Örebro: Digital administratör till Trainstation

Hitta ansökningsinfo om jobbet Digital administratör till Trainstation i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-11 // Varaktighet: Heltid

Trainstation är ett center för digitalt skapande och livslångt lärande som jobbar för att alla människor oavsett bakgrund skall kunna drömma större, lära mer och utvecklas snabbare med hjälp av digitala och globala möjligheter. Verksamheten växer och behöver kompletteras med en driven administratör som hjälper till med inköp av digitala och tekniska verktyg, redovisning, ansökningar, schemaläggning m.m. – ett tekniskt intresse är nödvändigt.

Om tjänsten

Trainstation söker nu en digital administratör som kommer att ha i uppdrag att stötta verksamheten administrativt. Tjänsten innebär framförallt att du stöttar upp i den administration som krävs för att verksamheten ska kunna fortsätta att utvecklas. Du kommer att bli en del av teamet på Trainstation som driver frågorna om framtidens lärande framåt. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• hantera inköp
• redovisning
• schemaläggning
• fakturering
• hantera leveranser
• ansöka om medel
• övrig administration.

Kompetenskrav

• gymnasieutbildning med inriktning administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av administrativa uppgifter.

Vi söker dig som är trygg och stabil. Du är bra på att arbeta med andra och har egenskaperna att kunna lyssna och kommunicera på ett konstruktivt sätt. Vidare har du förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har förmåga att hålla uppsatta tidsramar. Som administratör är du uppmärksam och tillmötesgående, har intresse, vilja och strävan efter att leverera lösningar. Du tar ansvar för uppgifterna och driver själv processerna vidare. Vidare är du lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig verksamhet
• erfarenhet av schemaläggning
• erfarenhet av fakturering
• erfarenhet av inköp
• erfarenhet av redovisning
• B-körkort, manuellt växlad bil.

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Trainstation är ett center för digitalt skapande och livslångt lärande som jobbar för att alla människor oavsett bakgrund skall kunna drömma större, lära mer och utvecklas snabbare med hjälp av digitala och globala möjligheter. Verksamheten består av flera delar som är riktade mot olika målgrupper. Bland annat jobbar vi med grupper av barn och ungdomar som har svårt i skolan, vuxna som står långt från arbetsmarknaden och personer med diagnoser eller andra utmaningar. Vi har även öppen verksamhet där barn, ungdomar och vuxna får komma och skapa fritt genom ett eget lärande som bygger på varje besökares egna intressen. Utöver detta jobbar vi med fortbildning av Örebro Kommuns personal och labbar med hur vår pedagogiska modell och den digitala verktygslådan kan förändra förutsättningarna för olika yrkesgrupper och framförallt dem de möter i sina yrken.

Du kan läsa mer om vår verksamhet på: www.trainstation.se

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kommer att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

För att arbeta inom våra verksamheter med barn och ungdomar är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 25 maj.

Välkommen med din ansökan!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Administrativ assistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Administrativ assistent.

Business Coordinator till Ursapharm

Läs mer Apr 12
Ursapharm är ett internationellt företag och är ett av de marknadsledande bolagen i Europa inom oftamologi och torra ögon.

Företaget har funnits i 40 år och drivs i tredje generationen av familjen Holzer. Huvudkontoret är i Saarbrücken, Tyskland.

Framgången på Ursapharm beror först och främst på medarbetarnas kreativa kraft. Engagemanget och motivationen gör att vi kan ha en marknadsledande position och det gör också att vi driver en innovativ produktutveckling. Hållbarhet står högt på agendan, vi har miljömässigt ansvarsfulla och miljövänliga produktionsmetoder och anläggningar.

Nu startar vi igång vårt Nordenkontor i Örebro och söker dig som vill vara med på uppstarten!

 

Business Coordinator till Ursapharm
Gillar du att vara lite av ”spindeln i nätet”, stötta kollegor och kunder samt är administrativt lagd? Trivs du med att dina arbetsdagar varieras mellan olika arbetsuppgifter och där det ibland är ”snabba ryck” som gäller? Då ska du definitivt läsa vidare!

Vad kan Ursapharm erbjuda dig?
Du kommer få vara med på en spännande uppstart av ett kontor men där det finns en befintlig affär och med ett stort bolag i ryggen. Du får vara en del i kombinationen det lilla bolaget men med ett nordiskt sammanhang då Ursapharm har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland samt Island förutom huvudkontoret i Tyskland. Kontoret kommer att vara i centrala Örebro och du erbjuds också konkurrenskraftiga förmåner. Du kommer ha en onboardingfas och du kommer också att coachas i nya områden för dig.

