Örebro: Erfaren assistent/sekreterare till myndighet

Hitta ansökningsinfo om jobbet Erfaren assistent/sekreterare till myndighet i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2021-09-05 // Varaktighet: Heltid

Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att arbetat som sekreterare/assistent. Uppdraget är hos en myndighet i Örebro.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar hos vår kund i deras lokaler.

Mer om tjänsten
Vi söker en kvalificerad sekreterare med lång erfarenhet av möteskoordinering och förberedelser.

Förekommande arbetsuppgifter:
- Skriva protokoll
- Koordinera möten
- förbereda möten och andra arangemang
- Bistå staben med diverse arbetsuppgifter



Din profil
Kompetenskrav
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Landstingssekreterare

Hittar inga andra jobb som Landstingssekreterare i Örebro.

Andra jobb i Örebro från Dreamwork Scandinavia AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Dreamwork Scandinavia AB .

Product Manager till Swedish Lorry Parts i Stockholm

Produktchef, marknadsföring
Läs mer Dec 27
Kort om tjänsten
Swedish Lorry Parts söker nu en Product Manager med ansvar för produktkategorin dumpers, grävare och hjullastare till sitt team.

Om verksamheten
Swedish Lorry Parts är ett litet men internationellt företag som är specialicerat på högkvalitativa reservdelar till tunga fordon.
Vår höga kvalitet och leveransprecision har gjort oss till det ledande märket på eftermarknaden i stora delar av världen.
SLP är leverantör av premium reservdelar.
Vi sitter i moderna lokaler vid E4 i Botkyrka i utkanten av Stockholm, utanför Göteborg och i Örebro.
Läs gärna mer om vårt bolag och verksamhet på www.slp.se

Mer om tjänsten
I tjänsten Product Manager med ansvar för dumpers, grävare och så ingår du i ett rutinerat team på 4 personer.
Vi är ett prestige löst och duktiga kollegor som trivs ihop och delar gärna med oss av våra erfarenheter.
I arbetsuppgifterna så är det fokus på
• Ansvarar produktkategorin dumpers, grävare hjullastare.
• Produktansvar.
• Förhandling med leverantör.
• Säkerställe rätt komponenter och kvalitet.
• Hög produktkännedom.
• Tekniskt stöd till inköp, garanti och säljsupport.
För att trivas i rollen ser vi att man har erfarenhet på drygt 10 år och gärna från industrin med fokus på konstruktionsbiten.

I den här tjänsten går det utmärkt att arbeta på vårt kontor i Kumla utanför Örebro.



Din profil
Kompetenser vi tror är viktiga för att trivas i vårt team är ett prestigelöst agerande där din ödmjuka och generösa sida bekräftar din social profil.
Att arbeta strukturerat och agera kommunikativt är naturligt för dig.
Andra viktiga egenskaper är:
• Stort intresse för produktområdet
• en tydlig Fordonsförståelse
• Teknisk bredd
• Hög produkt kännedom
• Teamplayer
• Tydligt självledarskap
• Lösningsorienterad
• Erfarenhet från förhandling





Ansökan
Välkommen att registrera ditt CV och ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande.
I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw bengt.loow@dreamwork.se .

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001. Sen den 3 januari 2023 är vi en del av PION Group AB.

Ansök nu

Area Sales Manager till Blickle runt Mälardalen

Account manager
Läs mer Maj 30
Blickle behöver förstärka sin säljorganisationen med ytterligare en företagssäljare som drivs av att arbeta med försäljning och att göra affärer. Med en stark tillväxt under senare år söker Blickle efter ytterligare en Area Sales Manager i region Mälardalen.
Är du en driven säljare som vill utveckla långsiktiga affärsrelationer? Vill du ha ett omväxlande arbete med eget ansvar och vara del i olika projekt hos företagets kunder bl,a, inom intralogisttik, olika branscher inom tillverkningsindustrin och alla andra som behöver förflytta något internt eller kanske tillverkar en produkt där ett hjul eller länkhjul ingår? Då kanske detta är en tjänst för dig! Du bor lämpligen någonstans runt Eskilstuna, Örebro, Uppsala, Västerås eller Stockhom.
Tjänsten är en fast anställning direkt hos Blickle där du rapporterar till företagets VD. Se gärna filmen om företaget https://www.youtube.com/watch?v=m6ijOdGjgR4&t=49s

Mer om tjänsten
Som Area Sales Manager på Blickle kommer du upprätthålla det fina samarbetet med befintliga kunder och söka nya affärsmöjlighet.
Tillsammans med Blickles innesäljare kommer du att driva ditt distrikt och skapa de bästa tekniska lösningarna för företagets kunder, allt från offerter, ritningar till avslutad affär.

Vidare kommer du att vara delaktig i kundplaner och ansvara för att försäljning och lönsamhet per kund är i enlighet med uppsatta mål
Du kommer prissätta, räkna på och vara delaktig i kunderns projekt och utifrån det komma med förslag på lösningar och produkter.


