Örebro: Ekonomiansvarig till Weldor och Jakobssons Smide

Hitta ansökningsinfo om jobbet Ekonomiansvarig till Weldor och Jakobssons Smide i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2021-08-16 // Varaktighet: Heltid

Är du Weldor och Jakobssons Smide nya ekonomiansvariga?
Är du en person med ekonomisk bakgrund? Har du tidigare jobbat brett inom ekonomi? Har du tidigare erfarenhet att jobba på mindre företag med platt organisation.

Vi söker just nu en sådan individ för direktanställning hos kund!

Vår kund Weldor AB och Jakobssons Smide AB

Weldor och Jakobssons Smide är två framgångsrika svets- och smidesfirmor i Västra Mälardalen som drivs tillsammans under gemensam ledning. Vi finns i Köping och Kolsva. Våra skickliga svetsare utför alla tänkbara typer av svetsarbeten åt våra kunder inom industrin, byggsektorn och vattenkraftsektorn. Tillsammans omsätter bolagen 35 mkr och sysselsätter ca 25 pers.

Båda företagen ingår i Idestagruppen som består av tillverkande företag i en rad olika branscher. 

Om tjänsten
Du blir direktanställd på Weldor och Jakobssons Smide och blir ansvarig för deras löpande ekonomi- och löneadministration. Som ekonomiansvarig kommer du att arbeta med löpande fakturering och bokföring, tid- och projektredovisning, löneadministration, skatte- och momsdeklarationer samt framtagande av period- och årsbokslut. 

Du fördelar din tid mellan de två arbetsplatserna belägna i Köping och Kolsva.

Arbetsuppgifter
- Löpande ekonomi- och löneadministration
- Löpande fakturering och bokföring
- Tid- och projektvisning
- Skatte- och momsdeklarationer
- Framtagande av period- och årsbokslut
- Arbete i Visma
- Telefonpassning

Vem söker vi till denna tjänst?
Vi söker dig som tidigare jobbat med liknande uppgifter. Gärna i mindre företag där man är van att jobba över gränserna och kunna ta egna initiativ. Vi ser att du har ett stort intresse för ekonomi och administration. Du är prestigelös och gillar att jobba brett inom just ekonomi.

Du gillar utveckling och teknik och vill gärna implementera nya strukturer och arbetssätt inom ditt ansvarsområde.

Du har goda kunskaper inom Visma och Office.

Krav
- Minst gymnasial utbildning
- Tidigare jobbat brett inom ekonomi
- B-körkort och tillgång till egen bil då kollektivtrafiken är begränsad
- Flytande svenska i tal och skrift

Villkor och förmåner
- Kollektivavtal via Unionen
- 3000 :- i friskvårdsbidrag

Ansökan
I denna rekryteringsprocess har vi valt att samarbeta med Jobzone.
Uppdraget är en direktrekrytering till Weldor AB och Jakobssons Smide AB.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Djupintervjuer beräknas ske med start vecka 35.

Välkommen med din ansökan!

Om Jobzone:  


Jobzone är ett av Nordens största rekryterings- och bemanningsföretag. Vår vision är att vara branschens bästa arbetsgivare och vi arbetar varje dag för att bidra till att skapa framgång för individer och organisationer.


Vi gör det genom en lokal närvaro på över 50 orter i Sverige och Norge, alla med stora kunskaper om sin marknad och med ett arbetssätt som utgår från medarbetaren i fokus. Jobzone är verksamt inom många branscher och kan erbjuda en mängd karriärmöjligheter. Vilket är ditt nästa drömjobb?

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Örebro som Ekonomichef.

Copy of Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med place...