 

Om rollen
Rollen är bred och omväxlande. Support, service och administration är det som förgyller dina dagar. Du jobbar nära General Manager för det nordiska bolaget som också är placerad på Örebrokontoret.

I ditt ansvarsområde ligger att se till att kontoret är snyggt och fräscht, att det finns material, kaffe och andra förnödenheter hemma som gör att vi har en trevlig arbetsmiljö. Du kommer ha en del kontakter med vårt huvudkontor i Tyskland och våra nordiska grannländer i olika ärenden och sammanhang, liksom en hel del kontakter med våra samarbetspartners gällande exempelvis lönehantering och kommunikation.

Att säkerställa att vi har en bra struktur för dokumentation tillhör också din roll. Några gånger per år har vi konferens och vi vill att du ansvarar för att organisera, planer och boka den.

Vi ser också att du ibland driver egna projekt, ibland är du stöttande till andra som driver projekt.

Exempel på andra arbetsuppgifter;

· Administrativ support till General Manager exempelvis göra mötesanteckningar

· Supporta säljare, orderläggning samt kundsupport

· Kund- och patientkontakt i olika ärenden

· Framtagande av presentationer

· Logistikplanering

 

Vem är vår kandidat?
För att trivas och leverera i rollen ser vi att du har tidigare erfarenhet från administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter, gärna från ett mindre bolag. Du trivs och känner dig stimulerad av att samarbeta med såväl kollegor som kunder, leverantörer och andra samarbetspartner. Du har erfarenhet av att arbeta i MS-Office eller andra administrativa programvaror. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett måste i rollen såväl i tal som i skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. För att passa in i vår kultur ser vi att du är en glad självständig lagspelare som också förstår att vi är på en uppstartsresa med allt vad det innebär. Du är en person som har ett mind-set ”det här löser vi” och du gillar verkligen att ge god service både internt och externt. Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, strukturerad och prestigelös? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss!

 

Visst låter det spännande? Vi ser fram emot din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Oak Consulting. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 maj.

Ring oss så berättar vi mer! Kontakta någon av Oaks HR-konsulter Helena Fiedler, tel 070-5919033 eller Jennifer Jonsson, tel 073-0593191.

Ansök nu

Samordnare/planerare för hemtjänst vid Cleverex omsorg i Örebro

Läs mer Mar 30
Cleverex omsorg är en framstående aktör inom äldreomsorgen som verkar för att skapa en bättre vardag för äldre. Med placering i Örebro utstrålar vår organisation engagemang och omtanke. Vi söker nu en samordnare/planerare till vårt team, en person som brinner för att göra skillnad och som vill bidra till vår vision om en kvalitativ äldreomsorg.

Här har du möjligheten att arbeta på 50% deltid, vilket ger en god balans mellan arbete och fritid.

Din nya roll: Som samordnare/planerare hos oss blir du en central del av vårt team. Du ansvarar för att planera och samordna arbetspass effektivt, säkerställa att bemanning möter de behov som finns och hantera både kort- och långsiktiga schemafrågor. Det innebär daglig kontakt med såväl våra kunder som personal, vilket kräver att du är både kommunikativ och lösningsorienterad.

Viktiga arbetsuppgifter inkluderar:

Effektiv planering och samordning av personalens arbetspass med hjälp av planeringsprogrammet Carefox.

Uppföljning och justering av tjänster baserat på kundbehov och personalens tillgänglighet.

Genomförande av hembesök för att bedöma nya och förändrade behov hos våra kunder.

Vara en stödjande och ledande kraft för personalen genom regelbundna möten och individuell handledning.

Bidra till utvecklingen av verksamheten genom att vara med i arbetet med statistik, uppföljningar och rapportering.

Vi söker dig som har:

Relevant utbildningsbakgrund, minst på gymnasienivå, med fördel inom vårdsektorn.

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom hemtjänst eller liknande vårdverksamhet.

God förmåga att använda IT-verktyg och specifikt erfarenhet av att använda planeringsprogrammet Carefox.

Starka organisatoriska färdigheter och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.

Utmärkt förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift.

Som person är du handlingskraftig, strukturerad och har en naturlig förmåga att arbeta serviceinriktat. Du är positiv, lyhörd och har ett ledarskap som präglas av tillit och förtroende. Flexibilitet, snabbhet i beslutsfattande och en god förmåga att underhålla relationer värderas högt.

Cleverex omsorg erbjuder dig:

En chans att göra en verklig skillnad i äldres liv.

En del av ett engagerat och utvecklingsorienterat team.

Möjlighet att påverka ditt arbete och verksamheten i stort.

