Örebro: Rekryterare till IT-Bolag sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Rekryterare till IT-Bolag sökes i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2021-10-15 // Varaktighet: Heltid

Är du en person som trivs i en roll med omväxlande och utmanande arbetsuppgifter? Gillar du att träffa nya människor och har lätt för att lära dig nya saker?
Då är denna tjänst något för dig! Vi på Framtiden AB har just nu flera spännande uppdrag hos våra kunder i Örebro med omnejd. Vänta inte med din ansökan!



Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du primärt att arbeta med rekrytering och göra en kartläggning tillsammans med dina konsultchefer internt på bolaget.
Mer specifikt innebär det att du kommer att ansvara för att i dialog med konsultcheferna göra rekryteringar för att utöka och ersätta personer i dem befintliga nätverken.
Detta innebär att du kommer ansvara för hela rekryteringsprocessen från proaktiv research till avtalsskrivning, ha daglig kontakt med såväl kandidater som medarbetare via telefon, mail och fysiska möten.

Tjänsten är på heltid.

I jobbet ingår till exempel att
* Skapa och bevara interna relationer med konsultcheferna runt om i landet
* Matcha rätt kandidater till rätt uppdrag
* Promota företaget och delta vid mässor och andra event
* Vara drivande i vidareutvecklingen av dem interna processerna

Din Profil
Vi söker dig som har ett stort intresse för rekrytering, tycker om att arbeta relationsbyggande, och gillar att vara med och påverka/utveckla dem interna processerna.
Du är väldigt tillmötesgående och professionell i din yrkesroll och kan arbeta i flera parallella uppdrag samtidigt.
Vidare tror vi att du drivs av att leverera kvalitet i allt du gör. Om du stöter på något du inte redan kan, vill du nyfiket och målinriktat lära dig mer om det.

Skallkrav:
* B-körkort
* Goda kunskaper i såväl svenska som engelska

Meriterande:
* Har ett brett kontaktnät i branschen
* Har arbetslivserfarenhet inom personalområdet eller konsulthantering
* Har arbetat som arbetsledare eller teamledare.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör!
Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor:
Start: Omgående
Ort: Karlstad
Arbetstider: 07.00- 16.00

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult

Nedan visas andra jobb i Örebro som Rekryterare/Rekryteringskonsult.

Framtidens rekryterare i Örebro

Läs mer Apr 15
Vi ska bli fler och söker nu dig som vill bli en del av ett team där teamwork, engagemang och gemenskap står i fokus! Teamet på kontoret i Örebro är ett duktigt, positivt, hjälpsamt och härligt gäng, som du vill vara en del av.

Vill du arbeta i en varierad miljö där du får möjligheten att bredda din portfölj och bidra till kvalitativa rekryteringar? Då ser vi fram emot din ansökan!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare hos oss på Framtiden får du vara med och hjälpa andra personer att hitta sitt drömjobb eller sin nästa kollega. Vi vill att alla ska få känna "Äntligen måndag!" när de går till jobbet. Du kommer att ha en varierad vardag där du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsmöte, annonsering och search till intervjuer och avtalsskrivning.

I rollen ingår rådgivning till våra kunder, kandidater och konsulter för att säkerhetsställa en professionell rekryteringsprocess och en bra arbetsplats. Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som älskar att jobba mot uppsatta mål och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du gillar att få strukturera upp och driva egna processer samt att arbeta med frihet under ansvar. Det är samtidigt viktigt för dig att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet! Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

För att du ska lyckas och trivas i rollen som rekryterare ser vi att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Det är ett extra plus om du även har:
• Erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning
• Tekniska grundkunskaper

OM FRAMTIDEN
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt alltid vill utvecklas tillsammans. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess kommer bestå av följande steg:
1. CV-granskning
2. Kortare telefonintervju
3. Personlighets- och logiktest
4. Kompetensbaserad intervju
5. Intervju med rekryterande chef
6. Referenstagning

VILLKOR
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Ort: Örebro

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Staffing & Recruitment Assistant till Academic Work i Örebro!

