Retail Recruitment Sverige AB jobb i Örebro

Hitta lediga jobb hos Retail Recruitment Sverige AB i Örebro. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Örebro.

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 20
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 24
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 27
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Varuhuschef
Läs mer Jan 9
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Butikschef
Läs mer Jan 9
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Butikschef
Läs mer Jan 15
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

Jula Örebro söker Varuhuschef

Varuhuschef
Läs mer Jan 15
Varuhuschef Jula Örebro
 
Vi söker dig som drivs av ledarskap och motiveras av att coacha, leda och utveckla medarbetare mot uppsatta mål! 

Det här gör man som Varuhuschef
Som Varuhuschef företräder du Jula som arbetsgivare och har direkt ansvar för personal, varuhusdrift och resultat. Du är ansvarig för att maximera försäljningen och lönsamheten i varuhuset samt följa upp resultaten. Detta gör du bland annat genom att skapa rätt förutsättningar för dig och dina medarbetare att ge bästa tänkbara kundservice och nå uppsatta mål. Till din hjälp har du varuhusets ledningsgrupp.

Rollen innebär att du analyserar, planerar, utvärderar och följer upp verksamheten. Du är ansvarig för att forma din ledningsgrupp, rekrytera rätt medarbetare, personalplanera samt att utveckla ett starkt team som tar sig mot uppsatta mål. Du leder och arbetar tillsammans med medarbetarna i den dagliga driften med försäljnings- och lagerarbete, upplockning av varor samt genomförande av marknads- och försäljningsplaner. Du kommer ha personalansvar för varuhusets 16-18 medarbetare och rapporterar till Regionchef.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har ledaregenskaper utifrån ett situationsanpassat ledarskap. Du har dokumenterad ledarerfarenhet från detaljhandeln där personal- och resultatansvar är en del av dina dagliga uppgifter. Det är meriterande om du har kunskap och/eller intresse inom vårt produktsortiment.

Det här är du som ledare och person
Som Varuhuschef är det viktigt att du får energi av att driva utveckling framåt. Du brinner för affärsmannaskap, försäljning och att ge våra kunder god service. Du har en god förmåga att prioritera, delegera arbete och hantera förändringar. Du är också strukturerad och utför ditt arbete med god kvalitet.

Du har en strategisk förmåga och ser det coachande ledarskapet som en av de viktigaste nycklarna för att nå resultat. Tjänsten kräver att du har en ledande personlighet med god självinsikt samt förmåga att motivera, engagera och utveckla andra. Du är tydlig i ditt ledarskap och har förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö, du är också resultatorienterad och har en vilja att utvecklas med oss efter våra kunders behov. Som ledare inom Jula är du en viktig kulturbärare och förebild

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på heltid. Vi tillämpar fortlöpande urval så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Så här söker du 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare.


Jula är ett framgångsrikt och expansivt företag som erbjuder hemmafixare och proffs ett attraktivt sortiment till låga priser. Expansion är en tydlig del av Julas vision, här erbjuds goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Jula finns idag i Sverige, Norge, Polen och Finland.

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 11
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

MQ Marqet Örebro söker en butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 5
Är du en person som drivs av försäljning och ledarskap - Då är du den vi söker! 
 
MQ Marqet söker en butikschef på heltid till Marieberg Örebro. Du kommer att driva och leda ett team där kunden står i fokus.
 
I din roll som butikschef är du ansvarig för butikens försäljning, drift och resultat. Du kommer att få möjligheten att tillsammans med butikens medarbetare skapa en härlig arbetsmiljö där du som ledare driver och leder arbetet.
 
I ditt arbete som butikchef tillbringar du stor del av din arbetstid i butiken där du coachar, följer upp och fungerar som förebild för säljarna. Du kommer även att få ansvara för varuvisningen enligt MQs koncept och riktlinjer, genom att planera och leda butikskommunikationen avseende t ex kampanjer och försäljningsaktiviteter.
 
För att lyckas i rollen tror vi att du är en engagerad och inspirerande ledare som motiveras av att utveckla dina säljare och skapa ett vinnarteam som har roligt på jobbet. Genom säljteknik och ett stort intresse i kundmötet skapar du återkommande kunder. Vidare har du god ekonomisk förståelse samt vana att hantera olika IT-system så som schemaläggningssystem och rekryteringssystem.
 
För att trivas i rollen som butikschef är du en målinriktad och självgående tävlingsmänniska. Att du brinner för mode och trender ser vi som en självklarhet!
 
Har du tidigare erfarenhet av ledarskap inom detaljhandeln? Toppen, det ser vi som meriterande!
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde är efter överenskommelse.
 
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag! I samband med denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment. Har du frågor kring tjänsten hör av dig till ansvarig rekryterare Monica Sveiven.
Välkommen med din ansökan!



MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker.

Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande.

Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Ansök nu

KICKS Örebro söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Jun 2
Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker! Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS ÖREBRO!
 
Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatta mål och utvecklas i sitt arbete.
 
Om rollen
Du är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar aktivt med coachning och feedback.
 
Du har ansvaret för att alla kunder som besöker butiken blir behandlade med Top Class Service och att varje besökare får en lustfylld köpupplevelse. Som butikschef ansvarar du för bland annat schemaläggning, löne- och utvecklingssamtal, teammöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.
 
Nyckelord för dig vi letar efter är: ambitiös, professionell, energisk och strukturerad. Du är redo att göra KICKS till en butik som kunderna älskar!
 