En trivsam och stöttande arbetsmiljö.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team i Örebro! Vi ser fram emot att läsa om din erfarenhet, dina kompetenser och hur du kan bidra till vår verksamhet. Din ansökan kommer att granskas baserat på relevanta meriter och erfarenheter.

Hos Cleverex omsorg värdesätter vi mångfald och strävar efter en inkluderande arbetsplats där varje individ känner sig värderad.

Ansök nu

Samordnare

Läs mer Feb 14
Samordnare sökes för hemtjänstverksamhet


Inom vår hemtjänst har vi ett team av samordnare ansvariga för att planera medarbetarnas dag. Vi tar hjälp av Carefox som vårt primära planeringsverktyg.


Vi letar nu efter en ny kollega. Som samordnare blir du en central länk mellan vårdtagare, anhöriga, medarbetare, biståndshandläggare, sjuksköterskor, rehabpersonal, externa partners och enhetschefer.


Arbetsmiljö Våra samordnare har sina arbetsplatser på våra kontor på Landbotropsallen 7 i Örebro


Arbetsbeskrivning Som samordnare kommer du:



• Att sköta den dagliga planeringen i Carefox i samarbete med ansvariga enhetschefer och hemtjänstteam.
• Ha regelbunden kontakt med våra hemtjänstvårdtagare.
• Ansvara för bokning av timvikarier och schemaläggning.
• Hantera beställningar från biståndshandläggare och kommunicera med externa via Treserva.
• Rekrytera personal.
• Utföra andra relevanta administrativa uppgifter.
• Samarbeta nära med enhetschefer och andra medarbetare.


För närvarande är arbetstiden vardagar, men detta kan komma att ändras. Flexibilitet, initiativförmåga och en positiv inställning är avgörande egenskaper.


Krav och kvalifikationer



• Självständighet och förmåga att arbeta i team.
• Serviceorienterad, initiativrik och organiserad.
• God datorvana.
• Flytande svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från hemtjänst eller hemsjukvård.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Körkort och körvana.
• Personlig lämplighet värderas högt.


Anställningsinfo



• Heltidsanställning, dagtid måndag till fredag.
• Startdatum bestäms i samråd.
• Lön sätts individuellt.

Ansök nu

Planerare till hemtjänsverksamhet

Läs mer Mar 8
Cleverex omsorg AB arbetar med omvårdnad och serviceinsatser till äldre personer .

Vår utgångspunkt är alltid ett gott bemötande. Med vårt samhällsengagemang och vilja att utveckla kvalitén på hemtjänsten strävar vi efter att bli Sveriges bästa leverantör av hemtjänst.

Som planerare hos oss kommer du att ha ett helhetsperspektiv och ansvara för att skapa planering som tillgodoser både omsorgstagarens behov och verksamhetens effektivitet och kvalitet.

Vi erbjuder dig ett varierat och meningsfullt arbete där du har möjlighet att göra skillnad för våra omsorgstagare.

För att utföra de dagliga arbetsuppgifterna krävs det att du är bekväm med att föra samtal via telefon, eftersom du kommer att ha kontakt med omsorgstagare, anhöriga och personal löpande. Du kommer att vara en central länk i vår verksamhet. Du ska kunna arbeta kvällar och helger (jourtid) vid behov.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med ett datoriserad planeringssystem, Carefox, där du planerar ut beviljade insatser som hemtjänstpersonal utför hos brukare. Du kommer att ha ansvar i det brukarnära och dagliga arbetet genom daglig planering i Carefox -systemet. Arbetet innebär ett nära samarbete med verksamhetschef, hemtjänstpersonal samt kontakt med brukare och anhöriga.

Du ansvarar för att planera utifrån uppsatta mål, exempelvis kontinuitet, kontaktmanskap, ekonomi och arbetsmiljö etc. Du ska också ta emot och planera in nya ärenden samt ansvara för att följa brukarärende och aktualisera förändringar av behov och insatser.

I dina arbetsuppgifter ingår också en viss dokumentation inom social dokumentation

Kvalifikationer

Du är van att använda dator då det kommer vara ditt huvudsakliga arbetsredskap. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap från verksamhetstödjande datasystem inom hemtjänstverksamhet som tex. Treserva, Tes.

Du har arbetat i Carefox planeringssystem tidigare.

Du har dokumenterad utbildning från en gymnasial utbildning, alternativ annan utbildning som är relevant.

Du kan arbeta från v.25-33 , sommaren 2024.

