Örebro: Operativa enheten söker Operatörer till Regionledningscentralen, RLC i Öreb

Hitta ansökningsinfo om jobbet Operativa enheten söker Operatörer till Regionledningscentralen, RLC i Öreb i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2021-02-09 // Varaktighet: Heltid

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu RLC-Operatörer till polisen i Örebro. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarna, Värmland och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 1900 medarbetare. Regionen består av tre polisområden med elva lokalpolisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Region Bergslagens Regionledningscentral, RLC ligger i Örebro och är en sektion vid Operativa enheten. RLC bedriver sin verksamhet dygnet runt och ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. På RLC tjänstgör cirka tjugo RLC-operatörer och befäl som tillsammans bedömer och prioriterar inkommande telefonsamtal och radioanrop. De leder och planerar större händelser inom regionen med hjälp av olika digitala verktyg.

Hög servicenivå är viktigt för oss och vi bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att, under ledning av arbetsledare svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och bra bemötande. RLC ska säkerställa att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten, med tillgång till våra IT-system och leder med stöd av arbetsledare den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen kan vidta rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter och organisationer/samarbetspartners som SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten samt ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.


Vi erbjuder dig

Förutom tryggheten genom statlig anställning även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. År 2024 skall polismyndigheten vara 10 000 fler anställda vilket ställer krav på att vi som arbetsgivare lyckas behålla vår personal. Polismyndigheten skall vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för Polismyndigheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Fullständigt gymnasiebetyg eller utbildning/erfarenhet som bedöms relevant av arbetsgivaren
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid eller 3 års timanställning
• God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
• Svenskt medborgarskap
• Mycket god förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Operatörsutbildning enligt FAP 140-1 och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
• Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
• Arbetat med att professionellt bemöta, och är van att kommunicera med, personer i utsatta situationer
• Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik, reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren finner relevant
• Mycket god muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk förutom engelska

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta in en enskild händelse i ett helhetsperspektiv.

I tillägg till detta har du:

• Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
• En väl utvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor och närmaste arbetsledare samt med externa parter
• Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
• Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
• Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls ett informationsmöte vecka 10, på eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer separat.

Anställningen börjar i augusti med en utbildning under 16 veckor vilken avslutas med en examinering. Vi kommer eventuellt ha en kursstart även i oktober.



ÖVRIGT
Placeringsort: Örebro

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Radioexpeditör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Radioexpeditör.

Operatörer till regionledningscentralen i Örebro

Läs mer Jan 18
Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 35 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och ett bra bemötande. RLC säkerställer att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten med tillgång till våra IT-system. Med stöd av arbetsledare leder du den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen vidtar rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter och organisationer såsom SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten och ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.

Förutom tryggheten genom statlig anställning erbjuder vi dig även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Det kommer finnas möjligheter till personlig- och yrkesmässig utveckling både på regionledningscentralen och inom andra delar av polismyndigheten. Polisen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för myndigheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•Fullständigt gymnasiebetyg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
•God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
•God förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
•God förmåga att kommunicera i tal på engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
•Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
•Arbetat med att professionellt bemöta och kommunicera med personer i utsatta situationer
•Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik,
reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
•Polisens operatörsutbildning och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
•God muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk utöver engelska
•B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta dig in en enskild händelse och skapa en helhetsbild av den.

I tillägg till detta har du:
•Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
•En välutvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor, närmaste arbetsledare och externa parter
•Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
•Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
•Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls informationsmöten under vecka 7 på eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer att skickas ut via mail.

Anställningen börjar med en utbildning under 17 veckor som avslutas med en examinering. Utbildningsstarter beräknas till augusti och september 2023.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Periodplanerad 5:3
Tillträde: Augusti/september 2023
Funktion: Handläggare RLC-Operatör

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatörer till regionledningscentralen i Örebro

Läs mer Sep 1
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu RLC-operatörer till operativa enheten i Bergslagen.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarna, Värmland och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Regionen består av tre polisområden med elva lokalpolisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Region Bergslagens regionledningscentral, RLC, ligger i Örebro och är en sektion vid operativa enheten. RLC bedriver sin verksamhet dygnet runt och ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. Här arbetar RLC-operatörer och befäl som tillsammans bedömer och prioriterar inkommande telefonsamtal och radioanrop. De leder och planerar större händelser inom regionen med hjälp av olika digitala verktyg.

