Örebro: Juniorsäljare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Juniorsäljare i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2022-01-03 // Varaktighet:

Är du vår nya juniorsäljare?
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus – och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och kunder får du ett omväxlande arbete där det finns möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Är du vår nya juniorsäljare?
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi hjälper företag och organisationer att få bättre kontroll över sin digitala information och lyckas med sin digitalisering. På så sätt kan vi bidra till en enklare vardag på ett tryggt och säkert sätt.
Rollen som juniorsäljare på MicroData
Som juniorsäljare på MicroData ger vi dig möjligheten att utveckla dina färdigheter inom sälj i en spännande och växande IT-bransch. Du knyter nya kundkontakter samt återkopplar till befintliga kunder via telefon och mejl. I din roll som juniorsäljare arbetar du nära säljteamet och stöttar dem i olika arbetsuppgifter. Tillsammans arbetar ni proaktivt med att bygga långsiktiga kundrelationer.
Det finns goda möjligheter att vidareutvecklas i sin roll och på sikt få arbeta hos oss på heltid inom sälj.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bearbetning av och kontakt med nya och befintliga kunder
Uppföljning av deltagare från våra evenemang
Stötta säljarna i säljprocessen
Uppsökande av nya prospekts

Vem är du?
Vi söker dig som stimuleras av utmaningen i försäljning, att analysera kundens behov och att skapa nya relationer. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har en vilja att utvecklas med företaget. För att trivas med arbetet ska du ha god samarbetsförmåga, vara strukturerad och fokuserad på att nå dina mål. Vi ser gärna att du har ett intresse för IT och förståelse för branschen. Har du erfarenhet av försäljning av digitala tjänster eller liknande är det meriterande, men inget krav. Slutligen tror vi att du har en god kommunikativ förmåga både i tal och skrift. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Eftersom vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten.
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Behärskar Office paketet
Ett intresse för IT och driv inom försäljning
Goda kunskaper i svenska både tal och skrift

Mediterande om du har:
Tidigare arbetslivserfarenhet av säljande roller
Goda kunskaper i engelska både tal och skrift
Erfarenhet från IT-branschen
B-körkort

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Säljassistent

Nedan visas andra jobb i Örebro som Säljassistent.

Arbeta deltid med sälj, administration och marknadsföring!

Läs mer Mar 21
Vill du ha ett utvecklande jobb vid sidan av dina studier? Är du dessutom intresserad av försäljning och marknadsföring? I så fall är rollen hos Blickfång Städ rätt för dig! Vi arbetar med löpande urval, så sök redan idag.

OM TJÄNSTEN
Blickfång Städ erbjuder tjänster inom bland annat flyttstäd, kontorsstäd, byggstäd och hemstäd. Här prioriteras nöjda kunder och goda serviceresultat. Företaget har över fem års erfarenhet i branschen och har byggt upp en stabil kundbas, men fortfarande finns utvecklingsmöjligheter. Därför finns nu möjlighet för dig som söker ett arbete vid sidan av dina studier att bidra med stöttning i företagets försäljning, marknadsföring och administration. Du kommer att ha direkt kontakt med potentiella kunder samtidigt som du arbetar med proaktiv marknadsföring på exempelvis sociala medier.

På sikt finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person och fler administrativa uppgifter kan tillkomma i takt med att du växer in i rollen. Rollen startar med en omfattning på cirka 4 timmar/vecka, men för rätt person finns goda förutsättningar att ta sig an mer arbete framöver. Schemat är flexibelt och läggs i samråd med dig.

Här välkomnas du till ett prestigelöst företag med stor möjlighet att påverka. Blickfång Städ ingår i nära samarbete med systerbolaget Blick Redovisning så dina kollegor har varierande roller. Sedan start har företagen varit flerspråkiga med fokus på svenska och arabiska. Du välkomnas till en liten och familjär grupp där mångfald värderas högt. Under din upplärning finns alltid kollegor nära till hands för att stötta och bidra.

