kontakter och förhandlingar.  Du kommer även arbeta nära vår arbetsmiljöspecialist i frågor rörande arbetsmiljön och har stöd från HR-Specialisterna kring bl.a rekrytering.

Du kommer också ges möjlighet att fördjupa dig i olika HR-frågor som t ex arbetsrätt, rehabilitering, kompensation & förmåner, rekrytering och olika strategiska projekt. 

Din bakgrund 

Vi söker dig som har en personalvetarutbildning, eller motsvarande utbildning, och därefter har arbetat några år i rollen som HR Business Partner eller motsvarande. Du har lätt för att skapa långsiktiga relationer och är intresserad av den operativa verksamheten där du är med och stöttar chefer i deras dagliga frågor. Du är också engagerad i hur vi ständigt kan förbättra våra processer och rutiner för att bygga ett effektivt arbetssätt. Det är meriterande om du har erfarenhet från HR-uppdrag inom bolag med en stor andel kollektivanställda. 

Du talar och skriver svenska och engelska utan problem, är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet. I arbetet är du kommunikativ, affärsmässig och duktig på att hålla god struktur och effektivitet. 

Resor förekommer i tjänsten, därför är körkort ett krav då flera av våra arbetsställen nås med bil.

Övrigt

Tjänsteställe: Örebro  

Heltid: 38,5 tim/vecka. 

Tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning.

Kontakt och ansökan 

Låter det intressant? Skicka in din ansökan genom att klicka på ansök nedan och därefter registrera ditt CV senast den 21a April. Kontakt och intervjuer kommer att ske löpande.

Vi arbetar med löpande urval och kan därför komma att tillsätta rollen före sista ansökningsdatum. 


Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är drygt 1600 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Norge, Danmark och Estland. Totalt är vi ca 2500 personer i hela koncernen och 2022 omsatte koncernen ca 8,7 miljarder SEK.

Ansök nu

HR Advisor

Läs mer Mar 14
FoodVentures lanserades i Norden med sitt första projekt i Sverige och nu söker vi dig som vill vara med på vår tillväxtresa! Vi söker en driven HR Advisor som älskar att arbeta i en bred roll med HR-processer och agera stöd till chefer och medarbetare. Är det dig vi söker till rollen som HR Advisor för FoodVentures i Frövi?
 
Om FoodVentures 
Vi är övertygade om att vi har beprövade lösningar för att på ett hållbart sätt producera färska och välsmakande livsmedel. Nyckeln till att möta den växande efterfrågan på livsmedel ligger inte bara i att öka produktionen, utan också i att minimera vår miljöpåverkan.

Genom att omfamna naturen och innovation förespråkar vi en övergång till växtbaserade dieter och ett globalt införande av moderna jordbruksmetoder (CEA), nära stora städer där konsumenterna behöver det mest.

CEA-industrin har förändrats i Nederländerna under de senaste 100 åren, vilket är något att vara mycket stolt över, men också något att föra vidare till resten av världen. Det är vårt uppdrag att visa vägen i denna transformativa resa, med rötter från Nederländerna till resten av världen.
 
Din roll hos oss
Som HR Advisor hos oss kommer du vara en av de första anställda i företaget och ingå i ett litet och smidigt ledningsteam. Målet är att vara fullt bemannade sommaren 2024. Detta inkluderar anställning av cirka 20 ledningsfunktioner och 100 växthusarbetare. Företaget har stora planer på tillväxt och söker nu en HR Advisor som kan vara behjälplig att skapa förutsättningar för tillväxt. Rollen erbjuder ett brett och operativt arbete med HR-frågor och HR-processer. Du rapporterar till platschefen.
 