Hög servicenivå är viktigt för oss och vi bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och ett bra bemötande. RLC säkerställer att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten med tillgång till våra IT-system. Med stöd av arbetsledare leder du den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen vidtar rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter och organisationer såsom SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten och ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.

Förutom tryggheten genom statlig anställning erbjuder vi dig även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Det kommer finnas möjligheter till personlig- och yrkesmässig utveckling både på regionledningscentralen och inom andra delar av polismyndigheten. Polisen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för myndigheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•Fullständigt gymnasiebetyg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
•Minst två års arbetserfarenhet på heltid eller 3 års timanställning
•God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
•Mycket god förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
•God förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
•Polisens operatörsutbildning och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
•Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
•Arbetat med att professionellt bemöta och kommunicera med personer i utsatta situationer
•Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik, reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
•Mycket god muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk
•B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta dig in en enskild händelse och skapa en helhetsbild av den.

I tillägg till detta har du:
•Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
•En välutvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor, närmaste arbetsledare och externa parter
•Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
•Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
•Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls informationsmöten under vecka 37 eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer att skickas ut via mail.

Anställningen börjar med en utbildning under 16 veckor som avslutas med en examinering. Under pågående kurs är det viktigt med full närvaro för att lyckas med examinationen. Kursstart beräknas till månadsskiftet januari 2023.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Periodplanerad 5:3
Tillträde: Januari 2023
Funktion: Handläggare RLC-Operatör

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatörer till regionledningscentralen, RLC, i Örebro

Läs mer Feb 11
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu RLC-Operatörer till operativa enheten i Bergslagen.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarna, Värmland och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Regionen består av tre polisområden med elva lokalpolisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Region Bergslagens regionledningscentral, RLC, ligger i Örebro och är en sektion vid operativa enheten. RLC bedriver sin verksamhet dygnet runt och ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. Här arbetar tjugo RLC-operatörer och befäl som tillsammans bedömer och prioriterar inkommande telefonsamtal och radioanrop. De leder och planerar större händelser inom regionen med hjälp av olika digitala verktyg.

Hög servicenivå är viktigt för oss och vi bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och ett bra bemötande. RLC säkerställer att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten med tillgång till våra IT-system. Med stöd av arbetsledare leder du den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen vidtar rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter och organisationer såsom SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten och ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.

Förutom tryggheten genom statlig anställning erbjuder vi dig även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Det kommer finnas möjligheter till personlig- och yrkesmässig utveckling både på regionledningscentralen och inom andra delar av polismyndigheten. Polisen strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för myndigheten.


KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
•Fullständigt gymnasiebetyg eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
•Minst två års arbetserfarenhet på heltid eller 3 års timanställning
•God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
•Mycket god förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
•God förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska
•B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
•Polisens operatörsutbildning och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
•Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
•Arbetat med att professionellt bemöta och kommunicera med personer i utsatta situationer
•Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik, reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
•Mycket god muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta dig in en enskild händelse och skapa en helhetsbild av den.

I tillägg till detta har du:
•Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
•En välutvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor, närmaste arbetsledare och externa parter
•Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
•Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
•Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls informationsmöten under vecka 10 eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer att skickas ut via mail.

Anställningen börjar med en utbildning under 16 veckor som avslutas med en examinering. Kursstart beräknas till månadsskiftet augusti/september 2022.


ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Periodplanerad 5:2
Tillträde: Augusti/september 2022
Funktion: Handläggare RLC-Operatör, Region Bergslagen, Operativa enheten

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatörer till Regionledningscentralen, RLC, i Örebro

Läs mer Aug 27
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu RLC-Operatörer till operativa enheten i Bergslagen.

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarna, Värmland och Örebro län med Örebro som huvudort. I regionen arbetar ca 2200 medarbetare. Regionen består av tre polisområden med elva lokalpolisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Region Bergslagens Regionledningscentral, RLC ligger i Örebro och är en sektion vid operativa enheten. RLC bedriver sin verksamhet dygnet runt och ansvarar för polisens ingripandeverksamhet i hela regionen. På RLC tjänstgör cirka tjugo RLC-operatörer och befäl som tillsammans bedömer och prioriterar inkommande telefonsamtal och radioanrop. De leder och planerar större händelser inom regionen med hjälp av olika digitala verktyg.

