Örebro: Erfaren logistiker - inriktning Transport

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren logistiker - inriktning Transport i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-09 // Varaktighet: Heltid

Sonat är ett bolag verksamt inom Supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Om rollen

Vi söker en logistiker som vill vara med på en utvecklingsresa tillsammans med oss i ett spännande och ständigt utvecklande uppdrag. Du kommer ingå i ett team på Sonat med ansvar för kundens nordiska transport- och varuflöden. Som logistiker arbetar du i den dagliga driften och ansvarar tillsammans med dina kollegor för planering, support och problemlösning, analys och framtagning av rapporter, dokumentation och utveckling av processer. Du arbetar operativt och taktiskt i nära dialog och samarbete med vår uppdragsgivare, aktörerna i logistiknätverket och bidrar i den löpande utvecklingen av innovativa lösningar och förbättringar.

Kvalifikationer

- Högskoleutbildning eller motsvarande med inriktning logistik
- Minst 3 års erfarenhet som logistiker
- Erfarenhet av operativt samarbete med transportörer
- Erfarenhet från att integrera nya logistikaktörer
- God förståelse kring prismodeller för transporter
- Erfarenhet av rapportering och analyser
- God förståelse kring funktionaliteten i Affärssystem, WMS och TA-system, samt goda kunskaper i Excel


Meriterande

- Erfarenhet av transportupphandlingar
- Erfarenhet av att driva och/eller delta i utvecklingsprojekt inom supply chain
- Erfarenhet av operativt samarbete med lager


Vem är du?

Som person visar du på ett särskilt engagemang för att driva utveckling och förbättring inom supply chain. Du har en professionell framtoning och fallenhet för att utveckla goda relationer och samarbeten med personer i din omgivning. Dina kommunikativa färdigheter är viktiga och vi söker dig med god förmåga att kommunicera tydligt men ödmjukt. På Sonat är kunden alltid i fokus och vi vill att du, precis som vi, lägger stor vikt vid excellent kvalité i din leverans.



Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage och gym på kontoret, gemensamma träningsaktiviteter, hälsokontroller och möjlighet att teckna privat sjukvårdsförsäkring. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. På fredagar bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Anställningsform: 100%, Tillsvidare med tillämpning av 6 månaders provanställning

Start: enligt överenskommelse

Placering: Fabriksgatan 24, Örebro

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till Operations Manager Hanna Wallin Zand, 070 862 32 58. Vi genomför urval och intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Transportplanerare

Nedan visas andra jobb i Örebro som Transportplanerare.

Transportplanerare till Nationella Transportenheten Örebro

Läs mer Feb 16
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som transportplanerare har du det operativa ansvaret att leda och fördela transportuppdrag i Örebroregionen. Transportplanerare ansvarar tillsammans med kollegor för riskanalyser och transportplanering för transportuppdrag inom landet. Detta utifrån ett verksamhetsperspektiv med mandat att besluta om bl.a. fängsel och bemanning. Planeringen görs utifrån ställda krav på säkerhet, effektivitet, servicegrad och god resurshantering. I viss mån avser arbetsuppgifterna också mer strategisk planering inför och under t ex större rättegångar. Du kommer att ha kontakt med kriminalvårdens olika verksamhetsställen och med andra myndigheter och institutioner. Du kommer att arbeta i kriminalvårdens administrativa system och ha visst ansvar för personalrangering.

Du är en tydlig arbetsgivarrepresentant. Du ska kunna leda och stödja personalen i arbetet på ett stimulerande och meningsfullt sätt, samt kunna upprätthålla en hög dynamisk säkerhetsprofil i det dagliga arbetet. Verksamhetens behov samt riktade uppdrag från kriminalvårdsinspektören kommer att påverka den mer detaljerade fördelningen av arbetsuppgifter inom ansvarsområdet.