Läs mer Mar 29
Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm

Amarelle & Partners söker för kunds räkning en CFO/COO med placering i Stockholm
På uppdrag av vår kund söker Amarelle & Partners nu en verksamhetsnära CFO/COO som vill delta i en spännande tillväxtresa. Bolaget har idag en omsättning på 100 mkr med målet att nå 150 mkr år 2026. Bolaget ingår i en koncern med en omsättning på 1 mdkr.
Som CFO/COO kommer du att vara en nyckelfigur för bolagets framgång genom att ansvara för den finansiella förvaltningen och rapporteringen. Du förväntas vara proaktiv och prestigelös med en stark analytisk förmåga för att identifiera möjligheter och effektivisera kundens verksamhet. Detta är en roll där du även jobbar som VD:s högra hand och är delaktig i framtagandet av strategiska beslut så väl som i operativa beslut i vardagen. Eftersom rollen utöver CFO innebär ett uppdrag som COO behöver du utöver ett strategiskt tänkande ha en utvecklad förståelse för affären och dess påverkan på resultatet.
Huvudkontoret är beläget i Stockholm med kontor i Göteborg, Malmö och Jönköping. Resor till övriga kontor förväntas.
Ansvarsområden:
Upprätta månadsbokslut, budget och prognoser samt ansvara för efterföljande rapportering till koncernledning, styrelse och myndigheter
Ansvara för bolagets ekonomiska förvaltning
Finansiell analys och rådgivning
Aktivt delta i kalkylberäkningar och anbudsprocesser
Nära bollplank till VD
Delta tillsammans med VD i finansiella och operationella rapporteringar med styrelse och koncernledning
Personalansvar för 4 medarbetare, på två kontor
Säkerställa att stabsfunktionen har en effektiv bemanning och arbetssätt

Kvalifikationer och egenskaper:
Du har relevant universitetsutbildning inom ekonomi med minst fyra års erfarenhet från en liknande roll. Du har revision och/eller redovisning i grunden och har därefter arbetat med ekonomistyrning och affärsanalys i en bredare och mer strategisk roll.
För att lyckas och trivas i rollen är du en mycket analytisk person som trivs med att arbeta både strategiskt och affärsnära. Du har en god kommunikativ förmåga, är rak och tydlig och har ett proaktivt förhållningssätt. Utöver detta vill vi att du är en prestigelös person och en trygg ledare med ett öppet och engagerat förhållningssätt.
Du är nyfiken med ett öga för utvecklingsmöjligheter och förmåga att omvandla strategiska planer till handling. Du kan snabbt sätta dig in i olika situationer, samarbeta för att komma på kreativa lösningar och har kraften att driva igenom dessa självständigt.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med Amarelle & Partners. För frågor om tjänsten kontakta gärna rekryteringspartnern Martin Amarelle på martin@amarelle.se
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Vi tillämpar löpande urval så ansök gärna idag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholm
Omfattning: Heltid

Ansök nu

Ekonomichef till SVAB!

Läs mer Mar 22
Har du erfarenhet av redovisning samt ekonomiska analyser och letar efter din nästa utmaning? Vill du dessutom arbeta på ett öppet och familjärt bolag som präglas av samarbete och prestigelöshet? Då är det dig vi söker till tjänsten som ekonomichef till expansiva SVAB!

OM TJÄNSTEN
SVAB är ett innovativt företag med stark tillväxt både i Sverige och internationellt. Dem specialiserar sig inom utveckling, tillverkning och försäljning av komponenter och styrsystem till arbetsfordon. Bolagets vision är att vara marknadsledande inom området och dem arbetar för att öka arbetseffektiviteten för grävmaskiner och göra livet enklare för operatörerna. SVAB utvecklar därför sina funktioner och produkter i nära samarbete med världsledande tillverkare av både maskiner och redskap. Idag arbetar 63 anställda på SVAB och företaget omsätter drygt 150 mkr årligen. SVAB är en del av koncernen Terratech med systerbolagen Steelwrist och Sjörring. Bolaget är under en spännande tillväxtresa och har i början av 2024 utökat sin produktionskapacitet genom nybyggnation och inflytt i helt nya lokaler.

Nu söker vi dig som vill vara med på SVAB:s fortsatta tillväxtresa i rollen som ekonomichef. Här blir du del av en framåtlutat organisation med fokus på tillväxt och utveckling. Beslutsvägarna är korta och här samarbetar man på ett öppet och prestigelöst sätt, både i ekonomiteamet och i ledningsgruppen. Som ekonomichef kommer du att arbeta både strategiskt och operativt i hela ekonomiprocessen samtidigt som du har personalansvar för en till två medarbetare i teamet. Du kommer ha det övergripande ansvaret för redovisningen på bolaget och även arbeta med analys och resultatuppföljning. Vidare har du en nyckelroll på bolaget och är en del av ledningsgruppen och det strategiska arbetet. Som ekonomichef arbetar du nära bolagets VD Fredrik.