Som person är du noggrann, initiativrik, och ansvarstagande. Du har även god samarbetsförmåga och kan strukturera ditt arbetssätt. Du är flexibel och kan skapa förtroendefulla relationer och vill bidra med din positiva anda och entusiasm i arbetet. Du har en ekonomisk medvetenhet.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration. Om du dessutom har erfarenhet av omsorgsarbete eller en utbildning inom omvårdnad, ser vi det som en fördel.

Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och i skrift.

Det är starkt meriterande om du kan tala arabiska .

Har du arbetat som samordnare/planerare eller likvärdig tjänst inom liknande verksamhet ser vi det som positivt.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Ansök nu

Administratör till Enheten för flerspråkighet

Läs mer Apr 15
Nytt
Brinner du för ordning och reda, trivs att arbeta systematiskt och i en roll med administrativa uppgifter? Då kan du vara administratören för oss! Varmt välkommen med din ansökan.

Om tjänsten

Som administratör på enheten för flerspråkighet kommer du få möjlighet att arbeta i en administrativ roll med många olika typer av uppgifter under dina arbetsdagar. Du kommer bland annat få arbeta som en förstärkning i enhetens processarbete kring att skapa förutsättningar för elever i grundskolan och gymnasiet att läsa ämnet modersmål och få studiehandledning på sitt modersmål. Du kommer att samarbeta med ledning och övrig administrativ personal.  

Exempel på arbetsuppgifter:

• arbeta och dokumentera i våra verksamhetssystem 
• samarbeta med ledning och administrativ personal
• administrativt och kommunikativt processarbete kopplat till studiehandledning samt modersmålsundervisning på gymnasiet
• sammanställa statistik
• arbeta med schemaläggning

Om arbetsplatsen
Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? 
 
Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Enheten för flerspråkighet tillhör Förskole- och grundskoleförvaltningen i Örebro kommun och administrerar all modersmålsundervisning för alla grund- och gymnasieskolor inom Örebro kommun. Enheten för flerspråkighets uppdrag är att stötta skolorna i arbetet med att erbjuda modersmål och studiehandledning.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
För att passa i tjänsten som administratör ser vi att du behöver trivas i att arbeta strukturerat och organiserat och att ditt arbete präglas av en noggrannhet. Du har en mycket god digital kompetens och har en vana av att arbeta självständigt i verksamhetssystem. Du arbetar bra med andra människor, lyssnar och kommunicerar på ett effektivt sätt. Det är av stor vikt att du trivs med att stötta och hjälpa andra och du kan arbeta flexibelt utifrån vad för uppgift som behöver prioriteras. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så du kan kommunicera med personer du möter både internt och externt.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• gymnasieutbildning med inriktning mot administration, ekonomi eller liknande

flerårig dokumenterad erfarenhet av arbete inom administration



god datorvana och erfarenhet av arbete i Office-paketet



erfarenhet av arbete i digitala verksamhetssystem



Meriterande:


erfarenhet av arbete inom skola eller annan offentlig verksamhet



erfarenhet av arbete med komplex schemaläggning



Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 75%

Tillträde: 5 augusti eller enligt överenskommelse 

Antal tjänster: 1

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 28 april.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Örebro kommun

Nedan visas andra jobb i Örebro från Örebro kommun .

Timvikarier till stödboenden inom Individ- och familjeomsorgen (IFO)

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Apr 10
Du har nu möjligheten att söka ett spännande, kreativt och stimulerande arbete hos oss på Socialförvaltningen! Är du intresserad av timvikariat under framförallt kväll och helg samt lite ströjobb på sommaren vid behov? Då är du varmt välkommen att söka dig till oss som behandlingsassistent.


Om tjänsten

Nu söker vi engagerade timvikarier som vill arbeta kvällar och helger till våra verksamheter. Som behandlingsassistent på våra boenden arbetar du i härliga och kompetenta team med andra behandlingsassistenter, gruppledare och kuratorer. Vi arbetar med psykosocialt stöd till vuxna personer med beroendeproblematik. Syftet med våra verksamheter är att erbjuda ett tillfälligt stödboende tills klienten uppnått målet för ett annat boende. Uppdraget går bland annat ut på att genomföra motiverande samtal och att genom social träning och stöd uppmuntra till en aktiv fritid i trygga och hälsosamma miljöer. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.