KVALIFIKATIONER
Krav

• Aktuell erfarenhet av arbete inom Kriminalvården eller arbete inom säkerhets- eller transportverksamhet
• Relevant erfarenhet från annan offentlig verksamhet och/eller erfarenhet av myndighetsutövande företrädesvis inom rättskedjan
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Körkort B, manuell växellåda
• Kriminalvårdens grundutbildning

Meriterande

• Erfarenhet av operativt arbete i arbetsledande befattning
• Goda kunskaper i relevanta administrativa system, såsom Kriminalvårdens KVR, Heroma, TPS och Swede-time
• Akademisk utbildning/studier inom områden som Kriminalvården bedömer relevant företrädesvis inom transport/logistik
• Goda kunskaper inom logistik, genom utbildning och/eller arbetslivserfarenhet


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Vi tillämpar löpande urval.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Ansök nu

Operativ resursstyrning till logistikföretag!

Läs mer Jan 12
Är du en person som trivs med att lösa för dygnet uppkomna situationer i en operativ verksamhet? Bra! Här har du ett givande deltidsarbete som sedan kommer övergå till heltid under sommaren. Sök tjänsten redan idag - urval sker löpande!

OM TJÄNSTEN
Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. Bolaget är inne i en spännande fas och arbetar med att förbättra och utveckla deras kunderbjudande och service, vilket du kommer att vara en viktig del av. Academic Work har ett långt gående samarbete med Green Cargo och nu söker vi fler medarbetare till Green Cargo i Hallsberg.

Rollen innebär att under dygnets alla timmar ha tät kontakt med medarbetare i Green Cargos produktion, främst per telefon. För att säkerställa att produktionsplanen håller deras kundlöfte krävs också att du har ett nära samarbete med andra funktioner inom Driftcenter samt andra avdelningar inom Green Cargo. Syftet med rollen är att hantera och rapportera avvikelser i produktionsplanen samt tillse att alla uppdrag blir resurssatta. I denna roll ingår att arbeta skift, ibland förmiddag, eftermiddag eller natt - en roll som erbjuder variation. Du kommer att arbeta deltid i rollen men under juni, juli och augusti kommer du att arbeta heltid.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Operativt styra och säkerställa att det alltid finns personal med rätt kompetens på rätt plats i rätt tid
* Ta emot sjukskrivningar och rapportera dessa
* Avtalsenlig rapportering för rätt lön i våra system
* Ombeordring och dialog med produktionspersonal
* Säkerställa att justeringar i produktionsplanen tar hänsyn till gällande miljö-, säkerhets- och arbetstidsbestämmelser


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på minst 50% på eftergymnasial nivå och har minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska även kunna uppvisa registreringsintyg från Ladok.
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Office-paketet
- Har god kännedom om kollektivavtal och arbetsrätt

Det är meriterande om du har
- Arbetat inom logistik sedan tidigare eller arbetat med bemanning, antingen inom bemanningsbranschen eller genom att schemalägga och planera personal

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vi ser att du är en god kommunikatör, noggrann, stresstålig, kostnadsmedveten och har ett högt säkerhetstänk. Du har en förmåga att samarbeta inom både ditt team men även över avdelningsgränserna, skapar långsiktiga relationer och arbeta med ett brett kontaktnät.

Övrig information
- Start: omgående
- Arbetet innebär skiftarbete och arbetstiderna är: förmiddagar 06:45-15:15, eftermiddagar 14:45-21:15 samt nätter 20:45-07:15.
- Omfattning: deltid under vår och höst, ca 2-3 arbetspass per vecka och heltid över sommaren (juni, juli, augusti).
- Placering: Hallsberg
- Denna tjänst kräver en bakgrundskontroll så vi ber dig att redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via Polisen. Kuvertet får ej öppnas innan Academic Work ber om det.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Taktisk resursstyrning till logistikföretag!

Läs mer Jan 12
Har du ett intresse för planering och vill arbeta i en roll där du får planera långsiktigt och vara en viktig kugge hos Green Cargo? Om detta låter passande, sök rollen som taktiker idag - urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Green Cargo utvecklar och levererar effektiv och hållbar järnvägslogistik med Skandinavien som hemmamarknad. Bolaget är inne i en spännande fas och arbetar med att förbättra och utveckla deras kunderbjudande och service, vilket du kommer att vara en viktig del av. Academic Work har ett långt gående samarbete med Green Cargo och nu söker vi fler medarbetare till Green Cargo i Hallsberg.