Läs mer Apr 12
Vill du arbeta på ett företag som ständigt följer trenderna på marknaden och vågar testa nya affärsmodeller? Rollen Staffing & Recruitment Assistant kan bli starten på din lysande karriär hos oss!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att tillhöra rekryteringsteamet i Örebro. Du kommer att ha en viktig roll i att stötta våra konsultchefer och rekryteringskonsulter i deras arbete. Rollen innebär ett flexibelt extrajobb som under hela studietiden ger dig inkomst, meriterande erfarenheter och en massa nya kontakter. Även om mycket arbete sker självständigt är du tillsammans med teamet engagerad i era gemensamma mål, resultat och affärsområdets fortsatta utveckling och tillväxt.

Din chef och din utveckling

På Academic work har vi valt att ha operativa chefer för att du ska få bästa stöd i din roll och därför kommer din närmsta chef även arbeta som Consultant Manager och driva rekryteringsprocesser tillsammans med resterande rekryteringsteamet. Vi har ett dedikerat utvecklingsprogram där du i din roll som Staffing & Recruitment Assistant har en tydlig utvecklingsplan för att utveckla dina förmågor och vässa dina kompetenser. Vårt utbildningsprogram heter Training Program och programmet följs upp löpande av din chef.

We reward ambition.

Det betyder att i din roll som Staffing & Recruitment Assistant kommer du att utvecklas genom vårt utbildningsprogram Training Program. Dina karriärvägar hos oss styr du själv och vi ger dig förutsättningarna.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Hjälpa våra konsultchefer och rekryteringskonsulter med uppgifter som du ska leverera på ett kvalitativt och effektivt sätt
* Rekryteringsprocessen: Arbeta med allt från annonsering fram till att en kandidat får ett jobberbjudande och anställning hos oss. Tänk vad häftigt att få följa en persons resa från CV till det nya drömjobbet!
* Administration: Hjälpa till med allt från att skriva kandidatpresentationer till lönehantering och arbetsgivarintyg
* Alltid ge bästa möjliga service till våra kandidater, konsulter och kunder
* Sträva efter att alltid utvecklas genom vårt training program som ger dig möjlighet att få mer ansvar och kompetens


VI SÖKER DIG SOM
- Studerar en utbildning inom Human Resources, Beteendevetenskap, Ekonomi, Service Management, Teknik eller IT och har minst 1,5 år kvar av dina studier
- Har tidigare erfarenhet från arbeten inom service, administration och kundkontakt där du fått använda din förmåga att ta egna initiativ och eget ansvar
- Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift och behärskar engelska väl i tal och skrift, eftersom du kommer att föra dialog, tillgodogöra dig utbildningar etc. på båda språken
- Kan arbeta två dagar per vecka

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Självgående
- Anpassningsbar

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Deltid, 1-2 dagar per vecka samt täcka upp semesterperioder

Placering: Örebro

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Academic Work är ett bemannings- och rekryteringsföretag som sedan starten 1998 har hjälpt över 130 000 young professionals världen över till jobb. Vi strävar efter att bygga en arbetsplats i absolut världsklass, målet är att ingen medarbetare på Academic Work ska vilja jobba någon annanstans. Vår kultur präglas av våra våra tre värderingar: Share Energy, Beat Yesterday och Show Heart!
Vår kultur & våra värderingar Vår mission – We make people grow Instagram@academicwork Facebook

Ansök nu

HR-chef till Bengts Åkeri!

Läs mer Apr 12
Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande! 

Information om tjänsten
Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås. 

Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

Arbetsuppgifter
I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt.

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Örebro
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emma Hörnsten

#Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

HR Manager Sweden till Snap-on Equipment!