Hög servicenivå är viktigt för oss och vi bedriver ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete av vår verksamhet.

ARBETSUPPGIFTER
Operatörernas huvuduppdrag är att svara på inkommande telefonsamtal och radioanrop, bedöma och registrera informationen samt prioritera och beordra polisresurser till olika uppdrag. I ansvaret ingår att upprätthålla en hög tillgänglighet samt ge medborgarna god service och ett bra bemötande. RLC säkerställer att polisen snabbt kan svara och agera på ärenden där medborgarna behöver omedelbar hjälp av polis.

Du kommer befinna dig i hjärtat av verksamheten med tillgång till våra IT-system. Med stöd av arbetsledare leder du den händelsestyrda verksamheten utifrån en tydlig inriktning, så att polisen vidtar rätt åtgärder för att klara upp fler brott.

Som operatör upprätthåller du en överblick av alla yttre resurser, kommunicerar med dessa via radio samt bevakar att patrull som beordrats att utföra ett uppdrag kan avsluta detta på ett säkert sätt. Arbetet innebär samverkan med andra myndigheter, organisationer/samarbetspartners som SOS Alarm, Länsstyrelsen, Räddningstjänsten samt ambulansverksamheten i regionen.

Du arbetar i team med löpande ärenden och insatser. Arbetet bedrivs i skift enligt rullande schema. Du kommer arbeta planerade dag-, kvälls- och nattpass året om, vardag som helg. Hög arbetsbelastning kan förekomma periodvis.

Förutom tryggheten genom statlig anställning erbjuder vi dig även en spännande arbetsplats där du som RLC-operatör arbetar i centrum av det operativa polisarbetet. Du kommer att ha varierande arbetsuppgifter och arbetstempo. Det kommer finnas möjligheter för dig till personlig- och yrkesmässig utveckling både på regionledningscentralen och inom andra delar av polismyndigheten. År 2024 skall polismyndigheten vara 10 000 fler anställda vilket ställer krav på att vi som arbetsgivare lyckas behålla vår personal. Polismyndigheten skall vara en attraktiv arbetsplats där vi värnar om personlig utveckling och att det ges utrymme till olika karriärmöjligheter. Utveckling för individen innebär även utveckling för Polismyndigheten.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Fullständigt gymnasiebetyg eller utbildning/erfarenhet som bedöms relevant av arbetsgivaren
• Minst två års arbetslivserfarenhet på heltid eller 3 års timanställning
• God kunskap och förmåga att arbeta i olika typer av datasystem
• Mycket god förmåga av att kommunicera i tal och skrift på svenska
• God förmåga att kommunicera i tal och skrift på engelska
• B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Polisens operatörsutbildning och/eller kunskap i Storm MA/Cortex/Karta
• Arbetat i larmcentral eller motsvarande, exempelvis SOS
• Arbetat med att professionellt bemöta, och är van att kommunicera med, personer i utsatta situationer
• Arbetat i något serviceyrke där kundmötet står i centrum; exempelvis butik, reception, restaurang, kundtjänst eller annat som arbetsgivaren finner relevant
• Mycket god muntlig kunskap i ett eller flera utomnordiska språk

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en uttalad simultankapacitet och kan utföra flera arbetsmoment under stress. Du har förmåga att skapa kontakt, bemöta och under tidspress inhämta information från medborgare som befinner sig i utsatta situationer. Du har även förmåga att sätta dig in en enskild händelse i ett helhetsperspektiv.

I tillägg till detta har du:
• Förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete under hög arbetsbelastning
• En väl utvecklad samarbetsförmåga, både med nära kollegor och närmaste arbetsledare samt med externa parter
• Förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt
• Förmåga att med stöd av arbetsledare/befäl tydligt kunna förmedla direktiv till andra delar av verksamheten
• Hög integritet, ett gott omdöme och en god förmåga att hantera skyddsvärd information

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tester kommer användas vid urvalsförfarandet.

För de som går vidare i processen hålls informationsmöten under vecka 37 eftermiddag/kvällstid. Inbjudan kommer att skickas ut via mail.