Ditt huvudsakliga ansvar som taktisk resursstyrning är att säkerställa att produktionsplanen är bemannad med Green Cargos produktionspersonal, som innefattar framförallt lokförare och bangårdsoperatörer, för innevarande månad fram till överlämning till operativ driftledning. I början av din anställning kommer en introduktion att hållas i form av utbildning och du kommer även att få gå bredvid för att lära dig arbetsuppgifterna. Du kommer att arbeta deltid i rollen men under juni, juli och augusti kommer du att arbeta heltid.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Att genom användande av reservtid, timanställda, övertid och andra tur- och schemaändringar inom ramen för gällande arbetstidslagar och kollektivavtal, tillsätta produktionspersonal till vakanta, ändrade och nya produktionsturer samt beordra till annat arbete vid inställda produktionsturer
* Samarbeta tillsammans med produktionspersonalens gruppchef vid förändringar i schemat under innevarande månad
* Utföra rapportering av arbetstid och frånvaro för produktionspersonalen i systemet Platå och SAP- I förekommande fall, vid nya, ändrade eller inställda produktionsturer samt elevturer, boka/boka av överliggningsrum
* Skapa nya scheman för produktionspersonalen för innevarande månad
* Informera produktionspersonalen vid förändring i scheman och produktionsturer
* Inför publicering av produktionspersonalens scheman stämma av förslag till schema med ansvarig avdelning, samt efter scheman presenterats återkoppla ev. avvikelser till ansvarig avdelning
* Arbeta med ständiga förbättringar och utveckling inom avdelningen
* Övriga tillkommande arbetsuppgifter som delegeras från grupp- eller avdelningschef


VI SÖKER DIG SOM
- Är studerande på minst 50% på eftergymnasial nivå och har minst 1,5 år kvar av dina studier. Du ska även kunna uppvisa registreringsintyg från Ladok.
- Har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift
- Har goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande om du har:


* En utbildning inom logistik eller arbetsrätt
* Har tidigare arbetslivserfarenheter från logistik-, bemanning eller schemaläggning


För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Självgående
- Problemlösande
- Kommunikativ

Som person har du hög integritet, är lojal och strukturerad. Du trivs med att arbeta självständigt, samtidigt som du har en förmåga att samarbeta inom både ditt team men även över avdelningsgränserna. Du skapar långsiktiga relationer och arbetar med ett brett kontaktnät, du är även en god kommunikatör.

Övrig information
- Start: april 2024
- Omfattning: deltid under vår och höst, ca 2-3 arbetspass per vecka och heltid över sommaren (juni, juli, augusti) mån - fre kl 8-16.
- Placering: Hallsberg
- Denna tjänst kräver en bakgrundskontroll så vi ber dig att redan nu beställa ett utdrag ur belastningsregistret via Polisen. Kuvertet får ej öppnas innan Academic Work ber om det.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Ansök nu

Arbetsledare/Platsansvarig

Läs mer Nov 6
Om tjänsten



Arbetsuppgifter är bland annat:

Kunna ta eget ansvar, driva jobb ha kundkontakt och även ta in nya jobb, entreprenörskap är ett stort plus

Leda och fördela arbetet    
Ständigt arbeta med uppföljning och förbättringar
Aktivt medverka till utveckling och trivsel på arbetsplatsen
Stor del av tiden kommer vara på Fortum Kumla så det är en fördel om vana finns från både byggsidan och industrin


Vi är ett mindre företag där alla hjälps åt med de arbetsuppgifter som verksamheten kräver. Du kan behöva lasta och köra tyngre släp, därför är det viktigt att du har truckkort samt CE


Tanken är att jobbet kommer att vara i och runt Örebro, men det kan även förekomma jobb i Karlstad  





Kvalifikationer



Vi söker dig som har erfarenhet av arbetsledning och är van att hantera flera olika ärenden samtidigt. Du har en positiv människosyn, är strukturerad och serviceinriktad samt har lätt att ta beslut.
Du är tydlig i din kommunikation och är relationsskapande. Du har en vilja att arbeta i ett mindre företag med ständiga förändringar och delta i utvecklingen av verksamheten. Du är flexibel, självständig och van att arbeta under tidspress.
Du har gymnasial utbildning och har en god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Du har goda kunskaper i svenska och engelska.  
Det är meriterande om du har utbildning inom arbetsledning.
Tillträde snarast efter överenskommelse.