Exempel på arbetsuppgifter:

• skriva minnesanteckningar i dokumentationssystemet Procapita
• planera, delta och genomföra aktiviteter tillsammans med de boende
• delta i de vardagliga sysslor som finns på boendet t.ex. flytt, städ m.m.
• genomföra strukturerade psykosociala stödsamtal/motiverande samtal
• arbeta med social träning, stöd och uppmuntran till en aktiv fritid i drogfria miljöer 
• aktivt stödja och uppmuntra de som bor på stödboendet att påbörja/fullfölja ett planeringsarbete i syfte att finna varaktiga lösningar för ett självständigt boende
• ha kontakt med uppdragsgivare och andra aktörer/vårdgivare

Om arbetsplatsen
Våra stödboenden är en del av området eget utförande inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) på Socialförvaltningen. Våra boenden är Hjorten, Gnistan och Växthuset och Växthuset Sture. Målgruppen på Hjorten och Gnistans stödboende består av män och kvinnor över 21 år med en dokumenterad missbruks-/beroendeproblematik som inte kan erhålla en egen bostad på den ordinarie bostadsmarknaden. Utöver dessa stödstödboenden finns även tre andra verksamheter på Hjorten, bland annat ett härbärge för kvinnor samt några nyktra utredningsplatser som vi kallar Hjortronet. På Gnistan finns dessutom ett härbärge för män. Växthuset och Växthuset Sture vänder sig till bostadslösa vuxna personer med en dokumenterad missbruks-/beroendeproblematik som tagit beslut att leva nyktert och drogfritt.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är du trygg i dig själv och är lyhörd i kontakten med andra. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att hantera konflikter på ett konstruktivt sätt och kan sätta gränser. Du är engagerad i ditt arbete och är flexibel i ditt arbetssätt. Du är vidare en lugn och stabil person med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och kan förhålla dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Eftersom vi arbetar nära och stöttade i människors hem är det av stor vikt att inte förlora din professionella integritet. Du är tydlig i ditt sätt att kommunicera både i tal och skrift. Då arbetet även innefattar dokumentation krävs god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• B-körkort manuellt 

Meriterande:

• utbildad behandlingsassistent, tvåårig folkhögskola alternativt YH-utbildning
• praktiskt dokumenterad yrkeserfarenhet av socialt arbete inom stöd och behandling avseende missbruk och beroende 
• praktisk erfarenhet av behandlingsassistentarbete på stödboende
• dokumenterad erfarenhet inom psykiatrin
• dokumenterad erfarenhet inom LSS
• praktisk erfarenhet av behandlingsassistentarbete på stödboende 
• dokumentationsvana i Procapita eller annat likvärdigt dokumentationsverktyg
• dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med personer i utsatthet

Omfattning och tillträde
Anställningsform: timanställning vid behov

Tillträde: enligt överenskommelse

Arbetstid: timbehovet finns mestadels kväll och helg, ibland på dagtid 


Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan. Är du utbildad behandlingsassistent eller liknande så ber vi dig bifoga intyg på denna utbildning i din ansökan med. 

Sista ansökningsdag är 10 maj 2024. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden så tveka inte med att skicka in din ansökan redan idag!



Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Handledare till Daglig verksamhet Tamarinden

Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare
Läs mer Apr 15
Nytt
Vill du arbeta som handledare och vara med i uppstarten och utvecklingen av enheten Tamarinden? Söker du daglig variation i arbetet och tycker om att möta personer med olika funktionsnedsättningar? Sök då denna tjänst hos oss!

Om tjänsten

Här finns möjligheter för dig som vill arbeta i en verksamhet med inriktning stöd och struktur och där utmanande beteenden behöver bemötas på ett tryggt och strukturerat vis. Du kommer arbeta med vuxna personer som har olika funktionsnedsättningar, fysiskt, psykiskt, intellektuellt och/eller neuropsykiatriska. vi jobbar efter IBIC och AKK (Alternativ kompletterande kommunikation). Det krävs stor lyhördhet och kunskap om kommunikation för att kunna tolka deltagarens egen vilja och alltid agera lågaffektivt.

Tjänsten innebär att du kommer stödja och handleda deltagarna pedagogiskt och praktiskt i deras sysselsättning och i andra aktiviteter. I arbetet ingår även att planera och strukturera olika arbetsuppgifter med utgångspunkt från individens unika förutsättningar som bland annat tydliggörs i genomförandeplanen. Du planerar och utvecklar sysselsättningen tillsammans med deltagarna, ensam eller tillsammans med kollegor.

Du kommer även att utföra omvårdnad utifrån deltagarens behov.

Du har en hemmahörande placering i Tamarinden men vid lite deltagarnärvaro kan du bli utlånad till andra verksamheter inom dagligverksamhet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, organisera och genomföra arbetsuppgifterna tillsammans med deltagarna i gruppen   
• hitta lämpliga arbetsuppgifter i samråd med deltagarna och att utveckla dem utifrån deras behov
• upprätta tillsammans med deltagarna en genomförandeplan som följs upp årligen
• utföra omvårdnadsarbete såsom t.ex. hygien, påklädning etc.
• utföra arbetsuppgifter utifrån egenvård      
• utföra arbetsuppgifter utifrån delegation såsom medicinska och habiliterande insatser samt läkemedelshantering              
• dokumentera och arbeta i verksamhetssystem.

