Örebro: Kommunikatör

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kommunikatör i Örebro. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Örebro inom den kategorin.

Publicerad: 2018-12-17 // Varaktighet: Heltid

Vi vill att du har en akademisk utbildning inom marknadsföring/kommunikation eller motsvarande utbildning. Alternativt lämplig arbetslivserfarenhet.
Du ska kunna förhålla dig till och verka genom våra fyra kärnvärden; engagemang, kompetens, ödmjukhet och lönsamhet, som är en central del av vårt förhållningssätt till varandra och våra kunder. Vi fäster stor vikt vid din sociala förmåga och möjlighet att bygga förtroende kring dig och dina tjänster i hela organisationen. Därför är det viktigt att du känner dig hemma med att både arbeta i team och självständigt.

Vi söker dig som har svart bälte i InDesign och Photoshop, ja kort och gott Adobe Creative Suit. Att uppdatera content i WordPress är förhoppningsvis vardag för dig idag så då blir det ju ingen match hos oss. Du tycker om att skriva texter och eftersom du har svart bälte i InDesign så förutsätter vi att du har koll på vad som är snygg layout och inte. Huvuduppgiften är alltså att producera marknadsföringsmaterial och arbeta med företagets externa och interna webbplatser. Du kommer även att jobba med att koordinera event som till exempel frukostseminarier för våra kunder.

Vi ligger långt fram inom test och våra testare är en del i våra effektiva team. För oss är test en naturlig del av systemutveckling och agil testning är lika självklart som agil utveckling. Vi jobbar också enligt DevOps som innebär ett tätt samarbete mellan system (Development) och infra (Operations). Vi har hela maskinparken i Azure vilket innebär att det är enkelt och smidigt att installera och skapa nya miljöer för alla behov. För automatiska byggen och deploy använder vi Visual Studio Team Services vilket sparar mycket tid och gör så att vi kan lägga mer fokus på det roliga – att ta fram värdefulla lösningar till våra kunder.

På Nethouse jobbar vi gärna tillsammans. Några gör det i team med sköna namn, andra gör det utan att namnge sitt samarbete alls. Men det som förenar oss alla är att ingen är ensam. Vi hittar fram till lösningarna tillsammans. Vi har kunskapen och engagemanget som krävs för att göra verklig skillnad. NETHOUSE – En lönsam relation

Alla platsannonser →

Andra jobb i Örebro som Marknadskommunikatör

Nedan visas andra jobb i Örebro som Marknadskommunikatör.

Är du vår nya Social Media Manager?

Läs mer Aug 29
Koncepta är ett företag som jobbar med olika samhällsnyttiga organisationer, som till exempel Stiftelsen Aktiv Skola. Dessa organisationer är våra uppdragsgivare, och för att nu driva vidare vår tillväxtresa både för Konceptas och våra uppdragsgivares del så söker vi nu en Social Media Manager för att öka vår närvaro online.


Det vi söker är en driven och proaktiv person som vill använda all sin kreativitet för att hjälpa oss och våra uppdragsgivare att bygga ett starkt varumärke, främst via sociala medier. Vi behöver en lagspelare med god samarbetsförmåga, men som samtidigt kan bidra med innovativa idéer och tänka utanför ramarna och vågar ta egna initiativ. Vi söker dig som är kreativ, proaktiv, vågar testa nya idéer men samtidigt är resultatorienterad. Tjänsten kräver även ett öppet sinne och en positiv attityd bland annat till nya idéer och snabba förändringar.


Du kommer till stor del att jobba med att skapa intressant, aktuellt och engagerande innehåll på sociala medier genom text, bild, film, annonser med mera. Vi vill även att du proaktivt jobbar med vår närvaro online genom att till exempel etablera samarbeten med influencers och andra relevanta personer. Till dina uppgifter kommer även att tillhöra att utvärdera resultatet samt statistik från ditt arbete och publicerad content, vilket innebär att du bör ha kunskap både kring hur man samlar in samt analyserar och utvärderar detta. För att kunna skapa relevant content är även omvärlds- och marknadsbevakning en del av dina arbetsuppgifter.


I och med att jobbet innefattar allt från strategiarbete till genomförande av att ta fram och lägga ut content, så är även projektledning en viktig del av jobbet. Du skall utifrån en strategi kunna ta fram en idé, för att sedan förverkliga denna genom att till exempel hitta statister, lokaler, bygga manus, filma, redigera materialet, ända fram till content och uppföljning.