Anställningen börjar med en utbildning under 16 veckor som avslutas med en examinering. Kursstart beräknas till månadsskiftet januari/februari 2022.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Periodplanerad 5:2
Tillträde: Januari eller februari 2022
Funktion: Handläggare RLC-Operatör, Region Bergslagen, Operativa enheten

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Polismyndigheten

Nedan visas andra jobb i Örebro från Polismyndigheten .

Presstalesperson, Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 18
Är du redo för en större uppgift? Vi söker en presstalesperson till kommunikationsenheten i Region Bergslagen. Hos oss kommer du att utvecklas tillsammans med engagerade och kunniga kollegor och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten.
Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar med verksamhet i hela landet. Avdelningen har ansvar för att samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete och under dygnets alla timmar vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten. Avdelningen har cirka 200 medarbetare. Kommunikationsavdelningen är uppdelad i ett tiotal enheter där vissa har ett nationellt och andra ett mer regionalt ansvar.
Du kommer att vara en del av kommunikationsenheten i region Bergslagen som består av 10 medarbetare varav 5 är kommunikatörer och 5 presstalespersoner. De är placerade i Örebro, Karlstad och Falun, och deras primära uppdrag är att stödja polisregionens kommunikationsarbete. Arbetet kan med fördel utföras i Örebro med närhet till regionledningscentralen.
ARBETSUPPGIFTER
Som presstalesperson tar du emot och hanterar samtal från media och är talesperson för myndigheten i operativa frågor. Du arbetar nära vakthavande befäl i regionledningscentralen samt de personer som ska uttala sig i olika frågor. I din roll arbetar du också proaktivt mot media för att föra ut polismyndighetens budskap. Du samarbetar med presstalespersoner i regionerna, med polisens pressekreterare på nationellt mediecenter, samt med övriga inom kommunikationsavdelningen. Du har kontakt med presstalespersoner inom andra myndigheter. Du deltar även i stabsarbetet vid särskilda händelser.
Utöver ovan kommer du i rollen som Presstalesperson:
Ta emot och hantera inkommande samtal från media
Vara talesperson och företräda myndigheten i operativa frågor/ärenden
Arbeta proaktivt med brottsförebyggande kommunikation
Arbeta proaktivt mot media genom att i samverkan med den operativa verksamheten föra ut polismyndighetens budskap
Genomföra medieträningar och coacha i mediefrågor
Skriva nyheter, pressmeddelanden, budskapsformulering, talepunkter
Hantera omvärldsbevakning
Genomföra pressträffar
Arbetet kräver närvaro på obekväm arbetstid

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
Akademisk examen inom journalistik, kommunikation och/eller polisexamen, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst tre års erfarenhet som kommunikatör, journalist eller liknande roll som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
Erfarenhet av mediehantering
God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Vana att agera rådgivare i mediefrågor
God datorvana

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även är:
Van att arbeta i sociala medier
Van att arbeta i publiceringsverktyg
Har kunskap inom sekretessbestämmelser och hantering av dessa

Personliga egenskaper:
För att passa i rollen har du lätt för att samarbeta inom och utom kommunikationsavdelningen och kan hantera flera parallella engagemang och intressenter. Du har en god förmåga att växla mellan planerat och händelsestyrt arbete samt mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter och hantera stundtals högt tempo. Vi ser att du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information:
Arbetsort: Örebro
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Periodplanering
Tillträde: Enligt överenskommelse
I ditt CV och personliga brev önskar vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 1 april 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A123.112/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist till Rättssektionen Bergslagen

Förvaltningsjurist
Läs mer Mar 4
Är du redo för en större uppgift? Till Rättsavdelningen söker vi nu en jurist som är självständig och lösningsfokuserad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rättsavdelningen
Rättsavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten och ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet samt informationsförvaltning.

Rätts Bergslagen
Rätts Bergslagen motsvarar polisregion Bergslagen d.v.s. PO Värmland, PO Örebro och PO Dalarna.
Rättsenheten är organiserad i de tre verksamhetsområdena rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning.