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rekrytera och anställa ny personal
Utveckla och implementera HR-policyer, rutiner och riktlinjer skräddarsydda för vår bransch och de lagkrav som finns i Sverige
 Primär kontaktperson till våra fackliga partners
Säkerställa efterlevnad av svensk arbetsrätt
Arbetsmiljöarbete

 
Vi ser gärna att du har
För att trivas i rollen ser vi att du kan arbeta självständigt och besitter förmågan att vara noggrann, strukturerad och samtidigt proaktiv och driven även i en snabbrörlig miljö. Du behöver ha förmågan att balansera kravställande och lyhördhet gentemot medarbetare och ledning. Du är trygg i dig själv och i din HR kompetens samt i din förmåga att kommunicera med olika typer av personligheter och du har lätt för att skapa ett förtroende, men räds inte heller att hantera obekväma situationer. Du har ett strukturerat arbetssätt och en förmåga att se helheten. Vårt arbetsspråk är engelska varför du behöver vara trygg i engelska i både tal och skrift.

För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig som har akademisk examen inom HR-området samt 3-5 års erfarenhet från liknande roll där du arbetat med samtliga delar inom HR-området såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetsrätt.
 
Din ansökan
Urvalet sker löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Detta är en direktanställning hos FoodVentures som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup.  Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Susanne Johansson på telefonnummer 076-134 49 00.

Ansök nu

HR-Business Partner till Euromaint

Läs mer Feb 19
Nu söker vi en erfaren och handlingskraftig HRBP till Euromaint. Placerad i Örebro

Letar du efter en verksamhetsnära tjänst som HR Business Partner ( HRBP ) där du får användning för din gedigna erfarenhet inom HR? Vill du vara med på en spännande transformationsresa i ett internationellt bolag som är ledande aktör inom tågunderhåll? Då har vi en spännande möjlighet för dig där du som HRBP blir en del av Euromaints professionella HR-team.Du kommer vara med och forma företagets framtid och bidra till att vår verksamhet har rätt förutsättningar till att skapa en kultur där medarbetarna trivs och utvecklas. Som HR-BP arbetar du tillsammans med chefer och medarbetare i hela Sverige men har placering i Örebro. Låter det som en intressant utmaning för dig?

Ditt anställningserbjudande

Euromaint är Sveriges största bolag inom tågunderhåll! Vi erbjuder kvalificerat tekniskt underhåll som tillgodoser järnvägsbranschens behov av välfungerande fordonsflottor.

Med oss ges du goda utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter, både i Sverige och internationellt med våra spanska huvudägare CAF. På Euromaint kommer du att omges av kompetenta och drivna kollegor som förgyller din arbetsdag. Hos oss får du stora möjligheter att själv prioritera, styra och planera dagen. Vi är ett bolag som expanderar. Vi erbjuder innovativa lösningar i kombination med modern teknik.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som HRBP kommer du mestadels arbeta operativt men även strategiskt. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att: 

• Chefsstöd och partner i initiativ inom verksamheten
• Arbeta med frågor som t ex rör tolkning av kollektivavtal, fackliga förhandlingar, rehabilitering och lönebildning
• Delta i projekt och implementera nya processer som en del av vårat ständiga förbättringsarbete
• Analysera och följa upp nyckeltal kopplade till HR-området
• Aktivt supportera och leda alla traditionella hr-processer
• Delta i ledningsgruppsmöten för en eller flera affärsområden där du bidrar till bolagets utveckling och framgång

Värt att veta

I HR-teamet står samarbete, arbetsglädje och nytänkande högt på agendan. Du ingår i HR BP teamet tillsammans med tre kollegor som finns i Solna. På Örebro kontoret har du tre andra HR kollegor från HR organisationen.

Tjänsten är på heltid med förtroendetid. Din placeringsort är i Örebro. Då verksamheten är geografiskt spridd ingår visst resande inom Sverige vid behov.

Våra förväntningar

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personaladministration, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat som HRBP eller i en likande roll med mycket god erfarenhet från brett HR arbete och operativs HR arbete gärna i en större internationell organisation och/eller inom industri, lager, logistik eller annan liknande verksamhet. 

Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och klarar av att tolka kollektivavtal samt är trygg i att hantera alla typer av frågor kopplade till arbetsrätt. Du har också god systemvana och erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet av HR-system är även detta meriterande för rollen.