Vi ser att du har relevant eftergymnasial utbildning inom området sociala medier (eller annan likvärdig utbildning) och/ eller påvisad arbetslivserfarenhet inom området. Mycket god svenska i både tal och skrift krävs. Meriterande är om du har jobbat med Adobe-sviten, (till exempel In Design, Photoshop, Illustrator och/ eller Premiere Pro) samt statistik- och analysverktyg (till exempel Google analytics, Facebook pixel eller andra motsvarande verktyg).


Arbetstider är måndag till fredag klockan 08.00-16.30. Friskvårdsbidrag finns, och kollektivavtal med Unionen. Individuell lönesättning. Då tjänsten innefattar att marknadsföra och lyfta fram aktuella händelser och evenemang, är placeringen av tjänsten på Konceptas kontor i Örebro. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, som påbörjas med en sex månaders visstidsanställning. Individuell lönesättning.


Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till nina.neste@koncepta.se. I och med att vi har flera rekryteringar på gång samtidigt, så är det viktigt att du markerar din ansökan med "Social Media Manager". Rekryteringsprocessen kommer att påbörjas inom kort, och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor om tjänsten kan du vända dig till Nina Neste på telefonnummer 070-214 40 46.

Ansök nu

Marknadskommunikatör med inriktning sociala medier

Läs mer Sep 1
Vårt uppdrag
Vill du vara med och förankra Nercias marknadsposition med vår vision om att vara ledande inom digital marknadskommunikation?

Vi söker en kreativ marknadskommunikatör som kommer vara med och utveckla Nercias digitala närvaro med tyngdpunkt på sociala medier. Du bidrar till den strategiska riktningen och arbetar med uppföljning och analys.
Hos oss erbjuds du en roll med mycket stor påverkansmöjlighet och med varierande arbetsuppgifter där du är högst delaktig från skiss till slutprodukt.


Arbetsuppgifter
Som digital marknadskommunikatör blir du en del av marknadsavdelningen som stöttar både vår utbildnings- och bemanning och rekryteringsverksamhet. Du kommer i huvudsak arbeta med våra sociala medier där du hanterar både proaktiva och direkta kampanjer. Det löpande arbetet består även av uppföljning och analys av publicerade kampanjer med målet att nå bättre träffbild och utfall. Du följer utvecklingen av kommande sociala plattformar som kan vara av intresse för Nercia som varumärke att synas på.

Rollen innefattar även arbeten inom:
• Grafisk formgivning
• Copy
• SEO
• Adobe suiten

Då mer och mer av vårt material blir rörligt finns även utrymme att arbeta med filmproduktion. Där arbetar du som en del i en projektgrupp med allt från manus, produktion och efterbearbetning.


Din profil
Vi söker dig som tidigare arbetat med marknadsföring, kampanjer och varumärkesbyggnad i en affärsinriktad verksamhet. Vi ser att du har stort intresse för marknadsföring via sociala medier och det är meriterande om du har arbetat med produktion av både text och layout.

Vi värderar dina personliga egenskaper högst men har du utbildning med inriktning mot kommunikation eller marknadsföring ses det som meriterande.

Som person är du självgående och resultatinriktad och du tycker om att skapa och bibehålla goda relationer.

Övrig information
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Henrik Dahlberg, 076-000 63 13

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Praktik inom event och kommunikation

