Kommuninvest i Sverige AB jobb i Örebro

Hitta lediga jobb hos Kommuninvest i Sverige AB i Örebro. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Örebro.

Affärscontroller

Business controller
Läs mer Okt 25
Välkommen till Kommuninvest, där du får chansen att bli en del av en organisation som erbjuder finansiell expertis och drivs av en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Är du en engagerad och driven person med gedigen erfarenhet av att arbeta med data och rapportering? Har du en djup förståelse för hur man strukturerar företagets information så att den skapar insikter och bidrar till ett sunt beslutsfattande? Då kan du vara den vi söker som hjälper oss i utformningen av framtidens finansiella processer på Kommuninvest!

Varför Kommuninvest?
Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare, och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet.

Ditt uppdrag
Som Affärscontroller har du en central roll i att säkerställa företagets ekonomiska välmående och en god övervakning av våra finansiella processer. Du är en nyckelperson i skapandet av Kommuninvests framtida datalager där den finansiella rapporteringen är effektiv, tillförlitlig och tillgänglig. Du kommer att tillhöra ett dedikerat team av ekonomer, analytiker och specialister där du med erfarenhet och entusiasm gör skillnad. Ditt sätt att vara utvecklar både dina kollegor och våra arbetssätt.

Ansvar och arbetsuppgifter
-
Processledarskap: Du förtydligar och förbättrar processerna för den finansiella rapporteringen och säkerställer att rapporteringen är korrekt, fullständig och levereras i tid.

-
Analysera och optimera: Du bedömer nuvarande rapporteringsstruktur och arbetssätt och kravställer och genomför förändringar och förbättringar som gör det enklare att fatta beslut i verksamheten.

-
Informationshantering, masterdata och nytt datalager: Du bidrar starkt till utformningen och strukturen för vårt nya datalager som tillsammans med nya affärs- och ekonomisystem skapar en stark plattform för framtidens Kommuninvest.

-
Drivande för ständiga förbättringar: Du är en naturlig deltagare i interna analysarbeten och samarbetsprojekt som bidrar till att höja den interna effektiviteten.

-
Mentorskap och support: Du supporterar och stödjer teamet under periodiska rapporteringstillfällen, såsom kvartals-, delår- och årsbokslut.

Rollen innefattar både strategiskt och operativt arbete inom ekonomiområdet. För att säkerställa resurseffektivitet, värdeskapande och hållbarhet i en ständigt föränderlig miljö, är omvärldsbevakning och kontinuerlig uppdatering av kompetens inom sitt område en viktig del för att lyckas i rollen.

Kvalifikationer

- Akademisk examen inom företagsekonomi.

- Mångårig erfarenhet av controlling, redovisning, dataanalys och beslutstöd

- Goda kunskaper i masterdatahantering.

- Erfarenhet av att utveckla och skapa rapporter och nyckeltal samt tillgängliggöra dom på ett effektivt sätt.

- Utmärkta kunskaper i MS Excel.

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har erfarenhet av att tackla analytiska utmaningar och som är van att hantera information och data på ett organiserat sätt. Har du erfarenhet av att arbeta i en finansiell verksamhet är det ett stort plus men det viktigaste är vem du är som person. Du behöver besitta en god analys- och problemlösningsförmåga, och du ska trivas med att arbeta självständigt i en planerad och strukturerad miljö. Vidare är din förmåga att kommunicera och samarbeta en kritisk egenskap; du bör vara kapabel att agera mentor till mindre erfarna kollegor samt bygga och underhålla relationer genom hela organisationen. För att trivas och lyckas i denna roll krävs ett starkt driv och engagemang då det gör stor skillnad i en liten organisation som vår.

Vad vi erbjuder
Kommuninvest är en stor finansiell aktör med en liten organisation och för oss är det naturligt att samarbeta och stödja kollegor. Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll där du kommer kunna förvärva erfarenheter inom hela ramen för styrningen i en finansiell verksamhet. Vi uppmuntrar alla att vara sig själva och värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Vi strävar alltid efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig välkomna, värderade och kan bidra till vår gemensamma framgång.