Du erbjuds
- En utvecklande roll på ett familjärt bolag med hög gemenskap
- En roll där du får leda samt utveckla ekonomiavdelningen och redovisningsfunktionen samt analysarbetet inom bolaget framåt
- Möjlighet att träna på arbetsplatsens fina och välutrustade gym
- Friskvårdstimme på torsdagar där gemensamma träningsaktiviteter anordnas
- Möjlighet till förmånscykel



ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Löpande bokföring och redovisning
* Månads -och årsbokslut samt årsredovisning
* Ekonomiska analyser och rapportering till VD samt moderbolag
* Budgetarbete
* Likviditetsplanering
* Moms -och arbetsgivardeklarationer
* Kontoavstämnigar
* Viss löneadministration
* Bevakning och leverantörs -och kundreskontra
* Utbetalningar
* Personalansvar för ett litet team


VI SÖKER DIG SOM
- Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
- Tidigare har arbetat som redovisningsekonom och har erfarenhet av årsbokslut
- Har erfarenhet av ekonomiska analyser/controller
- Har goda kunskaper i Excel och office paketet
- Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation i företaget främst sker på dessa språk

Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet som ekonomiansvarig eller ekonomichef
- Tidigare erfarenhet från tillverkande industri och har förståelse för b.la. lagerförädling och förädlingsvärde
- Erfarenhet av löneadministration
- Erfarenhet av affärssystemet Monitor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Analytisk

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Anställningsform: Heltid, Tillsvidare med inledande provanställning
* Omfattning: Heltid, 8-17, möjligheter till flex
* Placering: Helt nya ljusa och fina lokaler i Åsbro


Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SVAB är ett innovativt företag med stark tillväxt både i Sverige och internationellt. Dem specialiserar sig inom utveckling, tillverkning och försäljning av komponenter och styrsystem till arbetsfordon. Bolagets vision är att vara marknadsledande inom området och dem arbetar för att öka arbetseffektiviteten för grävmaskiner och göra livet enklare för operatörerna. SVAB utvecklar därför sina funktioner och produkter i nära samarbete med världsledande tillverkare av både maskiner och redskap. Idag arbetar 63 anställda på SVAB och företaget omsätter drygt 150 mkr årligen. SVAB är en del av koncernen Terratech med systerbolagen Steelwrist och Sjörring. Bolaget är under en spännande tillväxtresa och har i början av 2024 utökat sin produktionskapacitet genom nybyggnation inflytt i helt nya lokaler.

Ansök nu

Lönechef med passion för utveckling!

Läs mer Apr 11
Team Olivia är en av de ledande privata vård- och omsorgskoncernerna i Norden. Affärsområde Personlig Assistans är ett affärsområde i tillväxt och vi letar nu efter dig som vill ta chansen att arbeta i en affärskritisk position för att vara med på vår resa.


Om tjänsten
Som lönechef verkar du i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen. Tjänsten utgår från kontor i Örebro och löneteamet ansvarar för cirka 3 500 löner för fem dotterbolag. Du har en strategiskt viktig roll i arbetet med analys av lönedata och insikter som kan påverka företagets långsiktiga planer och beslut. Du kommer samarbeta med ekonomer, controllers, HR och ledningsgrupper inom affärsområdet.

Vi erbjuder en spännande och utmanande arbetsmiljö i ett bolag i tillväxt. Detta är en affärskritisk roll att utvecklas inom men också själv utveckla för att vi som bolag ska kunna möta morgondagens utmaningar. Du verkar i en miljö där samarbete, teamkänsla, affärsmässighet och förändringsarbete är naturliga delar av vardagen.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
? Ledarskap: leda löneteamets medarbetare i Örebro och Boden och säkerställa att teamet har den kompetens som krävs för att kunna tillhandahålla expertis och service på hög nivå
? Utveckling: kontinuerligt förbättra processer och verktyg för lönearbetet samt aktivt bidra till digitaliseringsprojekt, samt samordna implementation av nya system och processförändringar
? Lag- och avtalsefterlevnad: övervaka förändringar i lag- och kollektivavtalsbestämmelser som påverkar ersättningar
? Löne- och förmånsstrukturer: säkerställa att lönepolicys och förmåner är förenliga med företagets övergripande mål
? Lönekartläggning: genomförande av lönekartläggning, liksom samordning av processen kring lönerevision
? Rapportering: skapa rapporter och analyser för att stödja beslutsfattande inom HR och företagsledning, samt ge rekommendationer för effektivisering som syftar till en hållbar ekonomisk utveckling