Läs mer Jun 10
Vi är en växande start-up som går mer och mer mot en uppskalning. Vi har väldigt bra erfarenheter av att tidigare ta in praktikanter och hoppas att du vill göra en personlig och gemensam utvecklingsresa tillsammans med oss på Bokadero! Vi är flexibla med hur upplägget kan se ut och anpassar oss efter din situation, exempelvis om du söker LIA-praktik, praktik vid sidan av högskolestudier eller om du är arbetssökande.
Vilka är vi?
Bokadero är en digital och lokal kompetensarena. Vi har utvecklat och driver en digital rekryteringstjänst som gör det enklare för organisationer att annonsera, attrahera och rekrytera kompetens.
Förutom det driver vi också lokala och digitala nätverksträffar med föreläsningar och erfarenhetsutbyten i fokus. På träffarna står vi för uppstyrt mingel med runda-bordssamtal så att vem som helst kan delta och känna sig välkommen.
Vi startade Bokaderos nätverk då vi själva saknade en arena där alla typer av företag är välkomna att på ett lättsamt sätt utöka sitt kontaktnät, utbyta erfarenheter och samtidigt utvecklas med kompetenshöjande föreläsningar av hög klass. En annan del av Bokadero är att vi driver en marknadsplats för föreläsare och utbildare, vilket gör att vi kan boka några av Sveriges bästa föreläsare till våra träffar.
Vi har sedan succéstarten i Söderhamn expanderat till flera kommuner och under pandemin startade vi även upp flera digitala temanätverk. Vår tjänst har växt och blivit bredare och vi kan stolt säga att vi erbjuder en helhetslösning för att hitta och utveckla kompetens, genom våra nätverk och vår rekryteringsplattform.
Vi är väldigt måna om vårt varumärke och arbetar med att vara ett ansvarstagande företag, framförallt genom vår intäktsdelning med idrottsföreningar men också genom vår vision att sammanföra och utveckla människor och samhällen som vi lever och verkar i.
Vad ska du göra?
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och kreativa. Du kommer framförallt:
- vara involverad i att planera event och utveckla vårt koncept.
- marknadsföra eventen genom att skapa eventsidor med copy som konverterar besökare till deltagare samt skapa content via sociala medier och e-postmarknadsföring.
- ta fram marknadsföringsmaterial kring event i olika former.
- moderera event.
- skapa content kring att marknadsföra föreläsarna som är bokade på våra event.
På praktiken får du testa mycket själv, du kommer få göra fel och lära dig av det tillsammans med oss andra. Du kommer inte enbart få följa en handledare utan du får även ta eget ansvar och växa med det. Exempel på verktyg du kommer arbeta i/med är Canva och Confetti.
Vem är du?
Det viktigaste för oss är vad du vill göra framöver, inte vad du gjort tidigare. Vi tror att din vilja betyder mer än din erfarenhet.
Vi tycker dock att det är centralt att du är duktig på att uttrycka dig i text. För att trivas hos oss är du lösningsorienterad, glad, öppen och kreativ. Det är toppen om du är intresserad av personlig utveckling, kompetensutveckling och föreläsningar eftersom detta är en stor del av vad våra event handlar om.
Det är meriterande om du studerar/har studerat något inom event/kommunikation/marknadsföring och extra meriterande om du har erfarenhet av Canva eller Confetti.
Hur är det att arbeta hos oss då?
Det kan du läsa mer om på vår karriärsida (https://www.bokadero.se/career/bokadero_1) och kika gärna på hur vår kollega Erik tyckte att det var att praktisera på Bokadero: https://www.info.bokadero.se/post/bokaderos-alldeles-egna-designer-erik
Vi är flexibla med startdatum för praktiken och var du utgår från har mindre betydelse då vi arbetar helt digitalt idag och kommer även erbjuda den möjligheten framöver.
Är du rätt person tänker vi att du kommer växa in i rollen och förhoppningsvis bli anställd. Vi ser fram emot att höra från dig som vill vara en del av vår spännande resa!

Ansök nu

Regional kommunikatör

Läs mer Apr 4
ThorenGruppen AB är inne i ett spännande utvecklingsskede och växer kontinuerligt varav vi nu behöver förstärka vår marknadsavdelning med en person.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att vara spindeln i nätet mot våra 6 skolor i Örebro, Karlstad, Linköping och Norrköping. Du kommer bli ansvarig att hålla i informationskvällar, bygga och stå på gymnasiemässor, göra skolbesök, vårda SYV-kontakter, sköta elev för en dag och vara en kreatör när det kommer till den dagliga hanteringen av sociala medier. Du kommer i detta arbete att vara ansvarig för ett team som du leder varje dag.




Vem är du?
I grunden är du en nyfiken, supersocial, framåt och streetsmart person som har ett skarpt öga för marknadsföring, kommunikation och sälj. Du har förmågan att snabbt kunna sätta dig in i olika situationer, generera idéer och kraften att driva igenom dessa.


Vad drivs du av?
Vi letar efter en passionerad och målinriktad person som brinner för att vilja leverera resultat utöver det vanliga. Du gillar att prata med människor, älskar att vara självgående, uppskattar multitasking och har inget emot att ta snabba puckar.

Vad har du för erfarenhet?
Du har varit i branschen något år men det är inte åren av erfarenhet som är det viktigaste, utan att du är hungrig på nya kunskaper och har massor mer att ge inom kommunikation och marknadsföring.


Känner du dig taggad? Varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi jobbar med löpande rekrytering. Ange löneanspråk vid ansökan.

Ansök nu

Vi söker en Marknadsansvarig till Castellum i Region Mitt

Läs mer Apr 11
Castellum är fastighetsbolaget som hjälper företag att utvecklas och människor att växa. Vi finns på 14 tillväxtorter i Sverige och även i Köpenhamn och Helsingfors. Vi förvaltar och utvecklar kontor, lager, logistiklokaler och butiker. Vi har egen personal på alla lokala marknader där vi verkar, detta gör att vi kan agera med personligt ansvarstagande och snabba beslut. Det ger våra medarbetare möjlighet till delaktighet och personlig utveckling. Människor som arbetar hos oss har alla en vilja att vara med och påverka, växa och vara en del av en positiv företagskultur. Inom Castellum har vi olika kompetens, dock arbetar vi mot samma vision: ”En värd bortom det förväntade” - med personligt ansvar och enkla vägar mellan kunden och oss.