Läs mer Mar 28
Till Snap-on Equipment söker vi en HR Manager Sweden där du får möjlighet att leda och utveckla HR arbetet brett över alla HR områden. Du välkomnas till ett bolag som befinner sig i tillväxtfas och som verkar i en internationell miljö. Välkommen med din ansökan, löpande urval!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med Snap-on Equipment en HR Manager Sweden. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos vår kund. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.

I denna tjänst är du placerad antingen i Kungsör eller Örebro och har personalansvar över företagets HR Business Partner och Lönespecialist. Du rapporterar till Director HR Snap-on Equipment EMEA, placerad i Göteborg. Ditt ansvarsområde innefattar hela Sverige med verksamheter i Kungsör, Örebro, Katrineholm, Göteborg och Arlandastad där följande varumärken ingår: Car-O-Liner, Blackhawk, JOSAM och Truckcam. I tjänsten tillhör du även det europeiska HR teamet där du får möjlighet att samverka och utvecklas tillsammans med kollegor inom Europa. 

Du erbjuds

• Att bli en del av ett expansivt internationellt företag med goda framtidsutsikter 
• Att i din roll som HR Manager Sweden få vara med i att utveckla och göra skillnad i verksamheten

Arbetsuppgifter
I rollen som HR Manager Sweden ansvarar du för utveckling inom följande områden; kultur och ledarskap, organisationsstruktur och arbetssätt, prestation och utveckling, kompetensförsörjning, employer branding, arbetsmiljö, lön och belöning samt rapportering. Inom dessa områden är det också ditt ansvar att kontinuerligt säkerställa efterlevnad av lagar och regler. Då företaget ingår i en global koncern och de arbetar över företags- och landsgränser i form av en matrisorganisation får du också en viktig roll inom HR kommunikation.

Vi söker dig som:
har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området, är duktig på att navigera i en matrisorganisation och är van vid att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Det är meriterande om du arbetat i en internationell organisation eller har bakgrund inom industri. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska, då detta är koncernspråket. B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen som HR Manager Sweden. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk oavsett vem i organisationen du talar med. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt. 

START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag.
OMFATTNING: Heltid
STAD: Kungsör eller Örebro, resor mellan siterna ingår i tjänsten
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Lovisa Berglund, tel: 0738002131

#Snap-on Equipment, #HR manager, #HR

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se

Ansök nu

Rekryteringsansvarig till Kura Omsorg

Läs mer Mar 28
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Hos oss på Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi en rekryteringsansvarig till vårt team, är det du?

Som rekryteringsansvarig hos oss på Kura Omsorg blir du en viktig del i vårt uppdrag att hitta rätt personliga assistent, ledsagare eller avlösare till rätt kund. Denna tjänst ger dig goda förutsättningar att bygga upp en specialiserad erfarenhet inom området. I rollen ingår att självständigt sköta och följa upp större delen av rekryteringsprocessen med stöd av närmaste chef och kollegor. Du levererar självständigt kandidater till våra ansvariga chefer som sedan anställer dessa till sina kunder. Du kommer in i en spännande tid då vi just nu uppdaterar vårt arbetssätt inom rekrytering och vår service till våra ansvariga chefer!

I arbetet med rekrytering på Kura Omsorg ingår du i ett sammanhang med fler rekryterare inom Team Olivia affärsområde personlig assistans.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av




Formulera annonser utifrån kravprofil





Ta fram urval av kandidater





Genomföra intervjuer





Ta referenser





Leverera kandidater till anställande chef





Tillhörande arbetsuppgifter består bland annat av




Samarbete med bolag i och utanför koncernen Team Olivia





Deltagande vid rekryteringsträffar och mässor





Vid exempelvis jul och sommar är efterfrågan extra stor och då går arbetstempot upp under en tid. Därför bör du som söker vara beredd på arbetstoppar och behöva hantera en större mängd parallella rekryteringsprocesser.

