Hållbar textilservice för kunder med höga krav på service, kvalitet och hygien.
Med Textilia blir våra kunders vardag enklare. Vi ser till att de alltid har rena och hela textilier av hög kvalitet – på rätt ställe, i rätt mängd, i rätt tid. Men vi nöjer oss inte där. Genom engagemang, transparens och innovation strävar vi alltid efter att hitta den allra bästa lösningen för varje enskild kund. Framför allt strävar vi efter att tillsammans med våra kunder hitta de mest hållbara lösningarna. Vi kan inte längre kompromissa med klimatet –
att skapa en renare morgondag är vår mission och vårt allra viktigaste uppdrag.
Idag är vi 750 medarbetare runt om i Sverige. Textilia är dessutom en del av den danska koncernen, så totalt sysselsätter vi närmare 2200 personer. Tack vare vår gemensamma värdegrund utvecklas vi tillsammans och strävar alla mot samma mål.
Vi vill att våra medarbetare ska känna sig stolta över att arbeta på Textilia. Därför är engagemang, nytänkande, och affärsfokus ord som är otroligt viktiga för oss, både som leverantör och som arbetsgivare.
Rollen innebär:
I dag består Textilias IT-team av tre utvecklare, två systemadministratörer och en nätverkstekniker.
I takt med att Textilia växer behöver vi nu utöka med en supporttekniker för att fortsatt kunna leverera bra stöd till vår verksamhet. Det är en varierande roll där man har kontakt med produktionsnära personal, tjänstemän och säljare. Det kan handla om att ändra ett lösenord, felsöka våra olika tjänster eller att lösa administrativa uppgifter i våra affärssystem.
Du kommer att:
• Ingå i ett kunnigt team med djup kunskap om våra system
• Ta emot, hantera och lösa dagliga problemställningar från våra användare
• Hantera konton och behörigheter
• I mån av tid också utbilda användare för att förekomma ärenden
Vem är du?
Du blir den första och ibland enda kontakten ut mot våra användare så vi ser framför oss att du är serviceinriktad och uppskattar att guida och hjälpa människor med att lösa deras problem. Vi söker dig som kan arbeta självständigt med eget engagemang och som känner sig stolt över att kunna bidra med lösningar, både nya och tidigare kända.
Vi vill att du:
• Har slutfört utbildning på minst gymnasienivå med inriktning IT, eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som Textilia bedömer likvärdig.
• Har erfarenhet av serviceinriktat arbete
• Har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift.
Meriterande är kunskap och erfarenhet av , Office365, ärendehanteringssystem, kontohantering, administration av telefoner, skrivare och annan hårdvara, samt tidigare erfarenhet av IT-support.
Rekrytering sker löpande.
VI STÅR FÖR ETT ÖPPET OCH MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE
På Textilia är vi stolta över många saker. Men vi är extra stolta över att vara en mångkulturell arbetsplats. Vi ser dagligen hur mångfald bidrar till en positiv utveckling - för individen, för Textilia som företag och för ett hållbart och öppet samhälle med plats för alla. Välkommen in i värmen.
Ansök nu