Som person är du målfokuserad, självständig och kommunikativ samt har en god förmåga att arbeta strukturerat. Du har god samarbetsförmåga, är förtroendegivande och trivs i en bred och verksamhetsnära tjänst. Du brinner för att arbeta i en central och drivande roll och utmanas av att arbeta i ett företag och i en roll där det händer mycket och trivs i högt tempo. Viktigt i rollen är att du är duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig har resultatfokus och kan prioritera i vardagen. Du trivs i en roll med ansvar och driver självständigt arbetet framåt.

Då många kollegor är engelskspråkiga och viss rapportering till moderbolaget CAF sker på engelska, är det ett krav att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

HR-Generalist till Samhall distrikt Örebro/Värmland

Läs mer Feb 26
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste och största företag? Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Ditt engagemang hos Sveriges mest betydelsefulla företag gör verklig skillnad för många. Välkommen till en gemenskap där varje insats räknas och där du, tillsammans med oss skapar varaktig påverkan! För mer information om oss, besök gärna www.samhall.se


Bli en del av vårt team

Vi utökar för att förstärka HR-arbetet i våra distrikt och söker nu HR-generalister till flera orter runt om i Sverige.


Som HR-generalist i distriktet ingår du tillsammans med en HR verksamhetspartner (HRVP) och 3 HR-generalister i distriktets HR-team. Du rapporterar till HRVP i distriktet som också är medlem i distriktets ledningsgrupp. Distriktet består av ca 1800 anställda.


Samhall har från 1 mars 14 distrikt och distriktens HR-team ingår i enheten HR Drift som består av totalt ca 60 medarbetare. HR Drift har uppdraget att säkerställa ett enhetligt och verksamhetsnära HR-arbete och utgör ett forum för kunskapsdelning och kompetensutbyte. Enheten ingår i sin tur i Samhalls avdelning för HR & Kommunikation.


Rollen som HR-generalist

Som HR-generalist arbetar du med brett operativt HR-arbete i ett nära partnerskap med cheferna i ditt distrikt. Tillsammans sätter ni medarbetarnas utveckling i fokus med målsättning att utveckla arbetsförmåga och anställningsbarhet genom arbete. I vardagen ställs du ofta inför frågor som har stark koppling till arbetsmiljö och rehabilitering då alla våra medarbetare har funktionsnedsättningar som kan ställa särskilda krav på anpassningar och individanpassat ledarskap.


I arbetet ingår också att förhandla med facken i olika personalärenden och att driva löneprocess-arbetet för medarbetarna inom LO-kollektivet. Du ansvarar för utbildningsplanering, för att rehabiliteringsarbetet genomförs enligt regelverk och för att distriktets plan för minskad sjukfrånvaro följs. I rollen ingår också att verka för en inkluderande och jämlik företagskultur och för ett gott samarbete med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Företagshälsovården och Samhalls fackliga organisationer.


Vem är du och vad drivs du av att göra?

Vi söker dig med flerårig erfarenhet av brett operativt HR-arbete och relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har goda kunskaper i arbetsrätt, erfarenhet av fackliga förhandlingar och är flytande i svenska i både tal och skrift. Då tjänsten innefattar resor ställer vi krav på B-körkort. Meriterande är erfarenhet av arbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan samt andra språkkunskaper än svenska.


Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du är bra på att bygga förtroendefulla relationer och arbetar målstyrt och strukturerad. Du är utvecklingsorienterad, har god kommunikationsförmåga, ett coachande förhållningssätt och företräder HR-frågorna på ett professionellt sätt och med en hög personlig integritet. Du tror på människors förmåga och delar Samhalls värdegrund: Tron på alla människors lika värde – Tilltron till alla individers förmåga – Arbetets värde för individens och samhällets utveckling.


Ansökan och övrig information

Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund.


Anställningsform: Tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning

Anställningsdatum: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100%

Befattningens placering: Örebro alternativt annan ort inom distriktet efter överenskommelse


Sista ansökningsdag: 15 mars 2024


Kontaktpersoner

Linda Henriksson-Ådén HRVP, tfn 0703224603

Urban Johannesson HRVP, tfn 0721862841


Fackliga kontakter

Tommy Salomonsson Ledarna, tfn 0703300351

Siwerth Alm Unionen, tfn 0705468717

Asim Zilic SACO, tfn 0703594515


Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ansök nu

Global HR Analyst

Läs mer Feb 9
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Are you curious, analytical and well-versed in Big Data, automation and core global HR system applications? If so, we invite you to join our team as a Global HR Analyst at Epiroc.