Om dig

Vi ser att du som söker har en akademisk examen eller likvärdigt inom HR-området och god erfarenhet av rekryteringsprocessens olika delar. Du har gärna erfarenhet av andra serviceroller och beskriver dig som serviceminded, relationsskapande, driven och strukturerad. Du är initiativtagande, en god kommunikatör samt har viljan att ta ägarskap i ditt arbete och har en kontinuerlig överblick av dina arbetsprocesser. Du är förändringsorienterad och tycker att det är roligt att vara med på vår resa.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och erbjuder dig att arbeta i ett familjärt företag och i ett team av engagerade kollegor.

Kvalifikationer

Krav




Akademisk examen eller likvärdigt inom HR-området





Erfarenhet av rekryteringsarbetet och processens olika delar





Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift





B-körkort





Meriterande


Erfarenhet av personlig assistans



Övrigt

Start: April 2023, enligt överenskommelse
Plats: Örebro
Arbetstid: 08.00-16.30
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning
Resor: Då du arbetar med rekryteringar över ett större område förekommer resor vid exempelvis rekryteringsträffar m.m.
Körkort: Du behöver inneha B-körkort

Om rekryteringsprocessen

Vi utgår ifrån vår värdegrund: Glädje, engagemang och trygghet. Det betyder att vi som arbetar på Kura Omsorg har en humanistisk människosyn samt ett proaktivt och lösningsfokuserat arbetssätt. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter ovan egenskaper

Under rekryteringen genomförs tester som en del i vår urvalsprocess.

Sista ansökningsdag är den 7 april 2024, vi arbetar löpande i processen och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar per mail.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regina Lindstedt, rekryteringschef Team Olivia affärsområde personlig assistans, regina.lindstedt@teamolivia.se

Varmt välkommen med din ansökan!



Om oss på Kura Omsorg

Vi har idag 4 lokala assistanskontor i Örebro, Trollhättan, Lidköping och Örnsköldsvik. Vi verkar tillsammans med våra personliga assistenter för ett värdefullt och intressant liv utifrån varje enskild persons specifika förutsättningar. Hos oss värnar vi om personlig service och personlig assistans för våra ca 250 kunder.

All personlig assistans bygger på ett individuellt upplägg tillsammans med våra kunder. Dessutom får kunderna en personlig kundansvarig som sköter alla detaljer kring assistansen och den arbetsmiljö som assistenterna vistas i. Uppdraget som rekryterare är att tillsammans med kundansvarig hitta rätt assistent till rätt kund.

Hos oss arbetar idag ca 1200 personer. 1170 av oss är personliga assistenter och övriga arbetar som informatörer, jurister, ekonomer, administratörer och kundansvariga.

En del av Team Olivia

Kura Omsorg ingår i koncernen Team Olivia. Team Olivia har utvecklats till ett ledande omsorgsföretag med ett 40-tal etablerade bolag under lokala varumärken med drygt 200 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark.

Läs mer om Team Olivia här: www.teamolivia.se

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Framtiden i Sverige AB .

Framtidens rekryterare i Örebro

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Apr 15
Vi ska bli fler och söker nu dig som vill bli en del av ett team där teamwork, engagemang och gemenskap står i fokus! Teamet på kontoret i Örebro är ett duktigt, positivt, hjälpsamt och härligt gäng, som du vill vara en del av.

Vill du arbeta i en varierad miljö där du får möjligheten att bredda din portfölj och bidra till kvalitativa rekryteringar? Då ser vi fram emot din ansökan!

DINA ARBETSUPPGIFTER
Som rekryterare hos oss på Framtiden får du vara med och hjälpa andra personer att hitta sitt drömjobb eller sin nästa kollega. Vi vill att alla ska få känna "Äntligen måndag!" när de går till jobbet. Du kommer att ha en varierad vardag där du ansvarar över hela rekryteringsprocessen, från kravprofilsmöte, annonsering och search till intervjuer och avtalsskrivning.

I rollen ingår rådgivning till våra kunder, kandidater och konsulter för att säkerhetsställa en professionell rekryteringsprocess och en bra arbetsplats. Vi är måna om att våra kandidater, konsulter och kunder är nöjda med det vi levererar!