Om arbetsplatsen
Tamarinden kommer startas upp i Sörbyängen. Verksamheten kommer att finnas i ett nybyggt hus med fina lokaler som utgörs av sex rum med egna toaletter och ett gemensamt utrymme. Som personal kommer du att stödja och handleda en deltagare åt gången ("en på en") men att närvarande personal arbetar med rotation gällande vem man stöder.  

Insatsen daglig verksamhet syftar till att skapa meningsfull sysselsättning åt personer tillhörande personkrets 1 och 2 enligt LSS. I daglig verksamhet arbetar ca 150 handledare. Vi har idag 55 verksamheter och finns på 36 adresser.

Daglig verksamhet arbetar enligt Lagen om valfrihet vilket gör att deltagare väljer att byta, avsluta, ändra sin dagligverksamhet med kort varsel vilket innebär att vi kan behöva flytta personalresurser efter behov.  

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som handledare är du trygg och stabil och förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är en god lagspelare och relaterar dig lyhört och smidigt till andra i din omgivning. Du är kontrollerad och kan fokusera på rätt saker i stressituationer. Vidare har du lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har god förståelse för hur människors olika förutsättningar och är anpassningsbar till mottagaren. Du är en person som kommer med förslag och kan förverkliga dessa i praktiken. Du behärskar det svenska språket på så sätt att du kan kommunicera med deltagaren och övrig personal, samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. För att kunna dokumentera krävs även god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• Undersköterskeutbildning alternativt barn- och fritidsprogrammet (inriktning pedagogiskt och/eller socialt arbete)
• kunskap och erfarenhet av arbete inom verksamhetsområdet LSS, minst 2 år.
• dokumenterad erfarenhet av utåtagerande beteende och lågaffektivt bemötande
• erfarenhet av AKK (alternativ kompletterande kommunikation)
• erfarenhet av att använda tecken som stöd
• b-körkort med behörighet för manuell växellåda och körvana av manuellt växlad bil
• kunna cykla

Meriterande:

• kunskaper i teckenspråk
• erfarenhet av omvårdnad

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: oktober/november 2024

Antal tjänster: 5-7

Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Arbetsterapeut till Jeremiasgården

Arbetsterapeut
Läs mer Apr 16
Nytt
Är du en legitimerad arbetsterapeut som vill vara med och arbeta för att varje individ ska ha ett så självständigt och delaktigt liv som möjligt? Vi erbjuder dig ett meningsfullt och omväxlande arbete på Jeremiasgården. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten 
Som arbetsterapeut hos oss på Jeremiasgården har du en viktig roll i att stödja människor, som har eller löper risk för väsentliga begränsningar i sin fysiska, psykiska och/eller social funktion, i att uppnå ett självständigt och meningsfullt liv. Vi arbetar med ett rehabiliterande förhållningssätt vilket innebär att du arbetar målinriktat i vård- och omsorgsteam men framför allt i partnerskap med våra hyresgäster som använder våra tjänster och är i behov av vår kunskap. Som arbetsterapeut hos oss arbetar du i samarbete med sjuksköterskor, omvårdnadspersonal och enhetschef.

Genom att balansera teamarbete med självständigt arbete kan du bäst stödja hyresgästerna där ditt arbete som arbetsterapeut är avgörande för att hjälpa människor att återfå sin självständighet och livskvalitet.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för hela rehabiliteringsprocessen - planera, genomföra och följa upp
• genomföra bedömningar och sätta upp vårdplaner
• handleda, utbilda och instruera personal i ett rehabiliterande förhållningssätt
• vara drivande i arbetet med individuella och gemensamma aktiviteter
• ha kontakt och ge stöd till anhöriga och närstående
• dokumentera i olika verksamhetssystem

Om arbetsplatsen
Jeremiasgården är ett naturnära vård- och omsorgsboende som ligger bredvid Tybbleparken. Vi delar byggnad med både Tybble vårdcentral och apotek. Hos oss finns 58 lägenheter fördelade på sju avdelningar varav tre har demensinriktning och fyra somatisk. På alla avdelningar finns även parboendelägenheter. Vårt boende är populärt bland de äldre, och det tycker vi så klart är kul! Mycket beror det nog på att vi anordnar aktiviteter för våra hyresgäster, allt från bingokvällar till spa.