Förutsättningar
Denna roll är en tillsvidareanställning med start omgående. Placeringsort är på huvudkontoret i Örebro med flexibla möjligheter till hybridarbete för en hållbar vardag.
Under de kommande åren, när vi ska utveckla och implementera nya system, kan det förekomma specifika krav för närvaro på kontoret. Resor i arbetet kan förekomma men inte frekvent.

Ansökan
Om du känner att du passar in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi eftersträvar mångfald och jämställdhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrunder och livserfarenheter.

Ansök nu

Skuldförvaltare med starka analytiska färdigheter

Ränteanalytiker
Läs mer Sep 29
Välkommen till Kommuninvest, där du får chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiella expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Vill du vara med och förvalta en av Sveriges största skuldportföljer och samtidigt göra skillnad för samhället? Då är en karriär som förvaltare på Kommuninvest något för dig!
Vi söker nu en ambitiös och analytiskt intresserad förvaltare till Skuldförvaltningen.

Varför Kommuninvest?
Vi är inte bara en finansiell institution; vi är en kraft för förändring. Kommuninvest är en betydande aktör i det finansiella systemet och vårt uppdrag kan sägas vara indelat i tre delar: att finansiera utveckling inom kommunsektorn, att erbjuda en trygg placering för investerare samt att fungera som kunskapscentrum inom kommunal finansförvaltning och långsiktig hållbarhet.

Ditt uppdrag
I denna roll kommer du att skaffa dig kunskap om hela bolagets verksamhet, från utlåning till upplåning, dess påverkan på resultat och de relaterade riskerna. Särskild fokus kommer att ligga på bolagets strategiska marknader, nämligen kronor, dollar och euro. I rollen som skuldförvaltare innebär det bland annat att du löpande kommer att utföra olika transaktioner på de finansiella marknaderna. Du kommer att vara en integrerad del av ett väl sammanhållet team som inkluderar en avdelningschef, en biträdande avdelningschef, två analytiker och fyra skuldförvaltare.

Arbetsuppgifter

- Delta i interna projekt och utvecklingsarbeten.

- Delta i planering och genomförande av upplåningar, placeringar och tillhörande risker

- Delta i utvärdering av våra upplångingsstrateger och motparter

- Skapa ut- och upplåningsprognos, uppdatera finanspolicyer, instruktioner och underlag till kreditvärderingsinstitut

Rollen kan komma att förändras med tiden då ständiga förbättringar krävs för att vi ska kunna vara resurseffektivit, värdeskapande och hållbara. Därmed är också omvärldsbevakning en viktig del i rollen.

Kvalifikationer

- Akademisk examen inom nationalekonomi med finansiell inriktning eller motsvarande kompetens

- God analytisk och stilistisk förmåga samt kvantitativt skicklig

- Meriteranade om du har erfarenhet av Excel, Power BI, Visual Analytics eller motsvarande

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
Vi tror att personliga egenskaper såsom noggrannhet, självständighet, resultatorientering, god samarbetsförmåga och social fallenhet är avgörande för att trivas och lyckas i denna roll. Vidare tror vi att du bör ha god presentationsförmåga och kunna sammanfatta komplexa frågor. Du behöver ha en helhetssyn då det är viktig för att förstå och utveckla styrande riskmått och nyckeltal.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och ta ansvar för ditt arbete samtidigt som du gör skillnad för samhället. Hos oss är arbetsmiljön inkluderande och diversifierad, och vi värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Professionell utveckling är en självklarhet för oss och något som frikostigt erbjuds alla medarbetare.

Förutsättningar
Annonsen avser en visstidsanställning med start enligt överrenskommelse och två år fram. Placeringsort är Örebro med hög närvaro på kontoret och möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag och bli en del av vårt team av förvaltare på Kommuninvest!
Vi kommer lägga stor vikt vid potential och personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Ansök nu

Skuldförvaltare med starka analytiska färdigheter

Förvaltningsekonom
Läs mer Sep 29
Välkommen till Kommuninvest, där du får chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiella expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Vill du vara med och förvalta en av Sveriges största skuldportföljer och samtidigt göra skillnad för samhället? Då är en karriär som förvaltare på Kommuninvest något för dig!
Vi söker nu en ambitiös och analytiskt intresserad förvaltare till Skuldförvaltningen.