Vi värdesätter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Om tjänsten
I rollen som marknadsansvarig i region mitt kommer du att inneha en operativ likväl som strategisk bred roll. Du kommer att ansvara för att planera, genomföra och följa upp marknadsförings- och kommunikationsaktiviteter. Arbetet kräver ett väl utvecklat samarbete med de olika enheterna för uthyrning, förvaltning och projektutveckling, samt funktioner som HR och hållbarhet.

Du är en nyckelperson för att stötta Castellums affär, formulera vårt kunderbjudande och ta fler marknadsandelar. Du ingår i ett tvärfunktionellt centralt marknadsteam om totalt 5 personer och arbetar för Region Mitt som förutom Örebro består av Linköping, Norrköping, Jönköping samt Växjö.
Resor förekommer över hela regionens övriga orter samt vid enstaka tillfällen även till koncernens bägge huvudkontor i Göteborg och Stockholm.

Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter
Du initierar, driver och följer upp marknadsinsatser och rapporterar till Marknadschef på Castellum AB och ingår i den regionala ledningsgruppen. Som en del i Castellums marknads- och kommunikationsteam är du delaktig och bidrar i arbetet kring att utveckla våra arbetsprocesser och verktyg som vi använder oss av. Du arbetsleder även ett lokalt team vars fokus är att stötta uthyrning respektive projektkommunikation/stadsutveckling.

Marknadsinsatser för ökad uthyrning och lokalt ökad kännedom är högsta prioritet. En förutsättning för detta är bland annat en stark och aktiv relation med befintliga och potentiella kunder. Detta arbete sker i huvudsak genom den lokala förvaltningen och uthyrningsverksamheten där marknadsansvarig är strategiskt rådgivande och stöttar med underlag för marknadsföring, kommunikation och kunddialoger.

Arbetsuppgifter i rollen är bland annat:
- Upprätta och ansvara för regionens marknads- och kommunikationsplan.
- Förankra och kunskapsöverföra samt informera ledningsgrupp och nyckelpersoner kring marknadsplan och strategi.
- Ansvara för regionens marknads- och kommunikationsbudget.
- Planera och genomföra aktiviteter enligt lagd marknadsplan såsom annonser, filmer, banners, broschyrer, utskick och kampanjer.
- Följa upp KPI:er, analysera och skriva handlingsplaner för att öka uthyrning, öka kännedom och stärka varumärket lokalt.
- Säkerställa att kommunikationsinsatser i samband med större regionala projekt följer Castellums varumärkesstrategi och bidrar till uthyrningsarbetet.
- Ansvara för hyresgästkommunikation såsom nyhetsbrev samt lokala webbsidor.
- Identifiera och producera lokala pressmeddelanden.
- Tillsammans med koncernens PR- content manager arbeta aktivt mot lokalmedia samt stödja regionens talespersoner med budskap och positioneringsarbete.
- Arbeta med koncernövergripande varumärkesbyggande insatser som fördelas i det tvärfunktionella marknadsteamet.


Utbildning, erfarenhet och kunskap
- Universitets- eller högskoleutbildning inom marknadsföring/kommunikation eller motsvarande relevant utbildning/arbetslivserfarenhet.
- Tidigare erfarenhet från liknande befattning och branscherfarenhet är meriterande
- En god skribent, samt ha ett stilistiskt sinne och öga för detaljer.


Framgångsfaktorer och förmågor
- Prestigelös, strukturerad och drivande. Vara en operativ ”doer” och samtidigt skapa och genomföra planer och projekt.
- God förmåga att självständigt fatta beslut och genomföra projekt.
- Förmåga att självständigt planera, leda och prioritera sitt och teamets arbete.
- Hög samarbets- och kommunikativ förmåga.
- För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 3-5 års erfarenhet av strategiskt, taktiskt och operativt kommunikationsarbete med fokus på externkommunikation och varumärke. Du är en god projektledare med hög kunskap i digitala plattformar och andra kommunikationsverktyg. Du trivs som allra bäst i en roll där du får leda, driva, samarbeta och dessutom kombinera ett helikopterperspektiv med operativt arbete.
- Du förstår strategier och prioriteringar inom verksamheten och tillämpar denna kunskap för att uppnå mål.
- Du har energi som smittar av sig och gillar att arbeta i team.
- Du är rak och tydlig i din kommunikation och tar tag i olösta problem omgående.
- Tar arbete och prestation på allvar med hög prioritet på ett strukturerat sätt.