ARBETSUPPGIFTER
Som jurist arbetar du självständigt med kvalificerad juridisk rådgivning, gör rättsutredningar, sekretessprövningar samt handlägger skadestånds- och ersättningsärenden. Du kommer även att fungera som en juridisk rådgivare till den operativa polisära verksamheten. Ibland håller du utbildningar och du kan även komma att delta i projektgrupper. I arbetet kan även ingå remisshantering och förberedande av yttranden till JO och JK. Vid särskilda händelser som kräver en polisiär stab kan du få biträda med juridisk kompetens, vilket kan innebära arbete på kvällar och helger. Som jurist företräder du Polismyndigheten vid överklaganden i förvaltningsärenden, varvid muntlig förhandling kan ingå.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Juris kandidatexamen eller juristexamen
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du även:
• Är notariemeriterad eller har likvärdig erfarenhet
• Har 2 års erfarenhet eller mer av självständigt juridiskt arbete
• Har erfarenhet av att ha utbildat andra inom juridik
• Har B-körkort för manuellt växlad bil

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som jurist inom polisen ska du vara lösningsfokuserad, flexibel och kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo. Du kan arbeta självständigt och litar på din egen kompetens, men kan också arbeta i grupp med en god samarbetsförmåga. Du är prestigelös och tydlig i ditt budskap, och har hög grad av integritet i din roll som jurist.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Örebro
Funktion: Jurist

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Jurist till Rättssektion Bergslagen, vikariat

Förvaltningsjurist
Läs mer Mar 4
Är du redo för en större uppgift? Till Rättsavdelningen söker vi nu en jurist som är driven och engagerad. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Rättsavdelningen
Rättsavdelningen är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten och ansvarar för rättslig styrning och stöd, förvaltningsrättslig verksamhet samt informationsförvaltning.

Rätts Bergslagen
Rätts Bergslagen motsvarar polisregion Bergslagen d.v.s. PO Värmland, PO Örebro och PO Dalarna.
Rättsenheten är organiserad i de tre verksamhetsområdena rättstillämpning, förvaltningsrätt och informationsförvaltning.

Arbetsuppgifter
Som jurist arbetar du självständigt med kvalificerad juridisk rådgivning, gör rättsutredningar, sekretessprövningar samt handlägger skadestånds- och ersättningsärenden. Du kommer även att fungera som en juridisk rådgivare till den operativa polisära verksamheten. Ibland håller du utbildningar och du kan även komma att delta i projektgrupper.

ARBETSUPPGIFTER
Som jurist arbetar du självständigt med kvalificerad juridisk rådgivning, gör rättsutredningar, sekretessprövningar samt handlägger skadestånds- och ersättningsärenden. Du kommer även att fungera som en juridisk rådgivare till den operativa polisära verksamheten. Ibland håller du utbildningar och du kan även komma att delta i projektgrupper.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Juris kandidatexamen eller juristexamen
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du även:
• Är notariemeriterad eller har likvärdig erfarenhet
• Erfarenhet av handläggning
• Har B-körkort för manuellt växlad bil

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som jurist inom polisen ska du vara lösningsfokuserad, flexibel och kunna leverera med god kvalitet även vid ett tidvis högt arbetstempo. Du kan arbeta självständigt och litar på din egen kompetens, men kan också arbeta i grupp med en god samarbetsförmåga. Du är prestigelös och tydlig i ditt budskap, och har integritet i din roll som jurist.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Arbetsort: Örebro
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vikariat 12 månader
Funktion: Jurist

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kommunikatör till kommunikationsavdelningen i Falun/Örebro

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Mar 4
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Arbetsplatsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten.
Ansvaret är övergripande och omfattar all extern- och intern kommunikation inklusive ledningsstöd, kris- och resultatkommunikation samt omvärldsbevakning. I uppdraget ingår att tillsammans med övriga kommunikationsavdelningen vara ett kommunikationsstöd till hela Polisregion Bergslagen och samtidigt ha ett särskilt uppdrag att stödja polisområde Dalarna.
Arbetsbeskrivning
Som kommunikatör ansvarar du för att driva kommunikationsuppdrag. Du ansvarar för utveckling av den interna och externa kommunikationen. Du arbetar både strategiskt och operativt genom att utgöra ett kommunikationsstöd till chefer och andra sakkunniga och ta fram kommunikationsmaterial, allt för att stärka den kommunikativa förmågan inom polisen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer innebära att initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser, antingen genom egna insatser eller i samarbetet med andra. Det innebär att du kommer att vara både rådgivare och operativt stöd till chefer och sakkunniga. Du genomför också kompetenshöjande insatser, framför allt inom internkommunikation. I din roll kommer du även att omvärldsbevaka och analysera media- och kommunikationsfrågor som är relevanta för polisen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
högskoleutbildning inom media och kommunikation eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
minst tre års erfarenhet i närtid av internt- och externt strategisk och operativt kommunikationsarbetet i en större organisation
erfarenhet av att vara rådgivande inom kommunikation till chefer och ledningsgrupper
erfarenhet av att kompetensutveckla chefer och andra nyckelpersoner i kommunikation
mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
erfarenhet av att författa samt anpassa texter efter olika målgrupper och hitta kärnan i komplex information