Om BVA Group


Bva Group erbjuder tjänster så som högtryckspolning, vacumsugning samt vattenbilning. Vi utför även torrisblästring, sandblästring, asbetssanering samt mindre rivningsarbeten. BVA tillhandahåller specialkompetens för att klara de tuffa krav som ställs på sanering. Vår målsättning är att hjälpa kunden att få en bättre industrimiljö genom att tillhandahålla SSG-utbildad personal samt en hypermodern maskinpark.

Med vår högtrycksutrustning som är på upp till 3000 bars tryck utför vi blästring, tanktvätt, rörspolning, sodapannor, sopförbränningsugnar m.m.

Genom att använda våra vacumsugaggregat kan vi suga de flesta material, både våta och torra. Materialet kan sugas ut från eller blåsas in i svåråtkomliga utrymmen. BVA Group är rikstäckande med kontor i Stockholm och Karlstad.





Låter det här intressant och passar in på din profil?
Eller har du kanske frågor kring tjänsten?  
Ring då till Annelie Bergwall-Larsson på Best Bemanning & Rekrytering  
på telefon 019-12 22 88.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast!


Urval kan komma att ske löpande, så sök redan idag!

Ansök nu

Business Support Logistics

Läs mer Okt 13
Epiroc is a leading productivity partner for the mining, infrastructure and natural resources industries. With
cutting-edge technology, Epiroc develops and produces innovative drill rigs, rock excavation and construction
equipment, and provides world-class service and consumables. The company was founded in Stockholm,
Sweden, and has passionate people supporting and collaborating with customers in more than 150 countries.
Learn more at www.epirocgroup.com.

Keen on a new challenge?

Grab the opportunity and join us in the Global Business Support Team!
We are searching for a new colleague as Business Support Logistics, to be located at our Product Company in Örebro.
This is a temporary assignment for 12 months to start with.

Join our team
Do you want to join us on our journey to create a better tomorrow, for people and planet?
Dare to challenge.
Dare to act.
Dare to think new.
In your role as Business Support Logistics, you will be part of our Global Business Support Team with the vision to maximize customer satisfaction and sales.
You belong to the Global Marketing organization within the Surface division.
“The best thing about working as a Business Support Logistics is the variability of the work we do, diversity of the markets that we serve and interaction with customers and colleagues around the world make every day different. You will find in the team a genuine spirit of collaboration and shared goals, all revolving around giving our customers the best support”, says Patrick Ntwari, Business Support Logistics at Epiroc.

Your Mission
As Business Support Logistics you have a vital role in our Forecast-To-Delivery-process to secure that our machines are delivered and invoiced to our fantastic customers worldwide. You are involved from an early stage in the process with trade compliance, order handling, proactive transport planning to invoicing and delivery. You also have an important role to mitigate the commercial risk for our business by reviewing and advising on our sales contracts as well as following up the payment process.
You will be responsible for specific countries, but as part of a highly collaborative team you will always be prepared to support each other in your mission.
In this role, you will work in close contact with our Customer Centers and cross-functionally within Marketing, with Production-, Financial Solutions- and Trade Compliance teams.

Your profile
You are service-minded, have high customer focus and high planning skills. You are pro-active and solutions-oriented and you dare to think new with a curious mindset. You also have a strong sense of urgency and very good communication- and motivational skills. You are a team-player and thrive in a global working environment.

You have experience from logistics, distribution and /or forwarding in an international environment and have good knowledge of sales contracts and international business, delivery- and payment conditions, L/C handling, customs- and export handling. We see that you have a university degree, preferably logistics-, marketing- or financial related – or equivalent experience. Due to our global environment good command of Swedish and English, both spoken and written is required, and additional languages are an asset. We also see that you have good system experience working with ERP-systems, preferably M3. Knowledge of other Epiroc systems, such as Sales Portal, is an asset.