Du erbjuds
- Ett flexibelt och utvecklande deltidsjobb vid sidan av dina studier
- Stor möjlighet att påverka företagets utveckling framåt
- En fot in på Academic Work redan under din studietid

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Utveckla företagets marknadsföring och synlighet i sociala kanaler
* Ha kontakt med företagets befintliga och potentiella kunder för att bidra till merförsäljning av städtjänster
* Hantera övriga administrativa uppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en eftergymnasial utbildning med minst 1 år kvar av dina studier
- Är tillgänglig för arbete minst 4h/vecka
- Har god datorvana
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då detta språk används i marknadsföringen, kundkontakten, samt internt bland kollegor

Det är meriterande om du
- Kan kommunicera på arabiska i tal eller skrift då en del av företagets kunder kommunicerar på detta språk
- Har tidigare erfarenhet av marknadsföring i digitala kanaler
- Har tidigare erfarenhet av uppsökande försäljning eller merförsäljning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Anpassningsbar
- Nätverkande
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs gärna mer om Blickfång Städ på deras hemsida HÄR.

Läs gärna mer om Blick Redovisning på deras hemsida HÄR.

Ansök nu

Säljare sökes till Örebro!

Läs mer Jan 18
Tage Rejmes i Örebro söker nu en driven personbilssäljare

Som personbilssäljare kommer du ansvara för hela kedjan inom försäljning. Du kommer guida våra kunder gällande våra bilar, provkörningar och ge information kring olika finansieringslösningar samt tillbehör. Du kommer även arbeta proaktivt med bearbetning av privatpersoner och företag samt vara delaktig i att köpa in relevanta bilar.




Vi söker dig som är driven, engagerad och har en stark känsla för affärer. Du bör trivas i en roll med högt tempo och självständigt kan driva och organisera ditt dagliga arbete. Du är en sann lagspelare med bred social kompetens och bekväm att arbeta mot budgetmål.




För att matcha profilen har du/är du:

Dokumenterad arbetserfarenhet i relationsskapande försäljning
God systemvana och datakunskaper
Kommunikativ och kan uttrycka dig väl i svenska på tal och skrift
B Körkort




För att trivas i rollen tror vi att du är den som:

Alltid sätter kunden i fokus
Drivs av försäljning och uppsatta mål
Har ett proaktivt och nyfiket förhållningssätt
Har goda referenser från att tidigare framgångsrikt hanterat kunder och vårdade kundrelationer




Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.




Välkommen med din ansökan!




Koncernen Tage Rejmes Bil AB grundades 1958 och är idag ett av Sveriges största familjeägda bilhandelsföretag. Företaget är auktoriserad återförsäljare för Volvo, Renault och Dacia personbilar, lätta transportbilar, Volvo lastbilar och bussar. Rejmekoncernen erbjuder service och reparationer i 24 verkstäder på 15 orter i Östergötland, Närke, Södermanland, Västmanland och Småland. Koncernen omsätter ca 3,4 miljarder kronor och har ca. 700 medarbetare.

Tage Rejmes i?Örebro Bil AB?ingår som helägt dotterbolag i koncernen Tage Rejmes Bil AB. Företaget säljer Volvo, Renault?och Dacia person- och transportbilar, bedriver leasing, skadecenter, serviceverksamhet samt försäljning av reservdelar, tillbehör och drivmedel. Dessutom driver vi Hertz biluthyrning. Företaget har ca 160 anställda och finns representerat i Örebro, Askersund.

Ansök nu

Mediaintresserad student med säljkunskaper sökes!

Läs mer Jan 12
Vill du vara med på Kreativa Byråns tillväxtresa i en familjär och kreativ miljö? Som en del av Kreativa Byrån har du möjlighet att forma din egen roll och dina arbetsuppgifter samtidigt som du får visa vad du går för inom försäljning! Är du intresserad av hemsidor och har ett stort driv samt ambition att alltid sikta högt? Då är rollen som säljassistent något för dig!

OM TJÄNSTEN
Kreativa Byrån är en webbyrå som jobbar med alltifrån små till stora projekt inom utveckling av hemsidor och appar. Företagets utvecklarteam gör verklighet av sina kunders idéer med användarvänlighet i fokus. Som företagets första säljassistent kan du att bli en viktig spelare för utvecklingen.