Du kan läsa mer om vår verksamhet här: Jeremiasgården - orebro.se

Kvalifikationer
Som arbetsterapeut är du trygg i dig själv och har god självinsikt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att självständigt driva ditt eget arbete framåt genom att planera och prioritera. Då du har mycket kontakt med patienter, anhöriga och personal krävs det att du har lätt för att samarbeta med andra samt är tydlig i din kommunikation och har förmåga att säkerställa att information når fram. För att trivas i rollen har du lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. 

Då arbetet innefattar dokumentation i kvalitetssystem och verksamhetssystem krävs god datorvana. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med patienter och övrig personal samt digitalt dokumentera det som verksamheten kräver.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• legitimerad arbetsterapeut

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som arbetsterapeut inom vård- och omsorg
• fördjupad utbildning inom demens alternativt geriatrik
• kunskap och erfarenhet av verksamhetssystem (exempelvis Treserva, LifeCare, Pascal och Senior Alert)
• B-körkort för manuell växellåda

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Arbetstider: dagtid

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information 
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på https://www.orebro.se/jobb/socialtarbete

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Under rekryteringsprocessen kommer det ske en legitimationskontroll via Socialstyrelsen samt kontroll hos Inspektionen för vård och omsorg. 

Innan du erbjuds en anställning inom vård- och omsorgsarbete behöver du visa upp registerutdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 5 maj.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Lärare till Adolfsbergsskolan 7-9

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Apr 16
Nytt
Vi söker dig som har lärarlegitimation i naturorienterande ämnena fysik, kemi och biologi, men även teknik. Du blir en viktig del i både arbetslag och ämnesgrupp.  Genom att arbeta tillsammans kan vi skapa de bästa förutsättningarna för våra elever.

Om tjänsten
Som lärare hos oss är du mentor i en klass tillsammans med en kollega och tar ansvar för elevernas skolsituation. Du är en del av arbetslaget och deltar aktivt i konferenser och det gemensamma arbetet i laget. I din ämnesgrupp ger och får du stöd samt utvecklas tillsammans med de kollegor som du delar ämne med. Ditt lugn, din flexibilitet och tydlighet är naturliga redskap för att stötta eleverna för att nå ökad måluppfyllelse.

Exempel på arbetsuppgifter:

• planera, dokumentera, genomföra och utvärdera undervisning i årskurserna 7-9
• använda metoder och arbetssätt som leder till ökad måluppfyllelse
• stödja elevers sociala utveckling utifrån deras specifika behov av stöd
• dialog med vårdnadshavare
• nära samarbete med mentorskollega, arbetslaget, ämnesgrupp
• tillsammans med skolans personal delta i övrigt arbete på skolan

Om arbetsplatsen
Adolfsbergsskolan är belägen i Adolfsberg och är en grundskola och anpassad grundskola åk F-9 med ca 1000 elever. Adolfsbergsskolan är en skola där tryggheten för eleverna sätts först och vi arbetar ständigt för att skapa trygghet, studiero och struktur för eleverna så att de ska trivas och lyckas i skolan.

För mer information om Adolfsbergsskolan kan du besöka vår hemsida http://www.orebro.se/adolfsbergsskolan
Läs mer om hur det är att jobba som grundskollärare i Örebro kommun på orebro.se/jobb/grundskollarare!

Inom Förskole- och grundskoleförvaltningen arbetar cirka 4530 medarbetare. Vi möter de unga örebroarna från första dagen i förskolan till sista dagen i grundskolan.? Vi ansvarar tillsammans för att bidra till att skapa likvärdiga förutsättningar för de unga örebroarna och lägger grunden till ett lärande som sträcker sig genom hela livet. Med tillit och mod bygger vi våra förskolor och skolor tillsammans. Vi tar oss an framtidens utmaningar, för varje barns bästa.

Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att arbeta i team runt elever. Som person är du engagerad, stabil, lugn och trygg. Du har lätt att skapa kontakter, är positiv och en tydlig ledare i klassrummet. Du tycker om att ta initiativ och vill utveckla din undervisning. Du har inga problem med att spegla dig själv för att utveckla ditt arbete.

Krav:

• lärarlegitimation i ämnena fysik, kemi, biologi och teknik

Meriterande:

• tidigare erfarenhet av arbete inom grundskola

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 3 maj. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Objektledare IT

Organisationsutvecklare
Läs mer Apr 10
Varje dag påverkar vårt jobb örebroarna, vill du vara med och bidra till samhällsnyttan? Vi har nämligen en spännande resa framför oss och vi hoppas att du vill vara med!

Örebro kommun växer och vi söker nu en ny kollega för rollen som objektledare IT på informationsförsörjnings- och digitaliseringsavdelningen.