Om verksamheten
Blickle AB ingår i Blickle GmbH som tillverkar hjul och länkhjul sedan 70 år. Moderbolaget har sitt har produktion och huvudkontor i Rosenfeld, Tyskland och i koncernen är de 1250 anställda med en omsättning på 3 miljarder. Blickle är en av världens största tillverkare av hjul och länkhjul.
I Sverige finns kontor och lager i Helsingborg där det idag är 6 anställda. Mer information finner du på www.blickle.se

Din profil
Vi tror att du har erfarenhet från försäljning sedan tidigare - gärna mot industrin och har därigenom skaffat dig en teknisk förståelse. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har lätt för att skapa relationer, är affärsmässig och förstår kundens behov både på kort och lång sikt. Genom att vara en duktig relationsbyggare driver du dina förhandlingar i mål. Vidare är du lyhörd och kan analysera behov och skapa lösningar för dina kunder, såväl som du har ett eget driv och är resultatinriktad. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift samt har B-körkort. Är du dessutom strukturerad, nyfiken och framför allt brinner för att göra affärer kommer du att älska det här jobbet och vi ser fram emot att se dig hos oss.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt eftersom urvalsprocessen sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Mahlin Granelli Glyré 070-3774539 alternativt mahlin.glyre@dreamwork.se

Ansök nu

Vi söker en receptionist till Myndighet i Örebro

Kontorsreceptionist
Läs mer Mar 21
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en receptionist till myndighet i Örebro. Tjänsten är ett korttidsuppdrag på heltid under veckorna 19, 20 och 21. Du kommer bli anställd av oss på Dreamwork men arbeta på plats hos kund.


Mer om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en receptionist under veckorna 19, 20 och 21.
I arbetsuppgifterna ingår det att ge informationsservice till kunder och medarbetare. Du kommer att ansvara för att ta emot besökare och bud samt vara behjälplig med myndighetens behov av service. Det kan exempelvis vara inom bokning, kopiering, inköp eller registrering.
Du kommer också att arbeta med myndighetens telefonservice som innebär att besvara samtal, koppla samtal, beställa samtal, flytta anknytningar och ordna telefonkonferenser.



Din profil
Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning. Du har minst 6 månaders arbetslivserfarenhet av likande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper i MS Office. Du får gärna ha erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du serviceminded, vann att arbeta administrativt och känner sig trygg att arbeta självständigt.



Ansökan
Urvalet kommer ske löpande! Notera den korta svarstiden. Varmt välkommen att söka denna tjänst.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Örebro

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 9
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Örebro. Uppdraget startar 17 april och sträcker sig c.a 6 månader med chans till förlängning. Tjänsten är deltid på 50% c.a 20 timmar i veckan och arbetsuppgifterna utförs på plats hos kund.

Mer om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent till Specialpedagogiska Skolmyndigheten i Örebro. Du kommer att vara en del av en grupp som ansvarar för myndighetens leverantörsreskontra och betalningsrutiner. Du kommer att arbeta med att kontera myndighetens leverantörsfakturor. Myndigheten arbetar i ekonomisystemet ERP/UBW och elektroniska fakturaflöden samt e-handel i webbgränssnitt kopplat till ekonomisystemet.

Vidare innebär tjänsten:
• Kontroll och attest av leverantörsfakturor
• Kontering av leverantörsfakturor
• Diverse uppgifter kopplade till myndighetens leverantörsreskontra
• Hantera myndighetens elektroniska fakturaflöde
• Bistå i betalningsrutiner
• Vissa systemadministrativa uppgifter i ekonomisystem
• Löpande redovisning och bokföring
• Besvara verksamhetens frågor kopplat till leverantörsfakturor och betalningar


Din profil
Vi söker dig med minst gymnasialutbildning eller likvärdig utbildning gärna inom ekonomi.
Du har goda datakunskaper och kunskaper i digitala mötesverktyg samt erfarenhet av systemadministration. Du har kunskaper i ekonomisystem som tex U4 Agresso, Raindance. Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent.


Ansökan
Tror du att detta uppdraget passar dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Pigg och allert administratör till Örebro universitet.

Studieadministratör
Läs mer Mar 6
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag fram till sommaren dig som gillar administration.
Omfattning: Deltid 50%
Start: Så snart som möjligt
Längd: Till 30/6, eventuellt längre.


Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Arbetstiden är flexibel, vill du jobba 4 timmar varje dag, eller vill du fördela tiden på annat sätt. Vad passar dig bäst.



Mer om tjänsten
Du kommer att arbeta med systemadministration runt eleverna på universitetet.
Det är lätt att lära sig jobbet och rätt så rutinbetonat.



Din profil
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Genomförd gymnasium eller likvärdig utbildning
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.

Viktigare än formella kunskaper är din personlighet. Du jobbar i universitetsmiljö och det är bra om du gillar att ta kontakt med andra för ex kompletterande frågor osv.



Ansökan
Tror du att detta uppdraget passar dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro.

Personalchef/HR-chef
Läs mer Jan 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 - 6 månader.


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten
I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
- Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
- Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
- Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
- Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
- Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
- Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
- God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
- Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
- Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
- Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Erfarenhet av krisledningarbete


Ansökan
Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu