Dreamwork Scandinavia AB jobb i Örebro

Hitta lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Örebro. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Örebro.

Erfaren interim HR chef till myndighet i Örebro.

Personalchef/HR-chef
Läs mer Jan 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är en erfaren HR chef och som kan ta ett uppdrag hos en myndighet i Örebro.
Tjänsten är på heltid 100%
Start: 2023 02 01 eller så snart som möjligt.
Längd: 4 - 6 månader.


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt finns möjligheten att fakturera från eget bolag.

Mer om tjänsten
I ditt ansvar som HR chef ligger att utveckla egna verksamheten som myndighetens verksamhet i stort.

Ditt personliga ledarskapet och värdegrunden vägleder dina medarbetare mot verksamhetens mål. Du bidrar till att skapa ett stimulerande, utvecklande och positivt arbetsklimat i verksamheten där medarbetarna ges möjlighet att engagera sig och vara delaktiga.
Du har mycket kontakt med organisationens chefer, medarbetare, skyddsombud och fackliga företrädare samt stort samarbete inom enheten och med avdelningschef.

Arbetsuppgifter:
- Ansvara för att leda verksamheten långsiktigt mot övergripande mål och med god måluppfyllelse.
- Ansvara för att driva och implementera personalprocesser.
- Ansvara för myndighetens arbete med strategisk kompetensförsörjning.
- Ge ett strategiskt såväl som operativt stöd till ledning och verksamhet i HR-frågor.
- Ansvara för enhetens budgetarbete, verksamhetsplanering, årsredovisning och uppföljning av enhetens verksamheter avseende måluppfyllelse, produktivitet, och kvalitet.

Du ingår i myndighetens krisorganisation vid en samhällsstörning och då ansvara för personal- och rättsfunktionen



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Akademisk examen inom HR-området,från PA-programmet, inom juridik/arbetsrätt eller inom beteendevetenskapliga området eller annan relevant inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
- Flerårig erfarenhet av chefs- och ledarskap från statlig myndighet eller offentlig förvaltning (statlig styrning)
- Mångårig och mycket bred erfarenhet av kvalificerat strategiskt och operativt HR-arbete.
- Erfarenhet av och tillämpning av det statliga avtalsområdet
- God erfarenhet av utvecklingsarbete samt ha vana att leda och driva projekt och processer samt slutföra och implementera resultat.
- Du är förtroendeingivande, har god pedagogisk förmåga och lätt för att samarbeta, delar med sig av kunskaper.
- Du är flexibel, kommunikativ, engagerad, lätt för att skapa goda kontakter. Har en god förmåga att få med sig medarbetarna genom ett entusiasmerande, lösningsfokuserat och närvarande ledarskap.

Du är rak och tydlig i din kommunikation, och har en hög integritet

Meriterande :
- Mycket goda kunskaper inom arbetsrätt.
- Erfarenhet av krisledningarbete


Ansökan
Låter detta som om det passar in på dig?
Du är välkommen att söka genom att följa länken i annonsen, urvalet sker löpande och det är kort svarstid.


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Support tekniker / Helpdesk till Myndighet i Örebro

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Jan 12
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en teknisk support/helpdesk till Myndighet i Örebro.
Uppdraget är från 15 februari tom 31 augusti. Du kommer att arbeta heltid på plats hos kund.
Du blir anställd som konsult hos oss på Dreamwork.


Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter kommer vara att se till att IT-utrustning fungerar samt tillhandahålla servicestöd via telefon, mail och chatt. Användarna kan ha frågor som rör hård- och mjukvara samt administrera IT-miljöer såsom användarkonton, behörigheter och utskriftsköer. Arbetet innebär också att instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.