Location and travel
This position is located in Örebro, Sweden. Occasional travel is required in this position. This is a temporary assignment for 12 months to start with.

Life at Epiroc
By joining our team you can expect an atmosphere of creativity, innovation and workplace diversity. You will be a part of a group of skilled and helpful colleagues who live by our core values: Collaboration, Commitment and Innovation. We work in a global environment with over 113 different nationalities!
In addition to the fact that we have a culture that is characterized by development combined with having a good balance between work and leisure, there are some things that make us a little extra proud to work at Epiroc:
* Global career opportunities
* Epiroc University, for your own competence development
* Community involvement
* Benefits package, which amongst other things include flexible working hours and bonus


Application and contacts
In this recruitment process, we review applications continuously. Welcome with your application as soon as possible by creating an account in our recruitment system. Last day to apply for this position is 31 October 2023.
For questions about the position, please contact recruiting manager Lena Andersson,
Global Business Support Manager, +46 (0)70 548 50 84, lena.andersson@epiroc.com.
For other questions, please contact nesrin.kaddoura@epiroc.com.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Sonat AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Sonat AB .

Norsktalande kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.



Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på norska, svenska och engelska
- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice
- Erfarenhet av kundservice


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Finsktalande kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på finska, svenska och engelska

- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice

- Erfarenhet av kundservice

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare - Varierande omfattning under sommaren

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Feb 28
Vi söker just nu medarbetare som vill jobba med oss under sommarperioden, med chans att bygga en långsiktig relation med oss. Vi söker dig som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass!

Som kundservicemedarbetare ingår du i ett team med kompetens och förtroende att skapa en riktigt bra kundupplevelse under hela processen före, under och efter köp. Du hanterar kundens frågor som berör produkter, kampanjer, order, leverans, betalning och allt däremellan. Kommunikationen med kunden sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Erfarenhet av system som används inom eHandel, orderadministration och kundservice
- Erfarenhet av kundservice


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll som kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser för massage, tillgång till gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuds det på frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (tidsbegränsad med varierande omfattning eller efter behov) under perioden juni till augusti.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 20 maj. Urval sker löpande och introduktion startar så snart som möjligt.

Placering

Fabriksgatan 24, Örebro

Arbetstider

Kundservice bemannas vardagar (08-22) samt söndagar 18-22.

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvariga rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se eller André Rönnberg på andre.ronnberg@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare – Heltid

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 22
Sonat har förmånen att bidra med sin kompetens i ett företag som har ambitionen att skapa minnesvärda upplevelser. Vi söker medarbetare som vill ingå ett engagerat team och leverera service i världsklass samt bygga en långsiktig relation med oss.

Som medarbetare på kundservice ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Du för en löpande dialog med kunderna och hanterar ärenden kopplade till deras order, leverans, lagersaldo, betalningar, reklamationer, kundprogram och massa annat. Kommunikationen med kunder sker via telefon, chatt, mejl och sociala medier.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler


Meriterande

- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
- Utbildad i kundkommunikation


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll. Det är viktigt att du har rätt inställning, vilja och engagemang. Vi söker dig med personlig mognad, social förmåga och en positiv livssyn.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser på massage, tillgång till gym samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med mätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuder vi på fredags-frukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Tillsvidare (100 %) med tillämpning av 6 månaders provanställning.

Start

Enligt överenskommelse men som senast 1 november. Ansök senast 6 oktober!

Placering

Vårt kontor ligger centralt beläget i Örebro på Fabriksgatan 24.

Arbetstider

Varierande arbetstider. Kundservice bemannas vardagar (08-21), lördagar (10-18) och söndagar (11-18).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se

Ansök nu

Kundservicemedarbetare – vid behov!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 8
Vi söker nu fler medarbetare under en intensiv och fartfylld period. Kanske en roll på kundservice vore något för dig? Vi söker dig som talar och skriver flytande på svenska och engelska och vill leverera service i världsklass tillsammans med oss!