Kreativa Byrån erbjuder dig med rätt utvecklingsfokus, driv och ambition möjligheten att utvecklas och ta dig ann nya utmaningar där det enbart är du själv som sätter gränserna. På Kreativa Byrån jobbar det idag sex kollegor inom webbutveckling och design som väntar på att välkomna dig som deras första säljassistent för att ta affärerna till nästa nivå! Det här är chansen för dig att få inblick i försäljningsaffären och samtidigt få komma till en arbetsplats som genomsyras av ödmjukhet och en familjär miljö.

Du erbjuds


* Att få vara en del av Creative House Community där över 100 kreativa människor håller till
* Chansen att forma din egen roll och dina egna arbetsuppgifter
* Inblick i ett företag under en tillväxtresa inom en spännande bransch


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Lokalisera företag vars hemsidor har utvecklingspotential och kontakta dem för att disuktera möjliga förbättringar
- Hitta nya möjligheter till affärer genom att prospektera nya obearbetade kunder
- Kartlägga nya affärsmöjligheter genom att hitta obearbetade avdelningar hos företagets nuvarande kunder
- Boka möten och på lång sikt även delta på mötena
- Övriga arbetsuppgifter som tillkommer med rollen som mötesbokare

Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att styras av din egen utvecklingsbenägenhet vilket på sikt kan innebära mer ansvar vid ett lyckat samarbete.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar minst 50 % på högskola eller universitet och som har minst 1,5 år kvar av dina studier, registreringsintyg behöver kunna uppvisas
- Har ett stort intresse för försäljning, om du har arbetslivserfarenhet inom sälj eller servicearbete är det ett stort plus
- Har ett intresse för att administrera och/och eller bygga hemsidor
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:


* Kunskap om design, kommunikation, SEO och/eller programmering av hemsidor


Vi söker dig som är


* Affärsinriktad
* Resultatinriktad
* Självgående


#

Övrig information


* Start: Omgående alternativt enligt överenskommelse
* Omfattning: 2-8 timmar/vecka med flexibla dagar och arbetstider förlagda mellan 9-17
* Placering: Örebro


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Kreativa Byrån här!

Ansök nu

Medlemsansvarig säljare

Läs mer Dec 22
HSB MälarDalarna är en regional HSB-förening som ägs av sina drygt 36 000 medlemmar. Vi verkar i hela Dalarna, Västmanland och Örebro län med regionkontor i Borlänge, Västerås och Örebro samt elva lokalkontor. HSB erbjuder förvaltningstjänster till främst bostadsrättsföreningar, men kommersiella fastighetsägare och offentliga aktörer förekommer också.
Vi ska nu förstärka vårt verksamhetsområde Marknad & Medlem med en motiverad, professionell och glad kollega. Vill du vara med och göra skillnad! Hos oss spelar du en viktig roll i att skapa medlems- och kundnytta. Tjänsten kommer att delas lika inom gruppen och innebär huvudansvar för medlemsverksamheten i Örebro samt stötta vårt marknadsteam. Uppdraget kan innebära arbete i hela vårt geografiska område.
Som medlemsansvarig kommer du att ansvara för
· kontakten med bostadsrättsföreningars styrelser och medlemmar
· att bidra till utvecklig av medlemsverksamheten
· planering och utförande av medlemsaktiviteter
· rådgivning i medlemsärenden
Tillsammans med marknadsteamet kommer du arbeta med
· sälj- och marknadsaktiviteter
· nykundsbearbetning och kontakt med befintlig kund
· merförsäljning
· registrering och uppföljning av aktiviteter i CRM-system
Möten med medlem och kund sker både dag- och kvällstid efter egen planering.
Din profil
För att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och flexibel och kan ta tag i flera olika uppgifter samtidigt. Din förmåga att samarbeta är mycket god men du trivs också med att arbeta självständigt och tar egna initiativ. Du har en strategisk förmåga, hittar lösningar och ser möjligheter.
Du har någon form av högskoleexamen, eller motsvarande, samt erfarenhet av kundvård, rådgivning och försäljning. Vi ser gärna att du har erfarenhet och kunskap kring fastighetsbranschen och bostadsrättsföreningar eller föreningsliv i stort, men det är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper där din inställning har avgörande betydelse.
Du är en social person med hög servicenivå, du agerar alltid affärsmässigt, är öppen, lyhörd och har förståelse för medlemmens/kundens behov. Du är en bra kommunikatör som kan uttrycka dig mycket väl både i tal och skrift. Du är en god förhandlare och drivs av att bygga nya samt bibehålla goda relationer med medlemmar och kunder.
Tjänsten kräver b-körkort. Det finns tillgång till poolbil.
Stämmer detta in på din profil? Tveka inte att söka tjänsten redan idag.
Vi erbjuder
Som medarbetare hos oss får du eget ansvar med möjlighet att påverka din arbetssituation och arbeta i en organisation som drivs av långsiktiga relationer och hållbara innovationer som gör skillnad på riktigt. Öppenhet, dialog och engagemang är viktiga inslag för oss som jobbar i HSB. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i god arbetsmiljö och trevligt arbetsklimat. Självklart har vi även bra anställningsvillkor och förmåner.
Heltidstjänst. Anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urvalsprocessen sker löpande. Sista ansökningsdag är 2023-01-23.
Frågor kring tjänsten besvaras av Marknadschef Jenny Johansson 010-303 27 30, jenny.johansson2@hsb.se och Gruppchef Medlem Emma Thelander 010-303 27 75, emma.thelander@hsb.se
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sales Coordinator till Sitevision