Din profil
Vi söker dig med gymnasiekompetens eller likvärdig utbildning sam minst 6 månaders arbetslivserfarenhet inom liknade arbete.
Du har goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt informationssäkerhet. Du har goda kunskaper i MS office samt van att arbeta i ärendesystem som tex. Esit BPS eller Artologik Helpdesk eller likande. Du kommuniserar obehindrat i svenska i tal och skrift.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning.
Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur.
Dreamwork har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul.
Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”.
Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Försäljnings- och serviceingenjör

Processingenjör, maskin
Läs mer Dec 8
Kort om tjänsten
På Chemec finns en fantastiskt intressant tjänst för dig som vill jobba självständigt på ditt distrikt, som tycker om att lägga fokus på teknisk service, rådgivning till dina kunder och som gör det med ett säljande sätt. Kunderna finns inom massa- och pappersindustrin i ditt distrikt Gävle – Dalarna – Örebro, du bor i regionen och utgår hemifrån men ingår i ett nationellt säljteam om idag 11 personer spridda i Sverige. För dig med rätt bakgrund och intresse finns möjlighet att även få produktansvar.

Sökord: teknik, försäljningsingenjör, ingenjör, P&P, pappersbruk, massabruk, massaindustri, pappersindustri, processindustri, maskinteknik, maskinservice, produktionsteknik



Om verksamheten
CH Gruppen AB, eller Chemec som vi marknadsför oss som, grundades 1998 och är ett dotterbolag till OY Chemec AB. Vi är idag 15 anställda i Sverige som trivs mycket bra tillsammans. Vårt huvudkontor är placerat i Ängelholm.

Vi jobbar främst hos kunder inom pappers- och massaindustrin där vi erbjuder funktionslösningar baserade på kemiska produkter från egen tillverkning samt från andra ledande producenter.
Läs mer på www.chemec.se



Mer om tjänsten
Arbetsuppgifterna består i att arbeta med och följa upp funktionen av de produkter som levereras hos redan befintliga kunder samt att jobba med nyförsäljning hos såväl befintliga som nya kunder.

Din kund ser dig och teamet du jobbar inom som specialister på Chemecs produkter med fokus på dess funktion och användning.

Här finns möjlighet att jobba flexibelt utifrån kundens behov. Det kan handla om att du deltar i projekt med syfte att förbättra eller effektivisera processer och produktutnyttjande hos kunden samt rådgivning, presentationer eller utbildning. Tjänsten innehåller också praktiskt arbete där det bl.a. ingår att utföra service av utrustning, genomföra rengöringar av maskinsystem, utföra analyser på lab, mm. Därför är det en stor fördel om du utöver att ha lämpliga teoretiska kunskaper också tycker om att jobba praktiskt.

Ditt distrikt sträcker sig i huvudsak västerut från Gävle där det omfattar Örebro, Dalarna och Värmland beroende på var du bor idag.

Du kommer att arbeta främst inom ditt eget distrikt, hos vissa kunder regelbundet för uppföljning och teknisk support och till andra kunder efter behov eller till blivande kunder för nykundsbesök. Resor, främst inom Sverige, för att stötta kollegor förekommer också.

Som en av Chemecs specialister får du arbeta med fokus på kundens funktioner och produktion, tjänsten passar dig som vill utnyttja din tekniska kompetens i samarbete med kunden. Här kommer du inte att sitta fast i interna möten eller administration som aldrig tar slut.



Din profil
Relevant bakgrund för denna tjänst innefattar arbete från processindustri, helst från massa- eller pappersindustrin.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning, helst inom teknik eller kemi. Du kan föra tekniska resonemang, håller gärna presentationer samtidigt som du tycker om att ge praktisk service.

Du bor i regionen, kommer att utgå hemifrån, det är viktigt att du vill driva din region och ditt arbete självständigt. Det är också viktigt att du tycker om att befinna dig ute hos kund. Du planerar din egen tid och kommer till viss del att behöva resa, hur mycket och antalet övernattningar beror främst var i distriktet du bor.

Du pratar och skriver en korrekt svenska och engelska samt behärskar Excel.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 15 januari. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Ansök nu

Säkerhetschef till myndighet i Örebro.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Jan 3
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som på konsultbasis kan axla rollen som säkerhets och servischef hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av januari
Längd: ca 6 månader


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten
Myndigheten kommer att inrätta en ny enhet, och behöver en konsult för ett chefsuppdrag för den nya enheten ”Säkerhet & service” Det skall rekryteras in en ny ordinarie chef för denna nya enhet, men under tiden behöver man en interim lösning.

Mer om tjänsten
Du kommer att leda och utveckla en nybildad enhet med ett tiotal medarbetare som består av olika områden såsom vaktmästeri och reception samt registratur men också IT-frågor, säkerhetsfrågor samt säkerhetsskyddsfrågor.

Du kommer att vara myndighetens Säkerhetsschef. Ett uppdrag kommer också att vara att utreda hur serviceområdet ska organiseras och resurs sättas framåt då myndigheten kommer flytta till nya lokaler och införa aktivitetsbaserat arbetssätt.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

Du måste ha erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare där du har haft ett dokumenterat ledar och personalansvar. Du har vana av att leda specialister inom sina olika områden, och av att bygga upp och rekrytera till ny enhet.

- Du har flerårig chefserfarenhet inom statlig verksamhet
- Utbildning och erfarenhet inom säkerhetsområdet- ex skalskydd, brandskydd mm
- Erfarenhet av servicefrågor samt av registratur och arkivfrågor
- Erfarenhet av utredningsarbete


Ansökan
Tycker du detta verkar passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Ekonomiassistent till Myndighet

Ekonomiassistent
Läs mer Dec 16
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent till myndighet i Kopparberg.
Tjänsten är deltid 80% - måndag, tisdag, torsdag och fredag 07.30 -16.00. Uppdraget är start 2023-01-01 och sträcker sig till 2023-04-30. Arbetet sker på plats hos kund. Du bli anställd som konsult hos oss på Dreamwork.


Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent på myndigheten så kommer du främst att arbeta med budget- och prognosarbete, bokföring, inventering, inköp och månatliga avstämningar av balanskonton samt diverse kontanthantering. Du kommer vara delaktig i att effektivisera och kvalitetssäkra ekonomiarbetet på myndigheten. Du är en viktig del av att stödja verksamheten i ekonomiska frågor samt är en operativ resurs i ekonomiska analyser och utredningar.

Din profil
Vi söker dig med minst gymnasium eller likvärdig utbildning samt minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Du har goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du har kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, m.fl.)
Du är duktig på att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.




Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Service och säkerhetschef till myndighet Örebro.

Enhetschef, offentlig förvaltning
Läs mer Dec 7
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill jobba på konsultbasis som Service och säkerhetschef hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Mitten av januari
Längd: ca 6 månader


Du blir anställd av Dreamwork, alternativt så finns möjlighet att fakturera från eget bolag.

Om verksamheten
Myndigheten kommer att inrätta en ny enhet, och behöver en konsult för ett chefsuppdrag på den nya enheten ”Säkerhet och service” under tiden som rekryteringen ordinarie chef pågår.

Mer om tjänsten
Du kommer att leda en nybildad enhet med ett tiotal medarbetare som består av olika områden såsom vaktmästeri och reception samt registratur men också IT-frågor, säkerhetsfrågor samt säkerhetsskyddsfrågor.

Du kommer att vara myndighetens säkerhetsschef och biträdande säkerhetsskyddschef. Ett uppdrag kommer också att vara att utreda hur serviceområdet ska organiseras och resurssättas framåt då myndigheten kommer flytta till nya lokaler och införa aktivitetsbaserat arbetssätt.


Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Flerårig chefserfarenhet inom statlig verksamhet
- Utbildning och erfarenhet inom säkerhetsområdet
- Erfarenhet av servicefrågor samt av registratur och arkivfrågor
- Erfarenhet av utredningsarbete


Ansökan
Tycker du detta verkar passa dig så är du välkommen att söka via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Vaktmästare till Örebros Universitet

Kontorsvaktmästare
Läs mer Dec 12
Kort om tjänsten

Vi söker en vaktmästare till Örebros Universitet. Uppdraget är start 9 januari och varar i c.a 4 månader. Arbetstiderna kl. 07.00-15.30 måndag till fredag. Du blir anställd som konsult via Dreamwork.


Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;

• arbete med kontorsservice/internservice
• samla in och dela ut post samt packa upp material och försändelser
• hämta och ta emot varor samt paket
• bistå vid flytt och möblering
• iordningställande av lokaler och utrustning inför möten och konferenser
• ansvara för servicen av exempelvis kopieringsmaskiner
• sköta tryckning och utskick av masstrycksaker, samt lagerhållning av rapporter eller kursmaterial
• genomföra felsökningar rörande fastighet, rapportera och följa upp fel tillsammans med
• fastighetsägaren/fastighetsskötaren
• kontrollera inpassering och ta emot besökare
• dokumentera åtgärder.


Din profil
Vi söker dig med minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som vaktmästare
Du har grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt. Du kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.


Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen. Notera att det är kort svarstid!

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Teknisk säljare vattenrening

Kemiingenjör
Läs mer Okt 27
Kort om tjänsten
Som teknisk säljare på Kemira Industry & Water är du en rådgivande expert på vattenrening. Du ansvarar för att Kemiras produkter fungerar optimalt, du utvecklar befintliga affärer och hittar nya ingångar, du deltar i projekt, arbetar med analyser och prognoser samt har stenkoll på kundens utmaningar och behov. Din region är mellansverige, du kan bo någonstans i regionen och du utgår hemifrån.

Sökord: försäljning, regionsäljare, försäljningsingenjör, kemi, kemiteknik, reningsteknik, avloppsrening



Om verksamheten
Kemira är ett globalt företag som tillhandahåller kemikalier och expertis till verksamheter runt om i världen. Vi vill vara våra kunders förstahandsval och skapa hållbart värde genom förbättrad produktkvalitet, bättre process och resurseffektivitet.

Vi erbjuder en resultatorienterad samarbetskultur som ger dig möjlighet att driva excellens och innovation med stor inverkan på framtiden. Läs mer på www.kemira.com



Mer om tjänsten
Som teknisk säljare är du en av Kemiras fem regionsäljare i Sverige. Du övervakar att Kemiras produkter fungerar i processerna och medverkar till att kunden är nöjd med Kemira som leverantör. Du fångar upp behov och driver dina projekt mot avtal och affärer.

Du medverkar i att hantera offentliga upphandlingar. Till din hjälp har du stödfunktioner som exempelvis applikations- och utrustningsspecialister, laboratorietekniker, order- och logistikavdelningar.

Du driver eller deltar i projekt som kan vara försök i laboratorie- eller fullskala, du kan arbeta med utvärderingar, support, optimeringar av olika kemikalier, enklare underhåll av utrustningar, kemikaliepåfyllning och mycket mer.

Dina kunder är huvudsakligen de kommunala vatten- och avloppsreningsverken men du kommer även att ansvara för en del industrikunder i din region.

Tjänsten omfattar resor inom Sverige. Beroende på aktuella projekt så kan även övernattningar på annan ort bli aktuellt, uppskattningsvis 15-25 per år.

Kemira erbjuder:
• Ett arbete där du får arbeta i ett stabilt företag som satsar på sina medarbetare, du arbetar med ett varumärke som står för kvalitet och du kommer att ha utvecklande och omväxlande arbetsuppgifter

• Konkurrenskraftig lön, tjänstebil och bra förmåner

• Utmanande, varierande och intressanta arbetsuppgifter, med möjlighet att utvecklas i rollen

• Arbete i ett engagerat och kompetent team där man samarbetar mot gemensamma mål



Din profil
Du har en relevant utbildning såsom en högskoleutbildning med kemiteknisk inriktning och/eller gedigen arbetslivserfarenhet från arbete inom vatten- och/eller avloppsrening. Du är van vid att arbeta i projektform och att ha en rådgivande roll

Du är tekniskt intresserad och prestigelös, har inga problem att använda enkla verktyg och förstår hur maskiner och processer fungerar. I denna tjänst kommer du att lösa problem och utmaningar, du är lösningsorienterad och trivs med att ställas inför utmaningar.

Dessutom gillar du att ge service och göra affärer! Du vill och kan arbeta kreativt och självständigt. Merparten av våra kommunala affärer görs genom upphandling så erfarenhet av den processen är ett plus.

Du har inga problem med att ta kontakt med människor och lyssna på hur deras behov ser ut.

Du behärskar Kemiras koncernspråk engelska och formulerar dig väl i tal och skrift även på svenska samt har B-körkort.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.se med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 november. Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Närmare upplysningar om befattningen lämnas av försäljningschef Sverige, Agneta Tufvesson Alm, 0708 171148.
Facklig information lämnas av Ledarna/Patrik Eriksson 042-17 16 60, Akademikerna/Christoffer Ödman 042 17 11 86, Unionen/Martin Fridehjelm 042-17 19 95 samt IF Metall/Kenth Hultin, 042-17 11 11.

Ansök nu

Löneadministratör till myndighet i Örebro

Löneadministratör
Läs mer Nov 4
Kort om tjänsten
Nu söker vi en löneadministratör till en myndighet i Örebro, för ett uppdrag på åtminstone 6 månader.

Start: 2022-12-05
Slut: 2023-05-31, med möjlighet till förlänging
Omfattning: Heltid

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork med arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Som löneadministratör kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor
• ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:
• Erbjuden konsult ska uppfylla nedan kompetenskrav;
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper om kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är även meriterande om du har:
• goda kunskaper i lönesystem i vårt fall Unit4 UBW/ERP (Agresso)
• goda kunskaper i ekonomisystem i vårt fall Unit4 UBW/ERP (Agresso)

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Löneadministratör till myndighet i Örebro

Löneadministratör
Läs mer Nov 10
Kort om tjänsten
Nu söker vi en löneadministratör till en myndighet i Örebro, för ett uppdrag på åtminstone 6 månader.

Start: 2022-12-05
Slut: 2023-05-31, med möjlighet till förlänging
Omfattning: Heltid

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork med arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Som löneadministratör kommer du arbeta med följande arbetsuppgifter:

• bearbeta och kontrollera löneunderlag
• ta fram lönelistor
• ta fram rapporter och statistik
• redovisa skatter och arbetsgivaravgifter
• sammanställa tid- och frånvarorapporter
• arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller).

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten ska du uppfylla följande kompetenskrav:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• goda kunskaper om kollektivavtal
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Det är även meriterande om du har:
• goda kunskaper i lönesystem i vårt fall Unit4 UBW/ERP (Agresso)
• goda kunskaper i ekonomisystem i vårt fall Unit4 UBW/ERP (Agresso)

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Ekonom på deltid sökes till Länsstyrelsen i Örebro län

Ekonomiassistent
Läs mer Aug 23
Kort om tjänsten
Nu söker vi en ekonom på deltid till Länsstyrelsen Örebro.

Start: 1 september
Slut: 31 december
Omfattning: 60% vilket motsvarar måndag, onsdag och fredag varje vecka. Omfattningen kan komma att justeras såväl upp som ner, men minst ligga på 50%

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork men arbetar ute hos kund. Personen behöver vara på plats hos kunden vid utförandet av arbetsuppgifterna.

Mer om tjänsten
Länsstyrelsen i Örebro har fått i uppdrag av Regeringen att utbetala bidrag till yrkesfiskare i Sverige. Följande arbetsuppgifter kommer förekomma:

- Administrera interna attester för utbetalningarna
- Registrera mottagare i resursregistret i ekonomisystemet
- Registrera utbetalningsunderlag i ekonomisystemet
- Kontroll av uppgifter i Excelfil inför utbetalning
- Spara ner underlag och även skicka dessa till Statens servicecenter
- Utredning av eventuellt uppkomna problem kring utbetalningarna
- Avstämning utbetalningar

Din profil
Vi söker dig som uppfyller följande kompetenskrav:

- Gymnasieekonom
- Noggrann
- Arbeta självständigt
- Datavana

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Administrativ vaktmästare till myndighet i Örebro

Kontorsvaktmästare
Läs mer Jul 6
Kort om tjänsten
Till en myndighet i Örebro söker vi nu en vaktmästare med administrativ förmåga!

Start: 1 september
Längd: 4 månader, med chans till förlängning

Uppdraget är på heltid och innebär arbete på kontoret alla vardagar. Arbetstiden kan vara antingen 7.00-15.30 alt 8.00-16.30 enligt bestämmelse.

Om verksamheten
Sektionen på myndigheten arbetar med verksamhet och stöd. Idag finns en intern reception för kontorsservice/internservice som är bemannad av en grupp administratörer på ett rullande schema. Gruppen ansvarar även för administrativt stöd till verksamheten.

Du blir anställd av Dreamwork, men arbetar ute på berörd myndighet.

Mer om tjänsten
Arbetsuppgifterna bestäms i samråd med sektionschef och arbetsgruppen men att axplock av
befintliga arbetsuppgifter är:

• Hantera felanmälningar i lokalerna
• Byta trasiga lampor och kunna laga enklare fel i lokalerna
• Vid behov hjälpa till att flytta enklare möbler
• Hålla allmän ordning och reda och daglig översyn i lokalerna, främst i depåer (inkl. tömma papperstunnor), pentryn och mötesrum.
• Bistå i kommande aktiviteter i lokalprojektet i samband med flytt till nytt kontor
• Hjälpa till med praktiska göromål vid event i lokalerna
• Bemanna den interna receptionen
• Hantera post och godsleveranser
• Sköta larmhantering samt nycklar kopplat till lokalerna
• Hantera lånekort till hantverkare m.m
• Hjälpa till att koda personliga skåp
• Beställa och fylla på kontorsmaterial, frukt och ev. andra produkter kopplat till lokalerna.
• Hantera brandrutiner på kontoret
• Omhänderta diverse administration kring lokalerna tex uppdatera rutinbeskrivningar, information
på inblick m.m
• Ha dialog med externa leverantörer och följa upp avtal inom ansvarsområdet tex med
hyresvärd,lokalvård, kaffeleverantör och fruktleverantör

Din profil
Vi söker dig som har jobbat som vaktmästare och har administrativ förmåga. Nedan kompetenskrav ska uppfyllas:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare
• administrativ erfarenhet
• körkort klass B
• grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
• grundkunskaper i ärendesystem
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Då myndigheten står inför förändringar i sina lokallösningar kräver arbetet även att man är flexibel och lösningsfokuserad.

Ansökan
Välkommen med din ansökan! Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Receptionist till Länsstyrelsen Örebro sökes inför sommaren

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 10
Kort om tjänsten
Nu är vi på jakt efter en receptionist för ett sommarvikariat till Länsstyrelsen i Örebro län. Uppdraget gäller framför allt vecka 28-30, men kan komma att bli längre. Personen behöver även komma in och bli upplärd innan uppdraget påbörjas.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
Som receptionist kan du komma att arbeta med följande arbetsuppgifter:

• ge informationsservice till kunder och medarbetare
• ta emot besökare och bud
• vara behjälplig med myndighetens behov av service (exempelvis inom bokning, kopiering, inköp eller registrering)
• arbete med myndighetens telefonservice/växel, besvara och förmedla inkommande och utgående samtal

Din profil
Du ska uppfylla nedan kompetenskrav:

• gymnasium eller likvärdig utbildning
• minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist • goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Ansökan
Ansök via länken i annonsen så snart som möjligt, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Erfaren Redovisningsekonom till Specialpedagogiska skolmyndigheten Örebro.

Redovisningsekonom
Läs mer Mar 30
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund Specialpedagogiska skolmyndigheten .


Nu söker vi dig som vill jobba som konsult och sitta ute hos vår kund SPSM i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd uppdraget: ca 6 månader

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Mer om tjänsten
Arbetsuppgifter

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Arbete i ekonomisystem (myndigheten använder UBW, fd Agresso)
• Arbete med redovisning och bokföring
• Arbete med årsbokslut/årsredovisning samt tertialbokslut
• Arbete med periodavslut och avstämningar i samband med detta
• Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
• Avstämningar, kontoanalyser, felsökningar och kontroller
• Delta i arbete med budget, prognos och uppföljning, registervård avseende konto- och objektplan och viss
systemadministration avseende behörigheter, attesträtt mm
• Visst användarstöd och chefsstöd avseende redovisning och uppföljning samt ekonomisystem
• Arbete med stiftelseadministration (granska bokslut, upprätta bokföringsunderlag mm)





Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska




Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Ansök nu

Erfaren personaladministratör till myndighet i Örebro.

Personaladministratör/Personalassistent
Läs mer Mar 25
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag en erfaren Personaladministratör till SCB i Örebro.
Omfattning: Heltid 100%
Start: Omgående
Längd: ca 3 månader, kan bli längre.



Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
Arbetsuppgifter:

Du kommer att vara ett verksamhetsnära coachande HR-stöd till 1:a linjens chefer.
Förutom sedvanliga arbetsuppgifter som förekommer för en personaladministratör så kommer en stor del av tjänsten vara att jobba med rekryteringar.



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Högskoleutbildning exempelvis personalvetarprogrammet och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
(önskvärt statlig/kommunal verksamhet)
- Ha goda kunskaper i MS Office
- Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av IT-baserade rekryteringsverktyg.

Stor vikt kommer läggas på dina personliga egenskaper
För det här uppdraget behövs en personlig mognad vilket innebär att du är trygg, stabil och har självinsikt.
Är lojal och uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och organisationen.

Vidare behöver du vara tydlig i ditt sätt att kommunicera och säkerställa att budskap når fram med klara förväntningar.




Ansökan
Välkommen att söka via länken i annonsen, observera att det är kort svarstid. Urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Handläggare till myndighet i Örebro.

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Feb 14
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vil jobba som handläggare hos vår kund - en större myndighet i Örebro,
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2022 03 15
Längd: 2022 12 31, ev förlängning upp mot ytterligare 12 månader.


Du kommer jobba med att förstärka SCB:s Insamlingsenhet och i huvudsak arbeta i statistikproduktionen med
insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
• utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
• planera och följa upp ärenden
• utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden

Statistiken som SCB tar fram bygger i stor utsträckning på uppgifter som företag, myndigheter och
enskilda personer lämnar i olika undersökningar. Uppgiftslämnarna är mycket viktiga för
statistikens kvalitet. SCB jobbar därför ständigt med att underlätta möjligheterna att bidra till
statistiken.

SCB:s kvalitetsarbete
De insamlade uppgifterna måste också bearbetas med hög kvalitet för att man ska kunna lita på
statistiken.

Din profil
För att kunna vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Meriterande om du har tidigare erfarenheter av att jobba med liknande arbetsuppgifter inom en myndighet.

Ansökan
Du ansöker via länken i annonsen, urvalet sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Student eller pensionär se hit!

Kontorsvaktmästare
Läs mer Nov 18
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som vill och kan hoppa in någon dag i månaden hos vår kund som är en myndighet i Örebro.
Start: så snart som möjligt
Omfattning: ca 1 dag/månad
Längd: Löpande



Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos vår kund.

Mer om tjänsten
Detta är ett konsultuppdrag inom Internservice/vaktmästeri..
Lämpligt för dig som behöver ett extrajobb eller kanske pensionerat sig, men vill komma ut och jobba några timmar i månaden.
Vår kund skulle vilja ringa när de behöver hjälp men kan då i samråd med dig bestämma när det passar.

Arbetsuppgifter:

Det som är aktuellt är.
- Vika ihop och gå iväg med kartonger mm till gemensamt soprum.
- Byte av glödlampor
- Skruva ihop möbler och liknande.
- Hjälp att köra våra företagsbilar till service och däckbyte.
- Köra till tippen med ibland.




Din profil
Kanske studerar du idag och vill ha ett extrajobb, eller så kanske du gått i pension, men vill jobba några timmar i månaden.
Du behöver ha körkort och inte ha några problem att lyfta, packa och skruva.