Vidare är du en engagerad och motiverande person med intresse för affären och som verkligen önskar att jobba för KICKS. Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Du motiveras och drivs av att se andra lyckas!
 
Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad
• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål.
• Besitter personlig mognad
• Har minst 5 års ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar
• Har god insikt i detaljhandelsavtalet
• Har ett stort intresse för såväl försäljning som våra produkter
• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365
• Trivs med att arbeta under distansledarskap
 
Vi erbjuder dig möjligheten att:

• vara med och leda KICKS utveckling
• leda och utveckla medarbetare
• utveckla dig själv som ledare
 
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Karlsson, 0705 – 08 43 40, malin.karlsson@retailrecruitment.se
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.

Ansök nu

KICKS Örebro söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Maj 11
Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker! Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS ÖREBRO!
 
Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatta mål och utvecklas i sitt arbete.
 
Om rollen
Du är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar aktivt med coachning och feedback.
 
Du har ansvaret för att alla kunder som besöker butiken blir behandlade med Top Class Service och att varje besökare får en lustfylld köpupplevelse. Som butikschef ansvarar du för bland annat schemaläggning, löne- och utvecklingssamtal, teammöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.
 
Nyckelord för dig vi letar efter är: ambitiös, professionell, energisk och strukturerad. Du är redo att göra KICKS till en butik som kunderna älskar!
 
Vidare är du en engagerad och motiverande person med intresse för affären och som verkligen önskar att jobba för KICKS. Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Du motiveras och drivs av att se andra lyckas!
 
Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad
• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål.
• Besitter personlig mognad
• Har minst 5 års ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar
• Har god insikt i detaljhandelsavtalet
• Har ett stort intresse för såväl försäljning som våra produkter
• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365
• Trivs med att arbeta under distansledarskap
 
Vi erbjuder dig möjligheten att:

• vara med och leda KICKS utveckling
• leda och utveckla medarbetare
• utveckla dig själv som ledare
 
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Karlsson, 0705 – 08 43 40, malin.karlsson@retailrecruitment.se
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.

Ansök nu

KICKS Örebro söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Feb 3
Brinner du för ledarskap och tror på att engagerad personal är vägen till framgång? Om du dessutom besitter ett affärsmässigt tänk och har ett hjärta som klappar för att ge god service - Då är det dig vi söker! Nu söker vi en ny Butikschef till KICKS ÖREBRO!
 
Med målet att varje KICKS butik skall vara den ultimata skönhetsdestinationen söker vi butikschefen med stort intresse för affären och som stimuleras av att se sina medarbetare lyckas nå uppsatta mål och utvecklas i sitt arbete.
 
Om rollen
Du är en given ledare i ett säljande team. Du är tydlig i din kommunikation och arbetar aktivt med coachning och feedback.
 
Du har ansvaret för att alla kunder som besöker butiken blir behandlade med Top Class Service och att varje besökare får en lustfylld köpupplevelse. Som butikschef ansvarar du för bland annat schemaläggning, löne- och utvecklingssamtal, teammöten, mål- och resultatdiskussioner. Du har fullt ansvar för butiksdriften, att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan samt att gällande resultatmål, nyckeltal och budget uppnås.
 
Nyckelord för dig vi letar efter är: ambitiös, professionell, energisk och strukturerad. Du är redo att göra KICKS till en butik som kunderna älskar!
 
Vidare är du en engagerad och motiverande person med intresse för affären och som verkligen önskar att jobba för KICKS. Du tycker om att jobba i ett högt tempo i ett dynamiskt företag där du kan vara med och påverka utvecklingen. Du inser vikten av att vara en förebild i alla lägen. Du motiveras och drivs av att se andra lyckas!
 
Vi söker dig som:

• Är kund- och resultatorienterad
• Ser tillgänglighet för medarbetare som en självklarhet i ditt arbete
• Har erfarenhet av att coacha och utveckla ett säljteam mot utmanande säljmål.
• Besitter personlig mognad
• Har minst 5 års ledarerfarenhet från detaljhandeln där du haft fullt budget- och personalansvar
• Har god insikt i detaljhandelsavtalet
• Har ett stort intresse för såväl försäljning som våra produkter
• Behärskar att arbeta i flera olika datorsystem som t.ex. Office 365
• Trivs med att arbeta under distansledarskap
 
Vi erbjuder dig möjligheten att:

• vara med och leda KICKS utveckling
• leda och utveckla medarbetare
• utveckla dig själv som ledare
 
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar KICKS med Retail Recruitment. Frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult, Malin Karlsson, 0705 – 08 43 40, malin.karlsson@retailrecruitment.se
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande.
 
Varmt välkommen med din ansökan!



KICKS är Nordens ledande skönhetskedja och erbjuder ett helhetskoncept inom makeup, doft, hudvård och hårvård. Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker i Sverige, Norge och Finland och en modern omnikanalslösning, där fysisk butik och e-handel är integrerat, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

KICKS har flaggskeppsbutiker i Göteborg, Oslo och Malmö och är en del av Axel Johnson-koncernen.

Ansök nu

Lidl Örebro söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Jan 21
Vi söker nu en butikschef till vår butik i Örebro som vill bidra med engagemang och ett genuint ledarskap!
Som butikschef brinner du för försäljning och service samt ledarskap. I din roll som butikschef på Lidl är ditt främsta fokus butikens och personalens välmående. 
 
Du är övergripande ansvarig för butikens försäljning och resultat och är den som leder butikens ledningsgrupp. För dig är kunden alltid nummer ett, men det är lika viktigt att du framgångsrikt motiverar och utvecklar din personal. Det gör du till stor del genom att delta i det dagliga butiksarbetet och agera som en förebild.
 