Varför Kommuninvest?
Vi är inte bara en finansiell institution; vi är en kraft för förändring. Kommuninvest är en betydande aktör i det finansiella systemet och vårt uppdrag kan sägas vara indelat i tre delar: att finansiera utveckling inom kommunsektorn, att erbjuda en trygg placering för investerare samt att fungera som kunskapscentrum inom kommunal finansförvaltning och långsiktig hållbarhet.

Ditt uppdrag
I denna roll kommer du att skaffa dig kunskap om hela bolagets verksamhet, från utlåning till upplåning, dess påverkan på resultat och de relaterade riskerna. Särskild fokus kommer att ligga på bolagets strategiska marknader, nämligen kronor, dollar och euro. I rollen som skuldförvaltare innebär det bland annat att du löpande kommer att utföra olika transaktioner på de finansiella marknaderna. Du kommer att vara en integrerad del av ett väl sammanhållet team som inkluderar en avdelningschef, en biträdande avdelningschef, två analytiker och fyra skuldförvaltare.

Arbetsuppgifter

- Delta i interna projekt och utvecklingsarbeten.

- Delta i planering och genomförande av upplåningar, placeringar och tillhörande risker

- Delta i utvärdering av våra upplångingsstrateger och motparter

- Skapa ut- och upplåningsprognos, uppdatera finanspolicyer, instruktioner och underlag till kreditvärderingsinstitut

Rollen kan komma att förändras med tiden då ständiga förbättringar krävs för att vi ska kunna vara resurseffektivit, värdeskapande och hållbara. Därmed är också omvärldsbevakning en viktig del i rollen.

Kvalifikationer

- Akademisk examen inom nationalekonomi med finansiell inriktning eller motsvarande kompetens

- God analytisk och stilistisk förmåga samt kvantitativt skicklig

- Meriteranade om du har erfarenhet av Excel, Power BI, Visual Analytics eller motsvarande

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
Vi tror att personliga egenskaper såsom noggrannhet, självständighet, resultatorientering, god samarbetsförmåga och social fallenhet är avgörande för att trivas och lyckas i denna roll. Vidare tror vi att du bör ha god presentationsförmåga och kunna sammanfatta komplexa frågor. Du behöver ha en helhetssyn då det är viktig för att förstå och utveckla styrande riskmått och nyckeltal.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du kan utvecklas och ta ansvar för ditt arbete samtidigt som du gör skillnad för samhället. Hos oss är arbetsmiljön inkluderande och diversifierad, och vi värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Professionell utveckling är en självklarhet för oss och något som frikostigt erbjuds alla medarbetare.

Förutsättningar
Annonsen avser en visstidsanställning med start enligt överrenskommelse och två år fram. Placeringsort är Örebro med hög närvaro på kontoret och möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag och bli en del av vårt team av förvaltare på Kommuninvest!
Vi kommer lägga stor vikt vid potential och personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.

Ansök nu

Hållbarhetscontroller - integrera ESG i våra processer

Financial controller
Läs mer Sep 11
Varför Kommuninvest
Vill du arbeta inom finanssektorn men känner samtidigt att du skulle vilja göra mer skillnad?

Kommuninvest är inte bara en finansiell institution; vi är en kraftfull katalysator för hållbar utveckling. Vi ägs av en medlemsorganisation och har inget eget vinstintresse. Vårt primära mål är att erbjuda finansiering till svenska kommuner och regioner på de bästa möjliga villkoren, samt vara en drivkraft för hållbar finansiering. Vi är engagerade i att bidra till ett hållbart samhälle på alla fronter: ekonomiskt, socialt och miljömässigt.

Här får du chansen att forma framtiden för Sveriges kommuner och regioner genom att vara med och skapa finansieringslösningar som gör verklig skillnad. Vi kombinerar ekonomisk expertis med ett djupt engagemang för hållbarhet. Du blir en del av ett team som inte bara följer trender, utan sätter dem. Här kan du bidra till en grönare, mer rättvis och hållbar framtid för hela Sverige.

Är du den vi söker?

En skarp analytiker med ett brinnande intresse för hållbarhet? Har du erfarenhet av att arbeta med finansiell rapportering och en djup förståelse för hur finansiering kan bidra till en mer hållbar framtid? Då kan du vara rätt person för oss!