About Us
At Epiroc, we believe in empowering our employees through innovative and flexible system solutions. As a Global HR Analyst, you’ll collaborate with colleagues from around the world to ensure an excellent user experience for Epiroc employees in core HR applications. We are a group of highly driven, ambitious and professional colleagues with a mission to drive digitalization, proactivity, and automation, revolutionizing the way we work. Join our dynamic team and make a meaningful impact on our global HR practices! 

This position reports to Manager Global Service Desk HR.

Your mission
As a Global HR Analyst at Epiroc, your responsibilities will include:

* Promote and Support: You’ll play a central role in promoting, supporting, developing and representing the use of globally selected tools such as SuccessFactors and Cornerstone using Service Now.
* Collaborate: Work closely with Global HR Process and System Specialists to drive digitalization and automation aligned with roadmaps and business strategies.
* User Experience: Serve as a 2nd line support and address queries and requests from HR professionals, managers, and employees, ensuring a seamless experience with our global HR tools.
* Continuous Improvement: Analyze incoming incidents in Service Now, capturing learning needs and identifying areas for improvement.
* Initiate and Drive: Participate in pilots, sub-projects, and business collaborations to enhance our HR processes 


Your profile 
We are looking for a self-driven and flexible person, comfortable with working out solutions independently, who will take ownership of assigned responsibilities and deliver results in a service-oriented manner. Apart from your ability to build trust and long-lasting relationships with external and internal stakeholders, you also have excellent communication skills that you feel confident using to explain and teach. You should be motivated by innovation and have a business mindset.  

We expect you to have some knowledge and experience of HR processes, as well as working in cloud-based HR systems in a global context. On top, you are proficient in Microsoft O365 tools. Fluency in English language, verbal and written, is required and mastery of one or more other languages is highly desirable.

Other required qualifications:
•    Min. 5 years experience in a similar role and previous project management experience 
•    Bachelor’s degree in Human Resources, Business Administration, or related field.
•    Proven experience in HR process analysis, system support, and digital transformation.
•    Strong knowledge of SuccessFactors, Cornerstone or similar HR Systems. 
•    Agile mindset and commitment to continuous improvement.

Location and travel
This position is preferably based in Örebro (Sweden) but other locations close to our offices in EMEA region might be considered for the right candidate. The role can be performed in a hybrid way. The exact split between on-site and remote work is up to further agreement. 

Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible, by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 2024-03-01.

For questions about the position, please contact:
Hiring manager, Fredrik Olausson, Manager Global Service Desk HR, +46 720 830 454, fredrik.olausson@epiroc.com OR Recruitment specialist, Zuzana Kalivodova zuzana.kalivodova@epiroc.com.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Tng Group AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Tng Group AB .

Tech Lead inom .NET / C# till Dormy Golf i Örebro

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 17
Nytt
Drivs du av teknik och gillar du golf? Som Tech Lead inom .NET / C# hos Dormy i Örebro får du chansen att kombinera dessa två!

Nu har du en fantastisk möjlighet att söka en spännande roll som Tech Lead inom .NET / C# till oss på Dormy. Här kommer du få stora möjligheter att påverka den digitala delen av organisationen framåt, samt få stora möjligheter att påverka din roll. Du kommer jobba både operativt i koden och strategiskt ut mot organisationen och ha en stor frihet tillsammans med ditt team att testa nya tekniker och nya vägar framåt. Gillar du att driva förändring, vara innovativ och utmana gamla tanke- och tillvägagångssätt. Då har du kommit rätt. Gillar du eller är du också nyfiken på golf. Då har du kommit riktigt rätt!

Vi erbjuder dig

• En varm och öppen kultur, som samtidigt är entreprenörsdriven med en ständig strävan att ligga i framkant.
• Vara en del av ett tryggt och expansivt bolag som är marknadsledande i Norden och som växer i Europa.
• Bra förmåner i form av exempelvis kollektivavtal, friskvårdsbidrag och mycket bra personalrabatter.
• En flexibel arbetsgivare som värnar om ditt välmående och har förståelse för ditt livspussel och sätter stor tilltro att du själv kan ta ansvar.