Rollen innefattar också uppgifter som: 
 

• Leverera utmärkt kundservice i din butik
• Ta fullt ansvar för butikens resultat och nyckeltal genom att löpande planera, följa upp och förbättra
• Leda och motivera ditt team för att få dem att prestera utifrån sin fulla potential
• Säkerställa den dagliga driften genom att leda och planera verksamheten i din butik
• Effektivt delegera arbetsuppgifter och motivera ditt team för att nå planerade nyckeltal
• Optimera butiksprocesser genom regelbundna analyser
• Rekrytera, introducera, utbilda och vidareutveckla ditt team

 
Vilka erfarenheter söker vi?
 
För att passa in i rollen som butikschef hos oss på Lidl är du en person som trivs med att arbeta operativt i en utvecklingsorienterad och därmed föränderlig organisation. Du sätter en stolthet i att ge dina kunder god service och du har en god förmåga att framgångsrikt engagera och utveckla andra. Du tycker om att arbeta med människor och vinner lätt andras förtroende.

Du har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot handel eller ekonomi och arbetar idag inom detaljhandeln eller närliggande bransch. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och vi uppskattar om du har ett stort matintresse. Som person är du handlingskraftig, resultatinriktad samt noggrann och ansvarstagande. Vi värdesätter om du har tidigare ledarerfarenhet och B-körkort.

Vad erbjuder vi?

Vi vet att våra medarbetare är det viktigaste för vår framgång! Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling och erbjuder därför dig som butikschef en mängd utbildningar. Det är också glädjande för oss att vi kan erbjuda goda utvecklingsmöjligheter inom Lidl-gruppen, både i Sverige och internationellt.

Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Då butikerna är öppna alla veckans dagar förekommer både dags-, kvälls- och helgarbete. Som Butikschef på Lidl omfattas du av Kollektivavtalet för tjänstemän inom detaljhandeln.

Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det! Vi kallar fortlöpande till intervju så skicka in din ansökan redan i dag. Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna annons, alltså inte via mail. I samband med denna rekrytering samarbetar Lidl med Retail Recruitment. 

Varmt välkommen till Lidl!


Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra närmare 170 butiker runt om i Sverige.

Ansök nu

New Yorker Eskilstuna öppnar ny butik - Vi söker Butikschef

Butikschef
Läs mer Sep 24
Med över 1.100 butiker i 45 länder finns NEW YORKER representerat i hela världen och vi fortsätter växa som ett framgångsrikt Young Fashion-företag. Med ett team på över 16.000 arbetar vi i framkant med stor vikt på samarbete och gemenskap. Tack vare vår passion för mode, vår spontanitet och effektivitet har vi lyckats vara en del av modevärlden i över 40 år. Bli en del av vårt team!

NEW YORKER öppnar en ny butik i Eskilstuna under november och vi söker ny en driven Butikschef att vara med och sätta NEW YORKER på kartan.
 
VI erbjuder dig en attraktiv arbetsmiljö med spännande utmaningar och gott om utrymme för egna idéer. Förutom intressanta erbjudanden väntar dig ett öppet och dynamiskt team med platta hierarkier och korta koordinationsvägar. 
 
Huvudsakliga arbetsområden

• Ledning av butiken enligt New Yorkers koncept
• Ansvar för försäljning, omsättning och inventering
• Ansvar för den dagliga driften av butiken
• Uppföljning av företagsekonomiska nyckeltal
• Leda och motivera teamet
• Upplärning och kontinuerlig utveckling av medarbetarna
• Personalplanering och schemaläggning
• Rekrytering av extrapersonal
• Personaladministration och försäljningsadministration
• Alla i butiken förekommande uppgifter
• Samarbete med andra avdelningar i ett teamorienterat New Yorker
Din profil

• Erfarenhet av personalledning från detaljhandeln
• Erfarenhet av personaladministration, försäljnings-administration och gärna ekonomiskt ansvar
• Gymnasieutbildning samt gärna högre utbildning inom arbetsledning, ekonomi och/eller handel och mode
• Minst 2 års arbete inom detaljhandeln och talang för försäljning
• Affärsmässig med fokus på kostnader  och lönsamhet
• Ledarförmåga och coachar dina medarbetare
• Kommunikativ, tydlig och lyhörd
• Strukturerad, självgående och organisationsförmåga
• Engagerad och teamorienterad
• Flexibel, stresstålig och trivas att arbeta i högt tempo
• Hög modemedvetenhet och gärna erfarenhet från modebranschen
• Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande är kunskaper i tyska samt goda kunskaper i  Excel
Övrigt
 
Tjänsten är på heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning. Vi behandlar ansökningar löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 
 
I samband med denna rekrytering samarbetar New Yorker med Retail Recruitment.
 
Det vore kul att ha dig i vårt team - välkommen med ansökan och CV! New Yorker Sverige KB

Ansök nu

ieye, den nya digitala optikkedjan, Style and Customer Advisor Helg-extra

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 22
ieye är ett nytt spännande tech-bolag med ambitionen att starta optikbutiker i hela världen. Våra butiker är helt digitaliserade med ny teknologi, nya sätt att arbeta och med både online och offline upplevelser. Vi är ett kreativt och innovativt företag. Vi är helt annorlunda jämfört med de traditionella optikerna och erbjuder kunden ett billigare, roligare och enklare sätt att handla glasögon på.