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som älskar att jobba mot uppsatta mål och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du gillar att få strukturera upp och driva egna processer samt att arbeta med frihet under ansvar. Det är samtidigt viktigt för dig att jobba nära dina kollegor för att bolla idéer, utbyta kunskaper och att ha kul på jobbet! Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess.

För att du ska lyckas och trivas i rollen som rekryterare ser vi att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Det är ett extra plus om du även har:
• Erfarenhet av rekrytering och/eller försäljning
• Tekniska grundkunskaper

OM FRAMTIDEN
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera talanger till rätt företag främst inom IT/Teknik, ekonomi och kontor. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

Som medarbetare på Framtiden skall det vara roligt att gå till jobbet! Vi är ett ambitiöst och härligt gäng som gillar att umgås med varandra och samtidigt alltid vill utvecklas tillsammans. Här strävar vi alltid efter att bli vårt bästa jag genom utbildning, träning och ständig utveckling i våra roller.

För oss på Framtiden är balansen mellan jobb och privatliv viktigt, därför tillämpar vi förtroendetid och flexibel arbetsplats. Vi har också väl tilltaget friskvårdsbidrag och gemensam frukost varje dag.

Vi står för hög service, kvalitet och har ett klimat som är familjärt och grundat i sunda värderingar. Om du vill ha en arbetsplats präglad av en positiv kultur där vi, medarbetarna, är i fokus är Framtiden rätt ställe för dig.

REKRYTERINGSPROCESSEN
Vår rekryteringsprocess kommer bestå av följande steg:
1. CV-granskning
2. Kortare telefonintervju
3. Personlighets- och logiktest
4. Kompetensbaserad intervju
5. Intervju med rekryterande chef
6. Referenstagning

VILLKOR
Omfattning: Heltid
Start: Omgående, eller enligt överenskommelse
Ort: Örebro

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Säljare med fast månadslön + provision utan tak!

Telefonförsäljare
Läs mer Apr 8
Söker du en stimulerande utmaning inom försäljning? Vi letar efter en passionerad innesäljare till ett växande företag i Örebro! Här erbjuds du en fast lön tillsammans med en generös provision, kontinuerlig intern utbildning och en dynamisk arbetsmiljö där din drivkraft belönas. Välkommen med din ansökan!

Om Rollen:
I rollen som innesäljare tar du dig an utmaningen att erbjuda energilösningar till både privatpersoner och företag via telefon. Ditt fokus ligger på att sälja elavtal och skapa värdefulla relationer.

Du kommer att samarbeta med ett av de ledande elbolagen i Sverige och fokusera på att nå både nya och befintliga kunder inom den privata marknaden samt företag.

Din anställning börjar med en säljutbildning innan du börjar bearbeta kunder per telefon. Du får även fortlöpande utbildningar under din anställning.

Arbetsuppgifterna inkluderar:
•Dagliga möten för att utvärdera resultat och vidareutveckling
•Aktivt säljande av elavtal till privatpersoner eller företag
•Orderregistrering i system efter varje försäljning
Din profil:
Vi söker dig med en passion för försäljning och en naturlig förmåga att hantera olika kundprofiler. Du trivs med att kommunicera via telefon och tar dig an utmaningar med en positiv inställning. För att blomstra i denna roll behöver du vara ambitiös, ha en stark arbetsmoral samt en vilja att ständigt utvecklas.

Din personliga mognad och ansvarstagande är nyckelelement för framgång. Flytande svenska är ett krav och tidigare erfarenhet av försäljning ses som meriterande.

Du Erbjuds:
•Fast lön + provision utan tak vilket innebär en förmånlig belöning för varje mål du når
•Intern utbildning i olika steg och daglig coaching
•En dynamisk arbetsmiljö där din drivkraft belönas
•Tävlingar
•En god sammanhållning och stämning i gruppen
Om arbetsplatsen:
Comera AB är en erfaren aktör på den svenska telemarketingmarknaden som arbetar med att skapa effektiva och lönsamma affärer för sina uppdragsgivare. Det som skiljer företaget från det traditionella callcentret är främst kvalitét och resultat. De skapar tillväxt och mervärde för sina uppdragsgivare, genom att alltid tänka innovativt och leverera maximala resultat med en kvalitet i världsklass.