Då kunden är ett skyddsobjekt så kommer du att få gå igenom en skyddsklassning, som innebär att man gör en säkerhetsprövning av dig innan du kan börja.



Ansökan
Välkommen att söka genom att ansökan via denna annons. Urvalet sker löpande.

About Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu

Erfaren assistent/sekreterare till myndighet.

Landstingssekreterare
Läs mer Sep 5
Kort om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att arbetat som sekreterare/assistent. Uppdraget är hos en myndighet i Örebro.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar hos vår kund i deras lokaler.

Mer om tjänsten
Vi söker en kvalificerad sekreterare med lång erfarenhet av möteskoordinering och förberedelser.

Förekommande arbetsuppgifter:
- Skriva protokoll
- Koordinera möten
- förbereda möten och andra arangemang
- Bistå staben med diverse arbetsuppgifter



Din profil
Kompetenskrav
• Gymnasium eller likvärdig utbildning
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Ansök nu

Erfaren Redovisningsekonom till Specialpedagogiska skolmyndigheten.

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 16
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund Specialpedagogiska skolmyndigheten .

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Mer om tjänsten
Arbetsuppgifter

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Arbete i ekonomisystem (myndigheten använder UBW, fd Agresso)
• Arbete med redovisning och bokföring
• Arbete med årsbokslut/årsredovisning samt tertialbokslut
• Arbete med periodavslut och avstämningar i samband med detta
• Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
• Avstämningar, kontoanalyser, felsökningar och kontroller
• Delta i arbete med budget, prognos och uppföljning, registervård avseende konto- och objektplan och viss
systemadministration avseende behörigheter, attesträtt mm
• Visst användarstöd och chefsstöd avseende redovisning och uppföljning samt ekonomisystem
• Arbete med stiftelseadministration (granska bokslut, upprätta bokföringsunderlag mm)

Uppdragets startdatum: 6/9 t o m 28/2 2022, med ev 12 månaders förlängning.
Omfattning: Heltid 100%



Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska




Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Ansök nu

Erfaren Redovisningsekonom till Specialpedagogiska skolmyndigheten.

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 13
Kort om tjänsten
Nu söker vi dig som är erfaren redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos vår kund Specialpedagogiska skolmyndigheten .

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos kunden.

Mer om tjänsten
Arbetsuppgifter

I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma;
• Arbete i ekonomisystem (myndigheten använder UBW, fd Agresso)
• Arbete med redovisning och bokföring
• Arbete med årsbokslut/årsredovisning samt tertialbokslut
• Arbete med periodavslut och avstämningar i samband med detta
• Ta fram rapporter om ekonomiska resultat och göra analyser kring resultat och bokslut
• Avstämningar, kontoanalyser, felsökningar och kontroller
• Delta i arbete med budget, prognos och uppföljning, registervård avseende konto- och objektplan och viss
systemadministration avseende behörigheter, attesträtt mm
• Visst användarstöd och chefsstöd avseende redovisning och uppföljning samt ekonomisystem
• Arbete med stiftelseadministration (granska bokslut, upprätta bokföringsunderlag mm)

Din profil
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom.
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i förekommande bokföringssystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance m.fl.)
• Erfarenhet av statlig redovisning
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska




Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001

Ansök nu

Handläggare sökes till statlig myndighet i Örebro

Handläggare/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Jun 28
Kort om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en handläggare till statlig myndighet i Örebro.

Om verksamheten
Du blir anställd av Dreamwork, men jobbar ute hos myndighet.

Mer om tjänsten
Uppdraget avser perioden 2021-08-30 till 2021-12-31, ev. förlängning.

Som handläggare kommer du att förstärka löneteamet och i huvudsak arbeta med insamling, granskning och uppgiftslämnarkontakter. Arbetsuppgifterna innebär exempelvis:

- självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
- utarbetande av förslag och beslutsunderlag
- planering och uppföljning av ärenden
- utredning, granskning och ärendehandläggning
- beslutsfattande i enklare ärenden

Din profil
För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla nedan kriterier:

- gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
- minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
- kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Ansök nu