Det här gör du hos oss

• Definiera och kommunicera den tekniska visionen för produkten eller projektet.
• Stöd det tekniska teamet genom att erbjuda teknisk vägledning, mentorstöd och expertis.
• Agerar som en teknisk expert inom teamet och hjälper till att lösa komplexa tekniska problem och utmaningar.
• Arbetar nära produktägaren, Scrum Master och andra intressenter för att förstå och tolka krav och behov från en teknisk synvinkel.
• Driver och stöder kontinuerlig teknisk förbättring inom teamet genom att introducera nya teknologier, verktyg och metoder som kan förbättra produktens kvalitet, prestanda och underhållbarhet.

Ditt team och arbetsplats

Du kommer sitta i bolagets hjärta i form av ett modernt huvudkontor med centrallager, varuhus och restaurang. Vid vårt huvudkontor jobbar funktionerna IT, ekonomi, HR, inköp, kundservice och marknad. IT avdelningen består i dag av sex personer varav två utvecklare, en IT-koordinator och tre IT support, där planen är att IT ska växa framåt.

Du kommer att jobba hybrid, där du får möjlighet att jobba både på plats och remote.

Mer om dig

Vi söker dig som är en erfaren utvecklare inom .NET / C# och som antingen är redo att ta steget mot en mer strategisk/ledande roll, alternativt att du har erfarenhet av det sen innan. Du kommer fortsatt vara operativ som utvecklare vilket vi ser ett stort värde i att du har god kunskap inom tekniker som C#, ASP.NET MVC, NET Core, Entity framework, javascript/jQuery samt .

Som person söker vi dig som vill ha förståelse för helheten och som trivs med att ta mentorsrollen och inspirera inom det digitala området. Du får gärna också vara driven och vilja nå resultat, samtidigt som du gillar att utmana och testar nya vägar framåt. Golfen kommer vara en stor del av din vardag så om du gillar sporten så är det något som kommer göra dina dagar ännu roligare!

Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

Ansök nu

Electronics Engineer till Örebro län

Civilingenjör, konstruktion, elektronik
Läs mer Apr 15
Arbeta med högteknologiska kunder inom försvarsindustrin och utveckla elektroniska produkter och system via Combitech i Örebro!

Combitech grundades 2006 av Saab och vi har sedan dess bidragit till ett smartare, mer hållbart och mer motståndskraftigt samhälle. Vi befinner oss just nu i en expansiv tillväxtfas och söker fler skickliga medarbetare. Till Örebrokontoret söker vi just nu en elektronikingenjör / Electronics Engineer. En roll för dig som vill jobba med spännande kunder och projekt inom försvarsindustrin. Som konsult hos Combitech erbjuds du kompetensutveckling, utbilda internt inom ditt expertområde och en fast månadslön, oavsett hur din beläggning ser ut. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Hos Combitech hittar du alltid utmanande uppdrag, du får möjlighet att träffa många människor och inte minst jobba med spännande kundföretag och teknikprojekt. Utöver en stabil arbetsgivare har du också en trivsam arbetsmiljö med förmånliga villkor och generöst friskvårdsbidrag.

Combitech prioriterar kontinuerlig kompetensutveckling och erbjuder alla sina anställda två veckors utbildningar två gånger per år genom Combitech GROW. Utöver dessa veckor har du som anställd möjlighet att fördjupa dina kunskaper och färdigheter inom relevanta områden parallellt med ditt uppdrag. Kanske vill du fördjupa dig inom programmering eller inbyggda system.

Dina arbetsuppgifter

• Konstruera analog och digital elektronik 
• Optimera kretsar för prestanda och tillförlitlighet.
• Utför tester och valideringsprocesser för att säkerställa att elektroniska produkter och system uppfyller specifikationer och prestandakrav.
• Analysera data och testresultat, hantera problemlösningsprocessen inom ditt område.
• Tolka och bryta ned krav till åtgärdspunkter och agera på dem.