Du kommer att tillhöra ett varierat team med olika bakgrunder och åldrar mellan 25 och 45 år. Arbetsveckan sträcker sig över fem dagar med gemensamma arbetstider för att främja teamandan och samarbetet.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos företaget.

Villkor:
Startdatum: Enligt överenskommelse
Placering: Örebro
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Ekonomiassistent på deltid till JMS Vattenrening AB i Örebro!

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 20
Vi söker en noggrann och självgående ekonomiassistent till JMS Vattenrening AB i Örebro. Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i företagets ekonomihantering, med fokus på löpande redovisning och bokslutsarbete. Välkommen med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en central del av företagets ekonomiteam och arbeta nära ekonomiansvarig. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar löpande redovisning, hantering av kund- och leverantörsreskontra samt fakturafrågor.

Dina arbetsuppgifter:
•Utföra löpande redovisning
•Hantera kund- och leverantörsreskontra
•Besvara frågor kopplade till ekonomi
Din profil:
Vi söker dig som är noggrann, organiserad och har en stark förmåga att arbeta självständigt. Du har erfarenhet av ekonomiarbete och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö.

Krav:
•Ekonomiutbildning alternativt pågående studier inom ekonomi
•Erfarenhet av Excel
•Erfarenhet av löpande redovisning
•Goda kunskaper i svenska och engelska
Meriterande:
•Erfarenhet av affärssystemet Pyramid

Om arbetsplatsen:
JMS Vattenrening AB är ledande inom vattenreningslösningar för hushåll och samfälligheter. Företaget erbjuder en helhetslösning från införsäljning till eftermarknadsarbete och service. Med en historia som sträcker sig tillbaka till början av 90-talet, värdesätter företaget långsiktiga relationer både med sina medarbetare och kunder.

Arbetsplatsen är belägen i Örebro och du kommer att arbeta i en dynamisk och professionell miljö där kvalitet och kundfokus är i fokus.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med bemanning och rekrytering för att göra skillnad i människors liv. Genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollegor gör vi skillnad. Vi finns på flera orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos JMS Vattenrening.

Villkor:
Omfattning: Deltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Innesäljare sökes till JMS Vattenrening i Örebro!

Innesäljare
Läs mer Mar 19
Vi söker en engagerad och serviceinriktad innesäljare till JMS Vattenrening i Örebro. Som innesäljare kommer du att spela en avgörande roll i verksamheten, med fokus på att erbjuda och sälja service till befintliga kunder. Välkommen med din ansökan!

Om rollen:
I rollen som innesäljare kommer du att ha en central position där du främst arbetar med att erbjuda och sälja service till befintliga kunder. Du kommer att ansvara för att hantera kundärenden, följa upp service och säkerställa hög kundnöjdhet genom att arbeta mot uppsatta mål.

Dina arbetsuppgifter:
•Ta emot inkommande samtal och hantera kundärenden
•Försäljning av service till befintliga kunder
•Koordinera teknikernas arbete och boka in jobb
•Följa upp service och säkerställa kundnöjdhet
•Hantera butiksbesök och försäljning av förbrukningsmaterial
Din profil:
Vi söker dig som är serviceinriktad och har tidigare erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att hantera kundärenden på ett professionellt sätt. Erfarenhet av servicearbete och försäljning är meriterande för rollen.

Krav:
•Svenska i tal och skrift
Meriterande:
•Erfarenhet av servicearbete och försäljning
•Tidigare erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål
•Körkort B
Om arbetsplatsen:
JMS Vattenrening är experter inom vattenreningslösningar till hushåll och samfälligheter. Man erbjuder ett helhetskoncept med allt från införsäljning, behovsanalys, offertering till installation och eftermarknadsarbete/service.