Varför ieye?
Hos oss får du möjlighet att utveckla dig i en fantastisk innovativ, generös och inspirerande miljö. Du är med från start i en ny, spännande butikskedja som nu kommer utmana optikbranschen med ett nytt digitalt butikskoncept som skall startas i flera länder. Vi kommer ha inspirerande konferenser där du får vidareutbildning. Du har också chanser till vidare karriär inom ieye då vi satsar på att vidareutveckla våra medarbetare. Arbetet sker inledningsvis i nära kontakt med företagsledningen. Allt det här kan du bli en del av.  Att arbeta på ieye är annorlunda mot vanligt butiksarbete. Vi har inga fysiska produkter alls i butikerna, allt sker via touch-skärmar och kunden beställer och betalar via sin mobiltelefon. Glasögonen skickas alltid direkt hem till kunden. I rollen som Style and Customer Advisor har du ett helhetsansvar och du vägleder kunden i denna nya butiksmiljö med support från vårt kontor.
Vi öppnar vår nya butik i Örebro, Marieberg Galleria under juli månad.
Vår webbsida lanseras i slutet av juni månad.
 
Vem är du?
Vi värdesätter främst dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser att du är en glad, social och flexibel person. Du trivs i den dagliga interaktionen med butikernas kunder. Tidigare erfarenheter från optik eller detaljhandel krävs inte, även om detta är meriterande.  Du har fyllt 18 år och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  
 
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett flexibelt jobb med placering i Örebro. Hos oss finns det möjlighet att jobba kvällstid och helger vid behov. För rätt person finns goda möjligheter till vidare karrär, utbildning, utökat ansvar, bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, chans att bli franchisetagare.
Vi erbjuder en extra tjänst vid behov.
Tillträde enligt överenskommelse. 
Vi tillämpar provanställning.
 
 
Ansökan
Du blir anställd av ieye som i denna rekrytering samarbetar med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

ieye, den nya digitala optikkedjan söker Style and Customer Advisor

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 4
ieye är ett nytt spännande tech-bolag med ambitionen att starta optikbutiker i hela världen. Våra butiker är helt digitaliserade med ny teknologi, nya sätt att arbeta och med både online och offline upplevelser. Vi är ett kreativt och innovativt företag. Vi är helt annorlunda jämfört med de traditionella optikerna och erbjuder kunden ett billigare, roligare och enklare sätt att handla glasögon på.

Varför ieye?
Hos oss får du möjlighet att utveckla dig i en fantastisk innovativ, generös och inspirerande miljö. Du är med från start i en ny, spännande butikskedja som nu kommer utmana optikbranschen med ett nytt digitalt butikskoncept som skall startas i flera länder. Vi kommer ha inspirerande konferenser där du får vidareutbildning. Du har också chanser till vidare karriär inom ieye då vi satsar på att vidareutveckla våra medarbetare. Arbetet sker inledningsvis i nära kontakt med företagsledningen. Allt det här kan du bli en del av.  Att arbeta på ieye är annorlunda mot vanligt butiksarbete. Vi har inga fysiska produkter alls i butikerna, allt sker via touch-skärmar och kunden beställer och betalar via sin mobiltelefon. Glasögonen skickas alltid direkt hem till kunden. I rollen som Style and Customer Advisor har du ett helhetsansvar och du vägleder kunden i denna nya butiksmiljö med support från vårt kontor.
Vi öppnar vår nya butik i Örebro, Marieberg Galleria under juli månad.
Vår webbsida lanseras i slutet av juni månad.
 
Vem är du?
Vi värdesätter främst dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser att du är en glad, social och flexibel person. Du trivs i den dagliga interaktionen med butikernas kunder. Tidigare erfarenheter från optik eller detaljhandel krävs inte, även om detta är meriterande.  Du har fyllt 18 år och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  
 
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett flexibelt jobb med placering i Örebro. Hos oss finns det möjlighet att jobba dagtid, kvällstid och helger. För rätt person finns goda möjligheter till vidare karrär, utbildning, utökat ansvar, bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, chans att bli franchisetagare.
Vi erbjuder en provanställning som därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar provanställning.
 
 
 
Ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar ieye med Retail Recruitment.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

ieye, den nya digitala optikkedjan, Style and Customer Advisor Helg-extra

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Jun 4
ieye är ett nytt spännande tech-bolag med ambitionen att starta optikbutiker i hela världen. Våra butiker är helt digitaliserade med ny teknologi, nya sätt att arbeta och med både online och offline upplevelser. Vi är ett kreativt och innovativt företag. Vi är helt annorlunda jämfört med de traditionella optikerna och erbjuder kunden ett billigare, roligare och enklare sätt att handla glasögon på.

Varför ieye?
Hos oss får du möjlighet att utveckla dig i en fantastisk innovativ, generös och inspirerande miljö. Du är med från start i en ny, spännande butikskedja som nu kommer utmana optikbranschen med ett nytt digitalt butikskoncept som skall startas i flera länder. Vi kommer ha inspirerande konferenser där du får vidareutbildning. Du har också chanser till vidare karriär inom ieye då vi satsar på att vidareutveckla våra medarbetare. Arbetet sker inledningsvis i nära kontakt med företagsledningen. Allt det här kan du bli en del av.  Att arbeta på ieye är annorlunda mot vanligt butiksarbete. Vi har inga fysiska produkter alls i butikerna, allt sker via touch-skärmar och kunden beställer och betalar via sin mobiltelefon. Glasögonen skickas alltid direkt hem till kunden. I rollen som Style and Customer Advisor har du ett helhetsansvar och du vägleder kunden i denna nya butiksmiljö med support från vårt kontor.
Vi öppnar vår nya butik i Örebro, Marieberg Galleria under juli månad.
Vår webbsida lanseras i slutet av juni månad.
 