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
erfarenhet av att samverka med både interna och externa aktörer
erfarenhet av kriskommunikation
erfarenhet av arbete i webbpubliceringsverktygen EpiServer och Adobe-program

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du har lätt för att samarbeta oavsett om det är med chefer, nära medarbetare eller andra inom organisationen. Du kan arbeta med flera saker samtidigt liksom att växla tempo mellan planerat och händelsestyrt arbete. Du har god förmåga till helhetssyn och prioritering i det dagliga arbetet. Du är ansvarstagande, samvetsgrann och delar med dig av erfarenheter, kunskaper och idéer. Du har en god kommunikativ förmåga och kan förmedla komplex information till olika målgrupper.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Ulrika Julin, tfn: 070-109 28 76
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Isabel Åkermark, isabel.akermark@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnson tfn: 076-947 00 30

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Falun alternativt Örebro
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Kommunikatör

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/krigsplacering/ och https://polisen.se/jobb-och-utbildning/polisen-som-arbetsplats/sakerhetsprovning/
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 18 mars 2024. Märk din ansökan med ref.nr. A095.789/2024 i ämnesraden. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Serviceman till Polisområde Örebro

Fastighetsskötare/Fastighetsarbetare
Läs mer Feb 20
Är du redo för en större uppgift? Till kansliet Polisområde (PO) Örebro söker vi en serviceman med hög serviceförmåga som trivs med att arbeta både självständigt och med andra. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Bergslagen är organiserad i tre polisområden: Dalarna, Värmland och Örebro som tillsammans är indelade i 11 lokalpolisområden. PO Örebro sträcker sig över 12 kommuner med såväl storstadsmiljö som lantlig idyll och är indelat i fyra lokalpolisområden: Örebro, Lindesberg, Karlskoga och Hallsberg.

Kansliet på PO Örebro ombildas under vinter/vår 2024. Kansliet kommer att bestå av 4-5 arbetsgrupper med olika inriktningar som t.ex. administration, operativ och strategisk internservice samt operativt polisiärt arbete. I denna tjänst kommer man tillhöra den operativa internservicegruppen.

ARBETSUPPGIFTER
En trolig arbetsuppgift blir att vara med och bygga verksamheten för internservice för en helt ny ledningscentral i Örebro för polis, SOS med flera. Som serviceman har du en viktig funktion där du ger förutsättningar till Polisen att klara av sitt huvuduppdrag. Du servar polisverksamheten med flertalet uppgifter som t. ex:

• Fastighetsunderhåll så som hantering, montering och reparation av inventarier, ljuskällor, lås etc.
• Felanmälan till fastighetsägare
• Möblering av kontor och möteslokaler
• Ansvar över årlig tillsyn av brandutrustning
• Hantering av visst avfall
• Beställning och påfyllning av förbrukningsmaterial
• Arbete i utrustningsförråd
• Post och godshantering
• Att vara medföljare till besökare/hantverkare som inte får röra sig själva i polisens lokaler

Arbetsuppgifterna utförs både självständigt och i grupp. Det är ett fysiskt krävande jobb där du är aktiv större delen av arbetsdagen. Arbetet har även administrativa inslag. Eftersom Polisen har lokaler på flera platser inom PO Örebro kommer du resa mellan lokalerna och utföra arbete utifrån behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Avslutad fullständig gymnasieutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant och likvärdig
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• God vana av att använda dator som arbetsredskap och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system
• B-körkort för manuellt växlad bil

Det är meriterande om du även har:
• Aktuell dokumenterad erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet från serviceyrke där du haft kontakt med kunder


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en lagspelare, som bidrar till att sprida trivsel och arbetsglädje. Du tycker om och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att arbeta självgående. Du är genuint intresserad av att hålla en hög service. Du vill även vara med och utveckla verksamheten samt bidra med dina erfarenheter i olika sammanhang.