Företaget har funnits i branschen sedan början på 90-talet och främjar långsiktighet både för medarbetare och kunder. Det är viktigt att upprätthålla nöjda, motiverade medarbetare samtidigt som man ser av allra största vikt till kvalité och lösningsfokus mot kunder.

Företaget finns på 20-talet olika orter runt om i Sverige och för denna tjänst kommer du att utgå ifrån kontoret i Örebro.

Om Framtiden AB:
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, med målet att göra skillnad i människors liv. Genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega gör vi skillnad, vilket är vår specialitet. Vi finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli anställd direkt hos JMS Vattenrening.

Villkor:
Omfattning: Heltid
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Örebro
Lön: Enligt överenskommelse

Ansök nu

Nu söker vi en kundfokuserad lageransvarig till Örebro!

Reservdelschef
Läs mer Mar 21
Är du en person som brinner för kundservice, struktur och dessutom har ett tekniskt intresse? Vill du axla en bred och ansvarsfylld roll på ett starkt växande företag med placeringsort i Örebro?
Då är detta tjänsten för dig!

Om rollen
Som lageransvarig hos vår samarbetskund kommer du att axla en bred, rolig och ansvarsfylld roll. Du kommer att vara direkt ansvarig över lagret i Örebro där du genom kontinuerligt kvalitetsarbete ser till att ha ett jämt flöde av reservdelar och produkter hemma för att kunna tillgodose kunder med snabb och effektiv support. Du kommer att arbeta mycket med lagersaldon, vilket innefattar såväl inventering som beställning av produkter. Du kommer också ansvara över logistik i samband med försäljning av reservdelar, där beställningar kommer in via såväl samtal, mejl och fysiska besök. Utöver detta är du också lokalansvarig och ser till att upprätthålla en god kvalité och standard på den lokal ni nyttjar.

Din profil
För att lyckas i rollen som lager/reservdelsansvarig ser vi till dig som tycker om att arbeta strukturerad och med varan från just lagerhållning. Viktigt att hela tiden ha ett fungerande flöde av produkter för att skapa mervärde och lönsamhet hos kunder genom att snabbt kunna svara upp på dem beställningar som efterfrågas. Som anställd i denna roll ser vi också att du tycker det är kul med försäljning och den kommunikativa del som följer då du blir direktkontakten till många av företagets kunder i regionen.

Skallkrav för tjänsten:
Arbetslivserfarenhet inom lager/logistik
Körkort B
Behärska svenska och engelska på en god nivå i tal och skrift

Meriterande
Ha ett mekaniskt/tekniskt intresse för att kunna lära dig om produkterna
Erfarenhet av Microsoft Dynamics Navision (affärssystem)
Arbetslivserfarenhet som lageransvarig/reservdelsansvarig

Om kundföretaget
Kundföretaget som vi samarbetar med i denna rekrytering är ledande specialister inom styrd borrning och med över 50 års branscherfarenhet är dem en tung spelare i branschen. Dem har kontor i flera länder runt om i Europa, så som Sverige, Danmark, Norge, Polen och Ukraina. Dem agerar generalagenter till bland annat DitchWitch, Hammerhead, Trencor och massa fler företag.

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollegor. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst hjälper vi enbart kundföretaget med rekryteringsprocessen och anställningen kommer ske direkt hos vår samarbetskund.

Rekryteringsprocess
Annonsering och CV urval
Telefonintervjuer
Intervju
Referenstagning
Slutmöte med samarbetskund

Villkor
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Lön: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%. Måndag-fredag
Arbetstider: 07–16 (med viss flexibilitet)
Anställningsort: Örebro
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Junior processingenjör till Talangprogram i Karlskoga!