Som medarbetare på kundservice ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Du för en löpande dialog med kunderna och hanterar ärenden kopplade till deras order, leverans, lagersaldo på produkter, betalningar, kreditering av fakturor, reklamationer, kampanjer och allt däremellan. Kommunikationen med kunder sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på svenska och engelska
- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler


Meriterande

- Erfarenhet av kundservice
- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem


Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll. Det är viktigt att du har rätt inställning, vilja och engagemang. Vi söker dig med personlig mognad, social förmåga och en positiv livssyn.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser på massage, gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuder vi på fredagsfrukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (varierande omfattning/efter behov) och vi följer kollektivavtal.

Start

Enligt överenskommelse. Urval sker löpande!

Placering

Vårt kontor ligger centralt beläget i Örebro på Fabriksgatan 24.

Arbetstider

Varierande arbetstider. Kundservice bemannas vardagar (08-22) och söndagar (18-22).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se

Ansök nu

Norsktalande Kundservicemedarbetare - Varierande omfattning

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Sep 8
Vi söker nu fler medarbetare under en intensiv och fartfylld period. Kanske en roll på kundservice vore något för dig? Vi söker dig som talar och skriver flytande på norska, svenska och engelska och vill leverera service i världsklass tillsammans med oss!

Som medarbetare på kundservice ingår du i ett outsourcat kundserviceteam med ansvar för kommunikation med slutkunder inom retail. Du för en löpande dialog med kunderna och hanterar ärenden kopplade till deras order, leverans, lagersaldo på produkter, betalningar, kreditering av fakturor, reklamationer, kampanjer och allt däremellan. Kommunikationen med kunder sker via telefon, chatt och mejl.

Kvalifikationer

- Talar och skriver flytande på norska, svenska och engelska

- Goda IT-kunskaper och erfarenhet av digitala kommunikationskanaler

Meriterande

- Erfarenhet av kundservice

- Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem

Som person visar du ett stort engagemang för dina ansvarsområden och teamets gemensamma mål. Du är duktig på att samarbeta och har ett lösningsorienterat förhållningssätt där kvalitet och god service är vägledande i din roll. Det är viktigt att du har rätt inställning, vilja och engagemang. Vi söker dig med personlig mognad, social förmåga och en positiv livssyn.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med en öppen och professionell kultur där värderingarna samarbete, professionalism, integritet, kundfokus, humanism och utveckling genomsyrar vårt sätt att arbeta. Vi värnar om våra medarbetare och erbjuder för den som vill, goda möjligheter att utvecklas inom olika delar i Sonats verksamhet. Hos oss får du friskvårdsbidrag, förmånliga priser på massage, gym på kontoret samt gemensamma träningsaktiviteter. Dessutom har vi en Sonatakademi med företagsgemensamma utbildningar och arbetar löpande med pulsmätningar på teamnivå för att stämma av medarbetarnas välmående och engagemang på jobbet. En gång i månaden bjuder vi på fredagsfrukost och givetvis träffas vi årligen för sommar- och julfest.

Sonat är ett bolag verksamt inom supply chain management med kompetens och tjänster inom såväl konsulting som outsourcing, där vi är kundens partner på både strategisk och operativ nivå. Vi tar ett helhetsansvar, från framtagning och utveckling av strategier till implementering och drift. Outsourcingsverksamheten fungerar som våra kunders interna avdelning för bland annat varustyrning till butiker, kundservice, transportplanering, materialanskaffning och kontrolltorn för både e-handel och B2B.

Anställningsform

Allmän visstidsanställning (varierande omfattning/efter behov) och vi följer kollektivavtal.

Start

Enligt överenskommelse. Urval sker löpande!

Placering

Vårt kontor ligger centralt beläget i Örebro på Fabriksgatan 24.

Arbetstider

Varierande arbetstider. Kundservice bemannas vardagar (08-22) och söndagar (18-22).

Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Micaela Bergne på micaela.bergne@sonat.se

Ansök nu