Rollen ansvarar för att uppsatta budgetramar hålls, att följa upp utfallet, och skapa underlag för ev budgetförändringar kopplat till utvecklingsbehov eller andra uppdateringar/förändringar.

Övrigt
Tjänsten är på heltid, start enligt överenskommelse. Placeringsorten är Örebro.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Åsa Quarfordt på Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 019-12 60 49. Alt med arbetsrelaterade frågor till rekryterande chef, Malin Håkansson malin.hakansson@castellum.se.

Ansök nu

Andra jobb i Örebro från Nethouse Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Örebro från Nethouse Sverige AB .

Är du Nethouse nya säljare?

Innesäljare
Läs mer Sep 14
Vi brinner för våra kunder och affärer och behöver nu fler bra människor som vill hjälpa oss att hitta fler. Nu söker vi säljare med placering i Karlstad, Örebro, Borlänge eller Linköping.

Anders heter jag och är ny försäljningschef på Nethouse. Nu håller jag på att bygga upp ett nytt säljteam och söker efter en social person som brinner för att skapa nya kontakter och bekantskaper. Du trivs bra att självständigt nå uppsatta mål men hämtar gärna energi i grupp. Är du även den som lyfter luren i stället för att skicka ett mejl? Se då hit! På Nethouse söker vi nämligen orädda människor som gärna utmanar sig själva och som brinner för försäljning.

Vi erbjuder dig en riktigt bra arbetsmiljö med härlig framåtanda. Här jobbar vi tillsammans men ger utrymme samtidigt utrymme för individen. Du kommer att ingå i ett team med engagerade och erfarna säljare med djup kompetens.

Vi jobbar aktivt med kundbearbetning och växlar mellan den lilla instegsaffären och den stora komplexa lösningen. Affärerna spänner över stora systemutvecklingsprojekt till IT-drift. Vi är stolta att säga att vi helt enkelt är specialister på applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera.

Vi är ett varmt, engagerat och professionellt gäng med mycket på gång. Vår kultur och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och självklart arbetar vi med kunden och kundens bästa i fokus.

Vem är du?

Du har bred erfarenhet av lösningsförsäljning inom IT. Du räds inte nya kontakter och kalla samtal men är samtidigt inlyssnande och kan översätta kundens behov till en säljbar lösning. Du tycker det är roligare att träffa kund än att sitta på kontoret, även om du gärna umgås med dina kollegor och delar med dig av dina erfarenheter.

Vi tror att du

- Har bred erfarenhet av lösningsförsäljning inom IT
- Har bevisad förmåga att driva och vinna komplexa affärer
- Har jobbat med nykundsbearbetning
- Är social, nyfiken och lättlärd
- Har förmåga att omsätta kundens behov till en affärsmöjlighet


Hos oss är du aldrig ensam, vi jobbar tillsammans.

Intresserad?

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Fredrik Borneskog på 070-914 66 33 eller fredrik.borneskog@nethouse.se

Inför anställning hos oss genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.



Om oss på Nethouse

Vi är IT- och managementkonsulter som arbetar med affärskritiska lösningar. Vår målsättning är att vara bäst på att sätta IT-teknik i rätt sammanhang och att genomföra värdeskapande förändringar hos våra kunder.

Vi gör det tillsammans och har riktigt roligt längs vägen! Vi har verksamma i hela Sverige och har kontor i Borlänge, Linköping, Karlstad och Örebro med cirka 150 anställda. Våra konsulter verkar inom Systemutveckling, IT-infrastruktur och Affärs- och verksamhetsutveckling. Vårt sätt att arbeta och bemöta medarbetare och kunder genomsyras av våra fyra kärnvärden; engagemang, kompetens, ödmjukhet och lönsamhet.???

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en?Nethousare!

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 29
Vi har massor med roliga jobb framför oss och behöver fler bra människor som vill komma och jobba med oss. Nu söker vi systemutvecklare till våra systemutvecklingsteam i Örebro.

Vill du jobba som utvecklare hos oss i ett inhouseteam? Ha möjlighet att utveckla även ute hos kund? Vill du ha möjlighet att styra din egen kompetensutveckling? Vill du styra över din tid och över varifrån du jobbar? Se då hit! På Nethouse har vi många systemutvecklingsleveranser, flera utvecklingsteam med både bred och djup kompetens och vi behöver bli fler!