Värt att veta

Du blir en del av Örebro teamet som består av ett 60-tal medarbetare och underkonsulter inom teknikområdet. På kontoret har vi kompetenser inom bland annat elektronik, mekanik, mjukvaruutveckling, produktionsteknologi och  hydraulik. Teamet leds av tre konsultchefer som rapporterar till enhetschefen för Örebro/Karlskoga. 

I rollen finns möjlighet till hybridarbete beroende på fas i projekten.

Våra förväntningar

För att lyckas i rollen som elektronikingenjör hos oss förväntar vi oss att du har:

• Erfarenhet av analog och digital elektronik
• Arbetat några år som elektronikingenjör.
• Kompetens i svenska och engelska både i tal och skrift. 

Meriterande är:

• Erfarenhet av Mentor Graphics / Siemens EDA verktyg för elektronikkonstruktion och simulering.
• Erfarenhet av hårdvarunära programmering (C/C++).

Som person ser vi att du är:

• Initiativtagande och bidrar till utveckling såväl hos kund som internt. Du drivs av ett kontinuerligt lärande.
• Strukturerad och arbetar på ett systematiskt sätt.
• Kvalitetsmedveten och säkerställer att ditt arbete uppfyller höga standard. 
• Kommunikativ varpå du kan kommunicera med personer på olika nivåer samt förstå kundernas behov.
• Samarbetsvillig och trivs att interagera med kollegor i verksamheterna.

Då tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess krävs det att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning med registerkontroll.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Produktionsplanerare till tillverkande företag

Produktionsplanerare, tillverkningsindustri
Läs mer Apr 10
Vi söker dig med erfarenhet från produktion inom tillverkande industri för konsultuppdrag i Karlskoga

Vi letar efter någon med god analytisk förmåga som drivs av att arbeta brett. Erfarenhet är inte avgörande, men din potential och engagemang är det. Detta är ett uppdrag som konsult för ett tillverkningsföretag i Karlskoga.I rollen som produktionsplanerare kommer du att stödja och optimera kundens produktionsverksamhet och leveranssäkerhet. Uppdraget sträcker sig över minst 6 månader och det finns mycket goda möjligheter till överrekrytering hos kunden. Vi vill starta så snart som möjligt.Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag.

Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som snabbt kan sätta sig in i kundens behov och göra skillnad.

Dina arbetsuppgifter

• Utveckla och implementera effektiva produktionsplaner för att möta företagets mål samt med inriktning på underhållsbehov.
• Analysera och optimera produktionsflödet för att maximera effektiviteten.
• Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv produktionskedja.
• Hantera och lösa produktionsrelaterade utmaningar i realtid.
• Samarbeta med produktions- och underhållsteamen för att säkerställa korrekt planering och genomförande av underhållsåtgärder.
• Föreslå förbättringar och förebygga potentiella avbrott.

Värt att veta

Uppdraget är på minst 6 månader med mycket goda möjligheter till överrekrytering hos kunden och är placerat på kundens kontor i Karlskoga. 

Våra förväntningar

Du har:

• Erfarenhet av produktion, gärna inom planering.
• Förståelse för produktionsteknik.
• Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Som person är du:

• Kommunikationsfärdigheter för att samarbeta med olika team och avdelningar.
• Stark analytisk förmåga och förmåga att förstå sambanden mellan olika delar av vår produktions- och underhållsverksamhet
• En förmåga att arbeta strukturerat men också agilt vid produktionsrelaterade utmaningar i realtid.

Intresserad?
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Säljkoordinator till expansiva Cyklos

Innesäljare
Läs mer Mar 21
VIll du arbeta i en bred roll där du koordinerar och stöttar affären? Cyklos söker en Säljkoordinator!