Vem är du?
Du motiveras av att i din roll som Lönechef vara med och driva utveckling av lönefunktionen inom affärsområdet. Din förmåga att analysera arbetet, identifiera förbättringsområden och driva på de förändringar som krävs leder oss till framgång. Vidare är du ansvarstagande, kommunikativt skicklig och motiveras av att vara ett tryggt affärsstöd för våra chefer. Du är även en naturlig relationsbyggare och förstår att det i ditt uppdrag är av högsta betydelse att du kan agera rådgivare till dem som inte har lönefrågor som sin kärnkompetens. Att vara en engagerad samarbetspartner och utveckla lösningar både strategiskt och operativt är självklart för dig.

Vår ideala kandidat är en erfaren ledare som leder teamet till resultat, får medarbetare att växa i sina roller och överträffar förväntningar på god service. Du vill arbeta i den privata omsorgssektorn för att med dina kunskaper utmana och bidra till att utveckla branschen.

Krav

? Relevant utbildning inom löneadministration eller motsvarande erfarenhet
? Flerårig erfarenhet av att leda team inom lön, gärna på distans
? Mycket goda kunskaper inom lagstiftning kopplat till lön
? Erfarenhet av att driva förändringsarbete
? Mycket goda kunskaper i Excel
? Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande

? Erfarenhet av Hogia
? Tidigare erfarenhet från personalintensiva verksamheter.
? Branscherfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och viljan att utvecklas tillsammans med oss.


Sista ansökningsdag är 24 april 2024 . Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och därför kan tjänsten komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Låter tjänsten intressant?
Denna rekrytering utförs i samarbete med Poolia. Välkommen med din ansökan via Poolia.se. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Christian Martinsson via christian.martinsson@poolia.se eller 072 - 201 51 29.

Ansök nu

Kvalificerad ekonom med goda kunskaper i Raindance

Läs mer Mar 18
Kvalificerad ekonom
- med goda kunskaper i Raindance

Vi söker nu en kvalificerad ekonom med goda kunskaper i Raindance - för kunds räkning.


Det är en förstärkning till ekonomiteamet under ca ett års tid, med start omgående. Vi vill att du är väl förtrogen med att bygga upp ett ekonomisystem från grunden, eftersom Raindance är nytt i organisationen.

Vi söker dig som är en engagerad, kommunikativ och strukturerad och som känner stort eget ansvar. I rollen som Ekonom är du ansvarig för redovisning, bokslut och administration likväl som budgetarbete och uppföljningar.

Du kommer vara en av ett mindre ekonomiteam och bidra med att driva ekonomiarbetet framåt med hög kvalitét. Du kommer att vara ett stöd till ekonomichefen och vara ansvarig under ekonomichefens frånvaro.

Vi behöver dig som kan bygga om mallar, sätta upp anläggningsregistret, bygga om redovisningen i sin helhet eftersom ekonomisystemet är nyligen implementerat.

För att du ska klara den här rollen med dess utmaningar tror vi att du med fördel är en självgående person som är väl förtrogen i ekonomi i ett kommunalt förbund. Du vet säkert att i ett kommunalförbund föreligger en del speciella redovisningsregler.

Du är drivande i ekonomiavdelningens arbete med allt utifrån ekonomiska planer och utredningar. Du är även delaktig i arbete med att skapa styr- och kontrollsystem för att följa upp verksamheten. Du arbetar också med analyser av lönsamheten samt upprättar deklarationer och hanterar skattefrågor.



Arbetsuppgifter inkluderar men är inte begränsat till
* Redovisning, månadsbokslut, rapportering inkl kvalitetssäkring samt årsbokslut och deklarationer
* Säkerställa att skatter repporteras och betalas i tid samt att leverantörer betalas i tid
* Vara en backup på alla roller inom ekonomiavdelningen
* Utveckla, upprätta och följa upp interna processer
* Bevakning och implementering av nya redovisningsregler
* Säkerställa likviditetsplanering inklusive effektiva och snabba rutiner för kundreskontra och kravhantering

Profilbeskrivning
* Minst 5 års erfarenhet av arbete inom redovisning
* Erfarenhet att " se" hela ekonomiprocessen för att förenkla ekonomiadministrationen med hög effektivitet
* Gedigen erfarenhet av månads- och årsbokslut, årsredovisningar och skatter
* God verbal och skriftlig förmåga på svenska
* Goda kunskaper inom IT, digitala verktyg och intresse för ny teknologi

Som person är du kvalitetsmedveten, metodisk och välstrukturerad. Du känner ett starkt engageman för ditt arbete och har god förmåga att driva arbetet framåt tillsammans med teamet. Du är prestigelös och håller alltid deadlines. Du är dessutom nyfiken, analytisk, pedagogisk och snabb.