Läs mer Nov 30
Gillar du varierade arbetsuppgifter med fokus på att ge service och är driven och noggrann i ditt arbetssätt? Den nya rollen som Sales Coordinator på Sitevision ger dig möjlighet att få vara en del av en spännande utvecklingsresa för att kunna möta framtidens behov inom webbpublicering och plattformslösningar.

På Sitevision skapar ni tillsammans värde för befintliga och nya kunder i en miljö omgiven av stark kompetens, spännande utmaningar och ett starkt varumärke där utrymme till att växa och trivas finns.

Om tjänsten
I den här koordinerande rollen blir du en naturlig brygga mellan ekonomi-, marknads- och försäljningsavdelningen där du bidrar med administrativt såväl som systemmässigt stöd.

I din roll kommer du vara drivande när det kommer till orderhantering och användarstöd ut mot kund och du tar fram och upprätthåller tillhörande guider och underlag. Med ett problemlösande förhållningssätt bemöter du även frågor från kunder, om exempelvis fakturor och användaruppgifter, vilket ställer krav på förmågan att kunna förstå orderflödet och kundperspektivet i affären. Du ser till att fakturering hanteras rätt och enligt angivna tidsramar och stöttar dina kollegor genom att uppdatera och upprätthålla rutiner och mallar för offerter och avtal i vårt CRM-system.
Du får även möjligheten att ta fram och forma delar av onboardingprocessen för verksamhetens säljavdelning. Du hjälper till att ta fram rapporter, följer upp intäkter, ser till att paketeringar och produkter är uppdaterade i systemet samt förvaltar kontakten med externa parter.

Hos Sitevision får du möjlighet till:
•Representera ett starkt och växande varumärke med marknadens nöjdaste kunder
•Stort ansvar och frihet att själv planera din arbetsdag
•En möjlighet att få utbildning inom samt jobba med komplex lösnings- och systemförsäljning där du aldrig blir fullärd
•En varierande och utvecklande vardag
•Jobba i en företagskultur som är öppen och generös på ett av Sveriges trevligaste kontor

Vem är du?
För att lyckas i rollen som Sales Coordinator motiveras du av en nyckelroll som avlastar och underlättar arbetet för fler av verksamhetens olika avdelningar. Vi förutsätter att du är en god lagspelare som trivs i samarbeten med andra. Du använder med fördel dina kommunikativa sidor i kontakten med andra och hanterar det svenska och engelska språket obehindrat i tal och skrift. Du är lyhörd, initiativtagande och agerar professionellt inför de uppgifter du tar dig an och gör det med en hög känsla för service! Du trivs i en roll där du självständigt får utrymme att ta dig an och påverka många olika uppgifter i varierande tempo. Att planera och organisera faller sig naturligt för dig och du agerar med noggrannhet.