Arbetstempot är ofta högt och du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du som person är flexibel och stresstålig samt att du har en god förmåga att prioritera, samtidigt som du inte släpper kravet på noggrannhet.

God fysik krävs då tunga lyft förekommer.

Som medarbetare inom polisen förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme vilket ska avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


Kontaktpersoner
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Lars Hjärtsjö
Telefonnummer: 070 - 591 84 53
Mejladress: lars.hjartsjo@polisen.se

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Johanna Aikio
Telefonnummer: 076 - 112 65 76
Mejladress: johanna.aikio@polisen.se

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Arbetsort: Örebro. Tillfälligtvis kan arbete på övriga orter inom PO Örebro förekomma
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid 40h/v. Normalt dagtid men kvälls- och helgarbete kan förekomma vid behov
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens rekryteringssystem Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare till Lokalförsörjningsenheten, placering Örebro

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 1
Är du redo för en större uppgift? Vi söker projektledare som vill jobba med större ny- om- och tillbyggnadsprojekt i en spännande expansiv verksamhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter.
Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.
Du kommer tillhöra projektgrupp Bergslagen. Fastighetsbeståndet är varierande med äldre 70-tals hus samt nya och moderna polishus. Vårt bestånd är unikt med teknikintensiva lokaler och höga säkerhetskrav. Dina projekt kommer huvudsakligen vara i polisregion Bergslagen och din placering kommer vara i Örebro. Det finns möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Arbetsuppgifter
Som projektledare jobbar du med att leda och samordna större ny- om- och tillbyggnads-projekt i myndighetens roll som hyresgäst. Polisen bedriver en komplex men spännande verksamhet och detta ställer höga krav på dig som projektledare då du kommer att arbeta med alla typer av verksamhetslokaler, exempelvis polishus, kontorslokaler, datahallar och rytteri. En viktig del i arbetet är kontakten med kärnverksamheten där framtida lokalbehov och lokalutformning ska utarbetas och förankras.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär:
Leda större fastighetsprojekt (ny-, om- och tillbyggnad), från tidiga analysskeden till genomförande
Upprätta och följa upp projektbudget
Rapportera till projektägare
Samverka med fastighetsägare, konsulter, kommuner och leverantörer samt internt med andra projektledare, hyresjurister m.fl.
Rådgivande roll gentemot kärnverksamheten

Resor ingår i tjänsten, framförallt inom region Bergslagen men även nationellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Relevant akademisk och/ eller YH utbildning inom fastigheter, bygg och/eller lokalförsörjning
Minst tre års relevant och aktuell erfarenhet från en liknande roll med fokus på projektledning och lokalförsörjning
God förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
B-körkort

Rollen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Erfarenhet från LOU upphandlingar
Erfarenhet av att ha arbetat med lokalförsörjning ur ett hyresgästperspektiv
Erfarenhet av samverkan med olika aktörer
Goda kunskaper inom entreprenadjuridik och projektekonomi
Erfarenhet av prognosarbete och uppföljning av projekt
Erfarenhet från olika typer av entreprenadformer såsom total- och samverkansentreprenader

Personliga Egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är målmedveten och driven, du är också duktig på att leda projekt och människor. Du har lätt för att se helheten, dokumentera och kan självständigt prioritera, planera och följa upp ditt arbete. Din kommunikations- och samarbetsförmåga värdesätts högt och vidare är du analytisk och serviceinriktad samt har en hög integritet.
Du agerar i enlighet med polisens medarbetarpolicy där du företräder Polismyndigheten och stärker förtroendet hos allmänheten. Du har förmåga att kombinera effektivitet, engagemang och tillgänglighet i arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Fackliga företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Örebro
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Funktion: Projektledare
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast 2024-02-22. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A061.171/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer A061.171/2024 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. För denna tjänst krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
För fullständig annons och mer information om polisen och vår verksamhet besök www.polisen.se

Ansök nu