Tjänsten
Tjänsten är en strategisk utökning för att möta de ökade kraven på styrning och rapportering inom hållbarhetsområdet. I denna roll får du en unik möjlighet att vara en ledstjärna inom vårt hållbarhetsarbete, med ansvar för att implementera vår hållbarhetsrapportering på både kort och lång sikt.

Du kommer att vara en del av gruppen Redovisning och Rapportering men arbetsrelationer kommer vara tvärfunktionella och sträcka sig över hela organisationen Du kommer ha ett nära samarbete med team inom områden som bland annat Utlåning, Hållbarhet och Utveckling, som alla tillsammans arbetar för en hållbar affär. I denna roll ges du också möjligheten att agera beslutsstöd och bollplank till såväl chefer som företagsledning.

Som Hållbarhetscontroller på Kommuninvest får du en nyckelroll i att analysera och rapportera hur kommuninvest och den kommunala sektorn bidrar till samhällets omställning mot en hållbar framtid.

Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa framtiden

- Utforma strukturer för insamling och analys av hållbarhetsdata

- Säkerställa att vi följer gällande och kommande regelverk inom hållbar finansiering

- Förstärka vår förmåga inom hållbarhet och hjälpa oss och våra kunder att nå uppsatta hållbarhetsmål

Analysera och förändra

- Analysera och implementera processer enligt nya regler, främst inom hållbarhetsredovisning CSRD/ESRS och Pelare 3-rapportering

- Översätta regelverkskrav till konkreta åtgärder

- Utvärdera interna och externa hållbarhetsprestationer, exempelvis genom att följa upp Kommuninvests finansierade växthusgasutsläpp

Utveckla och förbättra

- Identifiera och implementera förbättringar i hållbarhetsrapporteringen

- Främja integrering av hållbarhet med den övriga finansiella rapporteringen

Kvalifikationer

- Akademisk examen inom ekonomi med specialisering inom några av följande områden: hållbarhet, redovisning, statistik eller finansiering. Certifieringar och påbyggnadsutbildningar är självklart meriterande.

- Mångårig erfarenhet av dataanalys och extern finansiell rapportering

- Avancerad kunskap i MS Excel

- Erfarenhet av EU taxonomin/CSRD och svenska samt internationella redovisningsregelverk (IFRS) är en bonus

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en passion för att lösa komplexa problem. En strukturerad och analytisk person som ser skogen och inte bara träden. Vi behöver dig som har förmågan att se helheten genom att förstå varje enskild detalj, och som kan koppla samman dessa för att driva framgång.

Vi värdesätter självledarskap och självständighet högt. Hos oss får du friheten att strukturera din arbetsdag, så om du är en självgående person som älskar att ta ägande över ditt arbete, kommer du att passa in perfekt. Om du dessutom är en naturlig omvärldsbevakare inom ditt specialintresse hållbarhet, och ständigt letar sätt att implementera det i ditt arbete är det ett starkt plus.

Slutligen, vi letar efter en doer, inte en talare. Om du är handlingskraftig och kan omsätta idéer till praktisk handling, då är du rätt person för oss.

Du känner dig bekväm i en roll med många kontaktytor och förstår vad som krävs för att samarbeta väl på alla nivåer, både inom och utanför företaget

Om du känner att detta skulle kunna vara du, då vill vi höra från dig!



Praktiska förutsättningar
Då detta är en ny roll innebär det att vi tillsammans med dig utformar den långsiktiga inriktningen för tjänsten.

Om du vill vara på kontoret fem dagar i veckan så blir vi bara glada, passar det hybrida arbetssättet dig bättre så funkar det lika bra för oss.

Vi tillämpar förtoendearbetstid för flexibilitet i arbetstiderna och en hållbar vardag.

Hos oss har du snabba beslutsvägar och därmed stor möjlighet att påverka.

Vi uppmuntrar alla att vara sig själva på jobbet. Hos oss är arbetsmiljön inkluderande och diversifierad, och vi värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Så om du är redo att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad och vill arbeta i en miljö där du kan vara dig själv, då är du varmt välkommen till Kommuninvest!

Ansök nu

Systemförvaltare: Bli en del av Framtidens Finans

Systemförvaltare
Läs mer Sep 4
Välkommen till Kommuninvest, där vi kombinerar finansiell expertis med digitaliseringens kraft för att skapa en bättre framtid för Sveriges kommuner och regioner.