För att passa in i rollen ser vi att du:
• Är initiativtagande, driven och är självgående i ditt arbetssätt
• Agerar med noggrannhet och ansvar
• Trivs med omväxlande arbetsuppgifter
• Har goda kommunikativa färdigheter och obehindrat hanterar det svenska och engelska språket

Vi ser med fördel att du:
• Har erfarenhet av Salesforce eller liknande CRM system
• Har goda kunskaper i MS Office

Om verksamheten
Sitevision AB är ett snabbväxande produktföretag som utvecklar en plattform för webbpublicering (CMS) samt intranät. Plattformen används av tusentals webbplatser och intranät i Sverige och internationellt. Våra kunder är privata företag, myndigheter, organisationer och 68 procent av Sveriges kommuner. Vill du vara med på en resa in i framtiden där vi tillsammans skapar nytta för befintliga och nya kunder och där din kompetens utvecklas i en miljö med kompetenta kollegor, spännande utmaningar och ett ledande varumärke? Välkommen till oss!
Sitevisions värdeord; omtanke, nytänkande, stolthet och engagemang betyder allt för oss. Vi lever efter dem varje dag, i stort som smått. Därför är det viktigt att du känner extra för dem. Tillsammans gör vi Sitevision till en arbetsplats där alla trivs och får utrymme att växa.

Välkommen med din ansökan!
I denna process samarbetar vi med Poolia, Örebro. För ytterligare frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Dawidson Göranzon, 070-0906249. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från MicroData Skandinavien AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från MicroData Skandinavien AB .

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Maj 20
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och uppdragsgivare utlovar vi ett omväxlande arbete där du har möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Om du tycker om problemlösning och vill vara med och arbeta i starka utvecklarteam kommer du att trivas hos oss.
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi lägger stor vikt vid att erbjuda helhetslösningar för informationsflödet. Detta gör vi tillsammans med marknadsledande strategiska samarbetspartners inom olika områden.
Du erbjuds:
En trevlig och familjär arbetsplats som präglas av gemenskap
Möjlighet att påverka din egen utveckling
Anställning på ett stabilt företag som är under expansion
Generösa förmåner, till exempel träning på arbetstid 2 gånger i veckan
Privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor

Vem är du?
Vi söker dig som ser dig själv som en nyfiken systemutvecklare med ett stort tekniskt intresse. Du är social, pedagogisk och trivs att arbeta med problemlösning och proaktivt förbättringsarbete. Är strukturerad och tar egna initiativ. I din roll som systemutvecklare är du prestigelös och bra på att kommunicera. Har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att slutföra det du påbörjat.
Dina arbetsuppgifter på MicroData
I rollen som systemutvecklare kommer du ingå i vårt erfarna utvecklingsteam. Delar av utvecklingsteamet arbetar i en agil utvecklingsmiljö (SCRUM) och den andra delen arbetar uppdragsbaserat. Du kommer arbeta med att utveckla både befintliga och nya system i våra egenutvecklade plattformar. Systemen utvecklas och förvaltas på plats i Örebro.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Du har goda kunskaper inom:
PHP
My
JavaScript
jQuery
.NET
HTML5
CSS3

Dina meriterande erfarenheter:
Andra program eller skriptspråk
Projektledning
Agila metoder
Linux (framförallt Ubuntu & Debian)
Perl
Förstå skånska