Vem är du?
Vi värdesätter främst dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser att du är en glad, social och flexibel person. Du trivs i den dagliga interaktionen med butikernas kunder. Tidigare erfarenheter från optik eller detaljhandel krävs inte, även om detta är meriterande.  Du har fyllt 18 år och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  
 
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett flexibelt jobb med placering i Örebro. Hos oss finns det möjlighet att jobba kvällstid och helger. För rätt person finns goda möjligheter till vidare karrär, utbildning, utökat ansvar, bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, chans att bli franchisetagare.
Vi erbjuder en provanställning som därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. 
Vi tillämpar provanställning.
 
 
Ansökan
Du blir anställd av ieye som i denna rekrytering samarbetar med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

ieye, den nya digitala optikkedjan, Style and Customer Advisor Helg-extra

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 21
ieye är ett nytt spännande tech-bolag med ambitionen att starta optikbutiker i hela världen. Våra butiker är helt digitaliserade med ny teknologi, nya sätt att arbeta och med både online och offline upplevelser. Vi är ett kreativt och innovativt företag. Vi är helt annorlunda jämfört med de traditionella optikerna och erbjuder kunden ett billigare, roligare och enklare sätt att handla glasögon på.

Varför ieye?
Hos oss får du möjlighet att utveckla dig i en fantastisk innovativ, generös och inspirerande miljö. Du är med från start i en ny, spännande butikskedja som nu kommer utmana optikbranschen med ett nytt digitalt butikskoncept som skall startas i flera länder. Vi kommer ha inspirerande konferenser där du får vidareutbildning. Du har också chanser till vidare karriär inom ieye då vi satsar på att vidareutveckla våra medarbetare. Arbetet sker inledningsvis i nära kontakt med företagsledningen. Allt det här kan du bli en del av.  Att arbeta på ieye är annorlunda mot vanligt butiksarbete. Vi har inga fysiska produkter alls i butikerna, allt sker via touch-skärmar och kunden beställer och betalar via sin mobiltelefon. Glasögonen skickas alltid direkt hem till kunden. I rollen som Style and Customer Advisor har du ett helhetsansvar och du vägleder kunden i denna nya butiksmiljö med support från vårt kontor.
Vi öppnar vår nya butik i Örebro, Marieberg Galleria under juli månad.
Vår webbsida lanseras i slutet av juni månad.
 
Vem är du?
Vi värdesätter främst dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser att du är en glad, social och flexibel person. Du trivs i den dagliga interaktionen med butikernas kunder. Tidigare erfarenheter från optik eller detaljhandel krävs inte, även om detta är meriterande.  Du har fyllt 18 år och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  
 
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett flexibelt jobb med placering i Örebro. Hos oss finns det möjlighet att jobba kvällstid och helger. För rätt person finns goda möjligheter till vidare karrär, utbildning, utökat ansvar, bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, chans att bli franchisetagare.
Vi erbjuder en provanställning som därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. 
 
 
 
Ansökan
Du blir anställd av ieye som i denna rekrytering samarbetar med Retail Staffing.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Coop söker en Butikschef Stora Coop Rotebro

Butikschef
Läs mer Maj 18
Om företaget
Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.
Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!



Butikschef Stora Coop Rotebro
 
Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet?

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Nu söker vi en Butikschef till vår butik Stora Coop Rotebro. Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.

I ditt arbete ingår att:

• Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Arbeta med olika kundaktiviteter
• Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Ansvara för budget och affärsplan för enheten
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk.
• Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar per vecka. Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten
 
Kvalifikationer

Utbildning

• Gymnasieutbildning är ett krav
• Ledarutbildning eller ledarerfarenhet är ett krav
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande
 
Erfarenhet/ kompetens

• Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

ieye, den nya digitala optikkedjan söker Style and Customer Advisor

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Maj 21
ieye är ett nytt spännande tech-bolag med ambitionen att starta optikbutiker i hela världen. Våra butiker är helt digitaliserade med ny teknologi, nya sätt att arbeta och med både online och offline upplevelser. Vi är ett kreativt och innovativt företag. Vi är helt annorlunda jämfört med de traditionella optikerna och erbjuder kunden ett billigare, roligare och enklare sätt att handla glasögon på.

Varför ieye?
Hos oss får du möjlighet att utveckla dig i en fantastisk innovativ, generös och inspirerande miljö. Du är med från start i en ny, spännande butikskedja som nu kommer utmana optikbranschen med ett nytt digitalt butikskoncept som skall startas i flera länder. Vi kommer ha inspirerande konferenser där du får vidareutbildning. Du har också chanser till vidare karriär inom ieye då vi satsar på att vidareutveckla våra medarbetare. Arbetet sker inledningsvis i nära kontakt med företagsledningen. Allt det här kan du bli en del av.  Att arbeta på ieye är annorlunda mot vanligt butiksarbete. Vi har inga fysiska produkter alls i butikerna, allt sker via touch-skärmar och kunden beställer och betalar via sin mobiltelefon. Glasögonen skickas alltid direkt hem till kunden. I rollen som Style and Customer Advisor har du ett helhetsansvar och du vägleder kunden i denna nya butiksmiljö med support från vårt kontor.
Vi öppnar vår nya butik i Örebro, Marieberg Galleria under juli månad.
Vår webbsida lanseras i slutet av juni månad.
 