Varför Kommuninvest?
Vi är inte bara en finansiell institution; vi är en kraft för förändring. Med vår uppskattade plattform, KI Finans, och en rad egenutvecklade appar, revolutionerar vi sättet kommuner och regioner hanterar sina finanser. Vi står inför en spännande resa de kommande fyra åren med en total omvandling av vårt affärssystem. Vill du vara med på resan?

Vad kommer du att göra?
- Systemförvaltning: Daglig drift, incidenthantering och kontinuerlig förbättring.

- Användarstöd/support: Var den som löser problem och gör livet enklare för våra användare.

- Kravställning & Testning: Arbeta i ett tajt team och med externa leverantörer för att säkerställa systemens prestanda.

Vad vi söker
- Teknisk Expertis: , Kravställning, Systemtest

- Språk: Flytande i engelska och svenska, både skriftligt och muntligt

- Pluspoäng för: Powershell, Azure, Finans/räntemarknadskunskap

Vem du är
Du är inte bara tekniskt skicklig, du är en lagspelare som förstår vikten av kommunikation och samarbete. Du är proaktiv, anpassningsbar och har en naturlig förmåga att ta ansvar. Du är prestigelös och motiveras av att vara problemlösaren för dina kollegor. Du delar våra värderingar och är redo att bidra till en kultur av öppenhet, kundfokus och hållbarhet.

Vad vi erbjuder

- ???? Remote-Friendly Arbetsmiljö: Arbeta var du vill, när du vill, nästan.

- ???? Hållbar Utveckling: Vi investerar i din personliga och professionella utveckling.

- ? Flexibilitet: Balansera arbete, fritid och familjeliv på dina egna villkor.

- ????? Wellness Bonus: Generös friskvårdsersättning för att hålla dig i toppform.

Läs mer nedan eller på vår karriärsida.

Är du redo att göra en verklig skillnad?
Om du vill bidra till en mer hållbar och effektiv framtid för Sveriges kommuner och regioner, då är det här jobbet för dig.

Ansök nu och bli en del av teamet som formar framtidens finans.

Klicka på ansök för att ta nästa steg i din karriär!

Ansök nu

Senior Riskanalytiker - Utveckla Framtidens Finansiering!

Finansanalytiker
Läs mer Nov 17
Välkommen till Kommuninvest, där vi har hjärtat i kommunsektorn och hjärnan i finansbranschen! Hos oss får du chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Varför Kommuninvest?
Kommuninvest är en drivande kraft för förändring, mer än bara en finansiell institution. Vi är en väsentlig aktör i det finansiella systemet med ett uppdrag att finansiera utveckling inom kommunsektorn, erbjuda en säker placering för investerare, och fungera som ett kunskapscentrum inom kommunfinansiering och långsiktig hållbarhet.

Ditt uppdrag
Som Senior Riskanalytiker kommer du att spela en central roll i att säkerställa att vår organisation effektivt mäter, identifierar, kontrollerar, analyserar och värderar marknadsrisker. Du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där dina analytiska färdigheter och förmåga att utveckla riskhanteringsprocesser är avgörande för företagets framgång. Denna position kräver en hög grad av professionalism och kompetens, och du kommer att arbeta nära andra team för att stärka vår riskhantering.

Ansvar och arbetsuppgifter

- Göra bedömningar, utföra detaljerade analyser och ge expertutlåtanden inom riskområdet

- Leda, ge råd och samordna specialistarbete inom riskområdet

- Bidra till genomförande av stresstester inom marknadsriskområdet

- Omvärldsbevaka och anpassa verksamheten till regelverksförändringar inom marknadsrisker

- Rapportering och presentationer inom marknadsrisk till företagsledning, styrelse, revisorer, myndigheter och ratinginstitut

- Delta i utvecklingsprojekt

- Främja egen utveckling i linje med tjänstens krav och eftersträva samarbete med andra grupper inom bolaget

Kvalifikationer

- Akademisk examen i ekonomi, finans eller liknande område

- Mångårig erfarenhet av analytiskt arbete inom den finansiella sektorn

- God kunskap för hur de finansiella marknaderna fungerar, speciellt ränte- och valutamarknader

- Goda kunskaper i programvaror som används inom riskområdet, till exempel SAS och Python, är meriterande

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper
För att passa i den här rollen är du självständig, strukturerad och analytisk. Du har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i grupp, men kan även arbeta självständigt och driva ditt eget arbete. Du har en stark förmåga att agera på eget initiativ och ta självständiga beslut baserade på noggrann analys. Vidare tror vi att du är resultatinriktad, förändringsbenägen och prestigelös samt gärna delar med dig av dina kunskaper till mer juniora medarbetare.