För att passa in i organisationen bör du ha en stor social ådra, tycka om att stötta och peppa övriga kollegor - där "laget går före jaget".

Raindance vill vi gärna att du kan, annars motsvarande kunskaper i annat större redovisningssystem.

Intressant?
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Best Bemanning & Rekrytering och rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på telefon 070-618 06 75.
Din ansökan med ditt personliga brev och din CV vill vi ha snarast, dock senast den 2/4 2024. Urval och intervjuer kommer att kunna ske under ansökningsperioden, så vänta inte!

Ansök nu

Chef Kreditgruppen

Läs mer Mar 13
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Kommuninvest är en ledande finansiell institution i Sverige, dedikerad till att finansiera kommuner och regioner för ett hållbart och välfungerande samhälle. Vår verksamhet utmärker sig genom att erbjuda kostnadseffektiv och stabil finansiering samt långsiktig analys och expertis inom hållbar finansförvaltning. Nu söker vi en chef till vår kreditgrupp som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång!

Ditt uppdrag

Utlånings- och rådgivningsavdelningen på Kommuninvest består av kreditgruppen, rådgivningsgruppen och utlåningsgruppen. Som chef för kreditgruppen kommer du att leda och utveckla teamet med fokus på att förvalta och utveckla kreditanalysverksamheten inom avdelningen. Denna analys omfattar både utlåningen och motparter på upplåningssidan. Du kommer att vara en viktig del av avdelningen genom att bidra till strategisk och operativ planering samt utveckling av vår verksamhet. Du rapporterar primärt till utlånings- och rådgivningschefen och har personal-, budget- och verksamhetsansvar.
Ansvarsområden




Styrning, ledning och utveckling av kreditgruppens arbete

Optimering av kreditprocessen

Fastställande och kontinuerlig utveckling av bolagets kreditprövningsmodell

Ansvar för kreditanalyser och rapportering

Identifiering, kontroll och uppföljning, inklusive hantering inom riskramverk, för risker i utlånings- och rådgivningsverksamheten samt gällande motparter inom upplåningen






Kvalifikationer


Akademisk examen inom ekonomi/finans (alt annat område som har relevans för tjänsten) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

Minst 5 års kvalificerat arbete inom kreditanalys på ett kreditinstitut eller annan verksamhet inom finanssektorn

Kunskaper inom kommunal ekonomi, finansmarknad, kreditgivning och kreditprövning är meriterande

Starkt strategiskt och analytiskt tänkande

Goda kunskaper i svenska och engelska



Färdigheter och egenskaper

Denna position kräver inte bara en stark analytisk förmåga och en förmåga att hantera komplexa problem, utan också goda ledaregenskaper. Din förmåga att strategiskt tänka, se helheten och proaktivt agera kommer att vara viktig. Vi värdesätter också starka kommunikationsfärdigheter och förmågan att bygga relationer på alla nivåer. Din flexibilitet och anpassningsförmåga till föränderliga marknadsförhållanden kommer att bidra till vår fortsatta framgång. I denna roll förväntas du vara en motiverande ledare som kan engagera och inspirera ditt team, samtidigt som du behåller en öppen och samarbetsinriktad arbetskultur.
Vad vi erbjuder

Anslut dig till ett företag som är djupt engagerad i att bidra till en bättre ekonomisk framtid för kommuner och regioner. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö, konkurrenskraftiga villkor och möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Förutsättningar och ansökan

Tillträde och start så snart som möjligt. Placeringsort är Örebro med hög närvaro på kontoret och viss möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Kan detta vara något för dig? Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för denna position. Sista ansökningsdag är 31/3.

Välkommen med din ansökan till Kommuninvest – tillsammans gör vi skillnad för en hållbar framtid!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Jobzone Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Jobzone Sverige AB .