Vi erbjuder dig en riktigt bra arbetsmiljö med härlig framåtanda. Här jobbar vi tillsammans i våra effektiva team och här äter vi gärna brownbaglunch tillsammans eller spelar rundpingis på fikarasten. Du kommer att ingå i ett team med engagerade och erfarna konsulter med djup kompetens. Här kan du trivas och utvecklas utifrån dina intressen och styrkor.

Vi jobbar aktivt och evidensbaserat för att utveckla våra teams och teammedlemmars välmående, effektivitet och leveranser. Här värdesätter vi alla, oavsett kompetensområden och erfarenhet.



Vi är ett varmt, engagerat och professionellt gäng med mycket på gång. Vår kultur och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi arbetar med kunden i fokus.

Vem är du?

Du har några års erfarenhet av att arbeta med utveckling i .Net, C# och Server och är van att jobba i agila projekt. Du har en akademisk utbildning inom området, såsom dataingenjör eller systemvetare, eller motsvarande kompetens. Du har troligen jobbat med utveckling för webb, i Azure och gärna med .Net Core. Har du dessutom kunskap om och erfarenhet av Machine Learning, AI eller RPA eller helt enkelt bara är intresserad av områdena, så ser vi det som en stor fördel.

Du är en prestigelös lagspelare som gärna tar dig an nya utmaningar. Du är en god lyssnare med stor förmåga att kommunicera och att dela med dig av dina erfarenheter.



Vi tror att du

- Har jobbat några år med utveckling inom .Net
- Har god kännedom om aktuella front-end-tekniker som Angular, React etc
- Drivs av att ge kunden den för ändamålet bästa lösningen
- Tycker det är kul att få vara med och sätta din personliga prägel på hur du själv, teamet och företaget ska utvecklas
- Uppskattar att jobba i ett inhouse-uppdrag, men ser också positivt på möjligheten att komma ut till kund ibland


Hos oss är du aldrig ensam, vi jobbar tillsammans.

Intresserad?

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!



Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Christoffer Johansson på 070-914 66 33 eller christoffer.johansson@nethouse.se



Inför anställning hos oss genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Om Nethouse

Nethouse är ett IT-konsultbolag som utvecklar och tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera.

Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter.

Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer.

Vi har funnits sedan 1998 och är idag 130 medarbetare i Örebro, Borlänge och Linköping.

Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering.

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Ansök nu

Systemutvecklare

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Sep 21
Vi har massor med roliga jobb framför oss och behöver fler bra människor som vill komma och jobba med oss. Nu söker vi systemutvecklare till våra systemutvecklingsteam i Örebro.

Vill du jobba som utvecklare hos oss i ett inhouseteam? Ha möjlighet att utveckla även ute hos kund? Vill du ha möjlighet att styra din egen kompetensutveckling? Vill du styra över din tid och över varifrån du jobbar? Se då hit! På Nethouse har vi många systemutvecklingsleveranser, flera utvecklingsteam med både bred och djup kompetens och vi behöver bli fler!



Vi erbjuder dig en riktigt bra arbetsmiljö med härlig framåtanda. Här jobbar vi tillsammans i våra effektiva team och här äter vi gärna brownbaglunch tillsammans eller spelar rundpingis på fikarasten. Du kommer att ingå i ett team med engagerade och erfarna konsulter med djup kompetens. Här kan du trivas och utvecklas utifrån dina intressen och styrkor.

Vi jobbar aktivt och evidensbaserat för att utveckla våra teams och teammedlemmars välmående, effektivitet och leveranser. Här värdesätter vi alla, oavsett kompetensområden och erfarenhet.



Vi är ett varmt, engagerat och professionellt gäng med mycket på gång. Vår kultur och våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi arbetar med kunden i fokus.

Vem är du?

Du har några års erfarenhet av att arbeta med utveckling i .Net, C# och Server och är van att jobba i agila projekt. Du har en akademisk utbildning inom området, såsom dataingenjör eller systemvetare, eller motsvarande kompetens. Du har troligen jobbat med utveckling för webb, i Azure och gärna med .Net Core. Har du dessutom kunskap om och erfarenhet av Machine Learning, AI eller RPA eller helt enkelt bara är intresserad av områdena, så ser vi det som en stor fördel.

Du är en prestigelös lagspelare som gärna tar dig an nya utmaningar. Du är en god lyssnare med stor förmåga att kommunicera och att dela med dig av dina erfarenheter.