Vem är du?
Vi värdesätter främst dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser att du är en glad, social och flexibel person. Du trivs i den dagliga interaktionen med butikernas kunder. Tidigare erfarenheter från optik eller detaljhandel krävs inte, även om detta är meriterande.  Du har fyllt 18 år och goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift.  
 
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder ett flexibelt jobb med placering i Örebro. Hos oss finns det möjlighet att jobba dagtid, kvällstid och helger. För rätt person finns goda möjligheter till vidare karrär, utbildning, utökat ansvar, bonus, friskvårdsbidrag, tjänstepension, chans att bli franchisetagare.
Vi erbjuder en provanställning som därefter övergår i en tillsvidareanställning.
Tillträde enligt överenskommelse. 
 
 
 
Ansökan
I samband med denna rekrytering samarbetar ieye med Retail Recruitment.
För att uppfylla kraven i GDPR samt kunna hålla en god kommunikation med våra sökande tar vi emot ansökningar digitalt via annonsen, inte via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Coop söker Distriktschef region Mitt - vikariat

Regionchef, butik
Läs mer Mar 30
Om företaget
Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.
Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!



Distriktschef region Mitt - vikariat
 
Vi söker nu en ledare som vill fortsätta att utveckla våra butikschefer, franchisetagare och butiker samt se till att våra kunder får en fantastisk upplevelse när de besöker oss. Tjänsten är ett vikariat med tillträde omgående.

Hos oss finns möjligheter att både utveckla dig själv och andra i en snabbrörlig, säljdriven och inspirerande miljö. Coops kultur som bygger på vår värdegrund - Välkomnande, Inspirerande och Ansvarstagande genomsyrar hur vi beter oss mot varandra, våra kunder/medlemmar och hur vi driver våra butiker för bästa möjliga resultat.
 
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas med huvudfokus på kundupplevelsen, att optimera drift och arbetssätt samt självklart ökad försäljning och lönsamhet. Våra kunder ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag möts av relevanta erbjudanden, matinspiration, intressanta händelser och inte minst får ett bra bemötande i våra butiker.
 
I ditt arbete ingår
 
För våra egendrivna butiker ansvarar du för resultat, kundnöjdhet, försäljning, drift och förändringsarbete. Dessa områden ansvarar däremot franchisetagarna själva för, din roll tillsammans med franchisetagarna består mera av att vara en samarbetspartner att utmana, coacha och guida samt följa upp Coops koncept etc.
 
Din region består av 24 butiker, från Norra Östergötland i Norrköping till Eskilstuna.
Resultat skapas genom att leda och coacha, säkerställa ett säljande och optimerat arbetssätt, samt genomföra förbättringsinitiativ för att skapa framgångsrika och kundfokuserade butiker. En del i att nå resultatet är att implementera och arbeta efter vår övergripande plan och strategi.
 
Du ingår i ledningsgruppen för region Mitt och Syd, har direkt personalansvar för butikscheferna och skall tillsammans med dem utarbeta budgetar, sätta mål och göra prioriteringar för verksamheten.
 
Det är din uppgift att följa butikerna och ha regelbundna affärssamtal om butikernas utveckling. Som Distriktschef coachar du primärt dina butikschefer i arbetet, säkerställer rätt kompetens i butikernas ledningsgrupper tillsammans med butikschefen samt utvecklar samarbetet och erfarenhetsutbytet i ditt distrikt. Vidare ansvarar du även för utveckling och rekrytering av ditt distrikts butikschefer.
 
Du säkerställer implementering och uppföljning av Coops arbetssätt så att butiksdriften optimeras och Coops strategi och affärsplan når ända ut till kund. Du ansvarar och stöttar ledarna i att säkerställa att kundupplevelsen/ kundlöftet uppfylls samt skapar inspiration till både ökad personlig och mekanisk försäljning.
 
Din Profil

• Vi söker dig som har framgångsrik erfarenhet av att leda utifrån mål.
• Du har ett coachande arbetssätt och förmågan att ställa krav och ge rätt förutsättningar till dina butikschefer så att de kan nå förväntade resultat.
• Du bör stimuleras av förändring och av att driva utveckling av våra Coop butiker.
• Du förstår sambanden mellan strategi och praktiskt genomförande och driver arbetet med butikernas och företagets lönsamhet på både kort och lång sikt.
• Du har en mycket god förmåga att organisera och prioritera.
• Du har mycket god ekonomisk kunskap förvärvad genom eftergymnasial utbildning/eller lång praktisk erfarenhet.
Vidare är det ett krav att du har framgångsrik erfarenhet av ledarskap inom livsmedelshandel och/eller inom sällanköpshandeln och inom franchise.
• Som person har du lätt för att kommunicera och skapa förtroende. Du behöver ha goda datakunskaper. I tjänsten ingår det mycket resor (upp till 4 dagar per vecka), därför är körkort och möjlighet att övernatta ett krav.
.
 Vad kan Coop erbjuda dig
 
Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du kommer till ett härligt team med stark sammanhållning, där alla tar ansvar för sina arbetsuppgifter samtidigt som man hjälps åt vid behov och bidrar till Coops fortsatta framgång. Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av en personlighetsanalys samt ett kapacitetstest. På våra slutkandidater kommer vi att genomföra en bakgrundskontroll.
 
Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. 
 
I denna rekrytering samarbetar vi med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare. För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mail kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner.
 
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Coop söker en Butikschef Stora Coop Eskilstuna

Varuhuschef
Läs mer Mar 30
Om företaget
Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.
Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!



Butikschef Stora Coop Eskilstuna
 
Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet?