Om tjänsten

Som objektledare IT kommer du ingå i vår uppdragledningssenhet, där vi valt att samla våra ledarkompetenser inom tex objektledning och projektledning. I din roll ansvarar du för arbetsledning, planering, prioritering, leverans och uppföljning av områdets IT-leveranser. Du arbetar nära verksamhetens representant, objektledaren, som ska ta in verksamhetens behov och tillsammans med dig omvandla dessa och tillhandahålla bra tjänsteleveranser. Tillsammans ansvarar ni för förvaltning av verksamhetssystemen inom ert område.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för och leda den IT-nära förvaltningen inom objektet
• arbeta fram objektplan med mål och resursäskanden tillsammans med objektledaren
• säkerställa, prioritera och koordinera leveransen av IT-stöd utifrån objektsplanen
• arbetsleda IT-specialister inom objektet
• ansvara för uppföljning av förvaltningsobjektets ekonomi och avtal
• omvärldsbevaka ur ett tekniskt perspektiv
• delta i utveckling av vår styr-och samverkansmodellen tillsammans med andra objektledare

Om arbetsplatsen
Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.

Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.  

Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.?Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som objektledare IT leder och motiverar du andra för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet. Du har förmågan att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa, trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du arbetar bra med komplexa frågor. Analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Som person är du utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Vi ser även att du arbetar bra med andra människor. Vidare har du goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• akademisk utbildning om minst 180 hp, gärna med IT-riktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 3 års erfarenhet av planering, styrning och ledning inom stora IT-organisationer

Meriterande:

• erfarenhet av M365 plattformen
• erfarenhet av pm3
• erfarenhet av ITIL
• erfarenhet av operativt IT arbete
• erfarenhet av förändringsarbete och verksamhetsutveckling
• erfarenhet av upphandling, avtalsuppföljning och leverantörsstyrning
• erfarenhet av budgetarbete

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu

Yrkeslärare VVS- och fastighetsprogrammet Tullängsgymnasiet

Yrkeslärare
Läs mer Apr 15
Nytt
Vill du vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Vi söker dig som är nyfiken, ansvarstagande, har god förmåga att samarbeta och trivs med utveckling och att kontinuerligt förbättra den verksamhet du befinner dig i.

Om tjänsten

Vi söker nu en yrkeslärare till VVS- och fastighetsprogrammet, inriktning VVS-montör. I din roll som lärare arbetar du med att planera, genomföra och följa upp undervisning och med att aktivt stödja och motivera eleverna i deras utveckling, både socialt och kunskapsmässigt.

Exempel på arbetsuppgifter:

• undervisning i yrkesämnen
• mentorskap
• gemensam planering och uppföljning av undervisning, samt utvecklingsarbete av utbildningen
• eventuellt kan det bli aktuellt att bistå APL-ansvarig lärare

Om arbetsplatsen
Tullängsgymnasiet är en modern teknisk gymnasieskola på söder i Örebro som har högt attraktionsvärde för ungdomar. Vi erbjuder utbildningar inom Bygg- och anläggning, VVS, Elteknik, Fordonsteknik, Transport och Dator- och kommunikationsteknik. Hos oss finns också det högskoleförberedande Teknikprogrammet.
Skolan har även Riksgymnasium för elever med dövhet, hörselnedsättning eller språkstörning samt Anpassad gymnasieskola och Anpassat Riksgymnasium. Tullängsgymnasiet har ca 1200 elever och ca 200 medarbetare.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Vi ser att du som lärare hos oss har ett flexibelt förhållningssätt gentemot din omgivning, att du är kreativ och har lätt för att bygga nya relationer. Du har en god pedagogisk insikt och har lätt för att samarbeta med både elever, vårdnadshavare och kollegor.  Du är självgående i ditt arbete och rollen kräver även att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med elever och övrig personal samt att du skriftligt kan dokumentera det som verksamheten kräver. 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Krav:

• legitimerad lärare i yrkesämnen inom VVS-teknik eller liknande behörighet att undervisa på gymnasiet och/eller vuxenutbildning, eller kvalificerad yrkeserfarenhet inom aktuella områden
• yrkescertifierad inom VVS

Meriterande:

• erfarenhet av och/eller kunskaper om fastighetsförvaltning 
• erfarenhet av undervisning/handledning

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 8 augusti

Antal tjänster: 1

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Lärarlegitimation med angiven behörighet ska bifogas i ansökan, alternativt behörighetsgivande examensbevis som berättigar till legitimation.

Om du erbjuds anställning inom barnomsorg, förskola eller skola är du skyldig att visa upp ett utdrag ur belastningsregistret.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 1 maj.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Ansök nu