Övrig infromation:
Plats: Centrala Örebro
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökning: 2022-07-31 ange ”SU2207” i din ansökan. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Suporttekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 20
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och uppdragsgivare utlovar vi ett omväxlande arbete där du har möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Om du tycker om problemlösning och vill vara med och arbeta i starka utvecklarteam kommer du att trivas hos oss.
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi lägger stor vikt vid att erbjuda helhetslösningar för informationsflödet. Detta gör vi tillsammans med marknadsledande strategiska samarbetspartners inom olika områden.
Du erbjuds:
En trevlig och familjär arbetsplats som präglas av gemenskap
Möjlighet att påverka din egen utveckling
Anställning på ett stabilt företag som är under expansion
Generösa förmåner, till exempel träning på arbetstid 2 gånger i veckan
Privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och kommunikativ med ett teknikintresse och god datorvana. För detta arbete behöver du vara serviceinriktad, pedagogisk och trivs att arbeta med problemlösning och proaktivt förbättringsarbete. Har förståelse för teknik och själv kunna söka och finna lösningar samt viljan att inspirera och engagera andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att slutföra det du påbörjat.
Dina arbetsuppgifter på MicroData
I rollen som supporttekniker kommer du ingå i vårt erfarna team. Du kommer framför allt att ha kunddialog genom att svara på supportärenden och sätta upp nya kunder i våra egenutvecklade system på plats i Örebro. Vi får ofta höra att vi är lyhörda och snabba på att återkoppla till våra kunder, något som vi förstås även i fortsättningen vill förvalta. För detta krävs att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Du kommer även att bistå vid testning av integrationer och utföra enklare produktionsjobb.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du har arbetat med:
IT-support
Kundservice
Ärendehantering

Det är meriterande om du har arbetat med:
Projektledning
PHP
My
JavaScript
jQuery
HTML5
.NET
CSS3
Perl
Andra program eller skriptspråk
Linux (framförallt Ubuntu & Debian)

Övrig infromation:
Plats: Centrala Örebro
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökning: 2022-07-31 ange ”ST2207” i din ansökan. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Support- och Nätverkstekniker

Nätverkstekniker
Läs mer Maj 20
På MicroData har vi kreativitet och gemenskap som fokus och jobbar gärna tillsammans. Genom nära samarbete med både medarbetare och uppdragsgivare utlovar vi ett omväxlande arbete där du har möjlighet att utvecklas samtidigt som du har kul på jobbet. Om du tycker om problemlösning och vill vara med och arbeta i starka utvecklarteam kommer du att trivas hos oss.
Vilka är MicroData?
MicroData Skandinavien AB är ett IT-bolag som säljer, utvecklar och levererar tjänster inom arkiv- och informationsförvaltning. Våra egenutvecklade tjänster effektiviserar våra kunders verksamheter. Vi lägger stor vikt vid att erbjuda helhetslösningar för informationsflödet. Detta gör vi tillsammans med marknadsledande strategiska samarbetspartners inom olika områden.
Du erbjuds:
En trevlig och familjär arbetsplats som präglas av gemenskap
Möjlighet att påverka din egen utveckling
Anställning på ett stabilt företag som är under expansion
Generösa förmåner, till exempel träning på arbetstid 2 gånger i veckan
Privat sjukvårdsförsäkring och goda pensionsvillkor

Vem är du?
Vi söker dig som har ett brinnande datorintresse och ser gärna att du på fritiden hänger med i den senaste IT-utvecklingen samt obehindrat använder och administrerar dina egna Linuxdatorer.
Är strukturerad och tar egna initiativ. I din roll på MicroData är du prestigelös och bra på att kommunicera. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att slutföra det du påbörjat.
Dina arbetsuppgifter på MicroData
I rollen som support-/nätverksttekniker kommer du ingå i vårt erfarna IT-team. Du kommer arbeta med att utveckla både befintliga och nya system i våra egenutvecklade plattformar. Tillsammans med andra kommer du att ansvara för administrationen av våra två hotsites. Du kommer även att ha kunddialog genom att lösa supportärenden och sätta upp nya kunder i våra egenutvecklade system på plats i Örebro.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi ser gärna att du:
Är bosatt i Örebro med omnejd
Talar och skriver på svenska
Har en relevant utbildning eller på annat sätt dokumenterad datorvana
Har tidigare erfarenhet av IT-support
Har lätt att uttrycka dig i tal och skrift

Dina meriterande erfarenheter:
Microsoft Active Directory
Kunskaper inom Vsphere, VMware, Vcenter
Linux (Debian, Ubuntu)
Aktuell och relevant erfarenhet inom nätverk/kommunikation
Windows serveradministration
IT- säkerhetsarbete
Nätverkssegmentering
Server hardening
ISO27001
Du är social och pedagogisk

Övrig infromation:
Plats: Centrala Örebro
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Sista ansökning: 2022-07-31 ange ”SN2207” i din ansökan. Intervjuer sker löpande.

Ansök nu