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Mar 6
Är du lika entusiastisk som vi över talangprogrammet på Chematur engineering? Är du passionerad när det gäller att driva gränserna för innovation inom kemiteknik? Trivs du med att omvandla idéer till effektiva, skalbara processer? Chematur Engineering söker en talangfull junior processingenjör att gå med i vårt dynamiska team!

TALANGPROGRAM

Talangprogrammet med Chematur Engineering syftar till att ge dig, en nyligen examinerad, en bra start på din karriär. Programmet kommer att pågå i ett år, där du kommer att ha möjlighet att kombinera spännande projekt med utbildning så att du kan växa som person och utveckla dina tekniska färdigheter. Du kommer att delta i programmet tillsammans med flera andra personer och därigenom kunna bygga ett internt nätverk. Programmet är utformat för att ge dig både färdighetsutveckling och en gemenskap med andra som är i samma fas. Du kommer att ges möjlighet att utveckla både teknisk kunskap och mjuka färdigheter (t.ex. självledarskap). Programmet kommer också att inkludera gemensamma aktiviteter och digitala fikapauser med de andra deltagarna samt en möjlighet att utbyta erfarenheter med mer erfarna kollegor inom företaget.

DITT ARBETE

Du kommer att vara en del av en grupp ingenjörer på ett litet men starkt företag. Chematur Engineering får en förfrågan från ett företag som vill bygga en kemisk fabrik utifrån teknologier som företaget kan tillhandahålla. Ditt team är ansvarigt för att leverera all teknisk dokumentation till kunden för att bygga, driftsätta och köra fabriken. I projekten är du involverad hela vägen från början till uppstart av fabriken. Projekten innehåller nära samarbete med övriga teknikdiscipliner, så det är viktigt att vara öppen och lyhörd.

Som Processingenjör på Chematur Engineering kommer du att jobba med:

•Mass- och värmebalans för hela processer
•Processteknisk design av ingående utrustning
•Processbeskrivningar och manualer
•Riskanalys av framtagna processer
•Medverka vid montage/uppstart av våra anläggningar

Krav:

-Kandidat- eller masterexamen inom kemiteknik med inriktning mot process/apparatteknik.
-Engelska

Bra att ha:

-Svenska
-Flexibilitet för utlandsresor i tjänsten.
-Erfarenhet av anläggningsdesign inom processindustrin

DIN PROFIL

Vi vill träffa dig som är mycket självgående. Du kommer att få ett fantastiskt introduktionsprogram med allt stöd du behöver, där ingen dag är den andra lik. Du behöver vara flexibel och trivas med att vara engagerad i alla faser av ett projekt. Var inte rädd för att ställa frågor, detta visar oss din nyfikenhet och dela gärna med dig av din moderna kunskap inom området. Kommunikation är framgång och vi ser fram emot att lära oss mer av dig!

OM CHEMATUR ENGINEERING

Chematur Engineering är ett globalt teknik- och ingenjörsföretag som projekterar kemianläggningar baserade på egna teknologier till kunder över hela världen. Företaget är känt för sin expertis inom design och konstruktion av processanläggningar, särskilt inom områden som nitrering, hydrering och fosgenering. Tillsammans med teknologier för förnybara kemikalier utgör det basen i produktportföljen. Kundkretsen är global med tonvikt i Asien. Huvudkontoret ligger i Karlskoga där du kommer att träffa 33 anställda med en blandning av ingenjörer och administrativ personal.

OM FRAMTIDEN

Framtiden är ett rekryteringsföretag som arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Vi gör skillnad genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialiserade på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns i 7 städer i Sverige och i Oslo.

För denna tjänst kommer du initialt att vara anställd hos oss på Framtiden och sedan gå vidare och bli anställd direkt av kundföretaget.

REKRYTERINGSPROCESSEN

•Intervju med Framtiden
•Intervju med kund

VILLKOR

Startdatum: Flexibelt
Stad: Karlskoga
Arbetstid: Heltid, kontorstid

Ansök nu för att ge dig ut på en spännande resa inom processteknik med Chematur Engineering!

Ansök nu