Vi tror att du

- Har jobbat några år med utveckling inom .Net
- Har god kännedom om aktuella front-end-tekniker som Angular, React etc
- Drivs av att ge kunden den för ändamålet bästa lösningen
- Tycker det är kul att få vara med och sätta din personliga prägel på hur du själv, teamet och företaget ska utvecklas
- Uppskattar att jobba i ett inhouse-uppdrag, men ser också positivt på möjligheten att komma ut till kund ibland


Hos oss är du aldrig ensam, vi jobbar tillsammans.

Intresserad?

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!



Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Fredrik Borneskog på 070-914 66 33 eller fredrik.borneskog@nethouse.se



Inför anställning hos oss genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidater samt begär utdrag ur belastningsregistret.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Om Nethouse

Nethouse är ett IT-konsultbolag som utvecklar och tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera.

Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter.

Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer.

Vi har funnits sedan 1998 och är idag 130 medarbetare i Örebro, Borlänge och Linköping.

Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering.

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Ansök nu

Business Controller

Business controller
Läs mer Feb 23
Har du en analytisk förmåga och ett logiskt tankesätt? Är du noggrann och har ett sinne för siffror?

Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen

I rollen som Business Controller kommer du bli en viktig del av Nethouse ekonomifunktion.

Du kommer i mycket hög utsträckning arbeta med utvecklandet av vår ekonomistyrningsmodell och vidareutveckling av vår rapportering och uppföljning som vi håller på att bygga upp i PowerBI.

Du kommer jobba nära våra chefer och stödja dem i deras arbete vad gäller beslutsunderlag och resultatuppföljning.

Arbetsuppgifter som Business Controller:

- Operativ rapportering av resultat
- Försäljningsuppföljning
- Analyser
- Priskalkylering


Vem är du?

Vi söker dig med en analytisk förmåga och ett logiskt tankesätt. Du är noggrann och har ett sinne för siffror.

Vi tror att du har en examen som civilekonom och har tidigare erfarenhet som controller/operativt uppföljningsarbete.

Du bör också ha mycket goda kunskaper inom Excel och ha goda redovisning kunskaper. Vi ser det som ett stort plus om du också har tidigare erfarenheter av business intelligence och gärna PowerBI

Det viktigaste för att klara av rollen är dock att du har drivet och viljan att lära dig samtidigt som du som person som har en ödmjuk inställning och en positiv inställning.



Vi erbjuder dig

- Individuell lönesättning
- Friskvårdbidrag
- Förmånligt pensionspaket med möjlighet till löneväxling
- Förmånscykel
- 30 dagars semester
- Fantastiska kollegor


Intresserad?

Skicka din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att maila till mig, Christoffer Johansson på mailadressen Christoffer.johansson@nethouse.se



Om oss på Nethouse

Nethouse är ett IT-konsultbolag som utvecklar och tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera.

Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter.

Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer.

Vi har funnits sedan 1998 och är idag 130 medarbetare i Örebro, Borlänge och Linköping.

Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering.

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Ansök nu

Ekonomiassistent med kontorsansvar

Ekonomiassistent
Läs mer Feb 16
Har du ett starkt servicefokus samt intresse för siffror och ekonomi? Skulle du trivas i omväxlande roll med fokus på service, ekonomi och administration? Har du erfarenhet från leverantörsreskontra och kanske även tidigare axlat rollen som kontorsansvarig?

Då kan det vara dig vi söker!

Om rollen

I rollen som kontors- och ekonomiassistent kommer du att kombinera dina dagar med arbete på ekonomiavdelningen med att hålla ordning och reda på vårt fina kontor.

I rollen som ekonomiassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara:

- Leverantörsreskontra
- Betalningar
- Bokföring
- Backup till andra inom ekonomiavdelningen för tex fakturering mm
- Andra uppgifter av administrativ karaktär


I rollen som kontorsansvarig kommer du att ansvara för kontoret i sin helhet och dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att:

- Se till att det är ordning i gemensamma utrymmen såsom kök och konferensrum mm
- Kontaktperson till hyresvärd och andra leverantörer för lokal (larm-, städbolag mm) vid felanmälningar, beställningar mm
- Inköp till kontoret, t ex livsmedel, kontorsmateriel mm
- Hantera post och paket
- Ta emot besökare

Vem är du?

Vi söker dig med stort servicefokus samt intresse för siffror, ekonomi och administration. Vi tror att du har minst gymnasieutbildning inom ekonomi samt viljan att fortsätta utvecklas inom ekonomi- och administrationsområdet. Vi tror också att du har tidigare erfarenhet av rollen som kontorsansvarig eller av något annat serviceyrke.
Eftersom tjänsten innebär många kontaktytor är det även av stor vikt att du är kommunikativ och serviceinriktad samt att du behärskar svenska och engelska.
Det viktigaste för att klara av rollen är dock att du har drivet och viljan att lära dig samtidigt som du som person är noggrann och har en känsla för ordning och reda.