Sommarjobb Administratör, Örebro

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 13
SOMMARJOBBA SOM ADMINISTRATÖR STRAX UTANFÖR ÖREBRO

Här ges du möjligheten att jobba som Operation Support Administrator på ett internationellt bolag med kontor över hela världen. Du blir en viktig del i en större kedja där varje individs arbetsinsatser räknas. Bolaget är väletablerat och söker du en satt struktur och möjligheten att vinna goda logistiska kunskaper är detta helt rätt för dig.

OM TJÄNSTEN

I denna roll blir du sommarvikarie i ett litet och sammansvetsat team som jobbar med supporterande ärenden till produktionen såväl som kunder.
Inom bolagets verksamhet jobbar man gentemot flera kundkonton där du huvudsakligen kommer jobba med varierande support för ett specifikt kundkonto. I ditt arbete kommer du ha många kontaktytor både internt och externt över både mail och telefon och till viss del interna möten i person och via Teams.

Tjänsten är ett sommarvikariat via Jobandtalent som löper från v.25 - 35 med visst undantag. Jobbet utförs på heltid och är plastbelagt hos kunden strax utanför Örebro, krav på körkort kan förekomma.

OM DIG

Vi söker för denna roll dig med viss erfarenhet av tidigare arbete inom service, från kundtjänst, butik eller dylikt. Vi tror att du är en utåtriktad person som trivs i sociala sammanhang där du får möjlighet att hjälpa andra genom deras vardag.
Du har lätt för att hålla flera tanker i huvudet samtidigt och drar dig gärna till sammanhang med högt tempo där du även ges högt ansvar. Framträdande drag hos dig är din känsla för service, höga ansvarstagande, öga för detaljer och ser till att arbetet blir noggrant och korrekt. Du är flexibel och kan snabbt ställa om från en sak till en annan och fortsatt håller en hög prestanda och effektivitet.

Krav:

- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

- Goda kunskaper inom Officepaketet; t.ex. Excel och Word

Det är till stor fördel om du utöver svenska språket även känner dig bekväm med kommunikation på engelska i både tal och skrift.

ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Sommarjobb Administratör, Örebro

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 10
SOMMARJOBBA SOM ADMINISTRATÖR STRAX UTANFÖR ÖREBRO

Här ges du möjligheten att jobba som Operation Support Administrator på ett internationellt bolag med kontor över hela världen. Du blir en viktig del i en större kedja där varje individs arbetsinsatser räknas. Bolaget är väletablerat och söker du en satt struktur och möjligheten att vinna goda logistiska kunskaper är detta helt rätt för dig.

OM TJÄNSTEN

I denna roll blir du sommarvikarie i ett litet och sammansvetsat team som jobbar med supporterande ärenden till produktionen såväl som kunder.
Inom bolagets verksamhet jobbar man gentemot flera kundkonton där du huvudsakligen kommer jobba med varierande support för ett specifikt kundkonto. I ditt arbete kommer du ha många kontaktytor både internt och externt över både mail och telefon och till viss del interna möten i person och via Teams.

Tjänsten är ett sommarvikariat via Jobandtalent som löper från v.25 - 35 med visst undantag. Jobbet utförs på heltid och är plastbelagt hos kunden strax utanför Örebro, krav på körkort kan förekomma.

OM DIG

Vi söker för denna roll dig med viss erfarenhet av tidigare arbete inom service, från kundtjänst, butik eller dylikt. Vi tror att du är en utåtriktad person som trivs i sociala sammanhang där du får möjlighet att hjälpa andra genom deras vardag.
Du har lätt för att hålla flera tankar i huvudet samtidigt och drar dig gärna till sammanhang med högt tempo där du även ges högt ansvar. Framträdande drag hos dig är din känsla för service, höga ansvarstagande, öga för detaljer och ser till att arbetet blir noggrant och korrekt. Du är flexibel och kan snabbt ställa om från en sak till en annan och fortsatt håller en hög prestanda och effektivitet.

Krav:

- Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper inom Officepaketet; t.ex. Excel och Word


Det är till stor fördel om du utöver svenska språket även känner dig bekväm med kommunikation på engelska i både tal och skrift.

ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Quality controller till Örebro

Orderadministratör
Läs mer Apr 26
QUALITY CONTROLLER TILL ÖREBRO

Har du erfarenhet av kvalitetskontroll, dokumentation och fysiska produktkontroller? Här kommer din möjlighet att arbeta på ett stort, välkänt företag i sommar!

Detta sommarbehov är ett konsultuppdrag och planeras pågå från början av Juni till mitten av Augusti.