Erfarenhet av att koordinera och supportera inom ett teknisk bolag? Motiveras du av att arbeta brett där din förmågan att strukturera och prioritera samt ge god service blir viktig? Vill du dessutom bidra till både folkhälsa och att minska klimatpåverkan? Bra! Expansiva Cyklos växer och söker en säljkoordinator / Sales Coordinator. Du blir en viktig nyckelperson som bidrar till att driva affärer och bolagets fortsatta tillväxt framåt. Varmt välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

I det framtida samhället kommer de fortsatta behoven av cykelställ, cykeltak, cykelgarage och cykelservicestationer både öka och förändras i takt med cykelns utveckling. Cyklos är en av de ledande svenska leverantörerna inom mikromobilitet och andra produkter för offentlig cykelmiljö med egentillverkade produkter. En cykelparkering från Cyklos löser ett praktiskt problem - var cyklisten på ett säkert och tryggt sätt kan parkera sin cykel.

I rollen som säljkoordinator kommer du stödja säljarnas måluppfyllelse och förväntas också fortsätta bidra till en positiv och framåtriktad säljkultur. Du kommer till en varierande roll där ingen dag är den andra lik där du också samarbetar med marknad och inköpsavdelningen som är relaterat till affärs- och produktfrågor. Du kommer även ansvara för rapportering av säljstatistik, registervård och säljadministration i CRM-systemet.

Dina arbetsuppgifter

• Samarbeta med och supporta utesälj för att uppnå OKR:s och säljmål.
• Telefon-/Digital bearbetning och försäljning mot både nya och befintliga kunder.
• Ta emot, värdera, sortera och fördela inkommande Leads vidare till rätt säljare.
• Hantera och säkerställa genomförande av affärsmöjligheter, offerter och orderläggning.
• Svara kunder på inkommande produktfrågor och förfrågningar.
• Hålla säljarna uppdaterade på affärsmöjligheternas status och nyckeltal.

Värt att veta

Huvudkontoret är i Mariefred och produktion sker i Katrineholm. Din placering kommer vara tillsammans med sälj och teknikfunktionen på kontoret i Örebro, som idag består av 2 - 3 säljare samt en Technical Product Manager.

Du kommer till ett engagerat team där man gärna tränar tillsammans på lunchen och tar sig an gemensamma träningsutmaningar. Cyklos har en familjär företagskultur som är under stark tillväxt, där nytänkade och framåtanda välkomnas. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom liknande roller. Vi lägger stor vikt vid personlighet och värdesätter att du har en hög servicegrad och sätter kunder och affären i centrum. Du trivs med att samarbeta och kommunicera med både interna och externa kontaktytor. Du är noggrann och strukturerad och har ett gott sinne för affärer, förstår kundens behov och arbetar aktivt med omvärldsbevakning och håller dig uppdaterad inom branschområdet. Du har god datavana och är van att arbeta i affärs- och CRM system. Har du en teknisk förståelse varpå du kan läsa montering och enklare ritningar är det meriterande för tjänsten. 

Tjänsten kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är även ett stort plus om du behärskar finska i skrift och tal då Cyklos verkar på den finska marknaden. 

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu

Account Manager till expansiva Cyklos

Account manager
Läs mer Mar 21
Jobba som säljare ( Account Manager ) inom klimatsmart framtidsbransch och bidra till folkhälsan hos expansiva Cyklos i Örebro!

Är du en relationsskapande Säljare / Account Manager med ett passionerat driv för att uppnå resultat? Har du dessutom erfarenhet av teknisk försäljning samt vill bidra till både folkhälsa och att minska klimatpåverkan? Bra! Tillväxtbolaget Cyklos söker en entusiastisk och självgående säljare med god affärs- och systemförståelse.I rollen som Account Manager får du en avgörande del i att etablera och upprätthålla starka kundrelationer, samtidigt som du fokuserar på att öka försäljningsvolymen. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

I det framtida samhället kommer de fortsatta behoven av cykelställ, cykeltak, cykelgarage och cykelservicestationer både öka och förändras i takt med cykelns utveckling. Cyklos är en av de ledande svenska leverantörerna inom mikromobilitet och andra produkter för offentlig cykelmiljö med egentillverkade produkter. En cykelparkering från Cyklos löser ett praktiskt problem - var cyklisten på ett säkert och tryggt sätt kan parkera sin cykel.

I rollen som Account Manager vid Cyklos kommer du att arbeta med försäljning mot befintliga och nya kunder i Sverige. Detta innebär att du kommer att genomföra kundmöten över hela landet, presentera Cyklos produkter och förhandla om avtal. Du kommer även representera företaget fysiskt på mässor och event samt ha en aktiv och central roll vid företagets digitala närvaro.

Dina arbetsuppgifter

Dina framtida arbetsuppgifter är att:

• Aktivt söka efter och ta kontakt med potentiella kunder för att öka Cyklos kundbas.
• Agera på inkommande leads, vilket innebär att du följer upp intresseanmälningar och förfrågningar från befintliga och potentiella kunder fysikt och digitalt.
• Samarbeta med säljkoordinator för att säkerställa en smidig försäljningsprocess.
• Ansvara för att följa upp och hantera kundrelationer, samt att uppdatera CRM-system med relevant information om kunder och prospekt.
• Hålla i webbinarium och närvara på mässor.
• Arbeta aktivt och taktiskt med upphandlingar.

Värt att veta

Din placering kommer vara tillsammans med sälj och tekniskfunktion på kontoret i Örebro som idag består av 2 - 3 säljare samt en Technical Product Manager. Huvudkontoret är i Mariefred och produktion sker i Katrineholm.

Du kommer till ett engagerat team där man gärna tränar tillsammans på lunchen och tar sig an gemensamma träningsutmaningar. Cyklos har en familjär företagskultur som är under stark tillväxt, där nytänkade och framåtanda välkomnas.

I rollen ingår resande och du förväntas träffa kunder majoriteten av din vecka. Resterande dagar är du på kontoret i Örebro för att samarbeta med dina kollegor. Man tillämpar hybridarbete på kontoret i den mån det passar verksamheten.

Våra förväntningar

Vi söker dig som är en självgående och uthållig person som trivs med ett agilt arbetssätt. Du har hög affärsförståelse och erfarenhet av att arbeta med försäljning. Kanske har du tidigare arbetat som Customer relations manager (CRM) eller utesäljare inom B2B försäljning vid ett tekniskt bolag?

Vi ser gärna att du har en god teknisk förståelse samt god förståelse för offentliga affärer. Bygga relationer är en naturlig del av din personlighet. Du är resultatinriktad och motiveras av att nå uppsatta mål. För rollen krävs att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Intresserad?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Ansök nu

Redovisningsassistent till W-Invest Fastigheter

Redovisningsassistent
Läs mer Mar 19
Vi söker en noggrann ekonom med erfarenhet av redovisning till ett stabilt och lönsamt familjeföretag i Örebro

Trivs du att arbeta i en bred roll inom redovisning där du har ett stort eget ansvar? Vill du utvecklas i din yrkesroll och har lätt för att samarbeta med andra? Bra! Då kan du vara den redovisningsassistent vi söker för rekrytering till W-Invest Fastigheter i Örebro. Tjänsten innebär deltid 75% och önskad start är preliminärt 1/9.Välkommen med din ansökan!

Ditt anställningserbjudande

Som redovisningsassistent har du varierande arbetsuppgifter och stora möjligheter att utvecklas i din roll.

Dina arbetsuppgifter

• Leverantörsreskontra
• Kundreskontra
• Avstämningar
• Löpande bokföring
• Upprättande av momsdeklaration
• Enklare månads- och årsbokslut
• Årsredovisning
• Diverse övrig administration

Värt att veta

På ekonomiavdelningen har du redovisningschef och en ekonomiassistent som närmsta kollegor. Kontoret finns i trevliga lokaler på Aspholmen.

Våra förväntningar

Du har en relevant utbildning inom ekonomi samt gärna praktisk erfarenhet av redovisning. Du är van användare av Excel och sätter dig snabbt in i nya IT-system. Du har mycket goda kunskaper i svenska men kan även kommunicera på engelska.

Som person tar du ett stort eget ansvar och har ett systematiskt arbetssätt. Vidare så är du analytisk och har ett intresse för att utvecklas i din yrkesroll. Du har lätt för att samarbeta med andra och håller deadlines.

Intresserad?
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

Ansök nu