Intresserad?
Skicka din ansökan så snart som möjligt. Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att maila till mig, Christoffer Johansson på mailadressen Christoffer.johansson@nethouse.se

Fakta om Nethouse
Nethouse är ett IT-konsultbolag som utvecklar och tar ansvar för applikationer och IT-miljöer som alltid måste fungera. Vi hjälper verksamheter att lösa sin tekniska skuld och samtidigt dra maximal nytta av digitaliseringens möjligheter.
Vi verkar i nära partnerskap med våra kunder och tror på långa och förtroendefulla relationer.
Vi har funnits sedan 1998 och är idag 130 medarbetare i Örebro, Borlänge och Linköping. Nethouse ingår i CombinedX, en familj av specialistbolag inom digitalisering och automatisering.
Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en Nethousare!

Ansök nu

Är du Nethouse nya HR partner?

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Aug 13
Om rollen?

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill vara med och utveckla Nethouse arbete med rekrytering och Employer Branding. Som HR partner hos oss jobbar du främst med att hitta och rekrytera talanger till oss. Din roll är att skapa och utveckla en professionell rekryteringsprocess och kandidatresa för de kandidater vi träffar. Du är ett nära stöd för våra konsultchefer både genom din profession, ditt tempo, din search efter kandidater och din förmåga att väcka deras nyfikenhet för Nethouse.

I rollen jobbar du i hela kandidatresan allt ifrån arbetsgivarvarumärke, nätverkande, rekrytering, intervjuer, avtalshantering och onboardning när medarbetaren kommer till oss. Du kommer också att stötta HR teamet med HR relaterade frågor och administration. För att lyckas i denna roll ser vi att du är nytänkande, kreativ och modig. Vi tror på att våga hitta nya vägar och drivs av ständig utveckling.

Vi erbjuder dig??

En unik möjlighet att vara med på en resa att utveckla vårt arbete med rekrytering och att hitta talanger inom Tech samt utveckla vårt arbete med Employer Branding.

Du kommer att ingå i ett HR team tillsammans med HR Chef och löneansvarig. I din roll kommer du främst att jobba nära våra konsultchefer men också teamet inom HR.

Hos oss på Nethouse får du förutom en utmanande och stimulerande roll också engagerade och kompetenta kollegor som gärna gör roliga aktiviteter tillsammans.

Vem är du???

För att lyckas i rollen som HR parter hos oss har du en stor egen drivkraft. Du arbetar strukturerat och driver rekryteringsprocessen framåt samtidigt är du lyhörd för organisationens behov.

Som person har du ett högt driv, är modig, uthållig och envis i ditt arbete att hitta våra nya medarbetare. Du möter våra kandidater och medarbetare på ett sätt som genomsyras av våra värderingar genom högt engagemang, stor kompetens och ödmjukhet.

Vi ser gärna att du har:

- Jobbat med rekrytering i minst 3 år
- Erfarenhet av arbete med Employer Branding
- Kommunicera i tal och skrift på svenska samt engelska
- Du har hög social förmåga där du skapar och bygger relationer
- Har du dessutom erfarenhet av rekrytering inom IT/Tech är det meriterande


Intresserad??

Skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast?den?2021-09-12. Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in just din ansökan!?

Vill du veta mer om Nethouse och tjänsten är du välkommen att höra av dig till Anna Mörtzell, HR Chef. mail: anna.mortzell@nethouse.se, telefon: +46730552798

Om Nethouse??

Vi är IT-konsulter som arbetar med affärskritiska lösningar. Vår målsättning är att vara bäst på att sätta IT-teknik i rätt sammanhang och att genomföra värdeskapande förändringar hos våra kunder.

Vi gör det tillsammans och har riktigt roligt längs vägen! Vi har verksamhet i hela Sverige och har kontor i Borlänge, Linköping, Karlskoga och Örebro med cirka 150 anställda. Våra konsulter verkar inom Systemutveckling, IT-infrastruktur och Affärs- och verksamhetsutveckling. Vårt sätt att arbeta och bemöta medarbetare och kunder genomsyras av våra fyra kärnvärden; engagemang, kompetens, ödmjukhet och lönsamhet.?

Vill du jobba i ett bolag som tänker nytt, skapar förutsättningar för utveckling, drivs framåt av sina fantastiska medarbetare och där skratt på jobbet uppmuntras? Då ska du söka jobb hos oss. Nu vill vi bli fler och hoppas att just du är redo att bli en?Nethousare!

Ansök nu