Vad vi erbjuder
Vi erbjuder en dynamisk och värdeskapande arbetsmiljö där du får möjlighet att växa både personligt och professionellt. Hos Kommuninvest uppmuntras alla att vara sig själva och vår arbetsplats präglas av inkludering och engagemang. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och göra en verklig skillnad för samhället.

Förutsättningar
Denna roll är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt. Placeringsorten är Örebro, men med möjlighet till distansarbete för en hållbar vardag.

Ansökan
Känner du att ovanstående profil stämmer in på dig, tveka inte att ansöka redan idag! Vi värdesätter mångfald och jämställdhet på vår arbetsplats och välkomnar ansökningar från alla kvalificerade kandidater.

Ansök nu

Senior Compliance Officer - är du vår nya kollega?

Riskbedömare
Läs mer Okt 16
Välkommen till Kommuninvest
Där du får chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Kommuninvest är en ledande aktör inom offentlig finansiering i Sverige. Med en balansomslutning på 553 miljarder SEK och en diversifierad upplåningsstrategi, är vi en stabil och pålitlig partner för svenska kommuner och regioner. Vi står under Finansinspektionens tillsyn och är stolta över att bidra till en hållbar och ekonomiskt stark kommunsektor.

Vi söker nu en Senior Compliance Officer till vår avdelning för Compliance. I denna roll får du en unik möjlighet att få en helhetsbild av en finansiell verksamhet och de regelverk som styr den.

Varför Kommuninvest?
Hos oss får du inte bara en tjänst - du får en mission. Vi erbjuder en dynamisk och utmanande roll i en organisation som värdesätter ditt kunnande och din drivkraft. Här är du inte en i mängden, utan en nyckelspelare i arbetet för att stärka Sveriges kommuner och regioner.

Vi tror starkt på livslångt lärande och professionell utveckling. Därför investerar vi i kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling för att du ska kunna nå din fulla potential.

Är du den vi söker?
Är du en erfaren och engagerad Senior Compliance Officer med gedigen kunskap om finansiella tillsynsregler och regelverk? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att leda svenska kommuner och regioner mot en hållbar och finansiellt stabil framtid? Då kan du vara den vi söker.

Ditt uppdrag
Som Senior Compliance Officer kommer du att arbeta i ett tight team bestående av dig och avdelningschefen. Detta innebär att du får en unik möjlighet att ta ett brett ansvar inom compliance-området. Arbetsuppgifterna kommer att fördelas mellan dig och chefen baserat på kompetens och behov, vilket ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas och bredda din erfarenhet.

Ert gemensamma uppdrag är att säkerställa att bolaget uppfyller de uppsatta målen och följer gällande regelverk på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.

I detta arbete kommer du att ha en viktig funktion som bland annat innebär att du kommer att ge råd och stöd till andra avdelningar, utföra utbildningar och genomföra riskanalyser. Du kommer också att bidra till att etablera och implementera de riktlinjer som säkerställer en effektiv och konsekvent regelefterlevnad.

Arbetet innebär också att du kommer att engagera dig i tvärfunktionella samarbeten med andra avdelningar inom organisationen, vilket ger dig en bredare förståelse och insikt i bolagets övergripande verksamhet.

Ansvarsområden

-
Riskhantering: Löpande identifiera och analysera risker för bristande regelefterlevnad samt genomföra riskbedömningar.

-
Kontroll & Uppföljning: Säkerställa att kontroller och uppföljningar sker regelbundet, samt planera och genomföra undersökningar.

-
Rådgivning: Ge stöd och råd till chefer och medarbetare inom området, inklusive vid förändringar i produkter, tjänster och processer.

-
Regelverk: Bevaka och implementera nya eller ändrade regelverk och bidra i NPA-processen.