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Nu söker vi en Butikschef till vår butik Stora Coop Eskilstuna. Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.

I ditt arbete ingår att:

• Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Arbeta med olika kundaktiviteter
• Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Ansvara för budget och affärsplan för enheten
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk.
• Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar per vecka. Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten
 
Kvalifikationer

Utbildning

• Gymnasieutbildning är ett krav
• Ledarutbildning eller ledarerfarenhet är ett krav
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande
 
Erfarenhet/ kompetens

• Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Coop söker en Butikschef Stora Coop Eskilstuna

Butikschef
Läs mer Mar 30
Om företaget
Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,5 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter.

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där.
Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Tillsammans kan och ska vi bli den goda kraften i mat-Sverige!



Butikschef Stora Coop Eskilstuna
 
Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet?

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Nu söker vi en Butikschef till vår butik Stora Coop Eskilstuna. Som Butikschef ansvarar du för butikens alla delar, med kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha medarbetarna så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck till kunden.

I ditt arbete ingår att:

• Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Arbeta med olika kundaktiviteter
• Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna.
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Ansvara för budget och affärsplan för enheten
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk.
• Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar per vecka. Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten
 
Kvalifikationer

Utbildning

• Gymnasieutbildning är ett krav
• Ledarutbildning eller ledarerfarenhet är ett krav
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet är meriterande
 
Erfarenhet/ kompetens

• Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning
• Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete
• Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande
Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål.

I denna rekrytering samarbetar vi med Retail Recruitment och ansvarig rekryterare. Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, gärna i PDF-format, då vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Hemköp söker Regionchef Mitt

Regionchef, butik
Läs mer Dec 28
Information om bolaget

Hemköp är ett framgångsrikt företag inom dagligvarubranschen med missionen att skapa matglädje för våra kunder. Företaget är en del av Axfood-koncernen som är börsnoterat med Axel Johnson AB som huvudägare. Grundläggande för Axfood är tron på växtkraft för både människor och företag. Vi på Hemköp har stort förtroende för våra medarbetare och chefer samtidigt som vi förväntar oss ett stort ansvarstagande. Våra medarbetare har kunskapen, kompetensen och idéerna som utvecklar och förbättrar våra verksamheter.


Till vår Driftavdelning söker vi nu en drivande och affärsmässig ledare till uppdraget som Regionchef. Som Regionchef hos oss arbetar du med att leda och fördela arbetet i regionen på ett kostnadseffektivt sätt i enlighet med koncernens kärnvärden och ledarprofil. Du arbetar med att driva genom lönsam försäljning och arbetar aktivt med butikernas kundbemötande för att ge våra kunder en positiv butiksupplevelse. Butiken är scenen och varje detalj en chans att göra skillnad. Region Mitt omfattar området Linköping-Norrköping-Nyköping-Örebro-Eskilstuna.
 
Är du redo att ta plats inom Hemköp, där kunden alltid står i centrum?
 
Det här får du göra:
 
Inom regionen finns det 6 stycken egenägda butiker och 27 stycken handlarägda butiker.I de egenägda butikerna kommer rollen innebära både personal-, resultat- och arbetsmiljöansvar. I rollen ingår även att rekrytera nya Butikschefer och introducera dem utifrån deras behov för att ge dem förutsättningar att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Du har ett stort intresse för människor och drivs av en vilja att se andra växa. I de handlarägda butikerna innebär rollen att inspirera och coacha entreprenörer. Du säkerställer att rådande regler, rutiner, avtal och lagar efterlevs i regionens butiker. Som Regionchef kommer du ingå i driftens ledningsgrupp och du rapporterar till företagets Driftchef.

Som Regionchef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
 

• Driva lönsam försäljning genom att arbeta mot fastställda mål och sträva efter lönsamhet
• Skapa en effektiv organisation genom att arbeta strukturerat med god planering
• Hålla regelbundna butikchefsmöten, utvecklings- och medarbetarsamtal, göra utvecklingsplaner, samt att coacha, stötta och följa upp Butikscheferna i deras långsiktiga arbete
• Säkerställa att regionen håller en hög kommersiell driftsnivå, alla dagar i veckan under butikernas öppettider, vilket innebär att det kan krävas butiksbesök både kvällar och helger
Som person:
 

• Bidrar du med positiv energi och ser värdet i att nätverka externt såväl som internt.
• Din förmåga att samarbeta samt kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling, kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll.
• Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv och har ett genuint intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer.
• Vidare har du ett coachande förhållningssätt gentemot medarbetare där du ger ansvar, befogenheter samt förtroende fullt ut rörande tilldelade arbetsuppgifter.
• Du trivs i ett högt tempo och har lätt för att fatta beslut, gillar snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att våga ta egna initiativ till försäljning
Nödvändiga kvalifikationer:
 

• B-körkort
• Minst 5 års erfarenhet av att leda andra ledare
• Ekonomiskt arbete, budget och resultatuppföljning
• Kommunikativ, lyhörd och affärsmässig
Önskvärt är även att du har:
 

• Erfarenhet av att leda andra ledare på distans
• Erfarenhet av att arbeta med handlarägda butiker
• Kunskap inom kollektivavtal, arbetsmiljö, arbetsrätt samt fackliga förhandlingar
• Säljbakgrund
 
Kompetensutveckling och karriär
 
För att du ska få en inspirerande start hos oss erbjuder vi ett introduktionsprogram där du får lära dig allt från kundbemötande till hur du kan bidra till ett hållbart samhälle. Vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas hos oss.
 