OM TJÄNSTEN
Som Quality controller hos vår kund får du utföra fysiska kvalitetskontroller på vår förpackningar i syfte att säkerställa att de uppfyller de krav som ställs. Ditt uppdrag innebär att kontrollera att instruktionerna för dessa förpackningar stämmer och att dokumenten tillhörande dessa stämmer. Du kommer efter detta antingen att digitalt frisläppa dessa efter godkänd kontroll eller gräva djupare och åtgärda felaktigheter som uppstått. Till ditt uppdrag tillhör även kontroll av certifieringar gällande läkemedelsvaror, din uppgift blir här att säkerställa att certifikatet stämmer för att sedan administrera dessa internt hos vår kund. Då du under sommarmånaderna endast har ett fåtal kollegor på plats krävs det en hög nivå av ansvarstagande och noggrannhet i detta arbete. I din roll kan även ett visst kundtjänst-ansvar innefattas, detta innebär kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer till vår kund.

Arbetsuppgifter:

- Kvalitetskontrollera vår kunds varor
- Säkerställa kvalitet på certifikat
- Dokumentera och administrera nödvändiga dokument och certifikat




OM DIG

För att passa in i rollen som Quality controller hos vår kund krävs det att du är noggrann, analytisk och att du är bekväm i att ta eget ansvar. Då du är ensam i din roll under sommaren måste du snabbt kunna ta egna beslut baserat på informationen framför dig samt på egen hand kunna avgöra huruvida ett ärende behöver tas vidare och åtgärdas eller frisläppas. Du bör även vara transparent och ärlig i ditt arbetssätt, samt våga lyfta eventuella problem som uppstår.

Krav:

- Körkort och möjlighet att pendla utanför Örebro
- Gymnasieexamen eller likvärdigt
- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift


Det är även meriterande om du har erfarenheter av liknande arbete sedan tidigare.



ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.



ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Quality controller till Örebro

Orderadministratör
Läs mer Mar 30
QUALITY CONTROLLER TILL ÖREBRO

Har du erfarenhet av kvalitetskontroll, dokumentation och fysiska produktkontroller? Här kommer din möjlighet att arbeta på ett stort, välkänt företag i sommar!

Detta sommarbehov är ett konsultuppdrag och planeras pågå från början av Juni till mitten av Augusti.

OM TJÄNSTEN
Som Quality controller hos vår kund får du utföra fysiska kvalitetskontroller på vår förpackningar i syfte att säkerställa att de uppfyller de krav som ställs. Ditt uppdrag innebär att kontrollera att instruktionerna för dessa förpackningar stämmer och att dokumenten tillhörande dessa stämmer. Du kommer efter detta antingen att digitalt frisläppa dessa efter godkänd kontroll eller gräva djupare och åtgärda felaktigheter som uppstått. Till ditt uppdrag tillhör även kontroll av certifieringar gällande läkemedelsvaror, din uppgift blir här att säkerställa att certifikatet stämmer för att sedan administrera dessa internt hos vår kund. Då du under sommarmånaderna endast har ett fåtal kollegor på plats krävs det en hög nivå av ansvarstagande och noggrannhet i detta arbete. I din roll kan även ett visst kundtjänst-ansvar innefattas, detta innebär kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer till vår kund.

Arbetsuppgifter:

- Kvalitetskontrollera vår kunds varor

- Säkerställa kvalitet på certifikat

- Dokumentera och administrera nödvändiga dokument och certifikat



OM DIG

För att passa in i rollen som Quality controller hos vår kund krävs det att du är noggrann, analytisk och att du är bekväm i att ta eget ansvar. Då du är ensam i din roll under sommaren måste du snabbt kunna ta egna beslut baserat på informationen framför dig samt på egen hand kunna avgöra huruvida ett ärende behöver tas vidare och åtgärdas eller frisläppas. Du bör även vara transparent och ärlig i ditt arbetssätt, samt våga lyfta eventuella problem som uppstår.

Krav:

- Körkort och möjlighet att pendla utanför Örebro

- Gymnasieexamen eller likvärdigt

- Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift

Det är även meriterande om du har erfarenheter av liknande arbete sedan tidigare.



ATT JOBBA PÅ JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.



ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Taktisk inköpare, Örebro

Inköpare
Läs mer Feb 22
JOBBA SOM TAKTISK INKÖPARE I ÖREBRO

För dig som söker en arbetsplats där du ständigt utmanas och utmanar tankar om förändring, hållbarhet och nya arbetssätt - ja då är detta rätt för dig. Här jobbar du hos en globalt verksam aktör med fokus på infrastruktur- och gruvverksamheter. Här finns entreprenörsandan djupt in i bolagets hjärta därför värderar man nyfikenhet, mod, kreativitet och effektivitet högt.

OM TJÄNSTEN

Som taktisk inköpare i denna roll blir ditt fokus på det strategiska arbetet, det kan handla om att i förväg börja planera för inköp till kommande projekt som ännu inte är operativa. Planera enligt kostandseffektivisering, delta i förberedande inköpsprojekt, vara med vid upphandlingar samt förhandla med leverantörer - befintliga som nya.
Du kommer tillhöra ett lokalt team med inköpare där ni samarbetar med varandra i det dagliga arbetet, men du förväntas även kunna ta ledande ansvar för olika projekt och därav vara trygg och självständig i din roll.

Arbetsuppgifter:

- Leda RFx-projekt inklusive förhandling av avtal och överenskommelser

- Ansvara för Besettle och processer, inklusive utbildning för interna

- Ansvara för ny-leverantörsprocessen inom teamet

- Underhålla relationen med extra viktiga leverantörer

- Uppföljning av Kategori-inköp med kategorichefer

- Ansvar för gemensam inkorg

- Genomföra uppföljningar av Masterdata och vara handlingskraftig (M3, betalningar etc.)

OM DIG

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet av arbete med taktiskt inköp, gärna inom producerande verksamhet. Kanske har du även ett intresse för maskiner och komponenter överlag. Som person är du analytisk, resultatdriven, strukturerad och duktig på att jobba i en miljö där hög vikt läggs vid att kunna samarbeta väl med andra samt jobba självständigt. Du är proaktiv i ditt tillvägagångssätt och är öppensinnad för andras idéer och nya vägar framåt.

Krav:

- Utbildning eller relevant arbetslivserfarenhet

- Flytande i svenska såväl som engelska i både tal och skrift

- Har tidigare erfarenhet av inköp inom strategisk arbete

ATT JOBBA PÅ JOBZONE BY JOBANDTALENT

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största-, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

ANSÖKAN

Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

C/CE-chaufförer till Örebro

Distributionsförare
Läs mer Jun 16
Vi har fortfarande några platser kvar för C/CE-chaufförer till Örebro. Uppdragen/tjänsterna varierar och är främst körningar inom livsmedel och styckegods med utgångspunkt Örebro. Förutom tidigare nämnda typer av körningar, kan även andra körningar förekomma. Är du ute efter nya utmaningar kan det här vara en stor möjlighet att prova på något nytt! Tjänsterna är till att börja med över sommaren men kan bli längre.

Du kommer att vara anställd av Jobandtalent och jobba hos våra kunder.

Vem söker vi?

- Du har lätt att lära dig nya rutiner

- Du är trevlig och har ett bra kundbemötande

- Du har en god arbetsmoral och gillar att röra på dig

- Du är en flexibel person som kan tänka dig att jobba på olika ställen och med olika typer av körningar.

Arbetstider:

Arbetstiderna varierar beroende på vilket företag du jobbar hos, men vanligtvis är det dagtid som gäller.

Krav:

- C- alternativt CE-körkort

- Giltigt YKB

- Digitalt färdskrivarkort

- Truckkort

- Du kan bra svenska i tal och skrift

Meriterande:

- Minst 6 månaders daglig körning av tung lastbil

- Minst 6 månaders daglig körning av lastbil med släp

- ADR Grund

- Tillgång till egen bil för att kunna ta dig till arbetsplats som ligger lite avsides

Tillsättning:

Tjänsterna är heltid och beräknas starta slutet av maj/början juni med introduktion och upplärning.

Vi önskar dig varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan!

Om Jobzone by Jobandtalet:

Jobzone ingår sedan 2022 i Jobandtalents koncern.

På Jobandtalent tillhör du ett av Sveriges största, och ett av världens snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag. Våra kunder hör till några av landets mest välkända varumärken och vi erbjuder goda möjligheter att växa och utvecklas, såväl genom att rekryteras för vidare karriär hos någon av våra kunder som internt inom Jobandtalent. Självklart är vi kollektivavtalsanslutna.

Om Jobandtalent:

Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storsupport.

Ansök nu