-
Utbildning: Genomföra utbildningar för medarbetare och chefer enligt plan.

-
Nätverk & Samverkan: Utveckla och underhålla nätverk med myndigheter och andra organisationer.

-
Styrdokument: Stödja uppdatering av styrdokument och delta i projekt och utvecklingsarbete.

Dina kvalifikationer

- Akademisk examen inom juridik, ekonomi eller motsvarande

- Erfarenhet av finansiell reglering och lagstiftning

- Erfarenhet av att arbeta med compliance inom finanssektorn är meriterande

- Erfarenhet från den finansiella marknaden i en analytisk position och arbete med regelefterlevnad i någon form.

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper.
Det är viktigt att du trivs med självständigt arbete och har förmåga att stå upp för ditt uppdrag och din uppfattning men samtidigt gärna samarbetar. Att vara strukturerad, noggrann och säkerställa att du förstår uppgiften är något som känns självklart för dig.

Du delar våra värderingar, är engagerad i vårt uppdrag och visar delaktighet. Du vill bidra i din roll och brinner för att hjälpa andra att hitta bättre arbetssätt för att lyckas med kvalitet i alla moment. Vidare tror vi att du är prestigelös och föredrar att vara proaktiv och självgående. Vi värderar starka kommunikationsfärdigheter samt förmågan att förklara komplexa regelverk på ett enkelt sätt.

Vad vi kan erbjuda dig
Hos oss är arbetsmiljön inkluderande och diversifierad, och vi värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Professionell utveckling är en självklarhet för oss och något som frikostigt erbjuds alla medarbetare. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis pensionsrådgivning, ett unikt medarbetarprogram, sex timmarsarbetsdag -dag före röd dag, sponsrade hälsofrämjande insatser som lopp och yogakurser, möjlighet att växla semesterersättningen mot extra semesterdagar med mera. Vi erbjuder förtroendearbetstid för att du ska kunna skapa en hållbar vardag mellan arbets- och privatliv. Nedan kan du läsa mer om våra förmåner och oss som arbetsgivare.

Förutsättningar
Detta är en tillsvidaretjänst som förväntas starta omgående med hänsyn till uppsägningstid m.m. Till största delen ska tjänsten utföras vid vårt kontor i Örebro men hemarbete upp till ett par dagar per vecka fungerar bra i denna roll.

Sista ansökningsdatum är 31/10 Men vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Är redo att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad och vill arbeta i en miljö där din kompetens får komma till uttryck, då är du varmt välkommen att söka jobbet hos oss på Kommuninvest!

Ansök nu

Senior Compliance Officer - är du vår nya kollega?

Riskbedömare
Läs mer Okt 10
Välkommen till Kommuninvest
Där du får chansen att bli en del av en organisation som kombinerar finansiell expertis med en passion för hållbarhet och samhällsutveckling.

Kommuninvest är en ledande aktör inom offentlig finansiering i Sverige. Med en balansomslutning på 553 miljarder SEK och en diversifierad upplåningsstrategi, är vi en stabil och pålitlig partner för svenska kommuner och regioner. Vi står under Finansinspektionens tillsyn och är stolta över att bidra till en hållbar och ekonomiskt stark kommunsektor.

Vi söker nu en Senior Compliance Officer till vår avdelning för Compliance. I denna roll får du en unik möjlighet att få en helhetsbild av en finansiell verksamhet och de regelverk som styr den.

Varför Kommuninvest?
Hos oss får du inte bara en tjänst - du får en mission. Vi erbjuder en dynamisk och utmanande roll i en organisation som värdesätter ditt kunnande och din drivkraft. Här är du inte en i mängden, utan en nyckelspelare i arbetet för att stärka Sveriges kommuner och regioner.

Vi tror starkt på livslångt lärande och professionell utveckling. Därför investerar vi i kontinuerlig utbildning och kompetensutveckling för att du ska kunna nå din fulla potential.

Är du den vi söker?
Är du en erfaren och engagerad Senior Compliance Officer med gedigen kunskap om finansiella tillsynsregler och regelverk? Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bidra till att leda svenska kommuner och regioner mot en hållbar och finansiellt stabil framtid? Då kan du vara den vi söker.