Hemköp karaktäriseras av entreprenörskänsla, nyfikenhet och en snabbhet i att ta beslut. Vi är ett av flera bolag inom Axfood-koncernen, vilket innebär en möjlighet till utveckling internt inom koncernen. Vi arbetar mot tydliga mål och är en organisation i förändring där du har möjlighet att få vara med och påverka från dag ett. 
 
För Hemköp är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med företaget ses som en självklarhet. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Hemköp med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen. 

Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor hittar du kontaktuppgifter nedan.

Välkommen till Hemköp!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu

Hemköp söker Regionchef Mitt

Regionchef, butik
Läs mer Nov 19
Information om bolaget

Hemköp är ett framgångsrikt företag inom dagligvarubranschen med missionen att skapa matglädje för våra kunder. Företaget är en del av Axfood-koncernen som är börsnoterat med Axel Johnson AB som huvudägare. Grundläggande för Axfood är tron på växtkraft för både människor och företag. Vi på Hemköp har stort förtroende för våra medarbetare och chefer samtidigt som vi förväntar oss ett stort ansvarstagande. Våra medarbetare har kunskapen, kompetensen och idéerna som utvecklar och förbättrar våra verksamheter.


Till vår Driftavdelning söker vi nu en drivande och affärsmässig ledare till uppdraget som Regionchef. Som Regionchef hos oss arbetar du med att leda och fördela arbetet i regionen på ett kostnadseffektivt sätt i enlighet med koncernens kärnvärden och ledarprofil. Du arbetar med att driva genom lönsam försäljning och arbetar aktivt med butikernas kundbemötande för att ge våra kunder en positiv butiksupplevelse. Butiken är scenen och varje detalj en chans att göra skillnad. Region Mitt omfattar området Linköping-Norrköping-Nyköping-Örebro-Eskilstuna.
 
Är du redo att ta plats inom Hemköp, där kunden alltid står i centrum?
 
Det här får du göra:
 
Inom regionen finns det 6 stycken egenägda butiker och 27 stycken handlarägda butiker.I de egenägda butikerna kommer rollen innebära både personal-, resultat- och arbetsmiljöansvar. I rollen ingår även att rekrytera nya Butikschefer och introducera dem utifrån deras behov för att ge dem förutsättningar att kunna utföra sina arbetsuppgifter. Du har ett stort intresse för människor och drivs av en vilja att se andra växa. I de handlarägda butikerna innebär rollen att inspirera och coacha entreprenörer. Du säkerställer att rådande regler, rutiner, avtal och lagar efterlevs i regionens butiker. Som Regionchef kommer du ingå i driftens ledningsgrupp och du rapporterar till företagets Driftchef.

Som Regionchef är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att:
 

• Driva lönsam försäljning genom att arbeta mot fastställda mål och sträva efter lönsamhet
• Skapa en effektiv organisation genom att arbeta strukturerat med god planering
• Hålla regelbundna butikchefsmöten, utvecklings- och medarbetarsamtal, göra utvecklingsplaner, samt att coacha, stötta och följa upp Butikscheferna i deras långsiktiga arbete
• Säkerställa att regionen håller en hög kommersiell driftsnivå, alla dagar i veckan under butikernas öppettider, vilket innebär att det kan krävas butiksbesök både kvällar och helger
Som person:
 

• Bidrar du med positiv energi och ser värdet i att nätverka externt såväl som internt.
• Din förmåga att samarbeta samt kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling, kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll.
• Du ser verksamheten i ett helhetsperspektiv och har ett genuint intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer.
• Vidare har du ett coachande förhållningssätt gentemot medarbetare där du ger ansvar, befogenheter samt förtroende fullt ut rörande tilldelade arbetsuppgifter.
• Du trivs i ett högt tempo och har lätt för att fatta beslut, gillar snabba förändringar och det faller sig naturligt för dig att våga ta egna initiativ till försäljning
Nödvändiga kvalifikationer:
 

• B-körkort
• Minst 5 års erfarenhet av att leda andra ledare
• Ekonomiskt arbete, budget och resultatuppföljning
• Kommunikativ, lyhörd och affärsmässig
Önskvärt är även att du har:
 

• Erfarenhet av att leda andra ledare på distans
• Erfarenhet av att arbeta med handlarägda butiker
• Kunskap inom kollektivavtal, arbetsmiljö, arbetsrätt samt fackliga förhandlingar
• Säljbakgrund
 
Kompetensutveckling och karriär
 
För att du ska få en inspirerande start hos oss erbjuder vi ett introduktionsprogram där du får lära dig allt från kundbemötande till hur du kan bidra till ett hållbart samhälle. Vi arbetar medvetet och långsiktigt tillsammans med dig för att du ska utveckla din kompetens. För rätt person finns goda möjligheter att utvecklas hos oss.
 
Hemköp karaktäriseras av entreprenörskänsla, nyfikenhet och en snabbhet i att ta beslut. Vi är ett av flera bolag inom Axfood-koncernen, vilket innebär en möjlighet till utveckling internt inom koncernen. Vi arbetar mot tydliga mål och är en organisation i förändring där du har möjlighet att få vara med och påverka från dag ett. 
 
För Hemköp är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med företaget ses som en självklarhet. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.
 
I samband med denna rekrytering samarbetar Hemköp med Executive Recruitment och ansvarig rekryterare Olle Mikkelsen. 

Sök tjänsten genom att klicka på "ansök här" nedan. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor hittar du kontaktuppgifter nedan.

Välkommen till Hemköp!


Krav:

Körkort:
* B (Personbil)

Ansök nu