Ditt uppdrag
Som Senior Compliance Officer kommer du att arbeta i ett tight team bestående av dig och avdelningschefen. Detta innebär att du får en unik möjlighet att ta ett brett ansvar inom compliance-området. Arbetsuppgifterna kommer att fördelas mellan dig och chefen baserat på kompetens och behov, vilket ger dig en utmärkt möjlighet att utvecklas och bredda din erfarenhet.

Ert gemensamma uppdrag är att säkerställa att bolaget uppfyller de uppsatta målen och följer gällande regelverk på ett effektivt och ändamålsenligt sätt.

I detta arbete kommer du att ha en viktig funktion som bland annat innebär att du kommer att ge råd och stöd till andra avdelningar, utföra utbildningar och genomföra riskanalyser. Du kommer också att bidra till att etablera och implementera de riktlinjer som säkerställer en effektiv och konsekvent regelefterlevnad.

Arbetet innebär också att du kommer att engagera dig i tvärfunktionella samarbeten med andra avdelningar inom organisationen, vilket ger dig en bredare förståelse och insikt i bolagets övergripande verksamhet.

Ansvarsområden

-
Riskhantering: Löpande identifiera och analysera risker för bristande regelefterlevnad samt genomföra riskbedömningar.

-
Kontroll & Uppföljning: Säkerställa att kontroller och uppföljningar sker regelbundet, samt planera och genomföra undersökningar.

-
Rådgivning: Ge stöd och råd till chefer och medarbetare inom området, inklusive vid förändringar i produkter, tjänster och processer.

-
Regelverk: Bevaka och implementera nya eller ändrade regelverk och bidra i NPA-processen.

-
Utbildning: Genomföra utbildningar för medarbetare och chefer enligt plan.

-
Nätverk & Samverkan: Utveckla och underhålla nätverk med myndigheter och andra organisationer.

-
Styrdokument: Stödja uppdatering av styrdokument och delta i projekt och utvecklingsarbete.

Dina kvalifikationer

- Akademisk examen inom juridik, ekonomi eller motsvarande

- Erfarenhet av finansiell reglering och lagstiftning

- Erfarenhet av att arbeta med compliance inom finanssektorn är meriterande

- Erfarenhet från den finansiella marknaden i en analytisk position och arbete med regelefterlevnad i någon form.

- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska

Personliga egenskaper.
Det är viktigt att du trivs med självständigt arbete och har förmåga att stå upp för ditt uppdrag och din uppfattning men samtidigt gärna samarbetar. Att vara strukturerad, noggrann och säkerställa att du förstår uppgiften är något som känns självklart för dig.

Du delar våra värderingar, är engagerad i vårt uppdrag och visar delaktighet. Du vill bidra i din roll och brinner för att hjälpa andra att hitta bättre arbetssätt för att lyckas med kvalitet i alla moment. Vidare tror vi att du är prestigelös och föredrar att vara proaktiv och självgående. Vi värderar starka kommunikationsfärdigheter samt förmågan att förklara komplexa regelverk på ett enkelt sätt.

Vad vi kan erbjuda dig
Hos oss är arbetsmiljön inkluderande och diversifierad, och vi värdesätter kompetens och engagemang över prestige. Professionell utveckling är en självklarhet för oss och något som frikostigt erbjuds alla medarbetare. Andra förmåner som vi erbjuder är exempelvis pensionsrådgivning, ett unikt medarbetarprogram, sex timmarsarbetsdag -dag före röd dag, sponsrade hälsofrämjande insatser som lopp och yogakurser, möjlighet att växla semesterersättningen mot extra semesterdagar med mera. Vi erbjuder förtroendearbetstid för att du ska kunna skapa en hållbar vardag mellan arbets- och privatliv. Nedan kan du läsa mer om våra förmåner och oss som arbetsgivare.

Förutsättningar
Detta är en tillsvidaretjänst som förväntas starta omgående med hänsyn till uppsägningstid m.m. Till största delen ska tjänsten utföras vid vårt kontor i Örebro men hemarbete upp till ett par dagar per vecka fungerar bra i denna roll.

Sista ansökningsdatum är 31/10 Men vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Är redo att vara en del av en organisation som verkligen gör skillnad och vill arbeta i en miljö där din kompetens får komma till uttryck, då är du varmt välkommen att söka jobbet hos oss på Kommuninvest!

Ansök nu